<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
juge75 | Adatlap | 88015 | 2010. december 9. 21:55 | ||
exec | Adatlap | 88014 | 2010. december 9. 21:44 | ||
SZállító, A Gripenekről írtam annó a diplomámat, mint döntés elmélet. Elég egyszerű a kérdés. A MiG teljes NATO kompatibilitása legyünk őszinték, csak álom. A Koszovói válság idején az amerikaiak megkértek, hogy ne repüljünk, nehogy baráti tűz áldozatai legyenek. Miért Gripen? Lássuk be a magyar és a cseh gazdaság jóval kissebb, mint a lengyel, könnyebb elvárni velünk szemben dolgokat. Márpedig az EU európai megoldást szeretett volna. Így már egyszerűbb volt a kérdés: Gripen vagy Eurofighter. Nézve az ország adatait, nekem a Gripen jobb választásnak tűnik. Egy másik érdekesség. A lockheed Martin Magyarországnak az akkori adatok szerint 65-68% körüli ellentételezést ajánlott, míg a Gripen International 130%-ot. Tetszik nem tetszik, egy kis méretű gazdaság esetén ez nem mindegy. Az LM egyébként tanulva a "vereségéből" (Osztrák, cseh, magyar tender) a lengyeleknek már 140% feletti ellentételezést ajánlott. Igaz, ott nem is 24 (aztán a tender végére 14) gépről volt szó. HUJBI, a Lajta egy külön, és nagyon örömteli példa. Reméljük több ilyen lesz. Sajnos a műszaki emlékek megőrzésében még mindig le vagyunk maradva. Egyszer olvastam a NOHAB mentők történetét. Aszerint a MÁV 300000 Ft-ért adta el a NOHAB-okat szétvágásra, amikor pedig a fanatikusok bejelentkeztek, tőlük 3000000-t kértek. Szerintem van aki itt ezt cáfolni / megerősíteni tudja, de ha igaz, ez is sírni való... Üdv. exec Üdv. exec | |||||
HUJBI | Adatlap | 88013 | 2010. december 9. 15:08 | ||
viszont a Regimentben ott az ellenpélda, a mi Lajtánk. persze ott is megjegyezték, ha a hatóságokon múlt volna... | |||||
HUJBI | Adatlap | 88012 | 2010. december 9. 15:07 | ||
állat. ez mi lesz? kis hazánk ebből a szempontból tökéletes lenne, ha ki lenne használva. tegnap megnéztem a Zöld zónát DVD-n, egy csomó felvétel készült Murciában. nekem tökre Irak volt. | |||||
Szállító | Adatlap | 88011 | 2010. december 9. 14:56 | ||
exec Ezért írtam, hogy elkotyavetyélték őket! A Lengyelek most újítják fel és teszik teljesen NATO kompatibilissé a 29-es flottájukat. Nekünk is lett volna erre lehetőség és töredékébe került volna mint amit eddig a Grippenre és vele kapcsolatban futó programokra elköltöttek. Lásd Romániában a mai napig repülnek a Mig-21-ek, a Lengyeleknél pedig a Su-22-ek, amiket szintén teljesen felújítanak most, mert tökéletesen ellátják azokat a feladatokat amire kitalálták őket. Nálunk mi lett a full felújított Szuhojokkal? Kivonás és hulladékfeldolgozó! Vajon a kivont Migeket mikor darabolják fel és adják el kilóra? Ha lesz lehetőség rá én megpályázok egyet, hogy ne csak Szolnokon legyen belőlük hírmondó. ;) | |||||
exec | Adatlap | 88010 | 2010. december 8. 21:47 | ||
Szálító, szerintem a MiG is illúzió volt. Sosem voltak megfelelően használva, sohasem indíthattak velük rakétát normális gyakorló körülmények között. A mostanság sokat idézett Aranysasban megjelent cikk nagyon elgondolkodtató. Szerintem a lassú haldoklás helyett, ez és így nálunk inkább "csak" eutanázia volt... Üdv. exec | |||||
tajdib | Adatlap | 88009 | 2010. december 8. 21:32 | ||
Szállító | Adatlap | 88008 | 2010. december 8. 18:21 | ||
Gyászól a magyar légierő! Kivinták a Migeket! www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/legierok/gyaszol_a_magyar_legiero_kivontak_a_migeket/ A magyar légierőnek sosem lesz lehetősége, hogy egy ilyen kaliberű vadászgépet rendszeresítsen még egyszer az életben! Tipikus példája miként pazarolja el egy állam a vagyonát. Sajnos nálunk ez normálisnak számít! Az, hogy vannak Gripenek, pedig, csupán egy illúzió! | |||||
exec | Adatlap | 88007 | 2010. december 7. 21:47 | ||
nem. viszont a NABI volt életem első munkahelye. Nem ma volt :-) | |||||
romeo | Adatlap | 88006 | 2010. december 7. 21:20 | ||
Vik30 | Adatlap | 88005 | 2010. december 7. 20:14 | ||
:)Csak nem te is 16 kerületi vagy? | |||||
HUJBI | Adatlap | 88003 | 2010. december 7. 19:19 | ||
...na igen, Magyarország nagyon jól tette, hogy megvetette a lábát a NABI-ban... így akartam. :))) | |||||
exec | Adatlap | 88002 | 2010. december 7. 13:08 | ||
HUJBI A NABI sohasem vetette meg a lábát Magyarországon, hanem eleve magyar cég. Az Ikarus máskép gondolkodó mérnökei alapították, és eleinte a 42x széria más fajta homlokfalú változatóból éltek. Aztán beindultak a fejlesztések is. Eredetileg volt egy gyáruk az Újszász utcában (16 ker, az épület műemlék, kapcsolódóan a magyar repülőgépgyártás kezdeteihez) majd a kompozit buszok gyártására létrehoztak egy gyárat Kaposváron. NABI Inc néven pedig van egy gyár az USA-ban, hiszen a Buy American törvényben elő van írva, hogy hány százalékban kell ott készülnie a gyártmányoknak. Itt Magyarországon karosszálás folyik, alátesznek egy hidet (sokszor bohóc hidat) belökik a konténerbe és tűz ki. Motor, váltó, légkondi, üvegek, színrefestés Amerikában történik. A 60 BRT jópofa darab, emlékszem amikor az első épült. Ott voltam a törés tesztjénél, és a fárasztásost is láttam. Sajnos csak 3 ajtós, és a 3. tengely fölött már nem alacsony padlós, illetve már az utolsó sornál állni sem lehet. Ezt Európában sajnos kevéssé tolerálják, illetve ezért sem tudott itthon BKV tenderen indulni. Üdv. exec | |||||
balaton | Adatlap | 88001 | 2010. december 7. 13:04 | ||
Gusztustalan, szenzációhajhász cím. Ráadásnak itt egy ellentmondás: a cím szerint gyávák, a cikk szerint engedélyük sincs a fegyverhasználatra, máskülönben azt teszik, amire parancsot kapnak és ha nem fegyveres rajtaütésekre utasítják őket, akkor marad a "kevésbé hősies" járőrözés. Mellesleg az USA tegye össze a két kezét, hogy egyáltalán részt vesz valaki rajta kívül az ő háborújukban. Ez a háború is úgy kezdődött, hogy valaki visszaütött nekik... | |||||
HUJBI | Adatlap | 88000 | 2010. december 7. 12:14 | ||
most olvasom az Aranysasban, hova vezetett az, amikor elkezdtek emberkedni Szomáliában a sztárkatonák. ha csak egy civilt lelősz, akkor ott felépíthetsz akárhány iskolát, kórházat, neked annyi. | |||||
Jimbow | Adatlap | 87999 | 2010. december 7. 11:53 | ||
Pontosan, igyekeznek ezekre nagyon figyelni... | |||||
HUJBI | Adatlap | 87998 | 2010. december 7. 11:48 | ||
én ugyan nem tudom, milyen kint a helyzet, de beszéltem valakivel, aki felkészíti a katonákat a civilekkel való kapcsolattartásra. akkor ez volt a helyzet: a bizalom jeléül tökéletesen rálátni a magyar táborra, mellényt csak kivételes esetben hordanak és a fegyver is a hátukon van satöbbi, satöbbi, satöbbi. be is b...na, ha elkezdenének emberkedni. | |||||
Jimbow | Adatlap | 87997 | 2010. december 7. 11:16 | ||
Erre szól a felhatalmazásuk! A PRT-k nem azért vannak ott, hogy öldököljenek, hanem hogy biztosítsák az újjáépítést, jelentsen a helyzetről, tartsa a kapcsolatot a helyiekkel. Amúgy meg alig van kokainmák Baghlanban, már évekkel ezelőtt kiirtották a nagyját (de nem mi). Szép is lenne, egyik kézzel adunk (iskola, tüzelő, stb), másik kézzel elvesszük sokak megélhetését. Hiába, krumpliért kap x pénzt, kokainért 100x pénzt. Az viszont tény, hogy áll a bál a tartományban. Üdv! | |||||
Laller | Adatlap | 87995 | 2010. december 7. 09:42 | ||
Ez igen, ha ilyen véleménnyel vannak rólunk, akár haza is jöhetnek: index.hu/kulfold/2010/12/07/gyava_az_afganisztani_magyar_alakulat/ üdv, | |||||
Pimpa | Adatlap | 87994 | 2010. december 7. 08:56 | ||
Igen itt a sok gyemant es olaj csak rejtegetik. A sok sok okos emberek is mind itt vannak csak elmentek kicsit. Es nem 90% az, hanem az egesz bolygon mindent mi talaltunk ki. Asboth Oszkar pedig helikopter! | |||||
HUJBI | Adatlap | 87993 | 2010. december 7. 08:43 | ||
na igen, a NABI nagyon jól tette, hogy megvetette a lábát Magyarországon, mert a szellemi tőke, a szakember gárda még nem széledt szét. régen a hollandok 1 DAF-ért 1 Rábát kértek cserébe, mert a DAF nem ment el mindenhol. a világ számos országában járnak még Csepelek, Rábák, Ikarusok. a Ganz-Hunslet olasz tulajdonosa ki volt akadva, amikor a Siemens Combino nyerte meg a villamos tendert, azt mondta, nincs még egy olyan ország, ahol ne a hazai ipart támogatnák. le a kalappal a Merci előtt, hogy idejött. engem nem érdekel, mennyi haszna van ezen az üzleten, lényeg, hogy munkát ad majd egy csomó embernek. | |||||
Vik30 | Adatlap | 87992 | 2010. december 6. 22:33 | ||
Majdnem:) | |||||
Vik30 | Adatlap | 87991 | 2010. december 6. 22:32 | ||
Megvan magdnem minden ebben az országban Viz, mezögazdaság,sok természeti kincs is még amit nem bányásztak ki!Sok okos ember akik elmentek!találmányok 90 % magyar adta!Még ahelikopter is Ashbot Oszkár | |||||
balaton | Adatlap | 87989 | 2010. december 6. 21:49 | ||
Ikarusért Pak-Fa már nem jöhet szóba. De NABI-ért F-22 talán még igen :DDD Lehet, kevesen tudják, de ez a szépség magyar gyártmány és az USA útjait rója nem kis darabszámban. | |||||
SIG | Adatlap | 87988 | 2010. december 6. 21:45 | ||
Igen, tényleg. Kutass utána egy kicsit, hogy a Varsói Szerződés széthullása után Svájc komolyan aggódott, hogy az itt lévő szellemi tőke, ha jól kavarja a lapokat, átveheti a szerepüket. Rosszul kavarták... | |||||
p-51 | Adatlap | 87987 | 2010. december 6. 21:28 | ||
Magyarország Svájc lehetne? Tényleg? | |||||
Vik30 | Adatlap | 87986 | 2010. december 6. 21:07 | ||
végét félre értetted!nem ikarusz pak fa ért csak hogy már késza van 5 generácios gépük!idövel nekünk is lett volna!magyarország svájc lehetne!megvan minden itt csak elszarják és kilopják!kvont gépeket roncstemetöbe dobták sok ország megvette volna több száz gépünk volt!az légierö! ez már vicc 10 en x grippen:) | |||||
Sempi | Adatlap | 87985 | 2010. december 6. 21:02 | ||
A gripennel semmi bajom, csak nem kelett volna kivonni a Mig-et (Meg egy raklapnyi más dolgot(jó nagy raklapnyi)) Mondjuk ikaruszért PAK-FA-t lehet h nem keptunk volna, de valamilyen szinten a migek és a btr-ek is abból vannak:) Vitték-vitték a többi árucikkel meg mezőgazdasági terménnyel együtt, aztán 90-ben rájöttünk, hogy ezekből a tartozásokból még lehet haszna a Honvédségnek. Szerintem ez volt az utolsó nagyszabású jó döntése a vezetésnek... (és ez 20 éve volt:S | |||||
Tommy | Adatlap | 87984 | 2010. december 6. 20:53 | ||
Kamovos | Adatlap | 87982 | 2010. december 6. 20:20 | ||
Szia Uhu! Sajnos nagy űr maradt uttánna! :( Üdv: kamovos | |||||
HUJBI | Adatlap | 87981 | 2010. december 6. 20:20 | ||
csináljunk bianco matricát évszám nélkül. :))) | |||||
Uhu | Adatlap | 87980 | 2010. december 6. 20:06 | ||
Üdv Kamovos! Szomorú, hogy ezt a hírt kellett megosztanod, hogy elhunyt Botz Lajos. Ismertem még Fehérvárról, ő volt az egyik lelke és hajtómotorja a Veterán Repülők és Ejtőernyősök Fejér Megyei Egyesületének. Részvétem! Üdv.: Uhu | |||||
Solo | Adatlap | 87979 | 2010. december 6. 19:04 | ||
A Gripenek svéd tulajdonban vannak és kvázi garanciálisak. Az ő engedélyük nélkül nem festhetjük át vagy ragaszthatunk rá semmit. A csehek matricákat használnak szintén engedéllyel. A mieinkre is az került volna, de a lassú ügyintézés miatt (vagy pénzügyi gondok miatt) ez idén nem jött össze. Talán jövőre. | |||||
lucky | Adatlap | 87978 | 2010. december 6. 19:02 | ||
Emlékezve Zümire hát... | |||||
Sempi | Adatlap | 87977 | 2010. december 6. 18:46 | ||
Én magamban még próbálom ráfogni arra, hogy csak próbaidős tagok vagyunk a tiger meet-en (másodjára voltunk), és ha rendes tagok leszünk, akkor majd jönnek a csoda griff-turul festések:) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 87976 | 2010. december 6. 17:45 | ||
exec Nem az összes gépet "repülték szét" a bemutatókon és a gyakorlások során, én konkrétan két példányról tudok, aminek a szerkezeti feljavítása túl sokba került volna, ezért inkább kivonták a rendszerből, egy harmadikat meg erős korlátozásokkal engedtek csak tovább repülni. A többinek inkább a pénzhiány okozta a vesztét, magyarán, amikor valamelyik madárban egy berendezés meghibásodott, megrendelés helyett kiszedték valamelyik korábban leállított "bánya-gépből", ha meg már abból is hiányzott, hát a frissen lerobbant gépből lett egy újabb félrehúzott, alkatrészbányának kinevezett MiG-29-ese a Légierőnek! Üdv R. | |||||
exec | Adatlap | 87975 | 2010. december 6. 15:56 | ||
Az Aranysasnak egy másik cikke is érdekes. Mely szerint a MiG-29-eseket gyakrolatilag ronggyá amortizáltuk a sok bemutató repüléssel úgy, hogy gyakorlatilag a repült óráik alapján a szinte új kategóriába esnek... exec | |||||
rrobbie | Adatlap | 87974 | 2010. december 6. 14:16 | ||
Úgy, hogy nincs rá pénz... (Legalábbis ezt mondják.) Így többet vihetnek haza! | |||||
HUJBI | Adatlap | 87973 | 2010. december 6. 14:11 | ||
olvasom a cikket az Aranysasban, a magyar Gripenek megint festetlenül jártak a TigerMeeten. a cseheké eszméletlen jól nézett ki, a pixeles német Tornadoról nem is beszélve. valaki, aki ebben járatos, meg tudná mondani, hogy Cápeti és Csőrike hazájában hogy lehet ez? | |||||
Kalóz | Adatlap | 87972 | 2010. december 6. 10:44 | ||
Kalóz | Adatlap | 87971 | 2010. december 6. 10:43 | ||
http://www.origo.hu/tudomany/vilagur/20101206-landolt-az-x37b-leszallt-az-usa-legiereje-altal-uzemeltetett.html | |||||
sanyi | Adatlap | 87970 | 2010. december 6. 07:50 | ||
Egy gyönyörű madárral kevesebb...:( | |||||
zoli1989 | Adatlap | 87969 | 2010. december 5. 23:38 | ||
Freddy | Adatlap | 87968 | 2010. december 5. 22:19 | ||
Új honvédelmi törvény: index.hu/belfold/2010/12/05/nemzeti_garda_es_ereklyevedelem_itt_az_uj_honvedsegi_torveny/ | |||||
juge75 | Adatlap | 87967 | 2010. december 5. 19:56 | ||
juge75 | Adatlap | 87966 | 2010. december 5. 19:56 | ||
Kamovos | Adatlap | 87965 | 2010. december 5. 19:53 | ||
romeo | Adatlap | 87964 | 2010. december 5. 16:42 | ||
A Csendes-óceánba csapódott az orosz GLONASZSZ navigációs rendszer három műholdja, miután a szerkezetek elhagyták előírt pályájukat. Az orosz média előtte sikeres fellövésről és pályára állításról számolt be. www.mr1-kossuth.hu/hirek/legfrissebb-hirek/letert-a-kijelolt-palyarol-majd-lezuhant-harom-orosz-muhold.html Na tessék, az orosz csúcstechnológia... | |||||
Kamovos | Adatlap | 87963 | 2010. december 3. 16:58 | ||
Szia MrChef Csak nem a csillagkapura gondolsz a Cheyenne Hegységben? :) Vagy talán az 51-es körzetben? :) Üdv: kamovos | |||||
MrChef | Adatlap | 87962 | 2010. december 3. 16:17 | ||
Valszeg eddig mázlink volt, hogy nem ellenséges szándékú idegen intelligens civilizáció akadt a Földre. Vagy majd valami föld alatti laborban nyitnak egy dimenziókaput, és a galaxis legborzalmasabb lényei lepik el a Földet...:-D (Half Life után szabadon) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
De a Lengyel Szuhoj 22 flotta azért repül még, mert gondok vannak az F-16 gépekkel.
Azok a gépek, bár Szu-22 ez is, az is, különböznek a mieinktől.
A mi M3 verziónk kakukk tojás, Mig-23 hajtóművel (amit eredetileg azért kértek így, hogy a Pápai gépeinkkel azonos legyen a logisztikai bázis e téren), ami a valóságban nem volt beépíthető csak ebbe az altípusba, és a Pápai MF 23-as migeké sem kompatibilis teljesen hozzá.
Én sem értem, nagyjavítást követően miért kellett konzerválva leállítani azokat a szabad ég alá.
Ez olyan, mintha kifestenék egy családi házat, de a tetőt nem javítanám ki rajta, majd lakatlanul hagynám az enyészetnek.
Nincs logika benne.