/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Akagis 427910 2007. november 6. 06:57
Válasz erre
Simi!
Szerinted honnan veszi? Mind Japánból!
Akagis 427909 2007. november 6. 06:55
Válasz erre
Peti!
Látom nálad is elmentek otthonról! Nagyon szép. Ezt még önmagában is kiálíthatnád egy versenyen saját építés kategóriában.
Szamuráj 427908 2007. november 6. 04:35
Válasz erre
IJN FUSO Pagoda1
IJN FUSO Pagoda1
IJN FUSO Pagoda2
IJN FUSO Pagoda2

Hellodebil! ;-)

Egyetértek. Tényleg van valami érdekes a japán csatahajók felépítményében, pagodára emlékeztetnek. Nálam a Fuso viszi el a pálmát annyira megfogott, hogy pár héttel ezelőtt elkezdtem szkreccselve megépíteni 1/350-ben.;-) Kicsit ferde lett, de küldök oda japán bácsikat, hogy javítsák ki. :DD

Szamuráj
Simi 427907 2007. november 5. 23:05
Válasz erre
Szerintem Jeff Lin minden makettező példaképe - az enyém is. A legnagyobb erénye, hogy nagyon el tudja találni a hajó fillingjét. Tehát ahhoz van valami rendkívüli érzéke, hogy a hajó hangulatát (!!!) is nagyon eltalálja, mert ez több, mint hogy a méretarányos más elkészül. Persze Jeff Lin is ember: a szkreccs sem idegen tőle, de a legtöbb feljavítása mégis maratásból készül (hogy honnan veszi azokat, az általunk nem ismert maratásokat, nem tudom...).
hellodebil 427906 2007. november 5. 20:41
Válasz erre
Szamuráj!
Tudom-tudom! Pár éve a Hajja&fiai kiadó gondozásában megjelent Hadihajók cimű könyvben nézegettem azt az ominózus képet, mely az atomrobbantás után készült. Vhogy megfogott a kép hangulata és keresgéltem képeket a Nagatorol, sztem az egyik "legszebb" - legfurcsább felépítésű csatahajó a 20as évekből. Mondhatni "ódon" hangulata van, mindig is tetszettek a japán hajók "különös" felépményei.
Akagis 427905 2007. november 5. 20:10
Válasz erre
Jeff Lin az egyik példaképem! Iszonyat a csávó. 1/700-ban olyanokat művel ami még 350-ben is dúrva lenne. El is szégyelhetik magukat a 350-esek. Tisztelet a kivételnek.
Szamuráj 427904 2007. november 5. 19:53
Válasz erre
Hellodebil!

Tudod milyen szomorú sorsa lett a kedvencednek, az IJN Nagatónak? Több tucat hajó társaságában 1946-ban a Bikini szigeteknél történt kísérleti atomrobbantás áldozatává vált.:-(((
Jeff Lin taiwani makettező elkészítette a hajó makettjét 1/700-ban, bámulatosan szépen kidolgozva, többek között a modelwarships oldalán megnézhetők munkái az IJN Ise, IJN Yamashiro, stb társaságában. :-)

Szamuráj
hellodebil 427903 2007. november 5. 19:42
Válasz erre
Egy kis szösszenet, a mostani kedvencemről:
www.youtube.com/watch
hellodebil 427901 2007. november 5. 18:20
Válasz erre
Pisti!
Nem vok nagyon jártas a homokzsák témában, de irhatnál egy mailt a Yamato múzeum hivatalos honlapjára. Ők tuti tudnak segíteni a kérdésben - feltéve ha válaszolnak. Sztem egy próbát megér. (kis naívan tanácsolom ezt)
Szamuráj!
A youtube-on úgytom az egy összevágott film a japán flottáról, lehet igazad van, de pl a Pearl Harbour cimű amerikai "szuperprodukcióról" meg... kb annyi igaz a filmből, hogy a japánok támadtak... :)
Szamuráj 427900 2007. november 5. 18:09
Válasz erre
Bocsi a linkhez: a keresőbe beírni: Imperial Japanese Navy, ott van egy kevéske jelenet az Akagiról :-)
Szamuráj 427899 2007. november 5. 18:08
Válasz erre
Szia Pisti!

1941-es évben. Azzal próbálom alátámasztani, hogy az a kevés fennmaradt korabeli propagandafilm a Pearl Harbour elleni támadás előkészületeit mutatja be és azokon tisztán kivehetőek a zsákok. A Japánok 1941 elejétől készültek a támadásra. www.youtube.com/watch
Valamint a Pearl Harbour c filmben (2001) is megtalálhatóak ezek a zsákok, amikor startoltak a repcsik!!! 1941

Szamuráj
Akagis 427898 2007. november 5. 17:41
Válasz erre
Akagi_15
Akagi_15

Sebi és mindenki!
Örülnék neki, ha már valaki végre konkrétan be tudná "bízonyítani", hogy melyik évben voltak fent a zsákok az Akagi tornyán. Az első szerencsés játékos "jutalomban" részesül!
Kalóz 427897 2007. november 5. 17:41
Válasz erre
Az az igazság, hogy bármilyen maszkolóval dolgozik az ember, mindig fennáll a veszélye, hogy a tapadó réteg elengedi a hordozószalagot (a kis hűtlen) és a festékkel lép ragaszkodó viszonyba. Szerencsére viszonylag könnyen, a leggyengébb festékhígítóval(néha denszesszel is) eltüntethető, ha a festék egyébként már rendesen megszáradt. Ráadásul ez a tulajdonsága nem gyártmányfüggő: Én többször használtam a 3M szalagját, minden probléma nélkül, aztán egyszer csak a festéket szedte fel, máskor meg a ragacsot hagyta a felületen. Közben meg rendesen is tudott viselkedni. Szóval, igazodj el, ha tudsz.
Kalóz
Akagis 427896 2007. november 5. 17:33
Válasz erre
Köszi a tanácsokat, de már rég megtörtént a hígitózás ahogy a fotó is ábrázolja. Semmi másnak nem akart engedelmeskedni. De most már hogy egy kicsit lenyugodtam, mert látom hogy azért még meg tudom menteni a fedélzetet a komplet festéstől. Csak kúrvára bosszantó + időkiesés. CSAK TAMIYA SZALAG!!!
Hajrá!
Simi 427895 2007. november 5. 15:20
Válasz erre
Sajnos már nekem is volt - évekkel ezelőtt - ilyen tapasztalatom, azóta én is csak a Tamiya maszkolóra esküszöm. Próbáld meg tiszta ("seb") benzinnel eltávolítani az anyagot.
gyurmakoma 427894 2007. november 5. 14:39
Válasz erre
bocs hogy belevau a dologba.
én tesa szalagot használok és hagyott nyomot nekem is,de egy szimpla fényes lakkréteg eltüntette.
szerintem érdemes kipróbálnod,mielőtt higitózol..
mentsük ami menthető
ChevyG 427893 2007. november 5. 14:39
Válasz erre
Sebi 427892 2007. november 5. 14:27
Válasz erre
Kb. 30-35 éves darab, a mai mércével mérve rossz illesztésekkel. Először a Revell adta ki, aztán vették át az amcsik. Érdemes megvenni, ha szereted a ritkaságokat.
Sebi 427891 2007. november 5. 14:20
Válasz erre
Sziasztok !

Már bocs, hogy belefolyok a vitába, de a zsákokat nem '42 végén-43 elején kezdték el használni a japánok ? Nem emlékszem rá, hogy Midway-es hordozón lett volna zsák.

Üdv.:

Zsákos Frodó :D
ChevyG 427890 2007. november 5. 14:16
Válasz erre
oregon
oregon

erről mit lehet tudni?

Glencoe USS Oregon Battleship 1/225
ChevyG 427889 2007. november 5. 14:16
Válasz erre
a tissoval lehet dolgozni, de kettő dologra kell nagyon ügyelni:
-le kell vágni a szélét éles szikével (nem egyenletes)
-én nadrágon szoktam "fárasztani" (nagyon alaposan kell!!!)

Idén vettem előszőr tamija szalagokat. 1 probűát megérnek.

üdv
hellodebil 427888 2007. november 5. 12:55
Válasz erre
Pisti!
Biztosan sikerül helyre állítanod a keletkezett károkat! Nagyon tetszett a fedélzeted, talán nem olyan vészes a dolog... egy kalappal a kijavításokhoz!
Anno még én is megtapasztaltam ezt a maszkolós jelenséget - nálam egyszerüen leszedte a festéket - az sem rossz. Nem mondhatok én sem mást, hogy csakis TAMIYA maszkolóval szabad dolgozni.
ChevyG 427887 2007. november 5. 12:33
Válasz erre
Akagis 427886 2007. november 5. 12:09
Válasz erre
P1010633
P1010633

Tanulságként írom mindenkinek, aki normál festőszalagot használ maszkolásra (még ha le is húzza elötte). Én is így tettem,és még is komplet ragasztónyomos lett a fedélzetem! Persze semmivel sem lehetett már leszedni nyomtalanul, így maradt a higítózás. Tanulság! Sose sajnáld a Tamiya maszkolóját! Megéri többet használni belőle, mimt újrafesteni egy komplet fedélzetet. Így jártam!
Kalóz 427885 2007. november 4. 20:32
Válasz erre
NM. Van még jópár ilyen oldal, de azöme orosz nyelvű és regisztrálni kell. Elvileg a www. megamagzone.com oldalon ezt angolul is emg lehet tenni, nekem az orosz egyszerűbb volt. Ja, és a fórumára külön regisztráció kell.
Kalóz
Szamuráj 427884 2007. november 4. 20:00
Válasz erre
Szia Akagis!

Sztem ne rakjad fel a piros kört. Én sem fogom, ha eljutok odáig majd. :-)

Szamuráj
Bill 427883 2007. november 4. 19:58
Válasz erre
Köszönöm a linket, nagyon jó kis oldal. Szétnézek, mert kapásból találtam 4-5 könyvet ami érdekel.:)
Szamuráj 427882 2007. november 4. 19:58
Válasz erre
Szia Bill!

IJN Akitsushima.
Típus: seaplane tender hidroplán szállító :-)
repülők, amelyeket szállított: Kawanishi H6K Mavis és Kawanishi H8K Emily:-)
A makett 1/700-as Pit Road.

Szamuráj
Bill 427881 2007. november 4. 19:58
Válasz erre
Köszönöm a linket, nagyon jó kis oldal. Szétnézek, mert kapásból találtam 4-5 könyvet ami érdekel.:)
Akagis 427880 2007. november 4. 19:54
Válasz erre
fedélzet 007
fedélzet 007

Köszi Szami!
Akkor ha a toronyra felrakom a zsákokat, akkor ne fessem fel a fedélzetre a piros kőrt?
Kalóz 427879 2007. november 4. 19:53
Válasz erre
A második link nem jó, az első viszont műxik!
kalóz
Bill 427878 2007. november 4. 19:53
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04
05
05

Erre a diorámára most bukkantam rá a neten, nagyon tetszik. Valaki tudja , mi a hajó neve és típusa?
Kalóz 427877 2007. november 4. 19:52
Válasz erre
Bocsi a 3. oldal, a másik linkben a &=@ természetesen.
Kalóz
Kalóz 427876 2007. november 4. 19:51
Válasz erre
Az alábbi linken találsz anyagot a Junxyo -ról, de tovább lapozva más japán hordozók is szerepelnek:
allmypix.net/BooksCatalog.aspx Ha ez nem működik, akkor a www.betah.co&iloldalon a War Shipskategóriában keresd a 4. oldalon
Klaóz
Bill 427875 2007. november 4. 19:49
Válasz erre
Kasugamaru
Kasugamaru

Szia Szamuráj!

Köszi a képeket. Tudom, hogy eredetileg utaszállítók voltak, ezért érdekel a történetük.:) A Taiyo utaszállító neve Kasuga Maru volt.
Szamuráj 427874 2007. november 4. 19:41
Válasz erre
akagi1_large
akagi1_large
Ijn2_sheet

Japán haditengerészet színei.
Ijn2_sheet
a valószínű szürke kamuflázs
a valószínű szü...
Akagi midway
Akagi midway

Szia Akagis again! :-)

Remélem a képek segítenek. Ha jól tudom olyan színűre festették, amelyik dokkban éppen volt megfelelő festék, a mellékelt képek talán segítenek. Nem tudom pontosan h melyik hajógyárban készítették fel a Pearl Harbour elleni támadásra, de akkor tették fel a homokzsákokat a parancsnoki toronyra. Ekkor még nem volt a fedélzeten az a nagy piros kör, az csak 1942-ben került fel rá a Midway hadműveletben.

Szamuráj
Akagis 427873 2007. november 4. 19:24
Válasz erre
Szamuráj!
Küldenél nekem olyan festési rajzokat, amik a fedélzetet ábrázolják a különböző években. Főleg mikor a torony körbe volt akasztva a zsákokkal!
Köszi! Egyébként mi már e-maileztünk is régen.( cameraman2 )
Szamuráj 427872 2007. november 4. 19:16
Válasz erre
taiyo fotó
taiyo fot
Chuyo_1943_02
Chuyo_1943_02
unyo-05
unyo-05
unyo-06
unyo-06
unyo-07
unyo-07
unyo-09
unyo-09
unyo-10
unyo-10
taiyo
taiyo

Szia Bill!

Tessék, pár fotó a drágaszágokról. :-)
Eredetileg utasszállító hajók voltak, majd 1941-42-ben építették át őket hordozóvá. Komolyabb hadműveletben nem vettek részt.

Üdv:

Szamuráj
Bill 427871 2007. november 4. 19:00
Válasz erre
taiyo
taiyo

Sziasztok!

A Taiyo osztályú hordozókról szeretnék képeket, sajna a neten nem sok használhatót találtam. Ha esetleg van valakinek pár használható képe ezekről a hajókról (Unyo, Chuyo, Taiyo) és megdobna velül nagyon megköszönném.

Üdv!
Bill
Sebi 427870 2007. november 4. 17:16
Válasz erre
Jól néz ki. Várom a folytatást !
Szamuráj 427869 2007. november 4. 17:12
Válasz erre
akagi11

Kb 1 éve készült fotó
akagi11
akagi31

a kémény előtti szekció közelről, 100% szkreccs
akagi31
akagi ct1

A 72-es parancsnoki torony
akagi ct1
akagi ct2

Szintén :-)
akagi ct2
akagi ct3

Még mindig
akagi ct3

Szia Akagis! ;-)

Kiváncsian várom a végeredményt!
Én is készítem az Akagit 1/350-ben papírból szkreccselve már 2 éve:-))). A parancsnoki torony külön elkészül 1/72-ben egy diorámához.

További jó munkát!

Szamuráj
Krystyan 427868 2007. november 4. 12:37
Válasz erre
Reméltem levelem pm-nben megy el. De igy sem vészes. Hiszen bárki segitségét szívesen fogadom. e-mail címem: krystyan@citromail.hu üdv K
Krystyan 427867 2007. november 4. 12:35
Válasz erre
Helló!

most akadtam rá egy régebbi hozzászólásodra a makettinfó fórumán. Ebben felsorolod, hogy meg van neked a 2. Világháború Gladiátorai sorozat több része. ebből engemet a :

A 2. Világháború Gladiátorai - Lengyel Önkéntes Hadsereg (47:18)
A 2. Világháború Gladiátorai - Hitler Végső Tartaléka (43:07)
A II. Világháború Gladiátorai - Ejtőernyősök és Kommandósok (47:02)

érdekelnének.

Ha levelemet megkapod, és szeretnél/tudsz segíteni. e-mailben elérhetsz!

Tisztelettel,
Krisztián
Akagis 427866 2007. november 4. 12:05
Válasz erre
akagi
akagi

6 hónap elteltével végre a fedélzet is felkerült a törzsre és kezd igazi hordózó alakot ölteni.
hellodebil 427865 2007. november 3. 22:43
Válasz erre
Keri 427864 2007. november 3. 11:35
Válasz erre
Szia!
Köszönöm,a neten csak minimális infót találtam,marad a levelezés Cuxhaven-nel.Hátha...
Keri
Sebi 427863 2007. november 2. 20:52
Válasz erre
Hello !

Sajna csak az u-boot-net.de című oldalt tudom ajánlani. Van némi anyaguk a tnegeralattjárókról és a kiszolgálóhajóikról. Hogy mennyire használható, azt nem tudom.
Keri 427862 2007. november 1. 11:23
Válasz erre
Sziasztok!
A Vulkan nevezetű 1.vh-s német tengeralattjáró-anyahajóról keresnék bármilyen szöveges,képes dokumentációt.
Köszönöm,ha valaki tud segíteni!
Keri
Sebi 427861 2007. október 31. 15:31
Válasz erre
Szia !

Nagyon szívesen. Ha szükség van még valamire, szólj csak nyugodtan. Nos, ismerni valószínűleg innen a fórumról ismerjük egymást. Pár hozzászólásod, valószínűleg megszokásból, alá van írva, hogy Máté.
Vermate 427860 2007. október 30. 22:21
Válasz erre
Szia Sebi!

Köszönöm szépen a tanácsokat!
Lehet, hogy néhány dolgot majd megcsinálok...
Lenne még egy kérdésem:
Ismerjük mi egymást valahonnan? Nem emlékszem, hogy írtam volna a keresztnevem a fórumon. És nem jövök rá, hogy honnan tudod...

Máté
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.