/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Tibor 369641 2008. november 17. 17:43
Válasz erre
Szia Tibor!
'85-ben a vonaton találkozhattunk, mert ha jól emlékszem egy szerelvényen utaztunk a taszári kolegákkal. Mi Asalukban, illetve a Lőtér harcálláspontján Viskán voltunk. Én konkrétan ott az rt.dd. hdm. főtiszti és egyben dd.pk.-i tolmács szerepkörben. Persze lehet, hogy a hajózók nem vonatoztak? Ebben már nem vagyok biztos.
Jó egészséget!
Tibor
dudus 369640 2008. november 17. 17:36
Válasz erre
Szia Tibor!
Köszönöm ,hogy magadról ilyen kimerítően írtál.
Örülök,hogy 85-ben Asztrahányban jártál, mert akkor bíztos,hogy találkoztunk
Üdv H.tibor
,
Tibor 369639 2008. november 17. 15:48
Válasz erre
Sainz!
Kösz a két fotót, de ha még lenne azt külön is megköszönném.
Tibor
sainz 369638 2008. november 17. 15:41
Válasz erre
f1
f1
f2
f2

Így hirtelen ennyi.
Nem a legjobbak, majd este körülnézek még otthon a gépen.
Tibor 369637 2008. november 17. 14:07
Válasz erre
Sainz!
Tényleg ebből a fél hátulnézetből úgy tűnik ő az. Kinyomtatom és valahogy eljuttatom hozzá.
Üdv.: Tibor
Tibor 369636 2008. november 17. 14:04
Válasz erre
Monox!
Ha olvasod ezt és van fotód (vagy valaki másnak) a Mig-21F-13 kiengedett szárny fékszárnyról, tedd közzé légyszi.
Tibor
sainz 369635 2008. november 17. 11:49
Válasz erre
000047_resize
000047_resize

Tibor!

Ha Mosonyi Jánossal van kapcsolatod, küldd el ezt a fotót neki.
Taszári vitézek egybehangzóan állítják, hogy ő sakkozik a képen Acsai Gyurival(+).
Gondolom örülni fog a képnek.
Balról Beke Józsi kibicel.
A helyszín Asztrahany, 1985 Sztrelba.
Tibor 369634 2008. november 17. 09:05
Válasz erre
Szervusz Druszám!
Először is köszönöm, hogy válaszoltál. Jártam elég sokszor Taszáron, de az rt. zászlóaljnál. Tóth Gyuri, Veres Laci voltak akkor a ZPK-k.
Egyébként 1980-ig Debrecenben az LKK-nál (Elkán cég) okítottam, aztán nyelvi előkészítő, aztán 1981-84 Kalinyin akadémia.
'84 nyara: 6. h. rt. zlj. TÖF Miskolc
'85 nyara: Sztrelba Viskán
'85 őszétől '90 őszéig: 5. h. rt. zlj. Parancsnok Kecskemét
'90 őszétől 96.-ig 54. h. rt. dd. Pság TÖF, aztán PKH Veszprém
'96-tól 2004.-ig Hdt., LEP, LP, Lé.Vezérkar (volt az minden) Kiképzési főnökség Veszprém
Ismeretségem az előbb említett urakkal innen eredeztethető, illetve a veszprémi veterán repülők egyesületétől.
2004. máj. 1-től nyugdíj.
Egyébként Czigler Gyurival régen nem találkoztam, Mosonyi Janival kb. 1 hónapja, Zsaruval gyakorlatilag naponta.
Volt szerencsém Kositzky Attillához, Balogh Imréhez, Talla Pistához, Sági "Zsiga" Jancsihoz, de Gőgös Ottóhoz és még sokan másokhoz.
Nos ennyi. Üdvözlettel: Tibor
dudus 369633 2008. november 17. 08:41
Válasz erre
Kedves druszám!
Kérésednek örömmel teszek eleget.Tekintettel arra,hogy az általad említett cimbik nekem is kedves barátaim.Én a taszári 2. szd örökös tagja,később rep.-vez voltam 1990-ben mentem nyugdíjba.Korosztályilag a kossitzky féle csoporttal végeztem.Írjál te is magadról!
Üdv:Hajdu Tibor Kaposvár.
Az Email-címemet meg tudod.
Tibor 369632 2008. november 17. 08:25
Válasz erre
Javítás: Nem Magy Jani, hanem Nagy Jani
Tibor 369631 2008. november 17. 08:23
Válasz erre
Tisztelt Dudus!
Az előző hozzászólásod utolsó sora inspirál arra, meg az eddigi hozzászólásaid, hogy tisztelettel megkérdezzelek: Nem írnád meg a rendes "polgári" neved. Sajnos nem regisztráltál, de lehet, hogy vannak közös ismerőeink a seregből. Pl. Czigler Gyuri, Mosonyi Jani, vagy éppen Zsaru (Magy Jani)
Üdvözlettel: Borsody Tibor
dudus 369630 2008. november 17. 08:16
Válasz erre
Szia sainz.
Hallottam az esetről,az oroszok mínden lövészeten felhozták,mínt biztonsági előírások súlyos megsértőit.A dolog nagyon egyszerü.A vezér késlekedett a támadásból való kiválással,a kisérő nemgyőződött meg,hogy a vezér kiment a rakéta befogási zónájából és indított.Az infra rakéta értelem szerüen a hozzá közelebb lévő erősebb impulzusu .élra ment.
Valamikor a 70-es években volt Lengyel-CSehMagyar közös gyakorlat,azidőtájt ez rendszeres volt.Mia cseheknél dolgozt ők meg Taszárról.
Egy ilyen atrakció esetén történt,hogy a cseh vadász lelőtte a lengyelt.
A többít, majd bor mellett.
Üdv.Tibor.
Tibcsi 369629 2008. november 17. 08:03
Válasz erre
Fijjug, :)

Pontosan mit takar az "500-as gyakorlatok" kifejezés?

Tibcsi
Tibor 369628 2008. november 17. 06:10
Válasz erre
Jó reggelt!
Erről a kubai ügyről én is hallottam 1985-ben a Sztrelbán Viskán!
Üdv.: Tibor
sainz 369627 2008. november 16. 21:32
Válasz erre
014
014

Dudus Köszönjük!

Ezek azok a mai napig misztikus dolgok - legalábbis a magamfajtának - amikről éjszakákat tudnék átbeszélgetni(hallgatni).

A hordók aljáról a seprőt, no meg a legendákat majd közösen kiszűrjük, hogy csak a tények maradjanak...:))

Más:
Nálad fiatalabb hajózók mesélték nekem, hogy Asztrahanyban az eligazításokon az oroszok mindig példálóztak egy kubai sráccal, aki kísérőként lelőtte a vezérét.
Nem tudsz véletlenül konkrétumokat erről az eseményről ?
dudus 369626 2008. november 16. 20:56
Válasz erre
A manőverező léharc program HVHU előttvégre kellett hajtani az UBMEgyakorlatokat,amalyelyek során a hajózó elsajátította minden magasságon egyedül, majd szigorúan mehatározott kötelékben a műrepülési figurákat.Ezek eltértek a klasszikusan megszokott előzőleg már jól begyakorolt végrehajtási formától.A kötelék összetételét parancsban rögzítették ezen változtatni nem lehetett,ha valaki hiányzott a feladat elmaradt.A gyakorlatokat az a hajózó kezdhette el aki 1000 óra re
idővel rendelkezett.
A programot végrehajtó hajózókra külön utasítások vonatkoztak.Megvolt határozva a repülések száma nemcsak az adott,hanem a soron következő napra is.A dokinak pihenőhelyet kelleett biztosítani a hajózónak,hogy leszállás után lefeküdjön,
nade majd elmondom,ha eljössz bort fejteni.
Nemtudom,hogy mikor kezdődött a progra, de míndhárom ezrednél nagyjából egyidőben.
A hajózó naplóm szerint 78.06.07-én hajtottam végre az első UBME-492sz.gyakorlatot.
Valóban megterhelő,nehéz múnka volt,de én úgy gondolom,hogy,akit kijelöltek valamennyien büszkék voltak rá, hogy a "mester" szd.-ban repülnek.
Aki azt mondta,hogy a szovjeteknél mindenki ki volt képezve erre a feladatra szerintem azt sem tudja, hogy miről beszélünk.
Nemtudok róla,hogy valaki járt volna a SzU-ban.
Ismereteim szerintaz Amerikai TOP-GUN iskolaaz,ahol kezdődött az ilyen fajta kiképzés
Erről is majd szóban többet.
sainz 369625 2008. november 16. 18:00
Válasz erre
Elsumákolásra konkrétan ex-kecskeméti ezredparancsnok mondta nekem, hogy a SZARPP kiértékelésénél hunytak szemet sokszor, ha a g-k nem érték el a megkövetelt szintet.
Korosabb pilótáknál, illetve oktatóknál, ha már a napi sokadik ilyen feladatot repülték.
Egyszerűen fizikailag akkora leterheltséget jelentett, ha már a harmadik ilyen feladatot repülte valaki, amit nem mindenkinek a szervezete "tolerált"...

Laikusként egyébként azt gondolom, a vadászpilótának ez volt a repülés sava-borsa, mégis, akiket megkérdeztem erről, többen is azt mondták - nem kedvelték, túlságosan megterhelőnek, veszélyesnek ítélték ezeket az 500-as gyakorlatokat.

Dudus!
Emlékszel esetleg az évszámra, mikor kezdte a PF-század az 500-asok végrehajtását ?
Szóbeszéd szinten több pilótától hallottam már, hogy közületek hatan kint voltak a Szu-ban Mari repterén, ahol Vietnámot, Közel-Keletet megjárt orosz pilóták dolgozták ki ezeket a gyakorlatokat.
Ők néhány hétig kint repültek, gyakorolták a szovjetekkel közösen, aztán amikor hazajöttek ők indították el a programot itthon.
Sajnos évszámot, neveket még nem sikerült beazonosítani...

Az is érdekes, hogy ezredenként csupán egy század repülte ezeket a gyakorlatokat.
Sármelléki, tököli orosz pilóták elmondása szerint náluk mindhárom századnak kötelező volt ez, minden más feladatot háttérbe szorított.
Sajnos azok az oroszok akikkel kapcsolatban vagyok mindannyian a 80-as években repültek itt, így náluk sem sikerült(még) kideríteni mikor, hogyan indult be ez a program.
dudus 369624 2008. november 16. 17:06
Válasz erre
Szia Sainz! Nem ismétlem, amit leírtál az 500-as gyakorlatokkal kapcsolat,mert ismereteid majdnem tökéletesek.Elsumákolni nem volt érdemes, mert ezeket a gyakorlatokat a fekete doboz, helyesen SZARPP alapján kiértékelték és a repülési laphoz csatolva tárolni kellett.
A végrehajtáshoz annyít,hogy volt olyan gyakorlat,hogy az utánégetőt csak a futó engedés előtt kapcsoltuk ki.Folyamatosan égett a fáklya a függőleges figurák lemenő ágában is.Ezeket a gyakorlatokat a repülőtér felett hajtottuk végre így is alig maradt üzemanyag.
A CSRT-mi ezeknél a gyakorlatoknál nem hasz náltuk.
Üdv Tibor
sainz 369623 2008. november 16. 12:43
Válasz erre
Üdv Dudus!

Több pilótától is hallottam, hogy voltak olyan gyakorlatok az 500-as sorozatban, amit sokan próbáltak "elsumákolni" kicsit, egyszerűen nem a könyv szerint húzták, annyira megterhelő volt fizikailag...

Ha jól emlékszem - sajnos nem írtam le magamnak aznap este, amikor hallottam, így lehet nem pontos - volt olyan alig negyedórás feladat, amiben az átlagos túlterhelés el kellett hogy érje az 5.5g-t !
Felszállás után rögtön 360 fokos vízszintes fordulóval kezdődött, teljes utánégetéssel...persze én gyakorlatszámokat nem tudok.

A bis-en használtátok a CsR-t is ezeknél a manővereknél ?
dudus 369622 2008. november 16. 11:50
Válasz erre
Szia Sainz!
A Pf század kezdte, majd amikor a Pf-eket kivonták a hadból a mi századunk a 2.szd. vettük át a manőverező légiharc kiképzést és ez úgy tudom így is maradt.
Nemtudom, hogy a híres Gerecsei favágás után folytatták-e egyáltalán ezt a programo,hisz a kikézettek, meg az oktatók mínd leszereltek.
sainz 369621 2008. november 15. 13:15
Válasz erre
dudus!

Az 500-as gyakorlatsorozat csak a MiG-21bis-en indult be Taszáron, vagy már korábban az MF-en és a 21F-13-ason is repültétek azokat a gyakorlatokat ?
dudus 369620 2008. november 14. 22:28
Válasz erre
Én úgy gondolom,hogy nem az oroszokon múlott,hogy mi nem ismertük ezt az insztrukciát.Nem titkolták előlünk tanulmányozhattuk.Akinek lépnie kellett volna ez ügyben annak az volt a véleménye, mert még nem repülte a tipust,hogy ugyanolyan 21-es, mint az MF csak ujjabb.
A függőleges figurák beviteli sebessége felfele ezer lefele ötszáz nem kell ezt variálni.
Így aztán nem is lett variálva.Legalábbis, amíg én szolgáltam1990-ig.
Utánna lehet,hogy változás történt,de kétlem.
sainz 369619 2008. november 14. 20:06
Válasz erre
Kösz dudus !

" Azt viszont tudom,
hogy volt egy rgv utasítás, amelyik soha nem lett magyarra lefordítva. "

Ez azt jelenti, hogy olyan dolgokat tartalmazott az az rgv.utasítás, amiről itthon senki sem tudott ?
Itthon nem tanították, itthon nem tartalmazta a kiképzés ?

Érdekes...
Az Armavirban végzettek kezében 1968-ben megfordult egy 120 oldalas könyv(rgv. ut?), ami nagyon részletesen taglalta, mit nem szabad, és mit kell tenni légiharcban a Mirage III-al szemben, külön kivesézte mindezt a MiG-17 és a 21-es szempontjából is.
A 67-es arab-izraeli háború tapasztalatai alapján, frissiben "vérrel-íródott" knyíga volt.
Sokat kérdezősködtem utána, úgy tűnik csak a PVO iskola negyedik évfolyamán volt ez tananyag, Krasznodarban, Kusóban nem.
Taszárra eljutott ez az "anyag" ?
dudus 369618 2008. november 13. 15:09
Válasz erre
Szia sainz!
Gyuriék a második csoport volt.Az elsőnek átképzettek:Paár F.Mokánszki L. Kovács A.
Mosonyi J.Krista I. Nagy D. Hajdu T.
Nem emlékszem,hogy titkosabb lett volna a többitől,nem emlékszem.Azt viszont tudom,
hogy volt egy rgv utasítás, amelyik soha nem lett magyarra lefordítva.Amikor RSZBN
átképzésen volta Kusóban találkoztam vele .Alapvetően a CSR-el való manőverező
légiharc meg a légiharc rakéta alalmazását tartalmazta.
sainz 369617 2008. november 12. 21:04
Válasz erre
Untitled-Scanned-40
Untitled-Scanned-40

Kösz dudus !

Ahogy én hallottam, 75-ben a 21bis olyan titkos volt itthon, hogy még a családnak sem volt szabad említeni...

Ezt a fotót Czigler Gyuritól kaptam.
Ők is veled voltak kint, vagy ez a későbbi bis-átképzős csoport ?
notarius 369616 2008. november 12. 20:31
Válasz erre
A dupla sín az R-60-hoz (APU-60-2) ugye nálunk nem lett rendszeresítve a bisz-hez?
dudus 369615 2008. november 12. 19:58
Válasz erre
Szia Sainz!Véletlenül kalandoztam el a M.Légierő lapra, ahol megtaláltam hozzám intézett kérdésedet.Válasz:1975 juniusban a legelső csoportban vettem részt bisz átképzésen.Kezdettől fogva rendszeresítve volt az R13M, az R-3r az R-60-as lehet, hogy volt,de pilon a függesztéshez szerintem valamikor a 80-as években érkeztek meg.
Az említett rakétákkal Asztrahányban századlövészeten 8 azaz nyolc misenyt lőttünk le9 rakétával.Nyolc is elég lett volna, de a Pipu azt mondta, hogy olyan szar egy rakétával leszállni.Valamikor 77 nyarán volt ez a lövészet.
t
PETI 369614 2008. november 12. 13:22
Válasz erre
Lenne mit javítani, de óvatosan kellene... Nem kéne eltűntetni eredeti festéseket egy "régi-új" festés miatt. Inkább óvni kéne az eredetit. Ráadásul azok a gépek, amiket átfestenek, hamarabb lepusztulnak...
Monox 369613 2008. november 12. 07:20
Válasz erre
Azt majd a rendelkezésre álló pénzkeret fogja megadni. Konkrétan még nem tudni, de a Mi-4-es lesz az első, amit átfestenek. Éppenséggel lenni mit javítani az állományon az tény.
Monox 369612 2008. november 12. 07:17
Válasz erre
5-6 éve azaz 2002-ben a tanhangárba valóban 3 fémszínű gép (816,1512,9512) és a 328-as Mi-8T volt. (Plusz a sok ketyere).

A torony mögötti nagyhangárban (nem tudom mi volt akkor a hivatalos neve - sőt ma sem) volt:
- 3537, 3732 és 3945-ös 75A,
- 0465-ös MiG-21UM
- 10420-as Mi-8T
- 12-es MiG-23MF
- 03-as SzU-22M3
- Saab Lansen
- 016-os Albatrosz
- 01-es Jak-52
- 96+27-es ex-NDK-s Mi-24V

A ketyerék között pedig egy olyan érdekesség mint például a balaeset szenvedett 4029-es 75A kabinja.

A hangárt azóta kiürítették.
A 01-es Jak, a német helikopter, a -21UM és a kabin tartózkodási helye ismeretlen.
PETI 369611 2008. november 12. 07:12
Válasz erre
Monox!

A Mi-4 melletti néhány másik gép konkrétan melyik lesz?
Tibcsi 369610 2008. november 12. 06:13
Válasz erre
Bocsi, nem olvastam végig a hozzászólásodat... a kérdésemre választ kaptam. :)
Tibcsi 369609 2008. november 12. 06:11
Válasz erre
Szia Monox,

Lehetséges, hogy 5-6 éve más volt a tanhangár összetétele? Én három MiG-21-re és egy Minyóra emlékszem (legalábbis amik nagyjából egészben voltak). Egy másik hangárban volt egy MiG-23-as, egy Szu-22, egy Mi-24-es, egy Alba és egy Lansen. A Lansen azt hiszem, akkoriban érkezett.
Tibor 369608 2008. november 12. 05:49
Válasz erre
Jó reggelt Monox!
Nagyon korrekt az ismertetőd. Sok ilyesmi kellene a fórumon mindannyiunk örömére.
Már csak a tavaszt kell kivárni és irány Szolnok. Ja meg egy belépő se volna rossz a lakótanyába. Talán Lamos ddtbk úr segítene ebben, vagy a veterán repülők.
Üdv.: Tibor
sainz 369607 2008. november 12. 00:58
Válasz erre
Rumcájsz!

Igen,igen.
Megint hitványul fogalmaztam...
Monox 369606 2008. november 11. 22:07
Válasz erre
Na akkor számoljunk!

A tanhangárban 2007-ben:

- A 816-os F-13-as csontváz
- A 3732-es 75A
- A 119-es Mi-24D
- A 10420-as Mi-8T és egy rakás metszet, hajtómű és számtalan egyéb ketyere volt.

A hangár melletti részen kerítéssel lezárva:

- 03-as Szu-22M3
- 12-es MiG-23MF
- Oldalszám nélküli (de amúgy 116-os oldalszámú) L-39
- 4605-ös MiG-21MF
- 4606-os MiG-21MF
- 3537-es 75A
- 328-as Mi-8T
- 1512-es MiG-21PF

Régen itt álltak a 808,824,2311-es F-13-asok, ebből mára már csak a 2311-esnek van nyoma a Jurassic Parkban.

A 9512-es MF és 3945-ös 75A, 2004 nyarán lett kivontatva a hangárból a Múzeumba. (Tibcsi képe még a hangáros időket idézi)
A 1512-es PF-et is nagyjából azóta vontatják, de még nem érkezett meg a Múzeumba.
A 406-os PF nemsokára darabáruként fogja végezni. Jelenleg NINCS a Múzeumban megtekinthető MiG-21PF, sem selejt, sem jó állapotú.

Érkezni fog nemsokára a 10439-es Mi-8T.
2010-ben a Cápeti és a másik két taszári gép.
A Mi-4-es festését nemsokára eredeti magyar színekkel fogják helyre állítani, néhány másik géppeével együtt.
Daala 369605 2008. november 11. 21:46
Válasz erre
Ja, én is ezen a gépen vizsgáztam TTS-en!
Nyugger 369604 2008. november 11. 19:26
Válasz erre
mig-21mf-9512 !
Tibcsi 369603 2008. november 11. 19:19
Válasz erre
Szolnok
Szolnok

Itt a kép róla. Meg tudja valaki erről állapítani az altipust? :)
Rumcájsz_52 369602 2008. november 11. 17:46
Válasz erre
sainz
Csak a rakéta-sineket dobhatta le a pilonokról, maguk a pilonok ugyanis fixen fel vannak szerelve a szárnyakra, nem ledobhatóak /ugyanigy a póttartály-gerenda is/.
PETI 369601 2008. november 11. 16:11
Válasz erre
Nem tudom, én MF-et nem emléxem, hogy láttam volna...
Tibcsi 369600 2008. november 11. 14:37
Válasz erre
Az MF-et én MF-nek néztem. Az oldalszámára nem emlékszem, de az biztos, hogy ezüst festése volt, nem teflonszürke és nem is natúr fém. Bele is ültem... naná! :))
Tibor 369599 2008. november 11. 13:57
Válasz erre
Fiúk!
A szolnoki tanhangárban a MIG-21F-13 tavaly még száz zázalék, hogy ott volt, mert sikerült egy sorozat részletképet szereznem róla, valóban rendesen levetkőztetett, de nagyon jó állapotban. (816 o.sz.)
Üdv.: Tibor
PETI 369598 2008. november 11. 13:31
Válasz erre
F-13 biztos, az MF inkább bisz lesz, UM is van, de ki tudja, hogy éppen most mi van. Van egy szolnoki barátom, esetleg megkérdezhetem. A makettversenyen meg úgyis kiderülnek az ilyesmik... :)
Tibcsi 369597 2008. november 11. 12:59
Válasz erre
Szolnokon a tanhangárban három 21-esre emlékszem: egy F-13 eléggé megbontva, egy MF és a harmadik (ha jól emlékszem) egy PF volt. Ennek kb. 5-6 éve lehetett. Tud valaki konkrétumot?
Yeagger 369596 2008. november 11. 12:59
Válasz erre
Hali PETI!
Van szolnokon egy darab. Nézd csak meg a honlapjukon. De azt írják abból nem
nagyon lesz kiállítható gép.:(
PETI 369595 2008. november 11. 12:43
Válasz erre
Monox!

A szolnokiaknál nincs a múzeumban is egy lepukkant példány?
Yeagger 369594 2008. november 11. 12:38
Válasz erre
gear 1
gear 1
gear 2
gear 2
cockpit3
cockpit3
gear 5
gear 5

Na még egy két pikcsörz!:))
Srácok az 506-ost tudom hol van éppen. Az asztalomon pihen!:PPP
Yeagger 369593 2008. november 11. 12:29
Válasz erre
cockpit 1
cockpit 1
Mig-21 PF
Mig-21 PF
Mig-21 PF 2
Mig-21 PF 2
cockpit 1
cockpit 1

Ha már a PF-ekről van szó! Úgynézki lassan teljesen elkészül a kicsike!:)
sainz 369592 2008. november 11. 12:17
Válasz erre
Monox!

Igénybe vettem a telefonos segítséget...:)

A képen jobb szélen álló alak Kovencz József.
Sármelléken kezdett MiG-15-ön, An-26-ról ment nyugdíjba.
Az ő nevéhez fűződik egy "esemény" a 21F-13 átképzésen - leszállásnál fékernyőnyitás helyett ledobta a szárnypilonokat.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.