Takács Zoltán: Messerschmitt Me-208

Messerschmitt Me-208

A háború alatt a Bf-108 a francia S.N.C.A du Nord-nál készült a Luftwaffe részére. Ugyanezt a céget bízták meg, hogy készüljön fel a Me-208 jelű továbfejlesztett változat gyártására. Két prototípus, a Me-208 V1 és V2 épült még német irányítással. Ezek a Bf-108-hoz képest orrkerékkel rendelkeztek. A felszabadulás után a Me-208-at Nord 1100 Noralpha néven gyártották a francia repülés számára. Kevés változtatás történ az eredeti konstrukcióhoz képest. Csupán a mindkét példányban alkalmazott Argus As 10 C motort helyettesítették az azonos teljesítményű francia Renault 6 Q 10-zel. Maga a Me-208 szerkezetileg a Bf-108 B-nek felelt meg, eltekintve az említett orrkeréktől és a kismértékű megnagyobbítástól.


Me-208 V-1

Típus: Egymotoros utasgép.
Szárny: Szabadonhordó alsószárny. Szerkezetileg megegyezik a Bf-108 B-vel.
Törzs: Teljesen fém héjszerkezet ovális keresztmetszettel.
Vezérsíkok: Merevített vezérsíkok, mint a Bf-108 B-nél, de belső kiegyenlítéssel.
Futómű: Behúzható, háromkerekes futómű. Minden kerék hidraulikusan húzható be, a fűfutók befelé a szárnyba, míg a kormányozható orrkerék hátrafelé az orr alá.
Motor: Egy 240 LE-s Argus As 10 C léghűtéses, nyolchengeres, fordított V-motor. Kétágú állítható légcsavar. 260 l üzemanyag négy szárnytartályban.
Személyzet: Négy fő, a Bf-108-hoz hasonló elrendezésben.

fordította: Takács Zoltán
forrás: Kens-Nowarra: Die deutschen Flugzeuge

Vissza a listához