/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
mig23papa 369337 2008. szeptember 22. 10:45
Válasz erre
köszi, na és merre, mikor, és mivel repültél?
Zoli 369336 2008. szeptember 21. 11:08
Válasz erre
Ajha, erre a cégre asszem oda kell figyelni! Ha esetleg tervezel tőlük vásárolni, szívesen csatlakoznék. Ja és kösz a linket!
z
dudus 369335 2008. szeptember 21. 08:43
Válasz erre
levix 369334 2008. szeptember 18. 21:20
Válasz erre
mig23papa 369333 2008. szeptember 18. 20:10
Válasz erre
dudus

Kit tisztelhetek benned, már ami az igazi nevedet illeti.

Szűcs Laci Pápáról
dudus 369332 2008. szeptember 18. 07:42
Válasz erre
A 88-as évben most egy kicsit elbizonytalanodtam dudus
dudus 369331 2008. szeptember 17. 16:39
Válasz erre
Saját szabálytalanságaimmal nem szoktam dicsekedni.
Mikor 75-ben átképzésen voltunk a Szu.-ban a hajtóművesünk egyik reggel azzal fogadott bennünket,hogy az általunk tanulmányozott hajtóművel felszerelt repülő teljesítményét hitelesítette a FAI, miszerint az 31ezer valahányszáz méterre emelkedett
sainz 369330 2008. szeptember 17. 16:25
Válasz erre
Most küldtem pár fotót a 88-as lövészetről az Email-címedre - biztos ami biztos elküldtem a lányodéra is -, ha nem stimmel az évszám, kérlek javíts ki.

üdv
dudus 369329 2008. szeptember 17. 16:15
Válasz erre
Emlékezetem szerint nem voltam 88-ban L.o.-ban
sainz 369328 2008. szeptember 17. 14:00
Válasz erre
App0007_resize
App0007_resize

dudus!

88-as lengyel lövészeten repvez voltál odakint ha jól tudom...

Ez a fotó ott készült 88-ban.
Miért ez a vegyes magyar-lengyel géppár?
Mi dolga a lengyel UM-nek?
sainz 369327 2008. szeptember 17. 13:52
Válasz erre
Itthon biztosan sűrűbb a levegő odafent...:))
Monox 369326 2008. szeptember 17. 12:49
Válasz erre
Vári Gyula saját bevallása szerint MiG-21MF-fel több alkalommal gond nélkül sértette meg a szabályzatot 21500 méteren...
sainz 369325 2008. szeptember 17. 10:59
Válasz erre
dudus!

Engem is nagyon érdekelne, milyen magasra ugrottál a bis-szel.

A Szovjetúnióban a krasznodári repülőiskolán volt egy "háziverseny" a növendékek között, ki tud magasabbra "menni" a 21-essel.
A rekord 21300m, MiG-21M-el érte el egyik pilótánk 1971-ben.
dudus 369324 2008. szeptember 17. 08:16
Válasz erre
A2000 órát javítom több mint egy ezerre. dudus.
RonnieFrown 369323 2008. szeptember 17. 08:03
Válasz erre
Dudus
Miylen magasan es milyen gyorsan lehetett vele repulni? Valahol mintha azt olvastam volna, hogy nalunk 2.05 mach volt a max megengedett sebesseg a tipussal de a repulo meg birt volna tobbet is.
Monox 369322 2008. szeptember 16. 22:17
Válasz erre
Köszi, hogy mgosztotad velünk az információt és hogy legalább ezzel is közelebb vagyunk az igazsághoz. 2000 óra Mig-21 biszen az szép teljesítmény.
dudus 369321 2008. szeptember 16. 20:17
Válasz erre
A 3732-es biszt az ominózus leszállást követő nagyjavítás után volt szerencsém berepülni Tökölön, majd hazarepülni taszárra.Hála kiváló mérnökeinknek, szakembereinknek a szin te teljesen üzemképtelenné vált gépből újra harcirepülőgépet csináltak.8 felszállást határoztak meg a gép minősítésére.Mind a 8 at én hajtottam végre.
A: PG berepülőjének. beutalója volt valahova.A Gyuri ott maradt REP. veznek, mert akkor őt már letiltották a berepüléstől.
Az első felszállásnál voltak kisebb problémák, de a soronkövetkező felszállás mind élmény volt.
Kb. 2000 órát rebültem bisz-el, de ilyen magasan, ilyen gyorsan, mint 3732-vel még soha.Azután én eljöttem nyugdíjba, és úgy hallottam ő is!
Lacy 369320 2008. szeptember 3. 20:51
Válasz erre
Uman87
Uman87

Fejből írtam, így elírtam. Tudtommal a Csernigov-i suli 702 ezredénél repültek Mig-21PF-ek, a nyolcvanas évek végén. A harmadik évfolyam repült velük Uman repterén.
sainz 369319 2008. szeptember 3. 19:09
Válasz erre
61
61

Ehez nincs infom mikor, hol.
Talán a sárga oldalszám - nem volt túl gyakori - majd valakinek segít.
sainz 369318 2008. szeptember 3. 19:05
Válasz erre
14
14

OK, de a harkovi iskola weboldalán is csak PFM-ek és kétűlésesek vannak(voltak?).
Én régebben leszedtem onnan mindent, de nem volt fotó PF-ről, SM-ről - ami nem azt jelenti h nem is repülték azokat ott.
Volt ott fenn pár szép színes légifotó is, terepszínű PFM-ek, de mióta megújították az oldalt, csak pár képet hagytak fenn, azokat is kisebb méretben mint azelőtt...:((

Nálam lassan több a szovjet PFSz fotó mint PF.
Végre sikerült egy PFSz fotót találni, ami "harci" ezredtől van:

66.apib. 1975-ben.
Lacy 369317 2008. szeptember 2. 09:23
Válasz erre
A Mig-21PF változat utoljára a Harkovi suli ezredeinél vonták össze nagyobb mennyiségben. Itt párhuzamosan a Mig-21SM-el, egészen a nyolcvanas évek végéig üzemeltették.
sainz 369316 2008. szeptember 2. 01:09
Válasz erre
y
y
y1
y1
y2
y2
y3
y3
01-2-butmirovka
01-2-butmirovka
01-butmirovka
01-butmirovka

Úgy tűnik jóval több fotó van a PFSz-ről, mint az első rácsodálkozáskor gondoltam.
Az orosz "fotóínséget" ismerve, ez jelentheti azt is, hogy többet gyártottak belőle egy tucatnál...
Keresgélés közben viszont feltűnt, hogy szovjet PF fotókat sem nagyon találni, még a repülőiskolákon készült fotók közt sem, pedig ott jobban engedték a fényképezést.
Mintha eltűntek volna a rendszerből, különösen a gyártott darabszám függvényében kevés a fotó.
Levixhu 369315 2008. augusztus 31. 21:34
Válasz erre
mig23papa

Gratulálok! Ehhez nem tudok mit hozzászólni. :(
Levixhu 369314 2008. augusztus 31. 21:17
Válasz erre
irak vs iran
irak vs iran
irak
irak
ndk iran
ndk iran

Migi képéről beugrott, hogy erről a múzeumi gépről nekem is van fotóm. Sőt ez a gép azon gépek egyike amit az NDK adott volna el Iránnak. Legalábbis a Yefim Gordon MiG-21 könyvében azt írja, hogy ezek NEM iráni gépek voltak hanem NDK gépek, amiket Irán vásárolt volna meg 1989-ben, de nem lettek leszállítva a rendszerváltáskor lefoglalták őket. Az iráni jelzések a múzeumban kerülhettek rá.
Ugyanakkor kissé zavaró, hogy az iraki részen van egy táblázat amiben szerepelnek az iraki PF-ek azzal a megjegyzéssel, hogy Drezdában lefoglalva. ? A szövegben ez nincs megmagyarázva. Viszont van egy mondat, hogy sok PF ment Egyiptomba segítség képpen. Az araboknál eléggé gyakori lehetett az ilyen készlet átcsoportosítás.
mig23papa 369313 2008. augusztus 31. 20:55
Válasz erre
Levix

lehet hogy off, lehet hogy nem ez a beírás, döntsd el te magad :-))

"Helyesen egyiptomi, iraki, arab, izraeli melléknév nem nagybetű, biztos a német meg angol befolyás miatt van :). "meg érkeztek" megérkeztek Nem tudom a meg igekötőt miért látom egyre többször különírva fórumokon?"

tiszteletel tályékoztatlakk, hogy ez nem egy hejesirásí forúm, hanem repülös.
Ezér mindenki meg érti, a beirot szöveg lényegit, akor is, he aban egy rakás hejesirási hibák vanak. Mit ahogy te is veted eszt a beirásomat, még akor is ha van bene egy rakás hiba. Talán nem is vétlenül. (közép iskolában a magyarnyelv tanárom vadászott a helyesírási hibáimra, nem volt szerencséje, nem talált egyet sem az alatt a pár év alatt, de ez itt egyik repülős emberke számára sem érdekes, ha kapnak tőlem repülős képeket, történeteket, adatokat)

Szóval a lényeg, hogy a tartalomra koncentrálj, ne a formára, itt a tartalom a lényeg, nem a forma.

Ige és igekötő viszonya is tök mindegy, itt az a lényeg hogy melyik repcsinek mi a neve, és hogyan nézett ki?
Lacy 369312 2008. augusztus 31. 20:45
Válasz erre
Levixhu 369311 2008. augusztus 31. 20:36
Válasz erre
Nem a fórumba erős a megjegyzésed, hanem olyan értelemben erős, hogy azért ebben a téméban nem a bulvármédia nyílvánul meg véleményekkel, tehát valami alapja valszeg volt annak, hogy nem lehetett eldönteni, hogy iráni vagy iraki. Én nem láttam szkennelt dokumentumokat a témában ami a vitát eldöntheti bármelyik fél javára. Forrást nem nagyon mellékelnek a fórumokban de a divatos könyvekben sem. 21-es témában talán a mig-21.de oldal korrektnek tűnik legalábbis abból a szempontból, hogy nagy handabandázás nincs, de tények sem olyan számban ami minden mást forrást feleslegessé tennének.

Azért én annyira nem csodálkozom, hogy nem nagyon találtak Irakban PF-eket. Gondolj bele, eltelt 42 év. Közben volt egy irak-irán meccs plusz öbölháborúk. Ha valahová nem raktak föl egyet dísznek könnyen lehet, hogy egyszerűen feldarabolták őket. Meg azért a fotók sem jönnek annyira nagy mennyiségben. Tom Coopernek most jön ki a könyve az iraki légierőről. Talán abban lesz valami.
Lacy 369310 2008. augusztus 31. 19:58
Válasz erre
Helló Migi!

Köszönöm. Ez Iráni színekben pompáz. :)

www.mig-21.de/english/iran.htm
migi 369309 2008. augusztus 31. 19:36
Válasz erre
MiG-21iran
MiG-21iran

Azt ha ez nem az ne szidjatok nagyon ,
Lacy 369308 2008. augusztus 31. 19:19
Válasz erre
Arab Mig-21PF témakörben:
Köszönöm a hozzászólásokat. Ezek szerint más sem ismer arab Mig-21PF-ről fotót.

Levix:
Az első két bekezdést nem vitaindítónak szánom. A harmadikat, viszont fórum céljainak megfelelően további beszélgetésre érdemes témának.

1. Az erős fogalmazásról: te ugyanezen fórum oldalain sokkal erősebben fogalmaztál. Ezek szerint kinek szabad, kinek nem. Vagy ki-kivel szemben engedi meg magának.

2. Helyesírás: Általános iskolában öt, középiskolában két magyar nyelvtan tanárom volt. További tanulmányaim során nem oktattak ilyen tantárgyat. Ettől a hét tanártól nem sikerült megtanulnom helyesen írni. Ez van, így az MS Word helyesírási modulja az isten.

Arra viszont kevésbé figyeltél, amit a fórum témájáról írtam!

3. Arab Mig-21PF témakör: (hogy konkrét legyen, az a verzió amelyik a Magyar Honi Légvédelemnél is hadrendben volt.)

Én is, mint nagyrészt „mindenki” a nyugati szakirodalmon nőttem fel. Az utóbbi években elkezdtem foglalkozni, a Szovjet légierők történetével. Mivel erről nyugati szakirodalomban szinte semmi infó nincs, ezért rászoktam az Orosz forrásokra. Azt tapasztaltam, hogy nagyon sok témakörben eltérnek az Orosz és a nyugati források. Mégpedig jelentősen! Tény hogy az Oroszok szeretnek ferdíteni. De az is tény, hogy a nyugati szakírók sok témakörben találgatnak! Van valamennyi konkrétumuk, a hiányzó részeket pedig hozzátalálgatják.

A nyugati szakirodalom nagyon egyeduralkodó. Természetesen nem azt mondom, hogy semmi nem igaz amit írnak. Csak azt, hogy a konkrétumok közzé, jól hangzó, logikusnak tűnő találgatásokat szúrnak be. Aztán ha egy ilyenen felnőtt embernek más infót mondok, akkor némelyek elég hisztisen reagálnak.

Tom Cooper weboldala az acig.org egy időben számomra is biblia volt. Becsülöm az embert, mert nagyon sok, érdekes, alig dokumentált adatot gyűjtött össze, és ingyenes weboldalon publikálta azokat. Aztán pár éve megvette a szintén részben Tom Cooper által írt Arab Mig-19 and Mig-21 units in combat - Osprey combat aircraft könyvet. Ebben viszont ugyanarról a témáról jelentősen eltérő adatok jelentek meg. (pl eltérő mennyiségek, dátumok, századok, repülőterek, típusok.) Innentől az acig.org hitelessége megkérdőjeleződött a szememben. E miatt keresek fotót.

Azt mondod, hogy ha fotó nincs, attól még hadrendben állhatott a Mig-21PF típus. Ez igaz. De a fentiek fényében, jó lenne valami konkrétum. Tény hogy nem volt sok spotter akkoriban, de az összes titkos VSZ repülőgép típusról is készült valahogy fotó. Másrész a múzeumban kiállított, vagy a rég típus selejt gépről készített fotó is jó. Ezért írtam le, hogy az mely arab légierő, mely Mig-21-es típusáról jelent meg fotó. De a Mig-21PF-ről egy ismert sem.

Lehet, hogy valóban megsemmisültek a fotók. Ezért írtam, hogy a Egyiptomi és Szíria Mig-21PF gépek nagyrészt megsemmisülhettek 1967-ben. Lehet. De mi van az Irakiakkal? Az általad említett Tom Cooper kb. 60 Mig-21PF leszállítását írja, 1966 körül. Az amerikai megszállás óta rengeteg fotó került elő, félreállított Iraki gépekről. De Mig-21PF-ről egyetlen egy sem.
Rumcájsz_52 369307 2008. augusztus 31. 15:31
Válasz erre
mig23papa
szólni szólhatsz, de nincs Kalasnyikovom meg RPG-m se, meg kinőttem már a gerilla-korból is, megtanultam, hogy véleményem az lehet, de azt is, hogy jobb ha megtartom szük körben, egyébként is ki nem sz... le a mi véleményünket, mert ezt csúfolják nálunk diktatúráciának, és ebből mindenki azt értelmez magának amit akar
mig23papa 369306 2008. augusztus 31. 15:13
Válasz erre
Rumcájsz_52

Hát még nincs egészen vége, szóljak ha mennek a nagyokosok szétvágni a gépeket ?. :-)) :-((
Rumcájsz_52 369305 2008. augusztus 31. 14:37
Válasz erre
Konkrétan az orrfotót elég könnyü volt leirnom, ui. elég sokáig a gép orrán dolgoztam a PG-ben, orrfutó-szivócsatorna-kúp-rádiótér volt a területem, később a 69-es /UM/ kisérleti javitásán jött hozzá a kabin és a törzsgerinc meg a hajtómütér is, még később több más terület is. Kimondottan jól esett, hogy a két utolsó 69-es javitásában szabadidőmben már nem PG-dolgozóként, külsősként is részt vehettem, igy elmondhatom, hogy benne voltam az elsőben meg az utolsóban is.
mig23papa 369304 2008. augusztus 31. 14:06
Válasz erre
Rumcájsz_52

A 2334-es bejegyzésben látható táblázatot és a 2333 bejegyzésben látható leírást nem én "szültem" hanem úgy kaptam valakitől emilben,de annyi biztos hogy Taszáron 2 évig a Mig-21 PF "76" - os tipust üzemeltettem. (bár lehet hogy nem is az volt, csak azt mondták nekünk? :-) )Annyira sohasem ismertem meg a Mig 21-est (nem is lehet, szerintem tökéletesen senki sem ismerheti) mint ahogy annak egy kis részletét te nagyon precízen leírtad legutóbb a 2383 beírásban, amit nagyon köszönök, éppen azért mert a legtöbbet ezekrők a repcsikről itt lehet tanulni, az már biztos.
Rumcájsz_52 369303 2008. augusztus 31. 13:45
Válasz erre
szia, mig23papa, néhány korrekciót füznék a hsz-eidhez
Az orosz gépek háromféle jelzést kaptak /plusz a NATO-tól még egyet/. Az elsőt a tervezőintézet adta a tervdokunak, pl. E-6T. Ha ezt precizen leforditjuk, akkor magyarul Je-6T /angolban Ye-6T/, mert a cirill ABC-ben az E kettőshangzót jelöl /a normál E-hang a cirillben egy forditott Euro-jelhez hasonlit, csak a középső vonal nem dupla/. A jelentése "jegyinyisztvo", vagyis egyedi, egypéldányos, tehát a prototipus-státusra utal. Ha a tipust átadták az iparnak szériagyártásra, itt kapott egy ipari kódot, a Je-6T az "izgyelije 74" jelzést, ami azt jelenti : 74-es gyártmány /nem évszámra utal, és nem is tudom a logikáját, egyik okitóm humorosan csak annyit mondott, talán ennyi pilóta halt bele, mire sikeres tipus lett/. Amikor a légierő is megkapta a tipust, itt kapta a harmadik jelzést, ez volt a MiG-21F-13, de ez akkor még nem nyilt jelzés volt, csak később lett nyilvános, a 21F pl 1966-ban, mikor egy iraki pilóta Izraelbe dezertált a tipussal , addig még a 21-es tipusszám is titok volt.
Ugorjunk egy témát.
Ha igy irjuk le, hogy SPS, ez angol/német átirás, az orosz a C betüt használja, ez magyar átirásban Sz , tehát SzPSz, és helyesen 21 Sz,SzM,SzMT,USz, stb.
Más.
Az Szk-katapultülésben az ernyő nem a háttámlában, hanem az ülés-csészében volt, azon ült a pilóta. A háttámlába épitett ernyő a KM-1 üléseknél volt, a pilcsi itt a NAZ-készlet csomagján ült/túlélő-készlet/.
Az orrfutókerék nem volt azonos minden tipuson, a kezdeti KT-38-at később váltotta a KT-102, ami méretben tényleg azonos volt, de már nem tömlős, hanem tárcsás féket kapott /KT-38-hoz az orrfutóvilla mindkét oldalán ment fékcső, KT-102-höz csak jobboldalt/.
A PF gerinctartálya nem 270, hanem 170 literes /MF 340 l, bisz 540 l, SzMT 900 l/.
A PFM /77/-nek még előre nyilik a kabinteteje, az első oldalra nyiló tetős tipus PFM-SzPSz /94/volt, csak mint a 2264.hsz.-ben irtam,a tipusjelzés vége a köznapi használatban "lekopott",de épp a dekk a jobban látható különbség a két változat között a nehezebben azonositható SzPSz mellett.
A 21 normál leszállósebessége 310-320 km/ó volt, az SzPSz ezt 260-270-re csökkentette.
A 21 Sz-nél az Sz jelentése "sztancija", ez állomás-t jelent, és az új RP-22 fedélzeti lokátor-állomásra utalt, ami már nem vezetősugaras, hanem félaktiv rávezetést tett lehetővé az új R-3R rakéták számára. Ivánéknál ez volt az Sz-ben és az összes utána következő tipusban, mi ezt csak a bisz-ben kaptuk meg /épp ezért az MF-nek látszó, külsőre azzal azonos orosz tipus már SzM, új lokátorral/.
Levix 369302 2008. augusztus 31. 12:52
Válasz erre
mig21fl
mig21fl
mig-21pf egypt2
mig-21pf egypt2
mig21pf syria
mig21pf syria
mig21pf syria
mig21pf syria
mig-21pf iraq1
mig-21pf iraq1
mig-21pf iraq2
mig-21pf iraq2

Hmm az okos nyugatiak folyamatosan hozzáfértek olyan dolgokhoz, amiről itt 1990 előtt halvány elképzelésünk sem volt. Ha valamiről nem láttál képet, nem bizonyít semmit. Lehet, hogy nem is volt kép róluk. Volt de kevés, az a kevés meg eltűnt, elégett, lebombázták, eltépték, megtették a patkányok. Szerinted egy arab országban, 1970-ben voltak spotterek? Volt repülős szaksajtó, ami azt fotózott, amit akart? Volt az embereknek fényképező gépük és azt használhatták? Ha abból indulunk ki mi volt itt, a "legvidámabb" barakkban, az araboknál esély nem volt semmire.

Tom Cooper szerint volt PF-je Szíriának és Iraknak is. www acig org

Azt írod "öröklődik a hülyeség". Egy gépről, amin nincsenek jelzések ugyan, hogyan lehetne eldönteni a dokumentumok (amik nagyon nem nyilvánosak), hogy milyen nemzetiségű? Én nem fogalmaznék ennyire erősen, hiszen te is csak két egymástól különböző egyáltalán nem ellenőrizhető információt kaptál a nyugati sajtótól és az egyikre, azt mondod, hogy igen végre ez az igazság, vagy nem.

A másik dolog, mit nevezzünk PF-nek és FL-nek, PFS-nek? A NATO kód sem követte pontosan a típusváltásokat, ez a szaksajtónak sem lehetett egyszerűbb és az oroszok sem segítették a pontos meghatározást.

Egyébként meg semmilyen jelentősége nincs ezeknek, a dolgoknak. Ha makettként meg akarod építeni nincs a földön egy tucatnál több ember, aki beleköthetne egy iraki PF-be.

off

Helyesen egyiptomi, iraki, arab, izraeli melléknév nem nagybetű, biztos a német meg angol befolyás miatt van :). "meg érkeztek" megérkeztek Nem tudom a meg igekötőt miért látom egyre többször különírva fórumokon?
Rumcájsz_52 369301 2008. augusztus 31. 12:43
Válasz erre
Lacy
az okos nyugatiak már sokmindent leirtak, de jópárszor tévedtek is/mint mindenki itt-ott élete során/,a korábbi hsz-ekből néhány példa:
2358 hsz. : 21 PF-13 standard 77...szárnypilonok üzemanyagtartályok részére
- a PF az "76-os gyártmány", a "77" az PFM/FL névre hallgat és szélesebb a f.vsikja
- a PF csak két-pilonos, üza-ptart a szárny alá csak a négy-pilonos tipusokra csak a külső pilonokra mehet, tehát se a PF, se a PFM-nél nincs erre mód
Tehát két rövid sorban két TÉVES adat'
2335 hsz. : 21F-nél Alkali /K-5/ rakétákat is ir fegyverként - vagyis radar nélküli gépen radarvezérlésü rakéták - TÉVES
"minden 5-re végződő gyári számú gépbe AFA-39 fotokamera szerelhető a törzs aljába"
- a valóságban 0-ra és 5-re végződő számoknál, és nem a törzsbe, hanem a bal szárnyból kiszerelt fényszóró helyére, tehát itt is van, ami TÉVES
Hosszan lehetne folytatni, de azt hiszem, felesleges, lényeg, hogy minden infót kritikusan kell fogadni, nem kell elsőre elhinni, csak ellenőrzés után
szia, R.
Rumcájsz_52 369300 2008. augusztus 31. 12:17
Válasz erre
szia,sainz
külsőre tényleg FL, ami ugye a Szojuz-ban PFM névre hallgatott, mindkettő "77-es gyártmány"
Lacy 369299 2008. augusztus 31. 09:50
Válasz erre
Szisztok!

Egyébként, ha már Mig-21PF.

Okos nyugati könyvek, szakírók, mindenhol leírják, hogy az Arab légierők Mig-21F-13-as gépek leszállítása után ilyen-olyan mennyiségben Mig-21PF típusokat kaptak a hatvanas évek közepétől. A hatvanas évek második felében meg érkeztek a Mig-21SPS, FL, PFM változatok. Eddig ok.

De én még nem találkoztam egyetlen egy Arab Mig-21PF (nem SPS vagy FL) képpel sem. Pedig pl. az Egyiptomi, vagy az Iraki légierő gépeiről viszonylag sok kép került elő, pláne mondjuk Szíriához képest.

És itt kép alatt nem csak hadrendben álló Mig-21PF-ről készült képre gondolok, hanem később kiállított, vagy akár leharcolt állapotban a reptér sarkában álló gépre is.

Arab Mig-21PF-ről fotó nincs. Legalábbis én sehol nem találtam.

Algériában F-13, MF, bis-ről van. PF-ről semmi.
Egyiptomban F-13, SPS, FL, PFM, MF… van, PF-ről semmi.
Szíriában, F-13, R, MF van, PF-ről semmi. (Sajnos kevés a fotó)
Irakban F-13, FL, PFM, R, MF… van, PF-ről semmi.

Egyiptom és Szíria esetében elképzelhetőnek tarom, hogy az 1967-es Izraeli légicsapásokban a Mig-21PF-em gépek nagy része megsemmisült. Így fotó nem maradt fenn. De Irak esetében vajon hova tűntek a Mig-21PF változatú gépek? Pedig a megszállás óta rengeteg fotó került elő Iraki gépekről.

Szóval kérdésem az, hogy szerintetek volt egyáltalán Mig-21PF változata (nem SPS vagy FL) az Arab légierőknek? Vagy csak a nyugati szakírók képzelgése?
Lacy 369298 2008. augusztus 31. 07:59
Válasz erre
Helló,

Tudtommal az első kép nem Iraki. Ezt valaki 15 éve leírta, azóta öröklődik a hülyeség.

Az NDK Mig-21PF gépei, előkészítve átadásra Iránnak. Ami végül nem valósult meg, a nyolcvanas évek végén.
sainz 369297 2008. augusztus 31. 03:15
Válasz erre
sainz 369296 2008. augusztus 31. 02:59
Válasz erre
Most olvastam végig az elmúlt hét hozzászólásait.
Látom ugyanez Rumcájsznak is feltűnt.
A gerinc és a függőleges vezérsík közti ferde átmenet a "kissvanc" beazonosításához a "szamárvezető".
Bizonyos szögből készült fotóknál - ha ez nem látszik - én nehezen tudom megkülönböztetni.
sainz 369295 2008. augusztus 30. 21:51
Válasz erre
tn_800x600_116121_89852_PFS02
tn_800x600_116121_89...

Lacy!

A "PFS02" képeden nem egy kissvancú 21-es van - hiányzik a függőleges vezérsík belépőélének tövénél lévő ferde átmenet.

Nekem kérdéses a 2311-es hsz-edben feltett fotó is, de kisméretű, gyenge nyomdatechnikával készített fotónál, főleg ebből a szögből nem mondanám biztosra.
VO101_Papi 369294 2008. augusztus 29. 18:58
Válasz erre
aha, már értem, az f 13-on tényleg nem feltünő
Rumcájsz_52 369293 2008. augusztus 29. 18:52
Válasz erre
VO101_Papi
Az orrgyürü előredőlése nemcsak a radaros 21-re vonatkozik, hanem az összesre, az F-13-ra és a kétüléses változatokra is, csak ott az orr előre szükül, és kisebb az orrgyürü "felülete" is, ezért nem olyan feltünő.
VO101_Papi 369292 2008. augusztus 29. 18:50
Válasz erre
köszi Monox, Rumcájsz_52
én is pont erre gondoltam, csak ezeket az adatokat nem tudtam pontosan, ez a násfeles szorzót sem tudtam:)
VO101_Papi 369291 2008. augusztus 29. 18:46
Válasz erre
mig23papa
amióta kijött az első radaros 21-es a gyárból
röviden: az orrgyűrű nem zár be merőlegest a gép hosztengelyével

van rajzom, csak 72-es
sajnos az Academy 48-as makettjének rossz az orrkialakítása, azt szeretném rendbe rakni

most, hogy AutoCad-ben nagyítgatom a tengelyhez képest van 2-3 fokos lógása a kúpnak is
(sajna nem akar a kép felmenni a galériába:( )
Rumcájsz_52 369290 2008. augusztus 29. 18:07
Válasz erre
Az összes 21 változatnak 1,5 fokot előre dől a szivócsatorna belépő gyürüjének sikja, és erre merőleges az orrkúp tengelye, tehát az orrkúp "lógása" is 1,5 fok a törzs hossztengelyéhez képest. A kisebb szivócsatorna-átmérőjü tipusoknál ez nem túl feltünő, de a bisz nagyobb átmérőjü orránál már jobban észrevehető. Az orr-lógatásnak az az oka, hogy a szimmetrikus szárnyprofil miatt a 21-es csak állásszöggel képes még vizszintes repülésre is, és ez az 1,5 fok a min. szükséges állásszög, ekkor az orr belépő gyürüje és a kúp is potosan áramlási irányba néz.
Monox 369289 2008. augusztus 29. 18:06
Válasz erre
A 75A, 75B, 75K típusok beölőnyílásának teteje 8 fokkal "döl" kijjebb, mint az alja. Mindezt természetesen oldalnézetből. A beömlőnyílás mérete kőkemény 30mm -rel nagyobb mint az MF-é, természetesen a valóságban, a maketten ez még 48-ban is hanyagolható. Az orrkúp súlyközépvonala mindig vízszintesen áll (szavaiddal élve nem "lóg" a radarkúp).
Ha van 72-es rajzod, azt másfélszeresére nagyítva pont a 48-as méretet kapod.
aquark 369288 2008. augusztus 29. 16:08
Válasz erre
Amióta leszerelték szegényt...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.