/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Tibcsi 368151 2007. december 27. 06:04
Válasz erre
Igazad van... ennél már csak az volt "jobb", amikor a szolnoki repülősuli udvarában láttam egy MiG-21F-13-ast ék felségjellel és a manapság használatos zöld-barna terepfestéssel...
migi 368150 2007. december 27. 00:30
Válasz erre
mig 136
mig 136
mig 072
mig 072
mig 172
mig 172

Szegény remélem Kecelen végre méltó helye van és lessz.És úgy láttam a képeken rendbehozták és az eredeti felségjelzést kapta vissza. Több régi gépen Gondolok itt a Kecskeméti Mig-15-1721 F13 stb felfestteték az ék alakú felségjelzést. Szerintem ez egy múzeális gépen nem valóságot tükrözi , vagya mostaniak szégyenlik a csillagot? vagy valaki túl buzgó volt. Nem tudom de elképzelem a Luftwaffe valamelyik repterén kiállitott mig-15-öst a máltai keresztel .Három képpel illuszrálom mire gondoltam , de lehet hogy csak öregkóri morgás az egész.
üdv: migi
Rumcájsz 368149 2007. december 26. 23:53
Válasz erre
A "1418" MiG-21U útvonala a MH rendszerből való kivonása után - Taszár,Szigethalom PG Tanmühely, Ferihegy, Siófok Piroska csárda, Várpalota, Kecel
mcs 368148 2007. december 26. 20:04
Válasz erre
Horvath_Balazs 368147 2007. december 26. 19:20
Válasz erre
Humbrol színeket véve alapul: zöld 149, sárgásbarna 83, világoskék 65.
mcs 368146 2007. december 26. 18:09
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Tudom már lerágott csont, de kellene a magyar Mig-21, -23 3 színű kamó festékkódjai.
Előre is köszönöm.
mcs
migi 368145 2007. december 26. 16:23
Válasz erre
Eszt se tudtam én azt hittem hogy Ferhegyről egyből Kecelre került .
üdv:migi
Rumcájsz 368144 2007. december 26. 11:44
Válasz erre
Az egyetlen totálkép Ferihegyen készült, a részletfotók Siófokon, amikor a gép maszek tulajdonosa reklámcélra kölcsönadta a gépet a Piroska csárda tulajdonosának,ezek a képek az összeszerelés közben készültek.Arra vigyázz, hogy a szárnyon több helyen is a nagyobb - főleg sárga - foltok közepe erősen ki van kopva, ezek frissen festve biztos,hogy telibe voltak fújva, csak a rajtuk mászkáló müszakiak topánkái kikoptatták a minta közepén a szint.Az eredeti festés zöld alapszinre volt fújva, és a minta úgy készül, hogy egy másik szinnel ráfújják a minta körvonalait, majd kitöltik annak belső területét is a szinnel, és "egybefújják" a körvonalazással.Ezért tehát a minta szélén több rétegü a festék,igy kevésbé kopik, mint a foltok belső területén.
üdv és jó munkát Rumcájsz
migi 368143 2007. december 26. 11:18
Válasz erre
Köszönöm Rumcájsz
Sokat segitenek megcsinálni a folttérképet , nem is gondoltam hogy vannak erről a festésről képek ,ezek még Ferihegyen készültek ?
üdv: migi
makettes 368142 2007. december 26. 11:14
Válasz erre
Köszi sainz!
makettes
Rumcájsz 368141 2007. december 26. 10:38
Válasz erre
Miginek, képek "1418" gépszámú MIG-21U gépről itt. (az egészet kell bemásolni, nem merem linkelni, mert máshol nem működött linkkel)

freefalcon4.extra.hu./MIG21.rar
migi 368140 2007. december 25. 22:25
Válasz erre
De igen én is rájöttem már mert kerestem az oldalán és 091 német festésű ez pedig PG .096 gépen több képen látszik a jelvény csak nem tudtam eddig kivenni mitábrázol.Balázs küldtem neked valamelyik nap emailt .
üdv:migi
Horvath_Balazs 368139 2007. december 25. 21:58
Válasz erre
migi 368138 2007. december 25. 21:53
Válasz erre
HPIM2091
HPIM2091

És ez milyen jelzés vagy csak egyéni jel matrica ? 091 UM lett fotózva
mig23papa 368137 2007. december 25. 21:31
Válasz erre
Untitled-1

Ezzel a felirattal talán nem annyira közismert
Untitled-1

ez talán nem annyira közismert
mig23papa 368136 2007. december 25. 19:50
Válasz erre
bocsi a triplázásért , még tanulnom kell ezt a dolgot
mig23papa 368135 2007. december 25. 19:49
Válasz erre
sain
ha az arcukat is láthatnám talán felismerhetnék valakit
mig23papa 368134 2007. december 25. 19:49
Válasz erre
sain
ha az arcukat is láthatnám talán felismerhetnék valakit
mig23papa 368133 2007. december 25. 19:48
Válasz erre
sain
ha az arcukat is láthatnám talán felismerhetnék valakit
sainz 368132 2007. december 25. 18:27
Válasz erre
505-214_resize
505-214_resize

mig23papa!

1981, tél végén készült fotó, Taszár.

Ha felismered vmelyik "kollégát", kérlek küldd el nekik ezt a fotót és az emilcímemet.
Több mint száz fotóm van erről az üzemnapról, főként a kiszolgálószemélyzetről.
Ha az érintettek megkeresnek, szívesen küldök nekik a képekből.

köszi

sainz10@gmail.com
sainz 368131 2007. december 25. 17:52
Válasz erre
1514-11_resize
1514-11_resize
1514-27_resize
1514-27_resize
1514-63_resize
1514-63_resize

makettes!

Rajz nem van, de ezeknek a fotóknak talán több hasznát veszed.

A 1514 festése egy kicsit más mint a többi, igy sztem érdekesebb is maketten.
A fotók 1988 tavaszán készültek Taszáron, ezidáig egy negativon várták jobb sorsukat...

Talán vki másnál akad a függőleges baloldaláról is fotó.
migi 368130 2007. december 25. 17:04
Válasz erre
Kép 193
Kép 193
Kép 195
Kép 195

Tehettem volna a mi készül oldalra is ,de úgy érzem itt a helye .azért kérdezném a kabin szine hasnló volt ? egy kecskeméten látott PF üléshez kevertem.
Amakett KP kittből lessz elkövetve ,de vannak benne Aca. alkatrészek is pl. kabin belső,sok meló lessz még vele úgy érzem ,és látom.
köszönettel: migi
migi 368129 2007. december 25. 15:22
Válasz erre
Kellemes Karácsonyt
Kellemes Karácsonyt

Sziasztok 21 rajongok
mig23papa örülök hogy megjöttél a csapatba.
Ezzel a képpel kivánok mindenkinek kellemes ünnepeket.
üdv: migi ( Laci )
sainz 368128 2007. december 25. 15:19
Válasz erre
1987-ben volt egy érdekes(mindegyik az volt) éleslövészet Asztrahanyban.
Az egyetlen alkalom, amikor saját gépekkel települt ki az állomány.
Pápa és Taszár vegyesen adta a pilótákat, két szovjet reptéren szálltak le tankolni a 21bis-ek.
Az egyik Kramatorszk - PVO MiG-25 reptér - volt.

A résztvett pilóták segitségével dolgozom egy cikken, sok érdekes fotót sikerólt felkutatnom, többek közt orosz forrásból is.Ma már a felkészülés dokumentumai sem titkosak, igy nagyon korrekt, autentikus beszámoló lehet belőle...

Ha közületek bárki résztvett ezen a feladaton, vagy ismer olyat, aki ott volt, kérem lépjen kapcsolatba velem

Köszönettel:
Szombati Róbert 20 336 0577 sainz10@gmail.com
migi 368127 2007. december 25. 14:55
Válasz erre
Szia
Köszönöm az jó lenne.
Neked is kellemes ünnepeket.
Üdv: migi
Rumcájsz 368126 2007. december 25. 14:08
Válasz erre
migi'
Ha szükséged van felülnézeti festés-térképre,tudok segiteni
Kellemes Karácsonyt üdv Rumcájsz
mig23papa 368125 2007. december 25. 13:53
Válasz erre
migi
valóban az SZK-1 ülésekkel repült a 1418-as , "szerettem", mert ülőernyő volt benne , és egy időben kitalálták, hogy repülés után vegyük ki az ülésből, és repülés előtt meg rakjuk be az ülésbe, persze az ejés katonák legnagyobb örömére is,
a későbbi KM-1 hez képest könnyebb volt a dolgunk, mert csak 4 földi biztosíték volt benne, csak azt kellett kivenni belőle, meg a két karfalemezt,
mig23papa 368124 2007. december 25. 13:44
Válasz erre
Tisztelettel köszöntök minden kedves "őrült" repülőst.
Gratulálok mindannak a lelkes és kíváncsi embernek, akik valaha betették a lábukat,ide mert ezzel életben tartják ezen érdekes témát.
Szűcs Laci a nevem és a légierő aktív tagja voltam repülőgépszerelőként,(sárkány-hajtómű mechanikusként)1977-1979-ig Taszáron MIG 21 PF 408-as gépen, 1979-1998-ig Pápán MIG 23MF 10-es gépen,na és persze az összes többin ami a századnál ácsorgott. ( nem vártam meg a pápai repülőtér 2000-es bezárását -és szétbarmolását- már 1998-ban saját kérésemre nugállományba vonultam).
A repülés mellett még a fotózás is nagy hobbim így hát kép van bőven,(de akad néhány videó is a témában) szinte minden tipusról. Ha tudok, szívesen segítek bárkinek,de ha hívni akar valaki az inkább az esti órákban, vagy hétvégén tegye .
A képeket (videókat) folyamatosan gyűjtöm, szívesen csere-berélek is. A másoktól kapott képek továbbadásához mindíg elkértem a tulajdonosuk engedélyét is, és én is megadom ezt bárkinek, aki hozzájut a képeimhez. A célom ezzel az, hogy minél szélesebb körben vállhasson ismertté mindenki képe, és persze videója is, hisz voltak olyan helyzetek ahova csak néhány ember juthatott be fényképezni-videózni, és így nagyon sok értékes szép anyag veszhet el örökre.
Maketteztem is rendesen régebben, a gyűjteményből egyetlen darab maradt meg, de aki látta azt mondta elég jól sikerült.
Ennyit magamról "dióhéjban", a Mig 23 fórumon is kapcsolatba lehet lépni velem
Repülős üdvözlettel :Laci
migi 368123 2007. december 24. 14:01
Válasz erre
Szia Rumcájsz
Akkor használhatom Sk-1-est nyugodtan.Köszönöm az infókat a terepszinű változatot szeretném elkéstiteni.
Kellemes ünnepeket
üdv: migi
Rumcájsz 368122 2007. december 24. 12:28
Válasz erre
A MiG-21U-ban minimális módositással ugyanazok a katapultülések vannak, mint a 21F-13-ban.A 1418-as 21U egyébként egy speciális, csapatnál festett háromszinü álcázófestéssel is repült, nemcsak az eredeti ezüst festéssel.A kabinbelső eredeti festése középszürke volt, de a rendszerből való kivonás után egy filmforgatás erejéig földi felvételekhez Wallkyd-zöldre festették a kabinbelsőt /igy jobban tetszett a filmeseknek/.
migi 368121 2007. december 24. 09:46
Válasz erre
Kellemes ünnepeket

Úrak egy kicsit belezavarodtam ,Mig21U a Magyar 1418 oldalszámú gépben milyen tipusú katapult ülések voltak ? Mert a Bilek SK-1 ir.
üdv: migi
migi 368120 2007. december 23. 14:31
Válasz erre
Bombraider 368119 2007. december 23. 13:56
Válasz erre
Szia!
Horac oldalán találsz róla pár infót:
horac.fw.hu/

üdv:bomb
migi 368118 2007. december 22. 20:10
Válasz erre
MiG-21-35
MiG-21-35

Sziasztok Urak
Erröl a gépről szeretnék megtudni amit tudtok , kellene pár kép a festéséről ,ha lenne valakinek.
Kellemes ünnepeket mindenkinek.
üdv: migi
migi 368117 2007. december 18. 17:59
Válasz erre
A Csepel 233 képen jól látszik a kép bal oldalán a kétféle zöld szin a gyári és a magyar átfestés.
migi 368116 2007. december 18. 17:57
Válasz erre
Csepel 2 023
Csepel 2 023
Csepel 233
Csepel 233
Csepel 075
Csepel 075
Csepel 2 101
Csepel 2 101

Sziasztok
Akkor lássunk egy MF gépet,és egykét ritkábban látott részt.Érdekes lenne maketten elkésziteni a rozsdásodó szegecseket és csavarokat.
Üdv:migi
Rumcájsz 368115 2007. december 17. 10:59
Válasz erre
Tibcsi'
MiG-21MF,bisz és UM változatok kabinjának belső festése ún. wallkyd-zöld volt, egységesen a kabinfalak és a müszerfal alapszine is /mint korábban irtam, ez nem a külső festés, hanem a belső kabin-világitás függvénye volt/
Rumcájsz
Tibcsi 368114 2007. december 17. 06:31
Válasz erre
Ha már a kabinnál tartunk: a "korai", ezüst festésű magyar MF-eknek milyen színű volt a kabinja? Azoknak is lehetett szürke, mint a PF-é?
pilotka 368113 2007. december 17. 06:20
Válasz erre
magyar pf festés
magyar pf festés
magyar kabin 21 pf_2
magyar kabin 21 pf_2
0019
0019

Mig-21PF
migfun 368112 2007. december 16. 21:00
Válasz erre
MiG21PFhun509camo
MiG21PFhun509camo
MiG-21PFhun10_1
MiG-21PFhun10_1
MiG-21PFhun_takeoff2
MiG-21PFhun_takeoff2

pár képet találtam...
Rumcájsz 368111 2007. december 15. 23:10
Válasz erre
Megerősitve, a PF kabin belső festése világosszürke, a müszerfal matt fekete volt, a külső festéstől függetlenül/ez a lilás szinü belső világitással függött össze, a későbbi zöld festésü kabinok vörös fényü belső világitást kaptak/.
Szabi77 368110 2007. december 15. 22:59
Válasz erre
makettes!
A pro modell 2004/2-esben van az 504-esről is egy pontosabb oldalnézeti kép!
Amúgy szabvány zöld/barna festése volt!
Ha kell az újságból van egy eladó is!
Szabi77
makettes 368109 2007. december 15. 22:16
Válasz erre
Szia!
Úgy tudom a PF kabinja nem volt zöld színű,csak világosszürke és fekete.
üdv. makettes
migi 368108 2007. december 15. 22:01
Válasz erre
Szia Rumcájsz
Igen tudom hogy ez PFM de más rajzom nem volt , és a festés volt a lényeg. De lenne egy kérdésem , a gyári fémszinű PF jeinknek milyen szinü volt a kabinja ? szürke és a felújitásnál lett zöld ? vagy gyári zöld volt.
Üdv:migi
notarius 368107 2007. december 15. 21:57
Válasz erre
Ennyit a Squadron Signal-ról. :)

Viszont a folttérkép tényleg a szabványos. Anno valahol még élőben láttam ezt a PF-et ezzel a kísérleti felségjellel. Talán Kecskeméten volt félretolva.
Rumcájsz 368104 2007. december 15. 21:40
Válasz erre
Makettes'
Vigyázat, az ábrázolt géptipus nem 21PF /76-os tipus/, hanem PFM-SzPSz /94-es/, nekünk ilyen nem is volt.A PF-nek egyrészes a kabinteteje, keskenyebb a függ. vezérsikja és a felső részben nincs a sötétzöld antennabetét, nincs az oldal- kormány alatt a fékernyőtok.Érdekes módon viszont a festés és a gépszám stimmel.
üdv Rumcájsz
makettes 368103 2007. december 15. 19:16
Válasz erre
Szia!
Köszi a gyors segítséget!
üdv. makettes
migi 368102 2007. december 15. 18:48
Válasz erre
73_4
73_4

Parancsolj
Én szerintem ugyan azt a folt térképet használták mint az MF .
makettes 368101 2007. december 15. 18:27
Válasz erre
Sziasztok!
Magyar Mig-21 PF zöld-barna festésről keresek rajzot.
Ha van valakinek,megkérném segítsen ki vele.
köszi
makettes
SIXT67 368100 2007. december 13. 14:38
Válasz erre
Keresd pilotka-n (Pintér Árpin [pinterarpad60@gmail.com] ) keresztül Zsilák Palit. Pali gyártatott nagy tételben ilyen matricátkat...

sixt67
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.