/ Fórumok /

Most történt

Az makettezőket érintő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223.
mig23papa 83056 2008. június 22. 15:00
Válasz erre
Helló!

A legnagyobb probléma az hogy ezek a fiúk a gyakorlatban haltak meg, nem pedig elméletben. Talán azért mert nem úgy alkalmazták a gyakorlatban a szabályokat, ahogy azt az elméletben tanulták, vagy ahogy a repülés előtti felkészülés alkalmával azt megtervezték. Nem egy pilóta halt meg már ezért, had ne mondjak neveket.

"Nem annyira szabályozott a katonai repülés sem ,mint ahogy gondolod. Vannak szigorú szabályok, de a szabályok keretein belül sok mindent meg lehet és kell is csinálni."

Valami fogalmam azért van arról mennyire szabályozott a katonai repülés, hisz 23 évig üzemeltettem Mig-21, Mig-23-as gépeket, a problémák mindíg akkor kezdődtek (műszaki és hajózó vonalon is) amikor úgy gondolták egyesek, hogy a szabályok keretein belül (azoktól eltérve) sok mindent meg "lehetett" és "kellett" is csinálni. Nem véletlenül alkották meg a szabályzatokat, leginkább azért hogy maximálisan betartsák azokat.

A magam repülős pályafutásomból kettő esetet tudok mondani (mert csak ennyiről szereztem utólag tudomást) hogy nem sokon múlott hogy lezuhanjak utasként, egyszer egy AN 26 , egyszer meg egy MI 8 fedélzetén utazva, csupán azért mert a pilcsik úgy gondolták éppen hogy "a szabályok keretein belül sok mindent meg lehet és kell is csinálni".

Lehet, de van amit tilos megtenni a kereteken belül. Ha ezt betartották volna, még most is élnének, és mi sem beszélnénk eről.

Idézem az RTL KLUB teletext 111 oldalát:

"Büntetőeljárást indított a debreceni katonai ügyészség a Fehérgyarmaton lezuhant vadászgép ügyében.
A balesetben két pilóta halt meg. Az eljárás azért indult, mert a pilóták olyan manővereket hajtottak végre, amelyek a kiképzési tervben nem szerepeltek. Az ügyészség "halált okozó légiközlekedés gondatlan veszélyeztetése" címén indított eljárást. Az ügyészség lefoglalta a repülőgép fekete dobozát is."

A civil repülésben is hasonlóan szigorú szabályokat kell, kellene , hogy betartsanak az abban résztvevők. Nem gondolnám pl. azt sem hogy Győr belvárosa felett 80-100 méteren kéne sétarepülgetni egy AN-2 - es gépnek, mert motor leállás esetén, megtudnád -e magyarázni a vétlen áldozatok hozzátartózóinak, hogy "á, csak egy kicsit tértek el a szabályoktól ". Arról nem is beszélve, hogy ha éppen te lennél az a hozzátartozó!

Természetesen nem vagyok a pilóták ellensége, és rossz akarója, de ha lett volna nálam egy fényképezőgép, lehet , hogy egy darabig nem kéne annak a pilótának felszállnia.

A szabályokat igen is be kell tartani, és tartatni, füldön-vízen-levegőben, mindíg és mindenhol.

Nem vagyok hajlandó ebből engedni, természetesen megvárva a vizsgálat eredményét.

Végezetül egy gondolat.
Ismertem egy pilótát, Mig-21 pilótaként végzett. Elöljárói szerint nemigazán ment neki a repülés, javasolták neki , hogy menjen át Mi-8 tipusra. Ott sem remekelt nagyon, ezért hát ha nem volt muszály nem nagyon osztották gépre.
Semmi gond , ott volt akkor még az MHSZ, elkezdett ott is repülni motoros sárkányrepülővel. Ő volt akkor a műszaki vezető is abban a klubban amelyikben repült.
Néhányan Pápáról mi is ott ismerkedtünk a sárkányozással. Láttunk egy sárkányrepülőt ott, ami szerintünk nem igazán felelt meg a szabályoknak. Éppen akkor kellett berepülni valami oknál fogva.
A vezető pilóta felszállt vele egyszer, és leszállás után közölte hogy a sárkány még nem alkalmas a repülésre. A műszaki vezető srác erősködött, hogy azért még ő is megnézné a levegőben egyszer. Felszállt, de le már nem, mert a szárny összecsukódott (valószínű azon okok miatt, amiről mi pápaiak magunk között már beszéltünk) a levegőbe, és lezuhant a sráccal együtt. Nem túl magasról, nem túl nagy sebességgel, de olyan szerencsétlenül, hogy a motor a fejére esve koponyaalapi törést szenvedett.
Hiába élesztgették a társai, és utánna a mentősök kitartóan legalább egy órán keresztül, nem lehetett megmenteni az életét.

Ez csupán azért történhetett meg, mert egyszer túllépte az előírt szabályok határait.

A legszomorúbb az számomra, hogy akikről itt említést tettem, és már nem lehetnek köztönk, munkatársaink-barátaink voltak egykor.

Tehát ezért sem engedek-engednék a szabályokból, mert sokkal jobb ha minél többen és minél tovább köztönk maradhatnának. Ezt kutató-mentő koordinátorként sem szabad sohasem elfelejtened.

A seregben akkor fordulhatnának jobbra a dolgok, ha az igazán felelős döntéseket azok hozhatnák meg akik igazán tevőlegesen vesznek részt annak a működésében-működtetésében.
Solo 83055 2008. június 22. 14:17
Válasz erre
A reptérről biztos nem látják, hogy mit csinál a gép 100km-rel arrébb. Azt hogy a radarezred emberkéi láttak e valamit a magasságnövekedésből azt nem tom, de biztos nem figyelték árgus szemekkel. Alacsony útvonalon voltak álítólag. Leht még radarkapcsolat sem volt. Az Ukránokat kellene megkérdezni, ők biztos jobban figylemmel kisérték a mozgását.
Monox 83054 2008. június 22. 13:58
Válasz erre
Valamit nem értek. Előljáróban leszögezem, hogy a katonai repülés szabályzatában az ismereteim hiányosak, de:

Ha egy L-39-es rak egy bukfencet az égre, ezt nem látják a repülés irányítók? Ez az Alba esetében több száz méter repülési magasság gyors változását mutatja az indikátoron. Ennyit még az ország legtávolabbi sarkában is észrevehető a reptérről, nem? Ha pedig ez megtörtént talán egy kicsit közelebb vagyunk ahhoz, hogy megtudjuk mi is történt pénteken délelött.
Solo 83053 2008. június 22. 13:11
Válasz erre
Helló!

Az amit leírsz az elméletben igaz. Gyakorlatban nem. Én sem azt mondtam, hogy általános dolog, hogy orsóznak és bukfenceznek útvonalon, hanem, hogy a beköszönés. Egy 360 fokos vízszintes foruló az útvonal fordulópontján egyátalán nem sért semilyen szabályt. Sőt ha túl hamar érkezel a fordulópontra akkor az egyik módja az idő eltöltésének.
Az hogy esetleg (még nem tuti) ők csináltak valami flikkflakkot nem általános. Abban is biztos vagyok,hogy ha volt ilyen akkor az nem a fiatal oktatott egyéni döntése volt. Ilyenkor az oktató a felelős.
Az útvonalat ha nem speciális felhő vagy hangsebesség feletti, akkor szabadon választható. Általában a feladatot végrehajtó (oktatott) az oktató beleegyezésével tervezi meg. Mindenki arra repked amerre kedve tartja csak figyelembe kell venni a repülési szabályokat. Tiltott, korlátozott, ellenőrzött légterek stb.

Nem annyira szabályozott a katonai repülés sem ,mint ahogy gondolod. Vannak szigorú szabályok, de a szabályok keretein belül sok mindent meg lehet és kell is csinálni.

Szentkirályon voltam Mi-8/17másodpilóta míg be nem zárt. Azóta a parancsnokságon dolgozom mint kutató-mentő koordinátor és az évi 5 óra repidőmmel (amit szinte esélytelen, hogy le tudok repülni) várom, hogy jobbra forduljanak a dolgok a seregen belül.
mig23papa 83052 2008. június 22. 11:27
Válasz erre
Solo

Valóban, a média hatására már sokmindent beleképzeltek a szituációba. Ők ebből élnek, a szenzációkból, de az is igaz, hogy nem zörög a haraszt, ha a szél nem fújja.
Biztos ami biztos, azért tényleg várjuk meg a vizsgálat eredményét, remélve hogy minden részlete publikus lessz.

A beírásod többi részével azonban sajnos nemtudok egyetérteni.

A beköszönős dolog egyáltalán nem elfogadott a seregen belül, ez legutóbb talán még Tobak Cicáék idejében lehetett elfogadott dolog.
(Mint ahogy például egy kamion sem arra viszi a rakományát amerre a sofőrnek éppen kedve tartja)
A repülési feladatok szigorúan a kiképzési terv szerint kell hogy megtörténjenek. Legyen az útvonal, műrepülés, vagy harci feladat gyakorlása. Komoly elméleti felkészülés előzi meg mindegyiket. Műrepülés gyakorlása az erre kijelölt légtérben lehetséges csak. Útvonalon nem csinálunk egy orsót vagy egy bukfencet, mert akkor és ott nem az a feladat.
Az útvonal kijelölése sem csak a gép parancsnokának dolga, mert akkor tényleg mindenki arra repkedne amerre csak a kedve tartaná.

"Létezik olyan, hogy büszkeség."? Igen létezik, lehet hogy éppen ezért történt az ami történt, mert ezt rosszul értelmezték a fiúk. Ennélkül is büszke volt akinek megvolt erre az oka. A morál nem ezért juthat vakvágányra.

Igazából nemtudom melyik pilcsi rokonai laktak arrafelé, de mindkettőjüknek tudnia kellett, hogy amit tesznek, nemigazán szabályos, ezért nem is volt rá engedélyük.

Senki sem keresi rögtön a pilóták felelőségét,ez csak egy lehetőség a sok közöl, ami lehet akár műszaki hiba, madárral ütközés, időjárási probléma, egészségügyi probléma...

A bosszantó hogy valóban nem egy nyeretlen kétéves ült hátul, mégis megtörtént ami megtörtént.

Ha pedig mégis ők rontottak el valamit, akkor viszont felelőssé kell tenni őket, éppen a hasonló esetek elkerülése végett. Ezzel nem sérülnek a kegyelethez való jogaik.

"Egy másik példa a szállító helikopter másodpilóták esete." Ott is ugyan úgy történnek a dolgok, meg van határozva (vagy legalábbis meg kell hogy legyen határozva) hogy mikor ki mit csinál a gépen.

Mint említettem, ez nem sétarepülés. Itt is igaz az a mondás, hogy "jó pap is holtig tanul" vagyis valóban karban kell tartania magát még a több ezer órát repült pilótáknak is, az más kérdés hogy ennek a feltételei nem mindíg adatnak mag.

Mi lehet ennek az oka?
Szerintem az hogy a miniszterük annyit sem ért az egészhez , mint a tyúk az ÁBC-hez, és a legbosszantóbb az hogy még észre sem veszi magát.

Nem írtál összevissza, hisz ilyenkor mindenkinek csaponganak a gondolatai.

Végezetül tisztelettel megkérdezném, milyen kapcsolatod van,. vagy volt a katonai (és egyéb ) repüléssel, milyen saját tapasztalataid vannak ezen a téren?
mig23papa 83051 2008. június 22. 10:55
Válasz erre
Bombraider, Monox

Teljesen igazad van.
Störknél nem az volt a gond,ebből a szempontból hogy a stabilizátor tengely anyaghibája miatt elszált az a gépről, és ezért kattintania kellett a Józsinak, hanem az hogy éppen arrafelé semmi keresnivalója sem volt a gépnek. (a letiltása is valószínüleg ezért történt)
Kollégák fültanúi voltak a telefonbeszélgetésének, amikir hívta a szüleit, hogy mikor és hol figyeljék őt, mert megy "bemutatót " repülni nekik.
(Tudomásom szerint most is készült olyan videófelvétel, melyre készült az azt készítő, tudván előre hogy az a gép akkor és ott fog megjelenni.)
Amúgy az eset után nem repült a Józsi többez Mig 23-assal
Utánna leállították a századot, akkori NDK-ból jöttel spéci kukkerokkal megvizygálni az összes gépet, a többi rendben volt, de a dísszemle elmaradt akkor.

Természetesen nem akarom piszkálni az áldozatokat, várjuk meg mi lesz a vizsgálat eredménye, de benne van a pakliban az is hogy esetleg mégis ők voltak a ludasuk. :-((
Kalóz 83050 2008. június 21. 18:09
Válasz erre
Ehhez csak annyit: Ha én évente mindössze 60-80 órát vezetnék kocsit, visszaadnám a jogosítványomat, pedig az autóvezetés kicsit egyszerűbb, mint repülni.
Kalóz
balaton 83049 2008. június 21. 13:15
Válasz erre
Szerintem se kéne ezt tovább ragozni. A vizsgálat során minden ki fog derülni, nem hinném, hogy laikus szemtanúk és pletykák alapján kéne itt találgatnunk. Már csak kegyeleti okokból sem.
üdv. KG
Solo 83048 2008. június 21. 12:00
Válasz erre
Helló!

Látom a média hatására már sokmindent beleképzeltek a szituációba.
Egy civil, de még egy nem repülős katona számára sem egyszerű megítélni egy ilyen estet. Sőt ilyen korán még a pilóták sem bocsátkoznak találgatásokba.
A beköszönős dologról meg csak annyit, hogy nem hivataosan ugyan , de teljesen elfogadott dolog a seregen belül. Egy jóidős kiképzési útvonalrepülés nem túl bonyolult feladat. Az útvonal kiválasztását általában a gép parancsnoka határozza meg. Kivéve ha spéci útvolnalról van szó. Adódik a lehetőség, hogy ha elérhető távolságban van egy szerettünk akkor arra repülvén megmutassuk magunkat. Létezik olyan, hogy büszkeség. Ha ezt is kiölnék a katonákból akkor a morál a jelenlegi béka popója szint alá is eshetne. Büszkén megmutatni, hogy én egy szép repcsit vezetek nem ellenkezik semmilyen szabályzattal. Az adott feladatnak vannak megadott paramétereik és van lehetőség arra is, hogy egy repüljek egy kört pl a fordulópont körül. Ha az történetesen a szülőfalum, azt senkit nem érdekel.
Addig amíg hivatalosan be nem jelentik, hogy a gépnek nem volt semmilyen műszaki problémája, addig ha lehet mellőzük a találgatásokat, hogy mi okozta a lezuhanást.
Nagyon nem szép dolog rögtön a pilóták felelősségét keresni. Hidjétek el, semmi olyat nem csináltak, amit egy repülő tábornok ne tett volna meg. Nem egy nyeretlen kétéves ült hátul. Ha mégis ők rontottak el valamit, akkor sem kell/szabad őket felelőssé tenni. Más országokban ha egy pilóta hibázik, azt mindenféle következmény nélkül elmesélheti a többieknek. Így ők is tanulhatnak belőle. Nálunk rögtön karóba húzzák az illetőt, ezért szinte sose derülnek ki az olyan esetek, mikor nem hal meg senki és a technikában sem keletkezik kár.
A kevés repidő egyik problémája pedig az, hogy egy adott feladat alatt a pilóták rá vanak kényszerítve, hogy más manővereket is gyakoroljanak. Például ha a mostani esetben útvonalon csináltak egy orsót vagy egy bukfencet, azt lehet azért csinálták, hogy gyakorolják. Lehet, hogy egyesek ezt nehezen fogadják el, de e nélkül sok csak egyenes vonalban repülni tudó pilótánk lenne.
Egy másik példa a szállító helikopter másodpilóták esete. Hiába kapna esetleg papiron 10! óra saját repidőt, ha a géplétszám miatt nem tudnak belőle lerepülni 5 órát se. Ebből kifolyólag ha például egy hadműveleti feladatot repülnek a gépparancsnokok rá vannak kényszerítve, hogy egy időre átadják a botot, különben a mellettük ülő másodpilótának egy vészhelyzetben még a leszállás is gondot okozna.
Az is egy erős tévhit, hogy egy 2000 órát repült pilótának már nem kell olyan sokat gyakorolnia. Kell különben a megszerzett képességei szépen kikopnak.

Bocs , hogy ilyen összevissza írtam, de kicsit csaponganak a gondolataim. :)
A lényeg, hogy ne bántsátok szegény pilótákat. Egyelőre senki nem tudja mi történt.
A miniszterünk is csak azt mondta, amit a szájába adtak.
Cébés 83047 2008. június 21. 11:28
Válasz erre
Monox 83046 2008. június 21. 11:07
Válasz erre
Bocsika rossz az előzmény, Mig23papa hozzászólásához kívántam csatlakozni.
Monox 83045 2008. június 21. 11:06
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy Störk József 1985 augusztusi balesete kizárólagosan a meggyengült 31. számú törzskeret szétrobbanásra vezették vissza. Az is igaz, hogy a bizottság kapásból egy rosszul sikerült beköszöntés lehetőségét kezdte vizsgálni, minthogy a gép Csömör mellett zuhant le (minő véletlenség, hogy Störk szülei pont ott laktak) de végül megtalálták a becsapódástól 2235 méterre a leszakadt (azt hiszem) baloldali vízszintes vezérsíkot. Varga "Tömör" visszaemlékezéseiben nem említette, hogy a beköszönés valóban megtörtént volna, amint azt sem, hogy a hajózó nem repült volna utána.
Cébés 83044 2008. június 21. 00:07
Válasz erre
Ha ezt ő maga mondta neked akkor elhiszem...
Amúgy nem tudom ki vagy ezért nem is kívánok veled erről vitát nyitni.
Mellesleg nagyon halkan és zárójelben én is megjegyzem,hogy nem az ő repült óráikat idéztem (mert te így írtad) hanem egy bizonyos személyét egy bizonyos típuson egy bizonyos pillanatig...
IndianaJones 83043 2008. június 20. 23:39
Válasz erre
Nyugodjanak békében..

Mellesleg nagyon halkan és zárójelben megjegyzem,hogy még ha igazad is lenne (de nincs) az ezévi repült óráikat illetően,pont ezért nem lett volna szabad ennyire felelőtlennek lenniük.. De sajnos ez már nem számít..
kékfény 83042 2008. június 20. 23:13
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintetek én ezt az L-39-est láthattam ma délelőtt 10,30 és 11 óra között, APC(heves megye)település felett, Nógrád megye irányába kb 200-300 méter magasságban?
Kékfény.
Bombraider 83041 2008. június 20. 22:55
Válasz erre
Még az kimaradt,hogy..
Ami "kiderült" az ő gépén,azt utánna a többin is észre vették,és úgy tudom,hogy le is voltak tiltva egy ideig.
Bombraider 83040 2008. június 20. 22:53
Válasz erre
Szia!
Én úgy tudom,hogy Störk Józsi nem "csak" pilótahiba miatt esett le..
A történet végére már mindenkinek azt mondták,hogy a beköszönés miatt volt,de én úgy tudom,hogy ott volt műszaki hiba is.

üdv:bomb
bigboy 83039 2008. június 20. 22:20
Válasz erre
Cébés köszönöm helyetem kimondtad .Most a fájdalom és részvét idelye van . bigboy
Cébés 83038 2008. június 20. 22:13
Válasz erre
In Memoriam
In Memoriam

Ezzel a fotómmal búcsúzom az oktatótól,a növendékétől és a 120-as Albától.
Vajon hány órát repülhettek idén?
Peszke a dobbantásáig (MIG-29) idén 2! azaz kettő! órát repült
mig23papa 83037 2008. június 20. 21:56
Válasz erre
harold

ez nem sétarepülés hanem katonai, a repülési útvonalnak nem lehet akadálya ki hol lakik, vagy hol lakik rokona ismerőse, mert kis ország lévén ilyen elvek alapján fel sem szállhatna egy katonai gép sem,
nem ez az első (és csak reménykedhetünk hogy az utolsó) eset, hogy a repülési tervtől és útvonaltól eltérve katasztrófa lett a vége
sajna az ember olyan szerzet, hogy nem hajlandó tanulni mások hibájából
mig23papa 83036 2008. június 20. 21:52
Válasz erre
bgyasoldier

nem elég "büntetés" amit kaptak, kecsón leszállva (ha kiderül a turpisság) biztos nem dícsérték volna meg őket, de ki nem rúgták volna őket az biztos
amúgy a Störk józsi nem repült a hasonló mutatványa után, bár ő élve megúszta
harold 83034 2008. június 20. 21:42
Válasz erre
Számomra az is nehezen érthető hogy rozsályi pilótát miért küldenek Fehérgyarmat közelébe. Egyértelmű hogy be fognak köszönni az ismerősöknek és már kész is baj.

Részvétem.
bgyasoldier 83033 2008. június 20. 21:41
Válasz erre
Sziasztok!

Szomorú hír, részvétem a családoknak.

Egy kérdés: ezzel a beköszönéssel nem kockáztatták a karrierjüket? visszatérve Kecsóra, lett volna vmi "büntetés"?
mig23papa 83032 2008. június 20. 21:16
Válasz erre
Daala

igazad van, ez valóban egy értelmetlen halál volt
at egyik hajózó szüleinek köszöntek volna be, eltérve a repülési tervtől, egy bukfenccel akartak kedveskedni az őket nézőknek, de mivel kis magasságon kezdtek a manővernek az alja is alacsonyra került ( a talajszint alá) felismerve a problémát elkezdték a katapultálást, de mivel ekkor már a bukfenc leszállóágában voltak orral a föld felé, nem volt idő kihasználni a katapult adta lehetőségeket

valóban nem kellett volna feleslegesen emberkedniük, ettől függetlenül még élhettek volna sok sok évig, sajnálom őket, és nem csak azért mert repülős ember lennék magam is,
személyesen nem ismertem őket, de már nem is fogom megismerni őket sajna

részvétem a hozzátartozóknak

:-((
Salieri 83031 2008. június 20. 19:46
Válasz erre
Albatros gyaki gép volt és csak az alezedes tudott katapultálni.Most volt az Activba
Bombraider 83030 2008. június 20. 19:17
Válasz erre
SZia!
Itt van fent 3 felvétel amikor még repültek...:(
rtlhirek.hu/dock/videogallery

üdv:bomb
Daala 83027 2008. június 20. 18:59
Válasz erre
Állítólag az egyik hajózó szülei felvették kamerával az egészet, nekik köszöntek be alacsonyan...lehet, nem kellett volna feleslegesen emberkedni...
Mindenesetre repülő műszakiként nagyon sajnálom az értelmetlen halálukat és részvétem a családoknak és a szeretteiknek!
borisz 83025 2008. június 20. 18:45
Válasz erre
Én is olvastam a gyászhírt, és igaz nem ismerem a hajózókat, ötletem nincs kik lehettek, mindezek ellenére én is szomorú vagyok, és nem amiatt, hogy összetört az ALBA, nem a pénz miatt, hanem azért a két ember miatt, valamint azok miatt, akiknek a szerettei voltak. Tudom, hogy semmit nem segít, hogy leírom, és talán mesterkéltnek is hathat, de valahogy kikívánkozott.
Ptamas 83024 2008. június 20. 18:35
Válasz erre
www.szon.hu/
Remélem nem lesz nagy csámcsogás.
A hírekben most hallottam,hogy a jól felkészült riporter megállapította, hogy az egymás mellett! ülő pilóták közül csak az egyikük tudott katapultálni. Ugyan hány hülyeség fog még elhangozni?
Ptamas
Salieri 83023 2008. június 20. 17:07
Válasz erre
Emerick 83022 2008. június 20. 15:56
Válasz erre
Nem fogok mélyreható elemzést írni, pedig tudnék. Elsősorban nem azért nem teszem meg, mert Mekett törölné, hanem mert két pilótánk nyugalmát zavarná meg.

Nyugodjanak békében! A haza két újabb hős elhunyt tagja.
bigboy 83021 2008. június 20. 15:54
Válasz erre
Ptamas 83019 2008. június 20. 15:05
Válasz erre
"elment két ember két hös aki az életét adta a repülésért és adta volna a hazájáért is ha kell"
Bigboy engedelmeddel elmondtam a rádióban a fenti idézeted, és lement Charlie-tól a nézz az ég felé.
A Rádió Majsa és Kiskunmajsa ezzel tisztelgett a két pilótának.
Nyugodjanak békében!
PTamas
balaton 83018 2008. június 20. 13:32
Válasz erre
Nem akarok politikát csempészni a makettinfóra, de nem tudom szó nélkül hagyni: 200 milliós (nem működő) honlapra, milliárdos fiktív szerződésekre, meg minden sz@rra van pénz, csak épp azokra nincs, akik tesznek is valamit ezért az országért és a benne élő emberekért.
bigboy 83017 2008. június 20. 13:13
Válasz erre
Igen elment két ember két hös aki az életét adta a repülésért és adta volna a hazájáért is ha kell. odafönt meg akkor fognak a fejükhöz kapni ha a lábukra gurul egy gép kereke. ez a legszörnyübb az egészben .bigboy
balaton 83016 2008. június 20. 13:05
Válasz erre
Még semmit nem tudunk. Lehetett műszaki hiba, vagy madárral való ütközés... De ettől független igazad van. Ha megemelnék a pilóták repülési óraszámát, az biztosan nem ártana, hanem használna.
molnibalage 83015 2008. június 20. 12:47
Válasz erre
Ez egyszerűnen hihetetlen... A felső vezetés mikor kap már a fejéhez, hogy NAGYON nagy baj van?
Sziluboy 83014 2008. június 20. 12:29
Válasz erre
12 óra 22 perckor egy kétmotoros szállítógép haladt el Kunhegyes felett két vadászgép kíséretében. Sajnos már távolodóban voltak, mikorra kiértem a lakásból...
G-cart 83013 2008. június 20. 12:29
Válasz erre
Roadblock 83012 2008. június 20. 12:26
Válasz erre
Sajnos egy magyar felségjelű Albatrosz szenvedett balesetet..
Mind2 pilóta életét vesztette.
balaton 83011 2008. június 20. 12:03
Válasz erre
Nem sokkal 11 óra után lezuhant egy vadászgép Szabolcs megyében, Fehérgyarmat körzetében. Egyelőre nem tudni, hogy a gép milyen felségjelű volt. A hírTV értesülései szerint a pilóta katapultált, de a mentőktől érkezett hír szerint a férfi életét vesztette. Úgy tudjuk a vadászgép lakatlan területen ért földet. A honvédség és a katasztrófavédelem emberei már a helyszínen vannak.
mig23papa 83010 2008. június 20. 09:55
Válasz erre
mszl

ebben neked teljesen igazad van, ismerjük a tényeket,
a baj csak az hogy ha beszélünk erről itt, attól semmi nemfog megváltozni :-((
mig23papa 83009 2008. június 20. 09:53
Válasz erre
HUJBI

az újraélesztés bizonyos időkorlátokon belül lehetséges csak, még Svájcban is, és vannak olyan esetek melyekben az időkorláton belüli újraélesztés is hatástalan,
amúgy az újraélesztés a legkevesebb esetben oldható meg csak a defibrillátorral, (annál kicsit összetettebb a manőver)
a legnehezebb a használatával kapcsolatban eldönteni azt , hogy kell-e egyáltalán használni, nehogy éppen azzal okozzunk visszafordíthatatlan foloyamatokat szívrohamból sem éleszthető újra mindig az áldozat

a véleményem az, hogy az általános és középiskolákban, néhány feleslegesen oktatott dolog helyett pl. ilyeneket kellene tanítani, mint például a szakszerű, gyors és hatákony újraélesztés
PETI 83008 2008. június 20. 08:54
Válasz erre
mlsz!

Most nem, de egy 2006-os fotózás alkalmával sikerült az is...
Remélem idén is összejön! Vegyszerálló vagyok :)
mszl 83007 2008. június 19. 21:51
Válasz erre
Szia!

Sajnos a megfelelő kellék az kevés, (hiába szidják az eü. rendszert, a pénz azt megkapják a készülékekre, ha nem is sokat de akkor is kapnak, de sajnos nem mindig ott landol ahol kellene mi befizetjük a kasszából kikerül de utána hova kerül az már kérdéses, és ezért van sok jó a mostani"reformokban is ami az orvosoknak stb.. nem tetszik mert sokkal több adminisztrácó, jelentés sokkal pontosabban lekövethető a pénz utja! A házi orvosok a vizitdíj bevetetésekor azt sem "tudták" hová tegyék azt, és a végén ők ragaszkodtak a legjobban hozzá) az igazi MENTŐ orvosok előtt le a kalappal, (ők azok már akik 10-20 éve nyomják az ipart sokszor olyan körülményeknél baleset...ahol azt kell beosztani gyorsan pontosan ami a kocsiban van és kész, hiába is lenne millió a bankszámlán abban a pillanatban akkor sem érne oda semmi ami még kellene) de sajnos ezt nem mindig tudnám elmondani a többi hirtelen létrejött "Mentő"-ről amik az utóbbi években verbuválódtak, ezzel nem a szakmai felkészültségüket vonom kétségbe, csak a hozzá állásukat. (Sajnos ennek sokszor látom a "gyümölcsét", pedig egy kis jóindulat és egy kis türelmesség sokat segíthetne). mert nem azok tehetnek róla hogy ilyen az orvosok helyzete akik hozzájuk fordulnak segítségért. Sajnos az én meglátásom erről hogy ezért mindenki eggyütt a felelős, mert nagyon jó volt amigy mindent osztogattak csak úgy a kétszép szemünkért, de ez mind pénzbe került és amig alig adózik valaki nincs amiből pótoljuk az elfogyott pénzt. DE a másik oldala hogy az APEH sem azt nézi meg az ország névsorán, hogy XY 15 éve nem adózik, vajon miből él? (akkor is ha hajléktalan és legfőképp ha nem akkor miből tarotta fenn magát eddig) nem csak azokat kellene ellenőrizni akiik adóznak, hanem először is azokat kéne megpiszkálni akik nem fizettek be semmit a kasszába, mert azok szája jár a legjobban.
Cébés 83006 2008. június 19. 21:32
Válasz erre
Teljesen jót írtál.
A terminálban ki kell hogy legyen helyezve mobil defibrillátor.
Van hozzá leírás,de kérdéses hogy egy civil aki még sosem látott ilyet hogyan boldogul vele.
Lajos 83005 2008. június 19. 21:20
Válasz erre
PETI 83004 2008. június 19. 21:15
Válasz erre
IMG_7752 korr copy

HA_MPN
IMG_7752 korr copy

Fél órája húzott el a házunk felett... :)
lucky 83003 2008. június 19. 20:55
Válasz erre
Az meg a másik kérdés, h tudja-e kezelni a szerk-t a jelenlévők közül vki.
Nem vkok a reptéri dolgokkal tisztában ha hülyeséget írtam sorry.
Cébés 83002 2008. június 19. 14:16
Válasz erre
A legutóbbi ilyen esetnél mikor egy utas esett össze,figyeltem az eseményeket.
Érkezik a Delta mentő kb 1-2 percen belül,rohannak a defibrillátorral az utashoz.
Eltelik újabb 3-4 perc,fékcsikorgás...érkezik egy rohammentő,ebből is kiugranak és rohannak egy másik defibrillátorral.
Ezek szerint az első vagy nem működött vagy nem tudom...
Az a 3-4 perc várakozás pont elég volt ahhoz hogy ne tudják megmenteni,pedig elvileg a terminálban is kellene lenni ilyen készüléknek,csak ezek után kérdés hogy müködnek e egyáltalán.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223.