<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98. |
romsitsa | Adatlap | 721943 | 2024. március 16. 16:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 721939 | 2024. március 16. 14:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igaza van Ádámnak, a balesetes képek levéltári iratanyagból vannak kifényképezve és mint ilyenek, közlési engedélyhez kötöttek. Ezt bizony szóvá kell tenni, mert itt nem történt ilyesmi. Problémának érzem azt is, hogy bármi ami felkerül a netre, onnantól jogtiszta? Hogyan? Miért az? Letöltök egy tonna képet pl vateráról, ebayről és könyv illusztrációjaként felhasználom, mert fenn van a neten? Aggályos. No és akkor minek vásárolok meg pl én képeket? Már ha meg tudok valamit venni. Manapság néhány gyűjtő (?) csap le mindenre szemmel látható összegekért. Aztán mi lesz velük? Mert publikációk nem jelennek meg. (amit én veszek meg, szeretném is publikálni, ha lesz rá időm) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721934 | 2024. március 16. 13:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A második és a harmadik csendőr, a negyedik Skoda 256B (Emerick hozzászólása az eredeti képhez!). A Sokol 1000-es 1942-ből azért érdekes, mert ez az egyetlen amin láttam eddig egységes honvédelmi gépjármű emblémát. A következő is csendőr, a a traktor pedig bőven háború utáni (58-tól használt rendszámmal). A bevonultatott kocsi egy Cadillac 355C (szintén az eredeti képhez kommentelve) UI: kérlek, írd meg milyen oldalakról vannak a képek, mert a Facebook zárt rendszer és így még a Google képkeresőjével sem tudom visszakeresni a képeket és mint látod, elég fontos infók vannak melléjük írva sokszor. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 721927 | 2024. március 16. 11:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hadúr67 | Adatlap | 721898 | 2024. március 15. 14:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Helló Szaktársak! Segedelmet kérnék a Magy.Kir.Honv.páncélosainak terepszín festéséhez. Minnél hitelesebb festékszín kódokat kérnék elsősorban enamel típusúakból. Előre is köszönöm,minden jót: Hadúr67 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721666 | 2024. március 10. 23:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mujzer Péter könyvének Facebook oldaláról vannak. Hogy ő honnan szerezte, azt nem tudom, de mivel a Facebook oldal nyilvános, inenntől gyakorlatilag publikálva vannak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 721659 | 2024. március 10. 21:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem a balesetes képek is levéltári fotók, de ne legyen igazam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721617 | 2024. március 9. 20:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Újabb csokor, most leginkább Hunsonwheelsróől, meg Axishistory fórumról ahol már régen jártam. Az első 4 képen egy karambol dokumentációs fotói (sajnos a motor rendszámát csak jegyzőkönyvből tudni, de legalább a Ford körbe lett fotózva szépen). Van még két Botond, ritkán látható szögből ahol szépen látszik az ülések kialakítása, meg egy másik az Axishistoryról csúnya másolásvédelemmel, de olvasható rendszámmal. Legvégére maradt a kedvencem, egy eredeti lengyel festéssel és rendszámmal hagyott, de mintaszerű alakulatjelzéssel ellátott, nem túl gyakori Polski-Fiat 518 Lazik +1 pontosítás: amit én eddig Mávagnak néztem az most véletlen belefutva kiderült hogy szintén Polski-Fiat, csak 6021R rendőrségi riadó felépítménnyel! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721528 | 2024. március 6. 21:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hát sajnos ebben is igazat kell adjak neked. Az Odkrywca fóruma szerint csak a tüzérségi eszközök százas nagyságrendben érkeztek, és a járművekről szó sincs. Az szervezeti szinten több teljes gépesített hadosztály. Talán kicsit félreérthető volt a hsz-em: az említett könyv 4 oldalából összeadva max egy oldal az illusztráció, a többi nem pontos járművek - bár azok is vannak, néha rendszámmal is - de két oldalt csak az alakulatok felsorolása tesz ki. Sokkal több, mint amit régebben gondoltunk. Egyelőre azt látom, hogy a személygépkocsikon és a motorokon kívül nagyjából a Haditudósító század teljes gépjárműállománya innen került ki láthatóan. Persze én is lépten-nyomon botlok ex-lengyel járművekbe minden beosztásban (és ezek csak a lengyel márkák amikről ránézésre tudom, honnan vannak) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 721522 | 2024. március 6. 19:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyanítom nem fogunk olvasni a mintegy 3000 különféle gépkocsiról, aminek több mint a fele katonai volt. Arról sem, milyen sok magyar alakulatnál (a páncélos erőktől a katonai közigazgatáson át a légierőkig) Vagyis a menekülők relatív többségének lengyel katonai anyaga volt. 14 évnyi kutatás után se tudni pontosan hány gépjármű érkezett és azok hol szolgáltak. (apropó, 2-300 darab biztosan közlekedett a polgári forgalomban is és közel ugyanennyit visszaadtak honvédségi kezelésből is) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721511 | 2024. március 6. 11:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1939 szeptembere. Gyakorlatilag egy pár alakulat és egy sor civil menekült az akkor még semleges Magyarországra. A Wrezsien1939 sorozat Polski Fiat 508 kötete 4 oldalon keresztül részletezi hogy milyen alakulatok mentek Magyarországra Bővebben Mujzer Péter - From Poland to Hungary most kiadott könyvében tárgyalják a járművek magyar haditechnikai vonatkozását, későbbi felhasználással együtt. A könyv lesz nemsokára magyarul is! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 721509 | 2024. március 6. 11:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez a lengyel bevonulás(?) mikor történt? A háború előkészületében, 39-ben? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721501 | 2024. március 6. 08:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gálhidi István saját fotói Mujzer Péter könyvének Facebook oldalához kommentelve. Lengyelek érkezése a Tatár-hágón. (nem magyar járművek - itt még) És ha már belementünk a lengyel-magyar (fegyver)barátságba, hoztam még néhány képet odkrywca forumról is, szintén az érkező csapatokról. A fortepant most hagyom mert az már régről ismert. Végére betoldottam még egy képet egy Polski-Fiat 508-cal foglalkozó lengyel kiadványból, és egy fotót ami nekem szintén nagy valószínűséggel lengyel járműveket ábrázolhat. Sajnos ahhoz nem volt semmi infó. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721261 | 2024. március 1. 13:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Van az három is! KV-40 lesz, mert KV-50 még nem volt akkor, meg azért mert azoknak kilógna a szűrő a tetejéből. Mögöttük meg egy Opel Kapitän, ha jól látom. A Botondok mellett álló eü. busz engem mondjuk jobban érdekel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 721259 | 2024. március 1. 13:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! A jobb felső sarokban a villanyoszlopnál két KV-40(50?) lehet? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721256 | 2024. március 1. 12:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
*Természetesen, bárki aki megnézi a képet, látja hogy a Krupp rendszáma E-143... De ha már flood, legyen kövér: kicsit manipuláltam a színekkel. Nem állítom, hogy tökéletes, de közelebb van a valóshoz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721254 | 2024. március 1. 11:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Újabb jós(z)ágok. HM-HIM Facebook oldaláról színes (!) fotó leírás szerint '43 márciusából (!), a Dontól megmaradt (!) járművek egy részével. Sajnos az E-183-on kívül nem ismerhető föl semmi rendszám, viszont azon van valami ismeretlen alakulatjelzés a VI. ht. zászlós keretével. Emerick, esetleg tudod, hogy ez a rendszám hova tartozott? :) Újabb követendő FB oldalt találtam, némi érdekességgel a kommentek közt is. Pl egy szép Botond, tiszta rendszámmal, de minden egyéb jelzés nélkül, vagy egy bevonultatott Mercedes (amik nekem továbbra is szinte egyformák úgyhogy csak tippelem hogy 170V). Meg van még egy csomó nehezen kivehető jármű a Petőfi laktanya udvarán. Vateráról most egy teljesen ismeretlen teherkocsit lőttem az erdélyi bevonuláskor. Talán ki tudjuk sakkozni mi lehet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 721125 | 2024. február 27. 11:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A 3-086-os Ford BB mentő különösen érdekelne honnan van, mert most már biztos vagyok benne, hogy te olyan csoportokat is nézel amikről én nem tudok :) Azért is nagyon különleges, mert eddig csak és kizárólag 2- sorozatú Ford BB mentőt láttam képen, márpedig valami 20 körüli képem van csak rendszámosakból... Kár, hogy az alakulatjelzés nem látszik, de az ember ne legyen telhetetlen. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 721031 | 2024. február 25. 19:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 720818 | 2024. február 20. 16:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 720701 | 2024. február 17. 17:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kösz, ez a kép nagyon jó kis kiegésztés a történethez! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 720697 | 2024. február 17. 16:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na még egy utolsó lábjegyzet a "hidas műsorhoz": Ezt most találtam a képeim közt, Bernád Dénes régebben posztolt képe. "Felkészülés a Dnyeszteren átkelésre Hodorenkától keletre". A Mercedes előtt haladó teherautó tetején ülő kaonák fejénél pontosan ugyanaz a partszakasz látszódik mint a Bofors optikája fölött. És mi van a térkép szerint észaKELETre Hodorenkától? Usztecsko. Q.E.D. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 720411 | 2024. február 10. 21:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 720407 | 2024. február 10. 18:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 720354 | 2024. február 9. 16:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 720188 | 2024. február 6. 18:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az a ritka eset, hogy itt lehet tudni: Kőrösmező. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 720164 | 2024. február 6. 09:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Zrínyi szerepel a Peko könyvében (67. oldal)is. Annak a fotónak az érdekessége, hogy Turán típusú pótlánc keret van az orrlemezen. A lenti fotó alapján viszont úgy tűnik, hogy a könyvbe egy valami okból retusált kép került be. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 720154 | 2024. február 6. 09:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A páncélvonatos képről, tudjuk, hol készült? Az a fűtőház nagyon jellegzetes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 720127 | 2024. február 5. 22:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sajnos nem. A legtöbbje Facebook-os kép különböző csoportokból. Ha már ezek közül is voltak itt képek, akkor bocs! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 720039 | 2024. február 4. 11:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Forrást tudsz adni ezekhez? A fájlnevek alapján Facebookról van a többsége, bár az első soron kívül mind volt már itt. A piros szöveget felismerem Csapó János vízjele, a MAN M1 képek pedig a Zala megyei Levéltárból (Eger Zsigmond) Az Opel Blitz műhelykocsit még vaterás hidertésként mentettem le, de ha jól látom, ez már rendes szken. Az Uhry Fordok nagyon érdekelnének honnan vannak, mert megint egy új jelzést találtam rajtuk. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 720031 | 2024. február 4. 11:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Innen-onnan... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 720023 | 2024. február 4. 00:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Újdonságok, innen-onnan. Leginkább Azopan, meg Régifotók. A debreceni MAN M1 különösen érdekes, mert ha hinni lehet a hátoldali dátumnak, a másik két MAN M1 fotóm közül az egyik szintén debreceni, csak három nappal korábbról. Mujzer Péter Huns on wheels oldalára meg felkerült a régebben ismert budapesti LeFH 18/40 még két képe, így akár az egész jelenet megépíthető már pontosan. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719800 | 2024. január 31. 10:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719797 | 2024. január 31. 09:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Még átnézve azt vettem észre, hogy bár különböző platódeszka kiosztások vannak 4, 5 és 6 deszkából, a tankszállótós képen látható 5 deszkás oldalfalat csak merev kabinnal láttam. A vászontetős variálódik a maketten látható 4 deszka és 6 deszka között. Szóval ha azt szeretnéd megcsinálni, akkor a platófalak is cserére szorulnak. De legalább a kabin nem. Az is feltűnt még, hogy a háromszög a tetőn túl elöl van. Ez a fotók alapján előrefelé lehajtva sem ér a tető íves részének kezdetéig. És maga a prizma sem a kitben lévő lapos, hanem egy korábbi, hátulról hegyes verzió. www.track-link.com/forums/attachments/research_ww2/a9f705a4880d0c5d269805527d69f0c5_128633.jpg | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
tibcsibácsi | Adatlap | 719760 | 2024. január 30. 21:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Elnar! Köszönöm a választ. Nem tűnik vészesnek a híd cseréje. Lehet hozzá gyűjtögetni a cuccokat. Üdv Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 719731 | 2024. január 30. 12:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, ezért írtam oda, hogy nekem új képek... A mezőn ácsingózó sok T-27 megvolt, de a többi, amit feltettem, eddig nem, pedig tényleg egy régebbi aukcióban árulták őket a Darabanthon. A KV meg egyszerűen azért volt új nekem, mert arról egyáltalán nem gyűjtöttem képeket (eddig). Node hogy nem csak a szót szaporítsam, itt van még egy szintén nekem új kép: a moszkvai zsákmánykiállítás Nimródja full (bal) oldalnézetben, így erről a járgányról már minden szögből van kép, ha esetleg ezt a különleges mintázatú példányt akarnánk megépíteni: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719699 | 2024. január 29. 21:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Első blikkre hiányzik egy halom láda a plató alól (az ACE 917-ese ilyen, de az 1:72), és az az egy ami van, sem jó (ez az Opel Blitzé). A prizmaháromszög a magyaroknál mindig le volt hajtva mert nem használták. Tank szállításhoz szinte biztos hogy Marmon-hidas 4x4-es verziót használtak, így a tengelyek is cserére szorulnak. (Dnepro Model gyártja a Marmon-hidat) Jelzésileg valószínű, hogy ez is a felderítő zlj. villámát viselte, menetirány szerinti jobb sárvédőn. Rendszámot acélfölkés verzióhoz csak 1A- sorozattal láttam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
tibcsibácsi | Adatlap | 719665 | 2024. január 29. 16:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Ha 39M FordG917T, akkor ez építhető az ICM 35413-as készletéből magyar verzióra? Gondolom a jelzéseket kell módosítani, de van-e más különbség? Köszi Üdv Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719662 | 2024. január 29. 15:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nocsak, a B-971 borulását most egyenként kezdik eladni? :D Plusz a zsákmányos sorozat sem új, mikor felkerült, volt mellette mégy halom T-27 is. Új jószágnak van Puch 250, és egy régebbi forrásból beazonosított szovjet traktorral húzott szekérsor | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719661 | 2024. január 29. 15:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
39M Ford G917T, magas platós. Rendszám sajnos nem látszik, még jobb minőségű képen sem. Hogy zárt, vagy nyitott fülkés, az sem megállapítható, de mindenképp gyárilag katonai, nem civilből behozott. Ha jól tudom egyébként, a teherautós szállítás nem nagyon vált be az Ansaldokhoz, mert a V8-as Ford eleve nem volt túl erős jószág, ez meg túlterhelte. Persze ha muszáj volt, nem volt más. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 719645 | 2024. január 29. 11:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 719643 | 2024. január 29. 11:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 719642 | 2024. január 29. 11:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719607 | 2024. január 28. 23:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719528 | 2024. január 27. 21:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719527 | 2024. január 27. 21:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elvileg ez már nem magyar híd, de korábban odatettem az usztecskói képek közé - bizonyára tévesen. A korlát hasonló, mint az usztecskói pontonhídon, de a pontonok orra a németekére hasonlít. Ez most is csak egy halvány tipp, de ez talán Novysko-nál állt. Sajnos innen nem találtam jó képeket, de a néhány felismerhető tereprészlet hasonló. A kép bal szélén egy patak torkolata lehet, mögötte megy az út. Ha ott van, ahol gondolom, balra lehetnek a híd roncsai. Ez is fontos átkelő volt a háború idején, most is áll itt híd. Az akkori harcokra hősi emlékmű (pl. egy löveg) emlékeztet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719384 | 2024. január 24. 16:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na ez is megvan akkor! Légvonalban 40 km van a két híd közt. Ez alapján teljesen elképzelhetőnek tartom, hogy a kerékpáros egységek a Nizniownál lévő hídon keltek át, a nehezebb alakulatok pedig Uscieczko mellett építettek egy pontonhidat ahol nem 200 méter széles a Dnyszeter hanem csak 120. (Semmilyen alapom nincs erre, csupán educated guess) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719377 | 2024. január 24. 16:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Megvan a kerékpáros híd is. Ez még ma is áll Nizsniv és Dibrova között. A jelek szerint az eredeti szerkezetet javíthatták ki és építették vissza. A híd fából készült elődje 1909-ben omlott össze, utána négy év alatt épült meg az új. A két háború között ez is Lengyelország területe volt. Fontos átkelőhely lehetett, mert a közúti hídtól 250m-re állt egy vasúti híd is, amelyen egy kelet-nyugat irányú vonal haladt át. Ezt a németek 1944-ben rombolták le, ma csak egy tábla emlékeztet rá. Szerintem a kép konkrétan itt készülhetett, a jobbparttól a harmadik pillérnél. A többi pillér megközelíthető földnyelvekről, legalábbis napjainkban. maps.app.goo.gl/tm9UTXNHoB89ZBXN6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719358 | 2024. január 24. 11:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Persze, azért írtam, hogy nem kizárt, csak kétlem. Nekem gyanús, hogy a fotós, a masina sem ugyanaz. A Dnyeszter meg oda van írva, de szerintem valaki talált képeket, ahol kerékpáros honvédek kelnek át egy leszakadt hídon, és mindet egybevette. Azért nem kezelném forrásként. Ha megnézed az utolsó posztomban linkelt két tanulmányt, látszik, hogy akkoriban nagyon elterjedtek voltak ezek a szegecselt gerendahidak. Igaz, a Dnyeszteren eddig kettőből kettő A-tartós volt, nem kizárt, hogy ez a harmadik is ezen a folyón ívelt át. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719354 | 2024. január 24. 11:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na igen, azt hiszem ezek a képek voltak a tudatalattimban, mikor azt írtam, hogy még lerombolva is "járható" lehetett. Hogy a dátum téves, abban nem lennék biztos. Mivel láthatóan két különböző hídról van szó, nem kizárt, hogy azonos napon több hídon is történt átkelés. Hasonló híd meg biztos volt még a Dyneszteren, mert már találtunk. Úgy tűnik ez a szerkezet eléggé bevált megoldás volt arrafelé akkor. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98. |
AC II, FB/Levéltár.
Egyáltalán nem értem, hogy több kocsit látok vagy többször átépítették és festették a szerencsétlent.
ACII-1: a motortér ajtón van egy kisebb ajtó, a motortér keskeny lemezének csavarkiosztása nem egyik a ACII-2-vel, van kipufogócső.
ACII-2 és ACII-3: ezek azonos stádiumban készülhettek. A légvédelmi todat bakját nem látom a tornyon, de lehet, hogy csak a fotó szöge rossz. Kipufogócső nincs. ACII-1-gyel nem egyezik a terepminta, a torony teljesen más, a testen javították(?). Kisajtó nincs a motortér fedelén.
ACII-4: kisajtó itt sincs, az üza. nyílás (jobb felső sarok) fedele eltér szerintem az ACII-1-től és mellette ott egy túlfolyó cső.