/ Fórumok /

Kötöttpályás járművek (vonatok, villamosok, stb...)

Mivel egyre inkább igény volt rá, ezért ide lehet hozni minden vasúttal/sínekkel/vágányokkal kapcsolatos járművet, dolgot, méretaránytól függetlenül.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.
lucky 574887 2014. december 29. 14:48
Válasz erre
széntér hatvan
széntér hatvan

na talán
lucky 574886 2014. december 29. 14:47
Válasz erre
na mindegy itt a kép
lucky 574884 2014. december 29. 14:46
Válasz erre
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/1604384_715165688508557_1726130291_n.jpg

Itt egy kép a széntérről. A Truman konyhája mögött egy serleges szénfeladó teteje,bal oldalt középen meg egy homokfeladó látható. A kép Hatvanban készült. Valamikor a kora 90-es években még megvolt minden, ma már max nyomai vannak. A szénfeladó a széntérrel együtt eltűnt.
Sennás 574874 2014. december 29. 12:19
Válasz erre
lucky 574867 2014. december 29. 09:07
Válasz erre
Ez többrétű dolog.
Egyrészt az ütközök se az igaziak már, másrészt a vonórugók se. Valószínűsíthető a csavarkapcsok is meg vannak már nyúlva egy kicsit.
A gyűrűzés pont azért került fel ( emlékszem mekkora vokálozás volt, mikor először találkoztak vele a mv-k), hogy az ütközőt/csavarkapcsot ne lessen túlfeszíteni. Egy időben napi 4-5 ütköző csőszár repedés, törés volt, naponta. Akkor épültek be a talplemezhez a merevítő bordák is.Azután az új Trechpak elemes ütközők megoldották ezt a problémát is.Az új csíkos ingán ( posta bhv, 600-tól felfelé) már csak ez van.
Az kampó nem a gőz része volt. A gőztömlő használaton kívüli akasztója a fejjel át ellenes oldalon volt, a képen lévő kocsinál már nincs meg.
Összekapcsolva meg nemigen lógott be.Volt még vele dolgom. Viszont a leleményes ember használhatja erre is.
Azóta láttam már olyat is, hogy a hosszú lengőkábelt erre akasztják, pláne ha átlósan van kapcsolva ( mert másképp nem megy). Mókás dolog vele dolgozni.Legalább annyira mint a 32 eres csatlást szétszedni.
A kampó célja a csavarkapocs lesúlyozása, a másik csavarkapocs által.Egy időben a birodalmi kocsiknál általánosan használtunk egy un S horgot, mivel ezeknél a kapcsolt csavarkapocs teljesen összehúzott helyzetben is belóg.Ingáknál valamikor a 80-as 90-es évek fordulóján, egy VIG rendeletben hozták be.Magát a rendelet nem láttam, így nem tudom pontosan mi van benne.
Amikor Egerbe is mentek az IC kocsik, szerették volna ingában járatni, akkor merült fel,hogy miért nincs a kocsin kampó. Akkor volt szó róla szőrmentén. Akkor 2-3 kocsira felkerült, de amiket alkalmassá tettek ingára, azok többnyire WC vagy klíma hibával küzdöttek.Így sokat azok se jártak. A többi meg csak húzva volt jó. Azután az IC megszűnt, így erre már nem volt szükség, tehát ha jó a vezérlés, a Szolnokról jövő vasút fordul Eger felé tolatás nélkül.
A bolgárok a KGST örökségen felül mostanában beszerezhettek pár cseh vagy szlovák kocsit is, mert errefelé azok jönnek. Átfényezték, de sokkal többet nem raktak hozzájuk.
Sennás 574820 2014. december 28. 16:16
Válasz erre
1540456_65544_LH3_ketfele_kivitel_
1540456_65544_LH3_ke...

Jó de tudod hogy már az utasítás nem engedi a mozdony erejével összenyomott ütközőt.De ha meg fékez,feltorlódi utána meg rángat az se jó.Az anyát kanolta volna meg a ravatalon az a marha amelyik a kitalálta azt a régi kampóban végződő vasat ami fel van rakva a csavar orsóra(most csak gagyin odarajzoltam,talán neked van képed)régen erre akasztották a gőztömőt ne lógjon túl mélyre.Minden fordításnál beakad.Na a City-s az jó azok a gyűrűk nem engedik "túlhúzni".
Bolgár kocsikat nem ismerem.
lucky 574819 2014. december 28. 15:49
Válasz erre
Minket meg azért bacogatank, mert lazán jön a vonat,akár a DB ill a CD vasútról is...
A keresztbe tömlőt meg már vesézgettük ig szinten, és az jött ki, hogy mindig a legrövidebb távot adó kapcsolatot kell használni. Meg sem értették mit kérdeztünk...
A bolgároknál meg szabályos lehet a dupla féktömlő, mert a két bolgár kocsi ( és nyáron az onnét jövő vonatrész) így van kapcsolva..
Sennás 574808 2014. december 28. 14:52
Válasz erre
Ja megy is a basztatás ha nincs a helyén valami!Bezzeg Pestről lejön úgy a vonat keresztbe a tömlő:)Amúgy minden szavaddal egyet értek Lucky!
lucky 574786 2014. december 28. 12:19
Válasz erre
LH-3 kétféle kivitel
LH-3 kétféle...

Egy kép a MÁV 20-17-es kocsi homlokfaláról ( gondolván azokra akiknek vasúti gondolatok járnak a fejükben).
A két levegős kapcsolat között a külső vonókészülék ( csavarkapocs ill a vonóhorog),annak bal oldalán a gőzfűtési vezeték csatalakozó feje látható. Erről hiányzik a félkapcsolat ( az un gőztömlő). Az ajtó előtt felhajtott helyzetben az átjáróhíd.
A kocsivég így szabálytalan, mert lógó alkatrész nem lehet. Csavarkapocs is csak abban az esetben,ha nem lehet felakasztani, és akkor is csak összehúzott helyzetben.
lucky 574752 2014. december 28. 09:14
Válasz erre
Ha jól emlékszem valami olyan megoldás is volt a szén szállításra, hogy egy normál pőre kocsin volt pár, alján nyitható konténer.Ezt emelte a daru, majd a szerkocsi, szertartály fölött kinyitották a konténer alját.
Ebben az esetben a kutyavasút elmarad.
HADvezér 574746 2014. december 28. 07:22
Válasz erre
startszett_20
startszett_20
4 kocsi_20
4 kocsi_20
digit V80_20
digit V80_20
ealadó asztal 2_20
ealadó asztal 2_20
eladó asztal_20
eladó asztal_20
ealadó asztal 3_20
ealadó asztal 3_20

Sziasztok!

Eladó egy vadonat új Tillig TT digital start szett, bolti árnál 15 000 Ft-al olcsóbban adom. Mivel maradok a makettezésnél, és nincs helyem a nagy asztal építéséhez csak ezért adom el, kiváló készlet! Egy digitális mozdonnyal ( V 80, DB) négy darab teherkocsival, egy balos váltó és egy dilikörnyi sín van hozzá + kocsi sínre felrakó
+ a legújabb Uhlenbrock digitális vezérlő, távirányító.
Asztalossal készített 230x130mm-es szétszedhetős teljesen üres asztalt adok anyagárban hozzá.

Kérésre fotókat tudok küldeni, mindennel együtt: 94000.-Ft A kedvezmény 30000.-Ft

érdeklődni: info@hadmodels.com

üdv: HADvezér
Rozsdás fékkulcs 574744 2014. december 28. 05:08
Válasz erre
Sziasztok.
Köszönöm a dicséreteket és a hasznos tanácsokat is , persze nem marad így az összkép ahogy most van . De egyelőre csak gyűjtögetem , építgetem a dolgokat . A mozdony most még a Trumpeter dobozban található töltésen áll amit majd leveszek róla ha elkészül a dioráma alap és akkor természetesen a villany póznák is jobban fognak kinézni távol a széndarutól valami épület mellet.A váltó is még kap egy kozmetikát a furatokat eltüntetem onnan mivel az is saját gyártás mert ilyen méretben nem lehet kapni váltót .Még egy kérés esetleg van ötletetek honnan lehetne motort szerezni a Trumpeter WR360-as Diesel mozdonyába ?
Ő lenne aki a szenet hozza.:-))
Köszi.Üdv.Jani
lucky 574724 2014. december 27. 21:28
Válasz erre
Annyit még a számozáshoz, hogy a vontatott járműveknél kb 40 éve használatban van.
Tehát ez csak a vontató járművek terén új,minálunk. A DB ÖBB ZSR évekkel előttünk bevezette.Hozzánk a Teknő művésznevű gépekkel ( ma 470 akkor 1147 sorozat) jött be.
lucky 574723 2014. december 27. 21:22
Válasz erre
csavarkapocs
csavarkapocs
PB063983
PB063983

Szia Rozsdás fékkulcs!
Azok a vonóhorgok kissé...izék... De gondolom abból dolgoztál ami volt.
A képeken a saját faragású cucc látható, és egy mintadarab.
A távíróvezetéket nem raknám a szenelő daru közelébe.Pláne úgy, hogy a vezeték át is megy a daru felett (gondold el milyen zavart okozhat ha véletlenül leszakítják).
Lacipapa meglátása is jó.
A daru hatókörébe vagy egy un szenelőteret ( ahol a szenet tárolták, ez egy kb 1/2-1 méter magas fallal körbevett tér) vagy egy kutyavasutat (keskeny nyomtávú vasút) tennék. Az utóbbi jobban is menne a felemelt csilléhez.Úgy képzelem el, hogy van két bakban végződő vágány, az egyiken az üres a másikon a teli csillékkel.
A váltó csúcsrésze öntött kivitelű, hevederes kötéssel. Ott nem jellemező a sínprofil továbbvitele.
A második képen lévő piros végű valamiket nem tudom értelmezni. Talán levegőtömlő lenne? A kutyafej ( kapcsolófej) nehéz dió,jelenleg törögetem. A másik végén hiányzik az elzáróváltó.Ez egy golyós csaphoz hasonló szerkezetű valami,némi spec vasúti megoldással...
Unikális valami lesz, így tovább!
rrobbie 574712 2014. december 27. 19:47
Válasz erre
Szia!
Köszönöm szépen a választ!
Üdv! R
att2 574708 2014. december 27. 19:24
Válasz erre
Szia rrobie!

Minden köttötpályás vontatójármű, illetve önerőből mozgásra képes jármű kapott egy úgynevezett UIC pályaszámot, az átjárhatóság, és az azonosítás végett. Ennek a hatodiktól a tizenegyedik számjegyig látod a részletét a homlokfalon. Ha már említetted a 628-t, 92 55 0628 223-3 esetén a vastagon kiemelt. A "628" okát megtalálod a 571922 sz. hozzászólásban. A pályaszám csak részben utal a remotorizációra, nem ez a legfőbb ok, mert a 0-s, a 100-as, 200-as, de még a 300-s gépek esetén is 8-asra végződik.
rrobbie 574699 2014. december 27. 18:31
Válasz erre
Sziasztok!
Mivel ha jól látom vannak itt szakmabeliek is, szeretnék feltenni egy laikus kérdést.
Miért számozták át pl. az M62-eseket 628-ra? Ez már valami remotra utalás?
Miért pont 8-as lett a vége?
Meg ha jól tudom, mindent átszámoztak. Mi ennek az oka?
Előre is köszi a válaszokat és bocs a tudatlanságomért, csak iváncsi voltam.
Üdv! Robi
lacipapa 574692 2014. december 27. 17:19
Válasz erre
Szia!
Ez nagyon jóóóóó!Egy valami,a lámpa oszlopok,szerintem alacspnyak.A mozdony teteje fölé kellene hogy érjen.Kb. egy fél lánpa oszlop magassággal kellene emelni.Szerintem,de te majd eldöntöd!
Laci
Rozsdás fékkulcs 574688 2014. december 27. 16:50
Válasz erre
DSCN0762
DSCN0762
DSCN0766
DSCN0766
DSCN0768
DSCN0768
DSCN0771
DSCN0771
DSCN0773
DSCN0773

Sziasztok.
Egy pár kép a most elkészült igen hosszadalmas átalakításról, építő jellegű kritikát szívesen fogadok mivel én nem vagyok szakmabeli. Az utolsó képen a talán egyszer elkészülő vasúti dioráma egyes résztvevői.
Mindenkinek B.U.É.K.
Üdv.: Rozsdás fékkulcs
Sennás 574208 2014. december 19. 18:24
Válasz erre
IMG_20141219_181426
IMG_20141219_181426

Valami mindig történik:-) Vittem volna vonatra a Remot Szergejt hát nem megy. "Sebesség alapjel nulla" holott 100ra ki vol tekerve. Se előre se hátra. Betelefonáltunk Debibe a fűtőházba de érdemi segitséget nem kaptunk. Így megkapta egy öreg rozsdaboglya és ellvitte javításra.
lucky 573927 2014. december 15. 22:22
Válasz erre
Tulajdonképp ez az üres váltó állás vasúti megfelelője.. :)
Sennás 573910 2014. december 15. 19:50
Válasz erre
att2 573909 2014. december 15. 19:12
Válasz erre
A kiközepelésnek a lényege az, hogy ne legyen visszahajtás a hajtómű felé, amikor a motor nem jár, mert ilyenkor nem megy a szekunder szivattyú, így nincs olaj ott. Ellenkező esetben a hajtómű elfüstölne, így a hajtómű védelme miatt van ez. A géptérben nem kell csinálni semmit, az irányváltót kell csak középállásban reteszelni. Ez az eljárás a BZ-nél, Md-nél, a régi Dácsiáknál is. Az hogy az újabb gépeknél ezt hogy oldották meg nem tudom, de még az is lehet, hogy ezt a módszert alkalmazzák.
Sennás 573907 2014. december 15. 17:09
Válasz erre
Szia.Visszatérve kicsit a Pielstick motorokhoz.Nem simán mozdonyvezetői lustaság de ha Debiből jön a vizsgálós és a Csörgő hoz másik hideg gépet(főleg Szergej,Szili) mindig az a vonógép ne keljen "kiközepelni" a Csörgőt.Kurv@ macera és rettentő piszkos tőle az ember.Tudod miről beszélek.Vajon ezeknek az új gépeknek is van ilyen funkció még?Igazából ez a járatlan motort védi vagy a kihajtást a forgóvázak felé?Nem vagyok műszakis igazából nem tudom.Köszi!
lucky 573622 2014. december 10. 21:25
Válasz erre
Sennás 573595 2014. december 10. 17:48
Válasz erre

Hangfelvétel nincs valahol?A 8 hengeres kicsit fejfájdító.A 12hengeres biztos máshogy szól. Én meg tegnap nappalosban Dinamikus hídterhelést csináltam (igazából egy alúljáró födémszerkezetén)egy Remot Szergejjel.Persze a csávó úgy kezdte 10km/h emelésenként 140ig:-) Mondom bajos lesz egy 100as géppel. Hát szegénykém a 90--100nak már jó 400-450 méterről neki kellett hogy fusson.
Sennás 573593 2014. december 10. 17:31
Válasz erre
Szia Z63! Tényleg szép kérdés más színben hogy mutatna:-) ?
És akkor hogy hívják SzlovenszkáTerminátorová?
att2 573545 2014. december 9. 20:16
Válasz erre
755_001_vrutky_zsr_31-5-08
755_001_vrutky_zsr_3...

Ez a 755 001-5, amely a 753 055-ös gépből lett átépítve a túrócszentmártoni gépgyárban, 1997-ben. Érdekessége a gépnek, a külsején kívül, hogy ugyan az a Pielstick 12 PA4-185 V motor van benne, mint a mi M41-eseinkben. :)
Z63 573542 2014. december 9. 20:00
Válasz erre
Hú, Sennás! Ennek milyen Terminátoros, gonosz arca van!
Gabi 573312 2014. december 5. 22:55
Válasz erre
Parkoló
Parkol
A völgy bejárata
A völgy bejárata
Kiállított mozdony, ilyen volt a hágón az első villamos mozdony
Kiállított mozdony...
jobbra a Loko-Depo
jobbra a Loko-Depo
IMG_0622
IMG_0622
IMG_0623
IMG_0623
IMG_0624
IMG_0624
IMG_0625
IMG_0625
IMG_0630
IMG_0630
Az elöző képen lévő mozdony vezetőállása
Az elöző képen l...
IMG_0635
IMG_0635
IMG_0636
IMG_0636
IMG_0637
IMG_0637
IMG_0638
IMG_0638
három nyelvű felírat
három nyelvű felí...
Alulnézet
Alulnézet
IMG_0645
IMG_0645
Kerékköszörű
Kerékköször
IMG_0648
IMG_0648
IMG_0649
IMG_0649
IMG_0656
IMG_0656
IMG_0657
IMG_0657
IMG_0658
IMG_0658
IMG_0660
IMG_0660
IMG_0662
IMG_0662
Hómaró
Hómar
IMG_0651
IMG_0651
IMG_0653
IMG_0653
Tűzoltó vonat
Tűzoltó vonat
IMG_0665
IMG_0665
IMG_0668
IMG_0668
Túra a vasút mellett
Túra a vasút...
A kép magáért beszél
A kép magáért...
Ilyen szinteltérések és hurkok vannak a vonalon
Ilyen szinteltéré...
IMG_0869 (3)
IMG_0869 (3
IMG_0872
IMG_0872
IMG_0874
IMG_0874

Sziasztok!

Egy kis különlegesség tőlem is, így péntek estére. 2009-ben Svájcban voltunk nyaralni, és egy ottani barátom mozdonyvezető a svájci vasútnál. Mikor látogatóban voltunk nála, elvitt az állomásra ahová tartozik, ez pedig egy Erstfeld nevű városkában van. ennek az a nevezetessége, hogy az utolsó nagy állomás a Gotthard hágó előtt, ezért viszonylag nagy, és komoly. Maga a hágó is lenyűgöző a sok hurokkal amellyel a magasságot győzi, de a mozdonyok is. Bevitt az általuk Loko-Deponak nevezett, nálunk régi szóval élve fűtőházba, és végig mutatott mindent, meg persze mesélt egy csomót. volt sok régi mozdony benn, mind üzemképes, de modernebbek is. Érdekes volt a 3 nyelvű felírat, de nekem az egyik kedvencem a hómaró volt. Egy nagy fogaskerék van a vázon, arra van ráépítve a felépítmény, így a sínen oldalirányba is ki tudják téríteni valamennyire, úgy hogy közben a váz egyenes marad. Másnap túráztunk is egyet a vasútvonal mellett, nagyon szép az út, és a panoráma csodálatos. Csak javasolni tudom annak aki arra vetődik, ne hagyja ki.

Gabi
lucky 573307 2014. december 5. 22:08
Válasz erre
Sennás!
A Skodát felénk Messzerschmidt-nek is hívják.
A második képen egy Laminát látható.Csak a régi narancs-sárga színét cserélték át.
A harmadik képen is látható egy darab belőle a régi színben.
Amúgy mostanában a szlovák vonatokat vegyesen viszik a Gorillák a Pershingek és a Skoda.
A Tesco-s taurus név ismert de túl hosszú a napi gyakorlatban, így maradt a Trax.
Viszont a Taurusra a Fürdőkád elnevezést szinte csak a Keletisek használják.
Egy Trax valamelyik nap kiállt csapágyproblémával.
att2 573278 2014. december 5. 17:37
Válasz erre
siem_21247_52
siem_21247_52
er20-040-fuer-litauen-bei-427149
er20-040-fuer-...

Ha már a Siemens 2016-osa, van a tipusnak egy nagyobb változata, ER-20CF (ER-30), a Litván vasutak részére elsősorban.
MTU 16 V 4000 R41 motorral, 2700 Kw (3600 Le), 135,7 tonna, 450 kN! indító vonóerő
att2 573277 2014. december 5. 17:18
Válasz erre
Egyetértünk ebben, nem jó megoldás. Majd az okosok kitalálnak rá valamit, mi meg majd szídjuk őket ha nem lesz jó :) A Tesco-s gúnynevet még nem hallottam róluk. A 005, 006, 008, 019-est tudom hogy 80-as lett, a többiről fogalmam sincs hirtelen. Mindenesetre a répa vonatokkal elvannak, ha véget ér a szezon meg találnak más munkát nekik :)
Sennás 573271 2014. december 5. 15:01
Válasz erre
Szia att2!Valami rémlik így hogy mondod:)Erre panaszkodtak a mozdonyvezetők is a biztonsági előírások miatt van ez.Csak 120km/h sebességnél pont középen ülsz egy viszonylag szűk kivágású ablakban,rettentő zavaró így a pályát nézni hogy oldalra nem tudsz kinézni.(ugyebár a közel 90° elfordított fej nem ideális oldalra nézésre)főleg hogy viszonylag kis méretűek ablakok.Azt hogy kihajolni tolatás közben főleg ha ívben tolatsz:)Hmm.Azok a kamerák meg SHIT!Főleg sötétben.Att2 a Traxxot csúfolják Tescos gépnek?Már a Csörgő alá csúsztak vele ütik a BZ szintet!Mennyi 8 gép van már így?
Sennás 573269 2014. december 5. 14:16
Válasz erre
116556
116556
78887628
78887628
87070925
87070925
Siemens 2016
Siemens 2016

Szia!Köszönöm.
Ismeretlen volt azért is "jártam" utána.Gondolom azért is nevezik "Skodának" mert tavaly egy hasonló jött amivel tolattunk csak az villanygép volt(1kép).Futáspróbát írtak elő neki azért hozta ide a PSZ.Felirat az oldalán innen ragadhatott rá a Skoda név.De legtöbbet a "Szlovák John Deer" mert én csak így becézem ezekkel a rozsdaboglyákkal jönnek.(2-3kép)De különleges Diesel gép talán még ez az LTE vasút szépsége(régen CER--4kép).
att2 573259 2014. december 5. 10:52
Válasz erre
Én azt mondom, szépen néz ki, viszont nem a kínézet ami meghatározza egy adott vontatójármű értékét. Múlthétvégén Pécsett tartott előadást Szécsey István, a Siemens itthoni üzletágvezetője. Szóba került többek közt a Vectron is. Ha megnézitek, ott is hiányzik az oldalablak, csak az ajtóban van, viszont az lehúzható. Az indok a TSI által megkövetelt biztonsági előírások. Egy esetleges ütközés következtében az ablak gyengítené a szerkezetet, csökkentve a mozdonyvezető biztonságát. Valószínünek tartom a 753-as sorozatnál is ez a helyzet. Speciel nekem hiányozna a fizikai kontakt, hogy kinézhessek tolatás, vagy akár vonattovábbítás közben, ne a kamerát keljen használni, ami nem mindig épp a legjobb, lásd Talent, vagy épp a Traxx. (Már ha működik :)
MoMi 573256 2014. december 5. 10:08
Válasz erre
Szia Sennás!

Nagy csípés! Ez egy CZ_753.6 a CZ LOKO által modernizált régi cseh 753 sorozatú diesel. Siemens a bele és persze új Caterpillar 3512C motor van benne. 2013-ban egy darab épült bemutató példánynak!
Összesen még 3db készült el METRANS DANUBIA-nek!

Misi
Sennás 573254 2014. december 5. 09:42
Válasz erre
20_289
20_289
39_128
39_128
1386701344

Vastag "Á" oszlop
1386701344

Sziasztok.Tegnap este ezzel a "Skoda"diesel géppel tolattam(szerintem köze nincs hozzá).PSZ magánvasút hozott--vitt egy rakott kokxos vonatot. 75t önsúlyával és a 4 tengelyén szépen vonatja a 2200t vonatokat.Elsőre ami "gáz" az a irgalmatlan vastag "Á" oszlop.Csak előre jó a kilátás kicsit oldalra semmi:(
Képek nem az enyémek este a sötétben a telóval nem sok esélyem lett volna.De ez a pályaszámú gép volt!
TAMÁS78 572823 2014. november 26. 19:05
Válasz erre
What ifnél szabad a pálya, ízlés dolga. Én nem raknám össze, egy picit is hozzáértő szemnek ordító lesz az eltérés.

Még gyerekkoromban próbáltam egyszer egy 1/32-es repcsit összeházasítani 1/35-ös figurákkal, és még az akkori, ultraigényesnek nem nevezhető hozzáállásommal is letettem róla, annyira defektes volt az összhatás.
Sennás 572821 2014. november 26. 18:54
Válasz erre
Mit mit mit szeretnél?Egy 1:87 mozdonyra tenni egy 1:72 méretű ágyút? Csak méretezés miatt egy 88mm löveg (ha jól számolom) 1.01mm(1:87ben) és 1.22mm (1:72ben) akkor olyan mintha egy 100mm (1.149--az már majdnem 1.22es) löveg lenne rá téve.De számolj utánna.Simán belefér szerintem:-)
vfrtom 572818 2014. november 26. 18:01
Válasz erre
What if kérdés, az 1/87-es méretarányra fel lehet rakni 1/72-es lövegeket?Vagy nagyon elüt?
lucky 572691 2014. november 24. 15:46
Válasz erre
na mindegy..
BR-52 Vanderbilt címen keressétek.
lucky 572690 2014. november 24. 15:45
Válasz erre
lucky 572689 2014. november 24. 15:45
Válasz erre
A Trumpi BR52-jét követte el Misike. Itt ( makettinfó) fent van a cikk.
Misike viszont eltűnt azóta..
Rozsdás fékkulcs 572659 2014. november 24. 10:52
Válasz erre
Sziasztok.
Köszönöm az elismerő szavakat a Trumpeter 1/35 -ös makettjéből készült a BR-86 , létezik BR-52 is amit szintén jó lenne összerakni. :-)
Üdv. Jani
MoMi 572649 2014. november 24. 09:55
Válasz erre
Sziasztok!

Egy kis vasút jelölési tanfolyam -:)!

DRG Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft 1937.-ig
DR,DRB 'Deutsche Reichsbahn' 1937-1945.-ig
DR Deutsche Reichsbahn 1949-1994 NDK Potsdami szerződés szerint!
DB Deutsche Bahn 1949-1994 NSZK
DB Deutsche Bundesbahn 1994-től

Magyarország MÁV
Ausztria ÖBB
Belgium SNCB
Lengyelország PKP
Románia CFR

és így tovább.

Tehát ezen betűk az országokat jelölik.

BR 41 41. sorozatú gőzmozdony (366db épült belőle némethonban 1937-1941 között)

Momi
lucky 572642 2014. november 24. 08:41
Válasz erre
vfrtom!
A DB építési sorozattal jelöli a gépeit így a BR jelölésnek semmi köze a tengely elrendezéshez.

Sennás!
Jó kép egy tipikus csavar rugó törésről.A rugó valószínű többes, de a kép alapján csak annyit lehet mondani hogy kettős, vagyis duplex.
lacipapa 572632 2014. november 23. 21:16
Válasz erre
vfrtom 572594 2014. november 23. 15:36
Válasz erre
Illetve a BR 41 mit jelent ,mert 5 hajtott tengelye van meg egy elöl.
Rozsdás fékkulcs 572593 2014. november 23. 15:35
Válasz erre
DSCN0506
DSCN0506
DSCN0504
DSCN0504
DSCN0706
DSCN0706
DSCN0707
DSCN0707
DSCN0708
DSCN0708

Sziasztok.
Egy párkép augusztus 20. -án készült a vasút történetiben , valamint a nemrég elkészült BR-86-ról. Üdv. Jani
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.