/ Fórumok /

RotorCraft

Helikopterek minden területről. Mert ilyen topic még nem volt, viszont forgószárny-kedvelők vagyunk néhányan :-)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55.
rcm 353424 2006. augusztus 2. 19:37
Válasz erre
Köszi a választ!A Tamiya milyen nem tudod?Nem nagyon helikopterezek 5-6 db vár összerakásra azok is filmes darabok de ez Ka-52 nagyon durva.
Solo 353423 2006. augusztus 2. 19:37
Válasz erre
3 utast is szállíthat? Na ez nekem új. :) Hol szállítja őket?
Mindíg tanul az ember valamit. :)
Archy 353422 2006. augusztus 2. 19:25
Válasz erre
Bár a Ka-50-es 50 kmh-val gyorsabb (350 az elméleti csúcssebesség), és a koaxiális rotor hatalmas előny a harctéren( mozgékonyabb, gyorsabb, kevésbé sérülékeny, hallkabb), sőtt még katapultülés is van benne, mindezek ellenére én is a Mi-28-ra szavazok. Egyrészt kétszemélyes, ami megincsak növeli a túlélőképességet, mert a pilótának csak a repülésre kell figyelni. Aztán meg van gépágyú (30mm) torony, ami számomra döntő érv. És végül 3 utast is szállíthat (bár gondolom korlátozásokkal), ami nagyban növeli a taktikai rugalmasságát. De ami minden érv felett áll: a "csapatpróbán" csecsenföldön a Mil jobbnak bizonyult. Márpedig komolyabb csapatpróbát mint egy gerillaháború, nehéz elképzelni. Szóval Mi-28.
Áron

UI.: A Ka-52 Aligator nekem nem tetszik, és jóval nehezebb is lett a Ka-50-esnél, ezért jelentősen romlott az egyébként kitűnő repülési teljesítmény, szóval még az oroszok sem számoltak vele.

aeroweb.lucia.it/rap/Paris97/lbg97ag_mi28n_a.jpg aeroweb.lucia.it/rap/Paris97/lbg97ag_mi28n_b.jpg
aeroweb.lucia.it/rap/Paris97/lbg97ag_mi28n_c.jpg aeroweb.lucia.it/rap/Paris97/lbg97ag_mi28n_d.jpg
aeroweb.lucia.it/rap/Paris97/lbg97ag_mi28n_e.jpg aeroweb.lucia.it/rap/Paris97/lbg97ag_mi28n_f.jpg
aeroweb.lucia.it/rap/Paris97/lbg97ag_mi28n_g.jpg aeroweb.lucia.it/rap/Paris97/lbg97ag_mi28n_h.jpg
img49.exs.cx/img49/7065/mi28-2.jpg www.airforce.ru/show/maks2001/isaev/Mi28n.jpg
www.airliners.net/open.file/0925874/M/ www.airliners.net/open.file/0925770/M/
www.airliners.net/open.file/0920759/M/ www.airliners.net/open.file/0915636/M/
www.airliners.net/open.file/0833909/M/
Solo 353421 2006. augusztus 2. 19:23
Válasz erre
Helló!

48-as Ka-52-ről nem tudok, de 72-es van. A Zvezda adta ki , de megvehető Italeri és Revell dobozban is. A Revellt ajánlanán, mert abban a legjobb a matrica.

Ha megszállott vagy akkor átalakítod a Revell 48-as Ka-50-ét Ka-52-re :) Lényegében csak az orr más. Egy kicsit. :))
rcm 353420 2006. augusztus 2. 17:02
Válasz erre
Sziasztok!
Megnéztem miröl is beszéltek és megtetszett a Ka-52 Alligator.
Néhány cég gyártja,melyiket érdemes megvenni?
1/48 ban kiadta valaki vagy csak 1/72?
zsury 353419 2006. augusztus 2. 16:09
Válasz erre
Nekem a Kamov 50. Talán azért, mert kölyökkoromban kamov helikopter volt, amit először láttam közelről...
Amúgy meg tényleg nagyon brutális!
Lecho 353418 2006. augusztus 2. 15:23
Válasz erre
Sziasztok!

Nekem a Ka-52. Mert az kicsit olyan, mint a merevszárnyúak között az A10-es. "Brutális állat a pályán". :D
Tibcsi 353417 2006. augusztus 2. 15:08
Válasz erre
A Mi-28.

Indoklás: mert anak nem akadnak össze a rotorlapátjai egy élesebb fordulóban. :-)))

Meg különbenis: mert nekem a Mi-28 teccik jobban és slussz-passz! :-))
Solo 353416 2006. augusztus 2. 15:04
Válasz erre
Helló!

Ha már szóbakerült egy másik topikban. Ki mit gondol? Melyik orosz gyönyörűség jobb?

Mi-28
Ka-50
Ka-52

Várom a véleményeket. Indoklást is kérek. :))
Kislõcsös 353415 2006. július 22. 09:20
Válasz erre
P7070107.JPG méret: 146.5 KB
P7070108.JPG méret: 141.5 KB
P7070109.JPG méret: 142.2 KB
P7070110.JPG méret: 142 KB
P7070111.JPG méret: 145.2 KB
Áhoj!
Én úgy hallotam hogy idén magyar lajstromot kap mind a 3 heli.
Én majd csak akkor álok neki megcsinálni,jól fog mutatni a MI-2-es mellett.
lucky 353414 2006. május 28. 10:19
Válasz erre
Ez a heli nekem is tetszik!
Rendszeresen előfordul a Bp-n lévő Baleseti Intézetnél a Fiumei úton.Olyan érdekes hangja van.Már amikor hallatszik mert azért nagyon csendes.
Archy 353413 2006. május 27. 21:49
Válasz erre
Hát ez nekem nagyon teccik. Ugye csak a gépek osztrákok, a pilóták magyarok? Mer olvastam az omsz honlapján, hogy az ÖAMTC leányvállalata nyerte el az üzemeltetési tendert, és ők adják a gépeket is.
Áron
Fodi 353412 2006. május 27. 19:50
Válasz erre
Ha nincs felpörgetve, akkor csak "valamit" mutat. Bekapcsolás után biztosan jól működött mindkettő. Legalábbis remélem. :D
Akos 353411 2006. május 27. 19:39
Válasz erre
Maradjunk abban, hogy iszonyat nagy mázlink volt, (másnak meg nagyon rossz napja) hogy repülni láttuk.
Kalóz 353410 2006. május 27. 19:36
Válasz erre
Azért aranyos, hogy a két műhorizont nem ugyanazt az értéket mutatja! Vajon repülés közben is ez a helyzet? :)))
Kalóz 353409 2006. május 27. 18:15
Válasz erre
Hát, ha "utas" lett volna, inkább belső fotókat látnánk ...
Mekett 353408 2006. május 27. 18:10
Válasz erre
Archy: Fuji FinePix S3500-zal. Tudtommal két ilyen gépünk van.

Ákos: Engem inkább a "hol?" és a "milyen apropóból?" érdekelne. Remélem, nem utas voltál.
Fodi 353407 2006. május 27. 18:09
Válasz erre
HA jól tudom, akkor ez már a harmadik. Az első Budaörsre került, a második nemtom és azt hiszem ez a harmadik.
A gép nagyon szép, egészen "újautó szaga van". :)
Archy 353406 2006. május 27. 18:04
Válasz erre
Ez király! Ez az egy van?
És a képek is szépek. Mivel fotóztad Ákos?
Áron
Elektrolakatos 353405 2006. május 27. 18:03
Válasz erre
A szomorú csak az, hogy a sógoroktól kaptuk őket kölcsönbe !
Kalóz 353404 2006. május 20. 20:39
Válasz erre
Hali mindenkinek!
Köszi a segítséget. A Walk Around képekről annyi kiderült, hogy az Italeri matricái kicsit túlméretesek (kb 1:60), bár ezt a felrakásuknál is észrevettem (nem férnek el a megadott helyen, kicsit odébb kell őket csúsztatni. Egyébként a képek második fele az Italeri USA változatát mutatják.
A főrotor lapátok színe továbbra sem egyértelmű, tehát maradok a sötétszürke mellett, mint Archy ajánlotta (mellesleg én is hasonlóban gondolkoztam).
A farokrotoré megvan adva a leírásban, és az a fotókkal egyezik is. (piros-fehér-piros-fekete-piros befelé haladva) A rotoragyak meg maradnak gunmetallban.
A főrotor végek festése sehol nem látható, viszont a sárga-krémsárga változat határozottan tetszik. Legfeljebb nem lesz pont az eredeti változat szerint festve. Na, bumm! Volt már nagyobb eltérésem is.
Mégegyszer köszi:
Kalóz
Akos 353403 2006. május 20. 19:36
Válasz erre
Egy részletfotó sorozat az OH-6-ról, látszanak a lapátok és a rotoragy is.
www.aircraftresourcecenter.com/AWA1/301-400/walk331_h-6/walk331.htm
Zoli 353402 2006. május 20. 19:31
Válasz erre
calca.jpg méret: 52.6 KB
Szia Kalóz!
A kit nekem is megvan, de még nem néztem meg alaposabban. Viszont van hozzá egy Aztec matricám, az alapján talán valamit tudok segíteni. Bár amerikai jelzéseket nem tartalmaz a készlet, de gondolom a lapátok színe egyforma volt. Szóval a rajz szerint minden gépnél feketék a főrotor és fehérek a farokrotor lapátjai. A főrotor lapátok vége sárga vagy piros (mexikóinál piros-fehér-zöld csíkos némelyiknél), kb 5mm szélesen, de ferdén van festve, a vékonyabb széle kb 4,5mm széles. Felülről nézve a jobb oldali lapát alsó szélén keskenyebb ez a sáv, illetve az alsó él vége kb 12,5mm hosszan és 0,5mm szélesen krémszínű. A mellékelt matricán láthatod ezeket a jelzéseket a lap felső részén a Remove Before Flight zászlók fölött. A lapátok tőrésze természetesen fémszínű (gunmetal-nak tűnik). A fehér farokrotor lapátok vége piros-fehér-piros csíkozású, de az egyik kolumbiai gépen fekete-fehér-fekete. A fehér csíkok minimálisan szélesebbek 1mm-nél, míg a színesek kb ugyanennyivel keskenyebbek. Remélem, elég érthető volt...
z
Archy 353401 2006. május 20. 19:18
Válasz erre
Kalóz!
Szerintem fesd nagyon sötét szürkére. Ne feketére, mert az illúzióromboló (szerintem). Jobb ötletem nincs.
Áron
Kalóz 353400 2006. május 20. 14:23
Válasz erre
Lehet, hogy naív kérdés: milyen színűek az Italeri dobozában található OH-6A Cayuse rotorlapátjai? Az összeállítási útmutatóban u.i. nem jelzik, a doboz hátoldalán lévő festési útmutatón meg olive drab az egész (rotoraggyal együtt), ami kicsit nemvalószerűnek tűnik. Az ö.á. útmutató és a doboz hátlapján lévő képek között elég sok az eltérés, de ez az Italeritől nem meglepő.
A neten sem találtam képet, ami ezt a részt tartalmazta volna.
Bombraider 353399 2006. május 17. 15:04
Válasz erre
Sziasztok!
Pár walkaround:
smg.photobucket.com/albums/v11/ziggyfoos%40hotmail.com/

üdv:bomb
Elektrolakatos 353398 2006. május 16. 14:50
Válasz erre
Hát igen...néhány év eltelt a forgatás óta !
Solo 353397 2006. május 16. 14:37
Válasz erre
Solo 353396 2006. május 3. 12:54
Válasz erre
Archy 353395 2006. május 2. 12:51
Válasz erre
Hogy ezek még nem estek szét...?! :-D
www.airliners.net/open.file/1038839/L/
Áron
Hooligan 353394 2006. április 7. 12:58
Válasz erre
53_ext_Humvee4.jpg méret: 209.9 KB
AngelCammo.jpg méret: 54.4 KB
ch53_1.jpg méret: 39 KB
www.jetwalls.com/html/showall.html
Jó kis hátterek vannak itt!
Bombraider 353393 2006. április 7. 12:06
Válasz erre
Sziasztok!
Jáááj,azthiszem ilyet is kell venni...:)
www.cybermodeler.com/hobby/kits/it/kit_it_1065.shtml

üdv:bomb
Hooligan 353392 2006. március 20. 16:19
Válasz erre
Szerintem ez már elmebeteg dolog! Jó hogy a Stalion egy bazimagy dög, de 72-ben ilyeneket építeni... Mondjuk az tény, hogy meghozza az ember kedvét a dologhoz!
Lehet veszek én is egyet!
Archy 353391 2006. március 20. 15:31
Válasz erre
Kíváncsi vagyok ennek a Stalionnnak a végére, mert a belét nagyon összerakta a fickó.
Áron
Bombraider 353390 2006. március 20. 15:24
Válasz erre
Kalóz 353389 2006. március 13. 15:52
Válasz erre
UH1B01M.jpg méret: 149.9 KB
OH58B03M2.jpg méret: 132.5 KB
Pogo02M2.jpg méret: 199.5 KB
Na, akkor még kettő. A harmadig félig OFF.
Bombraider 353388 2006. március 13. 15:48
Válasz erre
Szia!
Miért simán jó!
Azt amúgy én is néztem,hogy az első plexi halálosan van megoldva:D

üdv:bomb
Kalóz 353387 2006. március 13. 15:40
Válasz erre
Minyo002.jpg méret: 88.6 KB
Minyo003.jpg méret: 184.9 KB
Na, akkor - ennyit sikerült kihoznom belőle. Ma már biztosan jobb lenne.
Kalóz 353386 2006. március 13. 12:22
Válasz erre
Bomb!
Nem rossz! Sztem elég jó alap, ha van hozzá doksid.
Bombraider 353385 2006. március 13. 12:15
Válasz erre
Szia!
Hm,hát az nemrossz:) Gondolkozom azon az elvetemült ötleten,hogy kicsit kibontom a gépet,és egy full belsőteres magyar madarat csinálok belőle:)

üdv:bomb
Kalóz 353384 2006. március 13. 12:09
Válasz erre
Bomb!
A hetvenes évek második felében vettem, csak arra nem emlékszem, hogy már itthon, vagy még odakint. Rém egyszerű makett (bár az akkori szovjetekhez képest részletes), biztos alap a feljavításhoz. Én akkor még ezzel nem foglalkoztam, egy egyszerű Aeroflotos gép lett a maradék matricák felhasználásával.
Skyline_SG 353383 2006. március 12. 22:22
Válasz erre
Egy javaslat! Ha tehetitek,akkor ne vegyétek meg az Italeri új 1/48-as Seahawk makettjét! Borzalmas! Tele van illesztési problémákkal,inkább görcsöléssé megy át az építés!Próba illesztéskor nem tudtam összeilleszteni a géptestet a belsejétől,ugyanis a gép alján 1-2mm-es rés volt a gép feléig! Katasztrófa az egész,hiába 1/48-as méretarány,és az alig 4000Ft-os ár! Ezt nagyon elszúrták az Italeriék!

Üdv,
Elektrolakatos 353382 2006. március 12. 21:47
Válasz erre
Némááá...ilyenek voltak nekem is a '70-es években+TU-k+MIG-ek !:):):):)
Bombraider 353381 2006. március 12. 21:23
Válasz erre
Szia!
Groupbuild?;) Tényleg amúgy kb mikor a kit?

üdv:bomb
Kalóz 353380 2006. március 12. 21:08
Válasz erre
Bomb!
Elkéstél, nekem már több mint 30 éve megvan :)
Bombraider 353379 2006. március 12. 20:12
Válasz erre
0 016.jpg méret: 205.6 KB
0 017.jpg méret: 181 KB
0 018.jpg méret: 249.9 KB
0 019.jpg méret: 164.9 KB
0 020.jpg méret: 192.7 KB
...és a vége.
Bombraider 353378 2006. március 12. 20:11
Válasz erre
0 011.jpg méret: 243.2 KB
0 012.jpg méret: 167.5 KB
0 013.jpg méret: 227.5 KB
0 014.jpg méret: 267.6 KB
0 015.jpg méret: 211.9 KB
...harmadik rész...
Bombraider 353377 2006. március 12. 20:08
Válasz erre
0 006.jpg méret: 242.6 KB
0 007.jpg méret: 228.9 KB
0 008.jpg méret: 240 KB
0 009.jpg méret: 121.1 KB
0 010.jpg méret: 219.7 KB
...második rész...
Bombraider 353376 2006. március 12. 20:06
Válasz erre
0 001.jpg méret: 180.3 KB
0 002.jpg méret: 220.1 KB
0 003.jpg méret: 164.4 KB
0 004.jpg méret: 194.1 KB
0 005.jpg méret: 274.8 KB
Sziasztok!
Sikerült beszereznem valami ősrégi Minyó 1/48 makettet:)
Itt van pár kép róla...

üdv:bomb
Archy 353375 2006. március 8. 15:39
Válasz erre
MrChef!
Nem. Ők az AH-1S-t használják, illetve azt fejlesztették tovább (nagyon). Külsőre a legnagyobb eltérés az S és a W között, hogy az S-nek egy hajtóműve van, és szögletes a kabintető. meg persze még van egy sor különbség, de ezek a legnagyobbak. A továbbfejlesztés meg aztán már teljesen más gépet varázsolt a jó öreg cobrából.

Solo!
Hát, egy próbát még talán megér. Legfeljebb szolnokra nem viszem. Majd meglátom.
Áron
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55.