/ Fórumok /

Most történt

Az makettezőket érintő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223.
Kamovos 565763 2014. augusztus 22. 00:12
Válasz erre
Már egyáltalán nem látni.
Kamovos 565762 2014. augusztus 22. 00:05
Válasz erre
Ez is érdekes nekem. F2TH Dassault Falcon 2000

Nem látom honnan jön hová megy.
vini 565761 2014. augusztus 21. 23:46
Válasz erre
Igen a Bécsi Nemzetközin szállt le de eredetileg máshol volt írva a célállomás.
Kamovos 565758 2014. augusztus 21. 23:42
Válasz erre
Valahol már leszállt.
vini 565752 2014. augusztus 21. 22:08
Válasz erre
Sziasztok!
Most nézem a Flightradar24.com-ot és van egy érdekes gép SXD8WG Boeing 787-es ami valamiért visszafordult Szeged felett.Most kb Pannonhalma felett jár.
Vini
Sherman 565357 2014. augusztus 15. 13:42
Válasz erre
Én nem kimondottan a népi felkelésekre gondoltam.

A profi sereg szerintem inkább Hunyadi Mátyást jellemezte. A te állításod miszerint a függetlenségi vagy honvédő háborúknak csak kezdeti sikerei vannak és "ha az agresszor felocsúdik a kezdeti megtorpanás után kő-kövön nem marad." ellenkezője inkább igaz. Az idő mindig a megszálló ellen dolgozik. Ő az aki csak lokális, időleges sikereket érhet el. Figyelmedbe ajánlanám a gyarmatok megszűnését és a birodalmak tiszavirág életű terjeszkedését és hatalmát.

Az egyetlen komolyabb gondot egy ország függetlenségében a nagyhatalmak politikai szövetségei "árulásai" okozhatják. A 48-as szabadságharc elérte volna célját ha az Orosz birodalom (valós ok nélkül) nem támad minket hátba.
például Vietnam sem nyerhetett volna a franciákkal szemben ha Francia ország szövetséget köt Kínával és Vietnamnak kétfrontos háborút kell folytatnia.
bgyasoldier 565330 2014. augusztus 15. 06:13
Válasz erre
Sziasztok!

A napokban elterjedt pár kép, amin T-72-eseket visznek vonaton, mindenki azt állítja, hogy Ukrajnába vitték, mert Nyíregyházán látták őket. SENNÁS fórumtársunk ha erre jár, írhatna róla, ha tud valamit, a régebbi szerelvényeket is Ő vitte Nyírtelekre. Köszönöm
vfrtom 565329 2014. augusztus 15. 06:04
Válasz erre
A mostani helyzetnél még rosszabb az állapot. A haderő a béka segge alatt, a nép morálja szintén. Ha itt történne egy orosz agresszió, csak pislognánk, mint sült hal.Az eunak idő kell a reakcióhoz, usa meg kilépne a konfliktusból, neki nem érdeke az orosszal kötekedni, az euban meg nincs érdeke, sőt...
vfrtom 565328 2014. augusztus 15. 06:01
Válasz erre
Nem is tudom, Hunyadiéknak jól felszerelt profi serege volt, mégis többször vereséget szenvedtek."Csak" arra voltak jók , hogy a "nagy európa" fel tudjon készülni a harcra.Mint mindig. Nem mondom értek el sikereket , de hosszútávon nem ment a dolog.A konfliktusok kezdetén vannak sikerek, de ha az agresszor felocsúdik a kezdeti megtorpanás után kő-kövön nem marad.Szabadságharc, '56, szerintem itt érvényes amit mondasz a népi felkeléssel.Amíg nem volt jelentős haderő magyar földön elég jól mentek a dolgok. Csak később mindkét esetben fordult a kocka.A népi haderő mindig jól hangzik, de szakértelem és felszerelés nélkül csak daráló, plusz az agresszor részéről "jogot" ad a polgári célpontok támadására.
Sherman 565313 2014. augusztus 14. 20:08
Válasz erre
Gondolom Magyarország védelmével kapcsolatos a kérdésed.
Ezzel kapcsolatban egy nemrég megjelent, elég korrektül megírt könyvet ajánlanék, én magam is most olvasom. A címe: Kis Magyar Hadtörténet.
Persze a Magyar történelmi eseményekkel, időszakokkal, foglalkozó átfogóbb, részletesebb könyvek jelentek már meg külön-külön. De ha valaki érdeklődési köréből kiesnek egyes időszakok a könyvben leírt menyiségben érdemes olvasni róluk.

pl: Az Oszmán birodalom hódításait megállító Hunyadi János aki nem csak az országot védte sikeresen (a szinte teljes közel-keletet meghódító hatalommal szemben) hanem a keresztény Európát is.

Ha nem kis hazánkra irányult a kérdésed csak általánosságban. Akkor a Skóciai felkelést és függetlenségi háborút az Angol elnyomás ellen tudom felhozni. Amit a Rettenthetetlen Robert the Bruce vitt sikerre (A nem annyira rettenthetetlen William Wallace-al ellentétben, aki viszont kirobbantotta a felkelést.)
NORAD 565311 2014. augusztus 14. 19:51
Válasz erre
vfrtom 565310 2014. augusztus 14. 19:10
Válasz erre
Lehet,hogy én buta vagyok de mikor?
NORAD 565306 2014. augusztus 14. 18:33
Válasz erre
Köszönöm,ezt én is tudtam/olvastam.
Sherman 565286 2014. augusztus 14. 14:47
Válasz erre
Részben igazad van. De nem szabad lebecsülni egy ország lakosságának hazaszeretetét.
A történelem folyamán nem egy ország védte már meg magát meglepő módon, esélytelenül, túlerővel, szemben. pl:Magyarország nem is egyszer.

A múlt háborúinak tapasztalatai alapján, már a békében kifejlesztet haditechnika csak egy pici szelete a háborúknak. Azok általában már a konfliktus kirobbanásakor elavultnak, túlhaladottnak bizonyulnak.

Ha meg a vicceknél tartunk: “Hiába oly önhitten büszkék a technológiai szörnyszülöttükre. Egy bolygó elpusztítása eltörpül amellett, amire a mindenható Erő képes!”. :-)
Sherman 565285 2014. augusztus 14. 14:29
Válasz erre
"Mi történik ha nem fizetünk a svédeknek? Nem szállítanak alkatrészt. Elkezdődik a kannibalizáció (más gépekből szerelik ki/át), üzemeltetjük a gripeneket ameddig tudjuk, a 800 órás ipari ellenőrzések elmaradnak, aztán lassan elfogy az üzemképes gép és leáll a légierőnk. Persze a svédek beperelnek minket valamilyen nemzetközi bíróságon."

Látod még szerinted is van egy fontos különbség a lízingelt és saját gépek között. Hogy ha elfogy a pénz még be is perelhetnek minket. Tehát mindenképpen ők diktálnak.

Ami pedig ezt a mondatodat illeti:
"Háborús helyzetben biztos vagyok benne hogy nem fogják a gripeneket úgy visszarepüli svédbe, ahogy a Malév gépeket a Malév összeomlásának másnapján írországi lízingcéghez."

Ne legyél benne biztos.
Egyrészt, mert a művelt nyugati világ már sokszor eladott minket a történelem folyamán politikai okokból. (pl: 56-ban)
Másrészt, mert ugyanezt a művelt nyugati világot annyira a magánkézben lévő tőke mozgatja, hogy még a saját országaikat is eladnák némi profitért.
vfrtom 565284 2014. augusztus 14. 14:08
Válasz erre
Viccesnek tartom olyanról vitázni ami tulajdonképpen nem létezik.A magyarországi haderőről. A személyi állomány nagy része irodista, a másik fele szerződéses (zsoldos). Aki ér valamit az egészből az az erején felül teljesítő műszaki állomány.( tisztelet a kivételnek)Itt ha beüt a gebasz nem az embargótól kell félni, hanem attól, hogy nem lesz mit javítani.Egyrészt nincs már mit, másrészt az első csapásmérés megsemmisíti a technikát még a földön.Amerika nem véd meg senkit, mert nincs érdeke Európában. Az eu meg ütközési pontnak , front vonalnak használná az országot. De ez csak saját vélemény lehet nem látom jól.
sanyi 565277 2014. augusztus 14. 11:58
Válasz erre
Sziasztok!
Érdekes téma ez az embargó. Tegyük fel, megvesszük a Blackhawkot. És hoppá, politikailag átállunk az erő sötét oldalára. Embargó, nincs semmi hozzá. Nem csak az oroszok állíthatják le a szállítást.
Érdemes megnézni, hogy néhány "fejletlen" ország vegyesen alkalmaz keleti és nyugati technikát is, pl. Ecuador, Venezuela, Törökország, Finnország, Malajzia, Indonézia stb. Őket nyugodtan piszkálhatják ezzel a szóval, komoly dolognak kellene történnie hogy sehonnan se kapjon semmit. Hogy ez anyagilag mennyibe kerül? Nem többe, mint egy földön rohadó "légierő"...
MoMi 565269 2014. augusztus 14. 09:36
Válasz erre
Szia NORAD!

Válasz a kérdéseidre, de az NBH is elkezdett érdeklődni utánad!-:)

A honvédség használt orosz Mi–8-as helikoptereket vásárol, összesen három darabot, kétmilliárd forintért.
A beszerzésre azért volt szükség, hogy az új helikopterflotta szolgálatba állításáig biztosítsák a nélkülözhetetlen katasztrófavédelmi feladat és a kutató-mentő szolgálat ellátását, valamint, hogy a személyzet légijártasságát is fenn tudják tartani. A meglévő helikopterflotta már olyan állapotban volt, hogy képtelenek voltak repülésre alkalmas járművet kiállítani.
Eredetileg a jelenlegi flotta működőképességét hosszabbították volna meg 2015-ig, de az orosz „Oboronprom céggel kötött szerződés végrehajtása nehézségekbe ütközött”.
Ekkor egy hazai cég ajánlata került elő, amelyben oroszországi nagyjavításon frissen átesett, három Mi–8T modellt ajánlott. Információink szerint egy UT Air nevű orosz cég helikoptereit vásárolták meg. Méghozzá a magyar Solar Kft. közreműködésével. Ez az a vállalkozás, amely a rendszerváltás óta dolgozik a honvédségnek.

A helikopterek beszerzése igencsak aktuális volt, hiszen nyakunkon volt az olvadás a Duna vízgyűjtőin, s ha a tavalyihoz hasonló árvízhelyzet alakult volna ki idén, a HM e gépek nélkül nem tudta volna ellátni azokat a feladatokat sem, amiket tavaly még meg tudott oldani.

Na mára ennyit.
Jó makettezést mindenkinek.

Momi
NORAD 565253 2014. augusztus 14. 01:21
Válasz erre
Akkor miért kellett április elején nagyon gyorsan 3 Mi-8-as helikoptert beszereznünk?
NORAD 565252 2014. augusztus 14. 01:18
Válasz erre
Mi történik ha nem fizetünk a svédeknek? Nem szállítanak alkatrészt. Elkezdődik a kannibalizáció (más gépekből szerelik ki/át), üzemeltetjük a gripeneket ameddig tudjuk, a 800 órás ipari ellenőrzések elmaradnak, aztán lassan elfogy az üzemképes gép és leáll a légierőnk. Persze a svédek beperelnek minket valamilyen nemzetközi bíróságon.

Mi történt amikor nem fizettünk az oroszoknak? Nem szállítottak alkatrészt a MiG-29-eshez. Elkezdődött a kannibalizáció (más gépekből szerelték ki ami nem volt), üzemeltettük őket ameddig tudtuk, aztán lassan elfogyott az üzemképes gép. És ez nem érdekelte a politikusokat. Lett egy rakás felesleges jólképzett pilótánk, akiket nem lett volna mivel harcba küldeni, így egy része elment korkedvezményes nyugdíjba, a maradékot meg átképezték gripenre. A helikoptereseknél kb. ugyanez zajlott le.

Háborús helyzetben biztos vagyok benne hogy nem fogják a gripeneket úgy visszarepüli svédbe, ahogy a Malév gépeket a Malév összeomlásának másnapján írországi lízingcéghez.

Ha nem kapunk alkatrészt, akkor mindegy hogy kié a gép, alkatrész nélkül egy idő után egyik sem repül.

A MiG-29-eseket ugyanúgy nem tudtuk önállóan üzemeltetni, ahogy a Gripent. A MiG-21-es volt az utolsó, aminek a javításához meg volt minden a PG-ben.

A lízing szerződésben olyasmi lehet benne, hogy ha rendeltetésszerűen használjuk a gépeket, akkor ők a lízingdíjért cserébe biztosítják a hadrafoghatóságot. De ha pl műrepülünk vele és 12 G-nél többet kap a gép szerkezete és károsodik, akkor a javítás teljes költsége minket terhel. Ha pedig fel van rúgva a szerződés akkor ugyanúgy megy a jura parkba, ahogy a MiG-29-essel történt hasonló esetben. És ha fel van rúgva a szerződés, akkor a gép műszaki állapota dönti el hogy meddig lehet vele repülni, nem a szerződésben foglaltak. Nem a forgalmi engedélytől üzemképes egy autó.
NORAD 565251 2014. augusztus 14. 00:55
Válasz erre
A csehek elég régen tervezik már az orosz gépek lecserélését. Eredetileg 2016-2018 közöttre tervezték, de most az ukrán helyzet miatt lehet hogy felgyorsítják. A lengyelek ugyanúgy tesznek mint a csehek, csak több gépet vesznek.
Sherman 565249 2014. augusztus 14. 00:31
Válasz erre
Az ilyen mű pánik rohamok csak azért vannak hogy az EU-tól több pénzt kérhessenek a "szörnyű nagy krízis" orvoslására. Nem pedig azért mert a náluk rendszeresített helikopterek csakis gyorsan kopó, méreg drága, előállíthatatlan, csúcs-szuper és titkos technológiai újításokkal vannak felszerelve. Az Orosz dolgokra ezek nem is nagyon jellemzők.
Sherman 565248 2014. augusztus 14. 00:17
Válasz erre
Szóval örüljünk hogy lízingeljük őket mert így 85% bevethető?
Érdekes nézet, de nem ad választ arra amit felvetettem a 565228 hozzászólásomban és arra sem ad magyarázatot mi van ha nem tudunk tovább fizetni.
Lesz egy rakás drágán de jól kiképzett pilótánk akiket kerékpárral küldünk harcolni?
Netán ha a vásárlás olyan rossz a lízingeléshez képest, akkor miért nem lízingelünk mindjárt pilótákat is a gépekhez?
Lehet hogy a helikoptereink túl lépték a repülhető óra számukat. De még mindig bevethetők ha baj van, és nem egy másik ország vagy cég mondja meg mit csinálhatunk velük a mi állampolgáraink védelmében.
A fúj de ronda MIG-ek is roskadoztak és jó ha a fele állomány felszállt, de legalább mi mondtuk meg mit, miért, meddig, lehet.
Lehet hogy elavult nézet de én még úgy tanultam hogy ne nagyon építsek olyasmire ami nem az enyém.
medor 565246 2014. augusztus 14. 00:10
Válasz erre
Szia Zoli!
Szerintem nem értettelek félre és egyre gondolunk.
Lehet én fogalmaztam körültekintően,mert egyszer már törölték a hozzászólásomat másik topikban az arab-izraeli vita folyamán.
A mérnök politikai(vallási,nemzetiségi...)hozzáállás nélkül próbál egy gépet tervezni.
Egy olyant ami minden addig alkotottnál jobb.Persze 'Ivánék' gépeinek sziluettje néha kísértetiesen hasonlít egy pár évvel korábban rendszeresített gépre.De ez már más téma lenne.
Visszatérve az eredeti gondolatmenethez volt egy gép ami gyakorlatilag a 'legjobb' lett volna nekünk.De nem arra esett a választás.Ennyi.
(Kicsit olyan ez mintha megkérnének,hogy válasszak egy pár éves 'fapados' VW és egy zsír új 'full extrás' Suzuki között lízingre.De ha az utóbbi mellett döntök kapok kis "bánatpénzt" is zsebbe.)
NORAD 565245 2014. augusztus 13. 23:52
Válasz erre
Azaz mindegy hogy kié a gép, ha pl. embargó lép életbe.
NORAD 565244 2014. augusztus 13. 23:51
Válasz erre
A csehek épp most kezdtek el aggódni, hogy ha az oroszok az EU lépéseire válaszul mindenféle embargót vezetnének be, akkor 6 hónap után már nem lenne repülőképes orosz helikopterük. Mindezt úgy hogy a gépek az övék és van egy LOM Praha-juk is.
NORAD 565242 2014. augusztus 13. 23:39
Válasz erre
Annyi mindent ráfognak a szerződésre. Pl a díszfestést hiányát is. Pedig csak szándék és pénz kérdése lenne. A svéd nem ellenzi. Ahogy a cseheknél sem.
NORAD 565241 2014. augusztus 13. 23:34
Válasz erre
Ezért legalább 85%-uk mindig bevethető. Nem is olyan régen volt, amikor mind a 14 gép egyszerre a levegőben volt.

Ha a megvettük volna őket, akkor most ott tartanánk, ahol a MiG-29-esekkel tartottunk 10 év után. Vagy ahogy most állunk a helikoptereinkkel.
NORAD 565240 2014. augusztus 13. 23:30
Válasz erre
Mivel más fórumokon is újra és újra előjön a gripen téma,valaki megunta és írt egy összefoglalót hogy akik lemaradtak vagy gyorsan felejtenek, fel tudjanak zárkózni:

htka.hu/2014/03/29/gripen-faq/
Zoli 565238 2014. augusztus 13. 23:16
Válasz erre
Szia,
Sejtettem, hogy félreérthető lesz az előző hozzászólásom, de csak tárgyilagos akartam lenni, engem egyik oldal sem vonz, viszont mindkettő taszít. Engem dühített a döntés, és nemcsak a módszere, hanem a típus is. Nem rossz a Gripen, de volt annál egy minden szinten sokkal hatékonyabb és már bizonyított gép is. Ezt számomra most teljesen racionális szempontok gépeltetik velem.
z
medor 565234 2014. augusztus 13. 23:00
Válasz erre
Szia!
Nem érdemes politikai oldalt nézni.Teljesen mindegy jobb vagy bal oldal.
Ha megfelelő az összeg lehet,hogy az F-4 Phantom lett volna a befutó...
A megbízott tesztpilóták megmondták,hogy a 16-os lenne nekünk megfelelő.
Bevált típus,alkalmas szinte mindenre.Bizonyított is és alakítgatni sem kellett volna.Jaa,hogy nem lettek volna újak?Na és akkor mi van?
Én csak abban bízok,hogy a Gripen nem olyan mint egy IKEA bútor.Mert mindkettő svéd.
"Kívülről úgy tesz mintha kemény legény lenne,de belül tiszta forgács."(Idéztem.)
Zoli 565231 2014. augusztus 13. 22:11
Válasz erre
Szia,
Nekem akkor is fura, hogy a félig régi, félig új gépek drágábbak, mint a teljesen újak. És tudtommal nem vettünk hozzájuk annyira fegyvert sem, hogy az indokolná ezt.
És a kért extrák nélkül voltak drágábbak, amik későbbi többletköltsége miatt sokan azóta is szidják a baloldalt, pedig azok nélkül tényleg semmi értelme nem volt a gépek beszerzésének. Arról viszont senki nem beszél, hogy miért a pintér és az orbán döntötte el zárt ajtók mögött a típusváltást, teljesen figyelmen kívül hagyva a szakmai döntést...
z
myROB 565229 2014. augusztus 13. 22:03
Válasz erre
Szia Zoli!

Pont az öszvérsége miatt drágább a magyar változat. A csehek sima C/D Gripeneket bérelnek ugyan olyanokat, mint ami a svéd légierőnek van. Csak vadász feladatra használják földi célok ellen van nekik L-159.
Mi meg olyan dolgokat kértünk ami akkor még nem volt kifejlesztve a Gripen számára (légi utántöltő csonk, NATO pilonok stb.)+ a munkadíjat is kiszámlázták szerintem (C törzsre A szárnyakat tettek).
Sherman 565228 2014. augusztus 13. 21:57
Válasz erre
Nekem erről a vadászgép lízingelésről az jut eszembe amikor a laktanyáinkat személy és vagyonőr cégekkel őriztettük (mert az akkori hadügyminiszter szerint a hivatásos katonáinknak nem az a dolga hogy takarítsanak, főzzenek, és őrizzenek).

Szóval mi van ha a magáncégek (vagy más országok) üzleti érdekeikből kifolyólag felülírják a Magyar állammal kötött szerződéseket. (A politikai érdekek változásáról nem is beszélek.)
Mondjuk csúnyán keresztbe tesznek nekünk, nem küldenek alkatrészt, vagy nagy generál címén ott tartják maguknál a gépeket.
Elmegyünk a nemzetközi bíróságra és bepereljük őket mert az országunkat elfoglalta az ellenség az ő hibájukból?

Nekem mindig azok a váraink jutnak eszembe amiket nagy csaták árán megvédtünk utána amikor zsoldoskatonákkal (vagy külföldiekkel) pótolták az elesetteket azok könnyedén feladták a védelmet.

Szóval hogy is van ez?
Zoli 565212 2014. augusztus 13. 20:58
Válasz erre
Szia,
Ez valószínűleg tényleg így volt, nem is akarom vitatni, csupán az előtte történt érdekességeket hiányolom, konkrétan a kiválasztást és az eredeti árat, ami úgy rémlik magasabb volt, mint a cseheknél, pedig ők nem is öszvért kaptak...
z
MoMi 565207 2014. augusztus 13. 20:27
Válasz erre
Szia Medor!

Egy kis Gripen történelem. Tanulságos.

A 2002-es választások után a hatalomra került szocialista-szabad demokrata koalíció a repülőgépek képességeinek jelentős növelése, és a megkötött szerződés módosítása mellett döntött, véleményük szerint ugyanis a felajánlott repülőgépek nem jelentettek volna képességnövekedést a MiG–29-esekhez képest, csak a korábban hangsúlyt kapott nemzeti légvédelmi feladatok ellátására lettek volna alkalmasak, a NATO által támasztott minimális igényeket (légi utántöltés lehetősége, adatátviteli rendszer) sem tudták kielégíteni, a szeptember 10-én megkötött szerződés ugyanakkor Országgyűlési Határozatot is sértett.Mivel a megrendelt gépek a NATO-célok teljesítésére alkalmatlanok voltak, ezért a szerződés módosítására lett szükség, ami az eredeti értelémben jelentős költségnövekedést eredményezett, a szerződésben foglalt összeg így 160 milliárd forintról 240 milliárd forintra nőtt. Többszöri tárgyalást követően 2003. február 3-án az új kormány Honvédelmi Minisztériuma bejelentette a szerződés módosítását, mely ezután már a NATO-kompatibilis JAS-39 EBS HU 16 800 repülőórás lízingeléséről szólt (gépenként 1200 óra, ez az eredeti, 2001-es szerződésben több, 20 800 óra volt).2012 év elején felmerült a 14 repülőgépből 6 darab felajánlása a horvát légierőnek, ami meglévő MiG–21-eseinek váltótípusát keresi, 2013 decemberéig hadrendbe kell állnia a típusnak. A Honvédelmi Minisztérium cáfolta a hírt, azonban kiderült, a 14 gép lízingje 2012 év eleji árfolyamszinten 340 milliárd forint értékű, a törlesztés 30 milliárd forinttal terheli a költségvetést (a HM-büdzsé több mint 10%-a), további 2 milliárd az éves kanadai pilótakiképzés, melynek összértéke 58 milliárd forint. Ami hivatalos, a HM 2011 decemberében a Gripen-törlesztés átütemezését próbálta elérni svéd üzleti partnerénél, a Svéd Királyi Védelmi és Biztonsági Export Ügynökségen keresztül.A bérletidíjtörlesztés-átütemezés mellett újabb 10 évre szóló bérletiszerződés-módosításról is tárgyaltak a felek. A tárgyalások sikerrel zárultak, a magyar kormányfő a 1001/2012. (I. 11.) Korm. határozatban hatalmazta fel a honvédelmi minisztert, vagy az általa megbízott személyt a Bérleti Megállapodás módosításának aláírására 2012. január 31-i határidővel.

Aki nem hiszi az járjon utána,az Alkotmányvédelmi Hivatal élénk érdeklődése mellett.
Mármint az után, aki érdeklődik.

A Haza védelme nem volt olcsó mulatság sohasem,de szerintem: Si vis pacem, para bellum! Ha békét akarsz, készülj a háborúra! Ja és ezt Julius Ceasar mondta elég régen.

Jó makettezést mindenkinek.

Momi
medor 565191 2014. augusztus 13. 19:08
Válasz erre
A szerződés ezen részéről nem is hallottam.
Érdekes.Vajon az F-16nál is lettek volna ilyen széljegyzetek?
De ha már itt tartunk:csak béreljük,vagy lízingeljük őket?
(Bocs,de annak idején a Gripenek üzleti része nem érdekelt.)
MoMi 565167 2014. augusztus 13. 09:49
Válasz erre
Sziasztok!

Smokewinder ügyben a gyártó,sajnos csak ő van jóváhagyva Gripenre:
Sanders Smoke Technologies, Inc.
P.O. Box 1088
17149 Lambert Road
Ione, CA 95640

És hát pár ezer dollár 1db és persze 2-5 db érdemes venni,ha már veszünk.
Ha valakit érdekel a teljes "oprational-maintenance manual" megvan nekem,persze angolul.
És miért nem veszünk? Mert nem a Magyar Honvédségé a Gripen flotta. Csak béreljük! Így viszont nem csinálhatsz azt amit akarsz,csak azt amit a tulaj jóváhagy. SZERZŐDÉS! Ha meg vennénk mindenki felhorkanna,hogy miért költi pénzt hadsereg ilyen felesleges dolgokra! Érdekes a "nép" véleménye.

Na mára ennyit a poltikáról.
Jó makettezést mindenkinek.

Momi
Kamovos 565155 2014. augusztus 12. 22:59
Válasz erre
Nem is a mieink.
Csak jó pénzér használhatjuk.
medor 565146 2014. augusztus 12. 21:57
Válasz erre
Ezt csak az üzemeltetők tudják megmondani.
TALÁN egyetlen Gripen sem kényszerül hosszú távon a földre
anyagi/szakértelmi okok miatt.(Remélem nem egy vitaáradatot indítunk el ezzel.)
Nem tudom mennyibe kerül egy "Smokewinder".Nem is érdekel.A focira viszont szerintem sokkal több pénz megy mint kellene.Minden téren...
Mindenesetre szívesebben nézegetném a Gripen-jeinket 45(90?) percig,akár füstölő nélkül is repkedés közben.
TAMÁS78 565138 2014. augusztus 12. 21:13
Válasz erre
Köszi, igazából arra vagyok kíváncsi, manapság van-e pénz alkatrészre, szakértelem a javításra, szándék e kettő biztosítására? Mármint a Gripenek esetében.

Az, hogy nem telik 3 füstölőre, természetesen nem lep meg, az előtt állnék értetlenül, ha ez az egész összejött volna. Még inkább, mint az előtt, hogy ha esetleg a Fradi megveri a Chelsea-t. Ez utóbbira tudnék logikus magyarázatot adni, előbbire nem. :)
NORAD 565137 2014. augusztus 12. 21:13
Válasz erre
NORAD 565136 2014. augusztus 12. 21:05
Válasz erre
2012-ben ünnepelték az oroszok légierejük fennállásának a 100. évfordulóját. Ott készültek ezek a képek:

imgfrm.index.hu/imgfrm/5/8/0/3/BIG_0010385803.jpg
imgfrm.index.hu/imgfrm/5/7/9/6/BIG_0010385796.jpg

Ezt hogy oldották meg?
medor 565128 2014. augusztus 12. 20:24
Válasz erre
Szia!
Azért 3 gép volt mert eredetileg a 3 nemzeti színt füstölték volna.
(Nem csak zöld fehéret,mint írták már páran.)
Az,hogy miért nem egyeztettek a marketingesek a Légierővel,hogy van-e füstölő egyáltalán,az rejtély.
De az is lehet,hogy egyeztettek és azért maradt mégis a programban,
mert "demonstrálni" kellett a magyar foci teljesítményét.
Hiszen az is szárnyal,nem? ;)
vlevi 565124 2014. augusztus 12. 19:57
Válasz erre
A füstölős dolgot pedig én is olvastam valahol, mármint, hogy lesz majd. Persze hülyén nézne ki, ha egy HONVÉDelemre felesküdött pilóta a ződfehér csíkot húzna pirosfehér helyett. Lehet, nem találtak, csak honvéd/újpest drukkereket a pilóták között, és így inkább nem kockáztattak, és nem szerelték be :D
Weizi 565092 2014. augusztus 11. 20:29
Válasz erre
Aztán az év végén vissza is lett adva a gazda országnak!
Engem igazából az lepett volna meg jobban, ha lett volna zöld-fehér füst!
Figaro 565081 2014. augusztus 11. 17:56
Válasz erre
DSC_9147
DSC_9147

A 2013-as kecskeméti bemutatón még volt egy pár "smokewinder".
Nyugger 565080 2014. augusztus 11. 17:30
Válasz erre
Feltételezhető, hogy ha füstölni kellene akkor kellene ilyen berendezés is hozzá !
De nincs, és sohasem volt a vadászrepülőknél.
Szép példa a civil látványtervező melléfogására és az érdemi kommunikáció teljes hiányára.
cenci2 565075 2014. augusztus 11. 15:17
Válasz erre
A feladatuk az lett volna hogy zöld-fehér színekben végigszántsák az eget ,ehelyett csak a gépek húztak végig füsteregetés nélkül ,tehát csak elrepültek Pestre megmutatni magukat ,de a rendezvényhez nem sok közük volt .
tyimosenko 565053 2014. augusztus 10. 23:18
Válasz erre
Jok voltak ezek a gripenek. Kecskemet felol vartam oket, de eszak-del iranyban huztak el a stadion felett pontosan a terv szerint 19:56-kor. Aztan balos felkor, tartottak szepen a koteleket amig el nem tuntek.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223.