<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
sanyi | Adatlap | 565453 | 2014. augusztus 17. 10:43 | ||
medor | Adatlap | 565452 | 2014. augusztus 17. 10:42 | ||
Szia! Kis színkavalkád van a képeken.A 565141 HSZ-ban és a 565444 HSZ első képén még az aktív állományban lévő gép festése van.Ezeken a szürke folt FS.36081. A második fotón ill. az 565415 HSZ-ban már a kiállításra újrafestett gép van. Itt visszatértek a '70-es évek végéig alkalmazott FS.36118 világosabb szürkéhez. Ezeken a szalag kék csíkja is sokkal élénkebbre sikerült,függetlenül a képek minőségétől. Talán az "a101"-es kép a legjobb.Azon látszik,hogy sötét(szürkés)kék volt a csík színe eredetileg.Ezért tűnhet úgy mintha az alapszínnel megegyezne. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 565450 | 2014. augusztus 17. 09:56 | ||
Szevasztok Az 565141-es hsz. fotóján azért látszik zöldnek az alsó sáv a zászlón, mert az egész kép valamiért bezöldült. Határozottan zöldesszürkének látszik rajta a gép alapszíne is, pedig az A-10 festése inkább kicsit kékes-szürke, csak ezen a fotón valamiért "elmásztak" a színek. Üdv R. | |||||
Kamovos | Adatlap | 565449 | 2014. augusztus 17. 09:30 | ||
Szia tyimosenko Valóban ezen a képen kék. :( Azért nem semmi, hogy mekkora szín különbség vannak a két kép között. Akkor most storno az elméletem. :) Marad a főnix legenda. Köszi a képeket. Üdv: kamovos | |||||
tyimosenko | Adatlap | 565444 | 2014. augusztus 17. 00:02 | ||
Szia Kamovos, Ezeken jobban latszik a szin. | |||||
Kamovos | Adatlap | 565443 | 2014. augusztus 16. 23:50 | ||
Az illusztráció bal oldalán alul csak kontúr vonal látható, és a gép színe adj az alsó sáv színét. A jobboldalon van csak festve alig eltérő árnyalattal a gép színétől. (565141 Hsz képéről beszélek) Hol ott a kék? | |||||
medor | Adatlap | 565442 | 2014. augusztus 16. 23:27 | ||
Szia Sanyi! Ki kell hogy ábrándítsalak.Az nem Turul és nem zöld. Az Főnix és kék. Mindenesetre szép 'Nose art'. | |||||
Kamovos | Adatlap | 565438 | 2014. augusztus 16. 20:59 | ||
Szia Sanyi A kép nem egyebet mutat mint a főnixmagár újra születését (feltámadását) a tűzből. :) A tűzből kétoldalt kitörő nemzeti szín szalag magyar kapcsolatra utal. De elképzelhető, hogy valaki a nagy Magyarország tűzből való feltámadására akart utalni vele. Ehhez viszont minden képen szükség lenne egy isteni igazság szolgáltatásra. A főnix, misztikus madár, amely az áldozati tűzben elégett, majd hamvaiból újjáéledt. Benu isten megjelenési formája, aki a Nap és újjászületés istene. Pár kapcsolódó link a főnix madárról és a legendáról. esemenyhorizont.uw.hu/2007/ezoter/fonix.html belsobekenkmegteremtese.network.hu/blog/belso-bekenk-hirei/a-fonix-madar-legendaja Üdv: kamovos | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 565433 | 2014. augusztus 16. 19:15 | ||
Turul? Értelmezésem szerint az ott egy főnix. | |||||
sanyi | Adatlap | 565430 | 2014. augusztus 16. 17:10 | ||
Szia! Szerintem pedig valami biztos hogy köti hozzánk. Az zöld. Az turul. Kevés helyen nincs magyar ember ezen a sárgolyón!:) Nem feltétlenül a pápai srác, lehet hogy valaki más - pl. a vietnámi háborúban is lelőttek magyar származású pilótát. | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 565422 | 2014. augusztus 16. 14:41 | ||
Egyébiránt, ha jól tudtam összerakni a morzsákat, akkor 1 - ez a gép korábban kikerült az állományból, mintsem a magyar srác repülhetett volna vele (egy műszaki bent felejtette a zseblámpáját (!) a gépben, valami olyan helyen, ahol az akadályozta a gázadást) 2 - ez a gép Angliában szolgált, és ott is maradt, amikor az alakulatot teljesen átszervezték és "elvették" tőlük az A-10-eket. Egy szó, mint száz, tényleg van egy magyar A-10-es pilóta, de ez a gép nem kapcsolható hozzá. bp | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 565421 | 2014. augusztus 16. 14:35 | ||
Első ránézésre nekem is határozottan kéknek tűnt, gondoltam, biztos valami hollandhoz van köze. Aztán arra gondoltam, biztos csal a monitorom. | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 565416 | 2014. augusztus 16. 13:57 | ||
Kis érdekesség: Ha jól értelmezem, amit találtam róla, a gép utolsó repülésén valami nem stimmelt az egyik hajtóművel (a pilóta nem tudta visszavenni a gázt) és túlfutott a pályán. Azóta a gép "őrséget" áll a reptér bejáratánál. | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 565415 | 2014. augusztus 16. 13:48 | ||
Sziasztok! Más fotókon meg echte kéknek látszik. Szerintem nincs sok köze hozzánk. Jelenleg egyébként úgy tűnik, hogy ez a gép szoborként vegetál... | |||||
ssanyi | Adatlap | 565411 | 2014. augusztus 16. 11:21 | ||
Üdv! Szerintem elég egyértelmű a piros-fehér-zöld szín, fekete színű pl. az üzemeltetési felirat és a 219-es azonosító szám. A hamvaiból feltámadó Főnix madárnak a jelentése (véleményem szerint) egyértelmű, magyar pilóta aki új életet kezd egy másik országban szintén pilótaként (csak jóval többet repül). | |||||
Murmuc | Adatlap | 565410 | 2014. augusztus 16. 10:28 | ||
Miből gondolod hogy a zászló alsó sávja zöld és nem fekete? Irakhoz inkább van köze mint hozzánk, nem beszélve a motivumról! | |||||
lacipapa | Adatlap | 565384 | 2014. augusztus 15. 20:43 | ||
Van rutinjuk,évek óta ezt csinálják!:-) | |||||
Sennás | Adatlap | 565383 | 2014. augusztus 15. 20:34 | ||
Weizi | Adatlap | 565149 | 2014. augusztus 12. 22:39 | ||
Hirtelen ezt találtam a gépről, de nagyon érdekelne a konkrét története! www.gaetanmarie.com/en/a10.htm | |||||
sanyi | Adatlap | 565145 | 2014. augusztus 12. 21:55 | ||
Szerintem is, emlékszek rá! | |||||
bandy | Adatlap | 565143 | 2014. augusztus 12. 21:42 | ||
Elképzelhető egy régebbi arnysasban vagy aero magazinban olvastam hogy van egy Pápáról kivándorolt vadász pilóta aki A-10 en repül.Lehet hogy az ő gépe. | |||||
sanyi | Adatlap | 565141 | 2014. augusztus 12. 21:22 | ||
sanyi | Adatlap | 565139 | 2014. augusztus 12. 21:21 | ||
Épp ma nézegettem az asztalon, komoly, kell agyalni hozzá, de impozáns makett.:) | |||||
vlevi | Adatlap | 565123 | 2014. augusztus 12. 19:52 | ||
HobbyBoss BR52-t sem szabad elfelejteni, 1/72-ben. www.super-hobby.hu/products/German-Kriegslokomotive-BR52.html Vagy, ha valakinek ez túl apró, akkor ott a Trumpeter, kétszerakkorában www.digitalplayground.be/ | |||||
silent8 | Adatlap | 565110 | 2014. augusztus 12. 09:26 | ||
englishrussia.com/2014/08/11/look-mig-planes-are-burning/ AVIADARTS-2014 | |||||
Sennás | Adatlap | 564901 | 2014. augusztus 8. 11:24 | ||
Sennás | Adatlap | 564885 | 2014. augusztus 8. 08:55 | ||
Szia.Én se vagyok egy Nagy vasútmániás de Ez ill.a nagy tesó engem is megfogott. UP 4-6-6-4 Challenger moz+szer kocsi 482tonna:) A BigBoy (nagy tesó) Revell készletben kapható | |||||
Dreher | Adatlap | 564882 | 2014. augusztus 8. 08:32 | ||
NEm szoktam ilyet mondani egy mozdonyra, mert annyira nem érdekel, de micsoda gyönyörű masina az a 11 esel jelölt képen!:D | |||||
Sennás | Adatlap | 564874 | 2014. augusztus 7. 20:20 | ||
1991 április 27-én a belgák megdöntötték a rekordot egy 70 kocsiból álló 1733 méter hosszú és 2786 tonnás vonattal, melyet szintén egyetlen mozdony vontatott Ghent és Oostende között. Jelenleg ez a vonat büszkélkedhet a világ leghosszabb személyszállító vonata címmel! De szerintem is Amerika a Kiály!Az emeletes "Diesel oldal" mindent visz! | |||||
att2 | Adatlap | 564864 | 2014. augusztus 7. 17:06 | ||
Számomra még mindig érdekes, hogy elvileg ugyanazt a nyomtávot használják, de nagyobb az űrszelvény mérete, a tengelyterhelés, és persze az engedélyezett vonathossz is ámulatba ejtő olykor :P | |||||
Sennás | Adatlap | 564834 | 2014. augusztus 6. 20:26 | ||
Szeva.Énnekem nem csak a mozdonyokon akadt fel a szemem,hanem a kocsikon is.Mennyi egy M1A1? 60-62 tonna?Itt kettőt tesznek fel egy vagonra!DODX 40000 sorozatú 6 tengelyes kocsi 394000 Ib összteherbírással! "barátok közt" is 178 tonna.Rakományként 136 tonna:)Sőt láttam olyat 3db LVTP-7 rajta. Súlyba igaz kisebb de 8méteres hosszával full végig ért. | |||||
Sennás | Adatlap | 564795 | 2014. augusztus 6. 10:36 | ||
Szia.Szép kis szerelvények!Elég lehet itt fékpróbát tartani:)3× megjárod oda vissza mire végzel!Jó cipő nem árt:) Ha megnézed Kálmán szinte minden képek az első két mozdony össze van fordítva.Célszerűség ahogy att2 is írta.Belegondolsz jönnek vissza akkor meg pont fordítva lenne a gép.Így csak előre állnak és pont jó irányban van a mozdony.(ha nincs az érkező állomásnak fordító korongja vagy a közelbe delta vágány ahol beforgassák a gépeket)Ahol több mozdony van ott gondolom a terepviszonyok miatt,a vontatási teljesítménybe kell besegíteni.Kishazánkban a legtöbb mozdony két vezető állással rendelkezik ezeknél semmi gond.1-2 Diesel gép olyan amiről nincs meg bizonyos pályaszakaszokon a rálátási távolság(hosszú orrával van a gép)lásd az általam feltett M42-433 gép így második figyelésre kötelezett dolgozó tartózkodik a gépen és figyeli a "vak oldalt".Biztos az amerikai séma teljesen más. | |||||
att2 | Adatlap | 564791 | 2014. augusztus 6. 09:34 | ||
A középső mozdony helyzete gondolom csak célszerűségű ok, mivel szinkron üzemmódban működnek, 2 gép tolatási mozgása esetén jobb a kilátás a rövid orral. Vonattovábbítás során közbesorozott mozdonynál nem számottevő hogy a gép melyik vége van elöl vagy hátul. Legalábbis én így gondolom, aztán ki tudja, milyen besorozási minták vannak náluk. :) | |||||
ddk466 | Adatlap | 564790 | 2014. augusztus 6. 08:43 | ||
Megnéztem hogy milyen mozdonyok húzzák, ezek AC4400CW 3300 kW 4486 hp ! | |||||
ddk466 | Adatlap | 564788 | 2014. augusztus 6. 08:33 | ||
NORAD | Adatlap | 564656 | 2014. augusztus 3. 21:33 | ||
Miniatur Wunderland - Hamburg www.hamburg-tourism.de/sehenswertes/best-of-hamburg/miniatur-wunderland/ | |||||
Sennás | Adatlap | 564396 | 2014. július 29. 22:33 | ||
Sennás | Adatlap | 564385 | 2014. július 29. 21:07 | ||
Ja én csesztem el ez csak 21 kocsi BOCSÁNAT! | |||||
Sennás | Adatlap | 564384 | 2014. július 29. 21:06 | ||
Szia.Már nem bírom követni a matekot:) A vonat 22db "tapsi" kocsiból 22×21.6méter és egy 11.3méteres BoBo mozdonyból állt. Ez így 475.2+11.3=486.5méter és mivel a vasútnál kerekítünk így487méter a 64631 sz. vonat. 1 képet Balázs haverom készítette(hova mászott fel?) 2 én a mozdony orráról | |||||
medor | Adatlap | 564379 | 2014. július 29. 20:40 | ||
Szia(sztok)! Ok igazatok van.Nem az ~500m-be akartam belekötni,hogy 50m-el kevesebb vagy több. Sőt olvastam,hogy üres kocsik,így gondolom a kis 'tolató' is boldogul velük. A fényképpel nem stimmel valami.Az úttest és a vonat aránya tűnt fel először,de akkor ezek szerint nem a vonattal van a baj,hanem az úttal.30db szaggatott vonalat számoltam.A festett és festetlen aránya (ránézésre)4:5-höz és ha a festett részt 4m-nek veszem akkor egy egység 9m.9mX30=270m.De ha 12m lenne egy egység (én még nem nagyon láttam 5-6m hosszú szaggatott vonalat) akkor is csak 360m a teljes hossz. A teljes 450m-es szerelvénynél 15m lenne egy egység.(Na ekkorát meg pláne nem.) Kár,hogy nincsenek széljelzők az út mellett,mert azokat ~50m-enként rakják le. Könnyebb lenne viszonyítani.Így viszont tényleg "érdekes kép" lett.(A számomra...) | |||||
rohamkukac | Adatlap | 564314 | 2014. július 28. 21:39 | ||
Sennás | Adatlap | 564303 | 2014. július 28. 19:32 | ||
Kálmán köszi neked is a linket.Az általad talált "BoBo"--413al fogok ma este P.ladányban tolatni:)Jó kis gép,igaz a múltkor a 22kocsit(mert ennyivel járunk)tolt menetbe vitték és megszorúltak az ívben nem bírta tolni.Vissza kellet húzni kettéakasztani,van ilyen is. | |||||
Sennás | Adatlap | 564295 | 2014. július 28. 19:00 | ||
Köszönet a linkért Tamás78!Igy igaz a "tapsi" kocsik ilyen nagyok.Sőt van olyan "habis" kocsi(iker kocsi)30 méter hosszúak.--mint egy 10emeletes ház!De természetesen 10méteres kocsi is:) | |||||
ddk466 | Adatlap | 564293 | 2014. július 28. 18:33 | ||
Sziasztok ! Tamás78 igaza van ! 21 m egy vagon én a képen kb: 21 db látok az 441 m csak a vagon, A mozdony 11 m így a szerelvény 452 m a Sennás pedig azt írta hogy KÖZEL 500 m ! medor a vonat teljesítménye 440 kW = 579 hp azért az nem piskota bár hogy is nézzük ! sinmaniakusok.storeking.hu/hu/vasut/95-55-2044_m44.htm www.theunitconverter.com/kilowatt-to-horsepower-metric-conversion/440-kilowatt-to-horsepower-metric.html | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 564291 | 2014. július 28. 18:04 | ||
Sziasztok! Lövésem sincs a vasúthoz, de ez azt írja, hogy ütközők közötti hossz: 21600 mm. sinmaniakusok.storeking.hu/hu/vasut/31-55-0824_tadgs.htm | |||||
Phoenix89 | Adatlap | 564290 | 2014. július 28. 17:28 | ||
Én nem értek a vonatokhoz, de ezen én is fennakadtam. Egy vagon mondjuk 10 méter, de csak saccolok, az akkor is 200 méter... | |||||
medor | Adatlap | 564289 | 2014. július 28. 17:03 | ||
20 vagon+mozdony.Az 500 méter?Nem kötekedni akarok,csak a mozdony sem egy erőgép. | |||||
Sennás | Adatlap | 564283 | 2014. július 28. 16:11 | ||
vlevi | Adatlap | 564179 | 2014. július 26. 22:58 | ||
Nekem a Nyíregyházáról készült képek azért fontosak, mert rajta van a házunk. A porfelhő legszélén. | |||||
Podva | Adatlap | 564178 | 2014. július 26. 20:33 | ||
Szia Valamennyi a fortepan.hu-ról való. És az itt lévő "portfólió" nem is teljes... :) Üdv |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Jól elszórakoztatja magát a nép egy fotón!:) Több fotót átnézve tényleg kétséges a magyar vonatkozás, de akkor is érdekes, jó lenne megtudni a gép történetét.
Mondjuk van egy ötletem: valaha tényleg zöld volt, aztán elkezdett fakulni. Amikor pedig kiállították, a javításra beosztott katona saccperkábé technikával lemázolta kékre. A zöld és a kék nagyon meg tudja tréfálni az embert ha elkezd fakulni.