Sci-Fi
Vékony Sándor:   Subaru Impreza WRC 2003
Subaru Impreza WRC 2003
Heller 80750, 1:24

Tulajdonképpen a fenti cím nem teljesen igaz, mivel ez egy "öszvér" autó. Ez annyit jelent, hogy nem csupán a helleres, hanem a Tamiya Subaru Impreza WRC 2001-es angol rally-s (24250) makettek alkatrészeiből lett összeépítve. Erre azért volt szükség, mivel az jellemző a Heller makett(ek)re, hogy kevés és néhány helyen pontatlan, nem túlzottan kidolgozott alkatrészből állnak össze. Ezért gondoltam, hogy a készletből csak a karosszériát kellene használni és ezt próbáljam meg összeépíteni a Tamiya belsővel, alvázzal és futóművel. Azért volt szükség az angol rally-s verzióra, mert az van murvás futóművel ellátva. Első lépésben szétszedtem a kész 2001-es Subaru-t, vagyis csak a karosszériát vettem le róla és erre tettem rá a helleres karosszériát és azt néztem meg, hogy megoldható ez így. Úgy tapasztaltam, hogy kevés átalakítással megoldható.
Ezután az Ebay-ról sikerült nagyon olcsón (5 dolcsi) vásárolnom egy Tamiya 2001-es Subaru-t (azért kellett vennem, mert amit a próbálgatáshoz szétszedtem, azt összeraktam és visszakerült a többi maketthez).

Miután megérkezett a makett, kezdődött el a munka érdemi része. Először a Tamiya belsőt, alvázat és futóművet raktam össze, erről nem szeretnék többet írni, hiszen ez a megszokott Tamiya minőség és erről már más is írt. Annyi plussz azért került a belső részbe, hogy bukósisakokat tettem a tartókba, két fejhallgatót akasztottam a bukócsőre és én a csomagtartóba elhelyeztem a pótkereket is, amit kék szalaggal és övcsattal rögzítettem (bár ez már nem látszik a kész autóban). A biztonsági öveket kék szalagból és fotómaratott övcsatokból csináltam meg. Az öveket a bukócsőhöz csatoltam hátul. A műszerfalra egy itinert tettem a navigátor felőli oldalon.

A karosszéria kicsit aránytalan és formátlan szerintem. Erre kell felragasztani a tetőszellőzőt (ezt a Tamiya készletből vettem ki), a tükröket, a motortér levegőbeömlőjét, a hátsó szárnyat, a kamerát és az antennákat. Az első lámpák elég pontatlanok, sokat kellet alakítani őket, hogy elférjenek a helyükön. A hátsó lámpákat én is festettem, sőt az eredeti lámpán található kis kerek "kiemelkedést" piros öntapadó matricával próbáltam megoldani.
Az autó legeltúlzottabb része a hűtő előtti embléma, mivel iszonyú nagyra készítették. Ezt levágtam és egy méretarányosat ragasztottam vissza a helyére. Az autó színét a gyári subaru-színű Tamiya TS-50 spray segítségével festettem.

Az ablaküveg széleire keretet festettem. A legnagyobb problémát az egyben kiöntött üveg felragasztása jelentette, mivel ezt úgy kellett kivágni a tető felőli oldalon, hogy a karosszéria jól illeszkedjen az alvázra. Ezen azt értem, hogy a helleres karosszéria a bukócsőre fekszik fel és így lehetett beállítani a megfelelő magasságot és az oldalirányt, tehát így tudtam a Heller és a Tamiya makettet összeépíteni. Ezek után már csak összeragasztottam őket.
Nagyrészt Tamiya matricákat ragasztottam fel az autóra, a helleres dobozból csak azokat használtam, amik a 2003-as verzióhoz kellettek (rajtszám, a Ciprus rally felirat, stb.). A Ciprus rally-n a Subaru-n az "555"-ös felirat volt, ezt a matricát is az Ebay-ról vásároltam, mivel az eredeti készletben ez nincs. Ajánlatos lágyítót használni a tamiya-s matricákhoz.
A hátsó és az oldalablakokra ablakfóliát (a 1998-as szafaris verzióból valót) ragasztottam fel, mivel így mentek a versenyen az autókkal.

Az autó mellé két pezsgőt tartó figurát (Solberg/Mills) állítottam (2002-es Peugeot 206 WRC makettből vannak) a rajtuk lévő matricák nagy része a Tamiya "rally mechanics set"-ből valók. A festésüket és a matricákat fényképekről néztem meg.
Az autóról összeállítási útmutatót már nem küldök, mivel mind a Heller, mind a Tamiya Subaru-é megtalálható a "Makettek" rovatban.

Így készült el ez az "öszvér" Subaru Impreza WRC 2003-as, szerintem elég jó lett. Bár már megvan a 2004-es japán rally-s verzió, kíváncsi vagyok, hogyha az elkészül, mi lesz a véleményem erről. Azért sejtem már a választ előre!?

Vékony Sándor