/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
boatman 434434 2011. május 13. 15:26
Válasz erre
Szia Laci!
A "Krupp Művek" szállítaná a Bismarck-hoz az ágyúcsöveket!Várom a jelentkezésedet!
Sszabi 434433 2011. május 3. 10:24
Válasz erre
BBalázs!

Írtam neked mailt ebay ügyben tegnap, remélem az itt lévő mailcím jó is volt.
Válaszodat előre is köszönöm!

Sszabi
Elektrolakatos 434432 2011. április 28. 12:58
Válasz erre
Sszabi 434431 2011. április 27. 19:11
Válasz erre
Deee ott a revell Tirpitz, ami ahogy nézegettem elég szépen sikerült, már ami az újítást illeti. De az áráért 2 academy-t tudsz venni...:S
Batka 434430 2011. április 27. 13:21
Válasz erre
Szia Simi!

Elírtam, nincs újabb Tamiya Tirpitz...sajnos.
Simi 434429 2011. április 27. 13:12
Válasz erre
Szia!
Szerintem kb 95% -ban egyezik a kettő. Az alkatrészbontások, kidolgozások szinte ugynazok, az Academy egy kicsit sorjásabb, a nagyobb felületek nem annyira simák, mint a Tamiya esetében. "Régi Tamiya Tirpitz"... van újabb?
Batka 434428 2011. április 27. 11:56
Válasz erre
Sziasztok!

Gyors kérdésem lenne csak. Academy Tirpitz(1456) mennyire ugyanaz mint a régi Tamiya Tirpitz.
Sajnos megláttam a boltban és nem tudtam otthagyni, viszont vennék hozzá egy Eduard maratást, ami elvileg a Tamiya által kiadotthoz jó.

Előre is köszi a válaszokat.
Laci 434425 2011. április 25. 22:13
Válasz erre
balti csík
balti csík
balti csík
balti csík
balti csík
balti csík

Üdv mindenkinek!
Elkészült a balti csík,gondoltam megosztom veletek!
Simi!
Valamikor "beszéltünk" erről a balti csíkról.Most eljött annak az ideje is,hogy összerakva lefestve is lásd!A legalsó szint még nincs lefestve,de mivel adott a hajótesten lévő álca csík és a tatfelépítményen is,így a kettő közötti űrt össze tudom mérni és lefesteni.
Üdv!
Essex 434424 2011. április 25. 19:55
Válasz erre
"Egyébként volt már két "ifjú padavanom" akik látták többek közt a kötélzet készítését."

Na, így se neveztek még soha... :-)))
lucky 434423 2011. április 24. 10:04
Válasz erre
zs180 434422 2011. április 23. 23:49
Válasz erre
Lucky, köszönöm szépen!

Simi, Jim Baumann az Airfix fekete műanyagot javasolta (Victory kitból való), küldött is belőle, abból készült a kötélzetem. A legvékonyabbra húzva is fekete, és viszonylag ellenálló, rugalmas. Néha beleakadtam építés közben és legtöbbször kibírta. Szívesen bemutatom a kötélzet készítését, de ahhoz el kell jönni hozzám - a rendezvényeken történő látványmakettezés nem áll közel hozzám. Egyébként volt már két "ifjú padavanom" akik látták többek közt a kötélzet készítését. 
Laci 434421 2011. április 23. 20:19
Válasz erre
Szia Balázs!
Persze igazad van,még nem tökéletes.Ha kész lesz majd az egész fedélzet,akkor utólag javítva lesz,mert úgy adja ki a hibákat.
Üdv!
BBalázs 434420 2011. április 23. 15:15
Válasz erre
Szia Laci!

Az előzményeket ismerve, tennék egy észrevételt: az orr lobogós képen úgy látom a pallófedélzet nem tökéletesen egyenes ahol találkozik a fém boritással. Ne haragudj, ha ez még csak félkész, de ez szembeötlő volt a képen :)
Egyébként fasza!
Laci 434419 2011. április 23. 12:14
Válasz erre
lobogó

orr lobogó
lobog
jelző zászlók
jelző zászlók
jelző zászlók
jelző zászlók
vaskeresztes lobogó

ez jelzi,hogy a tengernagy a hajón tartózkodik
vaskeresztes lobog

Üdv mindenkinek!
Kész vannak a zászlók,és feltettem őket a helyükre!(Némelyik kötél még nem tökéletes,azokon még igazítok utólag!)
Kellemes Ünnepeket és további szép napot!
Üdv!
Simi 434418 2011. április 22. 13:28
Válasz erre
zs180!
Persze nem azért írtam azt a kis kritikát, mintha én különb minőséget tudnék produkálni. Az én PoW-en sokkal több hibát lehetne találni, mint ezen a kis ékszeren. A fúrás ilyen kis felületeken bizony már nagyon bizonytalan kimenetelű. Szerintem esetleg még egy olyan megoldás jöhetne szóba, hogy pl vastagabb alufóliát (pl pezsgősüvegeken van ilyen) befesteni feketére, abból kis korongokat kiszaggatni és azokat lakkal felragasztani a felületre. Így talán szabályosabb lehet. Néha jómagam is akkor jövök rá dolgokra, amikor már nem lehet rajta változtatni. Majd következőre...
Találtam én is fekete öntőkeretet a Tamiyás kitben. Ki is próbáltam a belőle való húzást. Azt vettem észre, hogy amikor már nagyon kezd elvékonyodni, már nem is fekete színű, hanem szürke. Te is jártál így? Vagy csak én? Vagy ez az anyag lenne más? Egyszer szívesen megnézném (meg szerintem sokan mások is)élőben is, hogy építed a kötélzetet.
Maratás és kit ügyben csak annyit mondanék, hogy a maratás a továbblépéshez kell, a kreativitást nem helyettesíti. Még a legszuperebb feljavítókkal (Pl Lion Roar)sem lehet autómatikusan egy igazán ütős hajót építeni; ld PVB jobb művei.
lucky 434417 2011. április 22. 11:33
Válasz erre
zs180!
data.hu/get/3750454/HMV__S.M.S._Derfflinger.rar

Klikk a lassú letöltésre és letöltés után akár total commanderrel akár winrar-ral kicsomagolható a fájl.
Utána viszont Adobe Reader kell hozzá.
Az anyag a netről származik, sajnos kb oldalanként van pdf-ben.
A HMMV A/4-ben szeret dolgozni nyomtatáskor is így kellene.
zs180 434416 2011. április 22. 10:08
Válasz erre
Köszönöm szépen!
Remélem, a következő hajóim is jól sikerülnek, bár a jó idő miatt mostantól lassabban fogok haladni, meg nekem kell egy kis szünet egy befejezett makett után. Imi, Neked is köszönöm a dícséretet. Kétségtelen, hogy a skylight-ok felfúrása előtt kicsit izgultam; egyrészt sok volt belőlük, másrészt, mint ahogy a fénykép is mutatja nem tudtam teljesen szabályosan kifúrni őket. A gépház feletti részén egy-egy, kb. 2 mm oldalú négyzetes lapra négy-négy skylight került - na ez rajtam is kifogott, szóval nem lett teljesen szabályos. Annak is örültem, hogy egyáltalán ráfért a pici lapra a négy lyuk és inkább arra figyeltem, hogy ne érjenek egymásba. Ez már a méretarány és a kézügyességem határait feszegeti.
Ami a kötélzetet illeti, itt Jim Baumann tanácsára festetlen fekete, illetve barna műanyagból húzott szálat alkalmaztam, ezért lehetett kicsit vékonyabb a szokásosnál. Mivel ilyen vékony, nem látszik a festetlen műanyag csillogása, de tény, hogy a világos szálak ellenfényben a kelleténél jobban kiemelkednek.
lucky 434415 2011. április 22. 09:44
Válasz erre
Badgo 434414 2011. április 21. 21:45
Válasz erre
Szia!

a múltkor írtam, hogy nem tetszett makett ennél még jobban még...
arra gondoltam, h szinte él... és vártam róla az újabb képeket...
egyszóval... a szívemhez ért...
na jó elismerem, megittam két pohár bort...azért vagyok ilyen szentimentális...
A lényeg, hogy gratula...:)
Simi 434413 2011. április 21. 21:24
Válasz erre
Gratulálok az újabb remekművedhez, Gyuri! Egyszerűen lenyűgöző a részletessége és a tökéletessége. Én csak azt a kis, szinte elenyésző hibát fedeztem fel - csakis a fotók segítségével, nem élőben - hogy a skylightok nyílásai nincsenek pontosan egyvonalban. Ez volt a "savazás". Nekem leginkább a kötélzet tetszik: hihetetlenűl vékony, az emberi hajszálnál is sokkal vékonyabb. Ezekkel a vékony szálakkal ilyen tökéletesen kivitelezni... És persze sorolhatnánk a többi erényét: a festés, megannyi feljavítás, művíz, mozgalmas életkép stb stb. Szóval igazán lenyűgöző!
zs180 434412 2011. április 21. 20:50
Válasz erre
Kösz lucky, már én is nézegettem, de nem tudom (mivel sajnos majdnem analfabéta vagyok a komputerekhez), hogy van-e mód valahogy letölteni az íveket - sokat segíthetne.
lucky 434411 2011. április 21. 20:32
Válasz erre
zs180 434410 2011. április 21. 20:00
Válasz erre
Kedves Uraim!
Köszönöm a dícsérő szavakat. Na, ezt nem lehet megunni...
Barátom kérésére és tiszteletére kis kirándulást teszek az 1:1200-as méretarányba.
Itt nem fogok hasonló tökéletességre törkedni és vélhetőleg viszonylag hamar kész leszek.
A következő, 1:700-as hajóm neve viszont SMS Derfflinger...
szucslaszlo67 434409 2011. április 21. 19:33
Válasz erre
talált_tárgy
talált_tárgy

Leltározás után ezt az alkatrészt találtam az egyik dobozomban. Aki esetleg elvesztette a Mosonmagyaróvári börzén az jelentkezhet nálam érte.
automakett@automakett.hu
Johnie 434408 2011. április 21. 16:46
Válasz erre
Kedves zs180!
14 centiméteren ilyen részletességgel dolgozni, hát tátva maradt a szám. Igazi kis ékszer. Nagyon tetszik.
Gonzo 434407 2011. április 21. 13:48
Válasz erre
EDE 434406 2011. április 21. 13:45
Válasz erre
Essex!

Nekem meg a Myoko-osztály a kedvencem. Jó, hogy nem voltam ott, csak a szívem fájt volna.
EDE 434405 2011. április 21. 13:41
Válasz erre
Egy arasznyi csoda! 350-ben is megállná a helyét, ha megnövesztenéd! Gratulálok!
Gonzo 434404 2011. április 21. 13:38
Válasz erre
Tisztelt P.GY.!

Először is szeretnék gratulálni a Zenta-hoz, nagyon szép, és mellbevágóan tökéletes, már amennyire értek hozzá. De ugyanez elmondható a modern Britt Falklandi háborúba induló kompozícióról is. Az Airfix-es Warsprite 1/600-as cikk etalon, én az alapján mertem a hajók színeihez bátrabban hozzányúlni, világosítani. (Scale efekt)

Természetesen manapság minden beszerezhető, tehát le lehet egyszerűsíteni pénzkérdésre az egészet. Aki komolyan foglalkozik vele úgy sem futószallagon gyártja a hajókat. A színvonalas munkában szerintem benne kell legyen a megfontolt, előre átgodolt ( és rengeteg ) MUNKAÓRÁNAK. Ez látszik a maketten. A kiegészítők is szükségesek, de a kettő együtt mutathat igazán látványos képet. És akkor is az előzőnek kell dominálnia.
Emlékszem a Modellwarships.com-on volt egy nagyon szép Heller 1/400-as Gneisenau, kikötői dioráma. Itt is belinkelte valaki úgy emlékszem. Egyszerűen fotó érzete volt az embernek amikor nézte - és csodálta. Pedig Heller volt, nem Tamiya. Természetesen nem PVB munkája volt. :)

Üdv: Gonzo
zaran 434403 2011. április 21. 12:14
Válasz erre
Ez egyszerűen csodálatos. Gratulálok hozzá, nagyon jó lett :)
Essex 434402 2011. április 21. 09:52
Válasz erre
Én is néztem az emeleten a cuccokat, volt egy pár csábító dolog. Szerencsére mostanában visszafogom magam, annyi hajó áll dobozban, hogy még rágondolni is rossz. (Lesz is egy pár eladandó hajó, itt is meghirdetem majd.)

A "magam-visszafogás" jegyében a Dragon Benson variációit igazából meg se néztem, de 2-3 évvel ezelőtt gyöngytyúk-effektus lett volna. :)

Viszont a korlát mellett rögtön kiszúrtam az 1:350-es Takao-t, ez az egyik nagy kedvencem. Ez az egyik kevés cucc, amire most hajlandó lennék elcsábulni. Akkor nem foglalkoztam vele, mert siettünk a zsűri eligazításra. Délután mikor visszamentem, már félig el voltak pakolva, Takao sehol, de még egy pár dolog elől volt, köztük egy Ashigara. Megkérdeztem az árát, 23ezer lett volna. Kérdeztem Takao van-e, azt mondta nincs. Kérdés, hogy tudta-e egyáltalán milyük volt, és csak elpakolták már, vagy tényleg eladták?

Amit láttam, volt Independence és Gambier Bay is, ez utóbbi is necces lesz előbb-utóbb. :-)
zs180 434401 2011. április 21. 09:51
Válasz erre
Zenta 2
Zenta 2
Zenta 2
Zenta 2
Zenta 3
Zenta 3
Zenta 4
Zenta 4
Zenta 5
Zenta 5

Jó reggelt!

Elkészült végre a Zenta.
Kell még egy réztábla a talpra, meg egy plexi.
Profi fotós barátom majd készít róla egy sorozatot, és mehet a moldelwarships.com-ra.

Az itt kibontakozott beszélgetést figyelemmel kísértem és az a véleményem, hogy a kis méretarány az oka, hogy még a legjobb kitek is feljavításra szorulnak, ha igazán szépet akar építeni az ember. A fröccsöntési technológia sokat fejlődött, de egy bozonyos vastagság alá nem tudnak menni - gondoljunk csak a Heller korlátokra. A legújabb makettek, pl. A Dragon Buchanan-je valóban annyira komplettek, hogy elég a dobozban levő műanyag és fotómaratott alkatrészek összeépítése és egy jó festés, hogy a kényes ízlésű makettező is elégedett legyen a végeredménnyel, így kevés tere marad a kreativításnak. Aki azt élvezi, hogy maga old meg egy-két részletet, vegyen egy kevésbé tökéletes makettet - akad elég - de olyat, amiből nincs másik a piacon. Az Airfix kitjein mindenki kiélheti a kreativitását: fő méreteik és az alakjük többnyire nagyjából helyes, de rengeteg feljavítást igényelnek, ugyanakkor csekély számú kiegészító azért akad hozzájuk (WEM), a témaválasztás pedig gyakran egyedi.
Én sokáig nem használtam kiegészítőket, mindent magam készítettem el, korlátot, lépcsőt, ajtókat, komplett felépítménydarabokat, árbocokat, fegyverzet, stb. húzott szálból és műanyag lapokból, de a fotómaratások megjelenése csak segítette a munkámat, de ezeket is igyekszem kreatívan használni. Előfordul, hogy szétvágom a maratásokat és egyedileg használom, illetve saját építésű alakatrészekkel kombinálom őket. A Zentánál is kipróbáltam egy-két új technikát és ezek nagy megelégedésemre szolgáltak.

P.Gy.
Gonzo 434400 2011. április 21. 09:31
Válasz erre
Szia Ede!

A börzén az emeleten voltak még hajók 3-at meg is néztem:

A Dragontól a USS Chevalier átalakított lokátoros romboló. Kinyitottam, álomszép volt! Az ára nem volt rá írva.

Az Aoshima féle IJN Nagara az is nagyon szép volt és 900 korona körül volt az ára.

Tamiya féle IJN Mogami 2800 korona volt rá írva. x12-vel elég drága cucc. Később egy fiatal srác megvette, de nem magyarok voltak, ott nézegették a bejárati lépcsőn.

Üdv: Gonzo
EDE 434399 2011. április 20. 22:30
Válasz erre
Gonzo!

Kiváló vétel! Nagyon szép hajó, az egyik kedvencem. Ha kész lesz, remélem láthatjuk kiállításon! :)
Én a Franklinhez való fotomaratásra próbálom rászánni magam. A Trumpeter minőségről hasonló a véleményem, bár el kell ismerni a 1:350-es állóvizet alaposan felkavarták.
Az új japán csodák tényleg XXI. századi minőségűek, de meg is kérik az árát.
Jozsi 434398 2011. április 20. 21:52
Válasz erre
Halihó!
Nem tudom, de lehet, hogy félre értés van! Nem a saját helyezésem miatt írtam amit írtam! Ismerem a zsűri tagokat, az első helyezettet / kivéve a külföldi srácot, aki amúgy nagyom megérdemelte a díjat/. Hétfőn találkoztam velük és ha problémám lett volna a helyezésemmel akkor megkérdeztem volna tőlük, sőt nem is az én kategóriám miatt írtam, hanem úgy általánosságban. Engem érdekel minden ami ebbe a hobbiba tartozik. Például: csodálom a "figurásokat", mert azt sem tudnám hogy kezdjek hozzá egy ilyen festésnek. Emelem kalapom a legtöbb "figurás" előtt.
Én csak azt szeretném, ha nem a pénztárca alakítaná a makettezést. A zsűrizésnél elsődleges lenne a saját "kreativitás". Pl. Ismerősömmel neveztünk: az én kategóriám nem volt kétséges. Tőle kérdezték: maratás van? nincs. Feljavítás: igen, saját. (ez egy M60-as tank volt) Toronyra csatolt üzemanyagos kannák, egyéb málhák, drótkötél, lőszeres faláda (fából) stb. együtt csináltuk a textil hevedereket, rézlemezből a csatokat,húztuk a drótot, csináltuk a fadobozt. Ezt elmondta a kolléga, a papír kijött a nyomtatóból és semmilyen feljavítás nem volt rányomtatva. Tehát: senkit nem érdekelt az mi mit csináltunk saját kézzel! Én csak szeretném a leendő zsűri figyelmébe ajánlani azt, hogy ne a pénzért vehető értéket díjazzák, hanem a tényleges munkát. A PREUSSEN-en a korlát oszlopokat én is csináltattam egy CNC céggel. De ha szakértő szemmel nézik akkor úgy is látják.
Nem akarok vitát generálni, mert a topik tényleg nem arról szól.
Üdv.:Jozsi
Laci 434397 2011. április 20. 21:22
Válasz erre
Üdv hajósok!
Olvasva az itt leírt hozzászólásokat annyit tennék hozzá,hogy minden oké nincs harag.(Sőt nemis áll szándékomban azzal lenni senkivel!)Kicsit elkapott a gépszíj,de az igaz,hogy ha nincs kritika,akkor abból nemis lehet tanulni.A felhozott kritikákra odafigyelek és természetesen ha sikerül,jövőre ismét láthatjátok élőben a Bismarckot Szolnokon.
Addig is mindenkinek örömökben gazdag makettezést kívánok!
Üdv!
Gonzo 434396 2011. április 20. 20:57
Válasz erre
Szia EDE!

40 Euro (270-es árfolyamon fizettem érte 10800HUF-ot)

Tavaly is elhozták a lengyelek, akkor 63Euro-t kértek érte (még az a címke is rajta van)

Kezdő (belépő) hajónak szánom a csatahajók világába majd egy pár év múlva... Addig gyűjtök rezet. :))

BBalázs!

Naiv voltam, mert tudtam hogy a Trumpeter 2004-2005 környékén készítette az Alabama-t, és reméltem hogy űbereli a Tamiya régi hajóit. Ne értsél félre tetszik a hajó és próbálom majd belőlle (és magamból) kihozni a maximumot.
Tamiya-t is be lehetett volna szerezni ebben az árkategóriában, bár igazából vonakodtam hogy én legyek az n+1-dik ember aki BISMARCK-YAMATO-KGV-IOWA vonalon készít valamit. Szétnéztem a modelwarships.com-on ott sincs túl sok BB60-as.

Üdv: Gonzo

Üdv: Gonzo
EDE 434395 2011. április 20. 20:26
Válasz erre
Gonzo!

Ha nem vagyok indiszkrét, mennyit kóstált az Alabama?
EDE 434393 2011. április 20. 19:00
Válasz erre
Csatlakozok az előttem szólóhoz!
Én szívesen látom mindenki makettjét a kiállításokon,és hálás vagyok a kiállítónak, hogy megnézhetem a munkáját. A helyezésekkel nem nagyon törődök.

Ha meg elvetjük a sulykot, lehet azt is mondani, hogy bocs.
Gabi 434392 2011. április 20. 18:20
Válasz erre
Sziasztok!

Mivel igen tárgyilagosak és korrektek voltak a beírások, ezért benn maradnak, de ezzel szerintem tényleg lezárhatjuk a témát.

Józsi!
Sok mindenben igazad van, ezért is szólnék hozzá.
A saját építés, éppen eme specialitása miatt ritkán éri el egy gyári makett színvonalát, sokszor nem lehet olyan szép részleteket kihozni kézzel, mint fröcsöntéssel, pláne a mai technológiák mellett. Én személy szerint mindig is nagyra becsültem a saját építést, eleve, ha valaki ennek neki kezdett, és tudom, hogy ez a legnehezebb feladat. Viszont pont itt kell szembenézni a legtöbb kritikával is szinte, mert vannak dolgok amiket majdnem lehetetlen élethűre megcsinálni, vagy valami nem úgy sikerül, mint szeretnénk. Szóval tudni kell elviselni a kritikát, de csak az építő jellegűt, és olyantól aki ért hozzá és tényleg segítő szándékkal mondja. Ez már csak azért is fontos, mert ettől lehet tovább lépni, tanulni, és lehet, hogy ami nekem építőnek nem tünik fel, az másnak igen.
Bármilyen makettet, legyen az saját építés, vagy doboz makett, mindig a saját kategóriájában építők tudják igazán megítélni, azoktól kell legjobban elfogadni a tanácsot, kritikát. Ha én is elkezdenék vitrolást építeni, és azt mondanád, hogy az ott úgy nem jó, biztosan elfogadnám, mert sokkal nagyobb tudásod és tapasztalatod van a témában, mint nekem.
Balázs írta, hogy nem visz makettet versenyre. Ez se biztos a legjobb, mert oda ahol van kiállítási lehetőség érdemes, már csak azért is, hogy a kategóriában építő társak lássák, mert teljesen mások a részletek, mint fényképen, és lehet kap olyan tanácsokat, amiket különben nem kapna. Én többek között az ilyen makettezők miatt is erőltetem mindig, hogy nálunk a MOK Kupán sok kiállító asztal legyen.
A legfontosabb viszont az szerintem, hogy a makettezés egy hobbi, amit a mindennapok darálójának megtörésére, kikapcsolódásra kell használni, célokat kitűzni, majd azokat megépíteni, elérni, mert ez tesz igazán boldoggá. Természetesen nagyon jó érzés, ha valamely versenyen ezt a munkát elismerik, de a legfontosabb, hogy az építés, majd a mű elkészülése okozzon örömet.

Gabi
TAMAS78 434391 2011. április 20. 15:51
Válasz erre
Mint írtam is, nagyon szerencsétlen és nem ideillő dolognak gondolom a zsűri virtuális pofánvágását, meg úgy általában nevetségesnek tartom a monitoron keresztül történő fenyegetőzést, akár pro, akár kontra.

Az utolsó soraiddal a legmesszebbmenőkig egyetértek.

De fenntartom, a "leöntöd egy vödör trináttal" sem a megfelelő stílus a hiányosságokra történő figyelemfelhívás esetében, mint ahogy a "te vagy az isten!"-típusú észrevétel sem túl hasznos.

Talán valóban érdemes lenne a versenyek szervezőinek megfontolni Solo javaslatait a félkész kategóriával kapcsolatban.

Üdvözlettel:
Tamás
Mac 434390 2011. április 20. 15:17
Válasz erre
Szia!
Én a magam részéről onnan indítok, hogy még mielőtt egyetlen zsűritagot is megkérdeztek volna (és ez elsősorban a készítő felelőssége lett volna még azon vasárnap), már a zsűri szidása, és virtuális pofánvágása indult el. Ez meghatározza az alaphangot szerintem.
Még egyszer a miértről:
Elismerésre méltó az SB, de nem minden. A felhozatalban sem csak dobozból összerakott félig elkészült makettek voltak, hanem például saját faragású figura is. Tehát én úgy gondolom, hogy szintén nem kellene "magas lóról" lenézni a többi indulót, csak mert nem 2 m3-nyi a munka.
Ha visszaolvasol, senki nem mondta azt, hogy ez egy rakás... Csak el lett mondva, hogy itt- ott göbe, vastag, tojás. Ezek pedig tények, amit, ha csokis cukorba csomagolok, akkor is tények maradnak. Mint ahogy az is, hogy a zsűri szerint ilyen jellegű hibák a többi versenymunkán nem voltak, ezért jobb helyezésre találtattak méltónak.
Mivel volt egy kis időm, ezért visszaolvasgattam valamennyit a hajó építésének a történetéből, és úgy láttam, hogy jellemzően csak dicsérő és, ahogy te is írtad "menybemenesztő" kritika volt úgy, hogy többen élőben is látták a munkát. Ez szerintem a létező legrosszabb dolog, ami történhetett, hisz a készítő így nem, vagy csak igen minimális visszacsatolást kap arról, hogy mit is kellene még javítani a modellen ahhoz, hogy valóban élethű, és minél tökéletesebb legyen.
Üdv: Mac
Solo 434389 2011. április 20. 15:06
Válasz erre
Sziasztok.

Én voltam az egyik ominózus zsűritag. Szerettem volna írni Lacinak, de itt nem találtam elérhetőséget. Az "sanyi" néven regisztrált Dénes Sándorral email-ben megbeszéltük a dolgot, de úgy látom egyre többen vannak, akik teljesen félreértik a szituációt.
A zsűrizéssel kapcsoltban annyit tudok elmondani, hogy a félkész makettek kategória zsűrizése nem volt túl egyszerű. Nem kellett pontoznunk, ezért csak szemrevételezés útján döntöttünk, hogy melyik makett érdemel érmet. Nem egymáshoz hasonlítottuk a maketteket, tehát, amit Elektrolakatos írt, hogy nem volt értékelhető a hajó, nem teljesen pontos. Az igazság az, hogy értékeltük. Megnéztük mind a hárman. Véleményt nyilvánítottunk. Ez alpaján nem adtunk neki sem aranyat sem ezüstöt sem bronzot. Ez más makettekkel is előfordult. A ránézéses zsűrizés mindig is szubjektív lesz. Egyikőnk se hajós. A mi szemünk a finomabb részletekhez szokott, és az a festékvastagság nekünk nagyon túlzott, a korlátok, csövek beállítása pedig "szokatlan" volt. A befektetett munka mennyiségével kb. tisztában voltunk, de nem tudtuk, hogy mindenképp meg kell dícsérni a készítőt minimum egy bronz éremmel. Talán jobb lett volna ha félkészen is a kész hajók közé nevezi, ott szakértők értékelhették volna. Lehet ránk haragudni, azért mert véleményünk van egy munkáról, de szerintem sokkal többet árt ha ész nélkül dícsérünk valakit.

Velem is előfordult már, hogy egy makettemet le se pontoztak. Megkerestem a zsűrit és megkérdeztem, hogy miért nem. Az első mondatból tudtam, hogy nem éppen hozzáértő az illető, de nem kezdtem el verekedni vele, mert tudtam, hogy nem az ő hibája, hogy olyan munkát kellett értékelnie amihez nem ért. Következő évben jelentkeztem, hogy ha nem találnának az adott kategóriában jártas zsűrit, akkor én szívesen vállalom.

Annak érdekében, hogy a jövőben elkerüljük az ilyen problémákat, szerintem a félkész makettek kategóriát nem szabad zsűrizni. Legyen egy kiállítási kategória. Ha az adott verseny szervezői mégis versenykategóriának hirdetik meg, akkor a versenyző vállalja, hogy a munkáját esetleg nem hozzáértő fogja értékelni. A másik megoldás az lehet ha a félkész kategóriába nevezett maketteket a kész kategóriák zsűrijei megnézik, hogy van e ott hozzájuk tartozó munka. Ha van, akkor értékelik azt.

Szeretnék elnézést kérni mindazoktól, akiket esetleg megbántottunk. Főként Lacitól. Nem szándékoztuk kisebbíteni a befektetett munkájának az értékét.

Üdvözlettel.
Szász Róbert
Gabi 434388 2011. április 20. 14:37
Válasz erre
Sziasztok!
Kérném, hogy itt fejezzétek be ezt a témát, mert semmi köze a topikhoz, lassan már személyeskedésbe csap át. Ezután törlésre kerülnek az ehhez kapcsolódó megnyilvánulások, maradjunk a makettezésnél és a hajóknál.
Köszönöm!

Gabi
TAMAS78 434386 2011. április 20. 14:13
Válasz erre
Szia, Mac!

Először is bocs, hogy innen a partvonal mellől beleugatok az egész ügybe, hisz ez voltaképpen nem az én konfliktusom, de látva az eseményeket és a szóváltást, nem bírom ki, hogy ne tegyek egy kísérletet az épeszű párbeszédre.

A Makettinfo közönsége azt hiszem, jópár éve figyelemmel kíséri Laci óriási vállalkozását a Bismarckkal. Ennek során óhatatlan tisztelet ébredt bennünk a készítő találékonysága, kitartása és ügyessége iránt.

Nem állítom, hogy nincsenek olyanok, akik már mennybe is menesztették magukban Lacit, és bármilyen óvatos és jogos kritikát is olvasva mindjárt agyvérzést kapnak a készítő helyett és nevében is, és esetleg még a "pofánvágás" is kicsúszik a szájukon. Ezért természetesen kár, hisz alapvetően jóban kellene lennünk egymással, meg azért is túlzás, mert a világon egyik makett nem kritizálhatatlan. (Hozzáteszem, Laci semmiféle pofánvágást nem említett.)

De, azt hiszem jogos elvárás mindenki részéről, különösen egy ilyen grandiózus munka kritizálása esetében, hogy a kritika semmiképp ne legyen sértő vagy lekicsinylő, szóval ne nagyon magas lóról érkezzen. És az az igazság, hogy szerintem (de talán nem is kéne hozzátennem, hogy "szerintem", mert azért ez egy elég objektív dolog) a "nem értékelhető" az nem kicsit sértő.

Eszemben sincs senkit megbántani, vagy valami szópárbajt nyitni most veled, vagy az ottani zsűri bármely más tagjával, de úgy gondolom, a hajó és az alkotó, hibáik ellenére is nem ezt érdemelték. Már írtam arról, hogy félkész makett és félkész makett között minlyen óriási kategóriabeli differenciák lehetnek. Nyilván itt is voltak. Soha nem leszek makettzsűri-tag, de ha ott lettem volna, biztos indítványozom azt, hogy a Bismarckot kezeljük külön és szavazzunk meg neki egy különdíjat, amit később eljuttatunk a készítőnek. Hisz annyira összevethetetlen a réz Bismarck egy gyárilag gyakorlatilag kb. 90%-ban késznek tekinthető fröccsöntött makettel.

Száz szónak is egy a vége: remélem, hogy Laci levonja a megfelelő konzekvenciát a konkrét észrevételeitekből, és azt is remélem, hogy látva sok fórumozó, köztük több igen jó nevű és tapasztalt hajós megütközését a minősítéseteken, ti is átgondoljátok azt.

Mindezt jó szándékkal írtam. Úgyhogy aki megsértődik rajta, annak azt üzenem, hogy csirizes a tantusza. :)

Tamás
BBalázs 434385 2011. április 20. 14:11
Válasz erre
Zs180!

Fogadd a gratulációk sorában az enyémet is! Nem untatsz minket a képekkel, sajnos kevesen vagyunk ilyen termékenyek. Szívesen látnánk mégtöbb OMM ill. magyar vonatkozású hadihajót...
BBalázs 434384 2011. április 20. 14:08
Válasz erre
Az, hogy valaki ilyen szavakkal dobálózik nem helyes, minősít. De a zsűri részéről az arrogáns, kisstílű, egyszerű hangvétel sem. Egyik kutya, másik eb - ha már közmondásokkal élünk. Mindenesetre a "zsűrítől" többet vártam...
Fenntartom az előző hozzászólásomban foglaltakat :)
Mac 434382 2011. április 20. 12:48
Válasz erre
Tudod, amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten...
Vagy nem dereng, hogy ki, és kit akart elsőként pofánvágni?
miles 434381 2011. április 20. 12:41
Válasz erre
épp hallottam a zsűrit, mikor a Hajót pontozta. :"-Korhűség? -
-Jó, de ezt a zászlót az 18..-as birodalomi gyűlésen használták először, azelőtt nem létezett, kár volt vele elrontani, nem adhatjuk meg a maximális pontot... "

:))) Szóval, ha minden igaz, ezért lett "csak" ezüst. Gratulálok hozzá! :))
ChevyG 434380 2011. április 20. 12:33
Válasz erre
heló!

jó volt végre élőben is megcsodálni. (kicsit meglepődtem, milyen pici, végtére is 1/700)

üdv!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.