Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16. |
pince honvéd | Adatlap | 723186 | 2024. április 7. 21:12 | ||
Köszönöm szépen a segítséget! :-) Előzmény: (722970) Tibcsi 2024. április 2. 15:23 | |||||
Tibcsi | Adatlap | 722970 | 2024. április 2. 15:23 | ||
Nem vagyok szakértő, de a fotók alapján megkockáztatom a barna (mű)bőrt. | |||||
pince honvéd | Adatlap | 722966 | 2024. április 2. 13:54 | ||
Sziasztok! Segítséget kérnék a téma szakértőitől. FW-190(A7) pilótaülesében lévő párnázott ülőrész az bőr vagy vászon anyagból készült? | |||||
pmheros | Adatlap | 721494 | 2024. március 5. 21:08 | ||
Podva | Adatlap | 721493 | 2024. március 5. 21:03 | ||
Sziasztok Engedjétek meg hogy én is hozzátegyem az ismereteimet G-5 ügyben: Amikor megjelent az Eduard G-6/G-5 dual combója egy olasz uriember az Edu Fb profilján bele szállt az "alkotókba" hogy tévesen ajánlják a hátsó nyomástartó fallal együtt a hátpáncél alkalmazását, ugyanis együtt sosem használták. Tehát az Edu javaslatával ellentétben a G-1, G-3, G-5 változatok esetében az átlátszó keret 3-ssal jelölt kabin hátsó falat kell csak beragasztani. (Természetesen abba a deklibe, ahol jelölve vannak a sarkokban a szilikagél kapszulák.) A csatolt rajz szerintem mindent elmagyaráz... Ami a "lővájú" kialakítást illeti nem hermetizált vagy nem hermetizált változat az oka a különbségnek: ott ahol a lővájút panelvonal keretez az arra utal, hogy azokat a gépeket az Erla üzemében gyártották. A Messzerschmitt, WNG, MWG gépein a lövájú körül nem volt panelvonal. Üdvözlettel: Viktor | |||||
pmheros | Adatlap | 721476 | 2024. március 5. 14:13 | ||
Ami az MG 131 alatti kivágás hiányát illeti, lehet hogy az Eduard megoldása a jó. Találtam egy eredeti állapotot bemutató képet arról, hogy a vályú hiányzó darabja ott van fixen a 13milis alatt. Ezt a lemezt a múzeumi gépeken eddig nem láttam az MG 131 esetén. (Persze az MG 17 torkolat környéki mandzsetájából kiindulva, logikus lett volna valami hasonlót feltételezni.) | |||||
slowmotion | Adatlap | 721463 | 2024. március 5. 11:40 | ||
Jó, nem kiállításra akarom csinálni. Most még. (Meg szerintem majd sem.) | |||||
pmheros | Adatlap | 721462 | 2024. március 5. 11:17 | ||
...és lehet, hogy pont felcserélve sikerült az Early, valamint Late feliratokat a képre helyeznem. | |||||
pmheros | Adatlap | 721455 | 2024. március 5. 07:40 | ||
pmheros | Adatlap | 721454 | 2024. március 5. 07:39 | ||
Üdv! A G-5 altípuson belül is megvolt a két eltérő megoldás a géppuskavályú körüli kialakításban, bár az Eduard alkatrészein mindössze valamiféle eltérő panelosztásban jelenik meg a korai, és a késői gyártás különbsége. (Ezért én nem tartom szerencsésnek G-5 és G-6 verziók közti különbségnek nevezni.) Az Eduard a saját kései alkatrészén az MG 131 alatti lemezkivágás feladatát nem végezte el, feltételezem a méretarány, és a könnyebb építhetőség okán. (Ugyanígy a Tamiya sem csinálta meg a kivágást a kései G-6 -osán ebben a méretarányban, egyedül a FineMolds vette a fáradságot erre.) A Dual Combo készletben valóban van 2db v18 , és 2db v19 alkatész, így nem kell hogy a két megépített madár különbözön, jutni fog mindekettőre egyforma. Az archív fotókon amúgy sem nagyon látszik a különbség, egyrészt a fotók minősége, másrészt a fotózás rálátási szöge miatt. Üdv.: pmheros | |||||
slowmotion | Adatlap | 721447 | 2024. március 4. 21:19 | ||
Akkor pont így lesz. Köszönöm! | |||||
slowmotion | Adatlap | 721443 | 2024. március 4. 20:57 | ||
Köszönöm! Azért kérdeztem, mert én is betáraztam, és ki is néztem Hartmann masináját még vételkor, ami G-6-os - viszont láttam G-6-os magyar matricát, és ahhoz kell az, hogy kettő ilyet lehessen építeni. De most már nyugodtabb leszek :) | |||||
Elnar | Adatlap | 721442 | 2024. március 4. 20:55 | ||
Mivel külsőre a leglátványosabb különbség a motorburkolat a géppuskáknál, azt kerestem. A super-hobby oldalán be vannak fotózva a keretek. A V jelzésű amin ezek a részek vannak, G5-höz és G6-hoz is külön. És ebből a keretből kettő van. Úgyhogy szerintem nincs semmilyen akadálya semmilyen kombinációnak. www.super-hobby.hu/zdjecia/1/9/4/58948_2-auto_downl.jpg Egyébként a fel nem használandó alkatrészek is tetemes mennyiség: Erla kabintető, késői oldalkormány, korai szárny kisebb kerékhez (plusz a kisebb kerék), légcsavarok, beömlők, bombák... és mindez kétszer. | |||||
pmheros | Adatlap | 721441 | 2024. március 4. 20:49 | ||
Most a füzeten is átrágva magam a G-5 -ösöknél a nyilótetőrésznek van hátsó fala is, (feltételezem) a hermetikus zárás miatt, de ez is egy-egy példányban ott van mindegyik átlátszó kereten, szóval a két G-5 e szerint is kijön egy dupla készletből. | |||||
pmheros | Adatlap | 721439 | 2024. március 4. 20:33 | ||
Üdv! Ha jól tévedek, a G-5 és a G-6 közt annyi a különbség (1:72 -ben), hogy az előbbi túlnyomásos kabinnal épült, vagyis nem lesznek az apró légzőnyilások a kabintető elülső szakasza alatt. Átlátszó keretből kettő egyforma van a készletben, a teljes G - K sor összes lehetőségét lefedve, így kettő G-5, vagy kettő G-6 építhető 'párhuzamosan' a Dual Combo 2144 készletből. Üdv.: pmheros | |||||
slowmotion | Adatlap | 721438 | 2024. március 4. 20:24 | ||
Akinek megvan a 2144-es Edu készlet, és már nekikezdett, vagy csak átrágta magát a füzeten, ahhoz lenne kérdésem: a dobozból egy G-5-öst és egy G-6-ost lehet megépíteni, vagy akár két G-5-öst vagy két G-6-ost is? | |||||
Mekett | Adatlap | 719606 | 2024. január 28. 23:05 | ||
A Luftwaffe gépein használt szegecsekről tudunk valamit? Úgy értem, fel lehet állítani valami közelítő rendszert azzal kapcsolatban, melyik időszakban, a sárkány melyik részén milyen szegecset használtak? Nem csak arra gondolok, hogy a fej süllyesztett, vagy gömböjű, hanem pl a méretre, amennyiben változott. | |||||
Podva | Adatlap | 719410 | 2024. január 25. 06:14 | ||
Muzzy | Adatlap | 719374 | 2024. január 24. 14:50 | ||
erről korábban már volt értekezés. A fényes felpolírozott gép viszont messzebbről látható volt. Ha már luftwaffe oldalon felhozta Varjúbácsi a spitet, a hivatalos gyártástechnológia szerint a belépőépétől hátrafelé lévő szárny részének (húrhossz) 25%át glettelték és polírozták, a hátrább lévő részekkel kevesebbet törődtek. Ennek egyszerű magyarázata van, egy normál szárnyprofilnál a profil első 25%-án termelődik a legnagyobb felhajtóerő, hátrább jelentősen csökken. A mustangok szárnya is glettelve volt, viszont a fékszárnyak már nem, pont ezért. (igaz, ennek már lamináris profilja volt, de a felhajtóerő itt is a szárny első részén termelődött alapvetően) A törzset kevésbé polirozták, az nem termelt alapból felhajtóerőt, ezért van a wildcat szárnyán süllyesztett, a törzsén meg normál szegecs. Igaz, ártani nem ártott, mert azért csökkentette a légellenállást. 43 előtt a spitek törzse normál szegecseléssel készült, 43 -ban tértek rá itt is a süllyesztett szegecselésre. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 719370 | 2024. január 24. 13:14 | ||
Máltán pl. volt olyan felderítő Spitfire, amit felszállás előtt a szerelők tükör fényesre felpolíroztak, mert így a gép sokkal gyorsabb volt. | |||||
Mekett | Adatlap | 719214 | 2024. január 22. 21:55 | ||
tyimosenko | Adatlap | 718875 | 2024. január 16. 22:26 | ||
Tök jó képek! Érdekes, hogy a zubbonyhoz egészen hasonló a MN-ben 40 évvel később rendszeresített 1982M téli repülőhajozó zubbony. A szabás, zipzárak, mellső zseb, gallér, pattintható belső réteg. | |||||
Mekett | Adatlap | 718866 | 2024. január 16. 21:26 | ||
He-177 A-5 faroklőállása egy 20mm-es MG 151/20 gépágyúval. Az éppen bekászálódó lövész visel egy mentőmellényt és az elektromosan fűthető repülőruhát is. Ami nekem igazán érdekes, az a mozgó és fix részek határán látható seprűszerű anyag. Manapság ajtók szigetelésénél látni hasonlót. Mentőmellény: www.cockpitrockers.de/produkt/piloten-cockpit-equipment/luftwaffe-schwimmweste-10-30-b-2/ Fűthető öltözék: www.luftwaffe-militaria.com/for-sale/uniforms/luftwaffe-heated-channel-flight-jacket-and-pants.htm | |||||
Wrecker | Adatlap | 717403 | 2023. december 24. 19:27 | ||
Wrecker | Adatlap | 717401 | 2023. december 24. 19:18 | ||
Próbálom visszakeresni... | |||||
Mekett | Adatlap | 717396 | 2023. december 24. 17:27 | ||
Tudjuk, melyik reptéren készülhetett a kép? Megvan a forrása? | |||||
ssanyi | Adatlap | 717190 | 2023. december 19. 21:56 | ||
Üdv! Igen, magyar pilótának tűnik, ha minden igaz, vadsszpilóta. Sokszor álltak oda magyarok (is) egy német gép előtt fotón pózolva, pl. Molnár Lászlótól is készült kép német Fw 190G-1 előtt állva. | |||||
Mekett | Adatlap | 717188 | 2023. december 19. 21:34 | ||
Megvan a kép nagyobb felbontásban? Mi a forrása? | |||||
Wrecker | Adatlap | 717187 | 2023. december 19. 20:52 | ||
romsitsa | Adatlap | 717181 | 2023. december 19. 18:26 | ||
Érdekes, hogy mennyire eltérő a két szélső mellény szabása a többitől. | |||||
Elnar | Adatlap | 717177 | 2023. december 19. 15:53 | ||
Ezek magyarok! Alégerőnél is kedvelt posztóujjas bőrmellény van rajtuk. Talán mintha a galléron lévő légcsavart is látnám (normál paroli biztos nincs rajtuk, de nem kizárt a rangjelző csillagok direkt gallérra varrása sem). Én 80%-ban azt mondom ők légierősök. Sőt, szerintem az ötből hármon a hajózó nadrág van rajta | |||||
Mekett | Adatlap | 717175 | 2023. december 19. 15:40 | ||
Szembejött egy érdekes fénykép a Fortepanról. A leírás szerint 1943-as képen egy He-111 látható, előtte számomra ismeretlen nemzetiségű katonákkal. A gép biztos a Luftwaffe-ban szolgált, a törzsön látható a kereszt és egy "D" a lajstromjelből. A bal motoron remekül láthatók a lángrejtők, és a légcsavaragy, mivel itt hiányzik a kúp. A másik motoron viszont lángrejtők nincsenek. A háttérben látható egy Go-242 vitorlázó, egy Me-110 (azt hiszem), egy nagy kupac bomba és egy másik He-111 a katonák között. | |||||
Planes | Adatlap | 716855 | 2023. december 13. 14:57 | ||
A FUG 16 ZY -ról volt szó és az antennáról. A felfüggesztést benéztem ahogy illik mondani,Köszönöm a kijavítást. Üdv.! P | |||||
ssanyi | Adatlap | 716849 | 2023. december 13. 11:33 | ||
Üdv! A mellékelt kép a Classic Focke Wulf Fw 190 vol Two 1943-1944 knyvből lett fotózva és nagyítva, semmi más nem történt vele (na jó, még nyilakat és feliratokat raktam rá). Rajta vannak a szány alatti függesztők. A kamera konténer felső nyúlványa pont emiatt a függesztés miatt van, hogy az első támasznak legyen csatlakozása. Amennyiben nem volt Fug16 az F-8-okban, akkor mivel rádióztak? | |||||
Planes | Adatlap | 716840 | 2023. december 13. 07:45 | ||
Üdv.! A kialakításra,és az elhelyezés módjára gondoltam. Emlékeim szerint (sajna most nem találom a írást) a FUG 16ZY négy frekvencián tudott adni és négyen venni jelet egymástól függetlenül ,ami a hangátvitelen kívül helymeghatározásra és iránymérésre,irányításra is alkalmas volt automatikus módon is. Mivel elég nagy eszköz volt,a csatarepülőkre ezt nem szerelték föl.Ezeknek a PR16 os keretantenna maradt a törzs alján pálca antenna mellett.Az egyetlen múzeumi Fóka Walkaroundjain is látszik a helye szépen be van lemezelve. A " mi" fotónkon nincs a gépen a ETC 50,és jól kivehetően az eszköz nem ott van,hanem valahol a futóakna mögött. P | |||||
J_K | Adatlap | 716824 | 2023. december 12. 21:47 | ||
Nem volt D-3 változat. Itt is csak D-t írnak a 3./JFS 5-ből... | |||||
J_K | Adatlap | 716823 | 2023. december 12. 21:45 | ||
Jó, bonyolítsuk. A Classic fotósorozatán egy korai kialakítású kamera van '43-44-ből. A "mi" fotónk egy módosított burkolatú példány '45-ből. Ettől még a kamera az kamera. Kíváncsian kérdezem, hogy a FuG 16-nak milyen "másfajta" antennája volt még a Fókákon? Mert -bár voltak példányok szép számmal, amiről leszerelték, de a standart FuG 16 antenna ott volt az F8 és F-9 gépeken. | |||||
J_K | Adatlap | 716822 | 2023. december 12. 21:36 | ||
Az összes "A" tömített volt a lemezillesztéseknél, gyönyörű sima felülettel...ez nem az. | |||||
Elnar | Adatlap | 716821 | 2023. december 12. 21:32 | ||
Találtam egy példányt, kamera nélkül, de rögzítőtalppal. D3-nak írják. www.worldwarphotos.info/gallery/germany/aircrafts-2/messerschmitt-bf-109/bf109d-3-jfs-5-toussus-le-noble-august-1941-pilot/ | |||||
ssanyi | Adatlap | 716820 | 2023. december 12. 21:28 | ||
Bf 109D1 lesz a fotón szerintem. | |||||
Elnar | Adatlap | 716817 | 2023. december 12. 21:20 | ||
Mekett | Adatlap | 716816 | 2023. december 12. 21:10 | ||
Szerintem "A" pont nem lehet, mert annak fa légcsavarja volt. Az "E"-től kezdve pedig háromtollú légcsavart használtak. A képen kéttollú állítható (fém) légcsavart látunk, ami szerintem B/C/D-re szűkíti. A kipufogók vagy a nyílások nem segítenek leszűkíteni? | |||||
Elnar | Adatlap | 716814 | 2023. december 12. 21:02 | ||
Szerintem ez még az előszériás A változat lesz. Nyilván később felhasználva, már terepfestéssel. Tévedés jogát fenntartom, de minden más változat eltér. www.modellingnews.gr/el/%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%8D/messerschmitt-bf-109-early-series-airframe-miniature-5-richard-franks-valiant-wings | |||||
Mekett | Adatlap | 716813 | 2023. december 12. 20:27 | ||
Egy újabb adalék az eredeti, ismeretlen változatú Me-109-eshez. Találtam egy képet a hannoveri múzeumban kiállított ESK 2000 B-ről, mellette egy régi fénykép, ami 99%, hogy a témaindító képpel egyszerre készült, csak hátulról. Hátha ez segít a pontos típusmeghatározásban. Érdekes adalék, hogy a kiállított ESK 2000 B mellett ott a sárga előtétlencse is. Volt olyan kép, ahol ez is rajta volt a kamerán. | |||||
kervil | Adatlap | 716812 | 2023. december 12. 19:48 | ||
Fellapoztam a JaPo kiadó témába vágó könyvét is (Ales Janda - Tomás Poruba: Focke-Wulf Fw 190 F, G), ami a 23. oldalon tartalmazza ugyanezt a fotót, és némi bizonytalanságot fenntartva ugyan, de szintén a kamera mellett teszi le a voksot. "Fw 190F-8/R1 of I/SG 2, Winter 1944/45. Besides an ordinary AB 250 container under fuselage there is some unknown equipment slung under wing, perhaps a camera." | |||||
Bandika | Adatlap | 716810 | 2023. december 12. 19:44 | ||
Tuti, hogy fényképezőgép van a várpalotai gépen. Lehet látni, hogy a futószár mellé szerelték fel, ahol a függesztő pont fegyverzetet nem bír el. Nem standard a burkolata. Na és? | |||||
Freddy | Adatlap | 716803 | 2023. december 12. 14:49 | ||
Ezek megérnének egy cikket :) | |||||
Mekett | Adatlap | 716796 | 2023. december 12. 12:48 | ||
Bennem ugyanez merült fel. A hátsón két bomba látszik, és a függesztők is kivehetők. Az elülsőn nem. Viszont a közeli gépen úgy tűnik, mintha elöl egy távtartó pálca lenne, hogy a vízszintestől lefele nézzen. Ilyen megoldást az ESK 2000-nél láttam már, talán annak a talpát használták. Hiszen az jól jöhet, hogy az a talp pontosan beállítható irányban és magasságban. Ezt a bombazárral bizonyára nem lehet megcsinálni. | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 716793 | 2023. december 12. 12:18 | ||
Igazán kíváncsi vagyok mi lesz a megoldás, és mi a rosseb ez az izé. (Csak mint kívülálló kérdezem, a retusálás, fénykép hiba ki lett már zárva? Mert a háttérben álló gépen a külső függesztőkön bombák vannak, ennek meg a külső függesztői is kicsit kontúrtalanok, mintha az alja nem is lenne...) Üdv | |||||
Planes | Adatlap | 716783 | 2023. december 12. 10:37 | ||
Na,akkor bonyolítsuk: Az tisztán látszik,hogy amit feltettél az nem az, nem ott van és nem akkora,és nem is hasonlít az alakja arra amit keresünk,és az" F" szérián nem volt a FUG 16ZY nak ez a fajta antennája. Üdv.!P |
Tovább >>> |