<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98. |
Miggyuri | Adatlap | 719330 | 2024. január 23. 22:02 | ||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719321 | 2024. január 23. 20:09 | ||||||||||||||||||||||
Illetve az acélszerkezetek is egyértelműen különböznek a két hídon. | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719318 | 2024. január 23. 19:52 | ||||||||||||||||||||||
A többi kép közül három azonos, esetleg a Karai feliratú külön lett levilágítva. A legelső, keretes a legteljesebb közülük. Ez vajon az a Karai (Sándor?), akinek a képeiből annak idején készült egy Modell és Makett album? Hátha ott, vagy a hagyatékában van még kép? Az biztos, hogy ez a három kép azonos, minden felismerhető a világos és a sötét létra. Viszont ezek nem a mi hidunkat mutatják, nem a Mihalcse és Usztecskó köztit. A hídpillérek teteje különbözik. Nálunk a pillér tetejének két végén van egy kis perem, a kerékpáros képeken teljes szélességben fut egy vastag perem. Nálunk a pillérek végig egyforma méretű kövekből készültek, a kerékpáros képeken a pillérek szélei dupla méretű kövekből állnak. Különbözik az a pont, ahol a hídszerkezet a pillérre terhelődik. A képeken látszik, hogy a háttérben messzebb van a domb, talán alacsonyabb is. Mihalcsénél mindkét oldal közel van és magas. Azt kellene tisztázni, hogy az egység megjelölése, a dátum és a helyszín (Dnyeszter) közül melyik melyik képpel jött. Mert ha ezek is a Dnyeszteren készültek, akkor van még egy hasonló híd. | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719317 | 2024. január 23. 19:39 | ||||||||||||||||||||||
Köszönöm, ez az! Viszont ezeken két különböző híd látható. Közülük csak egy ábrázolja a miénket, az Usztecskó és Mihalcse közti hidat. Minden képnél 1941. július 6-i dátum szerepel, de ez valószínűleg téves, legalábbis a két helyszín közül az egyik bizonyára nem ekkor lett megörökítve. Talán ez a kép már a légvédelmi ágyús után készült, mert itt már építettek pallót a híd roncsaira. A roncsok elhelyezkedéséből és a pillér éles (folyás felőli) oldalából látszik, hogy ez a balpartról készült, és a háttérben a jobbparti dombvonulat is felismerhető. | |||||||||||||||||||||||||
pmarton | Adatlap | 719300 | 2024. január 23. 18:30 | ||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 719289 | 2024. január 23. 17:07 | ||||||||||||||||||||||
Igen, de egyelőre én sem találom... | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719213 | 2024. január 22. 21:53 | ||||||||||||||||||||||
Fel tudnád tenni a kerékpáros képet? Ismerem, de sehol sem találom. | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719212 | 2024. január 22. 21:50 | ||||||||||||||||||||||
Újra elolvastam, amit írtál. Szerintem csak azt nem érted, amit Elnar is próbált megoldani. Az általad említett két képen a híd két különböző végét látni. Felraktam pár képet időrendben. Ezután tényleg elengedem a témát, ígérem. :) | |||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 719210 | 2024. január 22. 20:46 | ||||||||||||||||||||||
Elolvastam, nem segített a zavaromon. De ne aggódj, majd megoldom. | |||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719205 | 2024. január 22. 18:12 | ||||||||||||||||||||||
Ezt néztem én is. Először a 30. karckocsiezred rombuszának tűnt, de minél tovább néztem annál inkább pajzsnak látszik. Kétszeresre nagyítva már határozottan olyan mintha egy kar és kard látszódna. A hídról szólva pedig szerintem azt a legkisebb részt eltávolították, hogy ne lehessen átkelni gyalog sem a leszakadt hídon | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719202 | 2024. január 22. 17:38 | ||||||||||||||||||||||
Légyszíves olvasd el az utolsó kommentemet (719156). Ott egyértelműen látszik, hogy adott egy híd, amiről van két képünk. Az egyik képen látszanak a leszakadt roncsok (gépágyús kép), a másikon nem (Fortepan 22764). Az utóbbi kép hídja pedig azonosítható a Fortepan 75447-tel. | |||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 719193 | 2024. január 22. 15:58 | ||||||||||||||||||||||
Még mindig zavar, hogy hova tűnt az k-N oldalról a k a 447 végű képen. Viszont felrémlett, hogy lehet itt készült az a fotó, amin kerékpáros honvédek kelnek át egy leszakadt hídon. | |||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 719192 | 2024. január 22. 15:46 | ||||||||||||||||||||||
Itt is felteszem a kérdést, hogy a Toldin tényleg a Kinizsi jelvénye van? | |||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719183 | 2024. január 22. 10:45 | ||||||||||||||||||||||
A híd pillérei (kicsi-Nagy) k-k-N-k. A dupla kicsi az indulási oldal. A gépágyú mögött az érkezési oldal látszik, félig leszakadt kicsi és teljesen leszakadt nagy állással. A Fortepan 75447 és 22764 képe az induló oldalt mutatja az induló ép, és a követő berobbantott szakasszal. Ekkorra már ki lehetett szedve a túlsó két elem, mivel ha ezt a két infót összerakjuk, kijön, hogy a híd valószínűleg továbbra is viszonylag ép (javítható) maradt, és nem kizárt, gyalogosan (a pilléreket megkerülve) még használható is. A terepviszonyok is megerősítik nekem az egyezést. Berajzoltam a híd tönkremeneteli ábráját (tükrözve a fotót, mert minden lerombolt kép erről nézve készült) | |||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 719168 | 2024. január 22. 05:22 | ||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719156 | 2024. január 21. 21:44 | ||||||||||||||||||||||
Ez először engem is elbizonytalanított, amíg meg nem találtam Ungváry képét (Fortepan 22764, az előző kommentem utolsó képe). Itt már egyértelműen a kevesebb hídroncs látható, de a háttérben látható dombvonulat összeköti a gépágyús képpel. Még a facsoport is egyezik a képeken. Ezért feltételezem, hogy időközben a roncsok nagy részét kiemelték, esetleg felrobbantották, vagy a zajló jég elsodorta (Ungváry képe néhol 1942-es évvel szerepel). | |||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 719154 | 2024. január 21. 21:17 | ||||||||||||||||||||||
Nem mondom, hogy összeáll a kép. A gépágyú mögött a híd közepe még egyben van (a vízben) a partra vezető szakasza leszakadt. A Fortepan 75447-en a középső elem már nagyon nincs egyben a partra vezető szakasz ép és előtte van egy leszakadt szakasz. | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719123 | 2024. január 21. 18:31 | ||||||||||||||||||||||
Bezárult a kör, találtam a Fortepanon pár képet. Közülük kettő Teller Ferenc adománya 1941-ből. Az egyik a legutóbbi pontról ábrázolja, de már a lerombolt hidat. Érdekes, hogy a roncsok egy része itt már el lett távolítva, vagy tovább lett robbantva. A másik kép a lerombolt híd közelében épített pontonhiadt mutatja 1941-ben, a helyszín is meg van adva, és egyezik. A pontonhidat a "Török Ignác" II. utászzászlóaljépítette Mihalcse és Usztecsko között, a lerombolt híd mellett. A harmadik Ungváry Krisztián adománya, és a pontonhíd jobbparti végénél készült. A képleírással ellentétben a híd nem épül, hanem láthatóan már használatban van. | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719100 | 2024. január 21. 12:56 | ||||||||||||||||||||||
Itt van végre egy kép egy teljesen új szögből, a jobbpartról, és a folyásnak felfelé. A dátum szerint ez 1930-ban készült. A túlparton már a dombra is rá lehet ismerni, legalábbis a lejtés és a kopaszsága itt már visszaköszön a magyar képről. allegrolokalnie.pl/oferta/gdynia-widok-ogolny-vkn | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719099 | 2024. január 21. 12:44 | ||||||||||||||||||||||
Nagyon jó, vége van képünk a hídról! Közben teljesen véletlenül én is találtam két képet, köztük a képeslapod eredetijét. Végig ott voltak a GoogleMaps-en, csak nem vettem észre. Valaki két hete töltötte fel őket. Nagyjából a nyári képen a híd mögött látható földnyelven lehetett az ideiglenes híd hídfője és a magyar légvédelmi üteg. A képeslapod is rávilágított valamire. A terület a két háború között Lengyelországhoz tartozott, a híd két lengyel megyét kötött össze. Gyanítom, hogy már a lengyelek építették. Talán érdemes lenne kifejezetten lengyel forrásokban rákeresni. | |||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719058 | 2024. január 20. 17:30 | ||||||||||||||||||||||
Megvan. A Google helyzet alapján a Hungaricanán találtam részletes térképet 1938-ból. Ustechko falu van legközelebb, Uscieczko írással. Rákerestem képekre, hátha kiad valami megemlítést. Helyette találtam egy képeslapot a hídról! Szinte úgy néz ki ahogy rekonstruáltad, annyi különbséggel hogy egyik oldalt csak egy elem van (ez látszik a lerombolt képen). Még a hídpillérhez levezető út is ott van. archiwum.allegro.pl/oferta/uscieczko-widok-mostu-na-dniestrze-i7613492333.html | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 718989 | 2024. január 19. 13:50 | ||||||||||||||||||||||
Persze, én sem vagyok biztos, hogy azonos a két helyszín, abban még bizonytalanabb vagyok, hogy a másik kép is ugyanott készült. Az archív képen látható híd középső eleme jóval nagyobb fesztávú, mint a hídfőnél lévő. A kép alapján gyanítom, összesen két pillér tarthatta. A ma látható hídpillérek is ugyanilyen elosztást sejtetnek: két kis fesztávű elem a partoknál, egy nagy a folyó fölött. Vannak még a folyóban romok, de úgy tűnik, azok nem pillérek voltak. A megjelölt hely Kárpátaljától keletre van, azaz a "magyar irányban". Az azonosítható román hidak a Dnyeszteren pedig délebbre vannak, Moldáviában. Illetve amennyire meg tudom állapítani, ez a híd nem olyan rácsos, mint az összes, románok által épített híd. Persze ebben nem túl jó a kép. Azért mondom ezt, mert ez megtámogatná, hogy ez a híd a kérdéses folyószakaszon lehetett, még ha nem is pont itt. A vonulási utak megvizsgálása jó ötlet, de ebben elindulni sem tudok. Bár azt gyanítom, hogy minden utat igénybe vettek, amin ekkora híd volt. | |||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 718988 | 2024. január 19. 13:29 | ||||||||||||||||||||||
Bevallom, ezt csúnyán benéztem. Annyira megfogott a két híd hasonlósága, hogy a környezet eltérését észre sem vettem. Mea maxima culpa Egyébként a fotók alapján tényleg esélyes, hogy az a helyszín, amit találtál, de biztosabbhoz sajnos nem elég ennyi információ. Talán, ha összevetnénk korabeli térképekkel és/vagy vonulási útvonalakkal, ha vannak. | |||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 718985 | 2024. január 19. 11:56 | ||||||||||||||||||||||
Igen. El is hangzik, hogy "meghalsz". | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 718982 | 2024. január 19. 11:07 | ||||||||||||||||||||||
Ahogy romsitsa is utalt rá, ez másik híd. Ma is áll, Bender mellett, Moldáviában. Abban egyetértek, hogy a szerkezetet mindkettőnél A-alakban elhelyezett gerendák tartják. Azonban a benderi híd két egyforma méretű gerendaszakaszból és a partoknál két betonlemezes tagból áll. Az archív képen látható hídroncsnál a parton is gerendaszerkezet van, ráadásul sokkal kisebb, mint a szomszédos tag. A benderi híd vasúti, míg a lerombolt hídnál biztos nincs helye a túlparton a vasútnak. maps.app.goo.gl/bZporWxp7XhtgvKJA | |||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 718980 | 2024. január 19. 10:35 | ||||||||||||||||||||||
A Horváth Domonkos fotó hátterében a roncs? Nekem úgy tűnik, hogy a híd a túlparton közvetlen egy a parttal párhuzamos földútba fut bele, nem látom hogyan és hova kanyarodna le a sínpár. | |||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 718974 | 2024. január 19. 09:16 | ||||||||||||||||||||||
A felrobbantott híd nekem a vasútinak tűnik. Legalábbis a mellékelt dokumentum 68-as számú képén, ami 1963-ból való, pontosan olyan hídszerkezet képe van. A felrobbantott fotón látszik, hogy a tagok épek, csak a rögzítésük pusztult el. Nem tartom kizártnak, hogy egy az egybe vissza lettek építve a háború után. A pontonokhoz, bevallom, nem értek | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 718968 | 2024. január 19. 01:26 | ||||||||||||||||||||||
Mellékelek még néhány képet a Dnyeszter pontonhídjairól. Ezek valószínűleg mind román hidak. A pontonok hasonlóak a mieinkhez, bár ez megtévesztő lehet. Találtam olyan képet, amin a ponton egyik vége hasonló, a másik vége nem. Abban mind megegyezik, hogy a hidelemeknek rácsos merevítése van. Ez élesen elkülöníti őket a magyar képtől és a gyaníthatóan ugyanott készült, németként jelölt hídtól. (Gyanítom, az sem német, mert a pontonok nem hasonlítanak a németekéhez.) Itt van sok kép a Dnyeszter pontonhídjairól: multiurok.ru/files/issledovatelskaia-rabota-v-sektsii-arkhitektura-i.html | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 718967 | 2024. január 19. 01:10 | ||||||||||||||||||||||
Van egy gyanúm, hogy megtaláltam a helyszínt. Bár a Dnyeszter híres ezekről a magas partszakaszokról, van néhány egyezés a helyszínnel. Az archív kép hátterében látható a felrobbantott híd. A helyszínen ma is vannak hídpillérek, a balparti kettő pillér hasonló is, amennyire ki lehet venni. A túloldalon a híd egy útba csatlakozik, ami a hídfő szintjéről lejön a parthoz. A drónpanorámán és az archív képen is úgy látszik, hogy a hídról lejövő út véget ér a pontonhídnál - amennyiben azonos a helyszín. A parti domb lejtése jobb felé hasonló. Sajnos a felrobbantott hídról nem találtam képet. Találtam egy másik képet, ami olyan, mintha a túloldalról készült volna. Ezt erősíti a terep és a pontonhíd hasonlósága, bár különbségek is gyaníthatók. Olyan, mintha itt 200 méterrel feljebb lenne a híd. A leírás alapján német mérnökök hídját ábrázolna a Dnyeszteren, 1941 júniusában. Az általam feltételezett helyszín Mykhalche és Ustechko között: maps.app.goo.gl/jyLmSTE562QYzMX3A | |||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 718965 | 2024. január 19. 00:07 | ||||||||||||||||||||||
Annyi volt az infó hogy a Dnyeszteren átkelés előtt készült. Pontoncsónakokról szerencsére vannak ennél jobb képeim is már, sőt, mivel egyszer valaki oldalanként adta el az utász szabályzat mellékleteit, alkalmazási mintám is lett | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 718964 | 2024. január 18. 23:36 | ||||||||||||||||||||||
Az utolsó képen jó sok ponton látható a háttérben, kerestem még pár képet ezekről. A helyszín elég jellegzetesnek tűnik. Nem azonosították még? | |||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 718963 | 2024. január 18. 22:57 | ||||||||||||||||||||||
Körbenéztem megint a Facebook egyenruhás csoportjában :D Van itt ismét minden a SPA 38-tól Fordon át Botondig, egy nagy halom tüzérségi jószággal együtt. Lassan már az egyenruhás képek lesznek a ritkák :) Minden forrás és tulajdonos a fájlnevekben, kérem ezekkel együtt kezelni! | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 718867 | 2024. január 16. 21:28 | ||||||||||||||||||||||
Mindig tanulok valami újat, kösz! A képről mit lehet tudni? A nádtetős ház sokat sejtet a háttérben, de a hely meghatározásában vajmi keveset segíthet sajnos. | |||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 718864 | 2024. január 16. 21:12 | ||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 718860 | 2024. január 16. 20:05 | ||||||||||||||||||||||
Mi a kontextus? A tankisztot akarják kivégezni, amikor rajtuk ütnek a szovjet katonák? Engem inkább ez a hangtompítós MP-40 lepett meg pár perccel később. Eddig nem is tudtam a létezéséről. | |||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 718857 | 2024. január 16. 19:52 | ||||||||||||||||||||||
Az orosz filmek kezdik felfedezni a magyar részvételt a németek oldalán. A film www.youtube.com/watchnagyjából az 1 óra 15 perc környékén magyar szavakat kiabáló, többé kevésbé szabályos honvéd egyenruhás alakok szerepelnek - német jelzésű T-38-asok környékén. | |||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 718779 | 2024. január 15. 17:58 | ||||||||||||||||||||||
Tényleg! Pont az volt. Ugyanilyen nagyonsötéttel kontúrozott kétszínű foltozása van. | |||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 718778 | 2024. január 15. 17:49 | ||||||||||||||||||||||
Szerintem a Lehelre gondolsz, asszem annak volt ilyesmi kontúros foltozása. | |||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 718777 | 2024. január 15. 17:43 | ||||||||||||||||||||||
Egyszer valahol láttam már valami magyar cuccot, szinte olyan terepmintával, mint az a Hansa. Nem ugrik be, de talán valami páncélos volt | |||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 718740 | 2024. január 14. 21:25 | ||||||||||||||||||||||
Pl. itt a Csaba és Turán: https://drive.google.com/file/d/19zB5kkovOuj3ayJmwiY-p0_xYEstnZJD/view | |||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 718739 | 2024. január 14. 21:22 | ||||||||||||||||||||||
Ez az az időszak, amikor nagyon világos (de nem fehér) Csabák, Turánok és Nimródok grasszáltak arra, a fura terepszín önmagában nem kizáró. A fotók alapján nem ez a Toldi van Kubinkában. Nem stimmel a meghajtókerék, a terepezése eltér attól, amikor még eredeti színeiben pompázik. Már ha az került a kiállításra, amit lefotóztak. imgur.com/1HXR6o6 | |||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 718736 | 2024. január 14. 20:58 | ||||||||||||||||||||||
Nekem is ez jutott eszembe. Ugye a képen állítólag a később Kubinkába került Toldi II vontatása látható. Arra bármi megfelelt, ami nem saját volt (nyilván én is zsákmányolt cuccot amortizálnék saját helyett) | |||||||||||||||||||||||||
KarBal | Adatlap | 718732 | 2024. január 14. 20:22 | ||||||||||||||||||||||
Ha magyar, akkor a terepszín igen fura lenne. Én felvetném, hogy mivel szovjet katonák vannak a képen, nem lehet, hogy csak ők fogták be a német(?) járművet vontatásra? | |||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 718719 | 2024. január 14. 17:56 | ||||||||||||||||||||||
Állítólag magyar. Én ezen a képen kívül nem tudok normál felépítményű Hansáról. Csak a félig magas tüzérségi, és az Uhry-féle lenyíló oldalajtós légierős változatot láttam eddig. | |||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 718711 | 2024. január 14. 15:59 | ||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 718104 | 2024. január 5. 14:16 | ||||||||||||||||||||||
//Építész belép// A magas tömbök teljesen puritának és egyformák. Lakóház helyett sokkal inkább munkásszállás szerintem. Ebből kiindulva nem egy kicsi gyárról lehet szó, tehát nagyjából kizárom a malom vonalat emiatt. Az Óbuda Hajógyárat és a FÉGet is néztem én is, de teljesen más a kémények talpa. | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 718103 | 2024. január 5. 13:50 | ||||||||||||||||||||||
Egyetértek, én is sok képet átnézegettem, és a magas épületeket jellemzően a régi malmoknál látni, talán pont a Soroksári úton állt hétemeletes épület. De azok egyértelműen a malom üzemépületei voltak, míg itt a világítóudvarból, a sok kéményből és a sűrű szárnyasablakokból úgy vélem, ezek inkább lakóházak. Nem csak malmoknál látni szögletes kéményt, a FÉG-et találtam én is, meg az Óbudai Hajógyárat. FÉG: hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%89G Óbudai Hajógyár: hu.wikipedia.org/wiki/%C3%93budai_Haj%C3%B3gy%C3%A1r Itt lehet még böngészni, bár meglepően kevés kép van a neten a régi gyárainkról. hu.wikipedia.org/wiki/Budapesti_gy%C3%A1rak_list%C3%A1ja A másik kocsi rendszáma alapján nem lehet kideríteni, kié volt? Hátha segítene a gyár azonosításában. | |||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 718102 | 2024. január 5. 13:44 | ||||||||||||||||||||||
A Schwarzloset ott viszik előtte szekéren, az öszvérekre málházottat meg mögötte, ezek voltak a szabványos szállítási módszerei. Továbbra is az véleményem, hogy ez egy kisebb űrméretű valami, amit felhízlaltak úgy, hogy el lehessen adni közepes lövegnek, ennek megfelelő számű kezelővel, de kevesebb lóval, mert könnyebb. Az alapja lehet Schwarzlose, annyi akkor biztos, hogy az eredeti irányzékát valahogy átvarázsolták. További "érdekesség", hogy lóvontatásnál ilyen apró kerekeket sosem láttam (az Infanteriekarren esetleg, de azt gép is vontathatta). | |||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 718101 | 2024. január 5. 13:30 | ||||||||||||||||||||||
De hogy ne csak okoskodjak, itt van pár új kép, innen hiénázva: fenyeslorand.hu/fenyescsalad/ | |||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 718100 | 2024. január 5. 13:28 | ||||||||||||||||||||||
Helló! Elnar: a "mondta valaki, hogy ez vmi ágyú lehet inkább" az pont Te voltál, erre kezdtem el agyalni ugyebár a 3.7cm M.15-ösön, mint lehetséges megoldáson, de ez a lehetőség egyre valószínűtlenebb. Freddy: persze, simán lehet géppityu, az első tippjeim között nekem is felmerült, kár,hogy ilyen gyalázatosan rossz minőségű a felvétel, de örülhetünk, hogy egyáltalán fennmaradt... Mekett: a Bofors helyével kapcsolatban én is abból indulnék ki, hogy valami malom lehet a helyszín, ahogy elnézegettem a képeket, általában ott alkalmaztak ilyen szögletes kéményeket, és ott voltak jellemzőek az ilyen magas, akár 6-7-8 szintes épületek is (amiről nem vagyok meggyőződve,hogy lakóház lenne). |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98. |
Ez a kerékpáros alakulat Körmenden a kastély előtt karikázott el.