Sci-Fi
Németh Gábor:   BMW 318i (Team Schnitzer-BTTC Champion)
BMW 318i (Team Schnitzer-BTTC Champion)
Hasegawa CS-15, 1:24

A készlet nem tartalmaz semmilyen "Parts not for use" alkatrészt, így összeépítéskor mindent felhasználhatunk. Az alkatrészek mennyisége csekélynek mondható, de ennek oka az, hogy a pályaversenyzésre alkalmas autóhoz semmi "fölösleges" alkatrészt nem csomagoltak a dobozba.

A kit a gyártótól megszokott minőséget képviseli, igaz, több általuk készített autótól eltérően nem tartalmaz fotómaratást.
Az utastér "pályaautós", így csak egy ülés található benne, valamint a "szokásos" versenyautós felszerelések és egy elég komoly bukócső-rendszer. Az ablaküvegek kereteinek "egyszerű" feketére festéséhez maszkoló matricákat kapunk. Az alváz tartalmazza a motor alját és a váltót. Az autó futóműve egyszerű, de jól és pontosan építhető össze. A kerekek negatív dőlését a féktárcsák rögzítési felületének ferde megmunkálásával érte el a gyártó, ezért nagyon fontos, hogy melyik fék hova való! A karosszériára külön ragaszthatjuk fel a tükröket, valamint az első- és a hátsó lökhárítókat, amikbe végül vonószemek kerülnek majd.

A készletben szereplő E36-os matricája igen jó minőségű és szép. Méretpontosnak is mondható, de azért vannak apró módosítást és komoly figyelmet igénylő matricák. Ezek főleg az autó hátulján látható, "szél fújta zászló" formájában elkészült BMW színekben pompázó kis négyszögek. Célszerű mindezeket "körbevágni" kisebbre, mint amekkora lakkréteg van a matricák körül, mert így egyszerűbb pontosan összeilleszteni a széleiket.

A külföldről rendelt 318-asok közül volt, amiből raliautót készített Németh Zsolt. A bátyám 1990-ben egy BMW M3 (E30) indult a hazai rali OB futamain, így ez a típus igen közel állt a szívéhez és egy, az elkészült maketthez hasonló autóval folytatta volna szívesen a pályafutását (bár az E36-ost néhány nemzeti bajnokság kivételével nem indították rali-versenyeken)...
A makettjére a régebbi gyári dekorációt készítette el, kicsit az akkori kor szellemében, színre fújt "vizes matricalap" segítségével, amit méretre vágás és alapos illesztgetés után ragasztott fel az autóra.

A raliautóvá átalakított BMW végső formájához Rácz Róbert nyújtott segítséget, aki pótlámpákat és lámpasort készített a makett elejére, a csomagtartójára pedig egy spoilert. KÖSZI! ;o)
Kis módosítás még (a gyári tükrök helyét elfoglaló) az F1 tükrökhöz hasonló visszapillantók felragasztása és a kerekek Revell BMW M3-as kerekekre cserélése.

Az összeállítási útmutató 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8. oldalai

Makett: Németh Zsolt, Németh Gábor
Fotó, szöveg: Németh Gábor