/ Fórumok /

Érdekes képek és videók

Esténként mikor nem makettezem, a neten kutatok érdekes, repülös, és harcjármüves képek után. Kedvencem az airliners.net repülös képhalom. Ezt a webold< látogatom leggyakrabban képek után nyomozva. Úgy gondolom mások is tudnak jó linkeket, így hát osszuk ezt meg egymás között!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269.
Mekett 723639 tegnap 21:50
Válasz erre
Spitfire a sárga gázfolttal
Spitfire a sárga g...
Spitfire a sárga gázfolttal
Spitfire a sárga g...
Fairey Battle gázjelző folttal a RAF londoni múzeumában
Fairey Battle gá...
Brewster Buffalo gázjelző folttal
Brewster Buffalo gá...

Egy érdekes részlet a RAF II. világháborús gépeiről. Ha másnak is szöget ütött volna a fejébe, mik azok a sárga téglalapok a gépek szárnyán: ezek jelezték mérgesgáz jelenlétés a levegőben.
A háború elején mindenhová raktak ilyeneket, például lámpaoszlopokra, buszmegállókra.

Olvasnivalók:
ww2aircraft.net/forum/threads/spitfire-mk-i-gas-sensitive-paint.33039/
www.britmodeller.com/forums/index.php
borisz 723634 tegnap 15:56
Válasz erre
Mekett 723604 tegnapelőtt 21:00
Válasz erre
Hernyótalpas futómű, talán Lysanderhez
Hernyótalpas futóm...

Persze, csak nekem ez mind "lánctalpas".
Az amerikaiak gumiszalagokat használtak, a szovjetek többnyire igazi lánctalpat, a könnyű és futárgépeknél meg általában egy felfújt gumitömlő volt a nyerő.

A képen látható változat is az egyik orosz oldalon volt, ha jól értem, Westland Lysanderre szánták.
rod666 723603 tegnapelőtt 20:42
Válasz erre
Az amerikai gépeken inkább gumihevedereknek tűnnek innen... Amúgy szerintem baromira érdekes, hogy az USA mennyivel nagyobb szellemi és anyagi tőkével rendelkezett akkor (is), hogy ilyen minőségű és teherbírású alkatrészeket tervezzenek, illetve gyártsanak.
Mekett 723576 tegnapelőtt 10:21
Válasz erre
Do-27 lánctalppal
Do-27 lánctalppal

Illetve a futárgépeknél kimaradt a Do-27-es.
Mekett 723553 2024. április 16. 22:58
Válasz erre
R-5 lánctalppal - 1936
R-5 lánctalppal -...
R-5 lánctalpas futója elölről - 1936
R-5 lánctalpas fut...
R-5 lánctalpas futója oldalról - 1936
R-5 lánctalpas fut...
R-5 lánctalppal - 1938
R-5 lánctalppal -...
R-5 lánctalpas futója oldalról - 1938
R-5 lánctalpas fut...
U-2 lánctalppal - 1939
U-2 lánctalppal -...
U-2 lánctalppal (retusált kép) - 1939
U-2 lánctalppal (...
R-5 lánctalpas futója balról - 1940
R-5 lánctalpas fut...
R-5 lánctalppal - 1940
R-5 lánctalppal -...
R-5 lánctalpas futója jobbról - 1940
R-5 lánctalpas fut...
R-5 futóműve a lánctalp nélkül
R-5 futóműve a lá...
R-5 lánctalpa
R-5 lánctalpa
Li-2 lánctalppal - 1941
Li-2 lánctalppal -...
Po-2 a háború után lánctalppal
Po-2 a háború utá...
Po-2 lánctalpa
Po-2 lánctalpa

Persze a szovjetek sem maradtak ki a lánctalpas kísérletekből, sőt! Legkorábban ők foglalkoztak a témával, ráadásul nem holmi puhány gumitalppal szórakoztak, hanem igazi lánctalppal.

1936-tól kezdődően R-5-ösöket és U-2-eseket építettek át, és a háború elején Li-2-esen is tesztelték ezeket. A Tevénél a lánctalp jól teljesített mocsaras és felszántott terepen is, de kétszer olyan nehéz volt, mint a kerekes futó, és a felszállási úthossz is megnőtt.

A háború után légiforgalmi Po-2-esen is feltűnt ilyen szerkezet.

Olvasnivalók:
military.wikireading.ru/hvV6alg3rW
olymp.as-club.ru/publ/arkhiv_rabot/desjataja_olimpiada_2012_13_uch_god/zachem_samoletu_gusenichnoe_shassi/31-1-0-848
Mekett 723552 2024. április 16. 22:35
Válasz erre
Fi-156 E-0 lánctalpas futóművel
Fi-156 E-0 lá...
Piper Cub lánctalppal 1949-ben
Piper Cub lá...
Cessna lánctalppal 2003-ban
Cessna lánctalppal...

Futár- és kisgépeknél is kísérleteztek hernyótalppal, persze jóval egyszerűbb kivitelben. A németek a híres Storch-ra szereltek ilyet, illetve ők is kipróbálták a kerekek megduplázását.
A háború utáni időkből találni képeket Piperekről (talán svájci felségjellel?) és Cessnákról.

Egy videó a Piperekről: www.youtube.com/watch
Mekett 723551 2024. április 16. 22:28
Válasz erre
Lánctalpas A-20 a levegőben
Lánctalpas A-20 a...
A-20 lánctalppal
A-20 lánctalppal
Lánctalpas A-20 futóműve
Lánctalpas A-20 fut...
A-20 lánctalpas főfutóműve
A-20 lánctalpas fő...
C-82 lánctalppal
C-82 lánctalppal
Lánctalpas C-82 az elemelkedés pillanatában
Lánctalpas C-82 az...
Lánctalpas C-82 az elemelkedés után
Lánctalpas C-82 az...
C-82 lánctalpas főfutóműve
C-82 lánctalpas fő...
C-82 lánctalpas orrfutója
C-82 lánctalpas...
P-40 lánctalpas futóművel
P-40 lánctalpas fut...
P-40 lánctalpas főfutója
P-40 lánctalpas fő...
P-40 lánctalpas futóműve
P-40 lánctalpas fut...
B-50 lánctalppal
B-50 lánctalppal
B-50 lánctalpas főfutója
B-50 lánctalpas fő...
B-50 lánctalpas főfutója
B-50 lánctalpas fő...
B-50 lánctalpas főfutója
B-50 lánctalpas fő...
XB-36 lánctalpas orrfutója
XB-36 lánctalpas...
XB-36 lánctalpas főfutója
XB-36 lánctalpas f...
B-36 lánctalpas futóműve laza talajon
B-36 lánctalpas fut...
Az XB-36 lánctalpas futója a Goodyear hirdetésében
Az XB-36 lánctalpas...
Az XB-36 eredeti főfutója
Az XB-36 eredeti fő...
A B-36 végleges főfutója
A B-36 végleges fő...

Kevéssé ismert tény, hogy milyen sokat kísérleteztek lánctalpas futóművekkel repülőgépek számára. A legismertebb példa a B-36 esete, ami olyan nehézre sikerült, hogy az eredeti, egyetlen hatalmas kerékből álló futóművével alkalmatlan volt a szolgálatra. Akkoriban mindössze négy olyan erős betonú repülőtér volt az Egyesült Államokban, ami elbírta volna ezt a szörnyet. Bár kísérleteztek a hernyótalpas megoldással, végül négy kisebb kerék került a futószárakra.

Amerikában a légierő 1942-ben kezdett kísérletekbe, hogy a repülőgépei gond nélkül használhassák az előkészítetlen repülőtereket is. Ez főleg a csendes-óceáni fronton jött volna jól, ahol szigetről szigetre haladtak. Végül inkább trepnilemezekkel fedték be a sebtében kialakított kifutópályákat.
A kísérleteket a harckocsi-futóművéről elhíresült Christie vezette. A megoldást kezdetben A-20-asokon tesztelték, de C-82-re, P-40-re és B-50-re is megpróbálták ráerőszakolni.

Olvasnivalók:
www.aflcmc.af.mil/News/Article-Display/Article/1919691/history-of-aircraft-track-landing-gear/
media.defense.gov/2019/Jul/30/2002164259/-1/-1/1/FLASHBACK_TRACKLANDINGGEAR.PDF

Videó a lánctalpas XB-36-osról: www.youtube.com/watch
Norm 723389 2024. április 13. 22:14
Válasz erre
IMG_4751.jpeg
IMG_4751.jpeg

Üdv!

Tegnap láttam ezt az Ancsát Lipcsében, úgy tűnik itt is vannak olyan részek, ahol nem érdemes otthagyni a járművet.

Amúgy szomorú látvány, de valahogy biztosítani kell az alkatrészeket a többi gépnek.

Üdv,
Gábor
mayso 723363 2024. április 12. 19:32
Válasz erre
A 90-es években az utcáról lehetett látni Dunakeszin a partnál.
Elnar 723029 2024. április 3. 20:47
Válasz erre
Ez a jármű egymagában volt a rendszerváltás utáni hurráoptimizmus szimbóluma.
Körülbelül úgy is végezte...
www.blikk.hu/aktualis/belfold/tengeralattjaro-tenger-duna/xlq2fyz
Sennás 723010 2024. április 3. 16:54
Válasz erre
Erre emlékszem régi hírekből. Nem gondoltam hogy még megvan hála égnek nem bontották el.

rtl.hu/fokusz/2020/07/03/fokusz-anno-ismerjek-magyarorszag-elso-tengeralattjaro-epitojet
vini 723009 2024. április 3. 15:04
Válasz erre
Pici U-Boot

Reggel Nagyigmándnál fotóztam
Pici U-Boot

Sziasztok!
Reggeli fotózás Nagyigmándnál...
Yuki 722724 2024. március 28. 17:11
Válasz erre
IMG_20240328_092111_4
IMG_20240328_092111_...
IMG_20240328_092115_0
IMG_20240328_092115_...

Sziasztok monoron reggel ezeket a gépeket fotóztam.
puskaspeti 722701 2024. március 28. 08:45
Válasz erre
F-16 Ez közel volt.
https://www.youtube.com/watch?v=GN6u_LQT1RE
hirzel 722630 2024. március 27. 07:49
Válasz erre
s van még ez-az:
www.youtube.com/@Panzer-Farm
lengyel barátaink találtak némi vasat 70 év előttről
hirzel 722629 2024. március 27. 07:46
Válasz erre
ha még nem ismernétek,
némi II vh technika, SdKfz250 eredeti színben (nincs újrafestve):
www.youtube.com/watch
Mekett 722524 2024. március 26. 00:36
Válasz erre
Igen, és mindkettőnek ez a hatalmas hátsó ablaka van. Ha jól látom, az eredeti Kübeleken két kisebb, négyzet alakú volt.
Elnar 722519 2024. március 25. 23:24
Válasz erre
Szinte biztos hogy ugyanaz a jármű.
Mekett hozzászólásában látszik hátulról egy légbeömlő a motortér oldalán, ami az Echte Deutsch Kübelnek nem tartozéka. Ugyanez a légbeömlő (csak másik oldalon) látszik a Bors2 képen szemből. Ugyancsak egyforma - és az eredetitől eltérő - a motortér ajtó kialakítása is.
Az is biztos, hogy ez a jármű más mint a "szódás Kübel" (CA-78-93) mert az a 80-as évekig futott és nem volt átalakítva az orra.
borisz 722517 2024. március 25. 22:43
Válasz erre
Gabusch 722515 2024. március 25. 21:51
Válasz erre
Nem tudom. Nekem inkább az az ötletem támadt, hogy kellett egy kicsit nagyobb csomagtér - már, ha a kübelnek eredetileg egyáltalán volt olyan elöl.
Wrecker 722511 2024. március 25. 20:34
Válasz erre
Nem lehet, hogy valamikor fagáz meghajtású volt eredetileg, és azt alakították vissza házilag?
Gabusch 722505 2024. március 25. 20:20
Válasz erre
Bors1
Bors1
Bors2
Bors2
Bors2
Bors2
Bors2
Bors2

Van. :)
Hátulról sajnos csak így stáblistával. Jobban megnézve valószínűleg mégsem bogár, hanem valami házilagos gányolmány.
Elnar 722475 2024. március 25. 14:00
Válasz erre
434184207_3203774209760131_6912407651093804408_n
434184207_3203774209...

Az első gondolatom: mikor benézed a méretarányt és 72-es figurákat raksz a 35-ös járműhöz :D
[BARC (Barge, Amphibious Resupply, Cargo, kétéltű teherszállító uszály), cca 100 tonna raksúlyhoz]
Mekett 722441 2024. március 24. 21:11
Válasz erre
Két F-15 megy két MiG-29 fogadására 1989-ben
Két F-15 megy két...

Két F-15 tart a látogatóba érkező szovjet MiG-29-esek fogadására 1989-ben, az USA légterében.
Mekett 722440 2024. március 24. 21:09
Válasz erre
Gabusch 722376 2024. március 23. 13:10
Válasz erre
Hirtelen eszembe jutott, hogy a Borsban van egy öszvér kübel, a csomagtérfedél már mintha egy bogárból lenne. Meglehet, a képen is ez van.
Propellerfanatic 722346 2024. március 22. 19:22
Válasz erre
A Főnix Útja c régi, és új filmekben is így indítják el a film végén az összetákolt gépet. Mindeddig azt hittem, ez valami amcsi látványelem.
Nagyon jó, hogy most már ezt is tudjuk.
Köszönjük.
rod666 722328 2024. március 21. 20:24
Válasz erre
Az első videón 0:40-nél hogy megijedt a technikus 😂

Látványosak, az biztos!
Mekett 722324 2024. március 21. 19:16
Válasz erre
DH Venom indítása töltettel
DH Venom indítása...
Spitfire Merlin motorja és a Coffman indító
Spitfire Merlin...
A Coffman indító szó szerint egy forgótár volt
A Coffman indító...
A már üres indítótöltény
A már üres indít...
Az indítótöltetek egy Canberra RR Avon hajtóművének kúpjában

Máskor ide egy indító elektromotor kerül.
Az indítótöltetek...

Az korai (sőt nem annyira korai) sugárhajtóműves gépeknél gyakran alkalmazták ezt a megoldást hidegindításra. Így nincs szükség APU-kocsira, segédhajtóműre, és készenlétben sokkal gyorsabb az indítás.

Az említett Canberra startja, itt jól látszik a töltet cseréje is:
www.youtube.com/watch
B-52-nél ma is használják, a 8 hajtóműnél nem mindegy:
www.youtube.com/watch

Valójában a RAF és talán a US NAVY már a dugattyús motoroknál használta ezt a megoldást. Itt egy Wildcatnél szuperül látni és hallani a töltést-elsütést:
www.youtube.com/watch
Ez a Merlin és a Sabre motorokon alkalmazott indító:
en.wikipedia.org/wiki/Coffman_engine_starter
Yuki 722323 2024. március 21. 19:06
Válasz erre
Köszönöm így már legalább tudom mire való ez a gép.
zzo160 722300 2024. március 21. 11:32
Válasz erre
borisz 722298 2024. március 21. 09:53
Válasz erre
Meg a régi Passatok az 1.9 TDI-vel. :D
rod666 722294 2024. március 21. 08:32
Válasz erre
Az amerikai Canberra bombázók is valami hasonló füstfelhővel indultak...
Mekett 722288 2024. március 20. 21:29
Válasz erre
De Havilland Venomok hajtóműveinek indítása
De Havilland Venomok...

Még egy RAF kép.
De Havilland Venom FB1-ek hajtóműveinek indítása patronnal.

www.facebook.com/ssbricker/posts/pfbid02J6JDCpinkfG5VC2F7kPEbYMu635UhdrBPoq2rQHr7FgcSKeYqCwTgc4dv6wHYSazl
Mekett 722244 2024. március 20. 15:53
Válasz erre
Ferihegyi gyorsforgalmi út a Felsőcsatári felüljáróról - Balra egy Kübelwagen

UVATERV 1970
Ferihegyi...
VW Kübelwagen a Gyömrői úton

A rendszám valószínűleg CA-15-78
VW Kübelwagen a Gy...

1970-es kép a Ferihegyi gyorsforgalmi út Felsőcsatári úti felüljárójáról.
Több érdekesség is van a képen, de két dolgot kiemelnék.
Az egyik, hogy mindhárom útpálya kétirányú még, illetve a bal oldalon egy Kübelwagen halad. A rendszám valószínűleg CA-15-78.
Mekett 722182 2024. március 19. 15:06
Válasz erre
Igen, először én is odaírtam, hogy "utólag színezett", de csak színeset találtam a neten.
1944-es, tehát a háború csúcspontján készült, ráadásul tengerészeti gépekről, köztük olyanokkal, amik ekkorra már rendesen elavultak. Szóval van ok az erős elhasználtságra.
kervil 722181 2024. március 19. 15:02
Válasz erre
Nem, tévedtem, rákeresve a fotóra mindenhol színesben dobja ki.
kervil 722179 2024. március 19. 14:53
Válasz erre
Szeretem ezt a képet nagyon. Viszont ez nem utólag színezett verzió? Mintha fekete-fehérben emlékeznék rá (persze lehet, hogy tévedek).
Amúgy ez is egyike azoknak a képeknek, amit bátran amit meg lehet mutatni a maketteken "túltolt weathering" miatt siránkozóknak/panaszkodóknak :)
Mekett 722171 2024. március 19. 13:44
Válasz erre
Royal Navy javítóbázis
Royal Navy javítób...

1944-es kép a Royal Navy repülőerőinek Millmeece-i karbantartó műhelyéről.
Elég komoly típuskavalkád látható: Spitfire, Corsair, Wildcat, Hurricane, Fairey Barracuda és talán Fulmar.

www.royalnavyresearcharchive.org.uk/FAA-Bases/Millmeece.htm
Mekett 722147 2024. március 18. 21:59
Válasz erre
Mekett 722145 2024. március 18. 21:51
Válasz erre
Ha jól emléksem, az An-225 azért jött Magyarországra egyetlen alkalommal, hogy ilyeneket vigyen valahová a Közel-Keletre.
Yuki 722134 2024. március 18. 20:34
Válasz erre
Köszönöm szépen azért tettem fel mert nem mindennapi jármű.
sárkányos 722131 2024. március 18. 20:23
Válasz erre
MOL használja természetes gáz és olaj tározókat keresnek vele.
Yuki 722129 2024. március 18. 19:53
Válasz erre
IMG_20240312_065253_3
IMG_20240312_065253_...

Sziasztok ilyen járművet még nem láttam.
Sennás 721857 2024. március 14. 15:53
Válasz erre
Mekett 721802 2024. március 13. 19:56
Válasz erre
Avro Shakleton MR.3
Avro Shakleton MR.3

A radarkezelők pultjai egy Avro Shackleton MR.3 törzsében.
Elnar 720815 2024. február 20. 15:53
Válasz erre
1936 - 1969
1936 - 1969

Na ja, ez a 69-es logó.
Sennás 720795 2024. február 19. 18:17
Válasz erre
Ja ja. De Ő meg lehet a TSz hátsó udvarán 3at lepattíntott Steiger(ek)-ről:(
mati 720789 2024. február 19. 17:42
Válasz erre
Ez annak lehet a tipikus esete ha tetszik egy tárgy és nem akarod mindenáron eladni. Ennyiért viszont igen.
Egy ismerősöm viszont siman azt mondja ilyenkor: ez nem draga, ennyi az ára, megvenni viszont nem kötelező, a döntés a tiéd. :)
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269.