Sci-Fi
Németh Gábor:   Mitsubishi Lancer EVO V-VI
Mitsubishi Lancer EVO V
Tamiya 24203, 1:24

A karosszéria elég csupasz. Gondolom ez a gyártó előrelátását tükrözi, mert így egyszerűbben készíthették el később az EVO VI-os autót is.
A fehérre fényezett kasznira külön kell felragasztanunk az első és a hátsó lökhárítókat, a küszöböket és a hátsó szárnyat, amiket előzőleg MS-3 (TS-49) pirosra festettünk. Ezeken kívül külön alkatrész még a tetőszellőző, valamint a tükrök. Piros még az alváz pereme és az ajtók fele is, amiket alapos maszkolás után tudunk színre fújni.
Ebben az autóban sem dolgozták ki részletesen a motort, csak imitálják alul és felül a látható helyeken.
A futómű különlegessége, hogy a jobb oldali alkatrészeket pirosra, a bal oldali alkatrészeket pedig kékre kell festenünk. Ez az igazi autó szervizelésében segíti a szerelők munkáját.
A matricák jónak és pontosnak mondhatóak. Egy apró hibát találtam csak, miszerint a rajtszám alá "belóg" a csík, amit felragasztáskor vettem észre, de ennek egy részét kitakarja a versenytábla a rajtszám tetején. :o(

Az összeállítási útmutató 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10. oldalai

Mitsubishi Lancer EVO VI
Tamiya 24220, 1:24

A makett futóműve és a karosszériája változott meg az EVO V-höz képest. A Lancer terepgumikat és kisebb féktárcsákat kapott, a lengéscsillapítók magasabbak lettek. Ennek a módosításnak megfelelően kis mértékben változott a kartervédő lemez és a hátsó futómű két védőlemeze.
A kaszni egyes elemeit első lépésben fehérre fényeztem, majd kimaszkoltam azokat a felületeket, amiknek később, a piros szín (TS-49) fújása után is fehérnek kell maradniuk. Ilyen a motortértető, a hátsó lökhárító (ezekhez a festéknek megfelelő piros matricát is kapunk, hogy elkészíthessük a végleges dekorációt) és a hátsó szárny felső eleme.
Műanyag sárfogókat ragaszthatunk kész makettünk első és hátsó sárvédő peremeihez.

Az összeállítási útmutató 1., 2., 3., 4., 5., 6. oldalai

Mivel a két Lancer alkatrészeinek nagy része és néhány fő eleme is (pl. alváz) megegyezik, így kicserélhető a két makett futóműve. Ezzel kicsit egyedivé tehetjük saját autónkat...

Mindkét Mitsubishi azonos utastérrel van felszerelve, így inkább külsőségeiben van különbség a két autó között. Természetesen műanyag stifteket és antennákat is találunk a dobozokban.
Az azonos alapok miatt elég tetemes mennyiségű "not used" alkatrészt tartalmaznak az öntőkeretek a "másik" készletből.

A REJI (és a RENAISSANCE is) elkészítette műgyantából a Tommi Makinen Edition első spoilerét, ami igen pontosan illeszthető a makett eredeti lökhárítójának a helyére, pillanatragasztó segítségével.
A lökhárítót alaposan meg kell csiszolni az öntési hibák (pl. légbuborékok) miatt, majd zsírtalanítani. Csak ezek után következhet az alapozás, és a száradás után a fényezés.
Azonban kisebb hibák is vannak, miszerint a gyári lámpák nem teljesen illeszkednek az új helyükre és a gyanta spoiler belsejében nincs az alváz rögzítésére alkalmas hely, így ezt összerakáskor ragasztással oldottam meg.

Mitsubishi Lancer EVO VI TME
Heller 80197, 1:43

A Heller (és az Airfix is) ezt a TME verziót legyártotta 1:43-as és 1:24-es méretben is, bár ennek a makettnek a részletessége és pontossága nem hasonlítható össze a Tamiya Lancerével, viszont az ára az előnyére válhat...
A "kisautó" matricája hasonló, mint a többi Heller autóé, ugyanis ezeken is átlátszik a makett alapszíne. :o(

Makett, fotó, szöveg: Németh Gábor