<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
vfrtom | Adatlap | 565284 | 2014. augusztus 14. 14:08 | ||
Viccesnek tartom olyanról vitázni ami tulajdonképpen nem létezik.A magyarországi haderőről. A személyi állomány nagy része irodista, a másik fele szerződéses (zsoldos). Aki ér valamit az egészből az az erején felül teljesítő műszaki állomány.( tisztelet a kivételnek)Itt ha beüt a gebasz nem az embargótól kell félni, hanem attól, hogy nem lesz mit javítani.Egyrészt nincs már mit, másrészt az első csapásmérés megsemmisíti a technikát még a földön.Amerika nem véd meg senkit, mert nincs érdeke Európában. Az eu meg ütközési pontnak , front vonalnak használná az országot. De ez csak saját vélemény lehet nem látom jól. | |||||
sanyi | Adatlap | 565277 | 2014. augusztus 14. 11:58 | ||
Sziasztok! Érdekes téma ez az embargó. Tegyük fel, megvesszük a Blackhawkot. És hoppá, politikailag átállunk az erő sötét oldalára. Embargó, nincs semmi hozzá. Nem csak az oroszok állíthatják le a szállítást. Érdemes megnézni, hogy néhány "fejletlen" ország vegyesen alkalmaz keleti és nyugati technikát is, pl. Ecuador, Venezuela, Törökország, Finnország, Malajzia, Indonézia stb. Őket nyugodtan piszkálhatják ezzel a szóval, komoly dolognak kellene történnie hogy sehonnan se kapjon semmit. Hogy ez anyagilag mennyibe kerül? Nem többe, mint egy földön rohadó "légierő"... | |||||
MoMi | Adatlap | 565269 | 2014. augusztus 14. 09:36 | ||
Szia NORAD! Válasz a kérdéseidre, de az NBH is elkezdett érdeklődni utánad!-:) A honvédség használt orosz Mi–8-as helikoptereket vásárol, összesen három darabot, kétmilliárd forintért. A beszerzésre azért volt szükség, hogy az új helikopterflotta szolgálatba állításáig biztosítsák a nélkülözhetetlen katasztrófavédelmi feladat és a kutató-mentő szolgálat ellátását, valamint, hogy a személyzet légijártasságát is fenn tudják tartani. A meglévő helikopterflotta már olyan állapotban volt, hogy képtelenek voltak repülésre alkalmas járművet kiállítani. Eredetileg a jelenlegi flotta működőképességét hosszabbították volna meg 2015-ig, de az orosz „Oboronprom céggel kötött szerződés végrehajtása nehézségekbe ütközött”. Ekkor egy hazai cég ajánlata került elő, amelyben oroszországi nagyjavításon frissen átesett, három Mi–8T modellt ajánlott. Információink szerint egy UT Air nevű orosz cég helikoptereit vásárolták meg. Méghozzá a magyar Solar Kft. közreműködésével. Ez az a vállalkozás, amely a rendszerváltás óta dolgozik a honvédségnek. A helikopterek beszerzése igencsak aktuális volt, hiszen nyakunkon volt az olvadás a Duna vízgyűjtőin, s ha a tavalyihoz hasonló árvízhelyzet alakult volna ki idén, a HM e gépek nélkül nem tudta volna ellátni azokat a feladatokat sem, amiket tavaly még meg tudott oldani. Na mára ennyit. Jó makettezést mindenkinek. Momi | |||||
NORAD | Adatlap | 565253 | 2014. augusztus 14. 01:21 | ||
Akkor miért kellett április elején nagyon gyorsan 3 Mi-8-as helikoptert beszereznünk? | |||||
NORAD | Adatlap | 565252 | 2014. augusztus 14. 01:18 | ||
Mi történik ha nem fizetünk a svédeknek? Nem szállítanak alkatrészt. Elkezdődik a kannibalizáció (más gépekből szerelik ki/át), üzemeltetjük a gripeneket ameddig tudjuk, a 800 órás ipari ellenőrzések elmaradnak, aztán lassan elfogy az üzemképes gép és leáll a légierőnk. Persze a svédek beperelnek minket valamilyen nemzetközi bíróságon. Mi történt amikor nem fizettünk az oroszoknak? Nem szállítottak alkatrészt a MiG-29-eshez. Elkezdődött a kannibalizáció (más gépekből szerelték ki ami nem volt), üzemeltettük őket ameddig tudtuk, aztán lassan elfogyott az üzemképes gép. És ez nem érdekelte a politikusokat. Lett egy rakás felesleges jólképzett pilótánk, akiket nem lett volna mivel harcba küldeni, így egy része elment korkedvezményes nyugdíjba, a maradékot meg átképezték gripenre. A helikoptereseknél kb. ugyanez zajlott le. Háborús helyzetben biztos vagyok benne hogy nem fogják a gripeneket úgy visszarepüli svédbe, ahogy a Malév gépeket a Malév összeomlásának másnapján írországi lízingcéghez. Ha nem kapunk alkatrészt, akkor mindegy hogy kié a gép, alkatrész nélkül egy idő után egyik sem repül. A MiG-29-eseket ugyanúgy nem tudtuk önállóan üzemeltetni, ahogy a Gripent. A MiG-21-es volt az utolsó, aminek a javításához meg volt minden a PG-ben. A lízing szerződésben olyasmi lehet benne, hogy ha rendeltetésszerűen használjuk a gépeket, akkor ők a lízingdíjért cserébe biztosítják a hadrafoghatóságot. De ha pl műrepülünk vele és 12 G-nél többet kap a gép szerkezete és károsodik, akkor a javítás teljes költsége minket terhel. Ha pedig fel van rúgva a szerződés akkor ugyanúgy megy a jura parkba, ahogy a MiG-29-essel történt hasonló esetben. És ha fel van rúgva a szerződés, akkor a gép műszaki állapota dönti el hogy meddig lehet vele repülni, nem a szerződésben foglaltak. Nem a forgalmi engedélytől üzemképes egy autó. | |||||
NORAD | Adatlap | 565251 | 2014. augusztus 14. 00:55 | ||
A csehek elég régen tervezik már az orosz gépek lecserélését. Eredetileg 2016-2018 közöttre tervezték, de most az ukrán helyzet miatt lehet hogy felgyorsítják. A lengyelek ugyanúgy tesznek mint a csehek, csak több gépet vesznek. | |||||
Sherman | Adatlap | 565249 | 2014. augusztus 14. 00:31 | ||
Az ilyen mű pánik rohamok csak azért vannak hogy az EU-tól több pénzt kérhessenek a "szörnyű nagy krízis" orvoslására. Nem pedig azért mert a náluk rendszeresített helikopterek csakis gyorsan kopó, méreg drága, előállíthatatlan, csúcs-szuper és titkos technológiai újításokkal vannak felszerelve. Az Orosz dolgokra ezek nem is nagyon jellemzők. | |||||
Sherman | Adatlap | 565248 | 2014. augusztus 14. 00:17 | ||
Szóval örüljünk hogy lízingeljük őket mert így 85% bevethető? Érdekes nézet, de nem ad választ arra amit felvetettem a 565228 hozzászólásomban és arra sem ad magyarázatot mi van ha nem tudunk tovább fizetni. Lesz egy rakás drágán de jól kiképzett pilótánk akiket kerékpárral küldünk harcolni? Netán ha a vásárlás olyan rossz a lízingeléshez képest, akkor miért nem lízingelünk mindjárt pilótákat is a gépekhez? Lehet hogy a helikoptereink túl lépték a repülhető óra számukat. De még mindig bevethetők ha baj van, és nem egy másik ország vagy cég mondja meg mit csinálhatunk velük a mi állampolgáraink védelmében. A fúj de ronda MIG-ek is roskadoztak és jó ha a fele állomány felszállt, de legalább mi mondtuk meg mit, miért, meddig, lehet. Lehet hogy elavult nézet de én még úgy tanultam hogy ne nagyon építsek olyasmire ami nem az enyém. | |||||
medor | Adatlap | 565246 | 2014. augusztus 14. 00:10 | ||
Szia Zoli! Szerintem nem értettelek félre és egyre gondolunk. Lehet én fogalmaztam körültekintően,mert egyszer már törölték a hozzászólásomat másik topikban az arab-izraeli vita folyamán. A mérnök politikai(vallási,nemzetiségi...)hozzáállás nélkül próbál egy gépet tervezni. Egy olyant ami minden addig alkotottnál jobb.Persze 'Ivánék' gépeinek sziluettje néha kísértetiesen hasonlít egy pár évvel korábban rendszeresített gépre.De ez már más téma lenne. Visszatérve az eredeti gondolatmenethez volt egy gép ami gyakorlatilag a 'legjobb' lett volna nekünk.De nem arra esett a választás.Ennyi. (Kicsit olyan ez mintha megkérnének,hogy válasszak egy pár éves 'fapados' VW és egy zsír új 'full extrás' Suzuki között lízingre.De ha az utóbbi mellett döntök kapok kis "bánatpénzt" is zsebbe.) | |||||
NORAD | Adatlap | 565245 | 2014. augusztus 13. 23:52 | ||
Azaz mindegy hogy kié a gép, ha pl. embargó lép életbe. | |||||
NORAD | Adatlap | 565244 | 2014. augusztus 13. 23:51 | ||
A csehek épp most kezdtek el aggódni, hogy ha az oroszok az EU lépéseire válaszul mindenféle embargót vezetnének be, akkor 6 hónap után már nem lenne repülőképes orosz helikopterük. Mindezt úgy hogy a gépek az övék és van egy LOM Praha-juk is. | |||||
NORAD | Adatlap | 565242 | 2014. augusztus 13. 23:39 | ||
Annyi mindent ráfognak a szerződésre. Pl a díszfestést hiányát is. Pedig csak szándék és pénz kérdése lenne. A svéd nem ellenzi. Ahogy a cseheknél sem. | |||||
NORAD | Adatlap | 565241 | 2014. augusztus 13. 23:34 | ||
Ezért legalább 85%-uk mindig bevethető. Nem is olyan régen volt, amikor mind a 14 gép egyszerre a levegőben volt. Ha a megvettük volna őket, akkor most ott tartanánk, ahol a MiG-29-esekkel tartottunk 10 év után. Vagy ahogy most állunk a helikoptereinkkel. | |||||
NORAD | Adatlap | 565240 | 2014. augusztus 13. 23:30 | ||
Mivel más fórumokon is újra és újra előjön a gripen téma,valaki megunta és írt egy összefoglalót hogy akik lemaradtak vagy gyorsan felejtenek, fel tudjanak zárkózni: htka.hu/2014/03/29/gripen-faq/ | |||||
Zoli | Adatlap | 565238 | 2014. augusztus 13. 23:16 | ||
Szia, Sejtettem, hogy félreérthető lesz az előző hozzászólásom, de csak tárgyilagos akartam lenni, engem egyik oldal sem vonz, viszont mindkettő taszít. Engem dühített a döntés, és nemcsak a módszere, hanem a típus is. Nem rossz a Gripen, de volt annál egy minden szinten sokkal hatékonyabb és már bizonyított gép is. Ezt számomra most teljesen racionális szempontok gépeltetik velem. z | |||||
medor | Adatlap | 565234 | 2014. augusztus 13. 23:00 | ||
Szia! Nem érdemes politikai oldalt nézni.Teljesen mindegy jobb vagy bal oldal. Ha megfelelő az összeg lehet,hogy az F-4 Phantom lett volna a befutó... A megbízott tesztpilóták megmondták,hogy a 16-os lenne nekünk megfelelő. Bevált típus,alkalmas szinte mindenre.Bizonyított is és alakítgatni sem kellett volna.Jaa,hogy nem lettek volna újak?Na és akkor mi van? Én csak abban bízok,hogy a Gripen nem olyan mint egy IKEA bútor.Mert mindkettő svéd. "Kívülről úgy tesz mintha kemény legény lenne,de belül tiszta forgács."(Idéztem.) | |||||
Zoli | Adatlap | 565231 | 2014. augusztus 13. 22:11 | ||
Szia, Nekem akkor is fura, hogy a félig régi, félig új gépek drágábbak, mint a teljesen újak. És tudtommal nem vettünk hozzájuk annyira fegyvert sem, hogy az indokolná ezt. És a kért extrák nélkül voltak drágábbak, amik későbbi többletköltsége miatt sokan azóta is szidják a baloldalt, pedig azok nélkül tényleg semmi értelme nem volt a gépek beszerzésének. Arról viszont senki nem beszél, hogy miért a pintér és az orbán döntötte el zárt ajtók mögött a típusváltást, teljesen figyelmen kívül hagyva a szakmai döntést... z | |||||
myROB | Adatlap | 565229 | 2014. augusztus 13. 22:03 | ||
Szia Zoli! Pont az öszvérsége miatt drágább a magyar változat. A csehek sima C/D Gripeneket bérelnek ugyan olyanokat, mint ami a svéd légierőnek van. Csak vadász feladatra használják földi célok ellen van nekik L-159. Mi meg olyan dolgokat kértünk ami akkor még nem volt kifejlesztve a Gripen számára (légi utántöltő csonk, NATO pilonok stb.)+ a munkadíjat is kiszámlázták szerintem (C törzsre A szárnyakat tettek). | |||||
Sherman | Adatlap | 565228 | 2014. augusztus 13. 21:57 | ||
Nekem erről a vadászgép lízingelésről az jut eszembe amikor a laktanyáinkat személy és vagyonőr cégekkel őriztettük (mert az akkori hadügyminiszter szerint a hivatásos katonáinknak nem az a dolga hogy takarítsanak, főzzenek, és őrizzenek). Szóval mi van ha a magáncégek (vagy más országok) üzleti érdekeikből kifolyólag felülírják a Magyar állammal kötött szerződéseket. (A politikai érdekek változásáról nem is beszélek.) Mondjuk csúnyán keresztbe tesznek nekünk, nem küldenek alkatrészt, vagy nagy generál címén ott tartják maguknál a gépeket. Elmegyünk a nemzetközi bíróságra és bepereljük őket mert az országunkat elfoglalta az ellenség az ő hibájukból? Nekem mindig azok a váraink jutnak eszembe amiket nagy csaták árán megvédtünk utána amikor zsoldoskatonákkal (vagy külföldiekkel) pótolták az elesetteket azok könnyedén feladták a védelmet. Szóval hogy is van ez? | |||||
Zoli | Adatlap | 565212 | 2014. augusztus 13. 20:58 | ||
Szia, Ez valószínűleg tényleg így volt, nem is akarom vitatni, csupán az előtte történt érdekességeket hiányolom, konkrétan a kiválasztást és az eredeti árat, ami úgy rémlik magasabb volt, mint a cseheknél, pedig ők nem is öszvért kaptak... z | |||||
MoMi | Adatlap | 565207 | 2014. augusztus 13. 20:27 | ||
Szia Medor! Egy kis Gripen történelem. Tanulságos. A 2002-es választások után a hatalomra került szocialista-szabad demokrata koalíció a repülőgépek képességeinek jelentős növelése, és a megkötött szerződés módosítása mellett döntött, véleményük szerint ugyanis a felajánlott repülőgépek nem jelentettek volna képességnövekedést a MiG–29-esekhez képest, csak a korábban hangsúlyt kapott nemzeti légvédelmi feladatok ellátására lettek volna alkalmasak, a NATO által támasztott minimális igényeket (légi utántöltés lehetősége, adatátviteli rendszer) sem tudták kielégíteni, a szeptember 10-én megkötött szerződés ugyanakkor Országgyűlési Határozatot is sértett.Mivel a megrendelt gépek a NATO-célok teljesítésére alkalmatlanok voltak, ezért a szerződés módosítására lett szükség, ami az eredeti értelémben jelentős költségnövekedést eredményezett, a szerződésben foglalt összeg így 160 milliárd forintról 240 milliárd forintra nőtt. Többszöri tárgyalást követően 2003. február 3-án az új kormány Honvédelmi Minisztériuma bejelentette a szerződés módosítását, mely ezután már a NATO-kompatibilis JAS-39 EBS HU 16 800 repülőórás lízingeléséről szólt (gépenként 1200 óra, ez az eredeti, 2001-es szerződésben több, 20 800 óra volt).2012 év elején felmerült a 14 repülőgépből 6 darab felajánlása a horvát légierőnek, ami meglévő MiG–21-eseinek váltótípusát keresi, 2013 decemberéig hadrendbe kell állnia a típusnak. A Honvédelmi Minisztérium cáfolta a hírt, azonban kiderült, a 14 gép lízingje 2012 év eleji árfolyamszinten 340 milliárd forint értékű, a törlesztés 30 milliárd forinttal terheli a költségvetést (a HM-büdzsé több mint 10%-a), további 2 milliárd az éves kanadai pilótakiképzés, melynek összértéke 58 milliárd forint. Ami hivatalos, a HM 2011 decemberében a Gripen-törlesztés átütemezését próbálta elérni svéd üzleti partnerénél, a Svéd Királyi Védelmi és Biztonsági Export Ügynökségen keresztül.A bérletidíjtörlesztés-átütemezés mellett újabb 10 évre szóló bérletiszerződés-módosításról is tárgyaltak a felek. A tárgyalások sikerrel zárultak, a magyar kormányfő a 1001/2012. (I. 11.) Korm. határozatban hatalmazta fel a honvédelmi minisztert, vagy az általa megbízott személyt a Bérleti Megállapodás módosításának aláírására 2012. január 31-i határidővel. Aki nem hiszi az járjon utána,az Alkotmányvédelmi Hivatal élénk érdeklődése mellett. Mármint az után, aki érdeklődik. A Haza védelme nem volt olcsó mulatság sohasem,de szerintem: Si vis pacem, para bellum! Ha békét akarsz, készülj a háborúra! Ja és ezt Julius Ceasar mondta elég régen. Jó makettezést mindenkinek. Momi | |||||
medor | Adatlap | 565191 | 2014. augusztus 13. 19:08 | ||
A szerződés ezen részéről nem is hallottam. Érdekes.Vajon az F-16nál is lettek volna ilyen széljegyzetek? De ha már itt tartunk:csak béreljük,vagy lízingeljük őket? (Bocs,de annak idején a Gripenek üzleti része nem érdekelt.) | |||||
MoMi | Adatlap | 565167 | 2014. augusztus 13. 09:49 | ||
Sziasztok! Smokewinder ügyben a gyártó,sajnos csak ő van jóváhagyva Gripenre: Sanders Smoke Technologies, Inc. P.O. Box 1088 17149 Lambert Road Ione, CA 95640 És hát pár ezer dollár 1db és persze 2-5 db érdemes venni,ha már veszünk. Ha valakit érdekel a teljes "oprational-maintenance manual" megvan nekem,persze angolul. És miért nem veszünk? Mert nem a Magyar Honvédségé a Gripen flotta. Csak béreljük! Így viszont nem csinálhatsz azt amit akarsz,csak azt amit a tulaj jóváhagy. SZERZŐDÉS! Ha meg vennénk mindenki felhorkanna,hogy miért költi pénzt hadsereg ilyen felesleges dolgokra! Érdekes a "nép" véleménye. Na mára ennyit a poltikáról. Jó makettezést mindenkinek. Momi | |||||
Kamovos | Adatlap | 565155 | 2014. augusztus 12. 22:59 | ||
medor | Adatlap | 565146 | 2014. augusztus 12. 21:57 | ||
Ezt csak az üzemeltetők tudják megmondani. TALÁN egyetlen Gripen sem kényszerül hosszú távon a földre anyagi/szakértelmi okok miatt.(Remélem nem egy vitaáradatot indítunk el ezzel.) Nem tudom mennyibe kerül egy "Smokewinder".Nem is érdekel.A focira viszont szerintem sokkal több pénz megy mint kellene.Minden téren... Mindenesetre szívesebben nézegetném a Gripen-jeinket 45(90?) percig,akár füstölő nélkül is repkedés közben. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 565138 | 2014. augusztus 12. 21:13 | ||
Köszi, igazából arra vagyok kíváncsi, manapság van-e pénz alkatrészre, szakértelem a javításra, szándék e kettő biztosítására? Mármint a Gripenek esetében. Az, hogy nem telik 3 füstölőre, természetesen nem lep meg, az előtt állnék értetlenül, ha ez az egész összejött volna. Még inkább, mint az előtt, hogy ha esetleg a Fradi megveri a Chelsea-t. Ez utóbbira tudnék logikus magyarázatot adni, előbbire nem. :) | |||||
NORAD | Adatlap | 565137 | 2014. augusztus 12. 21:13 | ||
NORAD | Adatlap | 565136 | 2014. augusztus 12. 21:05 | ||
2012-ben ünnepelték az oroszok légierejük fennállásának a 100. évfordulóját. Ott készültek ezek a képek: imgfrm.index.hu/imgfrm/5/8/0/3/BIG_0010385803.jpg imgfrm.index.hu/imgfrm/5/7/9/6/BIG_0010385796.jpg Ezt hogy oldották meg? | |||||
medor | Adatlap | 565128 | 2014. augusztus 12. 20:24 | ||
Szia! Azért 3 gép volt mert eredetileg a 3 nemzeti színt füstölték volna. (Nem csak zöld fehéret,mint írták már páran.) Az,hogy miért nem egyeztettek a marketingesek a Légierővel,hogy van-e füstölő egyáltalán,az rejtély. De az is lehet,hogy egyeztettek és azért maradt mégis a programban, mert "demonstrálni" kellett a magyar foci teljesítményét. Hiszen az is szárnyal,nem? ;) | |||||
vlevi | Adatlap | 565124 | 2014. augusztus 12. 19:57 | ||
A füstölős dolgot pedig én is olvastam valahol, mármint, hogy lesz majd. Persze hülyén nézne ki, ha egy HONVÉDelemre felesküdött pilóta a ződfehér csíkot húzna pirosfehér helyett. Lehet, nem találtak, csak honvéd/újpest drukkereket a pilóták között, és így inkább nem kockáztattak, és nem szerelték be :D | |||||
Weizi | Adatlap | 565092 | 2014. augusztus 11. 20:29 | ||
Aztán az év végén vissza is lett adva a gazda országnak! Engem igazából az lepett volna meg jobban, ha lett volna zöld-fehér füst! | |||||
Figaro | Adatlap | 565081 | 2014. augusztus 11. 17:56 | ||
A 2013-as kecskeméti bemutatón még volt egy pár "smokewinder". | |||||
Nyugger | Adatlap | 565080 | 2014. augusztus 11. 17:30 | ||
Feltételezhető, hogy ha füstölni kellene akkor kellene ilyen berendezés is hozzá ! De nincs, és sohasem volt a vadászrepülőknél. Szép példa a civil látványtervező melléfogására és az érdemi kommunikáció teljes hiányára. | |||||
cenci2 | Adatlap | 565075 | 2014. augusztus 11. 15:17 | ||
A feladatuk az lett volna hogy zöld-fehér színekben végigszántsák az eget ,ehelyett csak a gépek húztak végig füsteregetés nélkül ,tehát csak elrepültek Pestre megmutatni magukat ,de a rendezvényhez nem sok közük volt . | |||||
tyimosenko | Adatlap | 565053 | 2014. augusztus 10. 23:18 | ||
Jok voltak ezek a gripenek. Kecskemet felol vartam oket, de eszak-del iranyban huztak el a stadion felett pontosan a terv szerint 19:56-kor. Aztan balos felkor, tartottak szepen a koteleket amig el nem tuntek. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 565044 | 2014. augusztus 10. 20:22 | ||
Sziasztok! Vajon miért pont 3? Mert az ék jól néz ki, vagy a készültségi géppáron kívül ennyi repülőképes? Vagy ez most másképp megy, mint a 29-es idők végén, jobb a bevethetőségi arány? | |||||
varobee | Adatlap | 565043 | 2014. augusztus 10. 20:17 | ||
Sziasztok! Kb. 2 perce fordult Békéscsaba felett a három gripen. Végre elnéztek erre a környékre is, bár a mi stadionunk még nem az igazi.:-) Üdv: varobee | |||||
Laac | Adatlap | 565041 | 2014. augusztus 10. 20:10 | ||
Fradi-stadion gála. Egy kis Gripen repülés is belefért. | |||||
Dreher | Adatlap | 565040 | 2014. augusztus 10. 20:02 | ||
Hallottuk! De miért is repked errefelé 3 Gripen? mit is csinálnak! bocs a tudatlanságért, de sajnos ezen a téren nem vagyok tájékozott!Hirtelen azt hittük hogy egy utasszálító rohadt közel! :D | |||||
cenci2 | Adatlap | 565039 | 2014. augusztus 10. 19:59 | ||
Na most repült el a 3 Gripen ,jó volt hallani itt a fővárosban . | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 565019 | 2014. augusztus 10. 15:53 | ||
2020-ban már olyan EB lesz, hogy Európa különböző városaiban lesz 1-1 meccs, szóval házigazdaként már nem nagyon lehet kijutni :) De persze 1 helyszínre fogunk pályázni az új Puskással | |||||
migi | Adatlap | 565002 | 2014. augusztus 10. 08:38 | ||
Tudod erre azt lehet mondani , hogy hiszem ha látom , itt mindenkéről mondanak mindent , Én dolgoztam ott ahol ők vadásztak ,akkor ismertem épületeket , jó pár év múlva dolgoztunk valahol , ahol volt egy fickó aki avval dicsekedte hogy ő volt ott a mesterlövész ,neki az volt a dolga hogy a fejesek mellett titokban elbújva ő hangtompítós puskával lője le a előre ki kötött vadat ,Természetesen mindenki szájtátva hallgatta , és szidta a fejeseket , de mikor megkérdeztem tőle hogy mi hol merre van ,akkor bajba volt, mert hogy ő ott életében nem volt az biztos . Hát ennyit a mendemondákról , De a helikopteres Uazos cserkészés az igaz . üdv: migi | |||||
Gabusch | Adatlap | 564994 | 2014. augusztus 9. 22:50 | ||
Érdekes a Gripen, persze. Már, akinek! :) Meg jut eszembe a Józsi bácsi UFO-t látott c. vicc, amikor Józsi bácsi UFO-t látott és ezért cseszteti az összes média, TV2-től HírTV-n át RTLK-ig, hogy hát ugye "hogy és mint is volt az"? - Nem tudom én azt kérem elmondani - így Józsi bácsi - nincs nekem akkora szókincsem. - Hát akkor mondja el ahogy tudja, saját szavaival - így a riporterek. (Most előre elnézést kérek, mert csúnya lesz - széplelkek itt hagyják abba!) - Hát, kérem - mondja Józsi bácsi - menyek haza a mezőrűl, aztán kurva sötét van. Menyek tovább a dűlőúton, de hát kurva sötét van. Hopp, azt mondok, gyün az árok! - és hát kurva sötét van. No, oszt' akkó': mi a picsa! Aztán kurva sötét van... | |||||
sárkányos | Adatlap | 564991 | 2014. augusztus 9. 22:15 | ||
Hát ha már a botlábú "focistáink" nem tudnak játszani akkor legyen mit nézni. A Gripen legalább érdekes nem úgy mint a magyar "foci". Üdv sárkányos | |||||
Gabusch | Adatlap | 564981 | 2014. augusztus 9. 20:40 | ||
Czinege et. jobban szeretett, ha jól tudom. Főleg helikopterből gépkarabéllyal. Amúgy egész hálás kis dioráma-téma lenne. :) | |||||
Sennás | Adatlap | 564979 | 2014. augusztus 9. 20:12 | ||
Amíg a SAS focizni szeret addig mehet:) Látod Kádár-A-pánk vadászni szeretett. | |||||
Gabusch | Adatlap | 564978 | 2014. augusztus 9. 20:09 | ||
de-mi-nek? de-mi-nek? :d | |||||
Sennás | Adatlap | 564977 | 2014. augusztus 9. 20:06 | ||
Nem láttok előre!Ez már hanyadik új stadion?3-ik? Még jön a "Népstadion" az talán 2018ra kész.És be lehet adni a pályázatot a 2020 FociEB-re.Nem esünk válságba mint Brazília a sok új stadion építés miatt.Szép lassan:)Mint selejtezősök(soha)Nem jutunk be de mint rendezők OTT-LE-SZÜNK--OTT-LE-SZÜNK | |||||
migi | Adatlap | 564971 | 2014. augusztus 9. 19:37 | ||
Abból a közel 15 milliárdból hány ebéd jutna a gyerekeknek az iskolában ? csak ismeritek a mondást hogy cirkusz kell a népnek , és akkor az kussol , | |||||
Gabusch | Adatlap | 564968 | 2014. augusztus 9. 19:15 | ||
Tudod, ha kifizetek 800 millát, hogy ne mondjuk egy FTC-UTE barátságos legyen a megnyitó, akkor már elég nehéz azzal érvelni Gripenek nélkül is, hogy nevetségesen olcsó lenne a dolog. Gagyi persze még lehet, az a T. FTC játékától függ majd. És akkor nem szóltunk a 14+ milliárdról a stadionra. Mondjuk felőlem beszánthatják az összeset, sosem érdekelt a foci, pedig amikor egyszer életemben meccsen voltam a Népstadionban, akkor élőben láthattam Nyilasit Törőcsik, meg Fazekas ellen. Hát... nem állítom, hogy nagy élmény volt. Pedig azt hiszem, ezek voltak az utolsók, akik kijutottak VB-re. Amiről ugye megint jobb nem megemlékezni. :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |