/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Laci 430790 2009. január 6. 13:05
Válasz erre
ablak keret a taton
ablak keret a taton

Hajókovács!
Így néz(nének) ki rajta a keretek a taton.Szerintem jól mutat ahhoz képest,hogy szélesnek tűnik a keret pereme.Szerinted mi legyen?
Ilyennincsen 430789 2009. január 6. 07:44
Válasz erre
Szia!

A "félemeleti" játékbolt megszűnt vagy fél éve. A belső körgyűrűn ami volt szintén kb egy éve. :)
Egyedül a Plázában lévő játékboltban van ha épp van. De most az is ki van fosztva. Így jelenleg meg vagyok lőve festék vásárlási téren.
Neten meg eddig sehol nem találtam olyan helyet ahonnét rendelni is lehetne.
De nem adom fel.

Ilyennincsen
Laci 430788 2009. január 6. 05:49
Válasz erre
Hajókovács!
Pont ez az ami engem is kicsit aggaszt.A pereme kicsit széles.De csinálok egy próbát,hogy hogy áll a hajón és teszek fel róla képet.Majd az megmutatja,hogy jól áll e vagy nem.A postás, -mint általában minden postás "komája" a körzetének- biztos felhozza a csomagot ha meglátja a nevem.Mellesleg jó haverságban vagyunk,mindig jön megnézni a hajót,hogy mennyire van kész.
Üdv!
Hajókovács 430787 2009. január 5. 22:28
Válasz erre
Szia Laci!
Végsősoron ha a méret jó akkor semmi gond. Bár a peremet egy kicsit túl vastagnak látom. A mai nap a csomag elment, lesd a postást.
Laci 430786 2009. január 5. 20:26
Válasz erre
ablak keret
ablak keret

Hajókovács!
Szóval nekem itt van egy ilyen cipőfűzőbujtató vagy mi.Van egy kis dobozzal fullon kb.1000 db.Remélem elég lesz!Ezt gondoltam én ablakkeretnek a hajóra meg a felépítményre.Ráadásul pont méret.Ebbe raknák bele polikarbonát köröket üveg gyanánt.Mit szólsz hozzá?
feca 430785 2009. január 5. 18:23
Válasz erre
Szia ChevyG!
Nekem megvan aza könyv.Ha érdekel küldhetek a belsejéböl pár fotót.A véleményem a könyvröl:valóban sok hajórol irnak benne,viszont kevés és általános információkat kapsz meg.Nekem végül is tetszett a könyv de azért olyan nagyon sokat nevárjál töle,az angol iró miatt elötérben vannak az angol hajók.
Viszont amit nagyon ajánlok a cime:Hajók enciklopédiája Gibbons Tony a szerzöje.az ára 4999ft,ez most nagyon le van akciózva!Régebben az ára miatt nem vettem meg kb:12000ft volt akkor.Ezt kértem karácsonyra,asszonypajtástól.Talán 1500 hajóról irnak benne 550oldalon keresztül az ókortol a napjainkig a vitorlás hajóktol,a teherszállitokig és a hadihajokkal bezárólag,szines rajzokkal és ff+szines fényképekkel.Kicsit drágább de klasszisokkal jobb.A könyvet az Alexandra.hu oldalról rendeltem és itt még a száll.költség is olcsobb.
Végül is te döntesz!Remélem tudtam segiteni
Ha kell bármelyikröl tudok képet küldeni.
Üdv Feca
Laci 430784 2009. január 5. 16:29
Válasz erre
Simi!
Köszi az elismerést!Bár nem mondom,hogy az enyém precízebb lesz,de az általad észrevett ablakok bizony az orr résznél elcsúsztak.Ez a papír átka.Ezt már nem igen lehet vissza igazítani.Végeredményben azért nem rossz az a Bismarck papírból.
ChevyG 430783 2009. január 5. 11:41
Válasz erre
crawford
crawford

Helló!

Ezt érdemes beszerezni?

www.tujapont.hu/product_info.php
Simi 430782 2009. január 5. 08:27
Válasz erre
Nem rossz ez a Bismarck, bár szerintem a Lacié precízebb lesz, lásd pl ablakok...
and 430781 2009. január 5. 00:33
Válasz erre
Mutatok egy elég komoly 1:100-as Bismarckot. Papírból van, bár nem látszik rajta :-)
Laci, neked is érdemes lehet végignézegetni, most 43 oldalnál tart a fórumon, de biztosan van pár részlet, aminek a kialakítása hasonló lesz nálad is.

kartonbau.de/wbb2/thread.php
Simi 430780 2009. január 5. 00:21
Válasz erre
Lacikám!
Szép lesz ez a hajó! És titkon bízom benne, hogy az idén elkészülsz vele... Szerintem nem sok ilyen van/lesz a világon (ami 1/100, ennyire precízen élethű és ennyi mindene működik)! Ezért merem mondani: egy igazi világszenzáció lesz!
and 430779 2009. január 5. 00:09
Válasz erre
Szia Ilyennincsen!
Veszprémben a "félemeleti" játékboltban találsz sok féle makettfestéket, meg a belső körgyűrűn, ha még létezik a modellbolt, ott is, én vettem már. Üdv.
Laci 430778 2009. január 4. 16:14
Válasz erre
Ilyennincsen!
Kösz szépen az elismerést!Igyekszem a legjobbat kihozni magamból.Jobban mondva a hajóból.Olyan mestereim vannak,mint Hajókovács,Simi stb. akik figyelmeztetnek ha valami hibát találnak rajta.
Üdv!
Laci
Ilyennincsen 430777 2009. január 4. 15:14
Válasz erre
Laci!

Egyáltalán nem látszik, hogy valaha is törés lett volna rajta :)
Szép munka. És egyre szebb lesz.

Ilyennincsen
Laci 430776 2009. január 4. 14:15
Válasz erre
Bismarck ablak 1 003
Bismarck ablak 1 003

Üdv mindenkinek!
Ezt azért teszem fel,mert megsem látszik szerencsére a valamikori törés a taton.
Laci 430775 2009. január 4. 11:09
Válasz erre
Simi!
igaz,hogy újévi fogadalmam nem volt,de már a szabadságom töltése alatt elhatároztam,hogy minden szabad időmet a hajóval fogom eltölteni,ugyanis az utóbbi 3-4 hónapban erősen hanyagoltam.Igaz munka miatt.De most nem fogok egyetlen hétvégén sem bemenni dolgozni -nem részletezem miért- ,helyette inkább a hajónak szentelem az időmet.Mondjuk ez meg is látszott szerda óta.Ugrásszerűen változott a hajó állapota.Úgyhogy előre!

Hajókovács!
Tőled kérdezném elsősorban!Mi jelentősége van egy víz alatti kristálymikrofon csoportnak?Lehetséges lenne,hogy a tengeralattjárók-torpedók,esetleg aknák észlelésére szolgálna?Mondjuk a mágneses aknák ellen fel volt szerelve a hajó alja -igaz belül- réz kötegekkel,hogy semlegesítsék a test mágneses mezejét.
Köszi a segítséget!
Üdv!
zs180 430774 2009. január 4. 10:11
Válasz erre
Ami az Airfix kiteket illeti, sajnos igazat kell adnom Siminek. Ma csak az indokolja egy Airfix kit megvásárlását, hogy az adott hajót nem adta ki más cég(jónéhány brit hajót csak ők gyártanak), illetve, hogy valaki az 1:600-as méretarányt preferálja az 1:700-assal szemben. Évtizedek óta nem jöttek ki semmi újjal, de azért az ő kitjeik között is vannak különbségek. Ma is elfogadható minőségű a King George V és Repulse kitjük, igaz, mióta az utóbbi új, 1:700-as Tamiya, iletve legújabban 1:350-es Trumpeter váőltozatban is kapható (lesz) még kevesebb érv szól a - maga idejében kiváló - Airfix változat megvásárlása mellett. Újabban, az Airfix csődje utáni talpraállását (tulajdonosváltás) követően mozgolódás van a cég háza táján: saját néven kiadtak a jól ismert Heller 1:400-as DKM és egyéb hajók közül néhányat, de ami még fontosabb, új, már kapható kitjük az amerikai, négykéményes romboló két változata 1:400-ban (az egyik a St. Albans, ha jól emlékszem). Megtekintve a doboz tartalmát, a minőség közepes: külön alkatrész az összes kikötőbak, de igen elnagyoltak az Oerlikonok. Hangsúlyozom, felületes első benyomásról számolok be csupán. Valahol mintha olvastam volna, hogy valamelyik cégtől (talán a Mirage?)vették át ezt az kitet. Még örvendetesebb, idénre tervezett újdonságuk az 1:350-es (!) modern Illustrious. Na erre igazán kíváncsi leszek.
Hajókovács 430773 2009. január 4. 07:59
Válasz erre
Szia Laci!
Én is gratulálok, ez igy igen jól néz ki.
Simi 430772 2009. január 3. 23:24
Válasz erre
Minden elismerésem! Szépen és gyorsan korrigáltad a problémát!
Laci 430771 2009. január 3. 21:42
Válasz erre
ablakok a Bismarckon 001
ablakok a Bismarckon...
ablakok a Bismarckon 002
ablakok a Bismarckon...
ablakok a Bismarckon 003
ablakok a Bismarckon...

Hajósok!
Sikerült helyrehozni a hibámat!Mostmár egy síkban vannak mindkét oldalt,és a két oldali táv is egyforma.Huh!
Simi 430770 2009. január 3. 20:25
Válasz erre
Talán majd a jövő héten rászánom magam a szkennelésre, meg egyebekre és akkor elküldöm neked.
Laci 430769 2009. január 3. 20:22
Válasz erre
Ha én ezt a hordozót bevállalnám, (1:100) azt hiszem teljesen elmenne az eszem...
Hát ez nagyon brutális!
Ilyennincsen 430768 2009. január 3. 19:24
Válasz erre
Simi!

Amikor pár napja kérdeztem a hajómhoz a szineket, írtad, hogy lehet van róla archív anyagod és/vagy a testvérhajóiról.
Tudnál küldeni róla ide vagy a mail címemre?
Nagyon hálás lennék.

Köszönettel: Ilyennincsen
Ákos 430767 2009. január 3. 17:56
Válasz erre
Pozsonyban november végén a hozzávaló maratással együtt árulták. Csak a maratás volt 250 EUR... Megnéztem, mert repülősként egyszer szeretnék összerakni egy hordozót, 350-est.
EDE 430766 2009. január 3. 17:47
Válasz erre
Ezt nem tudom, láttátok e már!

Schumi!
Ha van sok pénzed, meg időd:

www.steelnavy.com/Hasegawa350kagi.htm
Schumi7vb 430765 2009. január 3. 17:39
Válasz erre
nembaj,örülök a tanácsoknak.
EDE 430764 2009. január 3. 17:36
Válasz erre
Úgy látom egy kicsit elkéstem az előzővel!

Még egyszer BUÉK az ON LINE kollégáknak!
Schumi7vb 430763 2009. január 3. 17:35
Válasz erre
EDE 430762 2009. január 3. 17:34
Válasz erre
Sziasztok és BUÉK!

Schumi!

Ha tényleg az Essex osztályt szeretnéd, ne habozz, vágj bele egy Trumpiba! Ha nagyon precízen akarod megépíteni, Gyuri(Essex) barátunk milliónyi infoval láthat el, de ha nem akarod túlzásba vinni, inkább ne áruld el neki a szándékodat! :)
Úgy emlékszem, hogy a WEM-nél vannak hozzájuk fotomaratások rendesen.

Ha csak 1:350 II. vh.-s hordozót szeretnél, állítólag a Trumpeter Lexingtonja jól sikerült és az is bazi nagy! Én csak a 700-as verzió dobozába kukkantottam bele, és meg kell hogy mondjam viszketett is a tenyerem!
Ja, maratás a GMM-nél!
Schumi7vb 430761 2009. január 3. 17:34
Válasz erre
gms350-22AM
gms350-22AM
gms350-22M
gms350-22M

találtam maratást is,a vicc benne az,hogy annyiba kerül mint a makett...
ChevyG 430760 2009. január 3. 17:33
Válasz erre
ez a 350-es? én prágába láttam egy gyömyörű trumpeter (350-es) hordozót!
Schumi7vb 430759 2009. január 3. 17:28
Válasz erre
amit betettem képeket,azon az Essex és Yorktown van,nézd meg a számokat a fedélzeten,színte semmi különbség a kettő között,a festést most ne nézd,egyébként most már ezt is tudom amit leírtál.
Schumi7vb 430758 2009. január 3. 17:24
Válasz erre
3650-3072918
3650-3072918
3650-3072919
3650-3072919
3650-3072920
3650-3072920
3650-3072921
3650-3072921
3650-3072923
3650-3072923
3650-3072925
3650-3072925
3650-3072926
3650-3072926
3650-3072927
3650-3072927
3650-3072932
3650-3072932
3650-3072948
3650-3072948
3650-3072951
3650-3072951

azért lehet jó makettet csinálni belőle,kicsit munkaigényes de lehet!
csatahajós 430757 2009. január 3. 17:16
Válasz erre
Hamár Czéh Gyuri kolléga Essex művésznéven fut :) ...

Egyébként a CV-9 és CV-10 között tényleg nem volt azonos korban baromi nagy különbség, talán a katapultokban és a radarokban volt variálás így fejből. Amiért a Yorktown II különleges, de majd Gyuri kijavít ha tévedek, hogy ez volt az egyetlen short hull hajó ami Ms 32 camo-val és a sziget melletti 3 darab quad 40mm-es erkéllyel egyidejűleg büszkélkedhetett.
Sebi 430756 2009. január 3. 16:52
Válasz erre
M31-32-33_10A_CV-9Class
M31-32-33_10A_CV-...
ms21_drayton
ms21_drayton

Bár az igazi szakértőnek Czéh Gyuri számít ebben a témában úgy tudom, hogy ennél azért több volt a különbség. Olyannyira, hogy néha maguk az amerikaiak is belezavarodnak. Javaslom, hogy kezdetnek próbáld megszerezni ezt:

www.modelwarships.com/reviews/books-plans/squadron/essex-inacation/essex-inaction.html

Amit a festésről felraktál, az nem különbség, hanem a Yorktown álcázófestésének változását mutatja. A csíkos minta az Ms 33-10A, amit 1944-ben használtak (ahogy a mellékelt képen láthatod). Az egyszínű pedig az Ms 21, amit 1945-ben (szintén a mellékelt képen láthatod a színt kifestve).
BBalázs 430755 2009. január 3. 16:28
Válasz erre
Szia!
Nekem van egy Ticonderogám, ami detto ugyanez, a minősége borzalmas, ezért is adtam fel nagyon hamar. Abban sem vagyok biztos, hogy egyszer elkészitem-e...
Nincs infóm róla, de lehet egy 700-assal jobban járnál.
Simi 430754 2009. január 3. 13:25
Válasz erre
Az Airfix hajókról zs180 barátunk tudna regényeket írni. Szóval a minőség elég gyenge (30-40 éves kitekről van szó! Anno jó minőséget képviseltek, de mára ez már kevés...), de nagy elszántsággal és türelemmel lehet belőlük is szép hajókat építeni.
Sszabi 430753 2009. január 3. 13:05
Válasz erre
Ezek az Airfix hajók milyen minőségűek?van valakinek vmilyen tapasztalata róluk?(nem akarok semmmit venni pusztán érdeklődöm)
Ákos 430752 2009. január 3. 12:09
Válasz erre
Ilyennincsen 430751 2009. január 3. 11:50
Válasz erre
Sziasztok!

Ismételten bajban vagyok. Veszprémben nem lehet makettfestéket kapni.
Nemtud Valaki internetcímet ahonnét lehet rendelni Humbrol festéket?
Vagy esetleg egy másik lehetőség, hogy Valaki megvenné nekem a hiányzó festékeket, elküldi, én meg egy azon napon küldeném az árát levélben postaköltséggel miegymással együtt? :) (eddig mindig hibátlanul ment a dolog)

Előre is köszönök mindent.

Tisztelettel: Ilyennincsen
Schumi7vb 430750 2009. január 3. 11:23
Válasz erre
Essex-Yorktown
Essex-Yorktown
Essex-Yorktown2
Essex-Yorktown2
Essex-Yorktown3
Essex-Yorktown3

igen tudom,közben már rájöttem,az Essex szinte ugyan úgy nézett ki mint a Yorktown,apróbb változtatásokat kivéve,ime az összehasonlítás...
Laci 430749 2009. január 3. 00:40
Válasz erre
Megvan a probléma!
Ugyanis a fő fedélzet kicsit fentebb van,mint a vonalzó "0cm" osztása.Ez a gitt átka,mert ott még nincs a főfedélzethez kigittelve a test,és ezért mértem annyival lentebb.Tehát a főfedélzet föntebb van,mint ahonnan mértem eredetileg.Na ezt gyorsan korrigálom.
Ilyennincsen 430748 2009. január 3. 00:01
Válasz erre
Esetleg ha nem a fedélzettől mérnéd a távolságot hanem az aljától?
Simi 430747 2009. január 2. 23:54
Válasz erre
Egy bizonyos TITEX nevű cég gyárt 1mm-re vastagított szárú fúrókat 0.2-től felfelé. Magam is ilyet használok, kicsit borsos az ára (talán olyan 1600 körül/db), de ha vigyázol rá, sokáig bírja. Bár jómagam csak 0.2-0.3-0.4 -et használok ebből a sorozatból, a többi olyan olcsóbb, mint amit már Csabesz ajánlott. Lehet, hogy érdemes beszerezni egy olyan tokmányt, amibe a vékonyabbat is be lehet fogatni.
Simi 430746 2009. január 2. 23:48
Válasz erre
Más megoldás nem jut eszembe nekem, csak az, hogy a (menetirány szerinti)baloldal oldalmagassága magasabb, mint a jobboldalé. Hiszen a főfedélzet szintjétől lefelé mérted a 6 cm-t, és most ez árulta el a problémát.
Sebi 430745 2009. január 2. 23:44
Válasz erre
128745_33383_nem_ertem_003
128745_33383_nem_ert...

Szia Laci !

Két eset lehetséges. Vagy ferdén fényképeztél. Vagy, ha a piros csíkokat tekintem vízszintnek, sajnos ferde a test (?)
Laci 430744 2009. január 2. 22:58
Válasz erre
jobb oldali ablakok
jobb oldali ablakok
bal oldali ablakok
bal oldali ablakok
mégsem stimmel
mégsem stimmel

Üdv mindenkinek!
Segítséget kérnék valakitől,ugyanis egyvalamit nem értek!A fenti képeket azért tettem fel,mert nem értem,hogy ha a bal és a jobb oldali ablakok egyforma távolságra van a fedélzettől, (6cm) akkor mégis miért látszik elölnézetből a bal oldali lentebb,mint a jobb oldali.Pedig a fedélzet síkban van a bal és a jobb oldallal.(?)Érthetetlen számomra.
Lehetséges megoldásként mégis azt találom,hogy a jobb oldalt kicsit fentebb kell vinni!Akkor talán egy vonalban lesz a két oldali ablak sor.
Sebi 430743 2009. január 2. 22:07
Válasz erre
Hello !

Már bocs, de ennek a Yorktownnak a történetére gondolsz, vagy azéra amelyik Midwaynél elsüllyedt ? Csak mert maratás van ehhez is és ahhoz is. Ahhoz, amiről képet raktál fel, a Tom's Modelworksnél és a Gold Medal Modelsnél is találsz, csak úgy keresd, hogy Essex vagy Essex class.
dcsabesz 430742 2009. január 2. 21:33
Válasz erre
Laci!

Írj egy e-mail címet ide: dcsabesz@freemail.hu. Írnék e-mailt, de nem tudom a címed.
salto 430741 2009. január 2. 21:05
Válasz erre
BÚÉK Mindenkinek!

Megvételre keresem a Hasegawa 1/350 Mikasa, illetve a Fujimi 1/700 Yamato (full-hull) makettjét. Mindenféle megoldás érdekel.

Üdv: salto
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.