/ Fórumok /

Autók, és más puhatestű járművek

Veterán autók és más érdekességek az utakról
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750., 751., 752., 753., 754., 755., 756., 757., 758., 759., 760.,
761., 762., 763., 764., 765., 766., 767., 768., 769., 770., 771., 772., 773., 774., 775., 776., 777., 778., 779., 780.,
781., 782., 783., 784., 785., 786., 787., 788., 789., 790., 791., 792., 793., 794., 795., 796., 797., 798., 799., 800.,
801., 802., 803., 804., 805., 806., 807., 808., 809., 810., 811., 812., 813., 814., 815., 816., 817., 818., 819., 820.,
821., 822., 823., 824., 825., 826., 827., 828., 829., 830., 831., 832., 833., 834., 835., 836., 837., 838., 839., 840.,
841., 842., 843., 844., 845., 846., 847., 848., 849., 850., 851., 852., 853., 854., 855., 856., 857., 858., 859., 860.,
861., 862., 863., 864., 865., 866., 867., 868., 869., 870., 871., 872., 873., 874., 875., 876., 877., 878., 879., 880.,
881., 882., 883., 884., 885., 886., 887., 888., 889., 890., 891., 892., 893., 894., 895., 896., 897., 898., 899., 900.,
901., 902., 903., 904., 905., 906., 907., 908., 909., 910., 911., 912., 913., 914., 915., 916., 917., 918., 919., 920.,
921., 922., 923., 924., 925., 926., 927., 928., 929., 930., 931., 932., 933., 934., 935., 936., 937., 938., 939., 940.,
941., 942., 943., 944., 945., 946., 947., 948., 949., 950., 951., 952., 953., 954., 955., 956., 957., 958., 959., 960.,
961., 962., 963., 964., 965., 966., 967., 968., 969., 970., 971., 972., 973., 974., 975., 976., 977., 978., 979., 980.,
981., 982.
gyurmakoma 306980 2006. október 30. 19:55
Válasz erre
00030606.jpg méret: 107.3 KB
bogár
gyurmakoma 306979 2006. október 30. 19:47
Válasz erre
ray!
küldök képet emilben a maszkoláshoz.hátha segit
sly160 306978 2006. október 30. 19:44
Válasz erre
Az ablakkeretet én is ecsettel szoktam festeni. Igy nem kell az egész felületet maszkolni, csak a keret mentén. De ha mindenképp fújni akarod akkor sem kell mindenhova ragasztót tenni, szerintem elég csak az ablakkeret köré, a többit pedig valami nem ragasztós papírral(pl: a tetöre, és ezt a két maszkolószalag megfogja a két szélén.stb.) De ez csak tipp. Ha hülyeséget mondtam akkor sorry!
Raybrig_89 306977 2006. október 30. 19:39
Válasz erre
Püsi 306976 2006. október 30. 19:38
Válasz erre
Ja, ha valaki talál a neten egy Lamborghini Gallardót nyitott ajtóval és látszik a zsanér is, ossza meg velem. Sajna nekem még nem sikerült.

Laci
sly160 306975 2006. október 30. 19:37
Válasz erre
Zoli 306974 2006. október 30. 19:36
Válasz erre
Bocs, a Te gépedet kihagytam... Nekem is tetszik a festése, a szín is, bár én inkább sima pirossal fújnék egy ilyen típust.
A maszkolásra nincs ötletem, mert én még nem maszkoltam, csak simán ecsettel festettem a kereteket. Szerintem hagyd sokáig (pár napig legalább) száradni a lakkot, fogdosd össze a kasznit és a maszkolót, akkor talán kisebb lesz az esélye a nemkívánt jelenségeknek. De ez csak elmélet, tényleg nem próbáltam még.
z
Raybrig_89 306973 2006. október 30. 19:35
Válasz erre
Így igaz,egyetértek:) Én sem vittem még kiállításra autót,nem is voltam kiállításon,de szívesen elvinném a mercit és a lassan elkészülő nsx-et is! kiváncsi lennék nagyon az emberek véleményére:) Az összetartás pedig tényleg fontos!
Püsi 306972 2006. október 30. 19:32
Válasz erre
Srácok,
Bocs hogy közbeszólok. Én is csak a magam örömére készítem a maktteket. Még nem vittem egyiketsem versenyre ( nem is olyan szépek ). Legalább mi makettezők tartsunk össze.
És hogy a zsűri kinek itéli az első helyet... az maradjon az ő dolguk.

Laci
Raybrig_89 306971 2006. október 30. 19:27
Válasz erre
Köszi a kommenteket:) Nekem nincs semmi gondom a szemcsékkel,de talán a képek is csalókák,a valóságban egész más a dolog!

A maszkolós dologra van ötletetek?
barackdr 306970 2006. október 30. 19:20
Válasz erre
Még utoljára válaszolok, aztán nekem elegem van ebből a cirkuszból.
Igazán kedves 2x is kihangsúlyozni, hogy mennyire unalmas a makettem sokadszor(bár nem különösebben zavar), ha nem viszem még 1-gyel kevesebb indul, másrészt nem tudom mi ezen a morális kérdés, nem kéne talán még a makettezésből is azt csinálni, volt nekem is a rendőrön kívül mégegy autóm is nevezve. Igazán örülök ha más 2 hét alatt jobb makettet csinál, csinálja, mondhatnám teszek rá(és ez nem sértés csak egyszerűen megvan, hogy milyen színvonalat várok el magamtól és nekem pont akkor pont ez megfelelt, nem érdekel különösebben, hogy más mit vár el tőlem) én nem nektek akarok megfelelni hanem hobbiból építem a maketteket, más is olyat épít amilyet akar. Az meg, hogy miért nem indulok profi kategóriában: azért, mert az a mesterlevéllel rendelkezőknek(én nemzetközi versenyen első helyezetteknek asszem) van fenntartva és én nem írtam egy szóval sem, hogy sztár lennék.
Valamilyen indíttatásból még velem sosem fordult elő, hogy verseny után fikázzam más makettjét, zsűrit, úgy látom bennem van a hiba, de már nagyon unalmas ez a miért ő nyert? az szebb volt stbstbstb.

barackdr
Zoli 306969 2006. október 30. 19:16
Válasz erre
Szia!
Szerintem kissé magasan áll a járgány, próbáld kissé lejjebb engedni! Kb 15cm hézag szokott lenni a küszöb alatt, a képek alapján ez kb 25cm lehet a valóságban. Lehet, hogy a szemem csal, inkább mérd le!
z
Zoli 306968 2006. október 30. 19:08
Válasz erre
Szasz!
Ez a szín már sokkal jobb lett, csak a fekete géptető szúrja a szemem... Na mindegy, Te tudod, inkább nem pofázok bele.
z
Lacc 306967 2006. október 30. 18:58
Válasz erre
Ray!Szép az NSX továbbra is, csak így tovább. Viszont ezek a szemcsék nekem is kicsit furák, de ez csak ízlés kérdése. Felnid mikor lesz?

U.i.: Felvettelek MSN-re!
Roliairsuni 306966 2006. október 30. 17:37
Válasz erre
mint fújás jó lett, grat

viszont a szemcsékkel nem vagyok kibékülve, ezért nemigazán teccik ez a zsín, mert túl kemény

a képek megcsak azé mer nekem nagyon teccik :D
Lacc 306965 2006. október 30. 17:33
Válasz erre
Amennyire egy festetlen kasztni jól tud kinézni 4 kerékkel, annyira jól néz ki;) Szép lesz, jó nagyon ez a felni hozzá! Nagy kedvencem ez az autó, úgyhogy hacsak valami nagyon-na yhiba nem lesz benne, én végig elfogult leszek az építése során:D

Lacc
Raybrig_89 306964 2006. október 30. 17:23
Válasz erre
Nah ezek kb olyan képek mint nekem az alapozózós:DDD Egyébként jól áll neki ez a felni!
Raybrig_89 306963 2006. október 30. 17:22
Válasz erre
DSC00744.jpg méret: 175.4 KB
DSC00745.jpg méret: 141.1 KB
DSC00747.jpg méret: 153.6 KB
DSC00748.jpg méret: 155 KB
DSC00749.jpg méret: 159 KB
DSC00750.jpg méret: 186.2 KB
DSC00751.jpg méret: 168.1 KB
DSC00752.jpg méret: 180.9 KB
DSC00753.jpg méret: 142.1 KB
Sziasztok!

Felraktam a matricákat és egy vékony réteg lakkot fújtam a kasztnira!

Holnap kifestem az ablakkereteket és jön rá több réteg lakk,ami végleges lesz!

Egy dolog amitől félek: az ablakkeret festéséhez ki kell maszkolni mindent a keret körül,és félek,hogy a maszkolószalag leszedésekor feljön a lakk vagy a lakk és a festék egyben!Ezért is fújtam ma rá a vékony réteget,hátha így megelőzhetem,de még mindig nem vagyok biztos magamban!Nekem az egyetlen ötletem az lenne,hogy ha kifestettem az ablakkeretet és teljesen megszáradt akkor vízzel átáztatom a maszkolószalagot és így könnyebben lejön,nem bántja a festést!

Szerintetek ez jó megoldás lenne? vagy van jobb 5letetek?
Előre is köszi!
Roliairsuni 306962 2006. október 30. 16:05
Válasz erre
gyurmakoma 306961 2006. október 30. 16:02
Válasz erre
a felni jó lesz alá,de kicsit engedheted szerintem lefelé.
Roliairsuni 306960 2006. október 30. 15:56
Válasz erre
g 002.jpg méret: 144 KB
g 007.jpg méret: 170.2 KB
g 008.jpg méret: 155.7 KB
g 009.jpg méret: 131.6 KB
g 010.jpg méret: 139.3 KB
g 011.jpg méret: 143.3 KB
g 012.jpg méret: 136.7 KB
g 013.jpg méret: 156.9 KB
g 015.jpg méret: 200.8 KB
g 016.jpg méret: 146 KB
g 017.jpg méret: 139.2 KB
g 018.jpg méret: 157.6 KB
g 019.jpg méret: 135.1 KB
g 020.jpg méret: 136.5 KB
g 021.jpg méret: 151.1 KB
teszek fel egy pár képet már énis :d

kivan faragva a rács, milyen jól néz ki alapból :D, hogy ál neki a felni így maszkolóval összerakott alvázán, meghogy szerintetek magasan van e az ajja?

meg egyéb vélemyéneket is lehet lökni :d (megengedem ;) )
gyurmakoma 306959 2006. október 30. 15:54
Válasz erre
friss 003.jpg méret: 67 KB
friss 004.jpg méret: 60.7 KB
friss 005.jpg méret: 65.9 KB
na,új szint kapott a bmw mert az istennek sem akart fényesebb lenni.
ez most egy sima fényes piros revell rajta.
az alvázat és a mocitetőt lefújtam egy réteg matt feketével.ez még további rétegeket kiván.
a motor nagyjából egybe van,a kipufogók meg darabokban.
Lacc 306955 2006. október 30. 12:55
Válasz erre
Na hallod, én meg tiszta maximalista lettem:P A Hondám első pár alkatrésze helyből ment festéklemosásra, mert nem tetszett. Mostmeg szétszedtem egy régebbi makettemet, és azt annó úgy raktam össze, hogy még az öntőkeret darabok sincsenek levágva az alkatrészekről:P:P Ennyire igénytelen voltam 8-10 éve:S
Stefan 306954 2006. október 30. 12:50
Válasz erre
Igen, ez tényleg tök jó, hogy ennyi profi van -ezért is megtisztelő pozitív véleményt kapni. Én is igyekszem minél szebbre megcsinálni, bár még mindíg kicsit türelmetlen vagyok, de már talán fejlődöm. :)
Lacc 306953 2006. október 30. 12:48
Válasz erre
Magam részéről az is probléma, -mint Ray-nél is-, hogy nagyon kiesnek a versenyhelyszínek:( Pedig ha másnem, nézőként szívesen elmennék egyszer, hogy láthassam a munkáitokat!:)
Lacc 306952 2006. október 30. 12:46
Válasz erre
Na, ezzel 100%-ig egyetértek! Az én autóim is fotón sokkal jobbak, mint élőben:D Múltkor webkamerán mutattam valakinek és el se hittem, hogy az a képen az enyém;) az apró hibák nem annyira feltűnőek ott.
Lacc 306951 2006. október 30. 12:45
Válasz erre
Nekem ez most már a 3. korszakom, amibe most újra belekezdtem így 27 éves fejjel:) 13-14 éves koromban kezdtem, pár autó, meg 1:72-es repcsik, amiknek 80%-a kukában végezte azóta, aztán jöttek Tamiya autók, ezekről már tettem fel képeket. Ezek már valamivel jobbak, leginkább a külső fényezése nem makulátlan. Most pedig újra nekiállok az autóknak, viszont most már szeretnék a profi(bb) irány felé elmozdulni. Ezért is kérdezgetek itt annyifélét mindenkitől:) Ennyi profi makettező között szerencsére könnyű segítséget lelni!

Lacc
Geronimo 306950 2006. október 30. 12:43
Válasz erre
Nem tudom. De akkor miért nem lehet megmutatni másnak is egy versenyen? Egyébkénént fotón nagyonsok minden sokkal szebb mint élőben.
Lacc 306949 2006. október 30. 12:40
Válasz erre
Nem lehet, hogy sokan csak saját örömükre, szórakozásukra készítenek autókat(mint pl. én is), és már az is örömmel tölti el őket, ha itt a fórumon dícséretet kapnak? Habár azt is írtátok, hogy sokan megígérték, hogy mennek, aztán mégse...
Stefan 306948 2006. október 30. 12:40
Válasz erre
Köszi Lacc! Raktam már össze műanyag makettet (repcsik 1:72-ben), de akkor még "fiatalabb" voltam :)) -a lényeg, hogy nem a legkidolgozottabbak.
Ez az első, amit komolyabban szeretnék megcsinálni, illetve ez az első autóm.
Lacc 306947 2006. október 30. 12:34
Válasz erre
Grat Stefan! Nagyon szépen alakul, és ez a szőnyeg tényleg nagyon jó ötlet! Ez az első autód?

Lacc
Geronimo 306946 2006. október 30. 12:05
Válasz erre
viszont gondold el ha mi is csak 1-1 makettet viszünk. Akkor az viszont már elég gáz lett volna. Így most legalább volt 6 makett (miután téged száműztek a hobbiból :)) )
Szóval azért van még fény az alagút végén. De azért lehet újra át kellene gondoni ezt a kategóriafelosztást.

Meg valahogy vissza kellene csábítani a régi "menőket" ( Szőke Berci , Varsi Viktor)
Meg ugye itt van kbx aki kitűnő példa hogy lehet néhány év alatt elég magas szintre eljutni. És ez nem pénz kérdés. 1-2 éve még senki nem ismerte aztán eljött Mosonra és benne volt az első hatban (már ez is nagy szó hiszen ott csak 6 helyezett van a 40 indulóból) aztán már cikke is jelent meg a promodelben és mostanra már az élvonalba tartozik.

Szóval minden lehetséges
Geronimo 306943 2006. október 30. 11:59
Válasz erre
Sztanyi 306942 2006. október 30. 11:49
Válasz erre
Talán azért kaptam díjat,mert más nem indult rajtad és rajtam kívül.A jövőre nézve pedig pont ez lehet a járható út.Az amicsi autókat már csak lakkozni kellene,a japán tunigokat készítő,nagyon pozitívan fejlődik.A motoros srácnak,pedig már csak a kiegészítőkre kellene nagyobb hangsúlyt fektetnie.Ezzel már is belendülhetne a mérleg nyelve a profi kategória irányába a nevezőket tekintve.A hobbyit pedig a most is otthon maradóknak kellene feltölteniük és megnézni ki,mit és hogyan csinál,hogyan fejlődik...
Stefan 306941 2006. október 30. 11:49
Válasz erre
Köszi! Elkövettem 1-2 hibát, de ezen a "profi" szinten én még kezdő vagyok.
Geronimo 306940 2006. október 30. 11:47
Válasz erre
Eddig szép.
jók a leukoplaszt szőnyegek :)
Geronimo 306937 2006. október 30. 11:22
Válasz erre
Ja, nem is értem hogy kaphattál aranyat a profiban :))) én visszasoroltalak volna a gyerek kezdő karegóriába :)))

Azért ne essünk túlzásokba a rendőrautóval kapcsolatban :)) az még messze van a profitól :)))
Geronimo 306936 2006. október 30. 11:20
Válasz erre
Nem jól látod.
Én mindenkit arra bátorítok hogy jöjjön. Pl. tök jó volt hogy gyurmakoma is eljött mert tetszettek a makettjei, meg a motoros srác motorjai is nagyon jók voltak. Új és üde színfolt volt. a két japán tuningautós srác munkái is egyre jobbak. Ellentétben a rendőrautóval ami már tényleg kezd unalmas lenni. A gond az hogy sokan nem "mernek" eljönni önbizalom hiányában mert azt hiszik hogy nem jó amit csináltak. És vannak olyanok is mint pl Sztanyi aki mindig arra törekszik hogy minden versenyre valami újat is vigyen ne csak a régieket. Szóval szerintem csak úgy tanulhat az ember ha eljön és beszélget kérdez megnéz jó dolgokat. És ezért jó ha mindig valami új van mert ugyanarról minden versenyen nem lehet újat mondani. És pont az olyanoktól mint sztanyi lesz jó egy verseny mert mindig hoz valami újat és szépet.
Kalóz 306935 2006. október 30. 11:04
Válasz erre
Bocsi,hogy belevau!
Én még nem indultam soha versenyen, és ezek a hozzászólások egyre inkább meggyőznek arról, hogy helyesen teszem.
Ha ennyire tudjátok marni egymást, lassan nem lesz senki, aki benevezne egy-két megszállotton kívül, és akkor valóban nem lesz gond, legfeljebb kategóriánként egy-két makett, és akkor el lehet morfondírozni, hogy miért ilyen kevés a jelentkező.
A kezdők, fiatalok elrettentésről meg nem is szólva.
Mégegyszer bocsi, de nekem ez így jön le.
Üdv: Kalóz
Sztanyi 306934 2006. október 30. 11:02
Válasz erre
Szia,
benned viszont nem csalódtam.Ha Te ekkora sztár vagy akkor,miért nem indultál a profi kategóriában?Amit az autódról leírtál,abból az derül ki,hogy neked a profiban a helyed.Én szivesebben indulnék amúgy is hobbyban,mert nekem nem sikerülnek profi szinten a makettjeim.
Minden jót és sok sikert kívánok neked a jövőben!
Üdv,Sztanyi
Kalóz 306933 2006. október 30. 10:58
Válasz erre
Brúnó!

Korábban többen használták a konyhai Dörzsi mosogatót, ami szintén kissé felhomályosítja a felületet, hogy jobban tapadjon a festék. Sztem egyenletesebb felületet ad, mint a csiszolópapír.
A híg festékkel átmosást kipróbálom, még én sem hallottam róla, de belegondolva elég meggyőző.

Üdv: Kalóz
Geronimo 306932 2006. október 30. 10:56
Válasz erre
Ez mind szép és jó. Az hogy ugyanazt a makettedet hányszor indítod az szerintem morális kérdés. Nem illik 2-3-nál többször indítani. De írott szabály nincs rá szóval mindenkinek a saját lelkiismeretére van bízva hogy hogy áll ehhez a kérdéshez. De gondolj bele ha extrém esetben mindekni ugyanazt vinné mindig mindenhová. Jó kis verseny lenne. Én és Sztanyi sem visszük ugyanazt a mekettet max 3-szor de inkább csak 2-szer. Szóval erre azért ne legyél olyan büszke hogy még a stefániára is hozni akarod.

Az meg hogy hogy van elkészítve egy másik dolog. Erről csak a saját véleményemet tudom mondani. Egy makett nem attól jó hogy világít mindene. Otthon gyönyörködhetsz benne, de nekem nem lesz több tőle. Szerintem egyébként Sztanyi 2 hét alatt szebb, jobb rendőrautót építene világítás nélkül amivel biztos hogy jobb erendményt érne el :) (pl az ő autójában sem volt motor és nem volt nyitható a motortér, de mégis megcsinálta. Ez a makettezés nem pedig egy pár led meg vezeték berakása. De ez csak az én véleményem amit egyáltalán nem sértésnek szántam, csak a helyzet tisztázása végett
Stefan 306931 2006. október 30. 10:44
Válasz erre
01.JPG méret: 58.5 KB
02.JPG méret: 30.7 KB
03.JPG méret: 21.1 KB
04.JPG méret: 50.3 KB
05.JPG méret: 34.1 KB
06.JPG méret: 64.1 KB
07.JPG méret: 63.7 KB
08.JPG méret: 45.1 KB
09.JPG méret: 48.1 KB
10.JPG méret: 45.1 KB
11.JPG méret: 44.3 KB
Folytatódik a Mustang projektem... :)
Raktam fel újabb képeket: kep.tar.hu/istf/50375034
Lehetne jobb is, de egy kezdőtől ne várjatok sokat :)
Azért egy ötletet szeretnék megosztani veletek (képekkel illusztrálva),
ha nem új, akkor bocsi.

Kárpit és/vagy szőnyeg készítése autóba

Szerintem élethű szőnyeget (az ügyesebbek az egész kárpitozást megcsinálhatják így) lehet készíteni, az elsősegély dobozban is megtalálható Leukoplast ragasztható kötözőből. A szálszerkezete és ennek sűrűsége arányaiban illik egy, jelen esetben 1:25 -ös méretarányú makett autóhoz. Én a készülő 66' Ford Mustang-ba ebből csináltam.
Először is kell egy olyan lap, amin matrica volt, hogy a sima felületére fel tudjuk ragasztani a leukoplast csíkot.
Nagyjából az a lényeg, hogy így méretre vágható lesz a szövetünk és utána már csak le kell szedni a hordozóként használatos lapról (ha nem raknánk ilyen hordozóra, akkor a tekercsről leszedett leukoplast ráragadna az ollóra és nehézkesebb lenne méretre vágni).
A hordozóra helyezés azért is praktikus, mert ha nem akarjuk színezni a leendő szőnyeget (nekem véletlenül pont ez az alapszín illett az autóba), akkor nem kell a kivágás jelöléseit ide rajzolni, hanem a másik oldalra (arra ügyeljünk, hogy ilyenkor tükörképes alakot kapunk).
Lehet, hogy nem a legszebb makett, de remélem tudtam nektek valami jó tippet adni!

Kellemes Makettezést Kívánok!
barackdr 306930 2006. október 30. 10:15
Válasz erre
Kedves Sztanyi!

Mint a rendőrautó tulajdonosa és ilyen minőségemben megszólított én is reagálnék a hozzászólásodra.
Az autó egy Revell Easy kit, ami már a dobozban félig össze van rakva és teljesen le kellett amortizálni, hogy kezdeni lehessen vele valamit. Easy kit voltából következik, hogy jópár alkatrészt ki kellett cserélni saját gyártásra, hogy normális minőséget kapjak(pl a fényszóró búrája saját húzóformán húzott, az összes üveg fólia). Ha vetted volna a fáradtságot, hogy belenézz az autóba(nem rajtam múlt, hogy pont felülre rakták) akkor feltűnt volna, hogy meglepő módon az utastér helyén utastér található nem sok, de némi feljavítással(és még a műszerek is meg vannak világítva hátulról). Motor valóban nincs az autóban easy kit voltából következően és azokra a helyekre szükség is volt a világítás miatt(meg rögzített zárt motorterű aztóba hiába raknék motort úgysem látszik).
Ahhoz meg csak sok sikert kívánok, hogy rakj be te is egy akkora fényhídba 15 ledet 3 áramkörre és még 20 ledet az autóba és mindezt tüntesd el teljesen az elektronikával együtt(mert az is benne van, csak az elemek nem). Ja és nem fogadom el kibúvóként, hogy nem értesz hozzá, mert előtte még én sem csináltam ilyet az életben és soha nem is tanultam :)

barackdr

Ui: még valami. Mivel évente általában 1-2-3 makettel készülök el(ez konkrétan fél év volt) és egyelőre nem tiltja semmi, hogy minden makettemet elvigyem egyszer az összes versenyre, így fenttartom magamnak a jogot, hogy minden versenyen ott legyek az elkészült makettjeimmel(úgyhogy készülj fel, hogy még a Stefánián is találkozhatsz ezzel a "már kicsit unalmas" autóval ha lesz időm elmenni.
Benceee 306929 2006. október 30. 10:00
Válasz erre
Kössz a segítséget!:)
próbálok javítgatni rajta ezzel a módszerrel:)
Brúnó 306928 2006. október 30. 09:03
Válasz erre
Sziasztok!
Csatlakozom rcm véleményéhez, és támogatom mindabban amit leírt.
Bővebben akkor, ha összeszedtem a gondolataimat.
Brúnó
rcm 306927 2006. október 30. 08:42
Válasz erre
Sziasztok!
Mivel Brúnóval mi kezdtük szorgalmazni és szervezni az USA különkategóriátát, elmondanám azt, hogy miért is nem lett:
A 15-20 emberből, akik az elején örültek és "mindenképpen indulok" felkiáltással mellénk álltak, abból a végére 4 ember maradt, aki indult volna. A Bolyai verseny szervezőin a kategória meghirdetése valóban nem múlott, mert mi mondtuk azt, hogy így inkább ne tegyék, mivel 2 héttel a verseny előtt felesleges meghirdetni egy ilyen kategóriát, mert úgy gondoltuk, hogy nem lehet ennyi idő alatt olyan minőségű munkát építeni, ami miatt ez a kategória elindult volna.
A szervezés alatt annyi "érdekes" dologgal kerültünk szembe, hogy én egy dolgot megtanultam: többet nem szervezek semmi ilyet és minden tiszteletem azoké, akik itt Magyarországon összehoznak egy versenyt.
Lacc 306926 2006. október 30. 08:27
Válasz erre
Püsi, nem tudom mi lenne velünk, ha nem lennél:) Én is fogok legközelebb akkor ilyet rendelni a Lucky-tól tuti!

Lacc
Brúnó 306925 2006. október 30. 08:21
Válasz erre
csiszol? iz?.jpg méret: 178.8 KB
Szia Benceee!
Adnék néhány ötletet, tippet, segítséget.
Az első: az összeillesztésről. Én azt szoktam csinálni, hogy levágom a gyári illesztőtüskéket és úgy ragasztom össze a két felet. Sokkal szabadabban tudsz "játszani" az alkatrészekkel, így pontosabban tudod összeragasztani őket. Én a ragasztó száradása után össze is csiszolom az illesztési vonalakat. Ezt csak azokon a helyeken kell megcsinálni, ahol szem előtt van, illetve én még ott is szoktam ahova felfekszik egy másik alkatrész is. Összecsiszoláshoz semmi extra szerszámot nem kell venni, elég egy lapos körömcsiszoló (a képen látható). Nyugodtan próbáld ki az összecsiszolást, meglátod mennyivel másabb lesz az egész kinézete.
A másik dolog a festés. Én ugyan fújni szoktam nem ecsetezni, ezért ebben annyira nem tudok segíteni, de talán a többiek majd megerősítik, vagy megcáfolják. Egy ismerösőmtől hallottam a következő módszert. A festendő felületet durvább csiszpapirral áthúzza, hogy épp csak érezhető recék legyenek rajta, és erősen felhígított festékkel átkeni. Eleinte olyan mintha átlátszó lenne a festék, de száradás után szép egyenletes lesz a felület. Én magát a folyamatot nem láttam csak a végeredményt, de engem teljesen meggyőzőtt. Mindezt ő Tamiya olajossal csinálja. Ha van valami maradék alkatrészed és festéked, szerintem egy próbát megér.
Remélem tudtam valamennyit segíteni.
Üdv. Brúnó
Sztanyi 306924 2006. október 30. 02:10
Válasz erre
Sz Szabi!
Persze igazad van!Már megbántam,hogy véleményt nyilvánítottam.Legalábbis így,ebben a formában.Elnézést mindenkitől,akit ez negatívan érintett,de vannak dolgok amik mellett nem szabad szó nélkül elmenni.

Üdv,Mindenkinek
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750., 751., 752., 753., 754., 755., 756., 757., 758., 759., 760.,
761., 762., 763., 764., 765., 766., 767., 768., 769., 770., 771., 772., 773., 774., 775., 776., 777., 778., 779., 780.,
781., 782., 783., 784., 785., 786., 787., 788., 789., 790., 791., 792., 793., 794., 795., 796., 797., 798., 799., 800.,
801., 802., 803., 804., 805., 806., 807., 808., 809., 810., 811., 812., 813., 814., 815., 816., 817., 818., 819., 820.,
821., 822., 823., 824., 825., 826., 827., 828., 829., 830., 831., 832., 833., 834., 835., 836., 837., 838., 839., 840.,
841., 842., 843., 844., 845., 846., 847., 848., 849., 850., 851., 852., 853., 854., 855., 856., 857., 858., 859., 860.,
861., 862., 863., 864., 865., 866., 867., 868., 869., 870., 871., 872., 873., 874., 875., 876., 877., 878., 879., 880.,
881., 882., 883., 884., 885., 886., 887., 888., 889., 890., 891., 892., 893., 894., 895., 896., 897., 898., 899., 900.,
901., 902., 903., 904., 905., 906., 907., 908., 909., 910., 911., 912., 913., 914., 915., 916., 917., 918., 919., 920.,
921., 922., 923., 924., 925., 926., 927., 928., 929., 930., 931., 932., 933., 934., 935., 936., 937., 938., 939., 940.,
941., 942., 943., 944., 945., 946., 947., 948., 949., 950., 951., 952., 953., 954., 955., 956., 957., 958., 959., 960.,
961., 962., 963., 964., 965., 966., 967., 968., 969., 970., 971., 972., 973., 974., 975., 976., 977., 978., 979., 980.,
981., 982.