/ Fórumok /

Érdekes képek és videók

Esténként mikor nem makettezem, a neten kutatok érdekes, repülös, és harcjármüves képek után. Kedvencem az airliners.net repülös képhalom. Ezt a webold< látogatom leggyakrabban képek után nyomozva. Úgy gondolom mások is tudnak jó linkeket, így hát osszuk ezt meg egymás között!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269.
borisz 718850 2024. január 16. 18:47
Válasz erre
Most kerestem anyagokat az összeszerelésről. A szárnyak egy-egy darabban kerülnek beépítésre.
Csak hát a franc tudja, hogy hogy lehet azt szétszedni? Bizonyos kis gépeket úgy terveznek, hogy könnyen szét lehessen szedni, ezeket már nem.
Gyanítom, hogy ha könnyű lett volna, már szétszedték volna.
Bár ennyi idő alatt talán egy repteret is köré lehetett volna építeni.
Nem vágom, hogy milyen a környezete, de 100 méter erdőirtás is bele kellett volna férjen.
Nem csak a terület bérlése a költség, az álló gép is kiesés.
vackor 718849 2024. január 16. 18:46
Válasz erre
borisz 718848 2024. január 16. 18:41
Válasz erre
Ahogy Muzzy írta, a kis Tuskó sokkal masszívabb. Szovjetesen kecses.
Tudod, "a súly a megbízhatóság jele". :D
zoli1989 718843 2024. január 16. 18:26
Válasz erre
Nem olyan biztos az ha X kibírja, akkor Y-nak is ki kell bírni a füves leszállást. Nem erre tervezték... A roncs összeseprés meg azért ettől kicsit bonyolultabb. És ha meghal rajta valaki ?
Muzzy 718839 2024. január 16. 16:04
Válasz erre
Biztos vagy abban, hogy szétszerelhető? Ezeknek a szárnyat már nem 3 csapszeg tartja.
97-ben Toulusban láttam, két napig csak a törzs és szárny beállítását végezték, utána automata fúrta az illesztő furatokat. Arra már nem emlékszem, hogy eleve leszerelhetővé tették (oldható kötéssel rögzítették-e?
Igaz, kisebb gépeken, de eleve egybe gyártják a szárnyat és a törzset súlycsökkentés miatt. Mondjuk ez a javíthatóság rovására megy, de valamit valamiért.
A Tu-134-es alapja szovjet bombázó volt, ezért eleve a futó bírta a füves leszállást, Az Airbusnál ez nem volt követelmény (kivéve a katonai célra tervezett szállítókat mint az A400M)
Sennás 718838 2024. január 16. 15:24
Válasz erre
Hàá de akkor fel sem merült(volna) a felszállás(i) kisérlet-e--gondolom én. Máklyuk volt hogy (ksz)leszállás közben a futók nem törtek ki. Van NDK(?) videó Tu-134es füves legelőre leszállt akkor egy Airbus is kibírja;)
Mekett 718835 2024. január 16. 14:18
Válasz erre
Jó kérdés. Szerintem egy A320 törzset, szárnyakat külön, tréleren elszállítani nem olyan nagy kihívás. Nem lehet, hogy sérült a szerkezet a kényszerleszállásnál?
Sennás 718833 2024. január 16. 14:06
Válasz erre
De hová? Ki a főútra? Ki tudja milyen messze van egy normális reptér. Meg akkor az összes fát ki kell vágni kétoldalt:) Nagyjából szét lehetne kapni és úgy szállítható lenne de én is egy felszállását megpróbálnék vele. Ha nem sikerül majd összeseprik a roncsokat:(
Elnar 718829 2024. január 16. 12:21
Válasz erre
Nem lenne egyszerűbb elvontatni ?
Sennás 718827 2024. január 16. 12:06
Válasz erre
Screenshot_20240116_120509_Chrome~2
Screenshot_20240116_...
ural-airlines
ural-airlines

Nem semmi:)
Mekett 718582 2024. január 11. 23:03
Válasz erre
Sptifire családfa

forrás: https://hu.pinterest.com/pin/249809110556160984/
Sptifire családfa

Egy érdekes ábra a Supermarine Spitfire alváltozatainak családfájáról. Állítólag sok hiány és néhány hiba is van, de számomra máris kicsit átláthatóbbá vált a dolog.
budha 718461 2024. január 10. 12:42
Válasz erre
Tibcsi 718452 2024. január 10. 06:23
Válasz erre
Kibic 718427 2024. január 9. 21:41
Válasz erre
Szia,
nézd meg a "Magyar légierő" c. fórumban az alábbi bejegyzéseket:
359974
359979
359981
cenci 718426 2024. január 9. 21:27
Válasz erre
MiG-15-25
MiG-15-25

Szia!
Csak ezt az egy képet találtam az Avia-infón erről a gépről. 1952-57-ig szolgált nálunk.
budha 718424 2024. január 9. 20:44
Válasz erre
Mig-15
Mig-15

Sziasztok!

Erről tud-e valaki többet?
Találtam ezt a rajzot, de semmi egyéb infót mi is történt.

Üdv,

budha
slowmotion 718090 2024. január 5. 11:38
Válasz erre
Na akkor az, köszönöm.
Az megvolt, hogy valamelyik '48-as vértanúról nevezték el.
borisz 718086 2024. január 5. 11:32
Válasz erre
Most éppen MH Lahner György 2. Ellátóezred
slowmotion 718085 2024. január 5. 11:28
Válasz erre
20240105_111856
20240105_111856

Ez az Ural valahogy mindig izgatta a fantáziámat, valahogy a régi idők elmúlását szimbolizálja nekem az obligát fél tonna rozsda nélkül (belépési jogosultság híján nem all around képsorozat).

Ex-MH 64. BSzJ LE, most éppen nem tudom, mi a nevük, talán Aulich.
borisz 717977 2024. január 4. 10:13
Válasz erre
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/415978289_748485070645304_4308001785720177830_n.jpg

Cseh és magyar Gripen, meg ha jól látom, akkor egy görög F-16.
Szerintem piszok jó, háttérképnek való fénykép!
borisz 717740 2023. december 31. 12:53
Válasz erre
Mekett 717731 2023. december 31. 12:04
Válasz erre
Britten-Norman Trislander Questor Surveys
Britten-Norman...

Egy átalakított, érzékelőkkel telerakott Britten-Norman Trislander, amivel érceket kutattak a 80-as években, Észak-Amerikában.
en.wikipedia.org/wiki/Britten-Norman_Trislander
Mekett 717508 2023. december 27. 19:03
Válasz erre
Bristol Freighter and Rolls Royce - Klagenfurt 1964
Bristol Freighter...

Mostanában sok szó esett az MKHL topikban a Klagenfurti repülőtérről. Ez a kép is ott készült, csak 1964-ben. A képen látható Bristol Freighter az "A sárga Rolls-Royce" című film címszereplőjét repítette oda. A film főleg Jugoszláviában játszódik, de Nagy-Britanniában és Olaszországban vették fel, így valószínűleg a forgatásra érkezett, nem turnézni.

en.wikipedia.org/wiki/The_Yellow_Rolls-Royce
Mekett 717440 2023. december 25. 12:48
Válasz erre
V-2 - Devonport 1945
V-2 - Devonport 1945

Kiállított V-2 Devonportban, 1945-ben.
Bár a képaláírás nem írja, szerintem egy odaszállított tesztrakétáról lehet szó, legalábbis nagyon egyben van. Vagy a bevetettek is kaptak fekete-fehér festést?
Látható, hogy a rakétahajtómű áramlásterelő lapjait (pontosabban az egész hajtóművet) kiszerelték.

ritkanlathatotortenelem.blog.hu/2023/12/24/napi_erdekes_166
rod666 717426 2023. december 24. 22:24
Válasz erre
Mekett 717424 2023. december 24. 22:02
Válasz erre
Boeing 747 hátsó hermetikus fala Speyerben
Boeing 747 hátsó...

Nagyon jól mondtad, a kapszulás hasonlat találó. Ezek voltak talán az első, sorozatban gyártott, túlnyomásos kabinú gépek. A kapszula hátfala is az erők eloszzltása érdekében ilyen gömbölyű. Ez ugyanígy néz ki a későbbi Boeingeken is, a Speyerben kiállított 747-esen ez remekül látható.

A két nyílás közül a felső egy csőszerű közlekedőfolyosóra nyílt, amin keresztül a hátsó szekcióba lehetett jutni.

Az alsó nyílás a bombarekeszbe vitt, amire optimális esetben az élesítésnél volt szükség, vagy a tesztrepülőgépek megközelítésénél.
rod666 717422 2023. december 24. 21:25
Válasz erre
Ez egy zseniális kép, köszi, úgy néz ki, mint valami kapszula. A két nyílás valami közlekedőfolyosóhoz csatlakozik?
Mekett 717399 2023. december 24. 18:00
Válasz erre
B-29 orr-részek a gyártósoron

forrás: USAF
B-29 orr-részek a...

Orr-szekciók végszerelése a Superfortressek gyártósorán.
Johnie 717284 2023. december 21. 17:28
Válasz erre
1703110065563
1703110065563

Jó napot!
Tele kérem. 😀
Andor1313 716523 2023. december 7. 10:20
Válasz erre
cseh_tenger_heli
cseh_tenger_heli

Bocs, kép lemaradt
Andor1313 716521 2023. december 7. 10:18
Válasz erre
Mégis csak jól emlékeztem, hogy gyerekkoromban nyaraltam a cseh tengernél. :)
Mekett 716452 2023. december 5. 21:01
Válasz erre
Boeing P-8 Poseidon
Boeing P-8 Poseidon

Boeing P-8 Poseidon alulnézetben. Remekül megfigyelhetők a törzs alján előbukkanó mindenféle izék és az orrsegédszárnyak.
Norm 716373 2023. december 4. 00:06
Válasz erre
Nem szokás nyűgözni, maximum a kisebb gépeket. Ahogy Muzzy írta, a tartályokbanvalószínűleg nem volt sok üzemanyag, mivel repülés előtt ismert a pontos szükséges mennyiség, ezért a legtöbb esetben repülés előtt szokás feltölteni a kellő mennyiségre. Itt minden kiló számít ugye :)
Muzzy 716344 2023. december 3. 21:00
Válasz erre
lehet, hogy üresek voltak a szárnytartályok, és eleve üres volta a gép, és sok hó esett a t vezérsíkra, az meg lenyomta a farát.
Sennás 716331 2023. december 3. 20:02
Válasz erre
Szevasz. Igazad lehet. Nem tudom polgári reptéren hogy lehet/kell egy ilyen gépet "lenyűgözni" de a pilóta nem számol Dec. elején havazásra vagy a kézi könyvben nincs benne hogy "farnehéz" a gép?
Norm 716324 2023. december 3. 18:13
Válasz erre
Szia!

Az lehetett, hogy ezek a gépek érzékenyek a súlypontra, mivel a hajtóművek is hátul vannak. Egyszerűen annyi hó esett rá, hogy farnehéz lett és hátrabillent.
Sennás 716319 2023. december 3. 16:56
Válasz erre
a8a577a1a8504c9884ce19f3b353bce1
a8a577a1a8504c9884ce...

Gondolom a szél megfújta hanyatt dőlt utána meg lefagyott.

videa.hu/videok/magyar-nemzet/hirek-politika/a-kifutopalyahoz-fagyott-nemet-repulo-klimacsucs-munchen-repulogep-bOADZKCToln1cOvW
atika 715919 2023. november 23. 13:58
Válasz erre
Lesz még baj bőven az AI miatt. :(
Ste 715914 2023. november 23. 11:39
Válasz erre
Képernyőkép 2023-11-23 113626
Képernyőkép 2023-...
Képernyőkép 2023-11-23 113712
Képernyőkép 2023-...

Szia!

Ez egy AI által generált, kitalált komponensekkel teleszórt kép.
A múltkoriban kértem egy generált képet az F-35 futóművéről. Most megismételtem. Ezeket kaptam :DDD
atika 715842 2023. november 21. 09:17
Válasz erre
A linkelt válogatásban van egy dermesztően élethű; talán egy Hawk csapódik be közel függőlegesen és robban fel. Ott kirázott a hideg.

Egyébként a témában a klasszikus: youtu.be/7hU0EAl3DZU.

Méretezés, ugye. :(
Elnar 715824 2023. november 20. 18:16
Válasz erre
Gyenge idegzetűeknek nem ajánlott.

www.instagram.com/reel/CzZj3GkPebE/
Nagyzo 715820 2023. november 20. 15:27
Válasz erre
329787630_564360705385344_8083485069580596434_n
329787630_5643607053...

Ugyan ez csak egy makett, de ott valahol kéne legyen egy nagy üres placc, vagy pár amraam, esetleg gbu
Nagyzo 715819 2023. november 20. 15:23
Válasz erre
fene tudja, pl a fegyverkamrát sehol sem látom, meg a futóknak sem nagyon van hely a törzsben
slowmotion 715814 2023. november 20. 14:05
Válasz erre
igazi számítógépes grafika, igen. de gondolom azért amiből csinálták, az pontos.
Sennás 715813 2023. november 20. 13:44
Válasz erre
compressed_img-La9BnZM4G6uuQbOrGYVSTR55
compressed_img-...

Frankó jó minőségű kép! Ez vajon igazi? Valódi részletek lehetnek? Mondjuk makett sincs gyanta feljavítóval amit így meg lehetne építeni:(
Mekett 715812 2023. november 20. 12:11
Válasz erre
B-36 nyitott burkolatokkal
B-36 nyitott...

Interneten jött szembe ez klassz kép a Convair B-36 Peacemaker-éről, amin a szárnyakon és a motorokon a legtöbb burkolat nyitva látható.
Mekett 715609 2023. november 14. 23:37
Válasz erre
Ez klassz lett! Jó kiindulás lenne egy segédletnek. :)
borisz 715599 2023. november 14. 22:10
Válasz erre
aim-9-all_329x353
aim-9-all_329x353
fejek
fejek
sidewinder-diagram
sidewinder-diagram
aim-9l
aim-9l
AIM-9_AIM-120_and_AGM-88_on_F-16C

Éles Sidewinder, éles AMRAAM és éles HARM
AIM-9_AIM-...

Sziasztok!

Nem rég felmerült az amcsi rakéták színezése.
Alapvetően a sárga, és a barna(vagy piros(as)) gyűrűk jelentenek valamilyen éles részt. A kék pedig gyakorló. Emlékszem zöld sávra is, de most utánaolvastam kicsit, és nem találom.

Sárga: éles harci rész
Barna: éles rakéta hajtómű

Többféle kombináció is létezhet, kezdve onnan, hogy van egy csupa kék Aim-9, ami azt hiszem súlymakett. Ha csak a gyűrűk színesek, akkor többféle kiképzési célt szolgálhat, például a földi személyzet képzését is.

Előfordulhat, pl AIM-9nél, hogy vegyes a rakéta, leginkább éles fejet láttam képeken inert harcirésszel és hajtóművel.
Szintén AIM-9-re jellemző, illetve azokról árulkodó, az ún. rolleronok meglére, nem léte. Ha nincs, akkor sem alkalmas a harcra. Ez alól kivétel az AIM-9X, elhagyták a rolleronokat.

Itt olvashattok még róla:
www.sas1946.com/main/index.php
borisz 715596 2023. november 14. 21:40
Válasz erre
Mekett 715594 2023. november 14. 21:27
Válasz erre
Az alapot egy Tamiya Királytigris szolgáltatta.

Biztos túl egyszerűnek látom a megoldandó problémát, de én csináltam volna egy 20 méteres rudat, kerékkel, vagy egy földre helyezhető fémlapot, amiből kiáll egy szög, és csak áttolom rajta a gépet.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269.