/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98.
Elnar 679685 2020. december 2. 21:31
Válasz erre
igen, de benéztem, csak a 3 függőleges az anyag széle, a többi csak megtévesztett
Sennás 679680 2020. december 2. 20:06
Válasz erre
HADnak van príma matricája (nyers is) de egyik se 5A-val kezdődik. Ez fontos lenne amúgy?
Sennás 679678 2020. december 2. 19:56
Válasz erre
A legfontosabb akkor rendszám hogy? Van neten rajzprogram amibe beírható saját rendszám?
Sennás 679677 2020. december 2. 19:54
Válasz erre
Jaa a varrást rajzoltad be:)
Köszönöm , akkor eszerint cselekszem.
Elnar 679676 2020. december 2. 19:48
Válasz erre
Krupp L2H43 - 1-255 - kábelszállító - uhry = HT 2004-3
Krupp L2H43 - 1-255...
GAZ AA ponyva = fortepan_72483
GAZ AA ponyva =...

Ez az a minta. De szemmel láthatóan maradék darabokból van
Sennás 679673 2020. december 2. 18:50
Válasz erre
fortepan_71516
fortepan_71516

Ez a minta jó lenne?
Sennás 679672 2020. december 2. 18:27
Válasz erre
Sennás 679671 2020. december 2. 18:04
Válasz erre
A harmadik képről az a ponyva miről van? Arról lenne egy háromnézeti rajz a minta miatt.
Köszönöm
Sennás 679670 2020. december 2. 18:02
Válasz erre
Nagyon köszönöm. És mondjuk azt a rendszámot hogy lehetne legyártani? Mert tuti ilyet nem ad matricában senki.
Déé 679668 2020. december 2. 17:01
Válasz erre
Elnar 679667 2020. december 2. 16:57
Válasz erre
Pedig nem bonyolult az.
A 72258, 72267, 72483, 72862 kell neked. Bármelyik képre rámész hogy mutassa, és a böngésző címsorában a ?id= utáni számot átírod. Így egyből oda ugrik.

5A-788-cal óvatosan, mert az Emerick cikke szerint a gk. szertár saját járműve volt. Szerintem a 7A-468(?) is.
Sennás 679666 2020. december 2. 16:41
Válasz erre
Screenshot_2020-12-02-16-09-38
Screenshot_2020-12-...
Screenshot_2020-12-02-16-34-33
Screenshot_2020-12-...

Na a Fortepan nekem nem barátom:( bizti onnan van az első kép ott is áll egy AA. Megvan az eredeti kép elről valahol? Illetve a Tokaji képek is ilyen kicsik nincs nagyobb méretben? Köszi!
Sennás 679658 2020. december 2. 13:11
Válasz erre
Screenshot_2020-12-01-20-19-03
Screenshot_2020-12-...
Screenshot_2020-12-01-20-19-32
Screenshot_2020-12-...
Screenshot_2020-12-01-20-20-35
Screenshot_2020-12-...

Sziasztok. Van nekem(megmaradt) egy Gaz-AA járművem. Lehetséges inkább építenék egy Magyar rendszámos "zsákmányolt" járművet. Én most találtam ezt a képet (van még ilyen Gaz-AA)itt van egy. Itt a hátsó részen a platóra felmászást segíti az a lemez(?) Ill. a tereptarka ponyva más járműről lehet áttéve hogy érdekes szögben áll az eleje(?) Köszi a segítséget.
Sennás 679591 2020. november 30. 16:47
Válasz erre
jbereny012n
jbereny012n

Ez az "eredeti" kép egy hőszigetelős oldalról:) de sokkal nem jobb:(
Elnar 679581 2020. november 30. 14:10
Válasz erre
141 lesz. Lehúzott középtónussal és csökkentett kontraszttal tisztán látszik.
(Köszi a 144-et, ez sem volt még meg)
téglatesó 679579 2020. november 30. 13:48
Válasz erre
Bár most egy kicsit eljátszottam a(z ide is beszúrt) 062-es fájlnevű képemmel, és mintha az lenne a 141...
téglatesó 679578 2020. november 30. 13:42
Válasz erre
H-144
H-144

Örülök, hogy segíthettem Elnar! :)
A 141-ről nekem sincs, de a 144-ről van, íme:
Elnar 679577 2020. november 30. 13:18
Válasz erre
Na például nekem ezek a képek sincsenek meg :) Köszi!
a H-141 (144?)-ről egyáltalán nincs, a H-202-ről csak takarásban van.
téglatesó 679568 2020. november 30. 10:38
Válasz erre
062
062
H-202
H-202

Szia Elnar!
Ha a hegyére állított háromszög-jelzésre gondolsz, olyanból van itt kettő is szemből:
Elnar 679562 2020. november 30. 08:25
Válasz erre
Meg hogy nem élesebb. Ez az Ansaldo ismeretlen még nekem, legalábbis ilyen jelzésűről csak hátulról van képem, a terepfoltjai meg úgy tűnt, egyikkel sem egyeznek
Sennás 679545 2020. november 29. 20:07
Válasz erre
IMG_20201129_200541_544
IMG_20201129_200541_...

Jászberény laktanya. Kár hogy nem színes:(
Elnar 679373 2020. november 24. 17:52
Válasz erre
Az szép!

A ritkaságáról csak annyit, hogy még olaszok fórumain is kerestem, de ott is csak úgy adott ki találatot a net, hogy "valaki tudja-e hogy nézett ki a D70M?".
Gondolom akkor nem is volt belőle sok még a honvédségnek sem.

A B-591 szám stimmelhet? Elég kopott a tábla, hiába nagy kép.
Emerick 679372 2020. november 24. 17:20
Válasz erre
Egyáltalán nem gyakori a típus. Eddig egy baleseti jegyzőkönyvet láttam a típus fényképével. Jó kis benzin(gázolaj)temető volt. Frontra nem is vitték ki, ha minden igaz, hátországi szekér volt, oktatásra használták a szárazföldiek, a légierő meg bármire,amihez 3tonnás kellett. Eredetileg lőszerraktárak és a gépkocsizó nehéz tüzérség részére vették őket, de ott nem váltak be. (Ford 3to és Spa 1,5to jobb volt)
Elnar 679348 2020. november 23. 23:22
Válasz erre
Meg vagyok győzve.
Itt pont olyan a hűtőmaszk is. Ezek szerint ennyire eltért a katonai változat megjelenése (és ennyire ritka bármit találni róla)

www.ebay.it/itm/284031083031
Elnar 679346 2020. november 23. 22:40
Válasz erre
Isotta015
Isotta015

Épp csak a kép maradt le

//nem terveztem floodolni, de a fórummotor nem engedi az utólagos szerkesztést//
Elnar 679345 2020. november 23. 22:39
Válasz erre
Mea culpa, vak vagyok, hát oda van írva hogy az is D80!

EZ a D70 amit ismerek. Most hogy jobban nézem, a rács is ott az orrán, csak a hűtőmaszk mögött. De a lökhárító meg a hűtő még mindig teljesen más - a kabint úgy tippelem, itthon alkották rá, mint már sokszor.
Elnar 679343 2020. november 23. 22:08
Válasz erre
d776_3_big
d776_3_big

Á, szóval ez a D70? Én A D80 COM-mel találtam legtöbb hasonlóságot (lökhárító, hűtőmaszk, kopoltyúk - a fülke már csak egy kicsit)

Rákerestem D70-re is régebben, amikor megláttam a kezelési könyvét a vaterán, de teljesen máshogy kinézőt adott rá a net. Mondjuk a D80 is úgy néz ki a 3 verziójában, hogy annál nagyobb különbségek csak a Fiat 508-asok közt vannak ... (végül is, olasz mindkettő...)

Rendszámilag stimmelnek a típussal?
Én nem találtam képet I-F D70-ről, ami így néz ki, csak ezt: i2.wp.com/www.curbsideclassic.com/wp-content/uploads/2019/03/1938_IF_Trucks.jpg
Emerick 679333 2020. november 23. 18:09
Válasz erre
Hoppácska, két Isotta-Frascini D70 3tonnás!szép bútordarab!
Varjúbácsi 679188 2020. november 20. 21:51
Válasz erre
rakodó
rakod

Nem tudom ez volt e már, egy vasutas oldalon találtam.
Elnar 679184 2020. november 20. 21:14
Válasz erre
Hú de keresem azt a B-591-est a 163886-os képről... (Emerick, nem jársz errefelé már? :D ) Olasznak tűnik valamiért, de igazából csak tapogatózok félhomályban...
Sennás 679177 2020. november 20. 20:20
Válasz erre
Elnar 679173 2020. november 20. 19:45
Válasz erre
Hoppácska!
A héten néztem, de még nem volt semmi új, megyek is mazsolázni (látom, újabb képek kerültek fel a lengyel sorozatból)
Wrecker 679170 2020. november 20. 19:35
Válasz erre
fortepan_196771
fortepan_196771
fortepan_196773
fortepan_196773
fortepan_196772
fortepan_196772
fortepan_196774
fortepan_196774
fortepan_196768
fortepan_196768
fortepan_163886
fortepan_163886
fortepan_163915
fortepan_163915

Néhány új kép a Fortepanról...
Elnar 679164 2020. november 20. 18:56
Válasz erre
Első blikkre az egy SS öv rajta. A ház pedig zsindelyfedéses, ami helyi, erdős területen szokott lenni. Én Stájerországot tippelek érzésre.
Sennás 679159 2020. november 20. 18:29
Válasz erre
j9mj0k2fq9y51
j9mj0k2fq9y51

Ez egy "Magyar fiú"? Hol készülhetett ez a kép? Vagy Németországban?
Freddy 679150 2020. november 18. 15:41
Válasz erre
Az M11/16 az M11 kismértékben módosított változata. A módosítások nagyrészt a talapzatot és a vontatás megoldásait érintik, magán az ágyún nem tudom, látszik-e valami. Ez a módosítás 1916-ban készült.

Még abban az évben teljesen áttervezték az ágyút, az lett az M16. Mindkettőnek a modelljéről van kép az adatlapomon :)

Könnyen elképzelhető, hogy a felületesebb szakirodalom is keveri ezeket a jelzéseket, az én infóm a Christian Ortner-féle 640 oldalas osztrák-magyar tüzérséges könyvből van.
Elnar 679147 2020. november 18. 13:56
Válasz erre
Üdv!

(Bár se nem harc"jármű" se nem autó - bár kereke azért tud lenni)
A "csövesekhez" nálam jobban értők meg tudnák mondani, hogy szemre mi a különbség a 30,5 cm-es M11 és az ugyanilyen kaliberű M11/16 Skoda tarack között?
Mintha egyedül az M11/16-nál láttam volna irányzó pajzsot, de van ahol anélkülit is 11/16-nak írnak.
Freddy 678943 2020. november 12. 21:12
Válasz erre
Az igazán kemény arcok egyébként egyből kettőt vesznek: volt ugye az alapváltozat, de a magyarok megpróbálták modern nehéztüzérséggé átalakítani, így kialakítottak belőle egy hosszabb csövű, kisebb kaliberű kísérleti példányt is.
romsitsa 678935 2020. november 12. 19:18
Válasz erre
:) Pedig itt is leírta valaki, hogy Kecelen van.

Üdv

Á
Freddy 678930 2020. november 12. 18:01
Válasz erre
Én mindig arra gondolok, hogy 1/35-ös műanyag Turán hány évtizedig volt a rossz vicc kategória, most meg van, mennyi, háromfajta is?
téglatesó 678929 2020. november 12. 17:58
Válasz erre
Sziasztok!
Ezt én is megtaláltam de akkor se kéne ha be tudnám szerezni mert én kizárólag 1/72-ben építek... :(
Gyanítom ha valaha is kiadják smallscale-ben az is vmi kisszériás gyanta lesz, esetleg manapság divatos 3d cucc. "Rendes" fröccs makett talán sose lesz belőle (bár kitugyya hiszen manapság a csodák idejét éljük).
Freddy 678922 2020. november 12. 17:29
Válasz erre
Elnar 678919 2020. november 12. 15:41
Válasz erre
Téglatesó! A 21-es nekem is nagyon tetszik a dupla kerekeivel.
Egyedül egy olasz kisszériás gyártót találtam, aki gyantából csinálja. Obice 210/22 mod 35 néven kell keresni.

Romsitsa:
A Zrínyi lövegről meg homloklemezről tudtam. De erről hiába kérdeztem bárkit a roncson is, senki nem tudott róla biztosat. Egyedül annyi derült ki, hogy a Hadtörinek van hozzá szabálygűjteménye meg teljességi utasítási a könyvtárban
téglatesó 678915 2020. november 12. 15:07
Válasz erre
ii-vh-s-magyar-eredeti-foto-lgv-agyu-f70b_1_big
ii-vh-s-magyar-...
ii-vh-s-magyar-eredeti-foto-tuzer-agyuval-f70b_1_big
ii-vh-s-magyar-...

Nemtom ki hogy van vele, de ez a huszonegycentis tarack ollyan szép jószág... Kár, hogy egyik makettgyártó se lát benne bizniszt. :(
romsitsa 678913 2020. november 12. 14:08
Válasz erre
? Hogyne tudnál róla. Egyébként Zrínyi löveg és homloklemez is van/volt Kecelen. Ahogy Saumurnak is van egy kiállítótere és egy raktára.

Üdv

Á
Sennás 678909 2020. november 12. 12:45
Válasz erre
Tuti hogy csak ez az egy van/volt?
Lehet egy jó állapotú le van"zsírozva" valhol.
Lesz itt még temetés:(
Elnar 678906 2020. november 12. 12:17
Válasz erre
Pont ez az, hogy annak sem méltó a bemutatása.
Mondjuk megnézve a linket, a többi jármű is inkább csak tárolva van ott mint kiállítva. Csurom rozsda minden, sehol egy ismertető leírás, vagy akár egy típustábla.
Freddy 678903 2020. november 12. 11:56
Válasz erre
Ez a film mikori vajon? A háttérben mintha ZiL-157 meg FUG lenne.
Freddy 678902 2020. november 12. 11:54
Válasz erre
Szerintem ez a lövegtalp lövegtalpként is érdekes, hiszen a temetéseknek ,,köszönhetően" afféle nemzeti ereklye lett. Persze az igaz, hogy akkor érdemes lenne annak megfelelően bemutatni.
téglatesó 678862 2020. november 11. 14:00
Válasz erre
004
004

Sziasztok!
Kedves Kamovos!
1. Örülök, hogy rögtön kijavítottad a lövegtalppal kapcsolatos tévedésemet, de ha vetted volna a fáradtságot és bekapcsolod az off hozzászólásokat is, láthatod, hogy előtted már megtettem magam is...
2. A temetési dologgal kapcsolatos elméleted hibás, mivel a 40M talpának felső része -ha a löveget a mozdonyhoz kapcsoljuk, teljesen egyenes és vízszintes felületet ad, ami tökéletesen jó egy koporsó megtartásához, nem kell hozzá átfordítani a talpat (erről meggyőződhetsz az Elnar és Freddy által is beszúrt képek alapján).
3. Horthy István 1942-es temetésénél, amiről képet is szúrtál be, nem a 40M talpát használták, a képeket elnézve (talán) a 8cm 5/8M (vagy a 8cm 18M Böhler) löveg alsó lövegtalpát használták fel (a tévedés jogát persze fenntartom).
4. Mindentől függetlenül fenntartom, hogy a 40M keceli bemutatási módja (amennyiben még mindig így, ebben az állapotban van) szégyenletes, mert:
- egy löveg fő rendeltetése a tüzérségi feladatok megoldása, nem temetéseken való részvétel, így illene igazi lövegként bemutatni, tekintve, hogy Kecelen rendelkezésre áll(t) a lövegcső is, csak néhány lelkiismeretes meg szakértő ember kellett volna hozzá, hogy összerakják a löveget,
- de ha már mindenképpen temetési szekérként akarják ennek az echte magyar lövegnek az utolsó létező példányát ábrázolni, akkor legalább tennék ezt méltó módon: összekapcsolva a mozdonyával (ha már az is megvan), és valami normális koporsóval, vagy ravatali ládával a "fedélzeten".
Elnar!
Örülök, ha sikerült megörvendeztetnem a 40M sorsáról szóló "híremmel". Az érdem csak annyiben az enyém, hogy rátaláltam erre a linkre :war-museum.livejournal.com/106820.html. A képsorozat 2016-os, azóta eltelt 4 kemény év, csak a jóég tudja, hogy Kecelen van-e még a 40M.
Azt tudtam, hogy Antall temetésén a 40M talpát használták, Puskás temetése új infó (az ő temetését nem láttam).
Amúgy a 40M -még összeszerelt állapotában- látható volt egy pillanatra a ZMNE egyik oktatófilmjében is, amiben a honvédtüzérség történetét mutatták be a hallgatóknak (a kép a filmből van kivágva).
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98.