/ Fórumok /

Most történt

Az makettezőket érintő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222.
Marci 86770 2010. február 17. 10:37
Válasz erre
Igazad van, hogy a németek csak autópályán használták őket. Nálunk viszont terepjáróként akarták alkalmazni a Zilek Uralok helyett. A tanpályán kellett volna a sofőröknek megtanulni vezetni.Első probléma az úgynevezett lépcsőn adódott az temettük be először. Majd elakadtak a legkisebb pocsolyában is és mivel jött egy tábornoki delegáció megnézni hogy megy a vezetés, megszületett a döntés. Az egész több kilóméteres tanpályát lemurváztuk sík egyenesre. Két napba telt mire a rakodógépek elsimították. Az ott jelenlévő tiszt szerint ha a hátsókerékhajtás marad és nem csak első akkor sem lett volna ilyen tehetetlen az autó terepen. Ezek az autók mentek irakba. Nem az a gond, hogy országúti volt hanem, hogy mire akarták használni őket. Ez is egy anomália, hogy ha alkalmatlan egy jármű akkor is kiküldjük ha nem megy át a vizsgán akkor a feltételeken javítanak. Ott voltam mivel én hordtam a murvát:)
Marci 86768 2010. február 17. 09:24
Válasz erre
Ezek csak elsőkerék maghajtásúak voltak és irakba vitték őket ahol hamar kiderült a hiányosságuk mivel folyton elakadtak a homkba.
Gabi 86766 2010. február 17. 09:08
Válasz erre
Szia Marci!
Szerintem legközelebb tájékozódjál, mielőtt ilyeneket leírsz, mert azok a Mercedes-Benz NG típusú teherautók csak hátsókerék meghajtásúak. 3,5 tonna fölött csak nagyon speciális esetben alkalmaznak csak elsőkerék meghajtást, normál esetben hátsó meghajtás van, és kapcsolható első. Ezek az ominózus Mercedesek a német seregben is logisztikai, kiszolgáló célokra voltak, tehát országúti szállításra. Ezek nem hadászati célúak, tehát nem is követelmény a terepjáró képesség. Ezek a nálunk régen használt Aviákat, valamint országúti 130-as Zileket váltották, melyek szintén csak hátsókerék meghajtásúak voltak. Ilyen célokra, és felhasználásokra sokkal olcsóbb beszerzésű és üzembetartású egy ilyen kialakítású teherautó, mint egy összkerekes, erre már régen rájöttek. Más célokra ott van az Ural, valamint az újabb fejlesztésű Rába.
Gabi
Marci 86765 2010. február 17. 08:24
Válasz erre
Megtörtént. Megvásároltuk anno kb. 10-éve a németek kiselejtezett merci teherautóit. A tanpályán nem tudtak végigmenni mert csak elsőkerékmeghajtásúak voltak. Ezeréves terepes IFÁ-val kellett betemetni az összes gödröt, hogy gyakorolhassanak. (zil,ural símán közlekedett) De rádió volt bennük:))
Marci 86764 2010. február 17. 08:16
Válasz erre
Az a szörnyű mindent kipróbálunk majd nem a szakma fog dönteni, hanem valami öltönyös okosság és a végén a leszarabbat veszik meg a legdrágábban:)))
Marci 86763 2010. február 17. 08:14
Válasz erre
Ezeket látva megint csak szomorú vagyok a magyar hadiipar impotenciája miatt.
HUJBI 86762 2010. február 17. 07:51
Válasz erre
pristina_mirandela1
pristina_mirandela1

portugálok 2007-ben tesztelték a Pandur II-est és 2009-ben már küldték is Pristinába.

annak semmi értelme nincs, hogy elkunyerálunk valamit, kipróbáljuk, majd kijelentjük, hogy nagyon tetszik, 10 éven belül eldöntjük, hogy kell-e.
HUJBI 86761 2010. február 16. 22:17
Válasz erre
románok 62 darab VAMTAC-ot vásároltak a minap. lehetne közösen gyakorlatozni, szervizelni, békülni stb.
HUJBI 86760 2010. február 16. 22:16
Válasz erre
amennyibe egy Ferrari kerül mínusz 50 ezer. :)))
romeo 86759 2010. február 16. 22:10
Válasz erre
Bocs Gabusch, nem rád reagálok!
romeo 86758 2010. február 16. 22:09
Válasz erre
TIGR  Oroszoszág
TIGR Oroszoszág
BMP-97  Oroszország
BMP-97 Oroszország
DINGO  Németország
DINGO Németország
MB G280  Németország
MB G280 Németorsz...
EagleIV  Svájc
EagleIV Svájc
IVECO LMV  Olaszország
IVECO LMV Olaszorsz...
ZUBR  Lengyelország
ZUBR Lengyelország
Alligátor  Szlovákia
Alligátor Szlová...
RG-32M  Nagy Britannia Dél Afrika
RG-32M Nagy...
DOZOR-B  Ukrajna
DOZOR-B Ukrajna
COBRA  Törökország
COBRA Törökorszá...
RAM-2000  Izrael
RAM-2000 Izrael
Panhard PVP   HDFranciaország
Panhard PVP...
Panhard PVP  Franciaország
Panhard PVP...
VAMTAC  Spanyolország
VAMTAC Spanyolorsz...

Nézzünk egy kicsit körül, hogy az amerikai 4x4 páncélozott járműveken kívül még mit lehetne elvileg beszerezni a ma gyártott 4x4 páncélozott járművek közül.
Gabusch 86754 2010. február 16. 20:31
Válasz erre
Nem baj, csak az az eredeti cikk, sokkal több képpel.
sulyid 86749 2010. február 16. 17:02
Válasz erre
Soha sem fog majd hazakerülni.Többek közt mert nem érdeke az oroszoknak.
torpokoska 86747 2010. február 16. 15:55
Válasz erre
Amikor lejár a Gripen lízing, akkor el kell kezdeni fizetni a felújításáért, nagyjavításáért, a tech. berendezéseiért, tulajdon jogáért stb. és így tovább az idők végezetéig... A maradék pénzből meg hol ezt újítunk fel (majd dobunk ki), hol azt 2016 után is (már a "szebb jövő" is egyre messzebb kerül)
Marci 86746 2010. február 16. 14:59
Válasz erre
Tudjátok az a szörnyű, hogy ezt mi is símán legyárthattuk volna vgy még különbet.
romeo 86745 2010. február 16. 14:56
Válasz erre
A haderőben jelenleg közel egy tucat modernizációs program folyik (Gripen vadászgépek, gépjármű-beszerzések, híradó és informatikai hálózat fejlesztése stb.), de Tömböl tábornok fordulópontnak a 2016-os évet határozta meg. Erre az időpontra éri el készenlétét a szövetségnek felajánlott dandárunk, ekkor jár le a Gripen-törlesztés (és ezt a pénz más, fontos beszerzési célokra lehet fordítani), illetve ezen időszaktól kezdve gyorsul fel a mai (zömében még orosz) haditechnikai eszközpark amortizációja. A bekövetkező technikai paradigma-váltást az elkövetkezendő védelmi politikának kell megalapozni.
portal.zmne.hu/portal/page
romeo 86744 2010. február 16. 14:48
Válasz erre
De szép lenne, ha Kubinkából hazatérne pl. a Zrínyi-II.
balaton 86743 2010. február 16. 14:44
Válasz erre
De szép is lenne, ha az idei repülőnapon saját "lábán" dübörögne a Nimród :)
Han 86742 2010. február 16. 14:37
Válasz erre
Láttam már tegnap. Miért, most az baj hogy ezt belinkeltem ide?
balaton 86741 2010. február 16. 14:21
Válasz erre
Roadblock 86740 2010. február 16. 13:54
Válasz erre
romeo 86739 2010. február 16. 13:37
Válasz erre
Szerintem is a Dingo lenne az optimális, pl. a logisztika miatt.
2004-ben már volt egy elképzelés, hogy Tatára a BMP-k helyett 115 db Dingo érkezik, csak valahogy nem jött össze a pénzügyi háttér.
balaton 86738 2010. február 16. 13:22
Válasz erre
Miért nem lehet megvenni a német Dingo-t? Unimog a bázisjármű, azt pedig viszonylag nagy számban használjuk, tehát a szervizelése egyszerűbb lenne.
balaton 86737 2010. február 16. 13:21
Válasz erre
Nagyon ronda szegény. És az oldalán lévő szegecsek is buborékosak :DDD
mig23papa 86736 2010. február 16. 12:10
Válasz erre
kinggi 86735 2010. február 16. 11:49
Válasz erre
romeo 86734 2010. február 16. 11:45
Válasz erre
romeo 86733 2010. február 16. 11:40
Válasz erre
HUJBI 86732 2010. február 16. 11:21
Válasz erre
nekem is adhatnának egy új Ferrarit. tesztelném, leírnám hogy tetszik, meg hogy jó, de köszi, most nincs rá pénzem.
romeo 86731 2010. február 16. 11:12
Válasz erre
Ez lenne majd a BTR-80 váltótípus?
romeo 86730 2010. február 16. 11:11
Válasz erre
IMG_3972
IMG_3972
IMG_3990
IMG_3990

A Bocskainál Hódmezővásárhelyen új páncélozott járművet tesztelnek.
forrás: www.bocskaidandar.hu/hirek/hirek/221-teszteles-alatt-a-cheeta
Gabusch 86729 2010. február 16. 10:57
Válasz erre
Nézz át az "Érdekes képek" topicba!
Han 86728 2010. február 16. 10:54
Válasz erre
Feltámad a Nimród!:kuruc.info/r/6/55254/
romeo 86727 2010. február 15. 23:09
Válasz erre
Folytatjuk a páncélozott szállítójárműveink modernizációját. Egyes katonai szervezetek, valamint kiemelten a válságkezelő feladatokban résztvevő alegységek ellátására a meglévőeken túlmenően speciális könnyű katonai páncélozott terepjáró harcjárműveket fogunk beszerezni.

www.hm.gov.hu/files/9/12988/hm_feladatszabo_2010_miniszter.pdf
páncélos 86726 2010. február 13. 14:44
Válasz erre
Úgy legyen.
Rejtő István (páncélos)
Jimbobá 86725 2010. február 13. 13:27
Válasz erre
"A fegyveresek egy nappal azelőtt menekültek a hegyek közé, hogy az afgán és a NATO biztonsági erők megkezdték Baglán középső részén a hadműveletet" - mondta a szóvivő az AFP-nek, hozzátéve, hogy az áldozatok között volt a tálibok bagláni "árnyékkormányzója" is. A holttesteket felfedező rendőrök számos fegyvert és robbanóanyagokat is találtak a barlangokban."

Erről mi miért csak így értesülünk?

(részlet egy tegnapi FN hírből)
Agent 86724 2010. február 12. 23:41
Válasz erre
Páncélos!
Azért legalább mi jobbak vagyunk, mint a politikusok: látjuk és értjük a problémákat, lényegi vita nincs is...a megoldást - miszerint milyen gépeket hoznak majd be, ha majd egy szép nap megvilágosulnak politikusaink a harckocsizó fegyvernem ügyében - viszont nem mi fogjuk kiötleni. Így maradnak az elfogultságtól sem mentes vélemények. :)

Attól függetlenül, hogy nem vagyok odaadó híve minden orosz technikának (az amerikainak sem), viszont várom a könyvetek megjelenését...és dedikálva egy író-olvasó találkozó alkalmával. :)
Üdvözlettel: Farkas Lóránt (Agent)
molnibalage 86723 2010. február 12. 22:31
Válasz erre
Több helyen is le volt írva a "vicc". A meg nem rendelt alkatrész ritkán érkezik meg.

Azt is érdemes megjegyezni, hogy a hajtóműhiba által elpusztult MiG megint felső vezető döntés miatt lett oda. Ugyanis a kerámiaburkolatú égőtér felúítását nem kértük - nekem ezt mondták - mert úgy ócsóbb volt. Mondta a felúítást végző fél, hogy ez nem lesz jó ötlet, de mi mégis kitartottunk ezen álláspont mellett. A végeredmény ismert...

Ezek után én nem lepődök meg semmin...
Tibcsi 86722 2010. február 12. 18:15
Válasz erre
Tyimosenko 86721 2010. február 12. 18:10
Válasz erre
Tibcsi 86719 2010. február 12. 17:45
Válasz erre
Ki van zárva. A C-17 hasznos terhelése kb. 77 tonna. Egy Abrams tömege  63 tonna.

Szerinted? :))
Tyimosenko 86718 2010. február 12. 17:36
Válasz erre
Tenyleg elfer 10 db Abrams a C-17-esben? Es vajon hol, a szarnyakon?
Kamovos 86717 2010. február 12. 17:34
Válasz erre
sulyid 86716 2010. február 12. 17:29
Válasz erre
Emberek a vietnámi barátaink ujabb Szuhojokkal bővítik az állományukat.www.honvedelem.hu/cikk/0/18339/vietnam_orosz_vadaszrepulogepeket_vasarolt.html
Atesz 86713 2010. február 12. 16:37
Válasz erre
Idézet a cikkből:
"Létezik egy objektív mutató a NATO-ban, miszerint a szárazföldi erők hány százaléka van egyidejűleg műveletben. Nálunk ez a szám 12 százalék."

Fene tudja, nekem a régi albán vicc jut erről eszembe:

Az albán kommunista párt elhatározza, hogy kisegíti a szovjet hadsereget. Összeül a pártértekezlet.
Az egyik tag így szól:
-Adjunk nekik egy tankot! - Nagy taps!
A másik így szól:
- Adjunk nekik két tankot! - Még nagyobb taps!
A harmadik felszólal:
- Adjuk nekik mindhárom tankunkat!

Atesz
Kalóz 86712 2010. február 12. 16:20
Válasz erre
Csak az a kár, hogy mi ebből szinte semmit nem veszünk észre.
Node: Doszta politika, davaj makettezés!
Kalóz
Han 86711 2010. február 12. 16:11
Válasz erre
Be, Gordonka azt mondta Magyarország a legstabilabb ország európában... www.hirszerzo.hu/cikk.bajnai_magyarorszag_europa_legstabilabb_orszaga.140032.html
romeo 86710 2010. február 12. 16:02
Válasz erre
Úgy gondolom beindult a választási kampány!

A NATO harmadik legműködőképesebb hadserege a miénk!

www.szabadfold.hu/cikk
páncélos 86709 2010. február 12. 15:51
Válasz erre
romeo 86708 2010. február 12. 15:50
Válasz erre
Ismét a "könnyűlövész" koncepciónál tartunk, így ha az új honvédelmi miniszter nem tesz lépéseket nagy valószínűséggel 4x4 kerékképletű könnyű páncélozott járművekkel fogják ellátni a lövészeket 2014-15-től, miközben körülöttünk mindenki a 8x8-at nyomja láncos gyalogsági harcjárművekkel kombinálva.

példa a 4x4-re: Humvee, Iveco LMV, Mercedes G, Panhard vagy Renault, URO Vamtac
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222.