<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156. |
szezsolt | Adatlap | 187656 | 2008. március 28. 15:45 | ||
Emerick | Adatlap | 187655 | 2008. március 28. 15:27 | ||
Sziasztok! Valakinek lenne kedve és lehetősége bescannelni nekem egy 1/35-ös Hummel összeállítási rajzát a belső terekről? Nagyon szépen megköszönném!!! (NEM a korai verzió érdekelne!) Üdv: Em. | |||||
Grande | Adatlap | 187654 | 2008. március 28. 12:33 | ||
Lazarus! Évek óta létezik a Tamiya 1:35 Leclerc. Heller helyett Én ezt ajánlanám. www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/tamiya/tam35279.htm Kiegészítők terén is bő a választék. Eduard, Lion Roar, Voyager model és a Blast model palettájáról válogathatsz közülök. És hogy ne legyen gond a UN matricákkal, az Echnelon gyárt Unifil matricakészletet Leclerchez. www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/echelon/ech_d356002.htm | |||||
Macal | Adatlap | 187653 | 2008. március 28. 12:03 | ||
Lazarus! Igen sokat kell spórolni nekem is hogy elkezdhessem:( Amúgy tescoban vagy auchanban gyakran láttam heller cuccokat, köztük a leclert is!!! | |||||
Lazarus | Adatlap | 187652 | 2008. március 28. 11:59 | ||
Helló Macal! Csak neten sehol nem találok Hellert :) Távol lakok minden makett-bolttól. Off: Ahogy megláttam a cikked gyorsan utánnanéztem. A legtöbb Imp. Armour és codex megvan. Csak utánnanéztem a figurák árának, és a keleti régiókba küldött cuccok minőségének (rémálom makett kategória) és úgy döntöttem, hogy én nem kezdek el TT-zni. Pedig maga a W40k univerzum nagyon bejön. Off end Akkor maradok az 1:72-es kategóriánál. A revell Leclerc szemenkénti lánctalpú? Tud erról valaki vmit? Én mondjuk nem csak Unifil-ban gondolkozok. Boszniában 91-ben a UN erőknél volt néhány dán Leo is. Egy szerb T-72 essel vagy T-55 tel érdekesen néznének ki :) | |||||
Macal | Adatlap | 187651 | 2008. március 28. 11:15 | ||
A heller gyártja 35ben a Leclercet Lazarus.:) Amúgy a cikkemben feltett kérdésedre a válasz: Még nem játszom, csak modellezem, de szándékozom:) Nemsoká beruházok egy IG Cadian battleforce-ra, de nem cadiaiakat építek belőle:) A torony szabályai megtalálhatóak az Imperial Armour egyik számában... | |||||
Lazarus | Adatlap | 187650 | 2008. március 28. 10:28 | ||
Grande! Te találtál Leclerc-et 1:35-ben? Egy 1:72-eshez nincs lelkierőm hozzákezdeni. Túl pici :) /még hogy nem a méret a lényeg!/ Mondjuk egy 1:35-ös dioráma meg marha sok helyet foglal... Szted melyik a legjobb Leclerc? | |||||
Buch | Adatlap | 187649 | 2008. március 27. 21:27 | ||
Adrián | Adatlap | 187648 | 2008. március 27. 19:23 | ||
Szia! A Replicában van ha jól tudom! Kb. 29000Ft-ot kóstál! Üdv! | |||||
Amon | Adatlap | 187647 | 2008. március 27. 19:00 | ||
vitarisi | Adatlap | 187646 | 2008. március 27. 18:19 | ||
Sziasztok! Egy kérdésem lenne, nem tudna valaki abban segíteni hogy a Tamiya FAMO & Sd.Ah.116 1:35-ös kitje hol kapható? (Fabulison már néztem de ott 60 000 Ft...tényleg ennyi lenne?) Bocsánat hogy ha off a téma... | |||||
Hickory | Adatlap | 187645 | 2008. március 27. 18:06 | ||
Grande | Adatlap | 187644 | 2008. március 27. 15:45 | ||
kr.blog.yahoo.com/shinecommerce/folder/6.html
Tartalmas oldal, sok igazán jó fotóval a modern harcjárművek kedvelőinek. Érdemes átböngészni, annak ellenére hogy koreai írásjelekkel van tele :)) Orosz alapokra épített típusokból vannak érdekesek, mint például ez. kr.blog.yahoo.com/shinecommerce/17133.html | |||||
Grande | Adatlap | 187643 | 2008. március 27. 15:27 | ||
Makett és kép is Unifil LecLerc-ről. Tervezem Én is egy fehér UN Leclerc építését, de az még messze van... www.modellversium.de/galerie/20-militaerfahrzeuge-modern/3015-leclerc-mbt.html viper1972.wordpress.com/2007/07/23/french-leclerc-unifil/ kr.blog.yahoo.com/shinecommerce/13701.html | |||||
Lazarus | Adatlap | 187642 | 2008. március 27. 11:26 | ||
flagon | Adatlap | 187641 | 2008. március 27. 09:58 | ||
Érdekelne-? A BRDM-3 /9M113 Konkurs AT-5/iraki harcjármüvön a feliratok és jelzések konkrétan hová kerülnek mivel a Dragon maketthez tartózó útmutató hiányos. Elöre is köszönöm a segitséget. | |||||
Lazarus | Adatlap | 187640 | 2008. március 27. 01:08 | ||
Helló! Egy kérésem lenne! Ha valakinek van elfekvőben egy-két olyan képe, amin(/amiken) különböző harcjárművek UN (fehér) színben tündökölnek, kérem küldje el az e-mailemre. Egy későbbi projecthez gyűjtök anyagot. A fenti képekhez hasonlóra lenne szükségem, csak még nem döntöttem milyen csörömpös legyen az alany. Előre is THX! | |||||
Muzzy | Adatlap | 187639 | 2008. március 25. 18:51 | ||
Elnezest kerek, az elobbi beirasom kisse modortalan volt, meg egyszer bocsanatot kerek erte. Muzzy | |||||
Hickory | Adatlap | 187638 | 2008. március 25. 18:35 | ||
Szia barnamedve! örülök,hogy tetszik! A festésnél a Modell Master enamel II-es sorozatából a US Army/Marines Gulf Armor Sand színét használtam,fehérrel keverve.Ez kapott egy réteg Modell Master Acryl szatén lakkott,hogy megvédje az olajos festéket a terpentintől.Aztán művészolajjal jöttek a lépések.Átmosás,befolyatás,fakítás,koszolás...A végén helyenként gunze matt akril lakkal tompítottam néhol(ez a lakk bár matt,csak tompítja a befedett felület fényét). | |||||
Muzzy | Adatlap | 187637 | 2008. március 25. 16:16 | ||
Je, valaki valaszolt! Mykman! Most ennel tobbet nem tudok, mert mar hazakuldtem, de megprobalok utana nezni. Ami biztos Skdf 7 (8 ton) volt a megjelolese. Talan a "Miterrel" is rajta volt. Azert kerdeztem, mert az agyu kulon volt, de emlitettek a leirasban, hogy ezek vontratasara hasznaltak. Muzzy | |||||
barnamedve | Adatlap | 187636 | 2008. március 25. 11:55 | ||
Hickory! Gratulálok az Abramshez...a festését hogyan(milyen festékkel, lakkal) készítetted el? | |||||
mykman | Adatlap | 187635 | 2008. március 25. 11:09 | ||
Szevasz ! Mi a bandai Frog rendes neve/száma ? , már régen szemezek ezzel a teherautóval de eddig nem találtam rendes modelt. :) | |||||
Maz | Adatlap | 187634 | 2008. március 24. 19:33 | ||
A MAZ-537-esek gyártása a '60-as évek elején átkerült Kurganszkba, a KZKT-ba, így a mieink is ott készültek. Az utód a 7428 alváza, felfüggesztése, erőátvitele, hajtáslánca nem sokat változott. Ami változott az a fülke és a motor. A MAZ-543 gyártása Minszkben maradt, amikor áttértek a 4 számjegyű számozásra, akkor lett belőle 7310, ennek lett egy csomó változata (7313, 7410, 7910). Majd modernizálásra került, ez lett a 7930. Miután a szovjetunió szétvált, az ezeket készítő gyáregységet különválasztották, ez lett az MZKT. Elég sok mindent gyártanak, Volat márkanevet érdemes keresgetni. A HL-20-11 volt lent Kaposváron még a '90-es évek elején. Aztán a laktanyabezárásokkor vontak még szerintem oda pár gépet, közte a HL-20-05-t. | |||||
Hickory | Adatlap | 187633 | 2008. március 23. 18:35 | ||
torpokoska | Adatlap | 187632 | 2008. március 22. 14:45 | ||
Az a probléma, hogy Minksz Belorusszia fővárosa, Oroszország meg saját technikát alkalmaz(na), hogy gyárt-e a minszki gyár és mit nem tudom, nem foglalkoztam vele | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 187631 | 2008. március 22. 13:45 | ||
Kapos Javítózászlóalj Vontatószázadánál volt tényleg ezt apu is tudja igazolni mert ő meg ott volt Harckocsifegyverzetteknikus. Amúgy kb 99-2000 körül találkoztam a HL 20 05-tel. A végét nem értem a HL 20 05 régen HL 20 11 volt vagy az egy másik, arról hallottam hogy egyet átépítettek erőmérőnek | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 187630 | 2008. március 22. 13:23 | ||
Köszi szépen!!! atom jól néznek ki, kissé hasonlít a fülkéje a spanyol Kynos Aljaba heherautóéra. Amúgy a MAZ (minszki autógyár) már nem gyárt nehézvontatókat, átált a hagyományos teherautókra és a nehézvontató műfajt a KZKT képviseli??? Üdv | |||||
pipi | Adatlap | 187629 | 2008. március 22. 11:01 | ||
Ok, azt megköszönném! | |||||
barnamedve | Adatlap | 187628 | 2008. március 21. 22:44 | ||
Pfhúúú...azért a eszem megáll attól, hogy milyen batár nagy dögök ezek a gépek valamit tudni a súlyáról a kicsikkének | |||||
torpokoska | Adatlap | 187627 | 2008. március 21. 19:30 | ||
KZKT a használt vontató neve számai: 7428;74281,74286;74287 weblap www.kzkt.ru | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 187626 | 2008. március 21. 17:07 | ||
Az 537-ről nincs anyagom, de az 543-as ról van (SCUD B) elméletileg tudok segíteni de gyakorlatilag... még kiderül: Volt akinek páncélvonatoról kellett volna anyag ,de nem tudtam segíteni, mert túl nagyok voltak a képek legalábbis erre hiovatkozott amikor megpróbáltam feltölteni őket ide. De az is lehet , hogy én vagyok szerencsétlen | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 187625 | 2008. március 21. 16:58 | ||
Ja! már értem. A képeket nagyon köszönöm. Azt akararom még kérdezni ,hogy nem tudsz e új Maz nehézvontatóról 537 G "leszármazottjáról" amit az oroszok használnak Üdv | |||||
Maz | Adatlap | 187624 | 2008. március 20. 20:12 | ||
Ja, a "sima" MAZ-537 valóban 21 tonna és 65 tonnát vontathat. És a KZKT-537 L valóban 200 tonnát vontathat. A G a csörlő miatt nehezebb, és 3 tonnával nehezebbet is vontathat. | |||||
Maz | Adatlap | 187623 | 2008. március 20. 20:06 | ||
A HL-20-05-ről jóformán akkor csinálok képet, amikor akarok :-) Az egyik szerencsés túlélő, a Hadtörténeti cuccait szállítják vele. Bent áll a Bólyain. Alvázszáma 5378108199 Motorszáma 16706 A kipuffogója át lett alakítva, hogy a Pesti belvárosi szállításoknál ne kapcsoljon be minden autó riasztója ahol elmegy. Nemrég a Totalcaron a Belsőség rovatban szerepelt. Eredetileg a tatai 25. Klapka György Dandárnál szolgált, szerintem te már az inkurrenciába gyűjtéskor találkoztál vele, mert eredetileg a Kapos Javítózászlóalj Vontatószázadánál a HL-20-11 volt. Ő teljesen újjászületett, Gödöllőn Hidrosztatikus hajtásúvá lett átépítve és vonóerő mérésére használják. | |||||
pipi | Adatlap | 187622 | 2008. március 19. 22:05 | ||
Hello MAZHL2005! Tudnál segíteni 537, vagy 543 ügyben esetleg képekkel? Üdv pipi | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 187621 | 2008. március 19. 16:53 | ||
Ide is irhatsz zsukov88@citromail.hu | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 187620 | 2008. március 19. 16:50 | ||
Ilyen hiteles a Camion Truck&Bus magazin?...Az fasza, mondhatom szép, mindenesetre a cikk nagyon tetszett tévedni meg emberi dolog! Ja és ha bármit tudsz kép, állapot, stb a HL 20 05 rendszámu Mazról akkor keress fel ezzel az egyel találkoztam élőben még kaposváron anyu ott volt katona (64. Boconádi Szabó József Logisztikai Ezred) | |||||
Kumancs | Adatlap | 187619 | 2008. március 17. 21:11 | ||
Üdv. Nem egészen vagyok othon a harcjármü témában, igy itt teszem fel a kérdést: kérdésem az lenne hogy a ll világháborús Jeepekhez mien festéket kell használni? Modellmaster vagy tamiya érdekelne kodokal. Előre is kösz. Kumancs | |||||
MrChef | Adatlap | 187618 | 2008. március 17. 11:51 | ||
Na, végre az új cikkek között van a KV-m. Észrevételeket, kritikákat kérek.:-) | |||||
páncélos | Adatlap | 187617 | 2008. március 17. 08:22 | ||
Otto! Az utolsó felségjelzés, amit 1957-től 1991-ig használtak hivatalosan, két méretben létezett, 20 és 25 cm-es átmérővel. Az 1956 előtti felségjelzés ennél jóval nagyobb volt. | |||||
Otto | Adatlap | 187616 | 2008. március 16. 10:31 | ||
MrChef | Adatlap | 187615 | 2008. március 15. 22:39 | ||
ja bocs, nem tudtam, hogy működik. szóval várhatóan holnapután lesz fent a cikk. | |||||
MrChef | Adatlap | 187614 | 2008. március 15. 17:58 | ||
Muzzy | Adatlap | 187613 | 2008. március 14. 22:02 | ||
Sziasztok! Egy kis segitseget kernek toletek! Sikerult szereznem egy frog (Bandai)1^48-as SKDF 7 (8 tonnas) jarmuvet es egy 88 mm-es legvedelmi loveget hozza. Ezeket szeretnem magyar vonatkozasura megepiteni, ugy tudom Budakalasz kornyeki utegallasokban 88-asok voltak, de a kerdes, a vontatot hasznaltuk-e? A segitsegeteket elore is koszonom! Muzzy | |||||
törpokoska | Adatlap | 187612 | 2008. március 14. 21:34 | ||
Üdvözölek beszélgető csapatunkban, számomra az a kérdés maradt meg, hogy aza bizonyos képlet ami itt és gépész jegyzetekben szerepel, miért nem ad helyes eredményt a forgatónyomatékra (lehet, hogy a teljesítménynek nem az effektívet adják meg, hanem valami elméletit, ideálist stb?). A görbékben, stb. teljesen egyet értünk, a MAZ-537 igen király, volt szerencsém hozzá (szerintem hasonló képességű járműve nincs a mai honvédségnek :(( ) | |||||
Maz | Adatlap | 187611 | 2008. március 14. 21:16 | ||
A G változat 22 tonna, és 68 tonnát vontathat. A teljesítmény pedig nem állandó, minden fordulatszámnál más a max teljesítmény és a nyomaték is. Két görbéről beszélünk. Ami fix: az adott fordulathoz tartozó nyomaték és a szögsebesség szorzata meghatározza az adott fordulatszámnál fellépő teljesítményt. Abban az ominózus cikkben írtam azért baromságot is, ma már jóval többet tudok róluk. Egy picit vezettem és szereltem is, de leginkább végignéztem a HL-20-13 felújítását. | |||||
törpokoska | Adatlap | 187610 | 2008. március 12. 16:58 | ||
ez ugyanaz a képlet P-re rendezés után még jó, hogy ugyanazt az eredményt adja,; én jelenleg a számított és a típus adatok közt megadott forgatónyomatékok közti különbséget megmagyarázni nem tudom,de a T72 V46-6 motorjának a leírása szerint 315 + - 10 kgm a forgatónyomatéka 1300-1400as fordulaton, mindehhez 2000-es fordulaton dizelnél 780 LE a számolás itt se jön ki, ez is kevesebb az előzőnél számoltnál pedig kompresszoros és erősebb is ez a motor; azért gondolom, hogy nem hazudnának kevesebbet (mi lenne az értelme?) | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 187609 | 2008. március 12. 15:13 | ||
Találtam egy másik megoldóképletet is az a motorteljesítmény kiszámítására vonatkozik de ugyan azokkal az adatokkal működik és le lehet vele ellenőrizni a forgatónyomaték képletet P=M×n/9550 =3351.18×1100(=3686298)/9550=385,9~386 KW= 525 LE= A MAZ motorjának maximális teljesítménye 2100 f/p-nél Bármi is az igazság én nem lepődnék meg ha számításaim közel jáérnának a valósághoz netán az igazsághoz. Ha belegondolok egy kb. 40 literes V-12-es dízelről beszélünk ami a MAZ 21 tonnályát illetve még 65 tonna hasznos terhet "mozgat" . Ja és megjegyzem, hogy a Kurgani kerekesvontató gyárban készülő KZKT 537 L akár 200-tonnát is vontathat. És ez nem kamu , a Camion Truck&Bus magazin, Magyar Honvédség járművei cikkben írták a mazról | |||||
törpokoska | Adatlap | 187608 | 2008. március 12. 10:45 | ||
tegnap óta fejlődtem tudásban, a P ebben a képletben az effektív teljesítmény, az adott fordulatszámon fékpadon mért motor teljesítmény ami bizony kisebb mint a főtengelyen mért (számolt) teljesítmény, (sajnos régen volt az iskola :))) | |||||
törpokoska | Adatlap | 187607 | 2008. március 11. 20:42 | ||
Valami nem stimmel . Gondold végig ha a motor csak 1-t fordul akkor a legnagyobb a nyomatéka? Nem lehet, hogy ez a villanymotorra vonatkozik (aszinkron) hm?, vagy a P az adott fordulatszámhoz tartozó teljesítmény? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156. |
Lazarus!
Én nem találtam semmilyen információt arról, hogy Boszniában 1992-'95-ig, az UNPROFOR kötelékében, használtak a dánok Leclerc harckocsit. Boszniában inkább fehérre festett Leopard 1-es járműveket alkalmaztak.
Amennyiben tévedtem, javítsatok ki!
üdv
zsolt