/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
cenci 634728 2017. november 5. 23:45
Válasz erre
MiG-21PFS
MiG-21PFS
MiG21pfm-takeoff
MiG21pfm-takeoff
MiG-21PFS
MiG-21PFS
MiG-21PFM
MiG-21PFM
1_35_b1
1_35_b1
23-1
23-1
MiG-21PFS..
MiG-21PFS
Первый перехватчик МиГ-21 ПФМ.
Первый пер...
MiG-21FL..
MiG-21FL
mig21fl-13
mig21fl-13
MiG21PF_234iap_s
MiG21PF_234iap_s
mig21pf-3
mig21pf-3
mig21fl-9
mig21fl-9
mig21fl-12
mig21fl-12
mig21fl-10
mig21fl-10

Pár Orosz festésű .
sanyi 634722 2017. november 5. 20:45
Válasz erre
Szia!
Köszi a felvilágosítást, sikeres volt a megtévesztésük!:)
Egyébként Peti barátunktól vettem egy Bilek PFM-et és amikor kibontottam itthon, kezdetben ki voltam akadva az előre nyíló kabintető láttán, hogy összecserélték. Aztán rájöttem, hogy így is jó: indiai FL. Most pedig meg tudtam, hogy semmi baj, korai szériás PFM. Szép kerek történet. :)
skywarior 634705 2017. november 5. 16:14
Válasz erre
kotel6
kotel6
kotel9
kotel9
kotel133
kotel133
kotelnyikovo 3
kotelnyikovo 3
kotelnyikovo 6
kotelnyikovo 6
kotelnyikovo volgograd oblaszt
kotelnyikovo...

Kotelnikovo reptér. Volgográdi régió
Rumcájsz_52 634662 2017. november 5. 09:10
Válasz erre
Szia Sanyi
Ez így van, de az FL-el külsőre megegyező eredeti szovjet verzió is 21PFM jelzést viselt(tehát mindkettőtöknek igaza van). Szóval kétféle PFM volt, egyik PFM előrenyíló egyrészes kabintetővel, Szk-katapultüléssel és hátrasikló fékszárnnyal "77"-es gyártmány néven, és a másik a PFM 20. szériától már kétrészes oldalra nyíló dekkel, KM-1 katapultüléssel és SzPSz-es fékszárnnyal - de már "94"-es gyártmány néven! Ráadásul "egyszerűsíti" ? a dolgokat, hogy a 21PFSz is "94"-es gyártmánykódot kapott! Persze csakis az ellenség megtévesztésére! :-)
Üdv R.
sanyi 634616 2017. november 4. 20:38
Válasz erre
Szia!
Nem, az FL a PFM nagy függőlegese mellé a PF előre nyíló kabintetejét kapta.
zoli75 634594 2017. november 4. 16:18
Válasz erre
Szia,

Az FL a MiG-21PFM Indiában gyártott licenc változata.
Gyártmányjelzése is megegyezik a PFM-ével. Izdelye 77.
sanyi 634497 2017. november 3. 09:33
Válasz erre
Sziasztok!
A MiG-21FL verziót csak India repülte? Rajzot találtam algériai gépről, de eléggé kamunak tűnt... Ha volt máshol, légyszi fotókat is töltsetek fel. Köszi!
Rumcájsz_52 631463 2017. augusztus 20. 17:19
Válasz erre
Ez nekem eszembe se jutott, de akkor miért nem azt írták rá! Egyébként tényleg tökéletes tököli 21SZT-t lehet belőle gyártani az SZMT mellé, még néhány stikában rajzolt festési ábrám is van róluk.
vlevi 631428 2017. augusztus 20. 10:04
Válasz erre
charles 631427 2017. augusztus 20. 09:58
Válasz erre
Lásd Eduard MiG-21 Bisz. Tökéletes SzT.
Rumcájsz_52 631424 2017. augusztus 20. 08:25
Válasz erre
Egyrészt annak a párja megvan a függőleges vezérsík tetején is hátrafelé nézve, másrészt viszont ezek a PION antennák csak a legmodernebb 21bisz AP változaton voltak rajta. A korábbi ún. "lazúros bisz"-en még nem, a gerinc mérete viszont mindkettőnél útmutató az azonosításhoz (kivéve a 21SZT típust, ami az SZMT kis gerinctartályos változata volt, vagyis ugyanolyan gerinccel mint a bisz, de az orr átmérője és kialakítása még az MF-el egyezett meg, szerencsére nekünk ebből nem volt egy darab se).
Üdv R.
vlevi 631421 2017. augusztus 20. 07:01
Válasz erre
Így, hogy egymás mellett van a két kép, tényleg látható a különbség.
De az orr alatti antenna is szembetűnő.
páncélos 631420 2017. augusztus 19. 22:53
Válasz erre
Sennás!
Lásd: Magyar Néphadsereg, és utódja Honvédség Harcjárművei, autói
páncélos 631419 2017. augusztus 19. 22:48
Válasz erre
Köszönöm a segítséget, a típusanalizálásban. A korai F13-as változatot eddig is felismertem, a későbbi típusváltozatok okoztak nehézséget.
Még egyszer köszönöm. Ezek szerint ez egy BISZ.
charles 631405 2017. augusztus 19. 17:15
Válasz erre
MF
MF
Bisz
Bisz

Borzasztó egyszerű és messziről is látszik. Csak a gerinc vége és a fékernyőgondola eleje közötti távolságot kell figyelni a függőleges vezérsíkon.
Sennás 631397 2017. augusztus 19. 16:01
Válasz erre
Háát nekem úgy tanították simán a "hátán lévő púpot" kell nézni. Csak ennek van ekkora hát.
búza 631395 2017. augusztus 19. 16:01
Válasz erre
Sima LAZUR-os Bisz. Hosszabb és vastagabb a gerinc, más a csatorna belépőél, mint az MF-en.
vlevi 631393 2017. augusztus 19. 15:47
Válasz erre
Hasonlítsuk össze pintair képeivel.

makettinfo.hu/forum/forszoveg.php

Megmondom az őszintét, én az összehasonlító képen sem tudom megkülönböztetni az MF-t a bisz-től...
László58 631388 2017. augusztus 19. 15:11
Válasz erre
MiG-21bisz, ugyanis a Pitot-cső az orrkúp felső részéről indul, a korai F, F-13 modelleknél az orrkúp aljáról indul.Az orr rész sem keskenyedik el, mint az F-13-nál.
Sennás 631383 2017. augusztus 19. 14:46
Válasz erre
Szia Páncélos! Szép helyeken jársz:) Úgy gondolom ez egy BISZ--szerintem de majd jönnek a profik megmondják. Milyen jó cuccot láttál még?
páncélos 631376 2017. augusztus 19. 11:40
Válasz erre
MiG-21 4025 001
MiG-21 4025 001
MiG-21 4025 002
MiG-21 4025 002

Gondoltam, hátha érdekel valakit a Magyargencsen kiállított 4025-ös MiG-21. Nem vagyok otthonos a típuson belüli alváltozatok felismerésében - kivétel a korai F13 - így talán ez egy BISZ, de remélem majd kisegít valaki az MF, és a BISZ közötti különbségekben. Egyébként még viszonylag egyben van a gép, de lassan lepusztul teljesen így nyitott állapotában, az időjárás viszontagságainak kitéve.
vatya1 629769 2017. július 9. 05:44
Válasz erre
Szia Sennás!
Igen ez jó kérdés mivel több limitált dobozost kiadtak ebből a korszakból és ez meg még egy másik festésük ami nincs egyikben sem :(
Sennás 629762 2017. július 8. 18:53
Válasz erre
Haa ez klassz! Hogy hogy az Eduard nem "pezsegett" még rá?
vatya1 629749 2017. július 8. 10:55
Válasz erre
015 fab46
015 fab46
33210
33210

Sziasztok!
Létezik 48ban ennek a 21nek matricája?
pigasos78 628902 2017. június 11. 22:09
Válasz erre
Köszönöm! :)
sárkányos 628899 2017. június 11. 21:12
Válasz erre
Akkor a tudósoknak , hogy ne tudjanak belekötni bár kétlem Gunze H338
juge75 628898 2017. június 11. 21:12
Válasz erre
Szerintem a H53-lehet az, például szürke szín. Felcserélték a számokat, előfordul...
sárkányos 628896 2017. június 11. 21:05
Válasz erre
Egyik fórumon ezt írták de még nem néztem utána. Akkor ez nem az.
juge75 628895 2017. június 11. 20:57
Válasz erre
sárkányos 628894 2017. június 11. 20:31
Válasz erre
pigasos78 628884 2017. június 11. 14:50
Válasz erre
A teflonszínre egyébként van valami nagyon jó színkód?

üdv
Szabi
Rumcájsz_52 628881 2017. június 11. 13:26
Válasz erre
Ez itt a szolnoki repmúzeum honlapja, türelmes keresgéléssel sok fényképet, részletfotót és információkat, storykat lehet találni az MN/MH gépeiről, így a 21bisz-ről is, az ezüstfestésű PF-en meg könnyebb megtalálni a zöld festésű felületeket. Kellemes kincskeresést!
Üdv R.www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/9309lt.htm
varobee 628870 2017. június 11. 09:42
Válasz erre
Köszönöm a kimerítő választ! Sokat segítettél a kevésbé látható panelekkel is!
Rumcájsz_52 628860 2017. június 10. 21:53
Válasz erre
Hali
Téves, a teflonszínű 21-en a zöld felületek azok antennaburkolatok, anyaguk közép vöröses-barna színű textilbakelit (textolit), a zöld szín festés eredménye. Ezért is van, hogy ezek a zöld felületek nem minden gépen egyforma árnyalatúak, a 628852. sz. képen is látható élénk fűzöldtől a közép méregzöldön át a sötét feketés-zöldig sokféle árnyalat volt. Viszont ugyanazon gép felületein a műanyagfelületek általában egyforma zöldek voltak, mert egyszerre festették ezeket. Voltak azért kivételek is, ahol egy gépen belül is előfordultak eltérő zöld árnyalatú antennaburkolatok.
De nem csak a vezérsík tetején és a pótvezérsíkon voltak ilyen felületek, hanem sok helyen:
orrkúp, orrfutóakna mögött (F-13-on és az UTI-kon előtte) egy kör alakú panel,szárnybelépőélen az áramlásterelő előtt tenyérnyi burkolat alul-felül, pótvezérsík fölött a törzs alján jobboldalt kb. A/4 méretű panel, függ. vezérsík két oldalán a dudor hátsó részén tenyérnyi zöld panel(benne hüvelykujjnyi kiálló fehér antenna), vsík két oldalán a dudor fölött kb 12X3 cm ferde (a felső vége áll hátrafelé) zöld antenna-csík, oldalkormánylap fölött a vsík tetején hátrafelé csúcsos kúp alakú burkolat... fejből ennyi.
Üdv R.
medor 628855 2017. június 10. 21:05
Válasz erre
Szia!
Tudtommal anyagukban színezettek és nem festett burkolatok.
~'FS.34108'
varobee 628852 2017. június 10. 20:12
Válasz erre
photo3
photo3

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a teflon színű bisz gépeken a függőleges tetején és a pótvezérsík elején a világoszöld felületek festettek, vagy maga az antennaburkolat anyaga ilyen színű? Valakinek esetleg van hozzá színkódja?

Üdv: varobee
Levix 627835 2017. május 15. 18:25
Válasz erre
juge75 627139 2017. április 27. 19:42
Válasz erre
5581 i m
5581 i m

Picit fura...
Levix 627136 2017. április 27. 18:53
Válasz erre
Igen a mélysége azonnal szembeötlő. A gerinctartály eleje is túl magas. A beömlő meg olyan mintha egy gombóc fagyi tűnne el benne éppen. De összességében bizonyos szögből, vitrinben teljesen jó.
Zoli 627134 2017. április 27. 18:25
Válasz erre
A szélvédő túl nagy, nemcsak a keretek vastagok. A törzs túl hosszú és kicsit vastagabb is, a vezérsíkoknál felül pedig rossz az íve. De még mindig ez a legjobb 21-es.
z
Levix 627133 2017. április 27. 18:05
Válasz erre
MiG-21_BIS_-_Cockpit
MiG-21_BIS_-_Cockpit
Fishbed_J_225
Fishbed_J_225
Fishbed_J_231
Fishbed_J_231
Fishbed_J_224a
Fishbed_J_224a

Kissé vastagok a kertek és szöget zár be a fix rész és a nyitható rész alja,
Matthias 627132 2017. április 27. 17:32
Válasz erre
Mi az ami ennek a törzsén, és a szélvédőjén rossz? Mik a hibái?
Harald 627040 2017. április 25. 17:15
Válasz erre
IMG_3751
IMG_3751
IMG_3752
IMG_3752
IMG_3753
IMG_3753
IMG_3755
IMG_3755
IMG_3758
IMG_3758
IMG_3759
IMG_3759
IMG_3761
IMG_3761
IMG_3762
IMG_3762
IMG_3763
IMG_3763
IMG_3764
IMG_3764
IMG_3767
IMG_3767
IMG_3768
IMG_3768

Sziasztok!

A KP 21-ese egyértelműen RV átvétel lett. A háromból az egyik keret meg az átlátszó alkatrészek teljesen ugyanazok. A harmadikon a törzsfelekre a KP ráöntött néhány olyan alkatrészt, amit az RV külön ad. Ezen a kereten kapunk új kerekeket a főfutókhoz, pilonokat, fegyverzetet, póttartályt, felderítő konténert (ez majd az R-hez kell) és a kabin alkatrészeit. A 84 számú dobozban van magyar festés, oldalszám (8204, tényleg MF) meg ékek. Összefotóztam a HAD matricájával: az ék legrövidebb oldala a HAD-nál fél mm-rel nagyobb, magasságuk egyforma, ez szerintem belefér. A zöld viszont világosabb, de ezt én is csak akkor vettem észre, mikor egymás mellé tettem őket. A számok szélesebbek, vékonyabb a vonalvastagság. A HAD színei nekem teltebbnek tűnnek, de összességében használható.
A Mosonshow-n 3500-ért adták, elfogadható ár, bár ha azt nézem, hogy az Edu Mig-15 profipack is ennyibe fájt nekem, akkor azért mindjárt más kicsit. De nem bántam meg...
És a képek:
Üdv!
Harald
Gorbils 626979 2017. április 24. 18:55
Válasz erre
DSC_8302
DSC_8302
DSC_8306
DSC_8306

Sziasztok!
Van nálam egy 1/72 Míg-21 U/UM? műgyanta szett a PAVLA models-től
Kérdésem a következő melyik a donor gép jó hozzá?
A jó öreg barátnőm Wikipédia azt írja, idézem:

• MiG–21U (Mongol–A): A MiG–21F–13 kétüléses gyakorló változata, a orr-beömlőnyílás jobb felső részén kicsi TP–156 típusú vészpitotcső van, F–13-as függőleges vezérsík. Módosítottak a műszerek megvilágításán is (vörös fény az UV-sugarak helyett), ami jobban megfelelt az éjszakai üzemeltetéshez. Katonai jelzése Je–6U, gyártmányjelzése 66–400.[35]

• MiG–21UM (Mongol–B) kései: A MiG–21MF kétüléses, kiképző változata, PVD–7 típusú vészpitotcsővel szerelve. Új, P–832 típusú rádiót kapott, ami a gerinc hátsó részén levő késantenna révén tudható, ami a 69-esen még nem található meg. Katonai jelzése Je–6UM, gyártmányjelzése 69A.

Üdv: Gorbils
Zoli 626651 2017. április 16. 21:39
Válasz erre
Szia,
A cég állítja, hogy nem RV átvétel, kíváncsi leszek. Remélem nem is a régi KP makettet pofozták ki.
z
Szabi77 626648 2017. április 16. 21:30
Válasz erre
Sziasztok!

Tudtok arról infót,hogy ez az új KP 21-es család új szerszámos cucc lesz vagy átvételek,átcsomagolások?
Zolinak szerintem igaza lesz,hogy az együlésesek Rv átvételek lesznek,de a kétüléses?
Szabi
mirazsmarci 626637 2017. április 16. 19:13
Válasz erre
Bocs, ez rossz topikba ment :-(
mirazsmarci 626636 2017. április 16. 19:11
Válasz erre
Xtradecal Vampire svájci, ausztrál 500Ft/db
Xtradecal Vampire sv...
Linden Hill Su-25 örmény , elefántcsontpart, irak, orosz (tadzsik), 500Ft/db
Linden Hill Su-25 ö...
Begemot Mi-26  India 3 féle egyben  600Ft, ukrán, venezuela, kína,peru, mexikó, PANH, SKYTECH,Roszvertol,Samsung (D-Korea), United Nations 500Ft/db
Begemot Mi-26 India...
Begemot Mi-26  India 3 féle egyben  600Ft, ukrán, venezuela, kína,peru, mexikó, PANH, SKYTECH,Roszvertol,Samsung (D-Korea), United Nations 500Ft/db
Begemot Mi-26 India...
kiegészítők
kiegészítők

Üdv

Eladó matricák, kiegészítők. Infók a képek alatt.

Kiegészítők:
CMK L-39 Armament set 2500Ft
RES-IM MiG-23UB gyanta kabin 2800Ft
Eduard MiG-15 UTI gyanta+maratás 2800Ft
Part Su-25K 2500Ft
F-15E 1000Ft
Aires F-100D kabin gyanta+réz 2500Ft
Aires futóakna gyanta /sajnos csak az aknák vannak meg, a munkahengerek hiányoznak 1500Ft
Aires hajtómű gyanta+fém 2000Ft

Minden 1:72

Személyes átvétel Móváron, BP, Érd, Veszprém, vagy posta.

mirazsmarci@freemail.hu
Levix 626634 2017. április 16. 18:44
Válasz erre
vlevi 626581 2017. április 16. 07:14
Válasz erre
Jó lenne ha UM is lenne egyszer, nem csak MF, bisz.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.