/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 507854 2011. november 23. 13:09
Válasz erre
242
242

Ngay valószínűséggel az MN-hez tartózó Csepel 350, Cs-40 rohamcsónakokkal.
1956-os árvíz.
fotó: kdtvizig.hu
romeo 507853 2011. november 23. 13:03
Válasz erre
035_std
035_std

Üdv!

Magyar Néphadsereg FUG D442, 1965-ös árvíz.
fotó: adukovizig.hu
romeo 507852 2011. november 23. 12:59
Válasz erre
K-61 LUG  MN   1971
K-61 LUG MN 1971

Üdv!

Magyar Néphadsereg K-61 LUG. Mire szolgálhatott a fehér "kötény" az első járművön?
A fotót kinagyítottam.
fotó: www.adukovizig.hu/galeria/1971/index.htm
romeo 507851 2011. november 23. 12:40
Válasz erre
01-011
01-011

Üdv!

Nagy valószínűséggel MN rendzámú GAZ-51 (1956-os árvíz).
romeo 507850 2011. november 22. 20:19
Válasz erre
Igen, ezek nagyón jó fotók!
Köszi!
Üdv!
sógor 507849 2011. november 22. 19:44
Válasz erre
kétéltű
kétélt
kétéltű (1)
kétéltű (1

Szia Romeo,
találtam kettő képet gondolom ez is Viking ,Tuzlában a repülőtéren készült a kép.
Kint Bosniában legalább 3 nemzet kötelékében láttam ilyen gépet ,valahol még van kép egy másikról ,de az nem Amerikai.
Üdv sógor.
upiupi 507848 2011. november 21. 20:20
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!

Ette volna meg a fene aki azt kis DAC motort kitalálta. Szvsz többet ért volna, ha 6 hengeres Csepel motort tsznek bele. Jobb, kiforrottab, hazai ipar támogatása meg ilyen blődségek. De már akkor is okosok voltunk.
Gabi 507847 2011. november 21. 19:12
Válasz erre
Szia!
Használták a civil életben is a Dizil kifejezést, sőt asszem onnan terjedt át, mert hamarabb voltak a Volánoknál a dizelesítések. A dizil 6 hengeres Dac motorral volt szerelve (ezt használták a seregben), a Vozifa pedig Ifa motoros volt.
Gabi
romeo 507846 2011. november 21. 17:27
Válasz erre
juge75 507845 2011. november 21. 16:15
Válasz erre
Diesel Zil, (Dizil)katonai szójáték.
romeo 507843 2011. november 19. 21:42
Válasz erre
ZIL-130 vs DIZIL
ZIL-130 vs DIZIL

Üdv!

Ezt a járművet hívták DIZIL-nek? Ez hivatalos típusjelzés volt?
Köszönöm!
törzsbusz 507842 2011. november 19. 10:32
Válasz erre
Pont itt a hiba. A RÁBA messze felülmúlja a respirátor tervező képességét. Két tervező az még nem csoport. No mindegy, Én nem lehúzni akarom, sok mindent fűzhetnék hozzá de ami információ részemre rendelkezésre áll abból Nekem nincs optimista véleményem. Mindazonáltal,hogy az ABV Komondor egy fém atrapp, tehát még nem is egy konkrét csapatpróbázható jármű...szerintem.
romeo 507841 2011. november 19. 09:48
Válasz erre
Ha távirányítású géppuska-torony lesz, akkor remélem a stabilizátorral ellátott változat...
romeo 507840 2011. november 19. 09:25
Válasz erre
De így is lehetne: A Respirátor tervei alapján a RÁBA gyártókapacitása gyártaná a Komondort, a szervizelést + egyes részegységek beszallítását pedig a Currus biztosítaná ... :)
romeo 507839 2011. november 19. 09:21
Válasz erre
A Respirátorra gondoltam, ha már egyszer ők is beszálltak a páncélautó buliba ...
törzsbusz 507838 2011. november 19. 09:10
Válasz erre
A RÁBA és a Currus együttműködik. Az egik több mint 100 a másik több mint ötven éve létezik a katonai jármű -harcjármű gyártásban ki-ki fejlettebb tapasztalattal,szaktudással, járműgyártó hagyománnyal bír. Kinek kéne még együttműködni?
romeo 507837 2011. november 19. 03:56
Válasz erre
1505184_56134_002
1505184_56134_002

Szerintem nem a méretarány lesz ...
A bal oldalin a felépítmény laposabb.
Freddy 507836 2011. november 19. 00:53
Válasz erre
A bal oldali kép kisebb méretarányú.
romeo 507835 2011. november 18. 23:42
Válasz erre
002
002

A bal oldali "rövid fülkés" egy kicsit alacsonyabbnak néz ki, mint a jobb oldalon látható alapjármű.

rajz: Respirátor zrt.
romeo 507834 2011. november 18. 23:25
Válasz erre
Egy kis magánelmélkedés : az utóbbi időben olyasmit hallottam, hogy a RÁBA is előáll saját páncélozott harcjárművel (nem a páncélozott H14-re gondolok). Itt felmerül a kérdés, hogy nem lenne-e célszerűbb ha pl. a Respirátor, Rába és Currus együttműködne?
romeo 507833 2011. november 18. 23:21
Válasz erre
Üdv Freddy!
Vannak olyan megoldások, hogy a távirányításút is szükség esetén kézzel lehet kezelni, meg aztán ott van a géppuskaheveder cseréjének problémája, mert ugye az 50-100 db lőszer egy-kettő elfogyhat..
romeo 507832 2011. november 18. 23:16
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
Én valahogy nem vagyok kibékülve a Komondor magasságával, remélem stabilabb lesz mint a MaxxPro ...
Freddy 507831 2011. november 18. 23:15
Válasz erre
Nem tudom, én ezen a rajzon pont azt látom, hogy van egy tetőajtó, amin ki lehet mászni a géppuskához.
romeo 507830 2011. november 18. 23:12
Válasz erre
"Mi a véleményed arról,ha mondjuk hazai állami vállalat szállítana be új harcjárműveket?"

Én személyesen örülnék ennek!
törzsbusz 507829 2011. november 18. 22:42
Válasz erre
A BTR csere nem fog teljes egészében lezajlódni 2016-ban. Nem is lehetséges, a típusváltás átmeneti. Nyilván ez Te is Tudod,de lehet,hogy nem tud megkezdődni a tervezett évben. Sok minden egyébtől függ. EU előírások: Mi a véleményed arról,ha mondjuk hazai állami vállalat szállítana be új harcjárműveket?
törzsbusz 507828 2011. november 18. 22:37
Válasz erre
"Az MRAP kipróbált konstrukció, az alkalmazott technológiák is gyaníthatólag."
...és életében nem gyártott még egy törpeautót sem,mert nem járműgyártó!
törzsbusz 507827 2011. november 18. 22:27
Válasz erre
romeo 507826 2011. november 18. 21:57
Válasz erre
001
001

A rajz alapján a Komondor 12,7mm-es géppuskája távirányítású toronyban lesz.

rajz: www.respirator.hu/img/datasheets/Eng/RDO_3221_KOMONDOR.pdf
Freddy 507825 2011. november 18. 21:37
Válasz erre
rabakerdes
rabakerdes

Sziasztok!

A Rába H-sorozatról van valakinek felülnézeti képe? Konkrétan a képen bekarikázott cucc érdekelne.
romeo 507824 2011. november 18. 19:12
Válasz erre
A rendszeresítésig még sok minden történhet. A BTR-80A BTR-80 cseréjénél az új harcjárművet sajnos tendereztetni kell az EU előírások szerint ...
Személyesen nagyon szeretném, ha a KOMONDOR rendszeresítve lenne, és megtörténne az ellátás is.
Jimbow 507823 2011. november 18. 18:42
Válasz erre
Na erre kíváncsi leszek.

Szöveg végéről idézek:

Előnyök:
-relatíve olcsó ár
-megrendelői igények felxibilis teljesítése
-kisszériás megrendelések gyors teljesítése (akár pár darab is)

Nem tudom hogy lehet valami kisszériás és olcsó is :) Mondjuk az tény, hogy itt is érvényesül a későn jövők előnye. Az MRAP kipróbált konstrukció, az alkalmazott technológiák is gyaníthatólag.

Őszintén remélem, hogy valami jó fog kisülni belőle, és a Honvédség is profitál majd belőle (nem csak a kifejlesztő).

Üdv!
romeo 507822 2011. november 18. 17:37
Válasz erre
KOMONDOR
KOMONDOR

Üdv!

Nyilvánosságra hozták a magyar fejlesztésű KOMONDOR harcjárműcsalád felfegyverzett és 6x6-os változatait:

www.respirator.hu/img/datasheets/Eng/RDO_3221_KOMONDOR.pdf
romeo 507821 2011. november 18. 08:32
Válasz erre
Üdv Joci232!

Nálam csak ez az 1 fotó van ...
joci232 507820 2011. november 18. 08:12
Válasz erre
Több kép még lenne erről a kombinált oltó berendezésről?
Méreteit honnan lehetne kideríteni?

Üdv:Papp József
törzsbusz 507819 2011. november 18. 07:44
Válasz erre
Igy van! Speciálisan felépítményezhető utánfutó alvázon. (SFU)
romeo 507818 2011. november 17. 21:02
Válasz erre
Pilu 507817 2011. november 17. 20:54
Válasz erre
75M kombinált oltó berendezés. A 68M MOFECS váltására. Vegyivédelmi anyag.
romeo 507816 2011. november 17. 19:48
Válasz erre
nagy teljesítményű utánfutós szivattyú
nagy teljesítmény...

Üdv Törzsbusz!

Erről az MN - MH utánfutóról mit lehet tudni?
Köszönöm!
G400CDI 507815 2011. november 15. 21:13
Válasz erre
Nem-nem, ebben most kivételesen tévedsz.
Korábban már láttam ezt a videót, teljes hosszában; ha minden igaz, egy észt srác nyomja, egész jól.
Itt a link:
www.youtube.com/watch
romeo 507814 2011. november 15. 21:07
Válasz erre
image.php
image.php
1225560727_g
1225560727_g

Az oroszoknál már létezik hasonló.
romeo 507813 2011. november 15. 20:55
Válasz erre
tehergépkocsira szerelhető páncélozott felépítmény
tehergépkocsira...

"Jelenleg az URAL 4320 védettség növelésén dolgozunk."

www.currus.hu/hadiipari-fejlesztes.html
romeo 507812 2011. november 15. 20:50
Válasz erre
UNIMOG 5000  mentő   MH
UNIMOG 5000 ment...

Páncélkocsi gyártó nagyhatalom leszünk.
romeo 507810 2011. november 15. 20:00
Válasz erre
Üdv Mauro!

Az utolsó hír:
"A konkrét megvalósítást illetően, a hordozó jármű megépítése befejeződött. Az elmúlt hónapban megkezdődtek - és folyamatban vannak - a bázisjármű vizsgálatai (állóhelyi ellenőrzések, futáspróbák), s velük párhuzamosan folyik az ABV szakfelszerelés integrálásának előkészítése, a fogadó felület kialakítása."

figyeld ezt az oldalt:
www.respirator.hu/php/index.php
joci232 507809 2011. november 15. 19:53
Válasz erre
A kép valószínűleg Écsen a "rábaringen" készült...
romeo 507808 2011. november 15. 19:43
Válasz erre
K18_RABA_H14-L16.184-4.4_1992
K18_RABA_H14-L16.184...

Üdv!

Új retro fotók jelentek meg a RÁBA honlapján:

www.raba.hu/jarmu/archiv_fotok.html
Mauro 507807 2011. november 15. 18:55
Válasz erre
van egyébként vmi új infó a Komondorról?
romeo 507806 2011. november 15. 18:42
Válasz erre
h14_panz_1-PS_kicsi
h14_panz_1-PS_kicsi

Az előbbi témához kapcsolódik!
2012-ben kerül bemutatásra a RÁBA H14 VZF (védett zárt felépítménnyel).
Ez a változat páncélozott csapatszállító tehergépkocsi lesz, tehát élőerő szállítására fog szolgálni, és kimondottan missziós feladatra van fejlesztve.

forrás:
www.raba.hu/jarmu/kutatas-fejlesztes.html
Jimbow 507805 2011. november 15. 18:37
Válasz erre
Köszönöm, jól láttam akkor, a hír pedig valahogy kimaradt :)
Lali 507804 2011. november 15. 18:37
Válasz erre
m1114
m1114
m1151
m1151

Szia!

Volt már itt szó arról, hogy az ISAF-ba kerültek homok színű Raba-k. a Humvee-k pedig az új 1151-esek az ajtó záráról lehet őket felismerni.
romeo 507803 2011. november 15. 18:35
Válasz erre
Újabb magyar páncélkocsikat vittek Afganisztánba
Újabb magyar pánc...

Üdv Jimbow!

A homokszínű Rábához: RÁBA H14 MAC (Modular Armoured Cabin) páncélozott vezetőfülkével, az MH 7 darabot küldött Afganisztánba An-124-es repülőgéppel.
A járművek gyárilag zöldre voltak festve, Afganisztánban homokszínt kaptak (nem tudom, miért nem lehetett már a gyárba homokszínűre fújni?)

Itt megtekinthető a riport a rakodásról:
www.nepszava.hu/articles/article.php
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.