/ Fórumok /

RotorCraft

Helikopterek minden területről. Mert ilyen topic még nem volt, viszont forgószárny-kedvelők vagyunk néhányan :-)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
borisz 665833 2019. november 25. 23:11
Válasz erre
P1100475
P1100475

Hamarosan nekiugrok.
Sajnos a kicsi tartályokat nem sikerült beszerezni, azt majd faragni kell.
Sennás 662425 2019. augusztus 19. 09:37
Válasz erre
piratvitorla 662423 2019. augusztus 19. 08:22
Válasz erre
Sziasztok!
A korábbi "komolyabb" helikopterek többségében volt robotpilóta, a könnyű típusokban általában nem. A modernek esetében már a könnyűek jó részében is van.
A helikoptereken a robotpilóta nemcsak "magától vezeti a gépet", hanem a forgószárnyas típusok vezethetőségét is megkönnyíti (a helikoptert sokkal nehezebb vezetni, mint a merevszárnyú gépeket.)
Bár a robotpilóta nagyon precíz eszköz, függés közben azért nem hiszem hogy megbízható (most a régebbi típusokról beszélek). Ezért (és más okok miatt, pl. a tengeren nincs a függéshez vizuális referencia) egyes típusokat különböző vizuális vagy automatikus függést segítő eszközökkel is elláttak. A modern gépeken már más a helyzet, a modern fedélzeti rendszerek akár arra is képesek, hogy automatikusan lerepüljenek egy kört, majd függést végezzenek.
Daala 662421 2019. augusztus 19. 06:49
Válasz erre
Piratvitorla-t kellene megkérdezni innen a fórumról. Ő hajózó.
Sennás 662418 2019. augusztus 18. 22:46
Válasz erre
Ááá. És azt repülés közben lehet használni vagy lebegés/mentés közben is? Köszönöm
Daala 662416 2019. augusztus 18. 21:55
Válasz erre
A Mi-8-ban is van robotpilóta.
Sennás 662415 2019. augusztus 18. 21:11
Válasz erre
Most nézem a "Törésvonal" filmet. Van olyan Huey vagy más helikopter amibe van robotpilóta? Benyomom a gombot és hátramegyek? Vagy bullshit?
borisz 660770 2019. június 27. 23:03
Válasz erre
Úgy tudom nem, ők is csak azért, mert saját.
sanyi 660769 2019. június 27. 22:51
Válasz erre
Sziasztok!
Felfegyverzett Mi-2-esek a lengyeleken kívül volt másnak is? Ha volt, tudnátok képeket is felrani?
Előre is köszi!
Üdv
Sanyi
piratvitorla 659691 2019. május 22. 19:56
Válasz erre
Szia
Én úgy tudom, hogy az első képe a távolabbi páros helyére négy is függeszthető, de majd megkérdezek hozzáértőt...
piratvitorla 659690 2019. május 22. 19:55
Válasz erre
Hali!
Csak az első fotó stimmel. A többi modernizált verzió, ami - ahogy a szárnycsonkon is látszik- nagyon más. Sőt a negyedik képen szerintem nem is Sturm van, hanem talán izraeli rakéta...
dioevil 659689 2019. május 22. 19:38
Válasz erre
719-01
719-01
53072453_1091314361049550_3677528071746879488_o
53072453_10913143610...
214300
214300
244618_mi-24_-super-hind-mk_-vertolyot_1600x1071_(www.GdeFon.ru)
244618_mi-24_-super-...

Üdv.
Szerintem csak az 1. képen látható verzióban szoktak 4-4 rakétát felszerelni, külön-külön.
A 4-es tartót csak az új Mi-35-ösökön és a Super-Hind-en láttam eddig, millió képem van és sokat foglalkoztam a témával makettépítés miatt.
De aztán lehet hogy létezik...
sanyi 659687 2019. május 22. 18:51
Válasz erre
Szeva!
Ez már megvolt,utána írtam ide, mert tudom, hogy itt vannak olyanok, akik repülték/repülik a Mihut...
Olyan fotót keresek, amin a Mi-24V vagy P a szárny alatti tartón visz négyes 9K114 Sturm indítót. Ikertartóról, hogy az van a pilonon, már van képem, de a négyes indítóról nincs.
Erről a tartóról beszélek, csak itt egy Kamov hurcolja két tubussal:
photobucket.com/gallery/user/Xeno426/media/bWVkaWFJZDoxNTMzMDIzMjU=/
Piratvitorla! Köszi az infót! Tehát az egyik tartóra lehet akasztani egy négyest, a másikra nem?
Zali 659685 2019. május 22. 18:30
Válasz erre
Üdv!

A rakéta tipusára keres rá,oroszul.

airwar.ru kimásolod az orosz nevet.

Zali.
piratvitorla 659668 2019. május 21. 21:39
Válasz erre
Szia!
Az A-ra és a D-re csak Falangát lehetett rakni, a szárnyvég alá 2-2 darabot a sínekre. Azon kívül csak a 2+2 db UB-32-est hordozhatta. Egyszer láttam fotót UB-16-al is, de szerintem az több szempontból is kérdéses.
A V-re és a P-re (illetve a variációikra) már a Sturmot lehet tenni (Falangát már nem). Alap esetben a szárnyvégek alá 2-2 darabot a tubusokban. Ha jól tudom valóban létezik a négyes függesztő, amiből a normál függesztőkre lehet tenni oldalanként egyet. Ezáltal a Mi-24V/P 2+4+4 darab Sturmot hordozhat. Kb ugyanez a helyzet az újabb Atakával, ha jól tudom mindenféle átalakítás nélkül képes a bevetésére.
Zoli 659667 2019. május 21. 21:23
Válasz erre
Szia,

Ha emlékeim jól csalnak, akkor csak a V, P és ezeknél modernebb verzióknál volt rendszeresítve Shturm rakéta, és előbbieknél csak a dupla tartókon. De majd a hozzáértők kijavítanak.
z
borisz 659664 2019. május 21. 20:14
Válasz erre
Solo-t, azaz Szász Robit keresd!
sanyi 659663 2019. május 21. 20:07
Válasz erre
Sziasztok!
Állítólag a Mi-24-eseken volt olyan tartó, amire 4db Sturm rakétát lehetett rakni. Képet viszont nem találtam róla. Nincs valkinek véleltenül? Nem feltétlenül magyar gépről, hanem hogy egyáltalán tényleg volt-e ilyen, vagy csak legenda. Nem a modernizált verziókra gondoltam, hanem a korai A, V, D alfajokra.
Köszi előre!
Üdv
Sanyi
TAMÁS78 658032 2019. április 9. 12:27
Válasz erre
Délelőtt elég jó fegyverdörgés hallatszott Zircen Veszprém felől, lehet, hogy ők voltak.
Sennás 658031 2019. április 9. 12:13
Válasz erre
milesChristi 655595 2019. február 9. 17:59
Válasz erre
tégé 654146 2019. január 13. 13:00
Válasz erre
Szia, magyar felirattal volt valamelyik torrentre feltéve.
atika 654127 2019. január 13. 11:04
Válasz erre
Tényleg jó cikk!
Hatalmas dumák vannak benne, személyes kedvencem: "A balatoni vízi csatákra még a legelvetemültebb jövő kutatók sem látnak sok esélyt." :)

killermetals.blog.hu/2019/01/09/mire_lesznek_jok_a_h225m_helikopterek
sárkányos 654125 2019. január 13. 11:00
Válasz erre
Daala 654123 2019. január 13. 10:49
Válasz erre
Nagyon jó a cikk a h225M-ről! Én orosz helikopteren dolgozó műszakiként is nagyon várom az új technikát!
Sennás 654084 2019. január 12. 14:50
Válasz erre
De magyarúl? Én valami arab(?) szövegű és Orosz narrátorost csak.
tégé 654083 2019. január 12. 14:23
Válasz erre
Láttam, oroszosan jó, nézhető film.
milesChristi 654081 2019. január 12. 13:55
Válasz erre
Sennás 653839 2019. január 8. 09:35
Válasz erre
TAMÁS78 653622 2019. január 3. 23:05
Válasz erre
A legkevésbé sem értek a helikopterekhez, ehhez a vonatkozásához nem is akarok hozzászólni, csak látom a rendszeresen felbugyogó orosz romantikát a mindenkori reménybeli beszerzéseink kapcsán. És ezt az örök vívódásunk tünetének tartom, hogy hol melegebb az akol, ahol majd kitalálnak minket, hogy nekünk ne kelljen kitalálnunk magunkat.
Sokol 653614 2019. január 3. 21:53
Válasz erre
Sajnos igazad van.

Még a dontéshozás szintjén is érezhető a filmes/pc játékos rambó romantika legyen az keleti, vagy éppen nyugati.
De azért nyugatinak lenni közép- kelet-európában eleve elég nehéz.
Én simán azt mondom bárkinek, hogy cowboy vagyok, csak hát az igazi cowboyok ezért eleve kiröhögnek.

Viszont a baj az, hogy kötött paraméterekhez kell valamit keresni ebben a témakörben.

Nagyon leegyszerűsítve olyan típus kell, ami legalább annyi homokzsákot elbír/képes adott helyre leszállítani, mint a jelenlegi gépek. Merthogy itt ez a feladatkör a jellemző, és erre van szükség, nem rajok gyors kidobálására, meg "gyorsfegyvernemi" járókeretek (lásd csilivili commándós golfautó HÁTNORMÁLIS :O ?) lóbálására.

Tehát a kategóriában, ha kizárjuk az oroszokat csak a lengyelek, meg a kínai marad.

(VAGY brazil papíros ruszki! Hallja a bácsi? Meg ha már úgy is ott van, pár super tucanot is légyszi! köszike!)

Egyértelmű hogy ezt is cifrán fogják el*** az illetékesek, ez nem is lehet vitás.
csosza 653606 2019. január 3. 21:07
Válasz erre
Uraim! Megvételre vagy cserére keresek Sikorsky Sea King helikoptert, tetszőleges méretarányban (1/144 - 1/100 - 1/72 - 1/48) akár összerakottan és hiányosan is.

roszapal@rosza.hu
TAMÁS78 653387 2018. december 30. 10:22
Válasz erre
Arra, hogy sosem voltunk és sosem leszünk képesek végre elkezdeni úgy gondolkozni, mintha a nyugathoz tartoznánk. Mint csepp a tengerben, az orosz haditechnika iránti vonzalom is ezt mutatja. (És nem arra gondolok, amikor egy szakmabeli valamiféle vélt vagy valós szakmai érvek alapján szimpatizál az orosz technikával - ő legfeljebb téved -, hanem amikor laikusok, amolyan "csakazértis" alapon, lázadásként a nyugat ellen.)
piratvitorla 653364 2018. december 29. 18:52
Válasz erre
TAMÁS78 653361 2018. december 29. 18:19
Válasz erre
Sz@ros kompország.
piratvitorla 653356 2018. december 29. 17:51
Válasz erre
"Azért a fél világ mégis az Orosz cuccokat vásárolja. Egy idő után már csak megunnák Ők is az alkatrész hiányt nem? Még is használják."
Kik? A négerek, az arabok, meg néhány harmadik világbeli ország, akiknek: 1. a nyugati országok nem adnak el fegyvert 2. Akik megveszik, de pár év múlva úgyis mindegy, hogy lesz-e alkatrész, mert addigra lelövik/lezuhan/széthajtják stb. 3. Nem kell nekik bele modern berendezés.
Esetleg néhány civil cég, ahol nem kell NATO kommunikációs berendezés stb.
Nézd meg, a ruszkik is egyre több nyugati helikoptert használnak, különösen civilben... Sőt már ők maguk is gyártják pl. AW139...
Sennás 653336 2018. december 29. 12:35
Válasz erre
ok.
Rumcájsz_52 653334 2018. december 29. 12:30
Válasz erre
Vehetsz hozzá bármit a KGST-piacon vagy bárhol máshol a feketepiacon, ha nincs mellette dátum szerint is érvényes gyári garancia-papír nem építheted be a gépbe :-). A fél világnak lehet jó a MI-8/17 orosz gyári kivitelben, mert náluk nem kell NATO-követelményeknek/kommunikációnak/titkosításnak/egységes navigációnak/tájékozódási rendszernek megfelelni semmilyen technikának. Tehát megfelel nekik úgy ahogy azt Szergej legyártotta, úgyis csak házon belül (saját fegyveres erőknél) használják. Így működik a dél-amerikai, afrikai, ázsiai piacon az orosz fegyverkereskedelem. Ja, és így hogy nem kell bele NATO-kommunikációs, navigációs és titkosítási berendezéseket beépíteni, így még tényleg olcsóbb is NEKIK, hiszen ezek így eredeti nagyszériás gyártmányok. És használják az orosz technikát, de működik is náluk a kannibalizáció, nem érdekli őket hogy meddig érvényes a papír. Mikor anno a PG-sek Etiópiában dolgoztak, láttak jónéhány olyan gépet ami már ki volt csontozva, kinőtt rajta keresztül a pálmafa, az alkatrészei meg repültek a többi gépben - mert sok helyen nem törődnek a garanciával, amíg le nem robbannak a berendezések addig hajtják őket. Persze ha ott lezuhan egy gép és meghal pár tucat ember senki se kéri számon ezt a főnökségtől, nálunk azért más lenne a felállás.
atika 653333 2018. december 29. 12:22
Válasz erre
A fegyvervásárlás politika; kül- és belpolitika egyaránt.
Sajnos sohasem fogja beismerni senki, azt, hogy rosszul döntött.
Kívülálló laikusok számára pedig ismeretlenek maradnak az üzemeltetés és beszerzés valós költségei és valódi tapasztalatai.
...még a háború és az éles helyzet sem mérvadó, hiszen annyi minden befolyásolja a kudarcot és a sikert is.
Részemről maradnék az európai gyártóknál, minden tekintetben - érdeklődő laikusként.
Gabusch 653332 2018. december 29. 12:20
Válasz erre
Nem csak a technológia fejlettségéről, megfizethetőségéről, alkatrészek utánpótlásáról van szó. Sarkosan fogalmazva: te vennél fegyverzetet a potenciális ellenségedtől?

Igen sajnálatos módon úgy néz ki, visszatér a hidegháborús időszak. Más kérdés, hogy hálistennek nem feltétlenül kell országokat érintő méretű fegyveres konfliktusokat bevállalni, energetikai rendszerek szétbombázása helyett elég meghekkelni őket (l. Stuxnet).
Sennás 653331 2018. december 29. 12:10
Válasz erre
Kimegyek itt a KGST piacra nézek valami alkatrészt hozzá:) Viccet félretéve sajnos ha ilyen gondok vannak. Azért a fél világ mégis az Orosz cuccokat vásárolja. Egy idő után már csak megunnák Ők is az alkatrész hiányt nem? Még is használják.
Gabusch 653327 2018. december 29. 11:32
Válasz erre
Jövőre lesz húsz éve, hogy NATO-tagok vagyunk, valamint 29 évvel leszünk a szovjet tömbtől való leválásunk (?) után.
Meg kellene már feledkezni a szovjet örökségről, amibe sajnálatos módon beletartozik az orosz technika hanyagolása is, legyenek bármennyire jók, pusztán politikai megfontolásokból. Megkockáztatnám, hogy Trump egyes kijelentései kapcsán még az amerikai technológia beszerzése is kérdőjeles lehet itt Európában.
piratvitorla 653311 2018. december 29. 07:31
Válasz erre
A Mi-38 már túl nagy nekünk.
Nincs is felfegyverzett változata, egyébként is alig van túl a prototípus állapoton.
A NATO tagság miatt - és egyébként is - létfontosságú modern kommunikációs, önvédelmi stb. rendszereket külön kéne beépíteni. Azokat nem lehet kivinni az oroszokhoz, ha meg máshol kerülnek bele, elvész a garancia és technikai kockázat.
Az orosz gépek amúgy nem is olcsók és a logisztika is kérdéses hozzá...
sárkányos 653305 2018. december 28. 22:32
Válasz erre
Lehetne de jelenleg az orosz a legmegbízhatatlanabb eladó a piacon mivel az alkatrészellátást nem biztosítja folyamatosan.
Sennás 653304 2018. december 28. 22:27
Válasz erre
Mi-38_4th_prototype_1st_flight_3
Mi-...

De nekem valami koaksziális rémlik.
Csak egy fél mondat erejéig vissza térve az Airbus beszerzéshez. A "Mi" vonalon nem lehetett volna lépni egyet?
Mi-38? Ennek amúgy van harci változata?
atika 653300 2018. december 28. 22:03
Válasz erre
Hogyne lett volna korábban; 50 éve az amerikai AH-56 Cheyenne: hu.wikipedia.org/wiki/AH%E2%80%9356_Cheyenne.
Sennás 653299 2018. december 28. 21:55
Válasz erre
Ilyen apró részletek és mégis milyen fontosak. De valamikor régen hasonló próbák már voltak, Nem? Szovjet? Koaksziális nem pont rájuk vall?
Rumcájsz_52 653278 2018. december 28. 14:57
Válasz erre
Jelenleg ez csak kísérlet, egy kiírt verseny-tender Future Vertical Lift) egyik résztvevője (a másik a V-280 Valor). A V-22 már nem mai gyerek, nem is olcsó, cserébe elég kényes szerkezet, az üzemeltetése is nagyon bonyolult és rohadt drága. A 460-as sebesség is elég nagy szám, tekintve hogy a jelenlegi helikopteres sebességi világrekord is csak 401km/ó, és több mint harminc éve érték el egy speciálisan felkészített Lynx-el, az is csak egy kísérlet volt. És hogy mennyire lesz nagy szám? Ahhoz előbb meg kell vele nyerni a tendert, legyártani időre több száz/ezer darabot, és az ígért paramétereken belül maradni - a költségeket is tekintve! Talán ez lesz a legnehezebb. :-)
piratvitorla 653277 2018. december 28. 14:52
Válasz erre
Szia
A billenőrotoros cucc (pl. V-22) sokkal bonyolultabb, drágább és macerásabb telepakolni géppuskákkal.
Ez sokkal hagyományosabb konstrukció, de előremutató.
A 460 km/h már komoly, ráadásul ha 3 órás repidővel számolunk, az már plusz kb. 400-450 km hatótáv, aminek nem kell ecsetelni a jelentőségét. Kevesebbet tölthet ellenséges területen, ekkora sebességnél jóval védettebb a tűzfegyverektől...stb...
Sennás 653273 2018. december 28. 12:33
Válasz erre
316655
316655
1
1
sb-1-swja15-lead
sb-1-swja15-lead

youtu.be/q1KG4v36PQ8

Mennyire nagy szám lesz ez? Vagy csak kísérlet? V-22 nem opció? Olyan nagy dolog a 250kn--460Km/h sebesség? Köszönöm
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.