Sci-Fi
Peter Fritz   Focke-Wulf Fw-190 A/F, Revell, 1:72

Ajánlom a mosonmagyaróvári magyar makettező barátaimnak, akiket 2004. április 18-án sajnos nem tudtam meglátogatni.

Egy magyar jelzésekkel ellátott Fw-190 ritka darabja a repüléstörténelemnek. Az ugyanolyan jól ismert Messerschmitt Bf-109-est számos tengelyhatalom használta, például Finnország, Románia, Bulgária és Magyarország. Nem úgy a Focke-Wulf Fw-190-et. Csak a német és a magyar légierők vetették be a második világháborúban a Fw-190 F-3-at. A Törökországnak szállított Fw-190 A-k nem kerültek fegyveres összetűzésbe.

A Fw-190 F-3 feljavításához a következő műveletek elvégzése volt szükséges:
A kithez egy elég csenevész kabintetőt mellékeltek, csak az átlátszó részeket öntötték külön. A mozgatható kabintetőkeretét a törzsfelekre öntötték. Ezeket lefűrészeltem és a tartalékalkatrész-készletemből használtam fel egy komplett buboréktetőt. A hevedereket pótoltam fémfóliából, készítettem egy célzókészüléket és a kabinbelső kész is volt. A fülkét nyitva hagytam.

A kipufogócsöveket kábelszigeteléssel utánoztam, a vezetéket pedig fékcsőként használtam fel. A bombatartókat a tartalékaimból teremtettem elő.

A szokásos álcázófestést készítettem el, a jelzéseket festékszóróval hordtam fel. Csak a GS 02 azonosítót állítottam elő a számítógéppel, mint matricát.

Dedicatet to my Hungarian modelling-companions in Mosonmagyarovar, because visiting them on 04.18.2004 was impossible to me. Such a Focke Wulf Fw 190 with Hungarian markings is truly a seldom part of aircraft-history. The also well known

Messerschmitt Bf 109 was used by many Axis Airforces, so in Finland, Romania, Bulgaria and Hungary. Not so the Focke Wulf Fw 190 F-3. This aircraft was solely in use with the German and Hungarian Airforces during WW 2. The few Fw 190 A delivered to the Turkey, had not to come off victorious of an armed conflikt.

To optimize the Focke Wulf Fw 190 F-3, following works were necessary:
The kit's canopy was a rather fragmentary part just of the clear bubble, which wasadded as a single piece. The ought to be canopy, the movable frame, is sprued in one with the fuselage halves. I did cut off these parts and used a correct bubble-canopy which I took out of my spare-box. I added harnesses of metal-foil and a gun-sight and the cockpit-interior was completed. I decided to show the canopy being in use and opened. The exhausts were imitated by wire-insulations, the wires itself were used as brake-pipes. The bomb-racks were found in my well filled spare-box.

The coloring is the usual camouflage, the insignias were done by airbrush. Only the code, GS 02, is a decal, made by myself on the computer.

Peter Fritz
A cikk eredetileg a www.pmf.at honlapon jelent meg.