/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
romeo 505540 2010. november 25. 11:16
Válasz erre
DAC-665
DAC-665

Üdv!
Mit jelent a "J" betű a DAC fülkéjén?
Köszi!
romeo 505538 2010. november 24. 08:40
Válasz erre
páncélos 505537 2010. november 24. 08:28
Válasz erre
juge75 505536 2010. november 23. 22:43
Válasz erre
Maz 505535 2010. november 23. 22:41
Válasz erre
Gyógyszergyár mellett a Hadtörténeti Múzeum akkori raktárában. Innét kerültek le Kecelre.
romeo 505534 2010. november 23. 22:39
Válasz erre
LUNA-M
LUNA-M

Üdv!
Ez a fotó hol készülhetett, magyar LUNA-M, magyar MiG-15, T-34 MN csillaggal?
romeo 505533 2010. november 23. 21:53
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Hát ez nagyon szép anyag! Köszönöm!
balaton 505531 2010. november 23. 20:11
Válasz erre
Szerintem megbeszéltünk mindent. Amint lesz rá időm (És akkor is írtam, hogy ez nem mostanában lesz.), küldöm a kért alkatrészeket.
törzsbusz 505530 2010. november 23. 17:51
Válasz erre
R1412
R1412
R1412 készlet
R1412 készlet
R1412 készülékes
R1412 készülékes
R1412 antennás
R1412 antennás
R1412 menethelyzet
R1412 menethelyzet
R1412 telepítés
R1412 telepítés
R1412 antenna beépítés
R1412 antenna beép...
R1412 hátsó leemelő szerkezet
R1412 hátsó leemel...
R1412 mellső leemelő szerkezet
R1412 mellső leemel...
TNV
TNV

Üdv Romeo!

A hír Csepel - amit mutatsz - a "Haditechnika fiataloknak 1974" kiadványsorozatában volt. Az eszköz az R-1412 rádiórelé gépkocsi. Egy készlet 2 db. járműből állt, az antennás, és a készülékes antenna- és áramforrás gépkocsikból. A módszertani képsor Ercsiben, 1965-ben készült a kábeles ezrednél. Köszönöm a képeket a TNV Csepelről. Mutatok egy általam készült nem a legpontosabb rajzot a típusról
Kamovos 505529 2010. november 23. 13:51
Válasz erre
Szia Balaton Barátom!

Engem érdekelne!
Képeket küldjél légyszi az építéséről!

Küldtem hozzád Emilt 2010.10.27 18:10!
Még nem ért oda?

Üdv: kamovos
Kamovos 505528 2010. november 23. 13:48
Válasz erre
Szia romeo!

Én relé állomásnak nézem.
De lehet, hogy tévedek.

Üdv: kamovos
balaton 505527 2010. november 23. 13:10
Válasz erre
Üdv.!
Valamikor a közeljövőben belekezdek az FMG-68-ba. Már van róla elég anyagom. Még az is a régi (3800Ft) áron lesz rendelhető.

üdv. KG
romeo 505526 2010. november 23. 12:58
Válasz erre
Csepel D344-346 híradó vagy rádiófelderítő
Csepel D344-346 hí...

És ez?
Köszi!
Kamovos 505525 2010. november 23. 12:50
Válasz erre
Szia romeo!

Keresem a vonalépítő csepelt és ezt találtam helyette!

users2.ml.mindenkilapja.hu/users/fercsibacsi/uploads/SORKATONAISZOLGLATOMKRNIKJAbvtett2008.pdf

Üdv: kamovos
romeo 505524 2010. november 23. 12:50
Válasz erre
Csepel D344-346 talan hirado
Csepel D344-346...

Keresgélés közben találtam néhány érdekes fotót.
Erről a Csepelről tud Valaki valamit, talán valami híradó változat lehet?
Valószínűleg ez is valami okatatási anyag fotója.
Köszi!
romeo 505523 2010. november 23. 12:39
Válasz erre
Üdv Kamovos!
Köszönöm! Van valahol még egy fotóm a vonalépítő D344-346-ról, kábelfektetés közben, remélem megtalálom.
Kamovos 505522 2010. november 23. 12:37
Válasz erre
Szia romeo!

Hát ez nagyon király!
Egyre jobban érdekel, miként működött ez a szerkezet!
Vajon kinek lehet még erről technológiája?

Üdv: kamovos
romeo 505521 2010. november 23. 09:02
Válasz erre
Üdv!
Az is lehet, hogy valami oktató anyagból származik.
romeo 505520 2010. november 23. 09:01
Válasz erre
Csepel D344-346 vonalépítő
Csepel D344-346...

Üdv Törzsbusz és Kamovos!
Végre valahára megtaláltam a "vonalépítő" Csepelt. A fotó eredetéről ne kérdezzetek, talán valami tablókép lehet. Az biztos, hogy MN!
törzsbusz 505519 2010. november 23. 08:43
Válasz erre
Üdv!

a kábeles Csepelnek két változata volt. Jelölés szerint: TNV raj 1-2 számú kábelfektető gépkocsi, TNV raj 3 számú kábelfektető gépkocsi.
Kamovos 505518 2010. november 23. 08:29
Válasz erre
Szia romeo!

Köszi szépen!

Üdv: kamovos
Kamovos 505517 2010. november 23. 08:28
Válasz erre
Szia törzsbusz

Az ETNV-ket 91-től javítottam.

A képekre nagyon kíváncsi vagyok én is.

Üdv: kamovos
Most mennem kell a majdnem munka helyemre :D
Majd jövök. :)
romeo 505516 2010. november 23. 07:36
Válasz erre
Üdv Kamovos és Törzsbusz!

Még a héten meglesz!
törzsbusz 505515 2010. november 22. 22:22
Válasz erre
Üdv Romeo!
Én nagyon örülnék a kábeles Csepel fotóknak! Ercsi állományában volt, a ma nyugállományúak által ápolt és létrehozott "magán" csapatmúzeumban nem találtam fotókat - bár nem volt sok időm átnézni negatívokat - más forrásból pedig hosszú hónapok kutatásával lehetne rá akadni, ha volna annyi időm. Tehát előre is megköszönném, ha tennél fel róla képet(-eket) Köszi előre is!
törzsbusz 505514 2010. november 22. 22:15
Válasz erre
Üdv Kamovos!

Teljesen biztos, hogy a kábeles Ural keletnémet gyártmány. nem tudom mikor szerelgetted, de a rendszerváltozás időszakában, és nem sokkal utána jöttek. Előtte Tatra-148, az előtt Csepel 344, majd még előtte Csepel 350 és Csepel 300 darus együtt dolgoztak. Keresek fotókat.
Kamovos 505513 2010. november 22. 20:22
Válasz erre
Szia Romeo!

Köszönöm szépen!

Üdv: kamovos
romeo 505512 2010. november 22. 15:39
Válasz erre
Üdv!

Nekem valahol van Csepel D-334 vagy 346 kábelfektetőről, vagy vonalépítőről fotóm (MN) majd megkeresem és felteszerm.
Kamovos 505511 2010. november 22. 15:35
Válasz erre
Szia st_patrick

Nem tudok állást foglalni abban, hogy kinek a találmánya! :(
Tehát sem megerősíteni sem cáfolni nem tudom, hogy Magyar találmány lenne a hidraulikus nehéz vezeték fektető jármű!

Valahogy nem érdekelt ez a témakör, egészen addig, amíg nem kellett javítanom őket!
Először egy németnyelvű leírást kaptam róla, mire kértem hozzá egy tolmácsot, erre felajánlottak egy melegebb éghajlatot, majd rájöttek, hogy tényleg nem tudok németül, és csak ezek után hoztak Magyarnyelvű technológiát, ha jól emlékszem az Ercsi alakulattól.

Mondjuk, azt sem hitték el, mikor oda kerültem, hogy nem tudok úszni, és azt mondták, hogy így nem is lehettem volna katona!
Én meg mondtam, hogy én helikopteres voltam, ott repülni kellett tudni, és nem úszni!
Csak hát mi kaptunk hozzá helikoptert is!

No szóval!
Mikor DDR (NDK) megszűnt, megterítettek minket a tőlük kapott alkatrészekkel tisztességesen!
Hát erre alapozom azt az állításomat, hogy az Ural alvázakra a Keltnémetek által készített felépítmény került.

Üdv: kamovos
Kamovos 505510 2010. november 22. 15:14
Válasz erre
Szia Romeo!

Igen ez Csepel B-130-as

Üdv: kamovos
romeo 505509 2010. november 22. 12:55
Válasz erre
01b_1_big
01b_1_big

Üdv!
Magyar Néphadsereg - a fotón Csepel-130-as van?
Köszi!
st_patrick 505508 2010. november 21. 22:27
Válasz erre
Üdv! Az Egységes Tábori NehézVezeték minimum magyar gyártmány. Az Uralos kábelfektető járművekről egy híradótiszt mondta nekem, hogy magyar találmány, ha Ő tévedett, akkor én is. Egyébként IFA és Wartburg alkatrészek nálunk is voltak, ezekből itthon is össze lehet rakni bármit. Mondjuk egy Ikarus 211-est, ami azért mégsem NDK...
st_patrick 505507 2010. november 21. 22:21
Válasz erre
Üdv! Én egy szóval sem írtam hogy a képen ETNV-jármű van. Egyébként gk. karbantartó vagy javító a felépítmény. De a kialakítása alapján az ETNV felépítménye NDK-s lehet.
specnaz78 505506 2010. november 21. 20:03
Válasz erre
Szia!

Minden képnek örülök, nincs pontos kép, hogy melyik részéről.

üdv:specnaz78
Zil 131N 505505 2010. november 21. 17:44
Válasz erre
Sziasztok!
Zil 131-ről keresnék képeket, legjobban a platós verzió érdekelne, főleg a magyar néphadseregben készült képek. Ha valaki tud ilyeneket töltsön fel légyszives! Előre is köszönöm!
csanyiati 505504 2010. november 21. 15:18
Válasz erre
Halihó Specnaz! A p-18 melyik részéről kellene pontosan a kép?
lacipapa 505503 2010. november 21. 13:48
Válasz erre
Jöhet,de csak ajándékba fogadom el:)
juge75 505502 2010. november 21. 13:35
Válasz erre
Gaz (Uaz) 69 videó:
www.youtube.com/watch BTR-152:
www.youtube.com/watch
juge75 505501 2010. november 21. 12:46
Válasz erre
dodgem_autosiskola_18751484_1_F
dodgem_autosiskola_1...

Magyar, Dodge-M.
Jó lesz? :-)
Freddy 505500 2010. november 21. 11:56
Válasz erre
...tehát elviekben lehetséges lenne a karosszéria néhány elemének kicserélésével GMC-bőpl Csepel 300-at, Dodgeből meg 130-at építeni?
lacipapa 505499 2010. november 21. 08:10
Válasz erre
Elnézést,pontosabban magyar Dodge kellene(ha lehet a belsejérőkl is),minél több nézet volna jó:)
Köszi,Laci
lacipapa 505498 2010. november 20. 22:01
Válasz erre
Szervuszto!
Legyetek szivesek esetleg,ha van kép a Dodge mentőről,osszátok meg velem.
Köszönöm,Laci
Kamovos 505497 2010. november 19. 17:19
Válasz erre
Dodge 01
Dodge 01
Dodge mentő 01.jpeg
Dodge mentő 01.jpeg
original_temp3
original_temp3
Dodge
Dodge
original_temp9
original_temp9
Dodge 5
Dodge 5
Dodge 6
Dodge 6

Szia Törzsbusz!

A Dodgekről!

Tudomásom szerint az első 5 Dodgeket használtuk az utolsó 2 nem!

Üdv: kamovos
Kamovos 505496 2010. november 19. 17:13
Válasz erre
Ez is egy dodge átalakítás
Ez is egy dodge á...
Ez már B-130
Ez már B-130

Szia Törzsbusz!

A 130-as Csepelekről én is annyit tudok, hogy a Dodge változatokat használtuk és, hogy az adta az alapot.
Tudomásom szerint ott is úgy ment az átépítés, hogy először a fülkét, motort, motorborítást cserélték, és utána a platót, illetve a felépítményt.

A képek nem sajátjaim a Google-ről turkáltam!
törzsbusz 505495 2010. november 19. 16:45
Válasz erre
Dobj fel 1 témát, hátha tudok róla valamit írni.
Kamovos 505494 2010. november 19. 16:32
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Köszi a Csepelekkel kapcsolatos információkat!
Ha esetleg van még hasonló, azt is megoszthatnád velünk!
130-as esetleg?

Üdv: kamovos
lacipapa 505493 2010. november 19. 10:29
Válasz erre
Szervusztok!
Igazán érdekes amiről irtok,javasolnám ,hogy ezt mind foglaljátok GYANTÁBA!Jó lessz karácsonyra is nem sürgős:)
Laci
törzsbusz 505492 2010. november 19. 10:20
Válasz erre
A 710-es nyerges vátozata biztosan rendszerben volt az MN-ben, később dobok képet. A D-750-re nem esküszöm meg.
A Magyar Néphadsereg az összes sorozatban készült Csepel gyártmány próbálta,tesztelte. Például a D-450 is rendszerben volt.
törzsbusz 505491 2010. november 19. 10:16
Válasz erre
300 fülkerajz
300 fülkerajz
300 szemből
300 szemből

Kamovos társunknak:

>Azt írod a Csepel 300 fülkéje a kezdetektől a fogva a STEYR D 380 fülkéjére hasonlít!

A steyr szerszámaival készült a 300-as fülke. A teleablakos Steyr a 480-as típus volt.
törzsbusz 505490 2010. november 19. 09:39
Válasz erre
Tudok magyarul írni is, csak siettem, bocsi!
törzsbusz 505489 2010. november 19. 09:36
Válasz erre
Üdv a csepel témához!

Nos, amire kamovos társunk hivatkozik - mármint a GMC CCKW353 típusra - azon valóban a 350-es Csé vezetőfülkéje került.
1. Tudni kell röviden, hogy a háború utáni időszak előidézett sok olyan történést amit abban az időszakban csak nagy nehézségek árán sikerült megoldani, folyamatosan zajlott a foltozás.1946-ban a magyar kormány Párizsban 15 m usd értékű árúkölcsönt vett fel, ennek az összegnek az egyötödéért amcsi háborús katonai járműveket vásárolt (a MOGÜRT által a háború után összegyűjtött közlekedési eszközök nem voltak elgendőek 6 ezer tgk, 5 ezer szgk, és 10 ezer mkp) A megvásárolt amcsi járművekből esődlegesen a honvédség kapott nagyobb darabszámban. Pár évvel később azokat a GMC-ket, melyek nyitott fülkések voltak azonnal "átfülkézték" ahogy a 350-es megjelent. A későbbi nagyjavítások alkalmával már valamennyi magyar fülkét kapott.

2. A honvédségnek szüksége volt szállító és vontató járművekre. A kezdeti tervezéseknek kedvezett a Csepel Autógyár létrejötte és azonnal adaptálták a főegységeket a licenc törzs egységeire. Megjegyzem, hogy valamennyi tervezést megelőzi a már meglévő más hasnoló konstrukciók megvizsgálása, a különböző műszaki megoldások adaptálása. A Csepel 130 esetében is a tervezések egy darabokra szedett Dodge Wepaon alapján történtek. Igy könnyen elmondahtó,hogy mi miről lett koppintva, mi mire hasonlít.

3. A Steyr licenc bizonyos gyártási techonlgiáját idehaza nem lehetett alkalmazni mert itthon olyann akkor mé nem rendelkeztünk. Egy csomó törzsegységek, alkatrészt át kellett tervezni kissé. (pl.a Steyr alváz hidegen sajtolt 5 mm vasatg acélból, a Csepelé melegen sajtolt 6 mm vastag acélból, mert a MÁVAG csak ezzel a technológiával rendelkezett) Aztán a vezetőfülke: A Steyr fülke váza gőzölt bükkfából készült, melyre a lemezeket kézi munkával kellett kopácsolgatni. A gyártó berendezések között ugyan megkaptuk a faváz gyártáshoz szükséges gépket, de azok csak az autógyári udvaron rozsdásodtak évekig. Lassú és költséges lett volna ilyen fülkét a csepelre gyártani.A MáVAG-ban már megvolt egy új vezetőfülke terve a '40-es évek közepe óta, mely jó alapot jelentett az új Csepel fülkéhez. Az Ikraus jól áttervezte és le is gyártotta azokat.Majd mégis úgy gondolták kéne licenc fülkét gyártani némi áttervezéssel. A legnagyobb változtatás a faváz elhagyása, fémvázasra cserélése volt. Ennyit röviden a 300-as fülkéjéről.

Egyébként a 300-as tervezésénél a DIAMOND-T tehergépkocsit lesegették nagyon. Ezekről Én ezt gondolom. Üdv.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.