/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
ChevyG 425632 2006. október 11. 23:15
Válasz erre
nekem a mi ahajókon van az hajócsavar, ami repülőn az légcsavar (v turbo légcsavar), ami helikopteren az rotor. propeller angol eredetü szó, légcsavarra tuti használják, de még sok minden másra is!
ChevyG 425631 2006. október 11. 23:13
Válasz erre
fufffuuu, dejo h volt eszem és nem propellert írtam hajócsavar hejjjett! most mekkora cirkusz lenne belőle!!??:D:D
SImi 425630 2006. október 11. 21:23
Válasz erre
Kalóz!
Semmi gond, köszönöm a kijavítást, meg persze a rövid ismertetőt a bronz hajócsavarról.
Volt egy öreg tengerész ismerősöm - Szimon Miklós kapitány(sajnos tavaly meghalt "balesetben") - tőle tudtam, hogy pl ilyen harapós téma köztük a zászló ill. a lobogó fogalma. Szerinte egy hajón nem zászló, hanem lobogó van. Szóval ő ezért "harapott"...
Kalóz 425629 2006. október 11. 20:53
Válasz erre
hellodebil!
Igazad van, ez egy makettes fórum. De ugyanakkor szakmai is, két oknál fogva: szakmai mint makettezés és szakmai, mint hajós témájú topik. És a szakkifejezéseket illik helyesen alkalmazni, vagy legalább is tudni, hogy mit jelent. És néha egy kicsit viccesen is kell venni a dolgokat. Hidd el, néha nem árt mosolyogni (akár magunkon is).
Üdv: Kalóz
Kalóz 425628 2006. október 11. 20:49
Válasz erre
SImi!
Nekem semmi kifogásom a propeller szó ellen hajócsavarként alkalmazva is, de néhány öreg hajós kifejezetten harap rá. Szó szerint! Tulajdonképpen nekik szólt a javítás.
Üdv: Kalóz
SImi 425627 2006. október 11. 15:13
Válasz erre
Ede!
A nagy hadihajók fő fedélzetét a II.VH -ig szivesen borították be fa pallókkal. Az ok gondolom kézenfekvő: nem volt annyira csúszós nedvesen, mint az acél; ill. a korróziónak is ellenállt. Az igaz, hogy egy fafajtát igyekeztek használni az adott hajóhoz (pl teak), de egy fajtán belűl is voltak színbeli eltérések. Meg persze időnként egy-egy pallót ki is kellett cserélni. De - szerintem - drámai eltérés nem volt a pallók színe közt, inkább csak árnyalatbeli.
SImi 425626 2006. október 11. 15:03
Válasz erre
Kalóz!
Teljesen igazad van: minek használunk idegen szavakat, ha van magyar megfelelője???
A német "der propeller", ill. az angol "propeller" szó jelentése: hajócsavar,légcsavar.(Különben valószínűleg görög eredetű szó, bár még nyomozok a pontos eredője iránt.) Pl. a Floating Drydoc's -ban is ezt a szót használják a hajócsavarra.
De mi magyarok vagyunk, tehát helyesebb a "hajócsavar" szó.
EDE 425625 2006. október 11. 13:41
Válasz erre
Ismét bocs!
SImi 676-os hozzászólásánál láttam a képet!
EDE 425624 2006. október 11. 13:40
Válasz erre
Bocs! Igazad van, utólag én is úgy éreztem, hogy ellenségesnek tűnhetett, de tényleg csak a jó szándék vezérelt!
Viszont van egy tényleg szakmai kérdésem az itt társalgó urakhoz: Mi a véleményetek a fedélzet fa burkolatának "parkettázásáról", azaz a világosabb és sötétebb fa lemezek feltűntetéséről? Pl.: SImi rakott fel egy képet:
bismarck model5.jpg a 705-ös hozzászólásban.
hellodebil 425623 2006. október 11. 13:21
Válasz erre
Sztem meg ne menjünk bele, nyelvtani dolgokba, ez egy fórum, nem szakmai szószedet. Egymás szavába belekötni, olyan ellenséges...
EDE 425622 2006. október 11. 12:38
Válasz erre
Bocs, de a repülőgépnek meg légcsavarja van!
ChevyG 425621 2006. október 11. 12:21
Válasz erre
lehet h valakinek segitség, de arra a megállapításra jöttem rá, hogy a számítógépes ventilátorok (főleg a kicsik) nagyon sokoldaluak:
1. nagyon vékony rézdrót található bennük
2. lapátjaikból hajócsavar kreállható
SImi 425620 2006. október 10. 22:18
Válasz erre
Szóval téged a kép fogott meg? Igaz, én is láttam már olyan dobozfedelet, ami megdobogtatta a szívem... Az a lényeg, hogy legyen hozzá kedved. Már hozzá is foghatsz a háttéranyag begyüjtéséhez.
hellodebil 425619 2006. október 10. 21:25
Válasz erre
Bár még nincs kész a Musashi, rövidesen megveszem a Ticonderogát... :) annyira szép a dobozon a kép róla, hogy már rég megfogott, és most h van boltban...
Kalóz 425618 2006. október 10. 20:40
Válasz erre
SImi!
A hajócsavar (bocsi, de propellere a repülőgépnek van. Meg egy dunai hajótípust hívtak így, de nem a hajócsavart) azért készül bronzból, mert sokkal jobban ellenáll a korróziónak más anyagokhoz képest, megfelelő szilárdsággal rendelkezik, valamint jól önthető, pontosan kitölti a formát, és elég kevés utómunkát igényel. Azon kívül egy hajócsavar árában az alapanyag menniysége a kevésbé döntő (a megmunkálás adja az ár nagyobbik hányadát, márha pontos végterméket feltételezünk). Az ár a fentiek miatt nem lényeges, főleg a nagyobb méreteknél van így (egy kis csavar értéke az előállítás olcsóbbsága miatt nem nagy, ott döntő lehet az anyaghányad).
A hetvenes években takarékosságból megpróbálták itthon az öntöttacél hajócsavarokat alkalmazni a bronz helyett, végül is rájöttek, hogy hosszabb távon olcsóbb a bronz. Az alumínium a nagyobb terheléseknél nem jöhet szóba, mert gyakran törik, kis terhelésű csavaroknál azonban használják (pl. vízibusz, kishajók, külmotorok és hasonlók).

Kalóz
hellodebil 425617 2006. október 10. 15:21
Válasz erre
Egyébként a srác munkáiban az a szörnyű, hogy nem is lenne olyan rossz minden makettje, de a rozsdamániája, totálisan elrontja a hajóit. Egyszerüen ilyen nincs...
ChevyG 425616 2006. október 10. 09:38
Válasz erre
érdemes megnézni a kolléga többi munkáit! az összes foltos.
eles 425615 2006. október 10. 08:36
Válasz erre
Sziasztok!

A hajók rendbentartásának alapvetően gyakorlati okai voltak. A tengereken a vízpára az, ami a sivatagogban a finom por. Mindenütt ott van! A leglátványosabb bizonyítéka ennek az, ha megnéztek egy északi vizeken hajózó hajót. Minden egyes kitüremkedésen vastag jág rakódik le. A tengeri páranak van egy rossz tulajdonsága: agresszív sókat hagy maga után, amely a korrodációs faktort jelentősen megemeli és ennek veszélyeire egy vashajón nem kell kitérni. A fából való hajókon is szigorú előírások voltak a napi, heti havi és éves karbantartásokra. Ez alól sok magánkézben lévő kereskedelmi hajó kivétel lehetett, de a hadihajóknál ez kizárt volt. A karbantartás ráadásul a fedélzeti drill egyik eszköze is volt a hosszadalmas, unalmas tengeri utakon.
Ezért azután valóban nem túl életszerű ripityára antikolt csatahajót művelni, bár kihívásnak nem semmi. Akkor már inkább a belövésektől és robbanásoktól tarkított hajótörzs a valószerűbb.

üdv,

LS
hellodebil 425614 2006. október 10. 07:38
Válasz erre
Ebben igazad van! Az a makett, sajnos valóban el van rontva. Nem tisztem mások munkáját kritzálni, de a hajó úgy néz ki a képen, mint amikor egy több hónapja elsüllyedt hajót emeltek ki. A Hood ráadásul békeidőkben az egész világot körbe járta, mint a világ legmonumentálisabb hadihajója, és az angol hadiflotta büszkesége! A Hood pont az a hajó, ami csillogott villogott minden percében a pályafutásának!
Ekkora rozsdafoltok kikötőben (elhanyagolva) is hosszú idő alatt keletkeznek, sőt az teljesen elképzelhetetlen, hogy a felépitmények, ágyútornyok, fedélzet igy nézzen ki. Az újpesti kikötőben ritkán látok ennyire elhanyagolt hajót, pedig azok évek óta ott rozsdásodnak... másfelől nem ezzel van az egyetlen porbléma. A festése alapjában véve el van rontva, leginkább a fényes fetekével!!!
SImi 425613 2006. október 9. 23:04
Válasz erre
ameriHood.jpg méret: 71.4 KB
oellerrefugees.jpg méret: 63.8 KB
Itt egy szörnyű példa!
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/hms/hood-350-cl/cl-index.html
A Hood-ról talán csak a hajógyári képek közt találunk kicsit "rendetlenebbet". Mindenegyes fotón úgy néz ki, mintha a skatulyából húzták volna elő...
SImi 425612 2006. október 9. 22:56
Válasz erre
Köszönöm a dícséretet... de most igazából egy - szerintem - fontos dolgot vetettél fel a koszolással kapcsolatban. Évek óta az agyonrozsdázott, koptatott, koszolt hajókat láthatjuk a különböző kiállításokon. Többek véleménye szerint (Pék György, Sebi stb)és szerintem is ez téves dolog! Egy hajót nem lehet pl egy tankhoz, rohamlöveghez stb hasonlítani, mert ezeket a harcmezőn nem igen festegették, ápolták külsőleg, meg különben is, ha le is festették 10 perc múlva úgyis jó koszos lett. Nem így voltak a hajók! Ezeket még mostoha körülmények közt is igyekeztek tisztán, rendben tartani. Pl a fedélzet felmosását akár naponta többször is elvégették. A hajók gyakori lefestéséhez is ragaszkodtak. Az archiv felvételek közt ritkán látható rozsdás hajó. Ez érthető is, hiszen egy csatahajó - kis túlzással - milliószorta nagyobb értéket képviselt pénzben, mint egy tank... (Ezt nem sértésnek szántam.) Némelyik hajómaketten pedig akkora rozsdafoltok éktelenkednek (néha még a parancsnoki tornyon és a kéményen is!!!), hogy az a valóságban akár 4-5 m-es átmérővel is rendelkezne...
Véleményem szerint tehát a hajókat nem szabad nagyon koszolni, rozsdázni; csak finoman!
hellodebil 425611 2006. október 9. 22:20
Válasz erre
Én értem, és egyetértek veletek! Szerintem a Yamato osztálynál a csavartengely be volt vonva vagy le volt festve a hajócsavar szinére - erről tanúskodnak a képek is - és a lényeg... a Yamato múzeumban kiállitott Yamato, a hajót újszerű állapotban ábrázolja! Nyilván való, hogy egy rozsdás kopottas hajó kevésbé látványos ilyen helyen. Az autókiállitásokon is csillogó villogó gépjárművek vannak. Én nekem nem célom a hajó "öregitése". Én újszerű állapotában szeretném elkésziteni. Egyébként ettől függetlenül, le a kalappal minden makettező előtt, de én nem mélyedek el ennyire a hajó aprólékos elkészitéséeben... most bizonyára megköveztek :D Persze szivesen tenném, de nem érzem annyira fontosnak ezt... És őszintén mondom, Simi Yamatojánál szebbet még sosem láttam!
SImi 425610 2006. október 9. 21:10
Válasz erre
Köszönjük szépen a kimerítő (természetesen nem átvitt értelemben!)magyarázatot! Én is azt gondolom, hogy rézből, vagy bronzból biztosan nem készült a csavartengely. Különben az a kérdés merült fel bennem, hogy miért készül maga a propeller bronzból??? Azért az egy kicsit drága mulatság lehet egy több méteres átmérőnél!
Kalóz 425609 2006. október 9. 21:03
Válasz erre
hellodebil!
Elvileg a tengelyburkolat is készülhet bronzból, azonban ennyire fényes csak gyári állapotban lehetséges (a hajócsavarnál is!). Viszont kétségkívül látványos! És a makettezés egyik célja a látványosság (is)! Tehát, hogy milyenre készíted el a makettedet, az a te dolgod. Neked tetszen, ez a fő! Én sem kifogásként írtam le azt, amit írtam, mindössze annak segítségül, aki nagyon valósághűen akarja elkészíteni a hajóját. Ami persze mindig csak bizonyos kompromisszumokkal lehetséges. Mert tökéletes makett, mint azt SImi nagyon találóan megjegyezte, nem létezik (de azért törekedni kell a megépítésére. Vagy mégsem ...).
Üdv: Klaóz
hellodebil 425608 2006. október 9. 20:33
Válasz erre
Mi hiszünk neked, mert te hajómérnök vagy! Mindenesetre én erre a képre hagyatkoztam, az 1:10-es Yamato-ra... nyilván van vmi oka annak, hogy igy készitették el!
www.oshipee.com/omami/e-photo-yamatomuseum-stern03.htm
Kalóz 425607 2006. október 9. 19:46
Válasz erre
SImi!
A hajócsavarok a valóságban bronzból készülnek, ami a vízben beoxidálódik, tehát egy barnás árnyalatot vesz fel (nem tévesztendő össze a patinával, ami zöld színű!).
A csavartengelyek általában acélból (ritkábban saválló anyagból ill. saválló bevonattal) készülnek, amik a vízben egy feketészürkésbarna árnyalatra korrodálódnak (a saválló fémszínű marad!). Ha kiemelik a hajót a vízből, akkor ez az oxidréteg nem sok idő alatt átmegy rozsdába, aminek a színe, azt hiszem, ismert.
A tengelyeket a hajótest színére a legritkább esetben festik, ill.általában nem festik semmilyen színűre.
A hajótest színére festik viszont a nadrágcsöveket (ez az a tengelynél vastagabb kilépő rész, ami a hajótesthez csatlakozik) mivel azok a test részét képezik. Ugyanilyen színűek az ún bakcsapágyak, ill. tartókonzoljaik (ezek a hajócsavar előtt közvetlenül található elemek). Egyes hajóknál a bakcsapágyház ill. a nadrágcső egybeépül, nem különálló elem.
Ha van kérdés, nyugodtan tegyétek fel, nekem igazán szakmába vág a dolog :)

Kalóz
ChevyG 425606 2006. október 9. 08:21
Válasz erre
az építést kezd a hajtörzsel, amikro az kész van, le is festetted, akkor kezd "rápakolni" a felépitményeket, fegyvereket, stb. ezután jön a korlát építés és az árboc kötelek pótlása. végül, öregités, koszolás.

dióhéjban ennyi a munka menet.
hellodebil 425605 2006. október 9. 07:00
Válasz erre
Én a Yamato muzeumban készült hajóra hagyatkoztam... azon egyszerű oknál fogva, hogy a japánok épitették, és sztem náluk jobban senki nem tudhatja a valóságot :) ... pl a makett és az ott kiállitott 1:10-es hajó közt felfedeztem pár eltérést... a legszembetűnőbb a nagyobbik kormánylapát, ami vizszintesen bordázott, a 350-esen egyszerüen nem igy öntötték ki, pedig nem lett volna túl nagy munka. Én is gondolkodtam azon, hogy a katapultok ill. a daru karját nem épitem majd be, hanem vmi igényesebb kidolgozású alkatrésszel - fotómaratással - készitem el. Azért az olyan gagyi, hogy kis tömör dolgokkal elintézik ezeket a részeket...
ChevyG 425604 2006. október 9. 06:55
Válasz erre
hogy honnan rendelted (szeretem a heller hajókat, és énis szeretnék veni)

SIminek igaza van! Minnél több szakikirodalmat győjts be hozzá, mielött elkezded!
SImi 425603 2006. október 8. 23:36
Válasz erre
Yamato class szines.jpg méret: 112.8 KB
Sajnos egyáltalán nem tökéletes a Yamato-m... hiányzik innen-onnan néhány kapaszkodó, a hátsó fedélzeten lévő sínrendszert is jó volna feljavítani, de sajnos már nem lehet! Sajnos a Skulszky-féle rajzokon nem volt részletes ábrázolása ennek, és csak később találkoztam jó rajzokkal a sínekről.
Szerintem tökéletes hajómodell/makett nem létezik: kisebb hibája szinte biztos, hogy mindegyiknek van, csak legfeljebb a kevésbé szakavatott szemlélő nem tudja, hogy hol van ez. Pl úgy gondolom, hogy a Yamato-témába elég jól beledolgoztam magam és ha látok egy Yamato-t, el tudom dönteni, hogy az jól sikerült-e. De ha pl. mutatnak nekem egy HMS Repulse-t (vagy valamilyen számomra kevésbé ismert hajót), nem biztos, hogy a kevésbé látványos (pl szerelvények, szellőzők meg vannak-e? stb) hibákat észre fogom venni.
Hellodebil!
Úgy láttam, a csavartengelyeket is sárgaréz színre festetted. Először én is, de egy hajós barátom felhívta rá a figyelmem, hogy a hajókon ez sosem készült rézből, ill nem volt ilyen színű. Én végülis a hajótest színére festettem. Az itt lévő szines képen pl rézszínnel adják meg. SZóval mi az igazság???
SImi 425602 2006. október 8. 23:12
Válasz erre
Hát nagy fába vágtad a fejszét... vmi jó rajzok, meg fotók kellenének hozzá - egyszóval gyűjtsd az anyagot - mert csak ezek alapján lehet kis ügyességgel egy hiteles hajót építeni.
hellodebil 425601 2006. október 8. 21:49
Válasz erre
Bár az imént visszanéztem Simi Yamato-ját, hát kicsit szégyenlem magam, nem is ildomos az én hajóm képeit betenni, mikor vki igy eltudja késziteni... mondhatni tökéletes :)
Mégegyszer gratula!
NSVT 425600 2006. október 8. 21:22
Válasz erre
ChevyG 425599 2006. október 8. 21:20
Válasz erre
NSVT 425598 2006. október 8. 18:35
Válasz erre
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy valaki találkozott-e a Heller 1:400-as T-23 Torpedoboot-jával (81011). Erről szeretném kikérni a véleményeteket. Most rendeltem egyet az Alfából, majd november elején érkezik. Az a helyzet, hogy eddig még hajót nem építettem, ez lenne az első, és azt sem tudom, hogy hogyan kezdjek hozzá.
hellodebil 425597 2006. október 8. 17:05
Válasz erre
m-1.JPG méret: 157.8 KB
m-2.JPG méret: 185 KB
m-3.JPG méret: 149 KB
Remélem nem zargatok mindenkit azzal, h kis festések után is beteszek friss képet a makettem alakulásáról... de annyira teccik :) kezd pofás lenni, hogy lefújtam az árbócot, a kéményt - bár annak nem vmi szép a festése, de mostmár igy hagyom...
SSgt_Chris 425596 2006. október 8. 15:34
Válasz erre
SImi! Köszi a képeket, most elraktározom magamnak, s mihelyt ismét összkomfortos lesz a ház (mindeféle felújítás folyik..) rászánom magam a feljavításra...
hellodebil 425595 2006. október 8. 12:26
Válasz erre
Hello Mindenki! Ma kissé szétesve betértem az eurocenterben lévő modell & hobby-ba, és egyből magamhoz tértem :D ... mert Trumpeter 1:350-es hajók érkeztek - nem is kevés - nagyon jó áron! Amit láttam Yorktown, Essex 18700-ért, volt még Kuznetsov meg Nimitz - gondolom drágábbak, az eladó azt mondta, hogy 7 féle hajó érkezett. Én asszem egy Ticodenderogara befizetek majd... bár előbb a Musashival kéne végezni...
SImi 425594 2006. október 7. 23:04
Válasz erre
8.jpg méret: 258.4 KB
10-m?solata.jpg méret: 247.2 KB
bisII.jpg méret: 260.3 KB
bismarck class 2jpg.jpg méret: 67.3 KB
bismarck class 3.jpg méret: 65 KB
bismarck class 11.jpg méret: 56.9 KB
bismarck model5.jpg méret: 45 KB
biz-08.jpg méret: 49 KB
biz-10.jpg méret: 55.9 KB
Itt küldök egy kis anyagot, ha jól átnézed, talán nagyjából "megérted", és szépen ki tudod egészíteni a meglévő kötélzetet. Ha van még valami kérdés, csak írj!
Különben ezt a néhány apróságot leszámítva egész jó lett a Bismarck-od.
SSgt_Chris 425593 2006. október 7. 18:34
Válasz erre
Igaz, jogos, ez fel sem tűnt a nagy igyekezetben, hogy a tornyok talapzata a fedélzettel egyszínű... Majd, ha lesz rá lelkierőm, átmázolom, de retuspisztoly hijján, ecsettel elég volt lekezelni az egészet... Ugyanigy lesz majd a fekete vízvonal, és a kötélzet esetében is.
Köszi az észrevételeket!

Ja SImi! Egy átlátható ábrát nem tudnál küldeni, vagy linkelni az árbócokról???
hellodebil 425592 2006. október 7. 18:07
Válasz erre
Nekem teccik a hajó, főleg a koptatása miatt! Ugyanakkor azt én is kérdem, hogy az ágyútornyok talapzatát miért nem festetted még le? No meg a vizvonatal jelző fekete csik is később kerül fel rá? Egyébként fasza, abból a kittből kihozni ezt, gratula!
SImi 425591 2006. október 7. 15:28
Válasz erre
Bocs, de még tehetnél fel néhány kötelet: pl a főárboc vastag merevítő teljesen hiányoznak... a két árboc közti antennákból is lehetne még egy kicsit több...stb stb
SSgt_Chris 425590 2006. október 7. 13:49
Válasz erre
1:350 a gyártó a méltán ismert és elismert :-))) MiniHobbyModels cég... Még M.óváron vettem az idén...
ChevyG 425589 2006. október 7. 13:45
Válasz erre
SSgt_Chris 425588 2006. október 7. 11:29
Válasz erre
Bismarck_1.jpg méret: 77.8 KB
Bismarck_2.jpg méret: 146.2 KB
Üdv Urak! Már régebben tettem fel képet a félkész Bismarckomról, de most már 99,9%-ban kész, gondoltam megosztom veletek. Lefestettem az alját végre, meg a csíkokat az oldalára, illetve a kötélzet is megvan...
SImi 425587 2006. október 5. 18:11
Válasz erre
Az általam használt Floating Drydoc's c. rajz és fotogyüjteményben szerepel a Missouri modell. Ott csak ennyi infó volt. Csak valószínűsíteni tudom, hogy amolyan "reklámanyagnak" szánta a tervező cég.
ChevyG 425586 2006. október 5. 14:54
Válasz erre
lehet találni adatokat? pl milyen súlyú, méretei, készités ideje, felhasznált anyagok és technológiák, mennyien csinálták, stb
SImi 425585 2006. október 5. 14:34
Válasz erre
Közben annyit sikerült megtudni erről az Iowa 1/48-as modellről, hogy ezt ill. a másik 3 testvérhajó modelljét a tervező cég, a Gibbs&Cox of New York készítette és 1950-re lettek készek. Valószínűleg ők adományozták Iowa államnak. Az 1/48-as USS Missouri ebből a sorozatból pedig a washingtoni Haditengerészeti Múzeumban látható. A hajók festése a készítés idejét, a háború utáni éveket idézi. Ha valaki arra jár, feltétlenűl nézze meg!
ChevyG 425584 2006. október 5. 14:33
Válasz erre
az idei katalógusban tuti nincs:(
ChevyG 425583 2006. október 5. 14:32
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.