/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
lucky 432840 2010. március 29. 20:26
Válasz erre
Kalóz!
Most jutott eszembe hajócsavar ügyben...
Van egy tervem egy lengyel kikötői vontatóról.Ott a csavart barnásvörösnek írja.
Lehetséges ez?
Essex 432839 2010. március 29. 18:16
Válasz erre
Nem okvetlenül fölösleges a kivágás, csak sajnos pont ehhez nem jön be. Az oké, hogy nem akartak külön fedélzeteket csinálni, de azért valamit kitalálhattak volna erre ők.

A Yorkton-ról ekkor szerelték le a 3 hátsó rádió antenna árbocot.

A gépek festése nem ennyire egyértelmű, pl. Avenger még júniusban is volt három színnel, sőt náluk pont az egyszínű a ritkaság. Szóval tanulmányozni kell...

Szerintem a Bunker Hill-es és a Randolph-os gépek farka a legjópofább, de tetszenek az Essex és Hornet gépei is.
EDE 432838 2010. március 29. 16:39
Válasz erre
Essex!
Akkor ha jól,értelmezem, a trumpi fölöslegesen produkálta magát a fedélzeti kivágásokal.
Biztos, hogy ilyen korán leszerelték a rádió tornyokat?
A gépek "farka" meg a Franklinen a legjopofább!
Tényleg, a vadászok már egy színűek voltak, de mikor cserélték le az
Avangerek, meg a Helldiverek 3 színű kamóját? Januárban még úgy tudom meg volt nekik, de márciusban?
Hát a számok azok valószínűleg találomra mennek.
Essex 432837 2010. március 29. 10:15
Válasz erre
EDE: elég összetett a dolog. Mindenképpen az 1944 októberi átépítés utáni állapotot akarok, mert ekkor kerültek rá az jobb oldali Bofors-os erkélyek. Ekkor történt a fedélzet "betömése" és az 5"-es mögötti Bofors lejjeb helyezése is, de ez egyáltalán nem szempont, sőt a meló szempontjából a korábbi lenne a jobb. A kamuflázs - mint igen fontos, de igen macerás látványelem - rajta volt már az átépítés előtt is, valamikor 1944 tavaszán festették rá. Na meg a torony és a radarok is teljesen más volt 1944 októbere előtt, ekkor szedték le a hangár katapultot (ami pedig megint csak jópofa dolog) és szerelték fel a jobb oldalra fedélzetit (a modell ilyen), ekkor építették át a taton a szóló Boforsról duplára a tartószponzont (modellnél ez van), lett 5 rádió árbóc helyett csak 2 (kevesebb macera) stb. Szóval a modell döntően a '44 október utáni állapotot mutatja, leszámítva a fedélzeti kivágást és az alatta lévő Bofors-ok helyét.

Alapjában véve - ha csak a hajót nézem - jó lenne nekem az 1944 október és 1945 január közötti időszak is, de a repcsiknél ekkor jött be a gépek farkán (csakazértsem függőleges vezérsík :-))) a látványosabb hajó megkülönböztető ábra, a "G-Symbol". Egyelőre egy gondom van velük, ugyanis az Avengerekről nulla infó (= fotó) van ebből a korszakból, és nem tudom ezek számcsoportját.

A döntés (mármint az időszak) persze még nem 100%-os...
lucky 432836 2010. március 29. 09:19
Válasz erre
Tommy!
Minden rendben van.
A fájlokat csoportonként számoztam. 023-ig a méretezett anyagok, 030-069 az összeállítási rajzok ,valamint a lövegcsövek méretezett rajza, 100-113 a színes nyomatok, a 200-as csoport meg az egyéb részek.
A bordák csak így fértek fel, ezért a saláta kinézet.De minden ott van.
Sebi 432835 2010. március 28. 23:35
Válasz erre
Szia !

Itt összehasonlíthatod, hogy milyen a maratás, a maketten lévő alkatrészekhez képest:

www.modelwarships.com/reviews/ships/dkm/bismarck/350-revell-peek/rvl-review.html

Hasonlítsd össze a Szabi által adott linken lévő képekkel és szerintem rá fogsz jönni, hogy ez a maratás igencsak megéri az árát. Persze a dolog függ a pénztárcád teherbíró képességétől, másrészt van egy-két dolog, amit mondjuk sztirolból is meg lehet csinálni.
uzsee 432834 2010. március 28. 22:30
Válasz erre
Te még jobban is járnál nálam. Nekem a 1/144-es Fletcherhez 25 ezer lett volna a 4 csomag maratás :P
Zacsi 432833 2010. március 28. 22:12
Válasz erre
Euardnál megtaláltam már de azért köszi szépen. hát nem tuom megéri e a pénzét :D Az biztos hogy nagyon szép de 14 ezret... :D
Sszabi 432832 2010. március 28. 21:55
Válasz erre
eduardnál a köv. úton tod megnézni:

products>>Photo etched set >> Ships >> 1/350 scale (itt a második oldalon adta be nekem)
Sszabi 432831 2010. március 28. 21:52
Válasz erre
Modellposta.hu-n láttam még nemrég h van mindkettő, de az eduard honlapján most is látom. Asszem a modellpostánál 14 és 8 ezer pézbe kerültek...
www.modelshipwrights.com/modules.php

itt pedig látszik jobban is, hogy mit ad a két készlet.
Zacsi 432830 2010. március 28. 21:40
Válasz erre
Maratást néztem Eduard hivatalos honlápján de nem találtam :(
Azért még nézgelődök hátha mégis akad.
Tommy 432829 2010. március 28. 21:38
Válasz erre
lucky!

Így már világos. Lassan neki is állok.:)
Még annyit kérdezek, hogy ami a part2. néven lett tömörítve, abban a fájlok 64-207 között vannak számozva, viszont a 113 után rögtön a 200-as jön. Nem jött volna le valami rendesen?
Üdv
Tommy
Sszabi 432828 2010. március 28. 21:31
Válasz erre
A revell 1/350-es Bismarckja a legújabb a piacon, és szépen ki is van dolgozva, feljavító is van hozzá, asszem az Eduard-nak 2 maratás csomagja is van ehhez a kithez. Lövegcsövet, fa fedélzetet meg egyebeket is sztem lehet hozzá szerezni, már ha elég vastag az ember pénztárcája...
EDE 432827 2010. március 28. 21:22
Válasz erre
Essex!

Nem a Yorktownra gondoltam a hajócsavarnál, hanem az "állomhajónkra". :)

A Franklin viszont full hull lesz.
Neked miért fontos a 45 eleji állapot? Korábbi verziónál nem kéne korrigálnod a fedélzeten a "beharapásokat".
Zacsi 432826 2010. március 28. 15:43
Válasz erre
Sziasztok érdeklődnék hogy valaki építette e már a REVELL 5040-es katalógusszámú Bismarck csatahajóját és ha igen, meg tudná e mondani, hogy mennyire részletes makettről van szó illetve hogy lehet e hozzá kapni feljavító csomagot, vagy melyik másik gyártó makettjéből lehetne hozzá részletesebb elemeket szerezni.
lucky 432825 2010. március 28. 13:09
Válasz erre
ChevyG 432824 2010. március 28. 12:51
Válasz erre
..és tényleg, működik!
Köszönöm!
lucky 432823 2010. március 28. 08:42
Válasz erre
Tommy!

Elvileg A/4-ben van szkennelve, de lehetnek néhány milliméteres eltérések.
Az eredeti A/3-as lapon van.

Saját használatra szoktam szkennelni ( tartalék+ megőrzés), így szeretem ha később könnyen meg tudom állapítani a méreteket, ezért került rájuk a marker.

Azokon a rajzokon ahol fontos a méretezés fogsz találni egy keresztet v egy L betűhöz hasonló alakzatot( ezt főleg a lap szélén) esetleg egy T betűt. Azt hogy hol mi van a szabad hely határozta meg.
Az alakzatok szárain van két vonal, az L-nél a közös az L csúcsa, a T-nél a függ. szár a vízszintessel közös.A két vonal közötti távolság 20 mm az eredetin. Az eredeti méretaránya 1/200. Van ahová oda is írtam, van ahol lemaradt.

Továbbá van olyan lap is ahol a lap szélétől mért 200mm-re tettem egy vonalat pozicionálás végett. Ha jól emlékszem azt, h melyik oldaltól van mérve azt egy nyíl jelzi, ami a bázisoldalra ( ahonnan mérve volt) mutat.
A fedélzet elemeit csak úgy lehetett szkennelni, h azokra is került egy vonal ami az illesztésnél felhasználható.

Nyomtass ki egy oldalt és keresd meg rajtuk a markereket (+ v T v L ).
Ha nyomtatott rajzon a méretek nem pontosak akkor egy képszerkesztővel addig kell módosítani míg összejön a 20 mm, mindkét irányban.

A bordák legtöbbje 1mm-es de van köztük 0,5 mm-es karton is. A színes nyomatok kb 180gr-os papíron vannak.
A vastagításokat normál papírra nyomtasd azután kasírozd fel őket a vastag kartonra, a színesek meg mehetnek egyből a műszaki rajlapra.
Essex 432822 2010. március 28. 00:21
Válasz erre
EDE:

1) Bennem meg sem fordult annak a lehetősége, hogy "full hull"-osra csináljam. :-)

2) Az Essex csavarjaival nem lenne ilyen gond, mert ugye adják hozzá, viszont mintha az amcsi fórumon szó lett volna olyasmiről, hogy a hajócsavar tengelyének a rögzítése nem olyan, mint az eredetin.
Tommy 432821 2010. március 27. 22:20
Válasz erre
Nekem simán lejött.

lucky!

A méretaránnyal kell variálnom még, vagy úgy ahogy van nyomtathatom? 1/200 lenne az arány.
üdv
Tommy
lucky 432820 2010. március 27. 20:50
Válasz erre
lucky 432819 2010. március 27. 20:49
Válasz erre
Miért mi a gond a data-val?

letöltéskor klikk az ingyenes letöltésre, és utána a lista alján lévő nem élek vele feliratra
Ezután vagy a letöltés indítása jön fel vagy visszaszámol. Ha második jön be akkor ki kell várni és már lehet is tölteni.
ChevyG 432818 2010. március 27. 14:53
Válasz erre
Hi!

ide nem tudnád feltölteni:

www.mammutmail.com/

Köszi!
üdv!
SImi 432817 2010. március 27. 11:34
Válasz erre
Szia!
Jó lett a merülés mérő skála. Különösen impresszív a szögecselés! - nagyon jó!
Laci 432816 2010. március 26. 23:18
Válasz erre
merülési mélység mérő 004
merülési mélység...
merülési mélység mérő 006
merülési mélység...
merülési mélység mérő 005
merülési mélység...

Szia Józsi!

Simi által tanult eljárással -köszi Simi-,vékony sztirol lapból vágtam ki vékony csíkokat,majd azt orvosi szikével méretre vágtam.Ezután pillanatragasztót cseppintettem egy lapra,és a szike hegyével ezeket a lapokat belemártottam a "ragacsba",és úgy helyeztem fel a testre.Egy maszkolószalagra felrajzoltam a jelölések helyét,és felragasztottam a testre.Így lett egyenes a merülés mérő.

Viszont nem bírtam magammal,és így megcsináltam a jobb oldalát is.
Üdv!
Tommy 432815 2010. március 26. 23:18
Válasz erre
na jó, majdnem egész...:D
Tommy 432814 2010. március 26. 23:17
Válasz erre
lucky félisten vagy!
köszönöm!
Jozsi 432813 2010. március 26. 22:14
Válasz erre
Szeva Laci!
Mivel csináltad a merülés mérőt?
Üdv.: Jozsi
lucky 432812 2010. március 26. 19:11
Válasz erre
Laci 432811 2010. március 26. 18:15
Válasz erre
merülési mélység mérő 001
merülési mélység...
merülési mélység mérő 002
merülési mélység...
merülési mélység mérő 003
merülési mélység...

Üdv mindenkinek!
Most éppen ezt csináltam a hajómon.Holnap pedig a jobb oldala lesz kész!
Üdv!
lucky 432810 2010. március 26. 17:07
Válasz erre
Uraim!
A Szent István szkennelése és a lövegcsövek méretezése kész. Jelenleg megy fel a data-ra.
SImi 432809 2010. március 26. 16:12
Válasz erre
Kalóz 432808 2010. március 26. 14:16
Válasz erre
Simi!
Szerintem a végső megmunkálás nyomai. Inkább csak díszitésül szolgálnak, egyéb szerepük nincs.
SImi 432807 2010. március 26. 08:21
Válasz erre
Mutsu csavar
Mutsu csavar

Hajókovács!
Akkor ezek a sávok ezen a csavaron szintén ennek a marógépnek a nyomai? Ezeknek (a sávoknak) lehetett valami szerepe?
lucky 432806 2010. március 26. 07:37
Válasz erre
Tommy!

Egyszer majd kérni fogok tőled vmit...

:)))
lucky 432805 2010. március 26. 07:35
Válasz erre
Hajócsavar ügyben:
CNC maró?
DE itt meg kell csinálni a csavar rajzát, és annak un G kódját, a marópálya miatt..
Hajókovács 432804 2010. március 26. 06:59
Válasz erre
SImi!
Dehogynem a hajócsavar nyers bronz öntvényként kezdi de a felületi megmunkálás az mindig géppel történik. Még a mai modern hajócsavarok is , a leveleket eggyenként öntik le a tengelycsonkkal együt. A magas százalékban ötvözött bronznak meglehetösen nagy a zsugorodása, ezért rátartással öntk. A mai nagy hajók csavarjai álltható,szögben elforgatható levelekkel vannak szerelve.A felületüket szinte a polirozásig simára csinálják.
Én a Titanichoz ha nem is bronzból de sárgarézből csináltam a csavarokat.
Tommy 432803 2010. március 26. 00:20
Válasz erre
lucky!

Szerintem ezt nem fogom tudni neked meghálálni.
SImi 432802 2010. március 25. 23:49
Válasz erre
Szia!
Akkor mégsem öntötték a csavarokat? Mármint az igaziakat - eddig erről hallottunk... (A Titanic-hoz miből készítetted a csavarokat? - csak zárójelben merem megkérdezni.)
Hajókovács 432801 2010. március 25. 20:06
Válasz erre
A válasz a SIminek célozva, de a Lacinak szánva:

A hajócsavarokat ha fix állásuak, csigamaró géppel készitik ez végül is egy horizontál eszterga és egy marógép keveréke. Viszonylag egyszerű jószág, állitható végálláskapcsolók között jár szépen ide oda órákon keresztül a marófej, a csavar élszög emelkedést egy megválasztott menetemelkedésű orsó ( ami cserélhető)biztositja.
A GANZ DANUBIUS HAJÓGYÁR - ban 1985.-ben egy közel száz éves csigamarón gyártották a modern hajók csavarjait.
De azért összefusizni egy ilyen gépet azért nem egyszerű.
Én annak idején a Titanichoz a hajócsavar leveleit lemezből hajtottam le és hegesztettem be az agyba azaz a kúpba.
De a Rácz Laci bácsi a maga 1:1OO - as Bismarc- jához az ékszerész fiával öntette le a három darab hajócsavart .
Megkérdezhetnéd tölle , hátha meg van még a minta .
EDE 432800 2010. március 25. 19:29
Válasz erre
Essex, uzsee!

Olvasva a hajócsavaros gondokat, a mi anyahajónk vízvonalas lesz! :)
lucky 432799 2010. március 25. 19:01
Válasz erre
Tommy!
Igen van egy alsó és egy felső felük. A kettő között meg van egy vízszintes borda is.

A szkennelés már meg van, de az ágyúcsöveket még mérni kell.
Ez egy full extrás kit, lézer vágott darabokkal és esztergált ágyúcsövekkel.
Tommy 432798 2010. március 25. 17:43
Válasz erre
Laci!

Igen, itt jobban látszik minden. Köszi! (de azért a cikk még mindig érdekel ám..:D)

lucky!

A bordák, ha jól látom, a Szent Istvánnál is több részből állnak.

Üdv
Tommy
Kalóz 432797 2010. március 25. 16:30
Válasz erre
lucky 432796 2010. március 25. 16:22
Válasz erre
Laci 432795 2010. március 25. 16:10
Válasz erre
hajócsiga 001
hajócsiga 001
hajócsiga 002
hajócsiga 002
propeller
propeller

Üdv mindenkinek!
Felteszem a nagy kérdést!Ki az aki el tudná nekem készíteni a Bismarck hajócsigáit?
Persze ha kell fizetek érte!A mellékelt tervrajz nem 1:50-ben van.A csiga teljes átmérője 48 mm,a csigakúp hossza 34 mm, átmérője 14 mm.
2 db balra forgó,és 1 db jobbra forgó kellene.4-s menetes tengely megy bele.(Persze ha valaki meg tudná nekem csinálni...)
Itt nálunk senki sem foglalkozik vele,ha igen csak igérgetik.
Köszönöm előre is!
Üdv!
Kalóz 432794 2010. március 25. 15:38
Válasz erre
A Vörösmarty-t ráadásul nem is nálunk gyártották, így vajmi kevés tervanyag maradhatott róla. Nem, mintha a többiekében dúskálhatnánk még a belvízi hajókékban sem.
Amikor a Jókain dolgoztam, szinte minden rajzot nekünk kellett elkészíteni, mert semmit nem lehetett megtalálni róla.
lucky 432793 2010. március 25. 15:27
Válasz erre
Laci!
Sajnálatos a gyenge felhozatal.
De ez az oldal hasznos.
Laci 432792 2010. március 25. 13:50
Válasz erre
alakul a fedélzet 001
alakul a fedélzet...
alakul a fedélzet 002
alakul a fedélzet...

Tommy!
Keresgéltem a mentett cd-k között és lám mit találtam.Csak itt neked csak most!Ez kicsit segít neked abban,hogy a bordákat hogyan rakd-illeszd a gerinchez!
Üdv!
Laci 432791 2010. március 25. 13:33
Válasz erre
Akkor minden a legnagyobb rendben!
Üdv,és még egyszer köszönöm a segítségetek!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.