/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Monox 369591 2008. november 11. 09:40
Válasz erre
Sainz:

Érdekes kérdés, két helyen kétféleképp van írva a neve, de az tuti, hogy őrnagyi rangban, ezred légilövész beosztásban volt akkor. A képen balról a harmadik.

Tibor:

A 406-os a hasraszállás után tanműhelybe került, majd amikor onnan is kiszuperálták, akkor vontatták ki a múzeumi részre, hátra. Ma már nincs ott, visszavitték a kerítésen belülre, de az állpotát elnézve azt hiszem ennek a gépnek már csak egy útja van hátra...
Tibor 369589 2008. november 11. 05:12
Válasz erre
Üdv!
Kösz az infót és a fotót. Közben én is szétnéztem és a szolnoki repülőmúzeum leltárában szerepel a 406 roncsként.
Tibor
sainz 369588 2008. november 10. 22:05
Válasz erre
Monox!

Megbocsájthatatlan...:))

A bal szélen álló alakot nem tudod kicsoda ?
Konvencz vagy Kovencz ?
Monox 369587 2008. november 10. 21:54
Válasz erre
Pict8906
Pict8906

Na, szóval itt a kép.
Monox 369586 2008. november 10. 21:53
Válasz erre
Tibor!

Ma Magyarországon két darab PF van. Az egyik az egykori 505-ös a taszári skanzenban van/volt, a másik ma is a 1512-es számra hallgató társa gyakorlatilag az ipari javítás utáni állapotában áll a szabad ég alatt Szolnokon - laktanyán belül. Lásd a képet.
Monox 369585 2008. november 10. 21:45
Válasz erre
Sainz, bocsi de...

Az első Krasznodari átképzés 1961. március 7-től Június 27.-ig tartott. A képen valóban Paár és Konvencz örnagyok láthatóak.
sainz 369584 2008. november 10. 19:07
Válasz erre
Untitled-Scanned-45_resize
Untitled-Scanned-...

Keresem azokat a hajózókat, akik a legendás első MiG-21F-13 átképzésen részt vettek Krasznodarban 1962-ben.
Illetve kapcsolatot bárkivel, aki fotókkal, információkkal rendelkezik erről az eseményről...
fotó:
xy, orosz oktató, Paár Ferenc, Kovencz József(?)
Tibor 369583 2008. november 10. 18:12
Válasz erre
Fiúk!
Szerintem a PF-ket Kecskeméten, a KÖRÜ-ben szétvágták. Saját szememmel láttam a KÖRÜ udvarán egy csomó szétvágott gépet, majdnem sírógörcsöt kaptam. Egyáltalán van még idehaza valahol belőlük mutatóba?
Üdv.: Tibor
Monox 369582 2008. november 10. 09:24
Válasz erre
Van egyéb érdekesség is. Például, hogy az egykori 1514-es-ről hová lett a festés. Ez a dilemma megvan az 1602-es esetében is amit állítólag elvittek a jenkik. Lehet, hogy a 1514-est is el akarták, csak nem jött össze? Ráadásul a kék 10-es is formailag azonos volt a magyar számokéval, a színét kivéve. Valamit nagyon el akartak titkolni, v. valaki nagyon dilettáns lehetett...
RonnieFrown 369581 2008. november 9. 22:52
Válasz erre
A videot sem lenne rossz megszerezni.
sainz 369580 2008. november 9. 22:47
Válasz erre
56x
56x

R-60 a MiG-21PFM-en ?
Nekem ez új...

NDK gép fotója Asztrahanyban 1984 vagy 89.
Nyugger 369579 2008. november 9. 21:13
Válasz erre
Monox,
Köszi, elolvastam.
"Az oldalszámok "eltorzítására" azért volt szükség, mert az elhárítás "azt gondolta", hogy így nem lesz kideríthető a gépek eredete, valamint a felségjelzés is el lett távolítva." Ezt viszont az akkor már élő,/1990 november/ aláírt CFE szerződés mellett nem nagyon hiszem el, hogy egy esetleges ellenőrzés bevette volna. Továbbra is talányos a kék szám.
RonnieFrown 369578 2008. november 9. 21:11
Válasz erre
Nekem volt egy repszerk tanarom a Kossuthban aki Kecson volt mernok. Meselte, hogy megtevesztesnek lettek atfestve a gepek, sot neki kellett utananezni hogyan neznek ki pontosan a kinai, vagy koreai felsegjelek. Arra mar nem emlekszem, hogy aztan ezek a felsegjelek felkerultek e az eladott gepekre, vagy sem.
Monox 369577 2008. november 9. 20:14
Válasz erre
Nyugger, nézd meg ezt a topicot az 1727-es bejegyzéstől a témában. A 19-es oldalon van, v. kattints az itt lévő előzményre.
Nyugger 369576 2008. november 9. 12:26
Válasz erre
Pontos infóm nincs, az elfogadható az volt, hogy elakarták adni több más 21PF-el egyetembe de a 'magas' politika beszólt .
migi 369575 2008. november 9. 11:49
Válasz erre
De szeretném tudni miért lett kék 10 a gép ,
Nyugger 369574 2008. november 9. 11:43
Válasz erre
MiG-21PF  Kecskemet
MiG-21PF Kecskemet

Yeagger!

Sajnos ezt a gépet szétvágták.
Yeagger 369573 2008. november 9. 11:03
Válasz erre
Múltkor találkoztam vele a neten:)))Vmellik múzéumba villognak vele.
migi 369572 2008. november 8. 22:55
Válasz erre
Helyesbitek : az ismeretlen okból lett 10 oldalszámú gépről találtam ezt a képet
migi 369571 2008. november 8. 22:53
Válasz erre
PF
PF

Szerintem ez Magyar gép
migi 369570 2008. november 8. 22:15
Válasz erre
Szia Laci
Mert lehet hogy a szerelő balkezes volt és külön gyártottak neki egyet .
mig23papa 369569 2008. november 8. 21:15
Válasz erre
migi

a létra is a "másik" oldalon van :-)
Yeagger 369568 2008. november 8. 11:25
Válasz erre
Yeagger 369567 2008. november 8. 11:03
Válasz erre
Hali Opetrovics!
Írok neked mailt mi a fejlemény a clubbal. Majd válaszolj rá légyszi!
Üdv!
Yeagger 369566 2008. november 8. 11:01
Válasz erre
Köszi Tibor!

Jól néznek ki a rajzok! Találtam én is majd felteszem őket hátha kell még valakinek.
Tibcsi 369565 2008. november 8. 10:31
Válasz erre
Mindamellett igazad van a nagylátószögű objektívvel kapcsolatban. Csak apróbetűs jegyzet akart lenni. :)
Tibcsi 369564 2008. november 8. 10:27
Válasz erre
Ja, de az MF és a bis pitot egyébként sem nyílegyenes. Két "törés" van rajta. A makettgyártók előszeretettel el szokták felejteni ezt.
levix 369563 2008. november 8. 10:17
Válasz erre
forum.army.lv/viewtopic.php

Két Exprintes 21-es könyv.
levix 369562 2008. november 8. 10:15
Válasz erre
A nagylátószögű obi miatt torzít a kép! Azért "görbe" a pitot.
migi 369561 2008. november 8. 09:01
Válasz erre
131_2
131_2
tn_800x600_78000_68481_magyar_pf_festes
tn_800x600_78000_684...

tessék ezek PF-ek
Tibor 369560 2008. november 8. 05:57
Válasz erre
503-1
503-1
504-1
504-1

T. Yeagger!
A http://horac.freeweb.hu lapon van a Mig-21F-13 közé elrejtve. Kicsit szerkeszteni kell a többivel, mivel csak a különbséget adja. Mellékelek két képet is valahonnan a netről.
Üdv.: Tibor
sainz 369559 2008. november 8. 00:31
Válasz erre
Üdv az éjszakás műszaknak..:)
sainz 369558 2008. november 8. 00:30
Válasz erre
122904_97050_img389
122904_97050_img389

Most már csak a pitot görbe...:))
levix 369557 2008. november 8. 00:28
Válasz erre
122904_97050_img389
122904_97050_img389

Azért furcsa mert tükrözve van. Fordítva tették be a negatívot a szkennerbe.
migi 369556 2008. november 7. 23:32
Válasz erre
0_654_4fe9bf94_L.jpeg
0_654_4fe9bf94_L....
0_655_7183a98_L.jpeg
0_655_7183a98_L.jpeg
0_7d4_aac60fed_L.jpeg
0_7d4_aac60fed_L....
mig21bisba_12
mig21bisba_12

Pár kép még erről az SMT gépről , az utolsó képen számomra fura helyen van a pitótcső vagy megint én nem tudok valamit ?
opetrovics 369555 2008. november 7. 16:43
Válasz erre
Szia Yeagger,

Az adatlapomra teszek képet.

Üdv:

opetrovics
Yeagger 369554 2008. november 7. 14:21
Válasz erre
Hali Evribady!
Nincsen valamelyikőtöknek gépen Mig-21 PF 3nézeti rajz? Ollan jól mutatna a géphez:))
sainz 369553 2008. november 5. 12:41
Válasz erre
Papíron egyedül a MiG-21MT modifikációból készült nagyon kevés - mindössze 15 db.
A MiG-21F-ből 93 db, az összes többi százas vagy ezres nagyságrendben jött le a gyártósorokról.
Hangsúlyozom hogy papíron.
De én már egyre kevésbé hiszek ezeknek az írásos dokumentumoknak.
Yeagger 369552 2008. november 5. 10:40
Válasz erre
Borisz!
Már olvastam olyanról, h mivel "ezernyi" alváltozat készült ezek között volt olyan
is ami kisebb példányszámban készült. Most csak úgy hasraütöttem és mondok egy számot
példul 40-es példányszám. Sainz javíts ki ha esetleg hülyeséget írtam de már
hallottam illenről:)))
Nyugger 369551 2008. november 5. 09:22
Válasz erre
MiG-21PF-501 1990.08.19.
MiG-21PF-501 1990.08...

Jogos a taps... egy év azért sok idő! Elnézést. A képre írt dátumot előbb is megnézhettem volna.
'Valóban megtörténhet olyan, hogy egy egész repülőgépet a becsapódás helyszínén hagynak?' Ez így nem igaz, ebben az esetben a roncsok mélyebbre fúrodott darabjainak a kiemelése maradt el, nagy területet talajvízmenetesíteni kellett volna hogy kiemelhessék.
Monox 369550 2008. november 5. 08:33
Válasz erre
Egy kis fésülést végre hajtottam a Wiki-n de nem mentettem el... A legnagyobb butaságokon igyekeztem javítani, de legközelebb ismét nekiugrok...
sainz 369549 2008. november 5. 00:38
Válasz erre
Visszaolvasva magamat nem egészen egyértelmű, tehát:
A Néphadsereg ásta azt a hatalmas gödröt a helyiek elmondása szerint.

Elképzelhető - amennyiben tényleg így volt - hogy nem feltétlenül a roncsok kiemelése volt a cél(pilótahibából bekövetkező ütközésnél gondolom hanyagolható a roncsok vizsgálata, ha aránytalanul sokba kerül a begyűjtésük?), hanem a talaj kerozinmentesítése ?
Foglalkoztak már ezzel is 1989-ben ?
Vagy a GreenPeace keze nem ért át a Vasfüggönyön túlra...:))
sainz 369548 2008. november 5. 00:00
Válasz erre
Monox!

Ez nagyon közvetett információ, de annak idején a "kerítésen kívüliek" legfeljebb a Híradóból és hasonló információmorzsákból, "pletykákból" értesültek a balesetekről, katasztrófákról.
Nekem édesapám autóbuszsofőrként dolgozott többek közt a Mohács-Szekszárd vonalon 1989-ben.
A bátai utasok - ahol a 3931 leesett - mesélték neki, hogy 10m mély gödröt ástak a helyszínen, hogy kiszedjék ami a gépből megmaradt.Szántóföldnek mondták a helybeliek.Az öregem tudta hogy nagyon érdekel, szóval célzatosan kérdezgetett, de persze semmi konkrétumot nem tudott meg...
Nyilván manapság ez már sokakat mosolyra fakaszt, de 1990 előtt ha a Néphadsereg c újság 3x3cm méretben fekete-fehéren lehozott egy repülőgépnek látszó tárgyat ábrázoló fotót én már ollót köszörültem...:))

Nem tudom mi igaz ebből, de II.VH-s vadászrepülőgép motort már találtak hasonló mélységben...
sainz 369547 2008. november 4. 23:08
Válasz erre
Akkor egyelőre még ne zárjuk ki a fotó dátumánál az 1989 őszét sem...:))
Monox 369546 2008. november 4. 22:39
Válasz erre
03
03

Valamit nem értek. Az első Kecskeméti Repülőnap 1990.08.19.-én került megrendezésre az 501-es PF-et pedig abban az évben szeptember 10. és 20. között adták át az angoloknak.
A gépet 1988-ban selejtezték ki, de 1987-óta már a földön állt.

Valóban megtörténhet olyan, hogy egy egész repülőgépet a becsapódás helyszínén hagynak?
Gondolom az elmúlt közel 20 év alatt csak eltüntette a nyomát az idő, ha más nem a Szolnoki roncsvadászok csak begyűjtötték a maradékot... A mellékelt kép alapján én is valószínűsítem, hogy a képen a 3547-es gép látható, a kabinnál lévő törésvonal azonosnak tűnik. A képen nem látszik, de a gép 3 fő darabba tört.

Nézem a Wikipédiát, alapból jó de néhol igen nagy baromságok vannak benne. Talán tényleg jó lenne egy kis fésülés...
Nyugger 369545 2008. november 4. 21:42
Válasz erre
Sainz,

Wikipédiát nem, de ráférne egy kis bővítés. Sajnos így hozta az élet...
sainz 369544 2008. november 4. 21:05
Válasz erre
Nyugger!

Csak annyi infom volt, hogy a roncs nyár elejéig a Javító Osztály előtti betonra volt kiterítve.
A képen gyöpön van, a fákon semmi lomb, szóval gondótam ősz...
De meggyőztél, Augusztusig még rendbe is kellett tenni - csak 89 tavasz lehet.

Maga a baleset 1989 Március 14-én éjszaka történt:

hu.wikipedia.org/wiki/Rep%C3%BCl%C5%91esem%C3%A9nyek_%C3%A9s_katasztr%C3%B3f%C3%A1k_a_magyar_rep%C3%BCl%C5%91csapatokn%C3%A1l_(1948-t%C3%B3l)

Van köztetek valaki, aki "fésülgeti" ezt az oldalt a Wikipedian ?
Nyugger 369543 2008. november 4. 20:23
Válasz erre
Sziasztok,

Az 501-s gépet 1989 augusztus 20.-án az első kecskeméti repnap után szállították el angliába, tehát nem lehetett ősszel Taszáron. A KRÜ udvarán voltak a MiG-21PF-k akkor és ez a gép szépen előkészítve 'dobozolva' várta az elvitelt. Feltételezem, hogy a kép a 3547-s kiemelése után tavasszal készült. A 3931-s Bátaszék mellett a becsapodás helyszínén maradt, mert jó laza és vizenyős ott a terep és nem volt 'gazdaságos'a kiemelése.
Rumcájsz_52 369542 2008. november 4. 19:47
Válasz erre
sainz
No."3547" ütközés utáni fürdőzése megerősitve, ez lehet a roncs, a "3931" szántóföldön végezte, állitólag jó mélyen a laza lösztalajban.
Az "501"-es PF nem érte meg az alakulat utolsó üzemóráit, elajándékozták a RAF nyugdijas-támogató alapitványának, Duxfordban van kiállitva.
migi 369541 2008. november 4. 19:08
Válasz erre
Szia Robi
ha ez 89. márc.14 én történt akkor 3931 volt
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.