/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.
balaton 83583 2008. augusztus 11. 18:57
Válasz erre
Tibcsi 83582 2008. augusztus 11. 18:54
Válasz erre
Tibcsi 83581 2008. augusztus 11. 18:53
Válasz erre
Raw-ban fotóztam, tiszta tavaszi idő volt és talán a repcsi is valamivel alacsonyabban repült a szokottnál. :)
balaton 83580 2008. augusztus 11. 18:48
Válasz erre
lucky 83579 2008. augusztus 11. 18:21
Válasz erre
FighterPilot 83578 2008. augusztus 11. 18:17
Válasz erre
Hol csináltad a képet? Gratula hozzá, pláne kompakttal!
Tudod, h melyik légitársaság melyik gépe?
FighterPilot 83577 2008. augusztus 11. 18:08
Válasz erre
El kell dönteni, hogy mire akarod "kihegyezni" a gépedet. Ha jobbára áthaladó gépeket akarsz fotózni, akkor cél a nagyobb objektív. Ebben az esetben egy 400D-t vennék, de 100-400-as képstabis objektívvel. Ennek az objektívnek a képe nagyságrendekkel jobb mint a 70-300-nak. A 400D váz felbontásra ugyanannyit tud mint a 40D, viszont más tulajdonságait tekintve kicsit elmarad tőle. Ugyanakkor a 400D+100-400 IS L szett nem annyival drágább, mint Zebi által említett 40D combo... Ezen el kell gondolkozni és úgy dönteni :)
Zebi 83576 2008. augusztus 11. 17:38
Válasz erre
Ha van ennyi pénzed, inkább nagyobb vázat, pl 40D-t javaslom.
Pl itt van egy:
www.digitcam.hu/katalogus/1/6/1:196/canon_eos-40d__17-85mm_ef-s_is_usm__70-300mm_ef_f4-56_is_usm
Azt hogy ez mennyire alkalmas a feladatra, arról talán mások többet tudnak mondani.
Tibcsi 83575 2008. augusztus 11. 17:33
Válasz erre
p1020187
p1020187

Nekem Panasonic-om van, FZ-8-as, ez egy kompakt gép, de nagyméretű Leica objektívje (36-432 mm) van. A kompaktok között az egyik legjobb. Amúgy 7 MP-es, dolgozik raw-ban is, SD és SD-HC kártyákat "eszik". :)

Egy tiszta márciusi napon ilyen képet tudtam csinálni egy repcsiről:
mig23papa 83574 2008. augusztus 11. 17:30
Válasz erre
zebi

akkor úgy 500 lenne komplett?
Zebi 83573 2008. augusztus 11. 17:22
Válasz erre
120-130 körül lehet ilyet kapni, alapobjektívvel együtt. Aztán normális objektívekre költhetsz még jónéhányszor ennyit.
mig23papa 83572 2008. augusztus 11. 17:17
Válasz erre
nemrossz, ára mennyi, lehet váltanom kéne?
mig23papa 83571 2008. augusztus 11. 17:15
Válasz erre
tudom, csak nem mindegy hogy cserélhető e az optika vagy nem , mert a lelke 1 gépnek az optika
FighterPilot 83570 2008. augusztus 11. 15:36
Válasz erre
Tibcsi 83569 2008. augusztus 11. 15:35
Válasz erre
A kettő nem zárja ki egymást. :-))
mig23papa 83568 2008. augusztus 11. 15:18
Válasz erre
ez digitális vagy tükörreflexes gép?

az enyém digitális 12x-es optikai zummal, ami 420 mm-t jelent de nekem sehogy sem jön össze ilyen jó kép
FighterPilot 83567 2008. augusztus 11. 15:10
Válasz erre
300mm a minimum, lehetőleg képstabilizátorral az OPTIKÁBAN. Lőttem már 400mm-el is és 1200-al is. Pluszként számold a Canonban a kb 1,6-os szorzót, ami az érzékelő lapka méretéből adódik. Így gyakorlatilag kb 480-1900mm között mozognak az általam eddig használt optikák.
mig23papa 83566 2008. augusztus 11. 15:05
Válasz erre
balaton

látod, ennyire káros lehet a dohányzás ? :-))
mig23papa 83565 2008. augusztus 11. 15:05
Válasz erre
balaton 83564 2008. augusztus 11. 13:21
Válasz erre
Akkor ebben sem volt igazam :)
Ez nem az én napom. Mentségemre csak annyit, hogy azok nem gőzhajtásúak voltak :)
Tibcsi 83563 2008. augusztus 11. 13:19
Válasz erre
Arról nem is beszélve, hogy a P-47-est és a Szu-22-est is előszeretettel hívták "mozdony"-nak, tekintettel a robosztusságukra. :)
balaton 83562 2008. augusztus 11. 13:11
Válasz erre
Megnéztem a honlapot. 2008.07 hóra nincs bejegyzés. (Most függetlenül az általam elnézett esettől. Azt lezártnak tekintem.) Ha történik valami hasonló, mennyi idő múlva jelenik meg a honlapon?
balaton 83561 2008. augusztus 11. 13:06
Válasz erre
Nem csak filmekben van repülő mozdony. Ha lefut a viaduktról, akkor is repül. Nem egy vidám dolog.
balaton 83560 2008. augusztus 11. 13:04
Válasz erre
Épp akkor nyomtam el a cigimet, fényképező nem volt a közelben, de ha lett volna se ér semmit. Egy 3x optikai zoom-os gépem van, azon csak a kondenzcsíkok látszódtak volna.
balaton 83559 2008. augusztus 11. 13:03
Válasz erre
Maximálisan oké. Én tévedtem. Így már elfogadom az érvelést.
FighterPilot 83558 2008. augusztus 11. 12:37
Válasz erre
Tiszta idő, jó fényképezőgép, jó optika, biztos kéz :) no meg némi Photoshop utómunka
Egyébként konkrétan mire vagy kíváncsi?
mig23papa 83557 2008. augusztus 11. 12:32
Válasz erre
FighterPilot

az első két képről egy kis tanács hogy jött össze ilyen jól?
Tibchi 83556 2008. augusztus 11. 12:27
Válasz erre
Kikérem magmanak, vannak repülő gőzmozdonyok :D
Vissza a jövőbe 3. részben repül egy :DDD (mondjuk nemtom milyen magasan xDDD )
FighterPilot 83555 2008. augusztus 11. 12:27
Válasz erre
AUA33 B772 OE-LPB FL330
AUA33 B772 OE-LPB...
QTR076 A333 A7-AEA FL390
QTR076 A333 A7-AEA...
NAFxxx F16AM J-643 FIN
NAFxxx F16AM J-643...
ETDxxx A332 A6-EYI GND
ETDxxx A332 A6-EYI...
RBAR MXR2 N263MX RACE
RBAR MXR2 N263MX...

Canon EOS400D. Egy kis ízelítő a "célpontjaimról" vegyesen...
mig23papa 83554 2008. augusztus 11. 11:43
Válasz erre
milyen fényképezőgéped van, mutatnál hasonlót nem baj ha nem dupla
FighterPilot 83553 2008. augusztus 11. 11:29
Válasz erre
Én is vágyom hasonló fotókra, de eddig még ilyen minőségben duplát nem sikerült elkapnom. De ami késik, nem múlik :)
mig23papa 83552 2008. augusztus 11. 11:26
Válasz erre
FighterPilot

Tök jók ezek a képek, minden vágyam hogy ilyeneket csinálhassak.
mig23papa 83551 2008. augusztus 11. 11:22
Válasz erre
balaton igen , volt rá számos példa a történelemben, hogy két utasgép összeütközött a levegőben,

amúgy lentről nézve kicsit másként látszik mint fentről, láttam már olyan képet ahol éppen a holdra "szállte " egy repcsi
mig23papa 83550 2008. augusztus 11. 11:17
Válasz erre
balaton

általad készített fénykép van róla ?
FighterPilot 83549 2008. augusztus 11. 11:07
Válasz erre
Na szóval, abban az időpontban 3 gép volt esélyes, hogy ilyen keresztezést mutasson:
a, Braathens Boeing 737-700 repülési magasság: 39.000 láb
b, US Air Force RC-135W repülési magasság: 35.000 láb
c, Blue Line MD-83 repülési magasság: 31.000 láb
Mint azt láthatod, a függőleges elkülönítés 4.000 láb, ami nagyjából 1330m.
Ez pedig akárhogy is nézem kicsit több, mint az általad saccolt 60m, és bőven megfelel a minimális függőleges elkülönítési értéknek, ami 1000 láb azaz kb 330m.
A Közlekedésbiztonsági Szervezet honlapját azért adtam meg, mert ott MINDEN olyan esetnek, mint amit látni véltél, meg kell jelennie. Ha a két gép veszélyesen megközelíti egymást, akkor a gépeken található vészjelző rendszernek (Traffic Collision Avoidance System - TCAS) jelzést kell adni, amit a gép minden adatrögzítője dokumentál. Ettől a pillanattól viszont vizsgálat következik, mint ahogy ezen eseteknél itt meg is nézheted:
www.polebisz.hu/legi_kozlekedes/20070212_es.htm www.polebisz.hu/legi_kozlekedes/20060618_es.htm
Így már OK a dolog?
balaton 83548 2008. augusztus 11. 09:33
Válasz erre
Hasonlót láttam, mint a "EK 332 vs xx xxx" kép.
Hitelesnek? Ha például tényleg utánanéztél volna. Legfeljebb én tévedek. Nem dől össze a világ. De látatlanban kijelenteni, hogy biztosan én tévedek. Ne haragudjatok, de ez enyhén szólva inkorrekt.
Akkor maradunk ennyiben.
FighterPilot 83547 2008. augusztus 11. 07:33
Válasz erre
CLX 744 vs JET 343
CLX 744 vs JET 343
Continental 777s
Continental 777s
EK 332 vs xx xxx
EK 332 vs xx xxx
EK 747 vs EK 332
EK 747 vs EK 332
SYR 7SP vs CCA 744
SYR 7SP vs CCA 744

És tessék, egy pár, általad "katasztrófa-közelinek" minősített helyzethez hasonló szituk fotókon! Saccolhatsz is, ha gondolod, géptávolság ügyileg.
FighterPilot 83546 2008. augusztus 11. 06:39
Válasz erre
Nézd, ez nem egy bírósági ügy, és hogy mit fogadsz el és mit nem, ez a Te dolgod. De azért nagyon kívácsi vagyok, hogy mit nevezel "hiteles" bizonyítéknak? Addig is ajánlanék egy kis hasznos olvasnivalót: www.polebisz.hu/legi_kozlekedes/esemeny.htm
balaton 83545 2008. augusztus 11. 00:17
Válasz erre
A haladási irány nyugat-kelet mindkettőnél, irányuk a kondenzcsíkok alapján kis szöget zárt be egymással.
Még valami?
balaton 83544 2008. augusztus 11. 00:14
Válasz erre
Megadtam még aznap a pontos időt (Igen, 5 percen belül.).
és azt is írtam, hogy nem A Balaton felett, hanem Balaton község felett, ami nem annyira nagy terület. Tehát mégegyszer: Balaton község, július 25. délelőtt 9.39-40 körül.

Cáfoljátok meg az állításomat hiteles bizonyítékkal, csak azt fogom elfogadni.
Mert ez most nagyon nem korrekt. Leírom, hogy láttam valamit, de azonnal rávágják, akik amúgy nem látták, hogy hülyeséget beszélek.
Itt az a kérdés, hogy elvileg lehetséges-e, hogy két utasgép ilyen közel haladjon el egymás mellett? Volt-e rá példa a történelemben, hogy két utasgép összeütközött a levegőben? Nagyon is lehetséges és ütközésre is volt már példa (Nem én találtam ki.). Mekkora az esélye? 1000000:1-hez? Kijelenthető, hogy ez nem történhet meg? Igen, 999999 esetben igen. Ez nem azt jelenti, hogy lehetetlen.
Ha repülő gőzmozdonyt írtam volna, akkor lenne jogos az előítélet. Repülő gőzmozdonyok nincsenek, legalábbis 6000m-en :)
FighterPilot 83543 2008. augusztus 10. 23:44
Válasz erre
Kicsit pontosabb adatokra van szükség, úgy mint: Pontos hely, ahonnan láttad ezt a dolgot, a gépek hozzávetőleges haladási iránya és az max 5 perces eltéréssel az időpont. Az, hogy a Balaton felett és az, hogy 10 perce, ezek egy kicsit tág intervallumok, legalább is a légiközlekedésben.
balaton 83542 2008. augusztus 10. 22:59
Válasz erre
Én láttam, nem te. Itt többen hasonlóan hülyének néztek emiatt és ígértek utánanézést, de nem lett belőle semmi. 100% akkor lesz, ha tényleg utánanéz valaki. Ha tud :)
Addig meg egy állítás áll egy tagadással szemben.
Solo 83541 2008. augusztus 10. 21:36
Válasz erre
Jajj , ne hülyülj már. :)
Csak te láttad őket egymáshoz közel elrepülni. Ez kb 100%. Két 10km magasságban repülő gépnél 300m magasságkülönbség szinte nullának látszik.
balaton 83540 2008. augusztus 10. 19:46
Válasz erre
Néhány hete többen is felajánlották, hogy "utánanéznek" annak a két utasgépnek, ami Balaton fölött közel haladt el egymás mellett.
Azóta is várom az utánanézést nagy türelemmel.
HUJBI 83539 2008. augusztus 9. 22:51
Válasz erre
Izrael leállítja fegyvereladásait Grúziának
Izrael leállítja a hadfelszerelés eladását Grúziában az orosz tiltakozás miatt - közölték kedden Jeruzsálemben nem hivatalos források.
A döntéssel Izrael azt a célját is szeretné elérni, hogy Oroszország se szállítson fegyvereket Iránnak - mondták a névtelenségbe burkolózó katonai források. A jeruzsálemi külügyminisztérium nem kommentálta a hírt, Tbilisziben pedig egyenesen cáfolták, és az izraeli belpolitikával összefüggő rosszindulatú híresztelésnek minősítették.

Izrael egyebek között pilóta nélküli felderítő repülőgépeket, és elektronikus felszereléseket adott el Grúziának, és nyugalmazott izraeli tábornokok is működnek tanácsadóként a grúz fegyveres erőknél.

Jól van, csak elismerték.
bigboy 83535 2008. augusztus 9. 21:55
Válasz erre
Üdv T90 es gyalogol át eggy Gruziai ovodán a gyerekek meg nintendoval vagy játék mobilokkal dobálják.nos ez elég zsibadt nem? bigboy
balaton 83534 2008. augusztus 9. 21:48
Válasz erre
Mondták a híradóban, hogy az orosz légierő szétbombázott egy grúz kikötőt. Jó alkalom ez arra, hogy különféle fegyvereket élesben is kipróbáljanak. Plusz erődemonstráció is.
HUJBI 83533 2008. augusztus 9. 21:48
Válasz erre
Lazarus 83532 2008. augusztus 9. 21:44
Válasz erre
Makettezős oldalról szvsz ez egy rendkívül jó dioráma téma. A modern orosz technikát eddig leginkább csak legyőzöttként lehetett ábrázolni (pl. Irak)vagy hadgyakorlaton. De itt mind a két fél elsősorban szovjet technikára épít ,bár a grúzoknak vannak nyugati technikáik is.

Csak azt nem értem, hogy az oroszoknak minek egy újabb tűzfészek a Kaukázusban Csecsenföld mellé...
bigboy 83530 2008. augusztus 9. 21:03
Válasz erre
Oké. De makettezös oldalról is lehet nézni ujj dioráma lehetöségek ötletek .Cim igy kezödött.bigboy
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.