<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98. |
Kamovos | Adatlap | 627211 | 2017. április 29. 19:15 | ||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 627210 | 2017. április 29. 19:12 | ||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 627202 | 2017. április 29. 16:57 | ||||||||||||||||||||
Nem biztos, hogy nagy segítség, de ezen topik 603393-as hsz-e környékén volt téma. | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 627199 | 2017. április 29. 16:39 | ||||||||||||||||||||
Üdv urak! Lenne egy kérdésem a tisztelt hozzáértőkhöz: a Hunor Product lenti makettjének eredetije (mármint a teherautó) tényleg létezett, vagy csak költői fantázia? Merthogy sem a M.Kir.Honv. Fegyverzete c. könyvben nem találtam nyomát (se más irodalomba, ami a kezem ügyébe került), se a Google nem dobott ki rá semmit, márpedig köztudott, hogy amiről a Google nem tud, az nincs is... XD Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 626814 | 2017. április 20. 15:22 | ||||||||||||||||||||
A Ruisk kötelékében szerintem sötétkék, mint a rendőrség gépei, a rejtés időszaka után tábori zöld és később terepszín, vagy egyből terepszín, de a Crossleyról nem találtam eddig átfestésre vonatkozó információt. A sárgás a kocsi eredeti angol színe lehet vagy a magyar tábori barna valami érdekes értelmezése. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||
kera | Adatlap | 626813 | 2017. április 20. 13:28 | ||||||||||||||||||||
Sziasztok! Crossley M.29 armoured car magyar páncélautó, vagyis magyar szolgálatban lévő páncélautó festéséhez kérnék segítséget. Milyen színű volt? A neten ilyen zöldes alapszínt találtam, az újságban pedig egy sárgás szín szerepel, melyik a valós? köszönöm! | |||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 626703 | 2017. április 18. 10:30 | ||||||||||||||||||||
A Regimentben volte erről egy cikk, ő nem fényképezéssel foglalkozott, hanem kém volt. A japánok az összes Szovjetunióval szomszédos országban foglalkoztak a szovjet rádióforgalmazás lehallgatásával, általában diplomáciai fedésben dolgozó ügynökökkel. Mikor Magyarország határos lett a Szovjetunióval, hozzánk is küldtek pá ügynököt, ők a magyar szolgálat tudtával és engedélyével működtek egyébként (a legtöbb országban így volt, hiszen az elfogott adások anyagának a helyek is örültek). Először diplomaták voltak, de ahogy a front távolodott a magyar határtól, Budapestről már nem sok szovjet rádióadást lehetett fogni, így a kint harcoló hadsereghez kellett küldeni a japánokat. A magyar bakák között érthető okokból nem nagyon tudtak volna elvegyülni, így lettek haditudósítók. | |||||||||||||||||||||||
Számvéber | Adatlap | 626568 | 2017. április 15. 16:31 | ||||||||||||||||||||
Én még nem találkoztam az ő képeivel. Szerintem ő csak egy jelképes figura volt, propaganda célokat szolgált. A fényképezőgép is csak azért volt a nyakában, amiért a japán turistáknak általában...:) Kitüntetései okán dr. Sallay Gergely Pál foglalkozott a személyével. Talán ő többet tud róla. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 626559 | 2017. április 15. 09:53 | ||||||||||||||||||||
Üdvözletem! Expertékhez (Számvéber&Emerick et al) szóló kérdés: Ismertek-e/Léteznek-e fotók a magyar hadműveletekről Sunji Sasamoto által? Mert ugye őróla több kép van, hogy a Haditudósító Század ruhájában, fényképezőgéppel van itt-ott. Gondolom, akkor képeinek is kell(ett) lennie (valahol). | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 625928 | 2017. március 31. 13:00 | ||||||||||||||||||||
Aki ismeri a teljes nadwornai sorozatot, hány kép van összesen, 50-60? A világos Csabák ugyan ennek a sorozatnak a részei? Köszi Á | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 625925 | 2017. március 31. 11:14 | ||||||||||||||||||||
Hello, két fotót ismerek, amin elöl van rendszám honvédségi motoron. Mindkettő bevonultatott gép és a rendszámtáblák nem ívesek, inkább úgy tűnik egy darab papírra rajzolták. Az átadott R75-ösökön az első rendszám tartókerete kb. 50-50, hogy fent van-e a motoron. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 625914 | 2017. március 31. 10:02 | ||||||||||||||||||||
Hello, két fotót ismerek, amin elöl van rendszám honvédségi motoron. Mindkettő bevonultatott gép és a rendszámtáblák nem ívesek, inkább úgy tűnik egy darab papírra rajzolták. Az átadott R75-ösökön az első rendszám tartókerete kb. 50-50, hogy fent van-e a motoron. | |||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 625897 | 2017. március 30. 21:09 | ||||||||||||||||||||
Én ezt úgy értelmezném a magyar nyelv szabályai szerint, hogy az Ádám által ismert képeken nem volt magyar motorokon elöl rendszám. Feltételezve, hogy Ádám kellőképpen beleásta magát a témába - a hozzászólásai alapján ezt személyes ismeretség hiányában is vélelmezem -, ez alighanem annyit jelent, hogy vagy nem volt a magyar motorokon rendszám, vagy csak igen ritkán. Bár nem motorozom, de szerintem most sincs, ezért én az első verziót tartom valószínűbbnek, szemben a német szabályzással. Ennek okán én nem tennék fel rendszámot előre magyar motoron. Hogy volt-e rajta üres tartó, avagy azokat is leszerelték, ha igen, akkor mikor, miért, stb., azt nem tudom. A legegyszerűbb amúgy az volna, ha találnál egy képet egy megfelelő motorról, amin a rendszáma is látszik, meg az első sárvédő is és azt építenéd meg, abba lehet a legkevésbé belekötni. Ha ez szempont. | |||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 625896 | 2017. március 30. 20:46 | ||||||||||||||||||||
Ááá meg van! Köszi! Beszéljük már át ezt. Pont ott írja Ádám " de eddig egy magyar R/75-ön sem láttam elöl rendszámot". Most akkor rendszám nem volt a rendszám tábla tartón? Üresek voltak? Úgy kell érteni? Mert Elnar képén(624221)is látni üresen a rendszámtáblatartót.De itt a képen van(csak nem látszik rajta semmi).625855kép Köszi! | |||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 625894 | 2017. március 30. 19:50 | ||||||||||||||||||||
624150-es hozzászólás. Nekem oda is áll. Ami téged ebből érdekel, az valószínűleg a "... a jelzése a 2. felderítő zászlóaljé (stilizált madár)" szöveg. | |||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 625892 | 2017. március 30. 18:36 | ||||||||||||||||||||
:) És hol keresem? | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 625884 | 2017. március 30. 13:10 | ||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 625882 | 2017. március 30. 12:21 | ||||||||||||||||||||
6.képen a jobb meg bal kormányos Botond tetszik én eddig erre nem is figyeltem. A Magyar oldalkocsi motoron a "sasos háromszöges" jelzésről van jobb kép,rajz? Milyen alakulat volt? Köszönet! | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 625880 | 2017. március 30. 12:01 | ||||||||||||||||||||
Az nem VW Kübel, egy Ford V8 alvázas parancsnoki kocsi, az Uhri gyártotta a felépítményt. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 625877 | 2017. március 30. 11:44 | ||||||||||||||||||||
Van egy Kübelwagen is magyar rendszámmal. :) felül 384 alúl 1 és a pajzs. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 625864 | 2017. március 29. 22:45 | ||||||||||||||||||||
A képeken magyar és német egységek szerepelnek, semmi más. A sas magyar jelzés, a sisakok is magyarok. A Pz IV egy másik képsorozat része. Á | |||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 625861 | 2017. március 29. 21:47 | ||||||||||||||||||||
Magyar motorkerékpárok vannak a képeken! ;) I. | |||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 625860 | 2017. március 29. 21:43 | ||||||||||||||||||||
Hát nem is Magyar oldalról van:) | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 625859 | 2017. március 29. 21:40 | ||||||||||||||||||||
Ez szép! Soha nem láttam még olyan minőségű fotót ebből a sorozatból ahol a Turán rendszáma is látszik. | |||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 625855 | 2017. március 29. 20:01 | ||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 625854 | 2017. március 29. 19:58 | ||||||||||||||||||||
Szia fene se tudja.De a katona nem Román vagy ez milyen sisak rajta? | |||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 625851 | 2017. március 29. 19:45 | ||||||||||||||||||||
szia Gabi! Szerintem nem,úgy látom a csónak elején ott a sas.De,lehet,hogy nem jól látom. | |||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 625850 | 2017. március 29. 19:11 | ||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 625849 | 2017. március 29. 19:06 | ||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 625848 | 2017. március 29. 19:05 | ||||||||||||||||||||
Köszi! Én meg egy ilyen oldalt találtam.(kurv@ lassan tölt be--nem értem) de talán meg tudjátok nézni. De a fotókat inkább felteszem.Kib@szott jó minőségű képek! Félelmetes.És elméletileg mind ott készült Nadvirna? akkor ez Nadvorna, csak Ők így írják? | |||||||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 625832 | 2017. március 29. 12:16 | ||||||||||||||||||||
Helló, Rászántam pár percet, hogy megpróbáljam beazonosítani a mai helyszínt, de nem nagyon találtam fotót. Ha a linkelt képen lévő hegyek ugyanazok, mint a Toldi mögött, akkor úgy tűnik, hogy a folyószakasz ahol átkel, az követlenül Nadvorna város északi szélén van, a google térkép alapján. A várromon túl van a folyó. static.karpaty.info/data/region/img/if.nd.nadvirna/gallery/1.jpg | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 625829 | 2017. március 29. 10:23 | ||||||||||||||||||||
A Toldi fotója az 1944. április 17-18.-ai Nadworna elleni támadásnál készült. Itt tűnnek fel a később átadott Pz IV-k is. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 625821 | 2017. március 28. 21:48 | ||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 625816 | 2017. március 28. 20:59 | ||||||||||||||||||||
Amennyiben jól tudom, 44-ben, Galíciában. | |||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 625813 | 2017. március 28. 19:36 | ||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 624863 | 2017. március 11. 16:46 | ||||||||||||||||||||
Üdv, a TIIF-en viszonylag alig van az 503-asok késői típusú pótjárműveiről (Ersatzpanzer) kép. Nem tudom, ez mennyire helytálló, de sejtésem szerint a már eléggé leharcolt kocsikat adták át (gyanús, hogy annyi maradt nekik, amit a magyarok megkaptak), amikor ők a Királytigriseket kapták. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 624860 | 2017. március 11. 15:20 | ||||||||||||||||||||
Hello, bocs nem, keverem, két 114 volt (kicsit eltér a számok alakja). Talán sárga a 124-es is. Nem tudom melyik lehet a Hanna, mert (ha jól tudom): Az 503., később az 509. osztály is részt vett a képzésben saját kocsikkal. Az átadott kocsik az 509. és egyéb, javítás alatt álló tigrisek voltak. A fotók java része az átképzésen készült, nem tudom van-e olyan kocsi, ami később átadásra került ezek közül. Érzésre Hanna a második körös átképzésen lett lefényképezve. Üdv A | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 624850 | 2017. március 11. 11:24 | ||||||||||||||||||||
Két 115-ös volt? én egy 115-öst és egy 114-est látok sárgának (vörös számmal). Meg talán a 124-est (megzavar a zimmerit a tónusban). Köszi az infókat! Bónuszkérdés: tudjuk hogy a Hanna feliratú parancsnoki kupolás melyik példány volt? | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 624848 | 2017. március 11. 11:17 | ||||||||||||||||||||
A két 115-ös kiképzőgép sárga volt, hogy átadták-e kérdés, ahogy a toronyszám színe is. A többségük terepezett volt. A tiif-en nézd meg a Kg. Mittemeyer, 503. és 509. fotóit is, ha eddig kimaradt volna. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 624843 | 2017. március 11. 10:28 | ||||||||||||||||||||
Üdv! Magyar Tigrisekről szeretnék némi információt, vagy annak lelőhelyét kérni. volt-e nekünk egyszínű sárga példányunk, vagy ha nem, akkor hol lehet megtudni a színeit? (minél egyszerűbb mintájú, késői verzióhoz kellene, mert nincs sajnos szórópisztolyom és ecsettel festeném) Egyszer valahol láttam a 115-ről egy színes rajzot de azóta elszállt a mappám sok más egyébbel együtt. A TIIF-en csak fotókat találtam, azok is elég picik. Van esetleg valami kimutatás a magyar Tigrisekről (gyártási idők, előélet, események), vagy ez még egy kicsi, de fehér folt? | |||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 624439 | 2017. március 2. 22:38 | ||||||||||||||||||||
Nagyon szépen köszönöm! Az biztos, hogy volt olyan direktíva az osztrák véderőnél, hogy az 1942-es krízist követően a kis beszállítók minden még meglévő készletet, csereszabatos és még garanciálisan javítható alkatrészt felhasználhattak. Valószínű, a Steyr (nem tudom egyáltalán a Puch önálló, szerződő félként ebben az időszakban még működhetett-e?) is hirtelen valami "kisebbségi komplexust" kapott és úgy tűnik simán elnyomták ők is a felesleges raktárkészletet - nekünk :( A civil/sport piacra szánt S4-ek esetében pont ugyan így történt: //www.mvca.at/Museumsseiten/Puch-S4-1939.htm azt írja: " In den Kriegsjahren dürfte eben alles verbaut worden sein, was noch zu finden war" - elég laza Így viszont gondolom a mi példányainkra nem is adtak teljes garanciát? Az anyagfáradásról ne is beszéljünk, - vagy a vegykezelt nyákok, előkent szelepek, évek óta megfeszített bowdenek stb. megdögléséről, -amik már akkor kifutottak az időből, amikor felszerelték nekünk a gyári új gépeinkre. Persze gabonáért, meg takarmányozási célú növényekért cserébe csodákat azért nem kellene várni, de mégis gáz mennyire esetleges minden. | |||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 624430 | 2017. március 2. 20:13 | ||||||||||||||||||||
Sokol! Utánanézek a kérdésnek! Mailben majd mutatok 1-2 részletet. Amúgy a Méray-Puch, alias Puch történet messzire visz. A Méray-Puch 350GS magyarként lett eladva, de osztrák-német volt. Így mehetett rá a magyar felszerelés. Aztán jött a váltás, már csak Puchként. Simán elképzelhető, főleg az 1939 és 1941 között szállított csomagoknál, hogy a jó vegyes anyagból származtak, azaz pl a Méray által megrendelt, de végül törölt megrendelésekből az elkészült készletet is átadták, illetve minden kifutó alkatrészt felhasználtak az összeszereléshez. Rengeteg 350GS-t hoztak, szerintem mindent átvettek ezer örömmel. A Puch 250 is érdekes kérdés, 1-2 darab volt a haderőnél, kisebb tételben a leventéknek szerezték be, ez volt a levente motor... I. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 624376 | 2017. március 1. 23:35 | ||||||||||||||||||||
A 72312-n pedig tisztán látszódik 2 második és 1 harmadik sorban, az íveltebb sárvédőkön lévő kettős lyukakból, hogy hol voltak felszerelve a régi rendszámok, azoknál, amik már "futottak" (+ a kedvencem a bal alsó sarokban lévő össze-vissza kopott lámpájú) | |||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 624372 | 2017. március 1. 22:07 | ||||||||||||||||||||
A 72336 sz. képen például az alsó sorban csak kettő azonos van, A jobbról a második (amin részben látható a sas is :) ahogy visszakopott a festés) mögött álló meg olyan mintha németnek indult volna. A bal szélső takarásban is egy korábbi, nézd a blokk mögötti részt, meg a régi csomagtartó helyett feltett új is furcsán áll. | |||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 624371 | 2017. március 1. 21:55 | ||||||||||||||||||||
Azaz :D ! (sőt jó a képazonosítás is) ez egy 1939-ben készült civil export járgány, rajta a doboz is. A Lissák képeken van több 1939-1941-es civil is (de magyar libában felvezetett kipuffal?) Meg van kettő német első sárvédővel. Aztán a lámpák is tejesen vegyesek. A fekete kopott az egy régebbi Siemens Scheinwerfer, ami max pótalkatrészként kerülhetett vadi új (lapos sárhányó) 1943-as magyarra, az első sport sorozatokra, meg a S4 Sport Viergang 250-re szerelték 1939-ben utoljára. A kürtök lefednek vagy 9 évet. Van Bosch claxon rendszerű H6/45, mag H6/17 ami ugye a németeknek kellett. Van korábbi H 4/6 és 6/3 is, ami viszont 1943-ra már elavult típus (gyári új is vagy 6-7 éve volt, aztán kifutott, meg aztán van D-s NSU is aminek az egyetlen előnye, hogy 6 voltos, -mint a többi-, de amúgy már újként is ócskavas volt. A BMW-k is vegyesek, pedig azokat nem az osztrákok gyártották. Szóval minden zsír új :D ! | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 624363 | 2017. március 1. 20:00 | ||||||||||||||||||||
Arra gondolsz, hogy pl magyar csomagtartó, magyar sárvédő, feketített kipuffogó, de mégis rajta van a sas? | |||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 624350 | 2017. március 1. 17:03 | ||||||||||||||||||||
Igen ez így van! Ahogy Emerick írta, ezek gyári új, nekünk szánt példányok - papíron. De, a játék lényege éppen az, hogyha megnézed a képeket, meglehetősen vicces dolgokat lehet észrevenni. Én eddig 9 példányon találtam komoly miskulanciát az osztrák cajgák között papírformához képest. A BMW-k esetében szintén rengeteg a kérdéses megoldás. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 624321 | 2017. március 1. 07:51 | ||||||||||||||||||||
És azt írja hogy a germánokon nincs hátsókerék rugózás, a 72334-en meg tisztán látni. Akkor ezek eleve nekünk készültek, ha jól értem. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 624320 | 2017. március 1. 07:49 | ||||||||||||||||||||
WHAT! Külön nekünk lefestették libára Puchokat! Ez nekem teljesen új. Mindig sötétsárgának hittem őket. | |||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 624318 | 2017. február 28. 23:48 | ||||||||||||||||||||
Egy kis játék :) ! Lista: //www.puchklub.at/Home/index.php/ct-menu-item-17/ct-menu-item-19/ct-menu-item-33 A Fortepan korábban jelzett 72312; 72336; 72335 és 72334 számú fényképein kell keresni a bibit. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98. |
Ez pedig a kéttengelyes szállító.