/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
ChevyG 425752 2006. október 29. 20:59
Válasz erre
ChevyG 425751 2006. október 29. 19:48
Válasz erre
moswt leelenőriztem és a szállitási feltételek ugyanazok maradtak amit a 831ben irtam! most Tirpitz van nekik
hellodebil 425750 2006. október 29. 16:16
Válasz erre
Tirpitz.jpg méret: 113.1 KB
Az Academy és Tamiya Tirpitz-Bismarck ugyanaz, csak az Academy koppintotta le a Tamiyat, az h a felülete milyen... sztem tök ugyanaz a minőség kb, tehát evidens h az Academy-t venném...
Egy régi képet találtam, én rajzoltam, élőben azért jobban néz ki, de az exemnél maradt :))
ChevyG 425749 2006. október 28. 23:25
Válasz erre
tudok 1 magyar netes boltot, ahhol 8e Ft felett ingyen házhozhozzák a csomagot! ott az ACA Bismarck-Tirpitz 8990-Ft...
TAMIYát én (boltba) 16500Ft alatt nem láttam. Modellpostán 22020 Ft+ 1500Ft ért hozzák ki...

szóval ebben (is) 1et értünk!
SImi 425748 2006. október 28. 23:01
Válasz erre
Hát valóban: a Trumpeter Hood-nak a hajótesten nagy illesztési hibák vannak. A Ticonderoga-nak is? Azért lehet ám korrigálni. Viszont úgy látom, hogy a felépítmények nem lesznek ennyire gázosak. Én a Tamiya Yamato-ban is csalódtam ebből a szemponból: az elő és a középfedélzet illesztése egyszerűen tragédia, simán eléri még az 1 mm-t is. Azért az egy kicsit "sokk". És pl a parancsnoki torony illesztése is elég gyatra volt: termetes húzottszál darabokat nyelt el a beragasztás után.
Szerintem az a minimum, hogy legalább az ablakok rajt legyenek gyárilag a hajón. Ehhez képest a Bismarck-on szinte teljesen hiányoznak. A Yamato-n - "modernságából" eredően - nem sok ablak volt, de bizony jópárat nekem kellett kifúrni pl a parancsnoki tornyon.
SImi 425747 2006. október 28. 22:45
Válasz erre
Véleményem szerint nem sok különbség van az ACA és a TAMIYA Bismarck-Tirpitz között. Az ACA kicsit sorjásabb, a felület se olyan, mint a tükör (A Tamiya felülete szinte hibátlan), de ha egy kicsit foglalkozol vele, legalább olyat lehet belőle építeni, mint a Tamiya. Ha szépen megépíted, senki se fogja megmondani, hogy az csak egy ACA készlet volt. Viszont a Tamiya kétszer annyiba kerül.
hellodebil 425746 2006. október 28. 22:40
Válasz erre
Hopp! Előbb vettem észre, hogy a Bismarckot a régi tipusu hajóorral bocsájották vizre, és a további munkálatok során épitették át "clipper" (igy kell irni?) hajóorra... :D
hellodebil 425745 2006. október 28. 21:56
Válasz erre
Nekem a Trumpeter azért nem olyan szimpatikus, mert iszonyú illesztési hibái vannak a Ticonderogának! Az orr részt külön kell a felső részen hozzáragasztani, és egy szintbe hozni a hajótest két részét itt, iszonyatos meló előtt állok! Arról nem is beszélve, h az alsó része a hajónak külön van, ezzel is csak a macera lesz... Bezzeg a Tamiyanál, szép igényes az illesztés, sokat csiszolni sem kell sehol szinte. Mire gondolsz pontosan azalatt, hogy nem elég részletes a kidolgozása? A Musashin nekem elég korrektnek tűnik az ablakok és csövek kidolgozása... nem láttam h a Trumpeteren annyival jobb lenne ez...
ChevyG 425744 2006. október 28. 21:11
Válasz erre
ACADEMY vs TAMIYA Bismarck/Tirpitz?

kiváncsi lennék, hogy melyik éri meg jobban! Gondolom a TAM jobb, de az ACA csak 9e FT!
SImi 425743 2006. október 28. 21:04
Válasz erre
A Tamiya készletek forma és alakhűsége kiváló, viszonylag sorja és beszívódás mentesek , de ezzel szinte minden jót el is mondtunk róla. Viszont - sajnos - egyáltalán nem részletgazdag: pl még az ablakok is hiányoznak (meg persze sok minden más, amit majd neked kell pótolni). A Tamiya gyengéinek a maratásgyártók örülnek a legjobban: pl a WEM vagy 4-5 egymásra épülő készletet kínál a Bismarck-Tirpitz-hez. Az áruk kb 30 e pénz...és akkor még a lövegcsöveket nem is cserélted ki rézre.
Érdekes: a Trumpter elég részletgazdag (még az 1/700-as hajókon is megvannak az ablakok vízvető is), de pl a Hood-on (1/350) nagy szarvashibák is találhatók, amelyek a Tamiyára nem jellemzők (pl a hajótest alsó és felső fele közt nagy különbség van: az alsó rész kb 3 mm-el rövidebb, az orrnál pedig kb 1-1 mm-el szélesebb...).
Én úgy látom, hogy a nemzetiségi hovatartozás a gyártóknál a hajók kiadását illetően elég másodlagos (igaz, a Trumpeter irtózik a japán hajóktól...), leginkább a pénz diktál. Ha elmész egy kiállításra, azt látod, hogy van kb 300 repülő, 400 harcjármű, 50 dioráma, stb stb és 10 hajó. Tehát nem a hajós készletek gyártása és eladása hozza a nagy profitot. Ez magyarázza a gyártók passzivitását hajó ügyben.
ChevyG 425742 2006. október 28. 20:12
Válasz erre
ezért írtam, h a REVELLnek illene mert német cég

a Bismarckom maj TAMIYA lessz (esetleg ACADEMY)

a Tirpitzet 700asba szeretném meg csinálni (tuti nem TAMIYA)
hellodebil 425741 2006. október 28. 16:59
Válasz erre
A Tamiya tuti nem fog kiadni mostanság új maketteket... én a Trumpeterben látok némi lehetőséget az ügyben, a revellről meg annyit, h a 350-es New Jersey-je hol van a Tamiya-hoz képest... sehol, pedig az ára azonos.
Én továbbra is fenntartom az állitásom - mert ez tény - a Heller féle 400as Bismarck iszonyú gagyi, alakhűség nulla...
Összességében úgy látom, hogy a Trumpeter Ticonderogáját a Tamiya Musashija magasan veri minőségben.
Tamiya forever! :DD
ChevyG 425740 2006. október 28. 15:11
Válasz erre
én inkább máshonnan várom a meglepetést! nem a TAMIYA-tol. Ök teljesen rááltak a polg.jármű és repcsi kategóriákra. Reményem az ITALERI-ben, DRAGON-ban, és még talán a REVELL-ben van. Bár utabbinak illenne...
ChevyG 425739 2006. október 28. 15:08
Válasz erre
én mindenesetre begyüjtöm a hellertöl amik érdekelnek. (Scharnhorst, a 3 zsebcsatahajó, Hipper/Eugen, rombolók, u-boat-ok és valamelyik brit hordozó)
eddig már egész jol állok:)
SImi 425738 2006. október 27. 23:18
Válasz erre
Sajnos igazad van: per pillanat egy gyártó sem igazán gondol német hajók kiadására 350-ben. A Trumpeter teljes mértékben az amcsik hátsó felét nyalja: amit ők kívánnak, azt adja ki. Ők pedig többnyire a saját (USS) hajóikat óhajtják. A Hasegawa valóban elkezdett egy kicsit a 350-es hajók felé orientálódni a Mikasa és a Yukikaze személyében. Nagyon valószínű, hogy következőre is csak japán hajó lesz terítéken. A Tamiya pedig 20 éve (!) nem adott ki 350-es hajót és nagyon úgy néz ki, hogy nem is akar. Szóval német hajók vonatkozásában egyelőre semmi remény. Talán, ha pár év múlva a Trumpeter kiadja az utolsó II.VH-s amerikai romboló osztályt, esetleg elgondolkoznak a német hajókon is...
SImi 425737 2006. október 27. 23:06
Válasz erre
EDE!
Igen, én építettem azt a Tone-t. Ami a kábel fektetést illeti, már nem is olyan vészesen lassan megy: a ball oldalon már egészen jól állok.
Ez a bizonyos "őrült japán" nem más, mint Omami. Ezek a hajók már jó pár éve készültek (minimum 4 éve), sajnos azóta egy hajóját sem láttam.
ChevyG 425736 2006. október 27. 19:14
Válasz erre
ajánlom a vaterát!

épp a 7N szerváltam egy heller rombolot!
hellodebil 425735 2006. október 27. 19:04
Válasz erre
Én nemtom... lehet eladnám mégis a Ticonderogám... nem látom a Musashi végét, akkor ott porosodik a dobozban, bár egy ilyentől megszabadulni sem könnyű
ChevyG 425734 2006. október 27. 18:09
Válasz erre
hát még mindig megvennék inkább 1 350es Tamiyát, mint 1 hasegawát.
ChevyG 425733 2006. október 27. 18:08
Válasz erre
jólenne, ha már felismernék a makettgyártók, hogy a KRIEGSMARINE elég rendesen hanyagolva van... -Heller csődbe van, de átadja a 400as készletek többségét a szintén csődben lévő Airfixnek. Ha erre nem mozdulnak rá a gyártok, akkor mire?
350esben CSAK a Bismarck-Tirpitz párost lehet megvenni a kategóriában. a Heller hajói hiánypótlok, de meddig?
EDE 425732 2006. október 27. 16:07
Válasz erre
Még egy dolog!
Bár a Tamiya alszik, a Hasegawa ébredezni látszik az 1:350 méretarányban! A Mikasa után itt a Yukukaze romboló fröccsöntött modelje!
www.hasegawa-model.co.jp/e-w/NEWDETAIL/0609/Z22.html
Talán meglepnek egyszer bennünket egy japán nehézcirkálóval, vagy egy repülőgéphordozóval...
EDE 425731 2006. október 27. 15:59
Válasz erre
EDE 425730 2006. október 27. 15:56
Válasz erre
SImi!
Jó szórakozást a "kábelfektetéshez"! Ha jól számolom a bilincsek nincsenek 1 mm-esek. Gondolom Te követted el a Tone cirkálót a Hajomakett.hu-n, mert azok után semmin nem lepődök meg.
Van itt egy őrult japán, bár repülőgéphordozókat gyárt, ajánlom a honlapján szétnézni mindenkinek.

www.h3.dion.ne.jp/
EDE 425729 2006. október 27. 15:32
Válasz erre
ChevyG!

Tényleg nagyon jó a link!
A Musashiról néztem egy fotót, mintha szürke lenne a fedélzet, de legalábbis sötét.
ChevyG 425728 2006. október 27. 08:24
Válasz erre
nekem a kedvencem az ahhol a háttérbe található a HOOD, és az előtérben 1 nagy felszini német 1ség van (asszem a Graf Spee)!

amúgy az egész oldalt lerántottam, hogy lehessen vwinchesterröl nézni:)
SImi 425727 2006. október 26. 22:58
Válasz erre
ChevyG!
Köszi a linket: nagyon jó! Pl a Hood-ról és a Bismarck-ról is találtam olyan képeket, amiket eddig még nem ismertem, pedig szép gyüjteményem van, különösen az utóbbiról.
ChevyG 425726 2006. október 26. 20:41
Válasz erre
hajósok!

www.maritimequest.com

sok hajóról (többnyire) sok kép!!!
SImi 425725 2006. október 25. 23:06
Válasz erre
65---HMS-Hood.jpg méret: 260 KB
WEM-degaussing.jpg méret: 247.4 KB
DSCN9179w.jpg méret: 182 KB
DSCN9180w.jpg méret: 109.2 KB
DSCN9182w.jpg méret: 191.3 KB
Nos, itt látható az a bizonyos Degaussing-kábel az archiv fotón és a saját kiadásban. A kábel imitálására 0.3-as, a bilincsekhez 0.2-es rézdrótot használok. Bízok benne, hogy a festés után azért majd nem lesz ennyire hangsúlyos ez a "kábel". A hajó feljavításához WEM maratást használok. Ezt a kábelköteget ők is adják, de tudni kell, hogy mivel a maratás csak kb 0.08-as vastagságú, két felet egymásra kellene ragasztani, ami - szerintem - szépen és pontosan nehezen kivitelezhető, ráadásul túl szabályos is a beosztása és véleményem szerint nem is hasonlít annyira az eredetire. Ezért döntöttem a saját kivitelezés mellett. Ez kb 3 métert jelent és 600 bilincset... szóval lehet bűnhődni! Szóval egy darabig el leszek vele.
Kalóz 425724 2006. október 25. 21:13
Válasz erre
Egyelőre nem találtam jobb képet :(
Kalóz
Kalóz 425723 2006. október 25. 19:44
Válasz erre
Sebi!
Valóban ez az a lobogó, bár a képen látható kicsit elnagyolt. Megpróbálok a gugliban cirilül utánakeresni, hátha kiad valamit.
Üdv: Kalóz
ChevyG 425722 2006. október 25. 17:16
Válasz erre
SImi 425721 2006. október 25. 16:00
Válasz erre
Szivesen, talán este majd készítek néhány fotót.
ChevyG 425720 2006. október 25. 14:58
Válasz erre
örülök,k h nem csak én vagyok elvetemült megszállott:D

képeket majd prezentálsz nekünk?
ChevyG 425719 2006. október 25. 14:57
Válasz erre
Sebi 425718 2006. október 25. 14:56
Válasz erre
Hello !

Kalózé a 2 pont :) tényleg nem brit zászló
Chevy ! Ha minden igaz, akkor Kalóz erre a lobogóra gondol:

tmg110.tripod.com/russia2.htm

Próbáld meg nyomtathatóvá tenni a 'jack and naval fortress flag' című zászlót. Az fog kelleni neked.
SImi 425717 2006. október 25. 13:06
Válasz erre
EDE!
Nem tudom, az archiv felvételeken nem látszik oly nagy különbség az egyes pallók közt - igaz ezek a fotók többnyire ff képek. Az Iowa-k szép kort megért hajók, és az elmúlt 60 évben gondolom többször kellett pallókat pótolni - szerintem ez a magyarázata a "parkettás" fedélzetüknek. Nem gondolom, hogy egy új hajónál ez ilyen szedett- vedett anyagokból készült volna.
Különben ha a makettnek szépen vésett a fedélzete, nem hiszem, hogy a parkettás festés lenne a legnagyobb és legidőigényesebb művelet (ld pl a Trumpeter Hood). Én pl most azzal küszködök ezen a hajón, hogy a kettős Degaussing-kábelt (eredetileg mágneses aknák elleni megoldás) imitáljam 0.3-as drótból körben a hajótesten. Ez kb 3 métert jelent 600 db felfogató bilinccsel... szóval ez tényleg szado-mazoch dolog.
ChevyG 425716 2006. október 25. 10:01
Válasz erre
szerény angol tudásom miatt leirnád nagy vonalakban, hogy mire jutottál?
EDE 425715 2006. október 25. 09:43
Válasz erre
SImi!

Ha még erre jársz, köszi a "parkettázásra" adott válaszod. Azóta sikerült egy sereg képet végignézni a steelnavy.com-on, és úgy nézem elég trendi az eljárás. Én igencsak túlzásnak tartottam, de egyszer elém bukkant egy színes légifotó az egyik Iowa osztályú csatahajóról és megdöbbenésemre feltűnően elkulönültek az egyes falemezek színárnyalatai.
Mindenesetre elég szado-mazoch lehet imitálni.
ChevyG 425714 2006. október 24. 19:27
Válasz erre
abbol a lobogóbol kelene nekem nyomtathato verzio
Kalóz 425713 2006. október 24. 18:22
Válasz erre
A hajó színe valszeg a Sebi által említett világos szürke. A lobogó viszont nem BRIT, hanem cári lobogó. A 778-ban mellékeltem róla képet.
Kalóz
hellodebil 425712 2006. október 24. 16:08
Válasz erre
Csak kiváncsiságból... ha jól látom
-1903-ban Kniaz Potemkin-Tavricheskii ként bocsájtották vizre
-1905-ben Panteleimon névre keresztelték át
-1917-ben Potemkin nevet kapta
-1920-ban Borets za Svobodu lett és végül ez maradt pályafutása végéig a neve
???
érdekes :)
Eddig csak "Hitler Deutschland-járól" tudtam h Lützow lett - joggal, mint később kiderült :)
ChevyG 425711 2006. október 24. 15:16
Válasz erre
huhh, reméltem h nem az a szörnyű fekete-tengeri festés:)
Sebi 425710 2006. október 24. 15:05
Válasz erre
Opál-metál-brutál sárga :D
Komolyra fordítva: egy olyasféle szürke színre tippelek, mint amilyenre az Aurora van festve, amely Péterváron van kiállítva.
Sebi 425709 2006. október 24. 14:57
Válasz erre
ChevyG 425708 2006. október 24. 14:52
Válasz erre
a hajó szinére lennék még kiváncsi!
ChevyG 425707 2006. október 24. 14:52
Válasz erre
Panteleimon_1906_2.jpg méret: 89.9 KB
szoval erröl a képröl volt szó:
Sebi 425706 2006. október 24. 14:43
Válasz erre
Meglehet félreértettelek. Akkor próbáld meg simán, hogy british flag. Annál andráskeresztesebb lobogót talán nem is találsz.
ChevyG 425705 2006. október 24. 14:37
Válasz erre
uhh, félre értettél!

"brit"=András-keresztes:)
Sebi 425704 2006. október 24. 14:01
Válasz erre
Hello !

Íme:

en.wikipedia.org/wiki/British_ensigns

Ha konkrét kulcsszó kell, akkor írj be olyasmit, hogy british naval ensign, jack
ChevyG 425703 2006. október 24. 11:43
Válasz erre
NSVT: lebeszéltem velük!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.