/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
silent8 507594 2011. szeptember 27. 23:03
Válasz erre
Sziasztok! Tudom, nem teljesen ide illő, mert nem katonai jármű, de orosz. Ezt csinálja utána mondjuk egy Oshkhos. Megnéztem egy párszor, hogy nem valami kamu videó, de tényleg egy kamaz amivel átmennek. 

www.keptelenseg.hu/kozlekedes/orosz-teherauto-vs-viz-45144

silent8
romeo 507593 2011. szeptember 27. 11:30
Válasz erre
törzsbusz 507592 2011. szeptember 27. 11:26
Válasz erre
Mint írtam volt, de nem a képen látható famodell változatból. Majdnem tákolgatta össze-vissza megmaradt Csabákból, ős STEYR és Csepel motorokkal amihez a STEYR -250 tgk-vették alapul. A mintapéldányokat elküldték vizsgálatra,tetszett,megfelelt aztán - mint a későbbi évtizedekben - nem lett semmi belőle. lett a Csepel-250, aztán a famodell,és az egész projectet végleg eltörölték.
romeo 507591 2011. szeptember 27. 11:15
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Akkor az 5011-es hozzászólás cikkét felejtsem el ...
És "azt megelőzően" járóképes vas(-páncél) mintapéldányokról tudsz?
Köszönöm!
törzsbusz 507590 2011. szeptember 27. 09:00
Válasz erre
K-250
K-250

" A Csepel B-130 típussal szerzett kedvező tapasztalatok után felmerült egy nagyobb teherbírású, összkerékhajtású, gépkocsi tervezésére vonatkozó HM igény, a Csepel B-413 benzin üzemű motorváltozat felhasználásával. A B-300 típus előtt megjelenő, 2500 kp hasznos teherbírású terepjáró tehergépkocsi kialakítása került előtérbe. Az alaptípus kialakításánál a gyártás gazdaságossága érdekében a Csepel-350-es típusú tehergépkocsi főegységeit messzemenően figyelembe vették. A Csepel K-250 bázisán került kialakításra egy könnyű felderítő páncélos gépkocsi mintapéldánya."

Nem volt "vas" változat és a nem képen látható változatból készült néhány mintapéldány,hanem azt megelőzően.
romeo 507589 2011. szeptember 26. 23:00
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Ha valóban volt a fa modellen kívül járóképes páncélozott(vas) Csepel D-250, létezik róla fotó?
Köszönöm!
silent8 507588 2011. szeptember 26. 22:53
Válasz erre
Tudod, HM-nél minden bonyolultabb. :DD
romeo 507587 2011. szeptember 26. 22:52
Válasz erre
Csepel   D-250
Csepel D-250

Üdv Törzsbusz!
Az 50-es években terveztek egy páncélozott felderítő járművet Csepel D-250 név alatt.
A szövegben azt írják, hogy az 1:1 fa modellen kívül épült néhány mintadarab is, melyeket átvett a néphadsereg,-erről lehet tudni valamit?(én eddig úgy tudtam, hogy csak a fa modell készült el)
Köszönöm!
fotó forrása: www.scribd.com/full/36568504
romeo 507586 2011. szeptember 26. 22:28
Válasz erre
Akkor már csak egy amatőr kérdés: Nem lett volna olcsób a gyártónál zöld helyett homokszínűre fújni, ha már egyszer tudtuk, hogy afgánba mennek? :)
romeo 507585 2011. szeptember 26. 22:27
Válasz erre
törzsbusz 507584 2011. szeptember 26. 22:24
Válasz erre
Igen,valahol kallódik egy fotó róla.
törzsbusz 507583 2011. szeptember 26. 22:23
Válasz erre
Ott a pont: indukciós aknakutató: Gaz-69
romeo 507582 2011. szeptember 26. 22:09
Válasz erre
Emerick! Köszi a választ! Érdekes egy masina lehetett.
romeo 507581 2011. szeptember 26. 22:08
Válasz erre
romeo 507580 2011. szeptember 26. 22:07
Válasz erre
Ezek szerint a ponyvát is ... :)

Üdv!
Emerick 507579 2011. szeptember 26. 21:57
Válasz erre
Amíg működtek... :) A képen lévő alatti olajfolt sem egyszerű... :) A ömlesztett szállítmányban, amit a jenkik átadtak, szerintem szinte bármi lehetett...
silent8 507578 2011. szeptember 26. 21:57
Válasz erre
Szia! Bizony! Át lettek festve. Nézd meg a mellette álló Rába ponyvajának a színét. Illetve a közelebbi ponyvájának felhajtott részét.  Zöld. Mint a kitelepülésnél.

silent8
romeo 507577 2011. szeptember 26. 21:54
Válasz erre
zöld RÁBA H14 páncélozott
zöld RÁBA H14 pá...
homok  RÁBA H14 páncélozott  MH  ISAF
homok RÁBA H14 pá...

Homokszínűre fújták a Rábákat? A kiszállításnál még zöld színűek voltak, afgánban meg mintha homokszínűek lennének, vagy csak egyszerűen fényhatás ...

fotó: honvedelem.hu
romeo 507576 2011. szeptember 26. 20:36
Válasz erre
Van Valakinek infója, hogy a FEDERAL meddig volt használatban az MN-nél?
romeo 507575 2011. szeptember 26. 20:31
Válasz erre
Federal  platós  MN
Federal platós MN

S.R. ismerősöm küldött egy érdekes fotót FEDERAL teherautóról MN rendszámmal.
Használt a Federalból az MN nyergesvontatót félpóttal?
Pilu 507574 2011. szeptember 26. 20:06
Válasz erre
romeo 507573 2011. szeptember 26. 19:14
Válasz erre
mi ez
mi ez

Üdv Törzsbusz!

A háttérben talán TATRA T-138 autódaru látható, de mi ez a berendezés az előtérben és mi van mögötte - talán Csepel D-450 billencs?
Köszönöm!
fotó: MN propagandaanyag - műszaki csapatok
törzsbusz 507572 2011. szeptember 25. 23:33
Válasz erre
De látom már miért. Jól megnézve a képet megállapítható.hogy ez egy OT-65 Vidra. :-)A cseh gépek azért kiváló alapok.
törzsbusz 507571 2011. szeptember 25. 23:31
Válasz erre
Magyarországon egy darab FUG sincs ami így néz ki-hát ez magyar járműtörténeti szempontból nagy szégyen.
törzsbusz 507570 2011. szeptember 25. 23:30
Válasz erre
romeo 507569 2011. szeptember 25. 23:06
Válasz erre
FUG   HTIM
FUG HTIM

Ez a fotó állítólag a Hadtörténeti intézet és Múzeum (Bp.) udvarán készült, talán a 80-as években. Meg tudná valaki erősíteni a helyszínt?
Köszönöm!
romeo 507568 2011. szeptember 25. 22:53
Válasz erre
a
a
b
b

Ezt egészen jóå renbehozták.
fotó: www.milweb.net/webverts/58898/
törzsbusz 507567 2011. szeptember 25. 22:12
Válasz erre
És ami a poén,hogy maga a fegyverzet majdnem teljesen megvan kecelen,az azonosítatlan haditechnikai eszközök csoportban. Évtizedekig táborfalván volt a bokor tövébe dobva. A Csepel meg vissza lett alakítva, és ment a csapathoz. Valamelyik közelgő haditechnikában lesz róla cikk.
qiez 507566 2011. szeptember 25. 19:52
Válasz erre
romeo 507565 2011. szeptember 25. 19:33
Válasz erre
Üdv törzsbusz!
Ez szenzáció! Megpróbálok tippelni, az 50-es években a HTI 18-csövű sorozatvetővel kíserletezett, végül nem került rendszeresítésre (meglepetésemben hirtelen nem jön be az űrméretet, de talán 150-180mm).
törzsbusz 507564 2011. szeptember 25. 17:58
Válasz erre
SOROZATV
SOROZATV

Mim van még?
törzsbusz 507563 2011. szeptember 25. 17:53
Válasz erre
Hát..azt gondolom, én nem tenném bele.
juge75 507562 2011. szeptember 25. 17:26
Válasz erre
romeo 507561 2011. szeptember 25. 17:25
Válasz erre
Köszönöm! Akkor végleg lemondok róla, vagyis nem kerül az MN mappába ...
törzsbusz 507560 2011. szeptember 25. 17:15
Válasz erre
Volt Blitz-ünk a II VH-ban, de csak platós..információim szerint. A demokratikusban viszont nem volt. Háborús gépekből csak Botondunk volt, amit 1951-ben vontak ki. A kivonás egyik oka volt, hogy kapitalista termék.
juge75 507559 2011. szeptember 25. 17:05
Válasz erre
Elküldtem a Revell-ét e-mailben!
qiez 507558 2011. szeptember 25. 16:34
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni olyan valakitől, akinek van tapasztalata az Eastern Express 1/35-ös GAZ-66 készletének a megépítésében. Sajnos az összeállítási útmutató nagyon silány minőségű, és képtelen vagyok megfejteni néhány alkatrész beépítésének a módját. A neten sem találtam megfelelő képet. Köszönöm!
romeo 507557 2011. szeptember 25. 16:07
Válasz erre
Még arra gondoltam, hogy a "magyar demokratikus hadsereg"(1947-49) esetleg használt valami visszamaradt német technikát ...
romeo 507556 2011. szeptember 25. 16:04
Válasz erre
Opel blitz Radio truck
Opel blitz Radio...

Üdv Törzsbusz!
Hát, már én sem vagyok biztos a dologban, meggyőztél :)
Az OPEL BLITZ-nek is volt híradó változata.
Az egészben az az érdekes, hogy a fotó az MN egyik propagandaanyagából származik :)
romeo 507555 2011. szeptember 25. 16:01
Válasz erre
Pilu 507554 2011. szeptember 25. 15:42
Válasz erre
A torony tápkábele. Ez viszi fel az energiát a forgáscsatlakozóból a kapcsolótáblába és a rádíókészülékbe. Ebben a kábelkötegben vannak a belső beszélgetőrendszer kanócai is.
törzsbusz 507553 2011. szeptember 25. 14:57
Válasz erre
Bal oldalon - meggyőződésem,hogy egy "A" Blitz áll. Ebből adódóan a híradó kocsi nem lehet Csepel, a kép környezete szerint.

A Cs-350 belinkelt fotóján egy sebesültszállító "nagy" gépkocsi látható. A 350-es időszakában még bőven nem létezett az EZF rendszerű felépítmények gyártása. Ebből adódóan a rendeltetésnek megfelelő felépítmény került kialakításra ezért viszonylag sokféle zárt felépítmény készült és nagyon kevés volt az egy felépítmény többféle rendeltetésre történő alkalmazása. Nekem a 350-esek közül ez a sebesültszállító tetszik a legjobban. Van egy ilyen gépünk, remélem jövőre elkészül.
Kamovos 507552 2011. szeptember 25. 14:30
Válasz erre
GMC 01
GMC 01
GMC 02
GMC 02

Szia romeo!

Létezett egy úgy nevezett "Egységesítettt felépítmény".
De az még a G.M.C. alvázra tették, illetve a B-300-as Csepelre.
Ez fából készült és tényleg kicsit hasonlít a Blitz felépítményére.

Üdv:kamovos
romeo 507551 2011. szeptember 25. 13:40
Válasz erre
33
33

Üdv Törzsbusz!
A fotón látható felépítménnyel létezett híradókocsi? -mert erre hasonlít(szerintem).
fotó:magyarteher.freeweb.hu/magyar/csepel/d-350/350gal.html
Dolmi 507549 2011. szeptember 25. 11:11
Válasz erre
balaton 507548 2011. szeptember 25. 11:03
Válasz erre
Ebből a szögből leginkább a Csepel D450-re hasonlít az elülső sárvédő formája. Persze lehet akár valami nyugati típus is.
törzsbusz 507547 2011. szeptember 25. 10:49
Válasz erre
Kissé bizonytalan vagyok a képet illetően, Én az Blitz-nek látom.
romeo 507546 2011. szeptember 25. 09:51
Válasz erre
híradó gépkocsi MN
híradó gépkocsi...

Üdv Törzsbusz!
Ez milyen típusú híradó gépkocsi lehet, bal oldalt mintha egy Csepel látszana.
romeo 507545 2011. szeptember 25. 08:07
Válasz erre
PSzH  belső
PSzH bels

Szeretném megkérdezni, hogy mi az a zöld kábel a PSzH toronylövész ülése alatt?
Köszi!
törzsbusz 507544 2011. szeptember 24. 19:54
Válasz erre
Az ívelt csak proto volt. A döntéshozók elött így különböztették meg a diesel és a benzines változatokat. Ami a rendszerbe került íves sárvédő elsősorban a zárt felépítményűekre került. Volt benne egyfajta dacolás, miután a benzines változat a szögletes sárvédőjű volt amit alapvetően fogadtak el sorozatra. Akkor még nem volt üza egységesítés,döntöttek a benzines mellett. Ezt attól tudom - hál istennek ma is él - aki részt vett a fejlesztésben és nemsokkal később a kísérleti üzem igazgatója lett.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.