/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Simi 427707 2007. október 4. 10:12
Válasz erre
Na végre! Itt az IJN Takao az Aoshima-tól! www.modelwarships.com/reviews/index.html
Nekem nagyon tetszik, hogy igen kidolgozottak, részletgazdagok a felületek. Persze ennek van rossz oldala is: sokmindent ráöntöttek, amit az ember szivesen feljavítana, mert így kicsit olyan béna: pl a kábeldobok, kapaszkodók stb. Pesze, le lehet marni, de akkor meg a lemart felületet nehéz utána nyom nélkül rendbehozni a többi megtartandó részlet sérülése nélkül.
EDE 427706 2007. október 4. 09:53
Válasz erre
alabama
alabama

Tudom, hogy nem hoz lázba sok mindenkit, de a Trumpeter a Massachusets után kiadta az osztályból az Alabamát is 1:350 ben.
EDE 427705 2007. október 3. 17:16
Válasz erre
ChevyG!
Köszi az anyagot! Főleg a repcsi hangárban elhelyezős rajzok tetszettek!
Lengyelül nem tud valaki!
hellodebil 427704 2007. szeptember 30. 20:01
Válasz erre
Kedves Csatahajósok!
Nem tudom melyikőtök épített az elmúlt időben KGV osztályú hajót, de kérem az illetőt, h pár képet dobjon fel ide v a mailomra a művéről! Amennyiben van hozzá anyaga, akkor legyen szíves megosztani velem.
Chevy, Neked külön köszönöm mégegyszer az infókat!
M.Pisti 427703 2007. szeptember 30. 19:58
Válasz erre
Nem rossz anyag! Ami nekem még hiányzott, az a repülők festése. Köszi!
ChevyG 427702 2007. szeptember 30. 17:43
Válasz erre
most töltöttem fel, ha valakinek szüksége lenne AKAGIhoz referenciára:

www.mammutmail.com/upload/4c467740428baab874fb0017f125d5105946/Monografie_Morskie_N_02_Akagi.pdf
hellodebil 427701 2007. szeptember 30. 11:55
Válasz erre
Köszönöm a biztatást EDE!
Fogok szerezni fotómaratást, de ez még a jövő zenéje. Azt már a Tamiya katalógusban kiszúrtam h a daruk milyenek :) . Egyértelmű, hogy ehez hasonló alkatrészek nem kerülnek majd fel a makettra.
Egy dolognak már most utánna nézek majd. Mégpedig a festésnek. A Tamiya is megváltoztatta a katalógusban a festését (tudom h ez nem teljesen mérvadó) - de régebben a kétszinű szürke festés volt, most pedig az álcázó festéssel szerepel. Eddig egyetlen képet sem találtam erről. Az h a háború végi verzióját kapom meg... lehet ekkor már ezt a festést viselte? Ha vki tud olyan képről, melyen ezzel látható, kérem szóljon!
EDE 427700 2007. szeptember 30. 10:16
Válasz erre
Hellodebil!

Jó vétel volt!Itt nem lesznek gondjaid az illesztéssel!
Viszont fotomaratást érdemes hozzá beszerezni (GMM-en,WEM-en láttam), az egybeöntött műanyag daruk nagyon illúziórombolóak.
Asszem a KGV háború végi verzióját kapod meg, a katapult helyett csónakfedélzet van, az emelt csónakedélzet helyén meg légvédelmi gépágyúk meredeznek.
hellodebil 427699 2007. szeptember 28. 11:03
Válasz erre
5950 Ft a makett, és 3900 a posta. Az h mennyibe fog ez végül kerülne még nem tudom. Amint levonják az összeget, kiderül. Ennél olcsóbban elég nehéz beszerezni sztem ezeket a maketteket. Biztos lehetséges, de sztem ez sem igérkezik rossz vételnek.
Őszíntén szólva (eddig) nem tartozott a kedvenceim közé ez a hajóosztály, de elég látványosak a 4 löveges tornyok és egész érdekes történetük van az osztály tagjainak. Leginkább a POW-nek, valamint a DOY-nak fogott meg a pályafutása, mely elsüllyesztette az utolsó német csatacirkálót. (POW-re fájt a fogam valójában - de beérem a KGV -vel :) )
ChevyG 427698 2007. szeptember 28. 08:35
Válasz erre
Sejtettem, hogy vaslami hajóság:) (msn-en kiirtad h jött valami)
Mennyi volt az annyi?
Simi 427696 2007. szeptember 27. 23:24
Válasz erre
káposztazabálók
káposztazabálók

Nekem ez a kép az egyik kedvencem: nem hiába szokták a németeket "káposztazabálók"-nak csúfolni, itt a bizonyíték!
Különben az olaszok a "macskazabálók", a franciák pedig a "békazabálók" - ha valaki nem tudná... ehez képest a németek kispisták.
hellodebil 427695 2007. szeptember 27. 22:37
Válasz erre
Bismarck "kedvelőknek":
www.bismarck-class.dk/bismarck/crew/bismarck_crew.html
furcsa érzés volt nézni a születési dátumokat, sokan nálam is fiatalabb voltak...
Kalóz 427694 2007. szeptember 27. 21:46
Válasz erre
P1010087
P1010087
P1010111
P1010111
P1010088
P1010088
P1010091
P1010091
P1010092
P1010092
P1010095
P1010095
P1010100
P1010100
P1010101
P1010101

Lehet, hogy nem csatahajók, de közel állnak hozzájuk. (az asszonyhozta Tunéziából)
Kalóz
hellodebil 427693 2007. szeptember 27. 21:08
Válasz erre
Hozzám is becsönget hamarosan a "gólya"... nem tudtam ellenállni, hobbyeasyéktől rendeltem egy 350es King V Georgot... olyan olcsó volt!
ChevyG 427691 2007. szeptember 27. 18:58
Válasz erre
Hi! Grat! Én Bólyain fogok átvenni 1 Academy-félét!
Bill 427690 2007. szeptember 27. 18:01
Válasz erre
bireme 1
bireme 1
bireme 2
bireme 2

Sziasztok!

Ezzel a kis aranyossal csöngetett ma a postás. Ősrégi római gálya a Hellertől, minden csatahajók őse.:) Néha érdekes dolgokat lehet találni a vaterán is...

Bill
EDE 427689 2007. szeptember 27. 15:03
Válasz erre
Ez már valami!

Pezsgőbontás a topoicon!!!
Varjúbácsi 427688 2007. szeptember 26. 12:09
Válasz erre
Sziasztok!
Csatahajófüggőknek!!! www.modellmarine.de/phpwebsite/index.php
Varjú bácsi
hellodebil 427687 2007. szeptember 25. 22:22
Válasz erre
Sajna csak BB-38 és 38 van Dragon által 700ban... :S Pennsylvania-osztály: Pennsylvania és Arizona. AZ előbbi alig sérült, az utóbbinak a sorsát tudjuk - "lerágott csont". A Pennsylvania igy is elég kecsegtető diorámának igérkezhet...
ChevyG 427686 2007. szeptember 24. 20:30
Válasz erre
nem tudok róla h valami emberi áron gyárja

Königet elkeszted?
hellodebil 427685 2007. szeptember 24. 20:27
Válasz erre
bb36 uss nevada
bb36 uss nevada

Az BB-36 Nevada-t lehet makettban kapni? Biztos nem én vagyok az első, de nagyon megfogott ez a kép... egy 700as dioráma képei derengenek, a lángoló Nevadáról :)
ChevyG 427684 2007. szeptember 24. 20:16
Válasz erre
Sebi 427683 2007. szeptember 24. 18:13
Válasz erre
Szia !

Nem, nem volt. 1943-tól '45 májusáig az Ms 21-es festést viselte:

www.shipcamouflage.com/measure_21.htm
1945 májusától pedig az Ms 12-t:

www.shipcamouflage.com/measure_12_1945.htm
ChevyG 427682 2007. szeptember 24. 15:42
Válasz erre
1 kis segitségre lenne szükségem: a USS Lexingtonnak (CV-16) volt tarka festése? (min pl a Ticonderogának)

üdv!
ChevyG 427681 2007. szeptember 23. 13:20
Válasz erre
Simi 427680 2007. szeptember 22. 21:16
Válasz erre
Megkaptam. Nem rossz anyag, de az enyém se rossz. Ha tényleg úgy alakul, én is ledigitalizálom és elküdöm neked.
ChevyG 427679 2007. szeptember 22. 17:48
Válasz erre
Simi! megkaptad?
ChevyG 427678 2007. szeptember 22. 12:19
Válasz erre
hellodebil 427677 2007. szeptember 22. 10:42
Válasz erre
Hy!
Nem tudjátok h kb mennyiért hoznak ide egy könyvet (súlly,méret függvényében) az usából? Mert e-bayen kinéztem magamnak a Bob Ballard Bismarck felfedezéséről szóló munkáját - elég olcsó lenne - de a postaköltségnek van határa.
lucky 427676 2007. szeptember 21. 18:48
Válasz erre
És a bíboros van papírból is...
ChevyG 427675 2007. szeptember 21. 15:27
Válasz erre
talán ha nagyobb a kínálat, nagyobb lesz az étvágy is
Simi 427674 2007. szeptember 21. 15:08
Válasz erre
Ráadásul még bíboros is volt... Így a képeken tényleg jól néz ki, de lehet, hogy a valóság kicsit ridegebb - ahogy azt megszokhattuk a Trumpeter hajóknál. Szerintem nagy dolog, hogy az idén ennyi új 350-es kit van előkészületben: Revell Bismarck, Aoshima Takao (Chokai), Hasegawa Nagato, Trumpeter Richelieu. Korábban 20 év alatt se adtak ki ennyi új hajót ebben a (szerintem nagyon jó) méretarányban! Bízom benne, hogy lesz folytatása a nagy lendületnek!
EDE 427673 2007. szeptember 21. 14:55
Válasz erre
ChevyG 427672 2007. szeptember 21. 14:34
Válasz erre
amit otthon találtam elkültem emiledre!

üdv!
ChevyG 427671 2007. szeptember 21. 09:09
Válasz erre
okt. 5én gyüjteményem 1 400as fogja gazdagítani. de elötte, de annyi projektem van. ráadsául nem csak hajózok. most is 2 hajót és 1 tengot építek párhuzamosan.
de köszi előre is!
Simi 427670 2007. szeptember 21. 09:00
Válasz erre
Sajnos nem; ez egy háromkötetes mű ékes francia nyelven, amelynek egyik kötete szól a Richelieu-ról képekkel, rajzokkal kiegészítve. Ha komolyan tervezed az építését, számíthatsz a segítségemre.
ChevyG 427669 2007. szeptember 20. 23:56
Válasz erre
Elektrónyikus formában van azaz anyag a Rich-ről?
Simi 427668 2007. szeptember 20. 23:33
Válasz erre
www.sonicmodel.com/topicdisplay_safe.asp
Úgy tűnik, hogy a Trumpeter hamarosan (lehet, hogy karácsonyra?) kiadja a 350-es méretarányban a Richelieu-t. Ráadásul lehet, hogy a 700-as verzió még korábban megjelenik. Már csak azért is elgondolkodtam egy pillanatra, mert eről a hajóról nagyon jó anyagom van... de hát még a Hood-al sem állok olyan jól.
vannak, akik azzal "dicsekszenek", hogy egyszerre akár 3-4 hajót is építenek. Szerintem pedig ez azért nem követendő, mert az építés alatt lévő hajóra az embernek totálisan rá kell hangolódnia (részletek, fázisok stb stb) és én ezt egyszerre még két hajóval sem tudnám megtenni szimultán.
M.Pisti 427667 2007. szeptember 20. 08:14
Válasz erre
Köszönöm Uraim a lelkesítést!
Tudod Simi az a baj, hogy nagyon is igazad van. Éppen ezért mutattam meg külön, mielött még felraknám őket a hajóra. Ezért jó a 350-es méret, mert oda legalább nem kell nagyitó. "De az Ördög a részletekben rejlik".
Simi 427666 2007. szeptember 19. 21:26
Válasz erre
Egész jók lettek ezek a kis csónakok! Ráadásul - sajnos - nem is fogunk sokat látni belőlük a kész maketten...
Sebi 427665 2007. szeptember 19. 20:48
Válasz erre
Hát ez nem az igazi. Nem látom a hajó nevét a mentőöveken. Szerintem kezdd elölről :D
M.Pisti 427664 2007. szeptember 19. 20:27
Válasz erre
Akagi 008
Akagi 008

Egy kis "tartozék" az épülő Akagimról. Remegő kezüeknek tudom ajánlani a 700-as méretarányt!
Sebi 427663 2007. szeptember 19. 19:36
Válasz erre
Sziasztok !

Bocs, de csak egy apró korrekció:
Mindkét hajót egy-egy régi japán tartomány után nevezték el. A Yamato-nak az volt a "nevezetessége", hogy onnan eredeztetik a japán császári házat, a Musashinak pedig az, hogy a XVI. század legvégétől egészen a XIX. század közepéig abban a tartományban volt a sógun székhelye. A tartomány központját Jedonak hívták és valamikor az 1880-as években nevezték át Tokyo-nak.
Bill 427662 2007. szeptember 19. 18:16
Válasz erre
Hi!

Igen, ezzel tompították a hullámokat. Ezt az orrtípust (angolul: bulbous bow) a hajó víz alatti ellenállásának csökkentésére és ebből kifolyólag a nagyobb sebesség és a gazdaságosabb üzemmód elérésére fejlesztették ki. A mai modern hajókat szinte kivétel nélkül ilyen orral építik.

Először a Bremen német óceánjárónál használtak ilyen orrkiképzést 1929-ban, majd harcászati vonalon a japánok fejlesztették tovább először a Yamato-val.

Bill
hellodebil 427661 2007. szeptember 19. 17:58
Válasz erre
orr rész
orr rész

Igen, a harjóorr kiképzése ezért volt ilyen, én konkrétan a viz alatti részre gondoltam mely a víz alatt keltett hullámokat. Ha megfigyeljük a mai - széles hajókat (amcsi hordozók, vagy az óriási tankerek) kivétel nélkül ezzel az orr kiképzéssel készülnek. A Yamato mérnökei 24 viaszmodellt készítettek és így jutottak erre a megoldásra. Nem vagyok biztos ebben - de lehet h a japánok használták (csatahajóknál) elsőként ezt a típust?
Simi 427660 2007. szeptember 19. 13:21
Válasz erre
Én is köszönöm a sok érdekes infót, amit - fáradtságot nem kímélve (gépelgetés) - megoszottál velünk - velem!
Kiegészítésül csak annyit, hogy igazából a Montana osztályú csatahajókat tervezték a Yamato-k megfékezésére; az Iowa-kat pedig a gyors repülőgép-hordozókkal való együttműködésre. Bár pontos információkat a japán szupercsatahajókról nem sikerült szerezni az amcsiknak, mégis jól kalkuláltak: a tervezett Montana-k legtöbb paraméterében hasonlított a Yamato-kra.
Én eddig úgy tudtam, hogy Yamato-nak nevezik a japán fősziget egy részét, ahol annak idején a vezető törzs szállásterülete volt. (De lehet, hogy egyszerre mind a két verzió igaz.) Musashi pedig - ha jól tudom - egy nagyon híres harcművész-költő volt a XVI-ik századból.
A Yamato nem tüzelt pontatlanúl, csak a szolgálatba állításkor volt nagy riadalom ezzel kapcsolatban, amit később sikerült orvosolni (a távmérő adatokat is rosszul olvasták le...).
Hajóorr: azért képezték ki ilyenre, hogy felfelé kiszélesedik, hogy a felcsapódó hullámok ne is tudjanak az orrfedélzetre felcsapódni - mint pl a Hood esetében, amelynek előfedélzetét rendszeresen elárasztotta a víz. (Részben még ez is közrejátszott a hajó elvesztésében. Kennedy szerint ugyanis a felcsapódó vízpermet miatt nem tudtak pontosan célozni a Hood-ról...)

(Ezt a hozzászólást már tegnap el akartam küldeni, de villámcsapás következtében megszünt a net, és csak mostanra állították helyre.)
EDE 427659 2007. szeptember 19. 09:43
Válasz erre
Hellodebil!
Én valahol ezt olvastam a Yamato szélességéről, de amit te írsz, az is nagyon logikus. Főleg, ha arra gondolunk, hogy az osztály későbbi tagjaira 500 mm-seket terveztek.
hellodebil 427658 2007. szeptember 19. 08:58
Válasz erre
Ede!
Bocsi, de ne mezért lettek ilyen szélesek a Yamato-osztályú hajók. Egyszerüen azért, hogy a 457? v. 460 mm-es lövegeket elbirják - stabilitási okokból. Bár lehet ez is befolyásolta, a legfőbb ok ez volt. Egy oldalsortűznél szükség volt ehez a szélességhez. Ezek a lövegek jóval nagyobbat "ütöttek vissza", mint - az addig elterjedt legnagyobbak - a 406 miliméteresek.
ChevyG 427657 2007. szeptember 19. 00:44
Válasz erre
kb a kardomba dőltem, amikor kiderült, hogy rossz a f.képezőm.:(:(:(:(
De nem volt sok hajó. Tengoból volt sok, a minőségükről nem írok, mert nem illik.
ChevyG 427656 2007. szeptember 19. 00:43
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.