/ Fórumok /

RotorCraft

Helikopterek minden területről. Mert ilyen topic még nem volt, viszont forgószárny-kedvelők vagyunk néhányan :-)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55.
Mekett 721483 2024. március 5. 16:00
Válasz erre
Flettner Fl-282 Kolibri
Flettner Fl-282...

Amúgy a Huskie-t nagyrészt Anton Flettner tervezte, aki ennek az egymásbaforgó elrendezésnek volt a mestere a náci Németországban. A Fl-282 Kolibri-ből kisebb szériát gyártottak és a Kriegsmarine használta is.

en.wikipedia.org/wiki/Flettner_Fl_282
piratvitorla 721481 2024. március 5. 15:43
Válasz erre
A Kaman Huskie és a hasonló Kaman K-Max azért sorozatgyártott konstrukció :)
Tibcsi 721477 2024. március 5. 15:12
Válasz erre
Pedig akár jó is lehetett volna. Ennél talán csak a Kaman Huskie a furcsább, az ő kettéálló, egymásba forgó rotorjával. :)

www.youtube.com/watch
Mekett 721465 2024. március 5. 12:09
Válasz erre
Dorand G.20 1947-ben
Dorand G.20 1947-ben
A Dorand G.20 belső elrendezése
A Dorand G.20 bels...

Egy érdekes, koaxiális elrendezésű helikopter a háború előtti Franciaországból. A megszállás miatt csak a háború után tudták befejezni, de nem volt sikeres a koncepció.
Egyik érdekessége, hogy a forgószárnyak tengelye üreges volt, így ott egy felfele tüzelő lövész foglalhatott helyet.

oldmachinepress.com/2015/03/28/dorand-gyroplane-g-20-g-ii/
www.hisutton.com/G20_Gyroplane.html
piratvitorla 719638 2024. január 29. 11:12
Válasz erre
Mi-10
Mi-10

Nem: eleve félreértesz. A Mi-10 nem szállításra, hanem beemelésre készült. Légi darunak. Ezért volt benne külön operátor, aki még irányíthatta is a gépet. Az összes fedélzeti rendszere ezt a célt szolgálta.
A Mi-6 sokkal nagyobb méretű sárkánya egy csomó felesleges plusz terhet tartalmazott pl. kapásból a szárny, ami a bekötési pontok miatt még leszerelt állapotban is felesleges volt.
A különféle súly konfigurációkat érdemes óvatosan kezelni. Pl. ha jól emlékszem a Mi-17 üres súlya a légi üzemeltetés szerint nagyobb, mint a Mi-8-asé. A valóságban a Mi-17 könnyebb egy kicsivel, de a légiüzem olyan felszereléseket is beleszámol, amit a Mi-8-as esetében még nem (pl. rádiók, csörlő stb)
A CH-54 személyszállító konténere csak egy nagyon kiegészítő megoldás volt, szerintem leginkább áttelepüléseknél használták. Se technikai, se harcászati szempontból nem jelentett megoldást, de a CH-54 repülési költsége nemcsak a CH-54/CH-47-hez képest volt magas, hanem pl. még a C-130-ashoz képest is.
Mekett 719636 2024. január 29. 10:57
Válasz erre
GAZ-52 gördül be a Mi-6 rakterébe

https://www.aviastar.org/helicopters_eng/mi-6.php
GAZ-52 gördül be a...
Kétéltű jármű a Mi-6 rámpáján - azért vannak kétségeim

https://www.aviastar.org/helicopters_eng/mi-6.php
Kétéltű jármű a...
9K73 rakétaindító a Mi-6 alatt

https://www.aviastar.org/helicopters_eng/mi-6.php
9K73 rakétaindít...
Luna rakétaindító a Mi-6 rámpáján

https://www.aviastar.org/helicopters_eng/mi-6.php
Luna rakétaindít...
MiG-15UTI a Mi-6 külső terheként

https://www.aviastar.org/helicopters_eng/mi-6.php
MiG-15UTI a Mi-6 kü...

A tengely dőlését értem, de ezt magában adaptálni lehetett volna a Mi-6 egy alváltozatára is.
Az tévesztett meg, hogy az interneten mindkét típus üres tömegének 27 tonnát adnak meg. Most találtam a Mi-10K-ra egy 25 tonnás adatot. Gondolom, a 2 tonnát a hosszú futómű hiányán spórolták meg.
Persze ez felvet egy másik kérdést: a Mi-6 és a Mi-10 is 8 tonnát emelhetett függesztve.

Abban egyetértek, hogy a Mi-10 valamivel nagyobb méretű terhet szállíthatott. A busz cipőkanállal ugyan, de befért alá. A Mi-6 szintén nem kicsi rakterét viszont inkább alacsonyabb teherautók, rakétaindítók befogadására tervezték. Gyanős, hogy a farokrész és rámpa erősen nehezítette a behajtást.

Gondolom, a Mi-10 annak a korabeli koncepciónak épült, hogy gyorsan cserélhető konténereket szállítsanak, ahogy a CH-54-nél és a C-119-nél is próbálkoztak ezzel.
piratvitorla 719614 2024. január 29. 08:34
Válasz erre
Még egy amit írtál: a Mi-10-es jóval nagyobb méretű tárgyakat szállíthatott. A 6-osba szerintem pl. sose fért volna be a busz vagy a teherautó.
Egyébként a 10-es elsősorban nem is szállításra, hanem légi darunak, azaz beemelésekre készült.
piratvitorla 719613 2024. január 29. 08:27
Válasz erre
Teljesen más a felépítésük. Ahogy írtam eleve már a forgószárny beépítése is teljesen más koncepciót tükröz: a Mi-10-esnél a tengely függőleges, hogy minél nagyobb terhet emelhessen. A Mi-6-osnál 5 fokkal előre van döntve, mert a fő profil az utazórepülés.
Az üres tömeg nem ugyanannyi: a Mi-10-es kb tíz százalékkal könnyebb, mint a 6-os, ami sokat számít.
Első ránézésre hasonlóak, a valóságban jelentősen eltérnek egymástól.
Az amerikaiaknál se véletlenül volt CH-53 és CH-54...
Mekett 719605 2024. január 28. 23:00
Válasz erre
Számomra érthetetlen, hogy két, ennyire hasonló típust párhuzamosan üzemeltettek. A Mi-10 szerintem nem enged annyival nagyobb szabadságot a teher méretét illetően.
Azt sem értem, hogy az üres tömegük egyaránt 27 tonna körül van, a jelentősen eltérő törzs ellenére.
piratvitorla 719601 2024. január 28. 21:55
Válasz erre
A meghajtás szempontjából a legfontosabb eltérés, hogy a légidaru szerepkör miatt a Mi-10 esetében a forgószárny tengelye nem előre döntött, hanem függőleges lett.
Mekett 719596 2024. január 28. 20:31
Válasz erre
A Gatwick-i bemutatóról van videó is, amin szerencsére nem kendőzték el a gép hangját aláfestő zenével:
youtu.be/GPaqLtkY5hE
Mekett 719595 2024. január 28. 20:24
Válasz erre
Mil Mi-6
Mil Mi-6
Mil Mi-10
Mil Mi-10
Mil Mi-12
Mil Mi-12

Igen, sőt a hajtóművek és a forgószárny továbbment a V-12-re is. Persze átalakításokkal, hiszen máshová kerültek a kiömlők, a két oldal meghajtását összekötötték és az egyik forgószárny ellentétes irányba forgott.
Muzzy 719592 2024. január 28. 19:22
Válasz erre
Nagyon gyanús és ismerős volt a Hmű, főreduktor, közlőmű és farokrotor, nagyon emlékeztetett a MI-6-osra. Utánanéztem és tényleg azonosak voltak ezek a részek a két helikopternél!
Mekett 719575 2024. január 28. 16:40
Válasz erre
Mi-10 a busszal - Párizs felé menet 1965
Mi-10 a busszal - P...
Mi-10 busszal - Párizsban
Mi-10 busszal - Pá...
Mi-10 busszal
Mi-10 busszal
Mi-10 KrAZ-zal

(Legalábbis azt hiszem, KrAZ van a képen...)
Mi-10 KrAZ-zal
Mi-10 KrAZ-zal
Mi-10 KrAZ-zal
Mi-10 egy épülettel a hasa alatt
Mi-10 egy épü...
Mi-10 épülettel a hasa alatt Párizsba indul
Mi-10 épülettel a...
Mi-10 miután lerakta az épületet
Mi-10 miután...
Mi-10 robotrepülőgép-indító konténerrel
Mi-10 robotrepülőg...
Mi-10P elektronikai zavaróállomás
Mi-10P elektronikai...
Mi-10 egy "snassz" függesztett teherrel
Mi-10 egy "snassz" f...
Mi-10 második prototípusa - Gatwick 1967
Mi-10 második...
Mi-10 második prototípus
Mi-10 második...
Mi-10 második prototípusa valamelyik kiállításon
Mi-10 második...
Mi-10 második protípusa régen

Talán már Monyinóban
Mi-10 második prot...
Mi-10 második prototípusa manapság Monyinóban
Mi-10 második...

Még néhány kép a Mi-10-ről különféle terhekkel. A képek többsége a második prototípust ábrázolja a korabeli légibemutatókon, vagy a végleges helyén, Monyinóban.

Kösz Tibcsi, ezt nem ismertem! Egyszer volt szerencsém az esztergomi reptéren látni egy Mi-26-ot, amikor nálunk járt egy teheremelésen, de sajnos csak ennyi...
Tibcsi 719568 2024. január 28. 15:01
Válasz erre
1995-ben Pécsen is járt, a TV-torony egy új elemét emelte be.

www.youtube.com/watch
Mekett 719557 2024. január 28. 13:50
Válasz erre
Egy autóbusz gördül le a Mi-10 rámpájáról
Egy autóbusz görd...

Időnként szembejönnek ezek az 1966-os képek, ahol a Mi-10 és a busz látható. Egyszer nagyon megnézném élőben ezt a szitakötőt.
piratvitorla 718889 2024. január 17. 10:50
Válasz erre
Tibcsi 718886 2024. január 17. 09:41
Válasz erre
Szerintem azért, mert ő egy Hadúr és nem HADvezér. :)
piratvitorla 718883 2024. január 17. 08:30
Válasz erre
Szia
Szerintem csak a szarvastehenes van.
De ha valaki tud ilyet érdekel...
Miért nem adod ki? :)
Hadúr67 718879 2024. január 16. 23:19
Válasz erre
Sziasztok!
Magyar MI-24est építenék.Kérdésem a hozzáértőkhöz:
Csőrike matrica,maszkoló,festésminta,bármi létezik 1/72ben?
Köszi a válaszokat.
Hadúr67
Freddy 715184 2023. november 5. 14:45
Válasz erre
Freddy 712377 2023. augusztus 20. 14:15
Válasz erre
Sennás 711435 2023. július 19. 07:06
Válasz erre
479980_1682022213
479980_1682022213

Ez még Áprilisban készült. Érdekes az "Ék" itt még leghátúl volt.
Zoli 711434 2023. július 19. 06:40
Válasz erre
Szia,

Ezek miatt gondoltam a kiegészítőkre, a fő probléma a törzshossz és alak.
z
Zoli 711433 2023. július 19. 06:39
Válasz erre
Szia,

Pontosítanék, a Clear Prop! Seasprite készleten kívül minden típusból kellene egy új szerszámos makett... Na jó, az új Academy Apache, a Dream Cobra/Huey, Revell Tiger és Zvezda Mi-24 sor egész jónak tűnik ránézésre
A H145M az átépítőkkel már talán megoldható, de annál is sok apró mütyürt kell házilag pótolni, legyártani...
z
piratvitorla 711422 2023. július 18. 14:38
Válasz erre
A törzsnél nemcsak a hossz változott, hanem többek között az ablakok elosztása, a tehertér ajtók elhelyezése és kialakítása, a crew chief ablaka és az oldaltartály formája/mérete is...
borisz 711421 2023. július 18. 14:21
Válasz erre
Az összes közepes helikopterből elkéne egy jobb minőségű készlet a jelenleg elérhetőknél.

A Puma-család, a Black Hawkok, és a Mi-8 família (ebből a HB kiadások már nehezen beszerezhetőek). Pumából a három fő típusból (Puma, Super Puma, Caracal) simán kijönne 3-3 doboz, az UH-60 - S-70 vonalból is vagy 6-8, és a Mi-8, Mi-17 vonalról is. Sőt, talán egy Mi-14-el, meg Mi-9-el is be lehetne próbálkozni.

Viszont egy H145M szerintem mostani Revell öntőkeretek legózgatásával és egy gyanta átalakító készlettel is kijönne már, és vagy 2-3 bőrt le lehetne nyúzni róla.
borisz 711418 2023. július 18. 14:03
Válasz erre
Na, ez van meg nekem is az otthoni gépemen!
Zoli 711417 2023. július 18. 13:37
Válasz erre
Ha jól rémlik az Italeri kétféle hosszúságú makettet adott ki, bár lehet, hogy a törzsvég hossza mindkettőnél azonos és csak a deszanttér hossza eltérő, majd egyszer megnézem, ha lesz rá időm. De ha véletlen jó is lenne a törzs, akkor is nagyon sok feljavítást, átalakítást igényelne, szóval jobban járnánk egy Clear Prop Seasprite minőségű makettel...
z
Freddy 711416 2023. július 18. 13:25
Válasz erre
Az a baj ezzel is, hogy vagy megpróbálod kifaragni, és akkor egyből megjelenik, vagy nem próbálod, és akkor 10 év múlva is csak a régi Airfix lesz :)
sárkányos 711414 2023. július 18. 12:56
Válasz erre
Airbus Helicopters
Airbus Helicopters

Íme a különbségek.
piratvitorla 711411 2023. július 18. 11:38
Válasz erre
Na ezt írtam én is, a mi Caracalunk hosszabb törzsű, kétlapátos stb.
Egyébként a Cougar és a Super Puma is különböző: előbbi katonai gép, külsőre is eltér az alap Super Pumától.
borisz 711410 2023. július 18. 11:28
Válasz erre
A mi gépeink nem is Pumák, hanem Caracalok. A H225M civil/korábbi jelölése, az EC725 volt, mielőtt jött volna ez az Airbus Helicepterses marhaság.
Makettben az AS532 Cougar érhető el, még elfogadható minőségben, ez egyel korábbi és rövidebb verzió. Az szokták még Super Pumának mondani. Ezen kívül van a "rendes" Puma, az az SA330. Ilyen van Romániának. Korabeli Airfix meg Heller készletekként léteznek 1/72-ban, és hát olyanok is.

Hogy szemléletesebb legyen, délután tudok feltölteni egy tablót a legszembetűnőbb külső eltérésekről, de nagyjából az a titok, hogy az ablakokat kell számolgatni.

Amúgy nekem nagy kedvem lenne egy-egy ilyen korszerű helikopter készletben. Sok bőrt le lehetne húzni róla.
piratvitorla 711407 2023. július 18. 09:59
Válasz erre
Szerintem ez külsőre is jelentősen eltér az eddig kapható Super Pumáktól. Pl. hosszabb törzs, ötlapátos forgószárny stb.
Zoli 711405 2023. július 18. 09:07
Válasz erre
Szia,

Köszi, itt is van pár kép:
www.origo.hu/foto/galeria/20230717-megerkezett-a-honvedseg-elso-ket-airbus-h225m-tipusu-helikoptere-szolnokra-galeria.html
És remélem egyszer egy jó makett is lesz róla, vagy a régiekhez az összes apró kis bigyó. (Robi, Csabi?...)
z
piratvitorla 711404 2023. július 18. 09:01
Válasz erre
Sziasztok!
Tegnap megjött az első két H225M helikopterünk Szolnokra.
https://honvedelem.hu/hirek/szolnokon-az-elso-ket-h225m-helikopter.html
Reméljük egyszer majd hangár és ember is lesz hozzájuk.
Freddy 711383 2023. július 17. 11:54
Válasz erre
piratvitorla 711382 2023. július 17. 10:00
Válasz erre
Így van, V.
Már az oldalszámból is látszik:
00-ások, 100-asok, 500-asok: D
700-asok V
300-asok P
Tibcsi 711380 2023. július 17. 07:21
Válasz erre
Kis pontosítás: én úgy látom, hogy a Szarvastehénke nem "D", hanem "V" változat.

De ha tévedek, majd a többiek kijavítanak. :)
Freddy 711360 2023. július 16. 13:38
Válasz erre
medor 711074 2023. július 5. 01:11
Válasz erre
Szia!
Ne haragudj,de néha meglepődöm az ilyen kérdéseken.A Google a barátod!
Ott írják hogy: ~14.3 méter az átmérője,ami 1:72-ben 20cm.
Ok,egész pontosan 19,85 centiméter.Vondd le belőle az agy átmérőjét
és oszdd el kettővel.Meg is vagy.Ha a rotoragy átmérőjével van baj keress rá arra.
Lehet ott tévedtek.Ráadásul +/- 0.2 milliméter eltérést soha senki nem
fog észrevenni!Ez maximum csak téged zavar majd esetleg,mert tudsz róla.
Ha ennél nagyobb szemmel látható eltérésbe ütközöl azt amúgy is látni fogod!
És akkor levághatsz,vagy hozzáadhatsz a lapátokhoz.
Minden esetre a jelenleg kapható Mi-1 makettek nem igénylik a
tizedmilliméteres pontosságot a lapátok terén.
Van sok egyéb bajuk a kidolgozottság terén.Nem ezen fog múlni az összkép.
Engedd el,mert soha senki nem fogja méregetni azt a 19,9 centit.
Mindenki magára a helikopterre fog figyelni.Azt építsd meg szépen!
Tibcsi 711061 2023. július 4. 08:53
Válasz erre
IMG_20230704_085023
IMG_20230704_085023
IMG_20230704_085031
IMG_20230704_085031
IMG_20230704_085047
IMG_20230704_085047

Ha ez segít:
DzsunKa 711054 2023. július 4. 06:24
Válasz erre
Szia!
Csak egy ötlet.
Telefonálj a szolnoki Reptárba, biztosan lemérik neked a szükséges adatokat.
borisz 711044 2023. július 3. 19:51
Válasz erre
Ha Budapesten jársz, próbálj bekéreckedni a csepeli Kossuthba. Van Mi-1, hátha.
Miggyuri 711038 2023. július 3. 18:10
Válasz erre
Szia!
Nekem az Amodel mérete is megfelel - 1/72-es makettroncsot próbálok "lábra" állítani és úgy néz ki, le kell gyártanom a lapátokat, meg az agyat is.
piratvitorla 711034 2023. július 3. 16:10
Válasz erre
Szia
Nem találtam, de háromnézeti rajzból lemérheted mennyi a lapát hossza és mekkora a forgószárny agy.
A számok pl. forgószárny átmérő szintén segíthetnek.
Mondanám, hogy lemérem az Amodelt és felszorozzuk 72-vel de gyanítom nem lesz pontos...
zoli75 711033 2023. július 3. 16:07
Válasz erre
Specifications (Mil Mi-1)

General characteristics

Crew: 1
Capacity: 2 passengers or 255 kg (562 lb) of cargo
Length: 12.09 m (39 ft 8 in)
Height: 3.3 m (10 ft 10 in)
Empty weight: 1,700 kg (3,748 lb)
Gross weight: 2,140 kg (4,718 lb)
Max takeoff weight: 2,330 kg (5,137 lb)
Powerplant: 1 × Ivchenko AI-26V , 429 kW (575 hp)
Main rotor diameter: 14.35 m (47 ft 1 in)
Main rotor area: 161.7 m2 (1,741 sq ft)

Forrás:

Wikipedia.org

Related development

Mil Mi-3

Aircraft of comparable role, configuration, and era

Sikorsky H-5
Bristol Sycamore

References

"Миль Ми-1". www.airwar.ru.
"Designations of Soviet and Russian Military Aircraft and Missiles". designation-systems.net.
"Designations of Soviet and Russian Military Aircraft and Missiles".
On 24 November 1948, in which Mikhail Baikalov bailed out, and on 7 March 1949, in which Baikalov died
Grzegorzewski, 1975 and Mi-1 at Ugolok neba
Grzegorzewski, 1975 and Mi-1T at Ugolok neba
Grzegorzewski, 1975 and Mi-1A at Ugolok neba
Grzegorzewski, 1975 and Mi-1M at Ugolok neba
Jakubovich, Nikolay. Boevye vertolety Rossii. Ot "Omegi" do "Alligatora". Moscow, Yuza & Eksmo, 2010, ISBN 978-5-699-41797-1, pp.30-33.
Krzyżan, Marian. Samoloty w muzeach polskich. Warsaw, WKiŁ, 1983. ISBN 978-83-206-0432-0, p.124.
Grzegorzewski, 1975.
Bridgman, Leonard, ed. (1958). Jane's All the World's Aircraft 1958-59. London: Jane's All the World's Aircraft Publishing Co. Ltd. p. 225.
"1971 Military Helicopter Market Pg. 575". Flightglobal Insight. Retrieved 21 October 2014.
"1972 Military Helicopter Market Pg. 749". Flight. Retrieved 21 October 2014.
"1971 Military Helicopter Market Pg. 576". flight. Retrieved 21 October 2014.
"WORLD HELICOPTER MARKET 1967". Flightglobal Insight. 1967. Retrieved 21 October 2014.
"1973 World Air Forces pg. 144". flight. Retrieved 21 October 2014.
"1971 Military Helicopter Market Pg. 577". Flightglobal Insight. 2014. Retrieved 21 October 2014.
"1971 Military Helicopter Market Pg. 578". flight. Retrieved 21 October 2014.
"Perjalanang Sang Legendaris - TNI Angkatan Udara" – via www.facebook.com.
"Helicopter World Market 1967". flight. Retrieved 21 October 2014.
"1971 Military Helicopter Market Pg. 579". flight. Retrieved 21 October 2014.
"1972 Military Helicopter Market Pg. 752". flight. Retrieved 21 October 2014.
"1971 Military Helicopter Market Pg. 580". Flightglobal Insight. 2014. Retrieved 21 October 2014.
"1973 World Air Forces pg. 155". flight. Retrieved 21 October 2014.
"WORLD HELICOPTER MARKET 1967 pg. 65". Flightglobal Insight. 1967. Retrieved 21 October 2014.
"Helicopter World Market 1968 pg. 55". flight. Retrieved 21 October 2014.
"1971 Military Helicopter Market Pg. 581". flight. Retrieved 21 October 2014.

"Helicopter World Market 1967 pg. 71". flight. Retrieved 21 October 2014.

Grzegorzewski, Jerzy: Śmigłowiec Mi-1, Typy Broni i Uzbrojenia nr.38, MON, Warsaw, 1975 (in Polish)
Mil

External links
Wikimedia Commons has media related to Mil Mi-1.

Drawings of Mi-1 variants Archived 2009-02-26 at the Wayback Machine
Walkaround Mi-1 (Kiev's Aviation Museum, Ukraine)

vte

Mil aircraft

vte

USAF/DoD reporting names for Soviet and Chinese aircraft and missiles
Authority control: National Edit this at Wikidata

Israel United States

Categories:

Military helicoptersMil aircraft1940s Soviet military utility aircraft1940s Soviet helicoptersSingle-engined piston helicoptersAircraft first flown in 1948

This page was last edited on 6 March 2023, at 22:45 (
Miggyuri 711031 2023. július 3. 15:55
Válasz erre
Kérdésem: Mi-1 helikopter főrotor lapát hossza mennyi?
jammie 710807 2023. június 27. 20:19
Válasz erre
MoMi 710803 2023. június 27. 15:01
Válasz erre
Szia!

Dehogynem, segített.
The People's Liberation Army Air Force (PLAAF) has had a requirement for a high-altitude medium utility helicopter that can operate in the mountainous regions in China since the 1980s. In 1984, the PLAAF acquired 24 Sikorsky S-70C-2s with enhanced General Electric T700-701A engines from the US government.[4]

China was unable to purchase more Sikorsky aircraft following the fallout from the 1989 Tiananmen Square protests that resulted in an EU and US arms embargo. This led to the development of an indigenous so-called "10-tonne helicopter project" that started in 2006, and the Z-20 made its first flight on 23 December 2013.[4]
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55.