/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.
vini 684268 2021. április 10. 18:09
Válasz erre
Sziasztok4
Épp most nézegelődik egy RQ-4 Global Hawk Donyeck felett..
Nem kicsit feszült arra fele a helyzet most...
zoli1989 684262 2021. április 10. 15:24
Válasz erre
Már Románia felett a két C-130 is. Érdekes lehet aki látja :)
Hortengo 684261 2021. április 10. 15:20
Válasz erre
170623746_10158398042923512_8898759199664433843_n
170623746_1015839804...
received_516197669757171.jpeg
received_51619766975...

Hát én jól lemaradtam róla. Most nem vagyok pont otthon, de délben még otthon voltam, bár felénk nem hallattszott. Meg valaki nem is telefonált, hogy nézzek az égre :)
Szerencsére mások fotóztak :)
vini 684260 2021. április 10. 14:59
Válasz erre
Szia Sanyi!
Figyelj mert ismét felettetek fog lenni a KC-135...
Orosháza figyelem
:))
sanyi 684255 2021. április 10. 12:21
Válasz erre
p-51 684252 2021. április 10. 12:13
Válasz erre
Mik vannak. Rábeszélhetted volna az MC-130-at, hogy hozza ide nekem a két makettet... :)
sanyi 684250 2021. április 10. 12:04
Válasz erre
Orosháza, 2021.04.10. 11.14 fura hang, turbóprop és gázturbina egyszerre... Ez tuti, hogy kötelék, rohanás a szabad ég alá és lehidaltam: KC-135 itat egy Herculest, a másik C-130 pedig ballag mellettük! 6 perc múlva újra jöttek, ugyancsak összecsatlakozva, de gondolom helyet cseréltek közben. Újabb 10perc után ismét jöttek, szépen V alakban, de már szétcsatlakozva. Most néztem a Radarboxon, 4200m-en repültek, gyönyörű látvány volt! Ja és itt látom, hogy a speckó MC-130-asok voltak... Nem rossz...:)
Zoli 684245 2021. április 10. 11:17
Válasz erre
p-51 684236 2021. április 10. 10:33
Válasz erre
Próbálná meg nálunk!
A gatyája rámenne a forgalomból kivonásra, ha meg nem volt papírja, azért büntetnék meg, ha meg bontóba vinné, neki kellene kifizetni a vas árát. OT vizsga esélytelen, mert egy anyacsavar nem eredeti, azonfelül veszélyes hulladék, úgyhogy még egy bírság. Ja, és fizesse ki, a hulladéklerakóba szállítást, ami kb. 350 km-re van csak sajnos. :)
Zoli 684233 2021. április 10. 10:22
Válasz erre
Zoli 684200 2021. április 9. 12:41
Válasz erre
Az F-15 tényleg kakukktojás és nem értem, a világ legjobb gépe volt, bő 100 légi győzelmet ért el, már nagyon jó makettjei is vannak, mégis alig látok belőlük makettet.
Tényleg gyorsabb lehet hat típus között keresgélni, de ezek annyira elterjedtek és népszerűek, hogy így is könnyen elveszik az információ.
A közös rovatok szerintem maradjanak meg a kevésbé ismert és népszerű típusoknak, mint pl a Su-15 vagy Il-18.
z
p-51 684199 2021. április 9. 12:21
Válasz erre
De még mindig egyszerűbb 6 típusból visszapörgetni egy hozzászóláshoz, mint a 3 féle segítség rovatban megkeresni a 15.000 féle legyártott tank/hajó/repülőre vonatkozó kérdés közül azt, amire emlékszel,hogy tavaly feltette xy, és z válaszolt rá valami hasznosat, de akkor nem mentetted le, mert úgy voltál vele, hogy Te olyan makettet úgyse fogsz építeni... :)

Aztán meg kiderült, hogy dehogynem veszed meg és építed meg... :)

Van ám ilyen tematizált rovat is, amiben kérdéskör van, pl a Magyar tarka, a Vörös szárnyak, az In te Navy, amik egy tágabb téma köré szerveződnek.
És vannak átfedések a 6 típus történetében, pl. Red Flag, vagy a Top Gun, indonéz, vagy maláj légierő, ahol együtt vannak jelen.
Szerintem nem feltétlen rossz, ha egyben vannak, pont, ahogy mondtad, egy 15-ös rovat magában nem nagyon állna helyt szerintem sem.
Zoli 684198 2021. április 9. 12:20
Válasz erre
Szerintem így lenne a tuti. Viszont pl a kínai gépeket lehetne vegyíteni, azok annyira nem népszerűek körünkben, bár szerintem egyre érdekesebb téma.
Ja és az F-35 is megérdemelne egy saját rovatot, elvégre ez már a jelen és egyre jobban elterjed. És a jelenlegi rengeteg apró hibája ellenére az F-16-hoz hasonlítható fejlődést jelent, sok tudás egy viszonylag kisméretű gépben.
z
p-51 684195 2021. április 9. 12:04
Válasz erre
p-51 684194 2021. április 9. 12:03
Válasz erre
SW, Shaw AFB gépe, 20th Wing,
(a bázis 16-osainak lánykori neve 363th Wing, 1994-től vették fel a 20th Wing nevet, amikor az Upper Heyfordi 111-esek odaadták nekik...)
elméletileg ők a Falcon szakma csúcsa. A 35th Wing (WW) és az 52th Wing (SP) gépeivel együtt általában az első megérkező gépek ott, ahol radarok is találhatók. Egy ideig...
Ebből kifolyólag szerintem igen, ezen minden a legújabb cucc. Fentebbiek miatt általában HARM-ot visznek amúgy bombák helyett.

A "fémesen csillog" nál nekem sem jutna eszembe jobb.

Ezen a képen már Have Glass. Bár van ennél újabb festés, az F-35 sémáját is megkapta már jópár ANG egység. Levix a kamuflázsban lehet, hogy írt már erről, emg van neki egy camouflage blogja is, abban is részletes ismertető van a Have glassról és stációiról. Itt is a linkek sora.

kamuflazs-camouflage.blogspot.com/2012/02/f-16-uj-festessel.html
kamuflazs-camouflage.blogspot.com/2013/04/have-glass.html

kamuflazs-camouflage.blogspot.com/2016/08/f-35-szurke.html
Zoli 684193 2021. április 9. 11:58
Válasz erre
Szerintem rossz ötlet volt ennyire vegyíteni a típusokat. MiG-29 rovat már van, a Su-27 család meg annyira szerteágazó, hogy az is megérne egy sajátot. Az F-14 és F-18 is elég népszerű, és ha nem is volt sok változata, azért elég sok elég jó makett van róluk, én ezeket sem vegyíteném. És az F-15 is kaphatna egy külön rovatot, ha jól rémlik az is másodvirágzását éli, most kezdik el újra gyártani, és már azért elég sok ország használja, bár itt valamiért annyira nem népszerű, mint a többi.
z
ltom74 684191 2021. április 9. 11:43
Válasz erre
p-51 684189 2021. április 9. 11:28
Válasz erre
Hát, amit a végére írtál, amiatt úgy gondoltam, a 4 F-tizenes, meg a párjaik, a 27-es és 29-es szovjet/orosz vasak beférnének egybe. Úgyhogy ilyet próbáltam nyitni tegnap. Igaz, hogy ez így 6 típus lenne, de hátha működne így zsugorfóliázva is... Nekem ez a 6 típus elválaszthatatlan egymástól.
Zoli 684188 2021. április 9. 11:22
Válasz erre
Ha létrejön, működni is fog, elvégre elég népszerű típus, és biztos szinte mindenki használni fogja, aki a témában érdekelt. Sokkal inkább ilyen rovatok nyíljanak, mert az általános témákból már így is túl sok van, sok ugyanazon tartalommal párhuzamosan működik.
A MiG-21 tényleg nagyon népszerű, erre is gondoltam, de a MiG-23 azért kevésbé használt rovat. Gondolom az elérhető makettektől is függ, mert egy jó és pontos makettet sokkal többen megvesznek, ezért többen is használják azt a rovatot. A MiG-21 esetében már vannak nagyon jó 72-es és 48-as makettek, a MiG-23-ra ez sajnos még nem teljesen igaz, sok bajuk van..., inkább rosszak, mint jók...
Amúgy el tudnám képzelni ez alapján még az F-4, F-5, F-14, F-15, F-18, F-104, A-4, A-10, Su-25, Su-27, Tornado, Harrier, Mirage stb rovatokat is, mindjárt nyitok is párat...
z
p-51 684186 2021. április 9. 10:49
Válasz erre
De én amúgy pozitív példának a MiG-21 és MiG-23 rovatot látom, él az a két rovat, néha még a Gripen is. Tisztességes mozgolódás van bennük mindig.
Nyilván a hazai kötődés miatt (Bár engem mindig az MLD Flogger mozgat meg...).
Úgy, azok példáján működhetne ez is.
p-51 684184 2021. április 9. 10:47
Válasz erre
Szia!
Én is töprengtem ezen, lehet, hogy csak eggyel több inaktív rovat lesz belőle. de hátha nem.

Én nem bánnám, ha túlélne minket (a B-52 meg a Tu-95 is túlélt pár generációt, úgy sejtem...), mert számomra az azt jelentené, hogy nem feltétlen szükséges újabbakat fejleszteni, mert esetleg megjön az esze az embereknek... mármint hogy találnának más eszközt egy-egy konfliktus lezárására... ez off, és valószínű nem jön össze, de hátha.
Üdv
V
Zoli 684182 2021. április 9. 10:35
Válasz erre
Szia,

A mennyisége alapján tényleg nagy a merítési lehetőségünk, bár ez nagyon sok típusnál fennáll. Nekem régen inkább ellenszenves volt az F-16, mindenki mindenhol ezt dicsőítette, és azóta se lett kedvenc, de beláttam, hogy a katonai repülést alapjaiban határozta meg és az egyik legpotensebb típussá vált, kompakt kivitele ellenére. És úgy néz ki az utódja mellett se fog kikopni, mindig van hova fejleszteni, talán még minket is túl fog élni.
Viszont nem vagyok híve az új rovatok nyitásának, szinte mindig ugyanazt a párat használjuk, de belátom, hogy a visszakereshetőség nagyon macera az általános rovatok esetében. A Makettmustra is elsőre jó ötletnek tűnt, de már kezdek kételkedni benne, elvégre a részletesebb elemzésekhez ott vannak a cikkek, amúgy pedig a Mi van a dobozban? rovatot is lehetne használni erre. Na mindegy, bocs az ünneprontásért, én nem fogok ellenkezni miatta.
z
p-51 684174 2021. április 8. 23:48
Válasz erre
Szia Zoli!
Örülök, hogy van még, aki jó ötletnek tartja.
Megpróbáltam egyet létrehozni, vár az Adminok jóváhagyására. Lehet, hogy holnap már lesz, és akkor oda lehet írni egy helyre. Nyilván nem mindenki kedvence, de több, mint 4600-at gyártottak belőle, ezért elég nagy téma a makettezőknek.

A "szent tervezőkről" valamikor fiatalabb koromban azt olvastam, hogy a csapatban volt egy mérnök, akinek ez volt az első saját repülőgéptervezése, meg hogy itt vetettek be először nagyobb számítógépes kapacitást a tervezésnél.
Üdv:
V
Zoli 684172 2021. április 8. 22:51
Válasz erre
Szia Viktor,

Teljesen igazad van, viszont ez alapján akkor minden típusnak lehetne külön rovatot szerkeszteni. Amúgy meg talán ez a típus érdemelné meg leginkább, nem a kedvencem, de áldottak legyenek szent tervezői! Sajnos nem lett komolyabb magyar vonatkozása, de részemről támogatom a saját rovatot.
Egyébként általában téma alapján a Segítség, Festés stb rovatban visszakeresendők a korábbi információk, de tényleg időigényes...
z
p-51 684165 2021. április 8. 21:44
Válasz erre
Ahol folyamatosan lehet infot cserélni, kérdezni. De típusra. Egy cikkhez nem kattintunk oda mindig, hogy feltegyünk alá egy kérdést, itt meg most egy csomó infó idekerült, de fél év múlva senki sem emlékszik majd rá, hogy a Most történt rovatot pörgesse végig, ha görög Falcont építene.
p-51 684161 2021. április 8. 19:59
Válasz erre
Nem cikket, topikot. Olyat, mint ez itt, amibe éppen írunk. Lehet, hogy fórum a helyes megnevezése.
borisz 684159 2021. április 8. 19:16
Válasz erre
Sennás 684157 2021. április 8. 18:39
Válasz erre
Most megy a Film Mánia csatornán a "Híd túl messze van" aki tud még csatlakozhat:)
magyaralba 684134 2021. április 7. 22:17
Válasz erre
theaviationist.com/2021/04/07/turkish-stars-nf-5-jet-crashes-during-training-flight-at-konya-air-base-killing-pilot/

Egy szomorú hír, gyakorló repülés közben lezuhant Konya térségében egy NF-5-2000 repülőgép, a pilóta életét vesztette. E rg a Turkish Star kötelék állományába tartozott.
p-51 684128 2021. április 7. 18:57
Válasz erre
Sziasztok!
Mint F-16 függő, kérdezem,

(mert baromi jó olvasni az egész folyamot itt, pláne, mert a görög mindig szívem csücske a 16-osok közül is)

nem akar valaki egy topikot készíteni az F-16-nak?
Más gépnek is van, lehetne neki is.
Én nem tudom, hogy kell, kinek lehet, de ha megvalósulna, egyfolytában oda járnék olvasni, amit írtok.
MIvel amatőr vagyok, de nem csak f-16 függő, hanem információ függő is, és nálatok aztán van, úgy látom.
Üdv!
(és köszi az eddigieket is, mert nem szóltam hozzá, de sokat tanultam Tőletek.)
badogvarju 684122 2021. április 7. 17:42
Válasz erre
Igen! Készült olyan is. A kisszájú kétüléses 30-asokat zömében az első nagyjavítások alkalmával átépítették nagytorkúvá. Ami érdekesebb, hogy az együlésesek zöménél ezt a beavatkozást kihagyták, és mind a mai napig keskeny beömlővel repülnek az ANG alakulatokban.
ltom74 684120 2021. április 7. 16:04
Válasz erre
Nagyon jó könyv a témában, csomó brutál jó képpel főleg görög the48ers.com/f-16-viper-under-the-skin-special-edition-reference-book.html
ltom74 684119 2021. április 7. 16:01
Válasz erre
Szerintem késői block30-ok is nagyszájúak.
f2d 684114 2021. április 7. 14:14
Válasz erre
Szépek!
A Kinetic-hez vettél külön matricát?
pigasos78 684112 2021. április 7. 13:43
Válasz erre
IMG_14052020_191153_(2560_x_1440_pixel)
IMG_14052020_191153_...
IMG_14052020_191214_(2560_x_1440_pixel)
IMG_14052020_191214_...
IMG_14052020_191236_(2560_x_1440_pixel)
IMG_14052020_191236_...
IMG_14052020_190627_(2560_x_1440_pixel)
IMG_14052020_190627_...
IMG_14052020_190701_(2560_x_1440_pixel)
IMG_14052020_190701_...
IMG_14052020_190857_(2560_x_1440_pixel)
IMG_14052020_190857_...

Pár kép az én két elkészültemről. Még lesz 4. A teljes Görög Légierőt építem. :)
borisz 684078 2021. április 6. 18:37
Válasz erre
Akkor mégis mitől block30-as gépek ezek? Az elektronika miatt?
MoMi 684077 2021. április 6. 18:36
Válasz erre
Sziasztok!

Általában sivatagi körülmények között 20 leszállás után gumicsere akarom mondani kerékcsere,mert ugye azt lehet tábori körülmények között csinálni.
Különben a Goodyear_Michlein gumi 40-et bír nem betonon és nem sivatagi körülmények között. A gumit mindig az állapotának megfelelően cserélik!
Azé az igaz: gyakorlatlan pilóta gyors csere, jobb pilóta kevesebb csere.
badogvarju 684066 2021. április 6. 15:50
Válasz erre
Ritka kép a korai "küllős" felniről!
Picit megfordítanám a felvetést:
Szerintem a felni "élettartamát" fejezik ki a beleöntött rovátkák, csak nem üzemórában és években, hanem elfogyasztott abroncsokban.
Ha besatírozták az összes mélyedést dobós lett a felni...
Pirate 684062 2021. április 6. 14:55
Válasz erre
f-16 wheel
f-16 wheel

Sziasztok!
Ha már F-16 kerekeknél tartunk, akkor egy kérdés.
A felnin a gumicseréket tényleg rovátkákkal/bemarásokkal jelölték?
pigasos78 684061 2021. április 6. 14:30
Válasz erre
badogvarju 684059 2021. április 6. 14:15
Válasz erre
F-16C blk30. az utolsó 30-as 87-0349
F-16C blk30. az...
Egyértelmű sovány kerék 87-0349 (blk30.)
Egyértelmű sovány...
F-16C blk40 -az első 40-es 87-0350 már kövér kerekes...
F-16C blk40 -az els...
az első Görög a 110 F-16C gyári száma 88-0110 szerintem blk40-es sárkány
az első Görög a...

Szia Atika!
A közelmúltban Szabival körbejártuk a témát és összegezve az Én véleményem a következő:
Amikor a "politika" megrendelte a gépeket akkor a blk30-asok voltak a legmodernebbek és ezek is voltak a gyártósoron. De mire a gyártás realizálódott (kb-1-1,5 év elteltével!) már a 40-es szériát ontotta az ipar. Nem volt célszerű az egész beszerzést átpapírozni.
Érvelésem: az utolsó legyártott F-16C blk30. a 87-0349 (könnyű sárkányú,vékony kerekes)
1988 nyarán került leszállításra.
a következő elkészült gép a 87-0350 már blk40-nek keresztelt "C" és már erősített futós azaz kövér kerekes. 1988 decemberében készült el.
(hozzátenném, hogy nagyobb gyári számú 30-as készült még kb.50 darab, de ez mind kétüléses 88-0152-ig)
A szempontunkból fontos Görög vonal pedig a 110-es "oldalszámú" F-16C (ál)30-assl kezdődik, ami "személyi számilag" a 88-0110 és 1989 augusztusában készült el.
Röviden: az utolsó legyártott vékony kerekes után készült kb.100db. blk40-es sárkány, mire a Görög gépeket elkezdték gyártani.
Röviden: Minden Görög block30-as gyakorlatilag 40-es sárkányilag:erősített futó+széles beömlő+GE kémény.
Első ránézésre kiköpött F-16N-ek csak hát a széles "szájuk" árulkodik elsőre...
Makettező szempontból kicsit félrevezető, hogy a Görög gépek főfutó felnijét feketére festették gyárilag. Hasonlóan mint az USAF késői 30-asain.
Képek mellékelve.
Infó: F-16.net és Airfighters.com
Remélem tudtam segíteni!
Ha valakinek megerősítő vagy cáfoló infó van birtokában kérem ne tartsa magában!
Üdv!
Attila
tyimosenko 683903 2021. április 2. 01:03
Válasz erre
Nem haladtak vele tul gyorsan. Az adatlapomon levo kepet 2012 nyaran csinaltam rola, akkor is epp dolgozott rajta a csapat. 9 eve mar..
p-51 683900 2021. április 1. 23:23
Válasz erre
Na kösz szépen!
Most akartam visszafogni magam, erre beírsz itt ilyeneket. Megint 3-mal több.
:)
Elnar 683895 2021. április 1. 20:58
Válasz erre
Azért ez a bekezdés mekkora motiváció már :)

"Mindazok, akik jelentősebb adománnyal támogatják a szuperharckocsi helyreállítását, maguk is vezethetik majd a 700 lóerős gépóriást a múzeum melletti mezőn."

(először áprilisi tréfának hittem, de látom, hogy tegnapi a kivatkozott hír)
vlevi 683893 2021. április 1. 20:53
Válasz erre
atika 683879 2021. április 1. 15:59
Válasz erre
Akciók, akár 30%: Makettshop és Megamakett.
Menjetek, mert gyorsan fogynak a dolgok.
A Kék Kobrához (Játék-Makett-Centrum) jöttek Revell újdonságok, pl. 1/72-es F-16D.
borisz 683812 2021. március 30. 16:20
Válasz erre
Freddy 683782 2021. március 30. 10:48
Válasz erre
De a superhobby lengyel, nem? Az EU, onnan nincs vám.
warbirds 683776 2021. március 30. 09:39
Válasz erre
Az új 2021-es vámszabályok talán(?)
JazzZ 683775 2021. március 30. 09:08
Válasz erre
Screenshot_74
Screenshot_74

Sziasztok!
Mi történt ? !
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.