/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Stefan 426113 2006. december 11. 11:14
Válasz erre
Ha nem lenne a makróra jellemző kicsi mélységélesség, meg a háttér élethűbb lenne, akkor azt mondanám, hogy igazi. Jó lenne már ezen a szinten tartani...
ChevyG 426112 2006. december 11. 11:01
Válasz erre
SImi 426111 2006. december 11. 10:43
Válasz erre
SImi 426110 2006. december 10. 22:40
Válasz erre
Az biztos, hogy nem a "rozsdázás" a legszebb a hajómon. Nem a higítással van a baj, hanem azzal, hogy akril, és az nem terül... csak akkor ezt még nem tudtam (2002). Ma már port használok a rozsdázáshoz. "A jó pap is holtig tanul..."
ChevyG 426109 2006. december 10. 22:01
Válasz erre
báá, elment a netem:( maj elküldöd megint a képeket? köszi!
ChevyG 426108 2006. december 10. 22:00
Válasz erre
lehet, hogy az üveg szemléltetése végett fényesek!
A rozsdát mért nem higítottad fel kicsit? (amúgy minta értékű a hajó)
Kaloz 426107 2006. december 10. 21:20
Válasz erre
hellodebil!
Annak a Titanicnak azért van pár előnye ...
Egyébként nekem a harcjárművek nagy száma, és minősége tetszett, igaz, a többi kategóriában is sok jó makett volt.
Kalóz
hellodebil 426106 2006. december 10. 21:16
Válasz erre
Kinéztem ma a stefire... hát nem sok jóval szolgáltak nekünk, egyedül egy 1:700-as Musashi volt, ami igazán a kedvemre való volt, meg kell jegyeznem, hogy a készlet alakhűsége alapvetően elmarad a 350-es mögött, leginkább az első felépitménye volt furcsa nekem. Ugyanakkor diorámának kitűnő, mivel mérete miatt - úgymond "könnyen emészthető", 1:350 nem igazán alkalmas erre a célra.
Az a böhöm nagy Titanic sztem elég értelmetlen húzásnak tűnt, mivel igazán élethű sem volt, inkább látványos, de nekem nem jött át... ugyanakkor láttam pár nagyon szép repülőt...
SImi 426105 2006. december 10. 13:52
Válasz erre
11.jpg méret: 225.8 KB
ablak.jpg méret: 80.7 KB
Ez a makett bizonyos vonatkozásokban jobb, mint az enyém pl a készlet már adja a hajótest lemezosztásait is, a pallók is vésettek, de azt azért tudni kell, hogy a feljavítások 99%-ban készletekből történt. Egyedül csak néhány egyszerűbb kapaszkodósort tudok saját munkaként elkönyvelni. Ezért nem tudta pl a 25 mm-es "kis lövegtornyok" tetején lévő kapaszkodósort sem elkészíteni. (az első kép az én hajómról készült)
És egy másik apróságra sem figyelt: az ablakok nem matt, hanem FÉNYES fekete színűek! Elég lett volna a matt lakkozás után egy csepp fényes lakk... de valószínűleg elfelejtette a dolgot... végülis ennyi apró részletnél nem is csoda.
ChevyG 426104 2006. december 10. 11:17
Válasz erre
szerintem pont attol "játék-szerü", ha nincs öregitve, és fényes!

Valóban, SiMi is hasonló, v jobb hajót készített. De ha a befektetett anyagokat nézzük, akkor SiMi "kiütéssel" győzött!
hellodebil 426103 2006. december 10. 11:04
Válasz erre
Gyönyörű makett az biztos! Gondolom nem pár hét alatt készítették el :) egyébként azontúl, hogy szemetgyönörködtető, kicsit fájdítja is a szívem, mert én erre soha nem lennék képes. Ehez rengeteg tapasztalat, kézügyesség és türelem kell.
Hogy kifogásoljak vmit... számomra úgy tűnt a tat felől készült képeken, hogy a főárbóc mintha kicsit ferde lenne... :)
Egyébként a másik ami érdekes, hogy... ennyire matt volt a festése a hadihajóknak? Számomra - mindig - úgy tűnik kicsit, hogy talán kissé túlzásba viszik a koptatást, nem kötekedésből mondom, de ettől mintha a "játékszerűség" irányába vinnék el a hajók többségét...
Csak azért merem megfogalmazni ezeket a (személyes-szubjektív) kritikákat, mert ez a fórum talán erre is van. Ugyanakkor nekem Simi Yamato-ja még mindig jobban teccik. (és itt semmi púderezés nincs!)
ChevyG 426102 2006. december 10. 10:38
Válasz erre
nekem a figurák teccenek nagyon! És sikerült igényes képeket csinálni a hajórol! kár hogy nem rakott mögé valami hátteret, nagyon feldobta volna.
350es figuráim vannak (még a szatyorba sorakoznak:D), a 72esek hozzá lépest óriások!
SImi 426101 2006. december 10. 09:47
Válasz erre
Hát igen... a hajótest hossza 131 cm ... (a 350-esé 77 cm) Ha jól tudom, olyan 80 ezer körül van az ára ennek a Nichimo-nak. A fotomaratás ára is ilyen körben mozog. Egyszóval:ilyet nem akárki tud megépíteni. Jelen esetben ez átvitt értelemben is igaz.
Részemről igazából két kisebb kifogás fogalmazódik meg: 1.Hol vannak a 25 mm-es "single" gépágyúk? tudtommal ezek mindig voltak a fedélzeten. 1944-ben (talán ezt az állapotot akarja mgejleníteni?) pedig elég sok volt belőlük. 2. A két távmérőház tetején levő korlát (legfelűlről a második) fölső része igazából kifelé dől. Persze a maratás ezt nem tudta visszaadni.
ChevyG 426100 2006. december 10. 08:18
Válasz erre
Tény, hogy sok lehetőség megnyilt a méretarány miatt, és hogy a fotomaratott alkatrészek ára minimum 2xese volt mint maga a a hajó, de a TOP5ben benne van amiket valaha láttam!
SImi 426099 2006. december 10. 07:33
Válasz erre
Ezt a 200-as Yamato-diorámát nézzétek meg!
www.geocities.jp/dancyou3/yamato10.html
ChevyG 426098 2006. december 9. 14:32
Válasz erre
tb1.jpg méret: 27.8 KB
tb2.jpg méret: 58.4 KB
tb3.jpg méret: 11.2 KB
u1.jpg méret: 46 KB
u2.jpg méret: 62.8 KB
Szóval a beigért képek:
A flottentorpedoboatnak a hasjótestét építgetem még (ebben van a 6 kerewsztmerevítő). tömités-csiszolás:) közben felépitményeket ragasztom össze, csiszolom, tömitem.
Az u-boatot még minimálisan kezdtem el. Az alapot én készítettem. Az még kap 1 magasítást, és a tartó bakokat még formázom kicsit. Mahagóni szinű lesz.
gluer 426097 2006. december 8. 22:18
Válasz erre
az aircraftresourcecenteren az évforduló kapcsán van pár érdekes kép PH-ról, meg annak a Katénak a makettje ami a végzetes találatot bevitte az Arizonának

PS. most látom milyen jól írtam Pennsylvaniát :))
SImi 426096 2006. december 8. 21:12
Válasz erre
hellodebil!
A hajóra pillanatragasztóval kell aplikálni a korlátot, úgy,hogy a vízszintes rész szélére (igazából a függőleges oldalra) kell a legalsó "csíkot" odaragasztani. A fordulóknál el szoktuk hajlítani vagy fogóval (derékszög), vagy valamilyen megfelelő átmérőjű hengeres tárgyon meghajlítva (ha íves). A festését - ha lehet - ne oljafestékkel csináld (ez nagyon nehezen terül a fémen), hanem akrillal. Még az se baj, ha néhány árnyalattal eltér a hajó szürke színétől. Mivel oly kicsi a korlát felülete, teljességgel észrevehetetlen a "csalás". Ha mégsem vagy megelégedve a színnel, akkor is ezt ajánlom, legfeljebb utána olajossal is lefested. Az akril ugyanis szinte tökéletesen elterül rajta. Az olajossal talán még 5-ször is rákenhetsz, akkor se lesz tökéletes. Viszont minél többször fested, annál inkább vastagodik - és az bizony csúnya.
A forrasztást nem próbáltam, de a vékony dolgok ilyetén illesztése biztos, hogy komoly tudást és felszerelést igényel. Szóval szerintem a pillanatragasztónál érdemes maradni. Bár valaki felvetette, hogy "nem tudni, hogy a pillanatragasztó 50 év múlva nem engedi-e el az anyagot?"
Serintem NEM fogja elengedni! Majd 50 év múlva erre a dologra visszatérünk!
Ja, a pillanatragasztó felviteléhez nagyon ajánlom a 0.2-es rézdrótot penge nyélbe befogatva használni, mert a tű nagyon sok anyagot vesz fel. Én egy kis papirosra kinyomok egy kis cseppet és addig gazdálkodom vele, amig nem kezd megkötni. Nem feltétlenűl a ragasztandó felületet kell bekenni, elég ha körbefolyatod.
lucky 426095 2006. december 8. 16:46
Válasz erre
hellodebil!
pill ragaccsal nyugodtan lehet ragasztani a maratást.Sőt egymáshoz még forrasztani is lehet.
A festéshez akril is jó meg az olajos is .
hellodebil 426094 2006. december 8. 15:53
Válasz erre
Thank You! :) nagyon kiváncsian várom, milyen is egy fotómaratás, mert még életemben nem volt ilyen a kezemben :) . Az biztos, hogy sokat dob egy maketten, de kissé félve tekintek erre... azt mondtátok, hogy a kész makettre kell felragasztani pl a korlátokat. Mivel olajos festékkel dolgoztam (Model Master), ezeken a felületeken is alkalmazható olajos festék? Vagy ide akril kell? Ill. pillanatragasztóval rögzítem ezeket az alkatrészeket? Az biztos, hogy vmin kifogom próbálni, mert csak úgy fogom felhasználni őket, ha tudom, hogy szép lesz a végeredmény!
SImi 426093 2006. december 8. 13:38
Válasz erre
Hellodebil!
Ma feladtam az egykori Eduard maratás maradványait, remélem, a korlát elegendőnek bizonyul majd... Sok sikret!
SImi 426092 2006. december 8. 13:37
Válasz erre
Nem tűnik rossznak ez az Eduard maratás, bár kisebb hibát már is felfedeztem: a 127 mm-es tüzérség előtti korlát kicsit rövidebb a kelleténél. Jóformán csak akkora nyílás volt rajta középen, hogy a lövegcsöveket le lehesen engedni. Itt a nyílás jóval nagyobbnak tűnik. Ezt leszámítva nagyobb anomáliákat nem láttam rajta, csak még egy pár dolgot adhatnának hozzá, pl a 127 mm-esek távmérőinek nyílászáró fedeleit. Szerintem ma egyedül a Lion Roar törekszik a "tökéletes feljavító" előállítására. A 18 e yen kb 20 e Ft-ot jelent, tudtommal...
Sebi 426091 2006. december 8. 13:06
Válasz erre
Meg főleg ha a link is odamutatna ahova szeretném. Itt egy másik

www.hlj.com/cgi-perl/tanoue/freedompage.cgi
Sebi 426090 2006. december 8. 12:43
Válasz erre
Van egy jó mondás: Jó, jó az Eduard. Na de azért a Lionroar se kutya :D

www.modelwarships.com/reviews/reviews.html
gluer 426089 2006. december 8. 11:01
Válasz erre
szerintem én írtam, de úgy értettem, hogy a fő támadásban az első hullámban nem támadták
a második hullámban a Valok gyakorlatilag szabadon vadásztak a célpontokra
ekkor szórták meg a mozgó Nevadát, a szárazdokkban álló Penssylwaniát(és a körülötte lévő rombolókat) és csatahajósoron álló égő roncsok is kaptak pár találatot
EDE 426088 2006. december 8. 10:45
Válasz erre
muszashi.jpg méret: 207.3 KB
Hellodebil!
Bár már úgy látom SImi megoldotta a problémádat, itt szétnézhetsz:
www.eduard.cz A Startmodell asszem elhozza neked olcsóbban.
A képhez a vájt szeműek (pl.: SImi) nem tudom mit szólnak.
EDE 426087 2006. december 8. 10:38
Válasz erre
Gluer!

Köszi szépen, jót csemegéztem!
Valaki azt írta a Val-ek nem támadták a csatahajókat. Hát még is. De nem sok eredménnyel.
gluer 426086 2006. december 7. 21:48
Válasz erre
gluer 426085 2006. december 7. 21:43
Válasz erre
hello EDE
bocsi, most vettem észre egy régebbi hozzám intézett kérdésedet
pl. itt említik a 800 kg páncéltörő bombát
www.ibiblio.org/pha/monos/097/index.html plasma.nationalgeographic.com/pearlharbor/history/pearlharbor_facts.html

de kiadványokban is ezt olvastam
SImi 426084 2006. december 7. 20:28
Válasz erre
Kedves hellodebil!
Ne aggódj, holnap mindenképpen feladom neked a korlátokat. De va egy nagy bánatom: egyszer levettem a készletről az egyik katapultot, amit igazából fel se használtam, de most égen földön nem találom. Már mindent átkutattam, de hiába... ezért halogattam a feladást... ne haragudj...
Keri 426083 2006. december 7. 17:23
Válasz erre
Hali!

Nemtom,ismeritek-e a céget,pár igen szép dolog van itt:
www.tomsmodelworks.com/

Keri
ChevyG 426082 2006. december 7. 17:21
Válasz erre
hellodebil 426081 2006. december 7. 17:18
Válasz erre
Másik... honnan lehet a Yamato/Musashihoz 1/350ben korlátot kapni? Szivesen kipróbálnám, de félek, hogy elrontom az egész makettet. Semmi tapasztalatom nincs ilyen téren...
hellodebil 426080 2006. december 7. 17:10
Válasz erre
Kövezzetek meg, de nekem teccik :D
ChevyG 426078 2006. december 7. 13:52
Válasz erre
akkor a mért nem így írta a honlapra?: STEP1, 2, etc
ChevyG 426077 2006. december 7. 13:51
Válasz erre
igenigen! sok hajós diorámának pont ez a baja; be akarják sűríteni a hajókat, pedig csak különleges helyzetekben voltak közel 1máshoz! (pl tankolás)

én tervezem 1 dioráma készítését, amelyen a NJ lenne a Yorktown társaságában (Ticonderoga oosztály) a méretarány 700as (anno ezt a témát csinálta meg a M&M-ben Zsile Péter Zsolt) A hajók már megvannak. (Trumpi Missouri (átalakitva:S), és Minicraft a Yortown.
SImi 426076 2006. december 7. 13:20
Válasz erre
"nem néhány nap alatt csinálta, ott a baloldalon csak a fázisok bemutatása van napokra osztva"
Mindenesetre elég félrevezető a prezentáció, ezek szerint több szempontból is. Láttam ettől sokkal szebb diorámákat is. Valahogy az egész emlékeztet a "Végső visszaszámlás" c. filmre (Jól emlékszem a címre? Amikor a Nimitz visszakerül a Pearl-i események sűrűjébe).
Véleményem szerint a 700-as diorámák hatásosabbak, talán mert jobban áttekinthető,mint egy 350-es (már csak azért is, mert a hajók közti távolság ritkán volt ilyen kicsi, mint itt).
gluer 426075 2006. december 7. 12:27
Válasz erre
nem néhány nap alatt csinálta, ott a baloldalon csak a fázisok bemutatása van napokra osztva
a szövegből kiderül, hogy hét hónap alatt készült a dioráma
ChevyG 426074 2006. december 7. 11:21
Válasz erre
1. azt a 10 napot inkább referencia olvasgatással tölthette volna!
2. nem csoda, hogy dijjat kapott pont a TAMIYA-tol:D ezzel az erővel engem a HELLER fog kitüntettni::D:D

Ezt a diót amúgy már régóta ismerem (képről), és a figura nem dolgozik rosszúl -tekintve a munka időt- , bár inkább arrol szól a dolog, hogy milyen gyors, és hogy mennyi $-t tud rááldozni... a dolog bökkenője az, hogy ez a hobbi NAGYON NEM ERRÖL SZÓL!

Chevy
ChevyG 426073 2006. december 7. 11:13
Válasz erre
Jaja! Ma már nekem is eszembe jutott (amúgy harbor)
hellodebil 426072 2006. december 7. 10:01
Válasz erre
The Doolittle Raid on Tokyo happened in 1942. The USS Missouri was commissioned in 1944. The USS Hornet was sunk before the Missouri came out. It's impossible to meet each other. "If she had been there in 1942..." This is the fantasy of scale modeling, isn't it? :)
Egyébként a pontatlanságoktól eltekintve sztem nagyon mutatós a dioráma. Abban viszont osztom a véleményeteket, hogy ha már ennyire szépen elkészítette a tag, akkor ügyelhetett volna az egyes részletekre...
hellodebil 426071 2006. december 7. 09:56
Válasz erre
Ma 65 éve, hogy Japán megtámadta Pearl Harbourt...
EDE 426070 2006. december 7. 09:38
Válasz erre
Egy 1:350 es hajomakettet fotomaratással néhány nap alatt???
Ha már valaki előrehozza a Missourit 42-re, bármit megtehet!
Ha jól tudom pl. 40 mm Bofors ágyúkat sem használtak még akkor. De a
radarkészlet is sokkal szűkebb volt...
SImi 426069 2006. december 7. 08:56
Válasz erre
musasi1.jpg méret: 168.8 KB
hiei-10.jpg méret: 44.6 KB
Na ez a Missouri egy szép példa arra, hogyan lehet néhány nap alatt összerakni egy hajót! Ne utánozzátok! Egy biztos: se rajzot, se fotót nem igazán volt ideje (vagy talán nem is volt neki egyáltalán?) felhasználni. Sok az apró pontatlanság: pl a lpcsők kapaszkodóit nem hozta össze a korláttal. Azt nevettem, pl hogy olyan helyre is rakott korlátot, ahova nem is kellett volna: a 2. lövegtorony előtti szellőzőház tetejére...
Szóval szép példája a mai hajóépíésnek (amit ebben a formában többnyire az amerikaiaktól látunk): a kitet összehozzuk a maratásssal és kész a hajó.
Érdekes, hogy a japánoktól többnyire 700-as hajókat látunk, ennél sokkal jobban kidolgozva.
Kopi 426068 2006. december 6. 22:38
Válasz erre
Üdv a Flottának !

Makettezés japán módra .

Amit a Hornettel művelt azért elharapnám a torkát :-) .

Üdv Kopiwww.naritafamily.com/howto/Missouri/photo_frame.htm
ChevyG 426067 2006. december 6. 14:51
Válasz erre
hellodebil 426066 2006. december 6. 11:33
Válasz erre
A Bismarckot sem ilyen hajóorral épitették. Az 1940 környékén épitették át ezeket a hajókat. A Graf Spee-t nyilván azért nem, mert addigra már elsüllyedt. Egyébként vmi ilyesmire gondoltam, de érdekes, hogy az angolok nem alkalmazták ezt...
ChevyG 426065 2006. december 6. 11:18
Válasz erre
a nagy vizeken (oceánok stb) óriási ullámok betakarják a fedélzetet. ezzel az orr tipussal már ez kevésbé volt jellemző! Bismarck osztályt eleve így építették, de pl A Scharnhorst és a Deutschland osztályokat átépítették (Graf Speet nem)
hellodebil 426064 2006. december 6. 10:51
Válasz erre
Érdekelne, hogy mi a különbség a "hagyományos" és a clipper hajóorr között!? Érdekes, hogy az angolok a 2. vh-ban is kitartottak a régimódi mellett, míg a németek átépítették a nagy hadihajóikat. (az már csak szubjektív vélemény, hogy a clipper tipusú sokkal szebb volt)
SImi 426063 2006. december 6. 09:44
Válasz erre
Én pl építettem vagy 6-7 éve egy Tigris I-et 1/35-ben. Egy hónap alatt kényelmesen elkészültem vele, pedig még szemenkénti lánctalpat is kapott. Igaz, olyan nagyon nincs feljavítva, de ha mondjuk arra is rászánja magát az ember max 3 hónap. Egy hajó nekem pedig min másfél év. Szóval munkaórában nagy a különbség.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.