/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
halaci 426163 2006. december 17. 18:45
Válasz erre
Nem vagyok biztos az eredtiségben (mármint, hogy az volt-e az első), de ezt a matchbox adta ki valamikor a 80-as években. Emlékeim szerint nem a Snowberry volt, de a Flower Class tuti.
hellodebil 426162 2006. december 15. 23:23
Válasz erre
Úgy döntöttem h a hátsó lokátor tetejét szürkére fújom, az első marad fehér és korlátustul elé raktam azt a félkörives járórészt. Naggyon jól néznek ki, bár nyilván nem olyan szép, mint egy gyakorlott makettezőnél, de eddig javára vált ez a pár alkatrész a makettnek!
A természetes fény az igazi, a lámpánál tompa az egész makett és nem jönnek ki a formák - egybefüggő "massza" az egész. CSak az a baj, h ilyenkor télen főként lámpánál látom... ami csalóka
SImi 426161 2006. december 15. 23:17
Válasz erre
Bizony a természetes fénynél sokminden kijön... ott még a festés egyenletessége is meglátszik. Szóval minimum leellenőrizni le kell természetes fénynél az alkotást.
hellodebil 426160 2006. december 15. 21:46
Válasz erre
Erős túlzás h jól néz ki... igen-igen! Ezt kérdeztem én is anno, milyen színű volt, fehér vagy barna... én is a fehér mellett döntöttem, érdekes a Tamiya leirásásban egy ezüstös szürkének irja???
A másik h természetes fénynél "jobban néz ki" mint lámpánál. Lámpánál lehetetlen megitélni a makett festésének milyenségét...
SImi 426159 2006. december 15. 21:19
Válasz erre
Csaba barátom szokta volt mondani:"Messziről jól néz ki, közelről meg nem kell nézni!" Tehát jól sikerült a csíkok festése. Érdekesek ezek a csíkok a Yamato-n is: én sose tudtam eldönteni, hogy milyen színűek: az egyik anyagban rozsdás-barna színűnek ábrázolták, a másikban meg világosszürkének. Én végülis az utóbbi mellett döntöttem...
hellodebil 426158 2006. december 15. 19:36
Válasz erre
Áááh... lefújtam a katapult melletti két fehér csikot, hááát volt már jobb is :S messziről egész jó, de vhogy ezzel a pisztollyal nemtok úgy fújni, ahogy szeretnék. (mezei 3000 ft-os festékszóróval dolgozom, de lehet ideje lenne egy komolyabbat venni :D) - no ez legyen a gyengéje a Musashinak!
ChevyG 426157 2006. december 15. 17:30
Válasz erre
számból vetted ki a szót: télleg soakt dob rajta!!!
ChevyG 426156 2006. december 15. 17:30
Válasz erre
mostanság nem megyek lidlibe, de majd akkor feltétlen beszerzek 1et!
Köszi SImi!
hellodebil 426155 2006. december 15. 17:22
Válasz erre
100_5211-2.JPG méret: 91.4 KB
Ma elvesztetem a fotomaratás-szüzességem! A parancsnoki torony elejére felraktam létárt, meg felé egy kis korlátot, egész pofás, már sokat dob azon a részen!
SImi 426154 2006. december 14. 15:12
Válasz erre
Tolómérővel (subler)szoktam ilyesmiket leméricskélni. Nem rég a Lidl-ben vettem egy jó kis digitálisat 3500-ért.
Egy-egy alkatrész nagyságát méretarányosra érdemes kiszámolni és a tolómérő segítségével lehet a megfelelő méretet "belőni". Szóval makettezőknek erősen javallt szerszám.
SImi 426153 2006. december 14. 15:06
Válasz erre
Az első hajómhoz én is (horgász)damilt használtam, szerintem a rézdrót sokkal jobb. Ami még jó lehet, az a "rugamas damil", szálakra szétbontva lehelletvékony korlátot vagy még inkább kötélzetet lehet készíteni belőle. Nagyon hálás anyag!!! Móváron a lengyelek szokták árulni pár száz Ft-ért.
ChevyG 426152 2006. december 14. 14:55
Válasz erre
Huu, én még erröl a diorámárol keresek szines képeket!
Honnan tudom megállapitani, hogy milyen széles 1 drót? (én nem boltbas veszem méretre, hanem hajvágó, hajszárító, hütő stb)
EDE 426151 2006. december 14. 13:55
Válasz erre
Köszi szépen, egyszer kipróbálom. Én egyszer húzott szálból csináltam az oszlopokat, vízszintesen meg 0,8-as damilt használtam. Igen karcsú, de nagyon érzékeny szerkezet lett. A damil egyébként szerintem jó kötélzetnek.
SImi 426150 2006. december 14. 12:56
Válasz erre
Szerintem nem túl sérülékeny a rézdrót korlát.
Annak idején Zsille Péter Zsolt 350-es New Jersie -ről írt cikke keltette fel az érdeklődésemet eme technika iránt, bár őszerinte "a rézdrót könnyen elhajlik" és inkább acélszálakból készítette a korlátoszlopokat. (Különben ezt nem ajánlom senkinek, mert a felesleges részek levágása szinte lehetetlen, a méretre szabás pedig nagyon időigényes.)Megállapítása igaz, ha a drótszálakat (0.2 - 0.3 -as drótot ajánlok) egyenként nézzük, DE ha keresztbe ráragasztod a vízszintes korlátokat (0.1-es drótból), akkor egy rácsszerkezet alakul ki, aminek JÓVAL NAGYOBB LESZ A SZILÁRDSÁGA, és akkor már nem túl sérülékeny. A feleslegessé vált részek levágása pedig gyerekjáték körömvágó csipesszel. Még a finom csiszolást is kibirja, persze hosszirányban.
Stefan 426149 2006. december 14. 12:16
Válasz erre
Szerintem a műanyag alkatrészeknél nem lehet sérülékenyebb...
EDE 426148 2006. december 14. 12:13
Válasz erre
SImi!

A vörösréz drótból készült korlátok nem túl sérülékenyek?
SImi 426147 2006. december 13. 23:19
Válasz erre
Hát igen! Ritkán akad olyan jó anyag, hogy az embernek nem kell dolgok után különösebben nyomozni.
ChevyG 426146 2006. december 13. 23:15
Válasz erre
nyomozsáom jelenleg a T-23 ügyében ott tart, hogy a könyvek saját magukat cáfolják (könyvön belül). a gyári festési útmutató rögtön kuka! kb 3-4 kép alapján tudok összehozni egy a valósághoz nagyon közelitő festés. a hajót 43ban fogja ábrázolni.

Chevy
SImi 426145 2006. december 13. 15:33
Válasz erre
hellodebil!
Ha a korlát elgörbült, vissza is lehet görbíteni, csak a megfelelő pontokat kell kitalálni, ahol a visszagörbítés támadási pontjai lesznek. Ha ügyeskedsz, tökéletesen vissza lehet egyengetni.
Az égetéstől szerintem inkább talán lágyul az anyag. Ez a korlát különben is rozsdamentes acél és sokkal merevebb, mint a réz - így szerintem nincs sok értelme a merevebbé tételnek. A gyertyaláng feletti melegítést akkor szoktuk csinálni, ha a pillanatragasztót akarjuk eltávolítani a maratásról.
Szerintem NE alapozd le a fújáskor, mert még vastagabb lesz, elég neki a sima festés is.
ChevyG 426144 2006. december 13. 15:23
Válasz erre
nekem a víz teccik nagyon!
Miböl lehet ez?
hellodebil 426143 2006. december 13. 15:18
Válasz erre
Fotómaratás korlátokról kérdezném a hozzá értőket. Ha meggörbültek, akkor hogyan lehet szépen kiegyenesíteni őket?
És amik még egyenesek, azokkal kapcsolatban azt hallottam h kicsit meg kell égetni őket, hogy a ??? szenet ??? kiégessem belőle és merevebb lesz... ez igaz?
No meg azt is mondták h megfelelő tisztitás után olajfestékkel is nyugodtan lehet fújni, csak egy vékony réteggel alapozni kell...
EDE 426142 2006. december 13. 13:43
Válasz erre
A galacsinokra, meg a meggörbült drótokra gondolsz?
Azok nekem se tetszettek. De a hajó tényleg szép.
A Nelsonban az a csúcs, hogy egy igen rút csatahajóból
készített a fickó szemetgyönyörködtető makettet.
Ja és a ·parkettázást· is megcsinálta. Valószínűleg úgy gondolkodott, mint ahogy egyszer írtad: kb. 20 éves állapotban sokszor cserélhették a pallókat, ezért olyan tarka barka a fedélzet.
SImi 426141 2006. december 13. 12:55
Válasz erre
Maga a hajó nem rossz, de a kötélzet... hm... szóval nincs összhangban a hajó minőségével. Különösen is szembetűnő az előfedélzet feletti állókötelek jócskán túlnyúló felesleges részei és a jelzőszászlók kötélzete. Különösen a közeli fotók árulkodóak.
A Nelson kötélzete viszon abszolut kifogástalan volt - szerintem.
EDE 426140 2006. december 13. 11:37
Válasz erre
SImi!
Azért a Nelson mellett ez a Hiei se rossz!
www.geocities.jp/kyouteimiyajima/hiei.htm
Kár, hogy egy két fotó homályos.
ChevyG 426139 2006. december 12. 21:48
Válasz erre
én is erre gondoltam, logikusan hangzik!
SImi 426138 2006. december 12. 21:39
Válasz erre
A Kalóz tudná pontosan a kürtők rendeletetését, de én azt hiszem, ezekkel oldották meg a gépház szellőztetését és mindig szélirányba fordították, hogy a cúg lemenjen rajta.
ChevyG 426137 2006. december 12. 21:26
Válasz erre
fogalmam sincs! Talán benéz ide 1 szaki és megmondja (én is kiváncsi lennék rá!)

Az hogy 85cm hosszú a hajó addig nem sokat mond, de nagyon testes!
lucky 426136 2006. december 12. 20:18
Válasz erre
HMCS Snowberry 04.jpg méret: 33.3 KB
HMCS Snowberry 02.jpg méret: 27.5 KB
Atz hiszem van vmi fotómaratás hozzá. Láttam róla képeket ,de már nem tudom hol.
Valahol meg is van nekem.
Egyébként én becsiszoltam. Dremel+ gömb csiszolófej,azután smirgli.
Miután felragasztottam láttam pár képet az erdeteiről.Hát érdekes volt, h a kürtő szájai össze-vissza álltak.Az egyik képen erre, a másikon meg arra. Ezek körbefordulhattak?
Pár kép a kérdéses területről
ChevyG 426135 2006. december 12. 19:24
Válasz erre
snow.jpg méret: 16.7 KB
snow 2.jpg méret: 69.4 KB
itt van két kép, csak viszonyitásul:)
ChevyG 426134 2006. december 12. 17:58
Válasz erre
kiegészítőt lehet hozzá valamit venni? (a figurákat tuti le cserélem, de minimum nem rakom fel!)
A kürtők látszanak a doboz oldalán. a "REVELL ipari makettezőnek" se volt kedve csiszolni:)
lucky 426133 2006. december 12. 16:29
Válasz erre
Én most építem( többek között)
Az eddigi benyomásaim:
Nem tűnik mai gyereknek a kitt.Az alkatrészek vastagok, változóak az illesztések.
A hajótest első ill hátsó negyedének illesztésénél,ill a híd előtti szekrények mindegyikén gittelni kell.A szekrények mindegyikén beszívódás van.
Az alkatrészek kissé elnagyoltak,vastagok.Ez főleg ott feltűnő ahol az élek látszanak(1-1,5 mm 1/72-ben még öntöttvasnál is sok sztem -1/1-ben kb 100mm).
A szellőző kürtők illeszkedése csapnivaló, főleg a belső részeinél.Itt még az az öröm is megvan, h nem egyszerű csiszolni...
Szóval nem reménytelen de pár alkatrész cserére szorul.
ChevyG 426132 2006. december 12. 10:10
Válasz erre
tegnap ismét bővült a gyüjtemény!
H.M.C.S. Snowberry - REVELL - 1/72 ismertiek? beteg ez a kitt!!! (+értelemben!!!)
hellodebil 426131 2006. december 12. 09:49
Válasz erre
Ami a Ticonderogát illeti, az kőkemény meló lesz, dettó Simi - Hood, olyan borzalmasak az illesztések, nemtom miért dicsérik agyba-főbe a Trumpeter hajókat... Tamiya ezerszer jobb illesztésű. Ez még sztem a 2008-as esztendő zenéje, mivel a Musashit örülök ha befejezem - ebben a tempóban :) - jövőre...
EDE 426130 2006. december 12. 09:04
Válasz erre
Én is Hellodebillel vesztem el a szüzességemet - már ami a fotomaratást illeti. A rég elkészült 1:700 Enterprise és Ticonderoga modellemhez Eduard maratást szereztem be. Remélem akad egy kis időm a dologra, nagyon be vagyok sózva. Úgyhogy én is köszönök mindenkinek minden jó tanácsot!
Hellodebil!
Jó, ha gyakorolsz, mert a Trumpi Ticonderogát sem úszod meg maratás nélkül! Pl. a Helldiver repcsiknek úgy néztem hiányoznak a futóműakna fedelek. A WEM szerintem szépen kidolgozta fémből.
SImi 426129 2006. december 12. 00:18
Válasz erre
hellodebil!
Az akrilnak - ha fújod - az a rendkívül jó tulajdonsága van, hogy kb 10 perc alatt teljesen megszárad. Persze kell higítani, én alkohollal szoktam, de desztillált vízzel is lehet. Kb olyan folyósra kell ezt is felhigítani, mint az olajfestékeket.
Festés előtt én gyógyszertári benzinnel (Tamiya enamelnél tilos), vagy alkohollal (szintén onnan) szoktam zsírtalanítani.
A pillanatragasztó nem oldja a festékeket, de egy fényes foltot hagy maga után, ha megszárad. Ha a legvégén matt lakkal lefújod az egészet, persze ez eltűnik.
SImi 426128 2006. december 12. 00:10
Válasz erre
Pman!
A tömítést a hellodebil által ajánlott neoflex-el végeztem el. Határozottan pozitívnak értékeltem a tulajdonságait. Az ára is kb negyede a Tamiya putty-nak, mennyiségre pedig vagy a duplája.
Pman 426127 2006. december 11. 21:07
Válasz erre
Simi!
Mivel tömítetted a Hood-ot?
hellodebil 426126 2006. december 11. 20:10
Válasz erre
Akkor inkább úgy kérdem, hogy Te mit ajánlasz? Nem szoktam akrilt használni... bár előfordult.
-festés előtt mivel zsirtalanitsam a felületet?
-amennyiben akrillal fújom le, azt higitsam vagy csak öntsem bele a pisztolyba cakkumpakk?
-jah, és te akrilt vagy olajosat használnál? - én Tamiya akrilra gondoltam, ha az befogja és nem kopik le némi külső behatástól, akkor jó lenne az is gondolom...
a másik h a pillanatragasztó, nem oldja meg a festéket? - mert attól félek leginkább, hogy a ragasztásnál, feloldja a felületeket (a hajón is, ahol MM olajosat használtam)... :S
SImi 426125 2006. december 11. 19:37
Válasz erre
hellodebil!
Ugye nem rossz dolog a maratás... különben az a festék nem akril, hanem a Tamiya olajfestéke (talán XF 54?). Nem volt vmi nagyszerű, mert a higító bármikor feloldja a lefestett felületet (pl észnél kell lenni a zsírtalanításkor!). A Humbrol és a Revell szerintem jobb.
hellodebil 426124 2006. december 11. 19:22
Válasz erre
Néztem, hogy azért az akril is elég sérülékeny ezen a fém felületen, de sztem ha kellő óvatossággal kezelem, akkor nem kell javitgatni nagyon... a korlát már nagyon sokat fog dobni rajta! - (nem birtam ki, egy részt meghajlitottam és felillesztettem és nagyon faja lesz :D)
SImi 426123 2006. december 11. 19:17
Válasz erre
DSCN9213w.jpg méret: 276.8 KB
Kedves Pman!
Ne mérgelődj, nem vagy egyedül!
A szupernak kikiáltott Trumpeter 350-es Hood-nak is megvan dettó ez a hibája. Csak amíg neked kb 50 cm-t kell tömíteni-csiszolni, nekem addig 1.5 m hosszan kellett... 3 hét kemény szívás volt, de végeztem vele. Az életben nem tömítettem-csiszoltam ennyit...
SImi 426122 2006. december 11. 19:11
Válasz erre
hellodebil!
Na végre, hogy célba ért. Csak nagyon bánt, hogy a másik katapultot nem találtam elő... az igen jót tett volna még neked. Mindenesetre ne ragaszd oda a műanyagokat, hátha előkerül, és akkor azt is elküldöm. - Igen, igen! Érdemes lefújni, mert ecsettel reménytelen vállalozás a festése olajfestékkel (akrillal azért még elmegy). Az se baj, ha egy kicsit megkarcolódik a felrakásnál, majd utána lejavítod. Jó munkát és sok sikert!
ChevyG 426121 2006. december 11. 17:54
Válasz erre
Szia Pman!
A makettet ismerem! A vízvonal alatti rész 1általán nem élethű! (eleve villanymotoros fürdőkád dizájn:S)
ChevyG 426120 2006. december 11. 17:52
Válasz erre
hellodebil 426119 2006. december 11. 17:26
Válasz erre
SIMI! Thank you very much! Megkaptam a fotómaratás készletet - nagyon pöpec - igyexem majd felhasználni, életemben előszőr fogtam ilyet a kezemben :D. Mielőtt megijednétek, h "jajj ennek nem lesz jó vége" - igérem megpróbálom majd a maximumot kihozni belőle!
Láttam h le van fújva néhol akril szürkével. Első kérdésem, akkor az egész keretet érdemes lefújni, majd miután levágtam a megfelelő alkatrészt, ismét átfújom és utánna felragasztom... én mint laikus igy gondoltam... már van is elképzelésem, hogy mik azok a részek, amelyeket tuti ki fogok dolgozni!
hellodebil 426118 2006. december 11. 17:21
Válasz erre
A Nelson 1:700-as? - de végülis lényegtelen... 350-ben is kiválló munka lenne! Ez a kedvenc angol csatahajóm, mivel a legerősebb is ez volt a jó kis 16 hüvelykeseivel. Pont az teszi érdekessé, hogy aszimmetrikus típus, olyasmi mint a francia Richeliau (bár nem egészen :D)
Pman 426117 2006. december 11. 17:18
Válasz erre
Kösz hellodebil!
Már van bajXD
Az Academy 1/800 léptékü hajóhoz mondanék pár ALAPVETŐ HIBÁT
Az alap teteje és a alja Sz..ul illeszkedik nem kevés tömitésembe fog ez kerülni:(
hellodebil 426116 2006. december 11. 17:12
Válasz erre
www.bismarck-class.dk/ www.bismarck-class.dk/tirpitz/paint_schemes/paint_tirpitz_1941.html
A második linket lapozgasd végig, ott lesz az üsszes festési séma! (4 oldalon át)
Egy kalappal és az építés során kötelező jelleggel fotózni-velünk megosztani!!! :D
Pman 426115 2006. december 11. 15:11
Válasz erre
Hello mindenkinek!
A Tirpitzről kéne pár közeli fotó mert ezt építem és nem tom igazán a festését:)
Ha van valakinek közeli képe ha föltenné meghállánám.
SImi 426114 2006. december 11. 14:51
Válasz erre
Szerintem gyönyörű ez a hajó, szinte minden részlete tökéletes. Nekem a - nyilván saját készítésű - nagyon finom árbocok tetszenek a legjobban. A kötélzet is nagyon szép. Én mondjuk a fedélzetet nem festettem volna ilyen csíkosra, de azért így is nagyon jó. Az az igazán imponáló benne, hogy ezt a részletezettséget sok 350-es hajó messze nem éri el.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.