/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
mig23papa 368822 2008. április 6. 20:10
Válasz erre
Monox

Honnan látszik hogy ez a a 4058-as kabinja ?
búza 368821 2008. április 6. 19:45
Válasz erre
A magyar MIG-21-esek esetében a javítás előtt és a seregnél a szögletes szám volt felfestve. A csillagban a fehér kör nagyobb átmérőjű volt, kiért a csillag fehér szegélyéig, már ahol az fel volt festve. A PG-s számok mindig kerekek voltak, néhány esetben ezt használta a KÖRÜ is, főként a terepfestések kezdetén. A csillagban a fehér kör ebben az esetben kisebb, nem ér ki a szegélyig, ami a PG festésen mindig rajta volt.A lemaratott gépek felségjelén viszont soha.
migi 368820 2008. április 6. 19:44
Válasz erre
Szia Buza
Légyszives küld el nekem is .
üdv: migi
Nyugger 368819 2008. április 6. 19:27
Válasz erre
Búza, Lacy !

Rákerestem a N21MG lajstromra, a hírt igaz az a volt gépünk, gyártás éve, oldalszám
stimmel a modell tipus nem
N-NUMBER 21MG
Aircraft Serial Number 1603
Aircraft Manufacturer STATE AIRCRAFT FACTORY
Aircraft Type Fixed wing single engine
Aircraft Model F-7 MIG-21
Engine Manufacturer AMA/EXPR
Engine Type Turbo-jet
Engine Model UNKNOWN ENG
Year Manufactured 1965
Registrant Corporation
Name EAA AVIATION FOUNDATION INC
Address EAA AVIATION CENTER PO BOX 3065 OSHKOSH , WI-54903-3065
US Registration Date 02 February 1993
búza 368818 2008. április 6. 15:37
Válasz erre
Nyugger és Monox!
A 4058-as és 3964-es gépbe nem a PG építette be az IFF rendszert.
Ha kapok emil címet el tudom küldeni a táblázatot. Ide nem megy fel rendesen.
Üdv: Búza
Levix 368817 2008. április 6. 14:35
Válasz erre
Szu-22? MiG-29?

"Tisztában vagyok azzal, hogy a Szovjet gépek minden ívet nélkülöző szögletes számokkal repültek."
Persze ez így ebben a formában nem igaz :). Sőt.
Monox 368816 2008. április 6. 12:43
Válasz erre
Levix!

Azért, mert azokon a gépeken, amik onnan érkeztek hozzánk, ez a számséma szerepelt. Kivételek persze vannak (pl. a MIG típusok előtt és a MiG-17), de gyakorlatilag minden másod-,harmad-,és negyedik generációs gépen és helikopteren ezzel a számtípussal érkezett.
Tisztában vagyok azzal, hogy a Szovjet gépek minden ívet nélkülöző szögletes számokkal repültek.
cseka76 368815 2008. április 6. 11:59
Válasz erre
Lacy!

Köszönöm a képeket és az infót!

Üdv.: cseka76
Levix 368814 2008. április 6. 11:04
Válasz erre
Miért hívjátok szovjet mintájú számnak? Az orosz gépeken előfordul mindenféle formájú szám, de az ami a magyar 21-eseken volt ha létezett is orosz gépen, egyáltalán NEM tipikus.
Monox 368813 2008. április 5. 22:57
Válasz erre
17
17

Ráadásnak a 4058-as kabinja, ahol tisztán látszik a IFF kezelődobozai.
Monox 368812 2008. április 5. 22:52
Válasz erre
07
07
09
09
13
13

Azt mondják a jó fényképhez jókor kell jó helyen lenni... Hát akkor legyünk itt is jó helyen és legyen még itt pár kép az "élő" 4058-asról. Az utolsó kép kivételével a gép a szovjet mintájú oldalszámot viszi, ami már csillaggal is hordott. Nem igazán lehet kivenni, hogy lefestették volna a PG-s oldalszámot (ami pedig valószínű) ami valószínűsiti, hogy szinte azonnal átfestették és az alatta lévő festék együtt kopott a többivel. Aztán jött a harmadik réteg PG-s oldalszám...

Lacy! Egyébként miért kötődsz ennyire ehhez a géphez?
Nyugger 368811 2008. április 5. 21:54
Válasz erre
Monox!

Alakul a dolog... nos, a MiG-21bis-AP ill. UM változatokba a DR.Rt.ben építették be
az IFF-t az 1994-es év során. Nincs információm a bis-A -ról. Lehet, hogy a csapatnál
alakították át. A dudor hiányáról, lehetséges-e az, hogy a Lazuros változatban több hely lenne a rádiótérben mint az RSzBN-s változatban ? A 4058-s kép értékét tovább nőveli, hogy ez a gép 1995 októberében állt le és 1997-ben selejtezték.
Nagyon időben lett fotózva, köszönet a Gál Józsefnek !
Lacy 368810 2008. április 5. 20:55
Válasz erre
A 4058-as gépről ez egy nagyon érdekes kép. Mindenhol csak lepusztult állapotában láttam róla fotót. Ezek különlegessége, hogy az oldalszáma alatt, át van fújva egy sárgás-barna színnel.

És akkor itt egy fotó a gépről repülés közben... :)
Lacy 368809 2008. április 5. 20:38
Válasz erre
Köszönöm, érdekes infók!
Monox 368808 2008. április 5. 20:30
Válasz erre
Lacy!

Mind az 506-os, mind az 1603-as az USA-ba került. A két gép vélhetően egyszerre szállították el Nevada államba, Reno várasának repterére 1989.05.12.-én.
Az 506-osról semmiféle további információm nincs.
Az ebben a topicban tucatszám fellelhető linkek között egyszer találtam egy olyat, ami szerint az 1603-as nemrég eredeti mivoltában (festés,lajstrom,felségjel) áruba bocsájtották mintegy 30000 $-os áron.
Monox 368807 2008. április 5. 20:24
Válasz erre
10
10
03
03

Nyugger, Lacy!

A 4058-as és 3964-es gépbe be lett építve az IFF legalábbis az antennák alul-felül nagyon jól kivehetőek a fotón. A dudorral nem tudom mi a helyzet. Lehetséges, hogy ezekben volt annyi hely, hogy dudor nélkül is beléjük férjen. A 4025-ös gépről nem került hozzám olyan kép, amin a IFF is rajta van, de gyakorlatilag bizonyos vagyok abban, hogy beépítették ebbe a gépbe is.

Kevéssé ismert, hogy amit beépítettek a gépekbe az nem IFF (vagyis ellenség-barát felismerő rendszer), hanem csak egy transzponder, ami csak arra jó, hogy a polgári lokátorokon és a légi irányítás számára "érthetően" jelenjen meg a gép, ezzel a címkével: "katonai gép, nem az én irányításom alá tartozó objektum".
Lacy 368806 2008. április 5. 19:19
Válasz erre
408 Mig-21PF Amarc 2003
408 Mig-21PF Amarc...
507 Mig-21PF Usa
507 Mig-21PF Usa

Tudtommal az 408 és 507 oldalszámú Mig-21PF került az USA-ba. ( Illetve a 506 és a 1603-ról nem tudom, hogy hova tűnt 90 után. )

Hogy ez a gép melyik gép, azt sajnos konkrétan nem tudom. De a 507 oldalszámú PF-re tippelek.
búza 368805 2008. április 5. 18:28
Válasz erre
photo3
photo3

Mi az eredeti száma? Az biztos, hogy a magyar Binarin-Akromat a világoskék festés a gondolában és a futószáron!
Lacy 368804 2008. április 5. 18:20
Válasz erre
21CAN
21CAN
21CANOPY
21CANOPY
21CENTSP
21CENTSP
21CKPTS1
21CKPTS1
21CKPTS2
21CKPTS2
21EJECT
21EJECT
21FLAP2
21FLAP2
21FLAPG
21FLAPG
21FOREBR
21FOREBR
21INSTRU
21INSTRU
21MAING1
21MAING1
21MAING2
21MAING2
21MAING3
21MAING3
21NOSE
21NOSE
21OVERAL
21OVERAL
21SPDBRK
21SPDBRK
21support
21support
21teflap1
21teflap1
21teflap2
21teflap2

Cseka76!

Ezek a fotók elvileg a kilencvenes évek elején, az USA-ban Vietnámi színekben repülő Magyar PF részlet fotói. Egy korai A-4-essel lépett fel bemutatókon.
Nyugger 368803 2008. április 5. 18:17
Válasz erre
21bis-a-4058
21bis-a-4058
21bia-ap-6145 + IFF
21bia-ap-6145 + IFF

Sziasztok.

Nem lett beépítve IFF bis-A altípus maradék gépeibe, így a 4058-ba sem.
képen a 4058-s orr része ill. egy bis-AP IFF 'dudorral', jól látható a különbség
Lacy 368802 2008. április 5. 15:37
Válasz erre
Monox, köszönöm az infókat!

A 4058-ös kapott volna új IFF berendezést? Eddig úgy tudtam, hogy csak a 35-36 darab bisAP lett vele felszerelve vele, nem számítva az UM-eket.

A nagyjavított 3964 és 4025 bisA változatokon sem igazán látni olyan fotót, amelyiken rajta lennének az új IFF rendszer antennái, orr „dudora”.
cseka76 368801 2008. április 5. 13:09
Válasz erre
Sziasztok!

Mig-21PF részletfotókat keresek (lehetőleg magyart). Akinek van ilyen anyaga legyen szíves segítsen! Előre is köszi!

cseka76

cseka76@citromail.hu
heart68 368800 2008. április 5. 06:07
Válasz erre
Monox 368799 2008. április 5. 00:03
Válasz erre
Búza, köszi! Nekem is megvan a táblázat, nagyjából ugyanezen adatokat tartalmazza. Két eltérés van csak csupán, két gépnél egy-egy nap a beérkezésnél. Opcionálisan felvezetem az általad leírt adatokat, lehetséges, hogy a későbbiekben véglegesítve lesznek.

Lacy!

A 4112-es gép 1991-ig repült. Ék alakú felségjelet sohasem viselt, Kecskemétre közúton szállították el Taszárról. Hogy miért, ezt még nem sikerült kiderítenem.

A 3732-esről annyit lehet tudni, hogy az 1988 februári orraesés után a gép a PG vendége volt volt 05.04-től 08.30-ig. Nem ipari javítást végezték el, valószínűleg csak az orrát hozták rendbe. Nem ismeretes, hogy utánna repült-e és mennyit det lehet tudni, hogy 1990-ben selejtezték és 90.05.21.-én átadták Szolnoknak a 3745 és a 3945-tel együtt.

A 3745-ös 1990.03.05.-én repült utoljára Taszáron,
A 3945-ös pedig 1988.10.27.-én ugyanott.

A 4058-as gép 1994-ben biztosan repült, a gép megkapta az IFF rendszer is. Selejtezése Pápán történt papíron 1997-ben. Vagyis valószínű, hogy a gép 12 évet repült a javítás utáni tényleges selejtezésig.
Lacy 368798 2008. április 4. 23:32
Válasz erre
4058_PA030922_GYZ_219_MiG_23

Fotó: Zoltán Gyula 2003
4058_PA030922_GYZ_21...

Nyugger, Monox, Búza! Köszönöm a hasznos információkat.

A TUPGUN 97/11 számában a Gál József írja cikkében, hogy a 3955-ös gép volt az első nagyjavításra PG-be bekerülő bisA változat. Szerinte 88. júl. 24-én érkezett a PG-be. Valószínűleg ez a cikk is erősítette a legendát. A fotókon elnézve a gép állapotát, valóban nem járhatott az 1200 órás nagyjavításon.
Ez a gép és a 4112 tehát Kecskemétre került. Kérdés, hogy ez utóbbi mikortól, hogyan? Ezt is fel akarták újítani a KRÜ-ben?

Tehát Szolnokonra kerültek valamikor a 3537, 3732; 3745; 3945 bisA-k.
-A 3537 valamikor 1984 után, a balesete, és javítása után.
-A 3732 a lenti linkeken látható fotón, valamikor 1982 után balesetet szenvedett. Lehet, hogy nem repült utána, és szintén tansegédlet lett?
www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21bis/MiG-21bis_serial/MiG21BIS_AIDNo3732/photos/photo5.html www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21bis/MiG-21bis_serial/MiG21BIS_AIDNo3732/photos/photo3.html
-Meddig repülhetett a 3745 és a 3945-ös gép? (A 3945-ös a nyolcvanas évek elején ha minden igaz Taszári gép volt.)

És akkor ott van a Pápán maradt három (3964, 4025, 4058) bisA. Ezek közül a 4058 az érdekes. Szintén a TUPGUN 97/11 számában a Gál József cikkében említi, hogy ez a három gép is áttelepül a Pápáról-Taszárra 1994-ben. Tehát a 4058-as gép is! És hogy ezek 1995-96-ban térnek vissza. Létezik az, hogy a kilencvenes években még repült a 4058-as bisA gép? Nagyjavítás nélkül?

A mellékelt képen elég ramaty állapotban van a festése, ami megfelel a 1983-84-es közepes javításnak.
búza 368797 2008. április 4. 21:44
Válasz erre
Monox!
Ezek a jó PG. dátumok. Nem tudom, hogy mennyire lesz széttördelve itt. A 3955 volt az első BISZ, az töbször nem volt bent a PG.-ben.
3955 1980. 09. 23. 1981. 08. 25. Kisérleti ipari közepes javitás.
4025 1981. 04. 16. 1982. 03. 10.
3745 1981. 12. 02. 1982. 04. 05. Tele löszerrel érkezett.
3732 1982. 03. 04. 1982. 06. 30.
3931 1982. 06. 09. 1982. 10. 13. 1989. 03. 14.én összeütközött a 3547-tel. Lezuhant. Gögös 0ttó ezredes katapultált.
4025 1982. 08. 23. 1982. 09. 08. Pápáról reklamációs javitásba.
4097 1982. 09. 08. 1983. 02. 22. 1979. 10. 02.-én összeütközött a 6264-el. RGV : Gyurkovics Sándor ales. Függőleges vezérsík csere után újra repült. 1983.03.14.-én összeütközött a 6207-el. Mindkettő lezuhant.
3547 1982. 10. 13. 1983. 04. 07. 1989. 03. 14.-én összeütközött a 3931-el. Lezuhant. Sipos Kálmán katapultált.
3945 1982. 11. 18. 1983. 04. 29.
3537 1983. 01. 27. 1983. 06. 22. 1984. 05. 16.-án Kenyeriben facsoportnak rohant. A szívócsatorna jobboldala kb. kétméteres szakaszon felszakadt, jobb szárny mellső főtartóját kb. félméteres mélységben átszakította egy fatörzs. Habár a szintezés megfelelő volt, nem repülőképes, javítás után müködö tansegédlet Szolnokon.
3964 1983. 02. 22. 1983. 09. 02. Pápán hengeres hidraulika akku meghibásodás miatt kényszerleszállt 1984-ben.
4112 1983. 04. 15. 1983. 09. 22.
5540 1983. 05. 18. 1983. 11. 01.
4058 1983. 09. 22. 1984. 03. 29.
3537 1984. 05. 17. 1985. 01. 29. Sérüléses javitás. /Kenyeri/
3964 1991. 05. 08. 1991. 12. 19 Kísérleti nagyjavítás.
4025 1992. 05. 14. 1993. 01. 12.
Monox 368796 2008. április 4. 21:31
Válasz erre
Lacy, talán azért történt ez így, mert a 75A típus tudásban nagyon kevéssel több csak az 96-osnál. 91-92-ben, amikor az utolsó MF-eket javították, az utolsó 12 géppel együtt került be 3964-es és a 4025-ös. Ezek után már csak a 75AP-t nagyjavították, gondolom a hatékonyság miatt is jobban megérte ezeket a gépeket reptetni. Tény, hogy 1990 után csak ezt a két gép kapott még üzemórát. A többi gép 1988 és 1991 között fejezte be égi pályafutását, javarészt az üzemidő elfogyása ill. a repesemények miatt. Ezen két gépen kívül mindegyik gépet csak egy alkalommal javították 850 óra után 1981-83 között.

Igazi homály fedi viszont az itt már emlegetett 3955-ös gépet, ui. a javítások összeírásában makacsul kering egy adat, miszerint 1200 órás nagyjavításra érkezett a PG-be 1988.07.24.-én. Nos, későbbi fotókra pillantva és MigPapa visszaemlékezéséből nem nehéz kitalálni, hogy ez valószínűleg nem így történt...de akkor miért emléxik mégis mindenki így?
Nyugger 368795 2008. április 4. 20:01
Válasz erre
Lacy,

Remélemnem esik szét a táblázat:

MiG-21bis-A

oldal- kivonás további sorsa / időpont
szám oka oka

3537 selejt Szolnokon tansegédlet
3547 baleset
3732 selejt Szolnokon tansegédlet
3745 selejt Szolnokon tansegédlet
3931 baleset
3945 selejt Szolnokon tansegédlet, majd a Repüléstörténeti kiállításon *
3955 selejt szétvágva a KRÜ-ben
3964 selejt Pápán maradt, majd eladták az USA-ba
3987 baleset
4025 selejt Pápán maradt
4029 s.sérülés csak az orr része maradt meg Szolnokon van
4058 selejt Pápán maradt
4097 baleset
4112 selejt szétvágva a KRÜ-ben
4133 baleset

* a pontos megnevezés: Hadtörténeti Múzeum, Szolnoki Repüléstörténeti Kiállítóhely.
a balesetek során megsemmisültek a gépek de minden repülőgépvezető sikeresen katapul
tált
Lacy 368794 2008. április 4. 19:08
Válasz erre
Sziasztok!

Miután Mig-23papa érdekes adatokat, képeket közölt a 3955-ös Mig-21bisA gépről, felmerült, hogy mi lett a maradék 14 ilyen típusú gépünkből? Mert 1990 után nem nagyon lehetett látni ezeket repülni. Pedig nem voltak sokkal idősebbek mint a 21bisAP változatok. Miért tűntek el a levegőből?

Tudtommal csak a 3964 és a 4025 bisA gépek lettek nagy javítva, amelyek 1996-ig repültek.

www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21bis/MiG-21bis_serial/MiG21BIS_AIDNo3964/photos/photo7.html
www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21bis/MiG-21bis_serial/MiG21BIS_AIDNo4025/photos/photo2.html

Miért, mikor lett kivonva a többi? (3732; 3745; 3945; 4058; és a 4112 amit szintén szétdaraboltak 1995-ben)

Lacy
Miggyuri 368793 2008. április 2. 19:25
Válasz erre
A pápai repülőgép fedezékek fő bejáraától jobbra, oldalt nyíló ajtó - gondolom valami elektromos térség ről kéne valami infó vagy kép. Milyen csövek, vezetékek jönnek kifelé a szabadba? Minden infó érdekel.
Miggyuri
Rumcájsz 368792 2008. április 2. 17:00
Válasz erre
Ezekhez az orosz 21-esekhez hozzá kell tenni, hogy az adott gépszámok csak fehér kerettel voltak felfestve, tehát mintha a magyar gépszámokból hiányozna a piros szin, és helyette a gép alapszinét látnánk a fehér keretben is. A szám alakja a szokásos orosz csapott sarkú szögletes, ún. stencil-szám volt.
mig23papa 368791 2008. április 2. 14:45
Válasz erre
RonnieFrown

A pápai fedezékeket 1 db Mig 23 részére tervezték, úgy hogy nyitott szárnnyal is elférjen, a fedezékből kigurulás lehetőségével. Ki volt alakítva a gázsugár elvezetése. Soha nem gurultak ki onnan a gépek. A fénykorban 2 db Mig23, vagy 3 db Mig 21 fért be. Biztosan több gép is beférne , ha szembeforgatnánk őket. A 21-est még csak csak betologatnák kézzel is, de a 23-asokat már elég nehézkes lenne.
Tudomásom szerint jelenleg minden gép a szabad ég alatt van tárolva, és ha minden igaz, a fedezékekben az egyéb "mutyik " vannak tárolva, talán még be is vannak hegesztve az ajtók, mert így könnyebb az őrzés védelmük.
RonnieFrown 368790 2008. április 2. 13:31
Válasz erre
Csak kivancsisagbol erdekelne, hogy a Papan tarolt gepek kozul azert nehany hangarban van-e tarolva, vagy mind ki van teve az idojarasnak? Papan csak egyszer jartam es ha jol emlekszem azert azok a hangarok vagy bunkerek joval nagyobbak mint a volt orosz reptereken levo bunkerek. Ket gep siman elfer bennuk, de lehet harom 21-est is be lehetne fuzni, bar lehet csak rosszul emlekszem.
vandork 368789 2008. április 2. 12:58
Válasz erre
búza
írtam neked leveled, majd nézd meg:)

üdv:
Vándor Karesz
Szovjet Légierő Magyarországon és Ausztriában
Levix 368788 2008. április 2. 10:31
Válasz erre
:)))
búza 368787 2008. április 2. 08:55
Válasz erre
21 SZT 70
21 SZT 70
21 SZT
21 SZT
21 SZT 81
21 SZT 81
21 SZT 41
21 SZT 41
21SZT FEHÉR KERETES 41
21SZT FEHÉR KERETES...
21 SZT 33
21 SZT 33
21 SZT "TIGRIS"
21 SZT "TIGRIS
21 SZT 33?
21 SZT 33

Néhány festés a tököli ezred gépeiről amik orosz bisz-nek látszódott repülő tárgyak voltak, egyébként meg 21 SzT-változatok, "15"-ös tipus. Természetesen csak a minta érvényes, a színek szabvány - meg ami volt a raktáron - színek.
PETI 368786 2008. április 1. 21:35
Válasz erre
Köszi!
Rumcájsz 368785 2008. április 1. 20:53
Válasz erre
Peti
A kerek PG-stilusú szám mérete a 10mm-es fehér kerettel együtt 530x310mm /ez egy számjegy mérete/.
Kiegészitésül: a csillag-felségjel csúcstávolsága 710mm a fehér kerettel együtt,
az ék-felségjel hosszmérete 800, magassága 400mm plusz 10 mm-es fehér keret körben a széleken
Rumcájsz 368784 2008. április 1. 20:38
Válasz erre
Búza'
Az orosz bisz-nek látszó repülő tárgyak azok 21 SzT-változatok, "15"-ös tipus, nyilvánosság OK.
mig23papa 368783 2008. április 1. 20:34
Válasz erre
Ha jól emlékszem éppen Mezőkövesden dekkoltunk, amikor elkelt a kicsike.
mig23papa 368782 2008. április 1. 20:33
Válasz erre
PETI 368781 2008. április 1. 19:41
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki meg tudná adni nekem a szabvány magyar kerek és szögletes oldalszámok pontos méreteit? (kape21@gmail.com)

Köszi
búza 368780 2008. április 1. 19:39
Válasz erre
Rumcájsz!
Azóta láttam fotót róla, tényleg PG.-s szám. Van még néhány rajzod nálam az orosz BISZ-nek látszó repülő tárgyakról. Feltenném ide.
Monox!
Csak a tudásod kiegészítésére a 21-U sorozat:
1720,4020,4117,4418,4419,4420,0820,1319,1320,1418,1419,1420,1516,1517,1816,1817,919,
4116.
Nem ellenőriztem, hogy teljes-e a lista!
Továbbra is körözés alatt a 1720 terepfestése!
Üdv: Búza
Nyugger 368779 2008. április 1. 19:15
Válasz erre
Sziasztok,

Ez nem a reklám helye de a hunavia.hu site-on az összes magyar MiG-21-s
-a MiG-21 family-ben- ellenőrzötten, pontosan van benne.
Sok év a seregben, sok óra a levéltárban stb., szóval nem egy esős szombat délután találtuk ki. Ezek a képek bátran letölthetőek. Fáradozunk a további bővítésen is.
Pár oldallal ez előtt valaki feltette a 1817-s terepfestésű képét.
Rumcájsz 368778 2008. április 1. 17:00
Válasz erre
Bocsi, figyelmetlenségből összevontam két választ, a szöveg második fele főleg Búzának lett volna cimezve'
Rumcájsz 368777 2008. április 1. 16:25
Válasz erre
A "1720" MiG-21U gépszám biztos, ez volt az első ilyen tipusú gép, amin 1973 őszén dolgoztam. Később, 1986-ban eladták Indiának, ottani lajstromjele U 672 lett.
A "9514" szám alakja a PG-nek megfelelő kerek szám, ha kerekitett sarkú szögletes szám lett volna, akkor azt külön jeleztem volna a rajzon.
A "1418" extra terepszinű UTI-ról van fotóanyagom, rövidesen felrakom ide a topicba.
Monox 368776 2008. április 1. 16:00
Válasz erre
Búza!

Ez a 1720-as oldalszám ez biztos? Sosem találkoztam még ilyen oldalszámú Mig-21U-val.
(csak 0820,1420,1320,4020,4420-szal.)
búza 368775 2008. április 1. 08:42
Válasz erre
A 1418 és a 1720 volt a két nem standard festésű UTI. Most találtam meg egy táblázatban, de fotó nincs róla.
Rumcájsz!
Akkor a bejövő 9514-est rajzoltad le! Amúgy tényleg, igazad van. A szám alakja nem derül ki a rajzról, de ha jól emlékszem a KÖRÜ a PG. sablonjait - néha a festő szakembereit is - használta.
Nyugger 368774 2008. március 31. 22:23
Válasz erre
MiG23Papa,

Természetesen, mint az elmúlt közel - harminc!! - évben. Ha jól emlékszem valamikor
1973-ban vagy 74-ben alakult meg a Repülés Baráti Köre. Én csak 1978-tól vagyok ott.
Láttunk már a klubban sok sok érdekes dolgot!
mig23papa 368773 2008. március 31. 22:04
Válasz erre
Úgy látom itt van mindenki a csapatból, RBK-ban is találkozunk?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.