<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Mekett | Adatlap | 368643 | 2008. március 18. 23:16 | ||
Mekett | Adatlap | 368642 | 2008. március 18. 23:14 | ||
Most azért mégis foglalkozok vele egy kicsit: Az elmúlt hetekben elég sokan jelezték hogy ketten nem férnek a bőrükbe, és vagy ennek vetek véget, vagy ők hagyják abba a fórum olvasását. Miután én is kértelek titeket többször, előbb szép szóval, aztán már erélyesebben is, szerintem semmi további magyarázatra nem szorul a moderálás. Az hogy még nekem is szegezted ezt a kérdést, főleg ilyen formában, hát... Én sem itt a fórumon válaszolnék neked, ha péntek óta csak egyszer is elfogadta volna a postaládád a leveleimet. Ezúton is köszönöm mindenkinek, hogy felnőtt módra, éretten viselkedik. Akinek nem inge, ne vegye magára. Üdv Mekett | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368641 | 2008. március 18. 23:03 | ||
Nemcsak 21MF gépeken volt ilyen rep-órás csillag, én pl. a PG-ben 21PF-en láttam ilyent először, igy jött be a gép, majd javitás után újrafestve a rep-órás csillag nélkül ment el.Pontos magyarázatot a jelzés jelentéséről még soha senkitől nem tudtam kicsikarni, vagy nem is tudták, vagy csak nem mondták meg. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368640 | 2008. március 18. 22:07 | ||
Tibcsi A 100 - 200 stb.teljesített rep.óra szerintem minden esetben a jó műszaki állapotnak ill. a rep.műszakiaknak köszönhető. | |||||
sainz | Adatlap | 368638 | 2008. március 18. 21:53 | ||
Moderator! Ezt a hozzaszolasomat most miert torolted ? Honlapszerkesztokent ez a hozzaallasod a Copyright-hoz ? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 368637 | 2008. március 18. 21:43 | ||
Aham... jobban megnézve a képet, a 9307-esen jobban látszik. :-)) | |||||
sainz | Adatlap | 368636 | 2008. március 18. 21:39 | ||
Tibcsi! Nem! Nem a Szojuz-77 jelvenye! Ez egy tueles negativ, szandekosan gagyira szkennelve. Kerd meg mig23papa-t, ha mar feltette a kepet, csinaljon egy szkent 9600dpi-vel es vagja ki rola a jelet, tokeletes lesz, akar matricat is lehet meretezni rola. Ugyanigy megirhatna ide a kep szerzojet is... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 368635 | 2008. március 18. 21:30 | ||
Sainz, Akkor, ha jól értem, az a felfestés a 9308-as állásszög adója felett, a Szojuz-77 gyakorlat jelvénye lenne? Van arról valami közelebbi fotó, amin jobban látszik? Tibcsi | |||||
Tibcsi | Adatlap | 368628 | 2008. március 18. 16:41 | ||
Oké, de nekem a pontatlan, hiteltelen, inkorrekt, megtámadható és kétségbevonható infó is megfelelne, ha csak olyan van. :-)) Akár a mélcímemre is. Kösz. :) | |||||
mig23papa | Adatlap | 368627 | 2008. március 18. 16:30 | ||
amint pontos hiteles korrekt megtámadhatatlan kétségbevonhatatlan információval rendelkezem tájékoztatni foglak, addig meg sem szólalok | |||||
Tibcsi | Adatlap | 368626 | 2008. március 18. 15:20 | ||
Laci, A 9308-as állásszögadója felett az milyen jelvény? | |||||
mig23papa | Adatlap | 368625 | 2008. március 18. 14:25 | ||
sainz ehhez hasonló képekre gondoltál? nálad hány darab a rengeteg kép, mert a múltkor meg azt írtad, hogy sajnos nincs tele a padlásod képekkel, és ha már van, miért olyan bonyi ide is berakni azokat, amiket a Levi honlapjára rakosgatsz könyved milyen terjedelmű lesz, mennyi képpel illusztrálva? a képek és történetek mellett ott lesz a forrás eredete is? a beszkennelt kölcsönkapott papírképeket mikor szándékozol visszaadni a gazdájuknak? nehogy el-, és összekeveredjenek a rengeteg képeiddel | |||||
cseka76 | Adatlap | 368624 | 2008. március 18. 13:21 | ||
Sziasztok! Olyan képeket keseresek ,amelyek a Mig-17 PF futóműveit és futóaknáit mutatják közelről! Előre is köszi! cseka76 | |||||
sainz | Adatlap | 368623 | 2008. március 17. 20:12 | ||
Rengeteg kepem van rola, ezek kozul is lathato lesz nehany hamarosan Levi honlapjan: plasticwings.hu | |||||
mig23papa | Adatlap | 368622 | 2008. március 17. 14:17 | ||
sainz | Adatlap | 368621 | 2008. március 16. 23:02 | ||
Gondolom volt 200-as is, de azt meg nem lattam foton. | |||||
sainz | Adatlap | 368620 | 2008. március 16. 23:01 | ||
A 70-es evekben a papai 21-esek orran volt egy erdekes jelzes - otagu voros csillag, amelynek a jobb felso aga meg volt nyujtva, felette szam: 100 v 300 Tudja valaki a pontos jelenteset? Hibamentes uzemorak? | |||||
Daala | Adatlap | 368619 | 2008. március 16. 14:41 | ||
Az NDK-s a későbbi állapot... | |||||
migfun | Adatlap | 368618 | 2008. március 16. 12:47 | ||
sainz | Adatlap | 368617 | 2008. március 15. 21:34 | ||
sainz | Adatlap | 368616 | 2008. március 14. 23:38 | ||
mig23papa | Adatlap | 368615 | 2008. március 12. 13:48 | ||
Heló Gabi Nem horror fenntartani, amennyiben a kertedbe teszed , kertitörpe helyett. Izlések és pofonok külömbözőek, ami annyit jelentene most, hogy nekem az OV-10-es Bronco mindig is tetszett, és valóban nagyszerű világjáró gép lehetne. A magánkézben lévő Buccaneerről azt is eltudom képzelni, hogy a tulaj nemcsak golfozik a Shell vezetőségével, hanem hogy ő maga a Shell vezetősége. Szerte a világban rengeteg egykori harci gép van magánkézben, csak a magyar ilyen marha, hogy inkább a lángvágót válassza, ha útba van valakinek. Oszthatod az észt nyugodtan, azért mert láttam párszor Mig-et még nem lettem Mig-Mágus :-))) Amúgy jól vagyok, a szkenneléssel 1300 képnél tartok, és még hátra van 600. | |||||
SIG | Adatlap | 368614 | 2008. március 11. 21:38 | ||
Talán nem is kicsengetni, hanem ezt fenntartani lehet naon horror. Na nem mintha lenne 30 forintom erre a témára, de ki nem költötte még el fejben az egyik aktuális lottó 5-öst ??? Én azon agyaltam, hogy az OV-10-es Bronco nem egy szép gép, de milyen kis igénytelen és milyen állatul be lehetne vele repkedni Európát ?! Nem nyöszörögne egy-egy füves reptér látványától és sok helyen csak úgy fogadnák, hogy "had jöjjön" :) Csak nézve a két gázturbináját - mert ugye nem csillagmotoros -azért az egyik párnámba bele kéne varratni egy adag pénzt, hogy legyen rá egy kis tartalék... Egyebek mellett van ugye egy Buccaneer magánkézben Európában és annak a farkán is égtelenkedik egy nagy-nagy Shell matrica :) Talán nem baj, ha a tulaj a Shell vezetőségével golfozik együtt, mivel ha jól tudom olajkutatásokkal foglalkozik... De éppen Neked osztom az észt, Mig-Mágus ??? :) Jól vagy különben ??? Üdv... | |||||
mig23papa | Adatlap | 368613 | 2008. március 11. 19:34 | ||
még jó hogy lehet kapni 30 millió "nem is olyan sok" érte, bár a pápai gépeket 20 millióra tartják, igaz azok már nem repülőképesek | |||||
migfun | Adatlap | 368612 | 2008. március 11. 18:40 | ||
eladó mig21:www.controller.com/listings/detail.aspx | |||||
Monox | Adatlap | 368611 | 2008. március 10. 13:31 | ||
sainz | Adatlap | 368610 | 2008. március 7. 08:51 | ||
Monox | Adatlap | 368609 | 2008. március 7. 07:57 | ||
Sainz! Ha írsz egy elérhetőséget, meg fogom nézni. | |||||
Ákos | Adatlap | 368608 | 2008. március 6. 22:25 | ||
Kíváncsian várom én is... | |||||
sainz | Adatlap | 368607 | 2008. március 6. 22:24 | ||
Monox! Levi honlapjan hamarosan lathato lesz nehany foto a gyujtemenyembol. MiG-21, nem szabvanyos festesek, kulonleges egyedi jelzesek stb...mind a csillagos korszakbol, 1990 elottrol, eddig publikalatlan fotok. | |||||
migi | Adatlap | 368606 | 2008. március 6. 18:41 | ||
Szia Monox Ha érdekel ez a témakőr keress imailben , migi3@freemail.hu | |||||
Monox | Adatlap | 368605 | 2008. március 6. 08:47 | ||
Köszönöm az infót! :) A MiG-21 magyarországi történetének megismerésével és az anyagok összegyűjtésével több mint 10 éve foglakozok, de mindig jön valami újdonság, amiről eddig nem tudtam. Pont ezért szép :) Az U típusról eddig megszerzett fotókon csak a már említett két gép volt tereptarka, de mindig jöhet új infó és bővülhet a kör, amint most is. A képen egyébként a 1817-es és a 1420-as látható. Bár a képek tényleg nem túl jó minőségűek, de az azért tisztán kivehető, hogy a gép alja egyszínű kék és nem terepszínű. Továbbra is érdekelne ez a téma, főleg, ha esetleg fotó is van róla. | |||||
sainz | Adatlap | 368604 | 2008. március 6. 00:31 | ||
Monox! " U típusból csak a 1418-as 4117-es viselt terepfestést az utóbbit elvitte India. Kérlek mondj el erről mindent amit tudsz." 1984-es foto Taszarrol. Sajna eleg gyatra negativ - a papirkep meg vacakabb - de szerintem ez is egy terepszinu U. Az oldalszamot majd ti pontositjtok, en a foto alapjan nemtom biztosan: 1847 v 1817 ? | |||||
mig23papa | Adatlap | 368603 | 2008. március 5. 21:14 | ||
migi voltál katona? ami kerek cipelik, ami szögletes , azt meg gurítják :-) | |||||
sainz | Adatlap | 368602 | 2008. március 5. 19:53 | ||
www.reneharten.net/unterseiten/armeezeit.htm Erdekes fotokontener, ha jol ertelmezem, az AFA-39 van benne: | |||||
migi | Adatlap | 368601 | 2008. március 5. 19:25 | ||
Szia Monox Köszi a válszt a kérdésemre, de azt nem értem hogy mért kell lefesteni a szétvágáshoz a felségjelet, mért nem lehet úgy szétvágni hogy felvan rá festve a felségjel. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368600 | 2008. március 5. 00:04 | ||
Monox | Adatlap | 368599 | 2008. március 4. 22:44 | ||
Migi! A KÖRÜ-ben lévő MiG-21-esek üzemidő elfogyás (a PF típus esetében) és pénzhiány miatti hadműveleti tartalékba helyezés és tárolás miatt kerültek oda. A PF-ekről bizton lehetett tudni, hogy repülni már sohasem fognak többé éppen ez aldta a kísérleti alapot az átmeneti felségjel megkreálásához. (409-es gép) Az MF-ek sorsa ekkor még bizonytalan (bár előre látható) volt, de miután már 1990-ben leállították őket, még a csillagot viselték, de az ék alakot csak a reaktiválásuk után került volna fel. Végül mind a 15db MF és a 7db PF valamint 2 db bisz is a lángvágó alatt végezte, úgy, hogy nem volt rajtuk semmilyen felségjelzés csak az utolagosan odamaszatolt barna színfolt. Kivétel volt a 409-es, melyen előbb a függőleges vezérsík bal oldalán az ideiglenes felségjel volt, a bal oldalán és a bal szárny alsó felületén pedig az ék alak. Mikor a gépet szétdarabolták, az ék alak még a gépen volt, de az ideiglenes felségjelet is már egy barnás-szürkés szín takarta... Búza! A 1319-es megmaradt nekünk, 2006-ban a szolnoki múzeumba került. Viszont én sosem hallottam még az alsó terepszínű kamóról. A U típusból csak a 1418-as 4117-es viselt terepfestést az utóbbit elvitte India. Kérlek mondj el erről mindent amit tudsz. | |||||
sainz | Adatlap | 368598 | 2008. március 4. 21:47 | ||
búza | Adatlap | 368597 | 2008. március 4. 21:36 | ||
Az alapötlet a régi, II. VH. előtti ék volt a belépőéltől a kilépőig. Az jó lett volna, mert igazodott volna a gép méreteihez. ( nagyobb húrhossz, nagyobb ék). A MIG-21 esetében ez a csűrő utolsó himbájának takarólemezén ment volna keresztül. Nem volt ember, aki megfestette volna. Utána egy - a gép méreteihez illő - ék következett, ezt is elvetették. A mai jugó csíkhoz hasonló magyar szín eleve nem jöhetett számításba. Maradt, ami most van, már csak takarékosságból is. Egyébként a terepszínű festés is ezen az alapon dőlt el. Volt egy festési minta, ami több színű volt, csak a színek elhelyezkedése változott volna. Pl. ami az egyiken földbarna az a másikon zöld és a harmadikon homokszínű. Ez is a takarékosságon bukott meg. Az ezredeknél volt kísérleti festés, pl.1418, de volt olyan is, aminek az alja is terepszínű volt. A számra sajna már nem emlékszem, most Indiában van a gép. (1319???) | |||||
migi | Adatlap | 368596 | 2008. március 4. 19:16 | ||
Urak Megkérdezném a Kecskeméti Körüben álló gépekről mért kellettt eltávolitani a felségjelzéseket, útban volt a lángvágónak vagy azért mert ki voltak vonva már a rendszerből ? | |||||
Miggyuri | Adatlap | 368595 | 2008. március 4. 18:31 | ||
Érdekelnének a további, hasonlóan hamvában holt felségjel-változatok is. Miggyuri | |||||
mig23papa | Adatlap | 368594 | 2008. március 4. 13:51 | ||
Hind a szomorú tapasztalat az , hogy az illetékesek, sohasem a szakmailag hozzáértő, lelkes odaadó emberekből kerülnek ki, hanem a hozzá nemértő, semmivel sem törődő, íróasztalukat féltő pancserok közül, akik sok esetben rokoni, sör melletti baráti kapcsolatok révén lehetnek ott ahol éppen vannak, ráadásul, egy esetleges szakmai katasztrófát okozó bal- lépésűk után sohasem buknak lefelé, hanem csak is felfelé, ami által még nagyobb veszteségeket okozó döntéseket hozhatnak, mindenféle hozzáértés nélkül, és még jól meg is fizetik (fizetjük) őket ezért :-( | |||||
Hind | Adatlap | 368593 | 2008. március 4. 08:32 | ||
Azért tünik légypiszoknak,mert az illetékesek nem tanultak matekot!Ugyanis a felségjelzéseknek ,és annak méretének is van passzusa.A méret kiszámításánál figyelembe kell venni a repülőeszköz felületét is!Hát ez nekik többismeretes egyenletnek tűnhetett. Ismét jómunkásemberek!! Nem a festő-emberre gondoltam. | |||||
Monox | Adatlap | 368592 | 2008. március 4. 08:13 | ||
Mig-23papa! Igazad van, akkoriban ez már megtörtént :) De akkor is ez volt az első állami ünnep utána! :) | |||||
mig23papa | Adatlap | 368591 | 2008. március 3. 23:20 | ||
Monox a "rendszerváltás" mikor is volt egész pontosan? | |||||
Monox | Adatlap | 368590 | 2008. március 3. 22:54 | ||
A kör alakú felségjel története 1990 augusztus 20.-ra nyúlik vissza, amikor már a küszöbön lévő rendszerváltás alakjai Mi-8-as helikopterekkel vonultal "állami ünnepelni", de abban mindeni egyetértett, hogy nem vörös csillagos gépekkel... Az idő szorított, pár nap volt csak a helyzet megoldására. Azt már csak sejthető, ahogy Búza is írta, hogy a választás azért esett az 1938-1942 időszak korábbi felségjelére mert ezt volt a legegyszerűbb egy körben ábrázolni úgy. hogy lefedje a csillagot. Tény, hogy nem volt a legszerencsésebb megoldás, de az idő akkor is pénz volt úgy tűnik... Kevésbé ismert tény, hogy ez a felségjelzés hivatalossá is vált, mégpedig 90.08.20.-tól egészen 91.03.31.-ig amikor az ék alak váltotta fel. Viszont az is tény, hogy összesen 6 repülő eszkozre festették fel: Az akkor már Kecskeméten a lángvágót váró 409-es MiG-21PF-re és arra az 5 Mi-8T-re amin az akkori állami apparátus utazott. Az 5 darabból csak annyi biztos, hogy a január 31-én katasztrófát szenvedett 10445-ös Mi-8-as is viselte. | |||||
Zebi | Adatlap | 368589 | 2008. március 3. 21:55 | ||
Nem hinném, hogy az ék rossz választás lett volna, már csak történelmileg sem. | |||||
borisz | Adatlap | 368588 | 2008. március 3. 21:51 | ||
Milyen ötletek volta még? | |||||
búza | Adatlap | 368587 | 2008. március 3. 21:28 | ||
Sziasztok! A gengszterváltás környékén igény volt a csillagos felségjel eltüntetésére. Az akkori HM politikai államtitkára ( Raffay Ernő, ha jól emlékszem a nevére ) kiadta a parancsot egy új megtervezésére. A PG.-ben a berepültető csoportnál zsírkrétával felrajzoltuk a MIG-21-esekre, mgetervezve a különféle variációkat. Nem mindegyik volt megvalósítható. Végül a legolcsóbb megoldást( és a legrosszabbat ) választották, lefújták a régit és a helyére felfestették a mai 800x400-as éket. Mingen gépre, Z-43-ra és AN-26-ra is, amin ez egy légypiszoknak tűnik! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Most már tényleg baráti jóéjszakával:
Mekett