/ Fórumok /

Most történt

Az makettezőket érintő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222.
Zebi 83888 2008. november 12. 08:05
Válasz erre
Tibor 83887 2008. november 12. 05:34
Válasz erre
Jó reggelt Zebi!
Fotó van valahol erről a messerről? Tedd közzé légyszi!
Üdv.: Tibor
Vadász 83886 2008. november 12. 04:47
Válasz erre
Jelenleg ott naagyobb biztonságban van.
Zebi 83885 2008. november 11. 23:36
Válasz erre
Az egyetlen megmaradt magyar Messer is ott van.
Gabusch 83884 2008. november 11. 22:20
Válasz erre
A prágai Hadtörténetit érdemes meglátogatni.
Máté 83883 2008. november 11. 21:08
Válasz erre
Na igen.
Például a kubinkai Zrínyit vagy a Turánt.
De sajnos luxusautókra és helikopterekre kell fordítani a pénzt.
A politikusok gondolkodását úgy látszik sohasem fogom megérteni...
Üdv
Máté
papgyuri 83882 2008. november 11. 19:13
Válasz erre
Érdekes Hír!

www.mult-kor.hu/cikk.php

Mi mikor kérünk egy-két dolgot Putyinéktól?
papgyuri
(Most talán jó lesz)
papgyuri 83881 2008. november 11. 19:07
Válasz erre
Érdekes Hír!
Visszatért Csehországba az elfeledett Skoda harckocsi
Mim mikor kérünk egy-két dolgot Putyinéktól?
papgyuri
Grande 83880 2008. november 9. 07:47
Válasz erre
Balesetet szenvedett egy orosz atomtengeralattjáró
index.hu/politika/kulhirek/368656/
mig23papa 83879 2008. november 8. 21:24
Válasz erre
Tibor

Én ia ara tippeltem, talán már akkor este.
Monox 83878 2008. november 8. 07:37
Válasz erre
Örülök, hogy végre hallok az esetről. Csak azt nem tudom, hogy miért írták azt, hogy a gép úgy esett le, hogy az orra a felszállópálya felé állt. Ez vajon miképp lehet? Nem világos az sem, hogy mindez miért számít tabunak. Sokaktól hallottam, hogy Brükner nem volt éppen népszerű ember a reptéren, sőt ha a hír igaz, akkor a hátsó ülés gazdája is rákérdezés után talált gazdára, lévén a kijelölt hajózó aznapra lemondta a vele való repülést. Acsait egyébként Szatymazon helyezték örök nyugalomra.
Tibor 83877 2008. november 8. 05:29
Válasz erre
Jó reggelt Sainz!
Én akkor a kecskeméti rt. zászlóalj parancsnoka voltam. A második verzió, a vezetett orsó az igaz, legalább is akkori szövegek szerint. Ahogy emlékszem, akkor azt beszélték a reptéren, hogy megbeszélték felszállás előtt, ezzel a figurával fejezik be a felszállást. Brücki Csepelen van eltemetve, ott voltam a temetésén.
Üdv.: Tibor
Tomi 83876 2008. november 7. 21:12
Válasz erre
Én konkrétan inkább a második verzióról hallottam.
sainz 83875 2008. november 7. 20:41
Válasz erre
" Hozzáteszem a vagányságért és a hülyeségért, a saját képességeik túlbecsüléséért már elég sokan fizettek az életükkel. Pl.: Decsov, Blázsika, Acsai, Brückner, Bakó, Reinhardt, vagy Soproni, de végsősoron Rácz Zsolti is ebbe halt bele.
Ez csak egy szerény megjegyzés részemről, aki a felsorolt hajózók közül többet személyesen is ismert. "

Tibor!

Kérlek írd meg mi alapján gondolod ezt az Acsai-Brückner katasztrófáról.
Sok pletyka, hipotézis kering(ett) ezzel az eseménnyel kapcsolatban.
Én a közelmúltban több kecskeméti hajózónál rákérdeztem erre, akik mindannyian ott repültek abban az időben.
Egybehangzóan azt a választ kaptam tőlük, hogy a legvalószínűbb ok az, hogy az egyik fékszárny nem jött vissza a felszállás után, de ezt a vizsgélatnak nem sikerült a roncsok alapján kétséget kizáróan bizonyítania.
A második helyen azt valószínűsítik, hogy egy felszállás utáni orsó palástorsóra sikeredett, és ezért álltak a földbe...

Te esetleg másként tudod ?
Tibor 83874 2008. november 7. 09:54
Válasz erre
Fiúk!
Egyetértve veletek, különösen Momi hozzászólásával, ha nem untatlak benneteket elmesélek két velem történt hasonló fegyelemsértést (Már elévültek-remélem).
Zlinnel jöttünk haza Szolnokról, a pilóta százados volt, én egy kicsit magasabb rendfokozatú az "anyós" ülésben ültem. Délegyházához érve a srác megkérdezte, hogy megnézzük-e a csajokat a nudi strandon. A válaszom "természetesen" naná (Én voltam a fedélzeten a pk.)! Fedélzeti válaszadó lejelentve üzemképtelennek (nehogy a radarok mérni tudjanak minket), majd kb. 20 perc tömény bohóckodás. Néhány emberke a földön ilyedtében be a vízbe. Aztá meguntuk és irány haza.
A másik eset: minyóval Kecskemétről haza. Reptér megközelítés nem Almádi, hanem a hajmáskéri gyakorlóterek felől. Az utastérben velünk utazó, jó nevű hajózó ezredes (aki csak merevszárnyúakra rendelkezett jogsival) fel és be a pilóta fülkébe, másodpilóta ki közénk. Beérünk az állóhely felé és megkezdődik a hintázás, le és föl, jobbra és balra. A látvány remek lehetett, mert az állóhelyre értünk kijött gk. vezető egy idő után elfordult, nem bírta tovább nézni a látványt. Képzelhetitek, a deszanttérben utazók közül néhányan megnézték, hogy mit ebédeltek. Mit gondoltok, ki próbálta meg letenni a minyót az állóhelyre?
No ezeket csak sztoriként, de egy kicsit bemutatva a mentalitást.
Üdv.: Tibor, egy öreg rt-s.
Momi 83873 2008. november 7. 09:13
Válasz erre
Sziasztok!

Emlékezzünk kegyelettel az elhunytakról és tanuljunk az elkövetett hibákból.
I.vh német v angol ász mondta:
Van fiatal vadászpilóta és van öreg vadászpilóta, ismerek fital vakmerő vadászpilóta,de öreg vakmerő vadászpilótával még nem találkoztam"

momi
Tibor 83872 2008. november 7. 08:43
Válasz erre
Kferro!
Jellemző a magyar tévé csatornákra, csak a szenzáció hajhászás.
A vizsgálat várható végeredménye már a tragédia bekövetkeztekor is világos volt. Lásd az akkori miniszteri megnyilvánulásokat. (Ez most nem rosszindulatú megjegyzés, hanem annak ismerete, hogy a minisztert az illetékes parancsnokok tájékoztatták pl. a kijelölt repülési útvonaltól és légtértől való eltérésről.) Egyébként néhány volt hajózó és repülésirányító haverommal már ekkor a súlyos fegyelemsértésre és repülési szabálysértésre tippeltünk.
Üdv.: Tibor
Kferro 83871 2008. november 7. 08:31
Válasz erre
Tegnap este a TV2 híradóját nézve értesültem a vizsgálat eredményéről. Érdekes volt, hogy az animációban egy Buccaner ábrázolta az Albát.
Tibor 83870 2008. november 7. 08:27
Válasz erre
Fiúk!
Nincs itt semmi összeesküvés elmélet.
Először is mindketten (nyugodjanak békében) Kanadából nemrég jöttek haza. Az alezredes srác odakint oktatója volt a gyakorlatilag kezdő főhadnagynak. Így már érthető, hogy az oktató miért ment bele a "balhéba". Itt semmi más, mint súlyos fegyelemsértés történt mindkettőjük részéről, amiért az életükkel fizettek. Egyébként azt a kesztyűt repülés közben is le lehet venni, eközben az oktató alez. simán vezethette a gépet.
Hozzáteszem a vagányságért és a hülyeségért, a saját képességeik túlbecsüléséért már elég sokan fizettek az életükkel. Pl.: Decsov, Blázsika, Acsai, Brückner, Bakó, Reinhardt, vagy Soproni, de végsősoron Rácz Zsolti is ebbe halt bele.
Ez csak egy szerény megjegyzés részemről, aki a felsorolt hajózók közül többet személyesen is ismert.
Üdv.: Tibor
Elektrolakatos 83869 2008. november 7. 07:36
Válasz erre
"Mivel a balesetet okozó főhadnagy is életét vesztette, a katonai ügyészség lezárta a nyomozást. "

Azt hiszem nekem ez mindent elárul...vagy csak én érzek "összeesküvés elméletet" :S:S

Mindenesetre tudtommal kesztyűben vezetnek...mekkora gombok lehettek a mobilján?
Monox 83868 2008. november 7. 07:25
Válasz erre
Azért nem akármi repülési szabálysértésről szól eze a cikk. SMS-t írni repülés közben... Hát dobtam egy hátast.

index.hu/politika/bulvar/fgyalbat1106/
Cébés 83867 2008. október 29. 13:08
Válasz erre
Becsődölt a Sterling Airlines, a mai nappal az összes járatát törölte!
borisz 83866 2008. október 29. 10:14
Válasz erre
Kelet.
Osztálytársam írta, hogy "talán Eger" felől.
Etel 83865 2008. október 29. 06:56
Válasz erre
Elektrolakatos 83864 2008. október 29. 06:53
Válasz erre
még működik a felújító részleg?
Etel 83863 2008. október 29. 06:52
Válasz erre
Elektrolakatos 83862 2008. október 29. 06:51
Válasz erre
Na várjunk tTanár Úr!

Borisz azt nem említette csak, hogy kelet vagy nyugat felöl jön a szerelvény...:P
Miggyuri 83861 2008. október 29. 06:37
Válasz erre
borisz 83860 2008. október 28. 22:17
Válasz erre
Állítólag egy vonatnyi harckocsit hoznak Budapest felé.
Létezhet?
Miért?
Mennek a kohóba?
Elektrolakatos 83859 2008. október 24. 19:41
Válasz erre
A meséin nöttem fel, és szerintem sokunk még akik itt vagyunk!

Nyugodjék békében!

origo.hu/itthon/20081024-elhunyt-balint-agnes-iro.html
Solo 83857 2008. október 17. 13:56
Válasz erre
Már lecserélték a hírt. Előtte találgattak mindenfélét.
Tibcsi 83855 2008. október 17. 10:59
Válasz erre
Á, semmi érdekes... tele van mindenféle repülővel. Semmi akció, meg semmi jócsaj.. :-)))
borisz 83854 2008. október 17. 10:17
Válasz erre
Azt miért nem mondod el, milyen volt a DVD?:)
Tibcsi 83853 2008. október 17. 05:11
Válasz erre
Tegnap meghozta a gyorspostás a repülőnapi dvd-t. Meg is néztem gyorsan, mert sajnos nem tudtam ott lenni.
mig23papa 83852 2008. október 13. 09:40
Válasz erre
PETI 83851 2008. október 9. 12:27
Válasz erre
lucky 83849 2008. október 9. 10:05
Válasz erre
Már megint a Moszkvában Mercedest osztogatnak esete...
Solo 83848 2008. október 7. 20:16
Válasz erre
Nem semmi ahogy a médiaizék gyártják itt a meséket. Ha nincs infó gyártanak ők maguknak. :)
mig23papa 83847 2008. október 7. 19:30
Válasz erre
Zsóti 83843 2008. október 3. 20:26
Válasz erre
Ma zajlott a Bevetési Irány 2008 elnevezésű hadgyakorlat és technikai bemutató, volt szerencsém élőben látni. A hadgyakorlat maga érdekes volt, főleg mert még ilyet nem láttam, voltak Grippenek, Mig 29es, nyuszibuszok, T-72esek, stb, stb.
Hunyo 83842 2008. október 2. 08:41
Válasz erre
Ez rossz hír, nagyon rossz ;(
G-cart 83841 2008. október 2. 08:02
Válasz erre
Polar 83840 2008. szeptember 28. 18:01
Válasz erre
Szia!

Lesz, nézd meg a versenyek/versenyek topikot.

Üdv
borisz 83839 2008. szeptember 28. 17:59
Válasz erre
A versennyel mi lesz?
Lesz egyáltalán?
Máté 83838 2008. szeptember 27. 19:18
Válasz erre
Hát én már sajnos ezen nem lepődök meg...
Egyébként édesapám több évig is a Bolyain tanult a harckocsizóknál, én is többször jártam ott, főleg kiállításokkor... A Bolyain rendezett kiállítás volt az első olyan, amire elmentem, és állíthatom hogy a rendezés nagyon jó volt, a programok is.
Szóval kár hogy megszűnik az első hadiakadémiánk...
delcom 83836 2008. szeptember 27. 11:17
Válasz erre
logikus...

delcom
Polar 83835 2008. szeptember 27. 11:13
Válasz erre
Szia/Siasztok!

Mint azt már többször is említettük, és elmondtuk, a Bolyai megszűnik. Annyi tiszthez, amennyire a magyar honvédségnek szüksége van, nem kell ennyi főiskola. A Bolyai Makett Klub kedden fejezte be az elköltözést. Az egyetemről mindent, ami mozdítható és érték már elvitték, az épületek bontását október eljén kezdik, lakópark és közpark épül a helyén.
A haditechnikát átszállították a Petőfi laktanyába, az utolsó csavarig. Mivel ott alig van hely, egyenlőre koppanásig egymás mellé rakva tárolják, és nem látogatható a gyüjtemény. További sorsa ismeretlen, mivel egy év keresés sem volt elegendő ahhoz, hogy helyet találjanak neki. További sorsa bizonytalan, elvileg a haditechnika a hadtörténeti múzeum tulajdona, de gyakorlatilag ha nagyon útban lesz, valószínűleg eltüntetik, szépen csendben.

Az egészben az a legszebb, hogy az egyetem épületeinek a nagy részét egy éve teljesen felújították (fetés, tapétázás, közműcsere), újrabútorozták. Az új bútorok nagy részét kihordták az udvarra, hegyekben, és a természet elvégezte, amit kellett neki, eláztatta. Most a felújított, újraparkettázott, szép épületeket ledózerolják. Úgy látszik, erre van pénz, a muzeumi technikára nincs...

Somogyi Balázs (BMK)
PETI 83834 2008. szeptember 26. 19:55
Válasz erre
Ptamas!

Hát ez is igazán jó hír! Eltaláltad: eladták a p***ba, gondolom szépen áron alul, valaki(k) legnagyobb örömére... Állam csinálta vagyon magyar polgár pénzéből, valami mutyizós havernak. Figyeld meg, hogy nem kicsi beruházás fog odaáramolni nem olyan soká, mondjuk egy-két hónap, talán egy év, amikor már úgysem emlékszik a birka (kis)ember rá. Felelőst természetesen "nem lehet kimutatni" még véletlenül sem, inkább kell egy-két terrortámadás hír, vagy hogy rálőttek a szegény, talpig emberséges miniszter kertkapujára... stb.
A katonai cuccok érdekelnek valakit? Rajtunk kívül senkit! (+még a drága jó színes és egyéb fémfelvásárlókat, haha, ők még, akik érzékelik a jelenséget általában)
Alsónémedi sztoriját ismered? Nem rég történt, csak 20-25 MiG és egy JAK-28R (!)vált örök emlékké azoknak, akik valaha is vették a fáradtságot, hogy megnézzék. Egy rakat fénykép a fiókban, amit majd megnézhet a köv. generáció...
Hunyo 83833 2008. szeptember 26. 19:50
Válasz erre
Elhiszem. Én sem szeretem, bár nem ismertem a pilótát, de átérzem a helyzetet...
PETI 83832 2008. szeptember 26. 19:44
Válasz erre
Hunyo!

Engem kiütött a hír! Mindig megvisel, amikor a közelemben történik ilyesmi, vagy olyan géppel-pilcsivel, akit már láttam magam is repülni.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222.