/ Fórumok /

Most történt

Az makettezőket érintő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223.
FighterPilot 83553 2008. augusztus 11. 11:29
Válasz erre
Én is vágyom hasonló fotókra, de eddig még ilyen minőségben duplát nem sikerült elkapnom. De ami késik, nem múlik :)
mig23papa 83552 2008. augusztus 11. 11:26
Válasz erre
FighterPilot

Tök jók ezek a képek, minden vágyam hogy ilyeneket csinálhassak.
mig23papa 83551 2008. augusztus 11. 11:22
Válasz erre
balaton igen , volt rá számos példa a történelemben, hogy két utasgép összeütközött a levegőben,

amúgy lentről nézve kicsit másként látszik mint fentről, láttam már olyan képet ahol éppen a holdra "szállte " egy repcsi
mig23papa 83550 2008. augusztus 11. 11:17
Válasz erre
balaton

általad készített fénykép van róla ?
FighterPilot 83549 2008. augusztus 11. 11:07
Válasz erre
Na szóval, abban az időpontban 3 gép volt esélyes, hogy ilyen keresztezést mutasson:
a, Braathens Boeing 737-700 repülési magasság: 39.000 láb
b, US Air Force RC-135W repülési magasság: 35.000 láb
c, Blue Line MD-83 repülési magasság: 31.000 láb
Mint azt láthatod, a függőleges elkülönítés 4.000 láb, ami nagyjából 1330m.
Ez pedig akárhogy is nézem kicsit több, mint az általad saccolt 60m, és bőven megfelel a minimális függőleges elkülönítési értéknek, ami 1000 láb azaz kb 330m.
A Közlekedésbiztonsági Szervezet honlapját azért adtam meg, mert ott MINDEN olyan esetnek, mint amit látni véltél, meg kell jelennie. Ha a két gép veszélyesen megközelíti egymást, akkor a gépeken található vészjelző rendszernek (Traffic Collision Avoidance System - TCAS) jelzést kell adni, amit a gép minden adatrögzítője dokumentál. Ettől a pillanattól viszont vizsgálat következik, mint ahogy ezen eseteknél itt meg is nézheted:
www.polebisz.hu/legi_kozlekedes/20070212_es.htm www.polebisz.hu/legi_kozlekedes/20060618_es.htm
Így már OK a dolog?
balaton 83548 2008. augusztus 11. 09:33
Válasz erre
Hasonlót láttam, mint a "EK 332 vs xx xxx" kép.
Hitelesnek? Ha például tényleg utánanéztél volna. Legfeljebb én tévedek. Nem dől össze a világ. De látatlanban kijelenteni, hogy biztosan én tévedek. Ne haragudjatok, de ez enyhén szólva inkorrekt.
Akkor maradunk ennyiben.
FighterPilot 83547 2008. augusztus 11. 07:33
Válasz erre
CLX 744 vs JET 343
CLX 744 vs JET 343
Continental 777s
Continental 777s
EK 332 vs xx xxx
EK 332 vs xx xxx
EK 747 vs EK 332
EK 747 vs EK 332
SYR 7SP vs CCA 744
SYR 7SP vs CCA 744

És tessék, egy pár, általad "katasztrófa-közelinek" minősített helyzethez hasonló szituk fotókon! Saccolhatsz is, ha gondolod, géptávolság ügyileg.
FighterPilot 83546 2008. augusztus 11. 06:39
Válasz erre
Nézd, ez nem egy bírósági ügy, és hogy mit fogadsz el és mit nem, ez a Te dolgod. De azért nagyon kívácsi vagyok, hogy mit nevezel "hiteles" bizonyítéknak? Addig is ajánlanék egy kis hasznos olvasnivalót: www.polebisz.hu/legi_kozlekedes/esemeny.htm
balaton 83545 2008. augusztus 11. 00:17
Válasz erre
A haladási irány nyugat-kelet mindkettőnél, irányuk a kondenzcsíkok alapján kis szöget zárt be egymással.
Még valami?
balaton 83544 2008. augusztus 11. 00:14
Válasz erre
Megadtam még aznap a pontos időt (Igen, 5 percen belül.).
és azt is írtam, hogy nem A Balaton felett, hanem Balaton község felett, ami nem annyira nagy terület. Tehát mégegyszer: Balaton község, július 25. délelőtt 9.39-40 körül.

Cáfoljátok meg az állításomat hiteles bizonyítékkal, csak azt fogom elfogadni.
Mert ez most nagyon nem korrekt. Leírom, hogy láttam valamit, de azonnal rávágják, akik amúgy nem látták, hogy hülyeséget beszélek.
Itt az a kérdés, hogy elvileg lehetséges-e, hogy két utasgép ilyen közel haladjon el egymás mellett? Volt-e rá példa a történelemben, hogy két utasgép összeütközött a levegőben? Nagyon is lehetséges és ütközésre is volt már példa (Nem én találtam ki.). Mekkora az esélye? 1000000:1-hez? Kijelenthető, hogy ez nem történhet meg? Igen, 999999 esetben igen. Ez nem azt jelenti, hogy lehetetlen.
Ha repülő gőzmozdonyt írtam volna, akkor lenne jogos az előítélet. Repülő gőzmozdonyok nincsenek, legalábbis 6000m-en :)
FighterPilot 83543 2008. augusztus 10. 23:44
Válasz erre
Kicsit pontosabb adatokra van szükség, úgy mint: Pontos hely, ahonnan láttad ezt a dolgot, a gépek hozzávetőleges haladási iránya és az max 5 perces eltéréssel az időpont. Az, hogy a Balaton felett és az, hogy 10 perce, ezek egy kicsit tág intervallumok, legalább is a légiközlekedésben.
balaton 83542 2008. augusztus 10. 22:59
Válasz erre
Én láttam, nem te. Itt többen hasonlóan hülyének néztek emiatt és ígértek utánanézést, de nem lett belőle semmi. 100% akkor lesz, ha tényleg utánanéz valaki. Ha tud :)
Addig meg egy állítás áll egy tagadással szemben.
Solo 83541 2008. augusztus 10. 21:36
Válasz erre
Jajj , ne hülyülj már. :)
Csak te láttad őket egymáshoz közel elrepülni. Ez kb 100%. Két 10km magasságban repülő gépnél 300m magasságkülönbség szinte nullának látszik.
balaton 83540 2008. augusztus 10. 19:46
Válasz erre
Néhány hete többen is felajánlották, hogy "utánanéznek" annak a két utasgépnek, ami Balaton fölött közel haladt el egymás mellett.
Azóta is várom az utánanézést nagy türelemmel.
HUJBI 83539 2008. augusztus 9. 22:51
Válasz erre
Izrael leállítja fegyvereladásait Grúziának
Izrael leállítja a hadfelszerelés eladását Grúziában az orosz tiltakozás miatt - közölték kedden Jeruzsálemben nem hivatalos források.
A döntéssel Izrael azt a célját is szeretné elérni, hogy Oroszország se szállítson fegyvereket Iránnak - mondták a névtelenségbe burkolózó katonai források. A jeruzsálemi külügyminisztérium nem kommentálta a hírt, Tbilisziben pedig egyenesen cáfolták, és az izraeli belpolitikával összefüggő rosszindulatú híresztelésnek minősítették.

Izrael egyebek között pilóta nélküli felderítő repülőgépeket, és elektronikus felszereléseket adott el Grúziának, és nyugalmazott izraeli tábornokok is működnek tanácsadóként a grúz fegyveres erőknél.

Jól van, csak elismerték.
bigboy 83535 2008. augusztus 9. 21:55
Válasz erre
Üdv T90 es gyalogol át eggy Gruziai ovodán a gyerekek meg nintendoval vagy játék mobilokkal dobálják.nos ez elég zsibadt nem? bigboy
balaton 83534 2008. augusztus 9. 21:48
Válasz erre
Mondták a híradóban, hogy az orosz légierő szétbombázott egy grúz kikötőt. Jó alkalom ez arra, hogy különféle fegyvereket élesben is kipróbáljanak. Plusz erődemonstráció is.
HUJBI 83533 2008. augusztus 9. 21:48
Válasz erre
Lazarus 83532 2008. augusztus 9. 21:44
Válasz erre
Makettezős oldalról szvsz ez egy rendkívül jó dioráma téma. A modern orosz technikát eddig leginkább csak legyőzöttként lehetett ábrázolni (pl. Irak)vagy hadgyakorlaton. De itt mind a két fél elsősorban szovjet technikára épít ,bár a grúzoknak vannak nyugati technikáik is.

Csak azt nem értem, hogy az oroszoknak minek egy újabb tűzfészek a Kaukázusban Csecsenföld mellé...
bigboy 83530 2008. augusztus 9. 21:03
Válasz erre
Oké. De makettezös oldalról is lehet nézni ujj dioráma lehetöségek ötletek .Cim igy kezödött.bigboy
Emerick 83528 2008. augusztus 9. 20:43
Válasz erre
Ejnye emberek! Ez makettes oldal és ezzel együtt nem politikai diskurzus. Ne degradáljunk le semmilyen szervezetet, és ne is magasztoljuk őket az egekbe, illetve ne mi találjuk ki,ki kitől függ, vagy nem függ, ésatöbbi. Amíg a fényképekkel, leírásokkal a történéseket tárgyaljuk makettes szempontból (legyen az aktualitás vagy régmúlt), addig nincs gond, de a politikai megjegyzéseket intézzük el a chaten, az arra alkalmas fórumokon, privátban, vagy ahogy jól esik. Remélem nem vette ezt senki sem személyes üzenetnek! ;)
Üdv:
Em.
bigboy 83527 2008. augusztus 9. 20:00
Válasz erre
Legfeljebb gerilla hadviselésel tudnának befüteni az oroszoknak.De mennyi áldozat árrán.Lehet csak föproba az egész mit szÓl hozzá a világ .tanulnak a történelemböl tudják mikor kell lépni.Gyenge eu .amerikában meg azt se tudják hogy hol van Gruzia.bigboy
Lazarus 83526 2008. augusztus 9. 19:53
Válasz erre
És a legkomolyabb, hogy egy kis 60.000 lakosú kis semmiért. Olyan mintha valami próba lenne. Mit reagál az EU, az USA? Helytelenítik de egyik se tud mit csinálni. Az EU Oroszországtól függ. Ha komolyabban beszólunk, télen akár meg is fagyhatunk. Az USA meg a választásokkal van elfoglalva... A grúzoknak esélyük sincs.
torpokoska 83525 2008. augusztus 9. 19:48
Válasz erre
tegnapi hírek oszétiából ru.youtube.com/watch, benne égő tankokkal :(((
bigboy 83523 2008. augusztus 9. 19:34
Válasz erre
War.. már megint ,most az oroszok ugrottak neki Gruziának Dél-Oszézia miatt. élednek megint az orosz nagyhatalmi törekvések .üdv bigboy
Etel 83522 2008. augusztus 9. 12:26
Válasz erre
Szervusztok!

Nem tudom ki küldi az adatokat, de az oldal itt található meg disarmament.un.org/UN_REGISTER.nsf, ebben kell megkeresni a Hungary részt. 1992-től vezetik az adatokat.

Üdv. Etel
makettes 83520 2008. augusztus 9. 11:32
Válasz erre
Én is elszúrtam,Kassán tényleg SU-22 van!
Nyugger 83519 2008. augusztus 9. 10:04
Válasz erre
Bocsika...ezt jól elszúrtam...
Szóval a 06-os MF az Szolnokon van, és az elvesztett gépek között a 06-s helyett a 05-nek kell szerepelnie. Kassán az igaz, hogy van egy 05-s gép de az Szu-22M3-as.

Pápán: 01, 02, 03, 08, 11MF, Kecskeméten: 10MF, Kecelen: 07MF, 20UB, Szolnok RMI: 12MF, a Repüléstörténeti Kiállítóhelyen a 06MF ill. a 15UB, található.
A 04-05-09MF-ek és a 14-16UB-k baleset és katasztrófa során semmisültek meg.

Elnézést még 1x!
makettes 83517 2008. augusztus 9. 09:33
Válasz erre
A 05-s pedig Kassán van.
mig23papa 83516 2008. augusztus 9. 09:13
Válasz erre
RonnieFrown

ENSZ jelentéseket ki irkálja, és honnan veszi hozzá az adatokat?
Lazarus 83515 2008. augusztus 8. 20:39
Válasz erre
Lazarus 83514 2008. augusztus 8. 19:53
Válasz erre
gruz1
gruz1
gruz2
gruz2
gruz3
gruz3
gruz4
gruz4
gruz5
gruz5
gruz6
gruz6
gruz7
gruz7

Képek az oszét válságból Grúzok útban az oszét város felé.
Nyugger 83513 2008. augusztus 8. 19:11
Válasz erre
RonnieFrown!

Nos, akkor pihentessük a szemünket egy kis MiG-23MF/UB leltáron:
Pápán: 01, 02, 03, 08, 11MF, Kecskeméten: 10MF, Kecelen: 07MF, 20UB, Szolnok RMI: 12MF, a Repüléstörténeti Kiállítóhelyen a 06MF ill. a 15UB, található.

A 04-06-09MF-ek és a 14-16UB-k baleset és katasztrófa során semmisültek meg.
Az a bizonyos 4 db? Annyi butaságot írtak már le!
Lazarus 83511 2008. augusztus 8. 18:54
Válasz erre
Buli van aprafalván!
index.hu/politika/kulfold/gr9941/
Lajos 83510 2008. augusztus 8. 18:11
Válasz erre
Ha viszont úgy értetted a kérdés, hogy mi lenne akkor ha valaki eltűntetné a táblát?
Akkor is 50, de nem érdemes ilyennel rizikózni mert lebukás esetén elég sok paragrafus megsértése miatt indulna eljárás az illető ellen!:)
RonnieFrown 83504 2008. augusztus 8. 12:13
Válasz erre
Tenyleg csak 4 db 23-as maradt? Ha igen hol a tobbi?
PETI 83502 2008. augusztus 8. 08:07
Válasz erre
Most van 2008.08.08. 8 óra 8 perc 8 mp :)
Etel 83501 2008. augusztus 7. 23:14
Válasz erre
MWSnap427
MWSnap427

Sziasztok!

Haditechnikai eszközök Magyarország területén 2007 - ENSZ jelentés.
Topi 83500 2008. augusztus 6. 23:46
Válasz erre
Lenyomva van nyitva, felhúzva zárva! Ez tuti!
Solo 83499 2008. augusztus 6. 23:21
Válasz erre
Vagy fordítva? :) A fene sem emlékszik már rá. :)
Solo 83498 2008. augusztus 6. 23:17
Válasz erre
Nyitáshoz lefelé kellett nyomni ez tuti. Nem egyszerűen lefelé, mert kicsit billent is ha jól emlékszem. Beugrott a helyére. Nekem se most volt. 10 éve csináltam utóljára.
Muzzy 83497 2008. augusztus 6. 23:13
Válasz erre
Topi!
Köszönöm!
Soló!
Miután kis magasságban produkálta magát a pilcsi, nem sok ideje volt már cselekedni.
Egyébként azt hiszem nem felfelé, hanem a biztosítás megszüntetése után (marokkal meghúzni)lefelé kellett nyomni a kart. (bocsi, több mint 15 évvel ezelőtt tanultam utoljára). Miután senki nem élte túl, a kivizsgáló szakbizottság is csak találgatni tudta, hogy ki és miért működtette. Erre lehetett magyarázat, hogy egy figura közben a jobb ülésben lévő meg akart kapaszkodni, és a tűzcsap kilodóját markolta meg, (kibiztosította) és amikor billent a gép, ránehezedett, és lenyomta, így zárta el a jobb hajtómű Tüza ellátását.
Muzzy
Topi 83496 2008. augusztus 6. 23:13
Válasz erre
A szolnoki képeken látszik a fadoboz!
Topi
Solo 83495 2008. augusztus 6. 23:04
Válasz erre
Ismerem a tipust csak hihetetlen, hogy azt a kart sikerült felhúzni. A lenyomásához is kell egy kis erő. Szerencsétlen eset. Azt fentartom, hogy a pilóta rögtön észrevette a bajt. A MI-2 sajnos egy hajtóművel egy manőver közepén kb kavics üzemmódban közlekedik lefelé. Nyáron nagy melegben két emberrel is gyöngécske volt.
9 ember egy hajtómű és még flikk flakk is = katasztrófa.
Solo 83494 2008. augusztus 6. 23:01
Válasz erre
OK, már tiszta. Eszembe nem jutot volna, hogy azt rángatják. Pedig biztos mesélték nekünk annó a sztorit. Ezek a fa dobozok sem rémlenek. Gondolom akkor teszik be őket mikor utas is van a fedélzeten. Velem olyan nem volt max. az oktató. :)
Topi 83493 2008. augusztus 6. 22:57
Válasz erre
Muzzynek igaza van! Alapos tipusimeret nélkül butaság ítéletet mondani.
Topi
Solo 83492 2008. augusztus 6. 22:56
Válasz erre
Ok, leesett miről beszélsz. :)
Igen azok a tűzcsapok. Fura is volt, hogy azt írtad felfelé húzta. :) Én a gyorsleállító csapokról beszéltem. Azért így se lehetett egyszerű pont abba belekapaszkodni.
A többi viszont változatlanul él. Egy hajtómű leállásánál is ugyanazok a jelek csak gyengébben. A hirtelen jobbra fordulás azért van mert a pedálok a működő hajtómű teljesítményéhez vannak belépve. Ha ez hirtelen csökken rögtön fordul a gép.
Muzzy 83491 2008. augusztus 6. 22:49
Válasz erre
Soló!
Én arról a két karról beszélek, amelyik a belinkelt oldal alja felé van, és éppen az orosházi esetről is beszél. Arra két karra gondolok, amellyek fémesre koptak, és először marokkal kel meghúzni, majd utána tudod felhúzni. Ez a forgószárnyfék mögött található, egy picit hátrább a jobb üléstől, de mindkét ülésből hozzá lehet férni.
www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/MI-2lt.htm
Muzzy
Topi 83490 2008. augusztus 6. 22:46
Válasz erre
Hali! Nem legenda!
A Mi-2-nél a pilóta feje feletti két sárga kar a gyorsleállító, vagy oroszosan a
sztopkran, viszont a két pilóta ülés között a padló található az úgynevezett tűzcsap.
Ezek piros színűek, lenyomott állapotban nyitottak, ha felhúzzák őket elzárják kerozin útját a három főszűrő felett. Normál esetben egy fa doboz szerűség védi az illetéktelen piszkálástól.Már, havolt ilyen az ominózus kopteren.
Topi
Muzzy 83489 2008. augusztus 6. 22:37
Válasz erre
Soló! Én úgy emlékszem a két ülés között van a tűzcsap. Annó Papp Pistivel erről volt is egy kis eszemecserénk a PG-ben. Javasolta, ha meghúzom, akkor majd én magyarászkodjam, miért kellett felhúzni... Miután kétkormányos gép volt, nem tartom valószínüleg, hogy az ilyen fontos kezelő szervez csak a balülésben lévő tudja kezelni... Akkor mi az a két kar közöttük?
Egyébként "csak" a jobb állt le, a bal teljes fordulaton működött.
Muzzy
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223.