/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Otti 368404 2008. február 3. 08:21
Válasz erre
Hali migi! Most akkor 35 vagy 53?
mig23papa 368403 2008. február 2. 23:59
Válasz erre
Mig 21 Féktuskó
Mig 21 Féktusk

Csillagvadász
esetleg egyéb más földitartozékról is kellene kép?
Csillagvadász 368402 2008. február 2. 23:47
Válasz erre
Köszi az infót! Holnap húzok pár szálat, oszt nekiállok a létrának:)
Jó lassan készülök...
Kösz mégeccer!
Üdv:CSV
mig23papa 368401 2008. február 2. 22:15
Válasz erre
PDVD_047
PDVD_047

dobok még egy létrás képet
mig23papa 368400 2008. február 2. 22:07
Válasz erre
15
15

Csillagvadász
én magam nem üzemeltettem füves reptérről F-13-asokat, de PF-eket igen,
vittük szépen magunkkal a földi tartozékokat, vontatóvilla, féktuskók, orrdugó, farokdugó, felszállóredőny szűrőszita, kabuntakaró, és persze a kabinlétrát is, na ezt használtuk a ki és beszálláshoz, gondolom az F-13-asokhoz is ugyanezeket használták elődeink ilyen létrát mint a képen láthatsz, a felső végén eredetileg gumipogácsák voltak, hogy ne karcolja össze a gép oldalát
Csillagvadász 368399 2008. február 2. 21:32
Válasz erre
Üdv Urak!
Utolsó utáni érdeklődés az F-13-asok füves üzemeltetéséről: ki-be szálláshoz mit használtak a pilóták? A reptereken használt állványokat "telepítették ki", vagy valami házi megoldást alkalmaztak? Ha kép is lenne, megköszönném...:)
Üdv:CSV:)
migi 368398 2008. február 1. 16:50
Válasz erre
Kérdeztétek mi történt az 53 géppel ,Szucsán András pilóta irásából megtudhatjátok:

Aznapi 5. felszállásom VHT-154-es gyakorlat (Csapó Döni szds az ellenőrző pk a hátsó kabinban) Dönivel már rengeteget repültem, következésképpen pontosan tudta, hogy hogyan fogom végrehajtani a feladatot, neki már nem nagyon tudtam újat mutatni, vagy meglepetést okozni, magyarul ez a felszállás klasszikusan formai-; un. jogosítványhosszabbító rutinellenőrzés lett volna.
Felszállás normálisan utánégetővel, és minden rendben is ment a fáklya kikapcsolásáig, ahol hírtelen erős csattanást-; fémes darálódást hallottam hátulról,illetve a hajtómű jellegzetesen â01Elepörgőâ01D hangját. (ekkor 200m-en 600km/h-val repültünk) Hátravágtam a fejem, berántottam a lábam, - közben beszóltam a fedélzetibe, hogyâ01Ddurrantunk Döniâ01D de Ő ezt már nem hallotta â013 aztán két kézzel megrántottam a katapultkart, és már röpültem is.
Lehet, hogy tudod a katapultálási folyamatot a kétülésesekből: tök mindegy, hogy ki húzza meg a katapultkart, először elmegy az első kabintető, aztán a hátsó kabintető, aztán a hátsó ülés és végül az első ülés. (az elöl ülő ezért hal meg idő hiányában oly sokszor lásd Gődér Béla pár évvel később)
Én kb 6-8 másodpercet töltöttem a belobbant ejtőernyő zsinórzatán a földetérésig, vagyis kb 60 m-en lobbant be az ernyőm. Ez azt jelenti,hogy ha a szabadesésem csak 1 másodperccel tovább tart, már biztosan nem lett volna elég magasság arra, hogy kinyíljon az ejtőernyőm, ugyanis akkorra már minimum 60 m/s-al süllyedtem szabadesésben (egyébként valószínűleg sokkal többel)
Földetéréskor kicsit megfájdult a sarkamL fájt vagy 2 hétig!
A jegyzőkönyv hivatalos megállapítása szerint a gép a földbe történő becsapódáskor felrobbant (megsemmisült) Erről tényszerűen annyit kívánok mindenkinek elmondani, hogy egy friss mélyszántásba 600 km/h-val becsapódó repülőgép roncsainak szóródása 800m! hosszon a repülés irányával megegyező irányban történt, valamint mindösszesen olyan mély krátert hagyott, mint amilyen mély a szántás volt. Ami logikailag világossá teszi, hogy még a levegőben fel kellett robbania, de ezt az akkori bizottság másként látta.
Ok: az egykori NDK-ban végrehajtott hajtóműcsere során a kompresszor kisnyomású forgórészének első álló lapátsorán a lapátkákat rögzítő koronás anyák egyikébe a biztosítékot nem tették be, a rezonancia következtében az anya letekeredett (szétkenődött maradványát nagyon szépen lehetett látni a mellette lévő tárcsán) ez előidézte a két forgórész csapágyainak összeékelődést, ami pompázshoz, hajtóműleálláshoz, a koaxiális tengely töréséhez vezetett (ez volt a csattanás) aztán a turbinát ki is fújta a repülőgép a kiömlőnyíláson egy az egyben. A SZARP szalag összesen 3 másodpercnyi meghibásodást tudott rögzíteni, előtte minden rendben, utána fényt kapott a film,ami azt jelenti, hogy a kazetta kirobbant a helyéről.

Döni semmit sem hallott az SZPU-ban, nem igazán értette mi történt, de azért megköszönte, később is nagyon hálás volt, bár ezért nem kell hálásnak lenni.
Daala 368397 2008. január 31. 20:55
Válasz erre
Emlékszik még valaki a régi Néphadsereg és Igaz Szó újságokra? Asszem a légierős képek túlnyomó többségét egy bizonyos Kiséri Nagy Ferenc készítette. Jó lenne tudni, ki ő és elérhető-e valamilyen módon, talán tudna megosztani velünk képeket a gyűjteményéből...
Daala
migi 368396 2008. január 30. 22:10
Válasz erre
Erröl a Decsov Féle festésről ha tudsz kicsit bővebben . Az a Decsov aki Kecskeméten lezuhant ?
Buza 368395 2008. január 30. 21:37
Válasz erre
Kösz migi! Azt a gépet nem a PG-ben festették, hanem a seregben, ez látszik a számokról. A festék viszont az általunk használt Binarin. Nagyon az elején lehetett a terepszínű őrületnek, amikor pl. megalkották a Decsov-féle 1418-ast. Akkor még volt helye a kisérletezésnek és az egyéni ötleteknek. Nálunk is többféle terepfestési variáció lehetősége merült fel, végül a legolcsóbb győzött. Mint késöbb mindig, pl. a felségjel átalakításakor.
migi 368394 2008. január 30. 20:34
Válasz erre
Urak én lennék az eggyik legboldagabb makettező ha sikerülne infót szereznem a 35-ről.De ami késik ...
Daala 368393 2008. január 30. 20:14
Válasz erre
migi!
Elnézést kérek a félreértésért
Daala
Csillagvadász 368392 2008. január 30. 20:14
Válasz erre
migi 368391 2008. január 30. 19:51
Válasz erre
Félreértések elkerülése végett ,én nem a felülnézeti rajzra képre irtam hogy elküldöm Buzának hanem a történetre a gépvesztésről.
Csillagvadász 368390 2008. január 30. 13:39
Válasz erre
Üdv Migi!
A 35-ös felülnézeti rajza engem is érdekelne!
Üdv:CSV
Otti 368389 2008. január 30. 12:35
Válasz erre
MiG-21-35
MiG-21-35

Gondolom ez a kép ismert előtted, ez a Horváth-féle honlapról van, eredetileg Hérincs Istváné.
Otti 368388 2008. január 30. 09:18
Válasz erre
Szia migi!
Sajnos én nem tudok Neked segíteni a 35-ös festésével kapcsolatban, én csak egyszerű ejtőernyős sorkatona voltam a 47. honi vadászrepülő ezrednél. Kicsike porszem, aki sok-sok MIG katapulternyőjét hajtogatta be többedmagával. Mindig azt akartuk, hogy sose kelljen kinyílnuk... Amíg én ott voltam, nem is volt rá példa; leszerelésem után három hónappal olvastam valamelyik újságban a hírt, hogy lezuhant egy 21-es, mindkét pilóta sikeresen katapultált. A még szolgáló társam írt egy levelet, hogy kapott 3 nap jutalomszabit, mert ő hajtotta velem azokat az ernyőket, a pilóták személyesen is bementek az ejésekhez köszönetet mondani. Hogy melyik gép volt az, csak a közelmúltban kutattam, Horváth Balázs honlapján találtam rá az infóra.
Daala 368387 2008. január 30. 00:02
Válasz erre
migi!
Elküldenéd nekem is a 35-ös felülnézetiét?
fintajoe@citromail.hu
köszi!
Daala
migi 368386 2008. január 29. 21:37
Válasz erre
Buza 368385 2008. január 29. 21:34
Válasz erre
Sziasztok!
Engem az érdekelne a 35-ös felülnézeti képén kívül, hogy mi volt az a baleset amiben elvesztettük?
migi 368384 2008. január 29. 18:48
Válasz erre
Szia
Nem tudom melyik oldalszámú biszre gondolsz én nem emlékszem csak kis részletekbe eltérő festésekre Pl 51 gép .
migi
Daala 368383 2008. január 29. 18:31
Válasz erre
Sziasztok!
Utalva Otti MiG-23-as topikban felvetett festési problémájára 35-ös és a többi UM és Bisz gépeknek tényleg érdekes festése volt egy időben. Engem főleg a Biszeké érdekelne, ezeké nagyon hasonló a 35-öséhez. Sajna valóban nem találkoztam még én sem felülnézeti képpel, jó lenne, ha valakinél akadna forráskép ehhez!
Daala
Ákos 368382 2008. január 28. 09:40
Válasz erre
Buza 368381 2008. január 28. 08:48
Válasz erre
Szia migi!
Tudnánk emilben értekezni? Én egy PG festésű - tehát fém színű - UM-ben gondolkodom. Jól jönne egy kis tapasztalat a makettel kapcsolatban.
Üdv. buzasg@chello.hu
migi 368380 2008. január 27. 21:10
Válasz erre
Szia Buza
Inkább a földre mert a konténerbe nem látszana csak az eleje. De ha nem lessz akkor csak kinyitom a konténert. A makett 1/32 Trumpeter.
notarius 368379 2008. január 27. 20:35
Válasz erre
Kösz a kimerítő választ! Éppen csak az eleje fog látszani: orrgyűrű + 2-3 mm.
Buza 368378 2008. január 27. 20:31
Válasz erre
Természetesen: Felszállóredöny!
Buza 368377 2008. január 27. 20:30
Válasz erre
szívócsatorna
szívócsatorna
PG UM
PG UM

Ezüst, alumínium. Az orrgyürű más anyagból volt esztergálva, látszott a különbség. A pompázsgátló és a felszákkóredöny egy barnásabb árnyalatú aluminium volt. (kívúl-belül, már amikor kívül nem volt lefestve.)
notarius 368376 2008. január 27. 20:20
Válasz erre
Belül az orrban, amíg látszik.
Buza 368375 2008. január 27. 20:19
Válasz erre
notarius 368374 2008. január 27. 20:16
Válasz erre
Tudja valaki, milyen színű az UM-ek szívócsatornája? Egyértelmű képet nem találtam sajnos.
Buza 368373 2008. január 27. 20:12
Válasz erre
migi
Tényleg nem sok látszhat a maketten a kompresszorlemez alatti dolgokból. Az aksikat a konténerbe akarod rakni, vagy a gép mellé a földre? Milyen cégtől van a makett?
Üdv: Búza
mig23papa 368372 2008. január 27. 16:21
Válasz erre
migi
igéretet kaptam egy ismerősömtől, hogy lefényképezi az aksit
migi 368371 2008. január 27. 07:46
Válasz erre
Ezzel az a baj hogy nem látszik csak ha felemeled a gépet , de majd meglátjuk.
mig23papa 368370 2008. január 26. 22:28
Válasz erre
kompresszor ellenőrző nyílás
kompresszor ellenő...

valahol itt ahol sárgával jelöltem
mig23papa 368369 2008. január 26. 22:19
Válasz erre
a kompresszor ellenőrző nyílás a jobb főfutógondolában van, egy jó nagy darab lemez körbe rakva gyorszárakkal
migi 368368 2008. január 26. 22:15
Válasz erre
Ha megmutatod melyik az ,az órkúp úgyis különlessz a radarral.
mig23papa 368367 2008. január 26. 22:07
Válasz erre
migi

a kompresszor ellenőrző nyílást nem akarod kinyitni? milyen csúcs lenne , benne a kompresszorral, meg a szívócsatornával
mig23papa 368366 2008. január 26. 22:06
Válasz erre
migi 368365 2008. január 26. 22:01
Válasz erre
Ismerem a könyvet ,de én az akumlátorról keresek képet ,
De azért köszönöm
migi 368364 2008. január 26. 21:59
Válasz erre
Tudod van egy 1/32 21 MF kittem szeretném kicsit felcifrázni, kinyitni egy pár helyen , köztük az aksit is .
Figaro 368363 2008. január 26. 21:55
Válasz erre
Mig21-05
Mig21-05

Ezt találtam az aksi tartóról.
mig23papa 368362 2008. január 26. 21:47
Válasz erre
migi

nekem sincs, de lehet hogy tudok szerezni, holnap beszélek egy barátommaal ez ügyben,
lehet a pontos tipusát is megtudom

igazából nem volt senkinek sem "személyi gépe" ez afféle NATO-s szokás átvétele lett
ott volt szokás a pilcsik nevét ráírni a gépekre,

kettő darab aksi volt a Mig21, és a Mig23-as gépeken is, a Mig21 nél egymás mellett a lenyíló dobozban, a Mig23MF-nél az orrfutógondola jobb és baloldalában a Mig23 UB-nál meg a szívócsatorna jobb oldalában a főfutógondola előtt volt egy üreg, és egy dobozba kellett előre betenni a két aksit és betolni a helyére

a tetején volt egy kis felnyitható ajtó, ott lehetett csatlakoztatni a gépben lévő kábelt
a felnyiló ajtó egyben biztosította is a kábelt kicsúszás ellen
migi 368361 2008. január 26. 21:15
Válasz erre
De biztos láttál ilyet , abban a lenyitható dobozban hány db volt ? és ezeken nem látszott semmi mint az autó aksikon a porusok . vagy volt valami rajta ?
Rumcájsz 368360 2008. január 26. 20:59
Válasz erre
Nekem sajna nincs fotóm a -21 aksijáról, csak azt tudom, hogy valami SzAM-... volt a tipusa
migi 368359 2008. január 26. 20:47
Válasz erre
Szevasztok Lászlók
Nincs senkinek se akumlátor fotója ,ilyen butaságot keresek .Urak az 5531 Bis a Lanecker József személyi gépe volt, elötte a Pető gépe volt ?
mig23papa 368358 2008. január 26. 15:30
Válasz erre
lehet hogy nálad a gond, mert amit a másik címről írtál azt megkaptam, és válaszoltam is rá
migi 368357 2008. január 26. 12:53
Válasz erre
Elnézést mindenkitől de ide kell irnóm .
mig23papának
Laci a leveleimre mindig azt a választ kapom hogy a cimzett blokkolja a levél kézbesitését.
migi
flagon 368356 2008. január 26. 09:50
Válasz erre
sainz!

Köszönöm!
sainz 368355 2008. január 25. 18:35
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.