/ Fórumok /

Forma-1

Forma-1 es autók,pályautók,versenyautók épitése
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225.
Matton 491253 2009. július 25. 21:38
Válasz erre
CIMG1641
CIMG1641
CIMG1642
CIMG1642
CIMG1643
CIMG1643
CIMG1644
CIMG1644

Srácok! Én spec nagyon nem tudok fényképezni. Remélem azért annyira nem vacakok a képek amiket fel szoktam tölteni. Most így állok a tojglival már nem sok van hátra.
NGPETI 491252 2009. július 25. 21:38
Válasz erre
Massa (itt gyűjtik a híreket)
f-massa.net/
G-funk 491251 2009. július 25. 21:33
Válasz erre
van, csak nincs befejezve :) nézz csak szét otthon :P
Gabi 491250 2009. július 25. 21:31
Válasz erre
Ennek nagyon örülök, előtte majd keressél meg emailben, hogy a részletek egyeztessük.
Schumi7vb 491249 2009. július 25. 21:30
Válasz erre
Gabi 491248 2009. július 25. 21:29
Válasz erre
Viszont ebben az esetben felmerül az újabb kérdés, hogy a makettező tudása is képviseli-e azt a szintet, hogy tudjon zsűrizni egy versenyen? Mert ez alapvető szempont szerintem.
Erre csak az lehet a válasz, hogy olyan makettezők kerülnek meghívásra, akik előző versenyeken már mutattak olyan munkákat, melyek feljogosítják őket erre, tehát ugyanott vagyunk ahonnan elindultunk.
Sajnos teljesen reális amit Gergő írt, nagyon kevés a Forma-1-es autó a versenyekn, nem vállaja be a senki a külön kategóriát.
De, ha azt mondom, hogy jövőre Jászberényben a Forma-1 lesz a kiemelt kategória, viszont akkor oda Mattont, Sztanyit és még valakit hívunk meg zsűrizni aki szokott építeni F1 autót, és azt megfelelő szinten teszi, akkor ki fog indulni?
Már az is haladás, hogy külön van versenyautó és utcai autó kategória, de személyes véleményem szerint (csak remélem, hogy tévedek) 2-3 éven belül nincs reális esély a külön F1 kategóriára, és pont azért mert kevés a makett.
A Vadász által is leírt megjegyzés a többszőr indított makettel kapcsolatosan teljesen helytálló, bár szerencsére az utóbbi időben már egyre kevésbe jellemző a sokszori indítás (nem összetévesztendő a kiállítás céljából elhozott makett a versenyben indította).
Gabi
Schumi7vb 491247 2009. július 25. 21:28
Válasz erre
és miért nincs F1-es makett?na?
Schumi7vb 491246 2009. július 25. 21:27
Válasz erre
rendben,Bolyai Makettversenyen ott leszek,de akkor mindenről tudni akarok,ha már rászánom az időm,de addig is fenntartom amit irtam!
kbx 491245 2009. július 25. 21:15
Válasz erre
marci 491244 2009. július 25. 21:10
Válasz erre
Olyan sokat változik a makettépítési technológia és a felhasznált anyagok, hogy egy öt évvel ezelőtti győztes még bronzot sem kapna. Ráadásúl a kidolgozás aprólékoságában is állandóan nőnek a követelmények.
G-funk 491243 2009. július 25. 21:08
Válasz erre
ez max akkor lehetne így ha sok F1 makett lenne és lenne értelme külön kategóriát indítani neki. de mivel jelenleg együtt van az összes versenyautó így viszonylag gevés az olyan aki minden versenyautót ismer.
És ezen csak a makettezők tudnának változtatni. De a versenyenkénti 1-2 F1 makett nem igazán mutat abba az irányba hogy külön kategória kellene neki
marci 491242 2009. július 25. 21:06
Válasz erre
A legujjabb hírek szerint lehet hogy Shumi visszaül pár futamra. Bárcsak így lenne!
Vadász 491241 2009. július 25. 21:05
Válasz erre
Elnézést, én polgári jerművet csak használok, de!

1.Használd ki a Gabi által felkinált lehetőséget.
2.A zsűri előszeretettel ejti ki azokat a munkákat amiket már ismer, az újdonság mindig nagyobb eséllyel indul.
3.a makettről készült fotó és a makett helyszini megtekintése köszönő viszonyban sincs egymással.
4.a díjazási rendszerben nem győztes van, hanem arany-ezüst-bronz szint, tehát csak a szinvonalas munka kap díjazást, ezért nem csökken a minőség.
5. a jól összeállított dokumentáció fél esély, mig a rosszul összeállított kész öngól.

Vadász
marci 491240 2009. július 25. 21:05
Válasz erre
Alonso ultrakönnyű autóval nyert.Hamilton lealázza!
Schumi7vb 491239 2009. július 25. 21:02
Válasz erre
ez a lényeg:
"Az ideális az lenne, ha csak olyanok zsűriznék a makettet akik az adott témában (pl Forma-1) az eredeti járművekről is nagy tudással rendelkeznek,"
de sajnos ez nem igy van.
G-funk 491238 2009. július 25. 21:02
Válasz erre
valóban van egy-két ember aki sok versenyre viszi el ugyanazt a makettet. Ez nekem sem szimpatikus dolog. Főleg ha tényleg nyertes darabról van szó. Azért a legtöbben csak általában max kétszer visznek el egy munkát.
Amúgy ez az helyzet inkább régebben lehetett bosszantó amikor még rendes sorrend volt tehát 1. 2. 3. ... . De most már hogy érmek vannak több induló is kaphat aranyat ezüst vagy bronzot. Tehát attól még hogy van egy makett amit mindig beneveznek és aranyat kap, más induló is simán kaphat aranyat.
A fórumos fénykép dolgokban egyetértünk, sokban függ a fényképezéstől és a fotos tudástól, na meg a photoshoptól :)
Schumi7vb 491237 2009. július 25. 20:50
Válasz erre
Lényegében az,hogy ha eccer elviszel 1 makettet és sikereket érsz el vele,akkor boritékolható,hogy a többi versenyre is azt fogja elvinni,és azzal nyerni fog,mindenféle erőlködés nélkül,mig ha valaki hoz valami újjat,nem fog elérni vele olyan sikereket,mert a tuti makett elviszi előle az aranyat,és az illető 1 idő után azt fogja mondani nem éri meg versenyezni,mert boritékolható ki fog nyerni.Alacsonyabb kategóriában nem indulhat,máshol nem nyerhet,igy aztán nem is fog vinni semmit,ezáltal a versenyek szinvonala csökken,mert olyanok fognak nyerni,akik munkái nem ütik meg azt a szintet ami elvárható lenne.Az meg,hogy valaki a fórumon mit rak fel,az csak a fényképezési tudásától függ,lehet,hogy képen jól néz ki,de közben vacak,de ez igaz forditva is.stb stb stb.folytatnám csak unom már az irást,élőben jobban megy:)
f2d 491236 2009. július 25. 20:46
Válasz erre
Ilyen sérüléssel szerintem Massa már idén nem ül autóba, lehet f1-es pályafutása is ezzel véget ért.
Gabi 491235 2009. július 25. 20:35
Válasz erre
Szia Schumi!
Nem szoktam beleszólni a Gergővel folytatott "eszmecseréitekbe", most is csak azért teszem, mert a zsűrizés miatt írtál dolgokat. Gergő leírta a lényeget ezzel kapcsolatosan, csak kicsit egészíteném ki.
Szinte minden verseny szabályzatában-kiírásában (melyet nagyon kevesen olvasnak el általában) benne van, hogy kérik a dokumentáció mellékelését. Ez az esetek többségében az indított makettek számához viszoyítva max. 5 százalékban valósul meg, polgári járműben talán, ha a 2 százalékot eléri. Tehát az indulók többsége semmiféle dokumentációt nem mellékel, se az eredetiről, se a makettről, semmiről. Ebből adódik, hogy az adott zsűrinek az alapján kell döntenie amit lát, és amit tud. Lehetőség szerint úgy vannak összeállítva a zsűritagok, hogy a polgári járműn belül is képviselve legyenek a szakágak, és akkor mindig van valaki aki több tudással rendelkezik az adott makett eredetijéről, és így egymást segítik.
Az ideális az lenne, ha csak olyanok zsűriznék a makettet akik az adott témában (pl Forma-1) az eredeti járművekről is nagy tudással rendelkeznek, de akkor ki indulna az adott kategóriában? Arról nem is beszélve, hogy néha nem egyszerű feladat összeszedni egy zsűrit, mert mindenkinek lehet egyéb elfoglaltsága is, arról már nem is beszélve, hogy esetleg szeretne indulni.
Egy tény, ha nincs semmiféle dokumentáció mellékelve, akkor az alapján lehet véleményt mondani, amire emlékszünk, de magát a makettet, a munkát, kidolgozást, festést ettől függetlenűl természetesen tudjuk értékelni. Egy Forma-1-es autónál nagyon fontos az élethűség, mert ott valamit úgy kell megépíteni, ahogy az kinézett, míg egy utcai autónál nincsennek ilyen szempontok, ott eltérhetsz, mert a saját autódat is átépítheted.
Már megbocsáss, de az egy hülyeség, hogy ha mesterbe nevezed akkor nem kér a zsűri semmit, mert tuti úgy néz ki. Ezzel mintha a mesterkategória létjogosultságát kérdőjeleznéd meg, nekem úgy tünik.
Javasolnám, hogy egy kicsit jobban tájékozódj a zsűrizéssel kapcsolatosan, az értékelések mikéntjére vonatkozóan, és ne tegyél olyan kijelentéseket amelyek nem helytállóak, pláne nem általánosítva, mert olyan embereket is megsérthetsz vele, akik ezt abszolút nem érdemlik meg.
Ha van kedved hozzá nagyon szívesen végigviszlek valamelyik versenyen egy zsűrizésen, csak mint megfigyelőt, hogy lásd miről is szól a dolog, mielőtt itélkezel. Szerintem csak úgy lehet valamennyire tárgyilagos véleményt alkotni dolgokról, ha mindkét oldalt látod.
Elnézést mindenkitől, hogy offoltam a topikot, de úgy éreztem ezt le kell írnom.
Gabi
bigboy 491234 2009. július 25. 20:22
Válasz erre
Sikeresen van túl a műtéten Felipe Massa, aki a Formula–1-es Magyar Nagydíj időmérő edzésén szenvedett balesetet. Orvosai szerint minden szükséges beavatkozást elvégeztek a brazil pilótán, aki homlok- és arccsontöréseket szenvedett, illetve az elülső homloklebenyét kellett megoperálni, és erre az éjszakára mindenképpen az intenzív osztályon tartják az orvosok.
Massa fejének egy egykilós csavar csapódott neki. A csavar a Massa előtt mintegy négy másodperccel haladó Rubens Barrichello autója hátsó felfüggesztésének eleme volt.üdv bigboy
GUGEE 491233 2009. július 25. 19:50
Válasz erre
Köszi,csak megzavart egy cikk!
G
jos 491232 2009. július 25. 19:48
Válasz erre
nem állhat rajthoz az a versenyző, aki nem vett részt az időmérőn
GUGEE 491231 2009. július 25. 19:40
Válasz erre
Srácok!
Ha beül valaki Massa helyére,az honnan rajtol?
Most Massa a 10. aki a helyébe lép,azt elküldik a rajtsor végére?
Mivel az első 10-ben van,mennyit tankolhat?
G
G-funk 491230 2009. július 25. 19:31
Válasz erre
biztos vannak hibák amiket nem vettem észre. Lehet hogy élőben feltünt volna. de ez sem biztos
Nemtudom hogy voltál e már versenyen akár néző akár nevező, senkitől nem kérnek dokumentációt. Van aki visz fényképeket az építésről vagy az eredeti autóról. De általában senki nem visz semmit. amúgy a dokumentációval csak magadnak használsz, mert esetleg segíthet a zsűrinek és több pontot kaphatsz. Ugyanakkor kétélű fegyver hiszen azt illik megcsinálni a maketten is ami az adott referencia képen látszik. És ez független a mester vagy a hobbi kategóriától.
Fejtsd ki a véleményed
marci 491229 2009. július 25. 19:22
Válasz erre
hamilton úgyis lerajtolja alonsót.én webbertől félek eléggé gusztustalanul rajtol mostanában.alonsót is a fűreküldte a multkor meg rubenst.a rátartok és a kilököm nem ugyanaz
GUGEE 491228 2009. július 25. 19:22
Válasz erre
Marci!
Ébresztő!Nem figyeltél eddig?
G
marci 491227 2009. július 25. 19:19
Válasz erre
Biztos, hogy most hagyták el? azért egy rugó elvesztése nem kis dolog. Teljesen megvátozik a futómű.
Schumi7vb 491226 2009. július 25. 19:13
Válasz erre
jó,hagyjuk,nem akarok ma vitázni(kivételesen,de megvan rá az okom)
mellesleg azt nem vetted észre,hogy a felnin a festék nem mindenhol terült el egyenletesen,hiányzik matrica,felfüggesztésen vannak hiányosságok stb...
Gyurival pont ezt beszéltük tegnap a szünetekben,részben egyezik a véleményünk,valamiben nem,ha kiváncsi vagy kifejtem részletesen.
De:tegyük fel elméleti síkon,hogy én ezt elviszem versenyre,és benevezem a mittudomén melyik kategóriába,mindenféle dokumentációt kérnének tőlem,és az alapján itélnék meg a "művem".De viszont ha valaki mester kategóriában nevezné be,(persze vezetékezve)akkor a kutya nem kérne töle dokumentációt stb,mert az tuti,hogy úgy is néz ki.Na ez itt a fő baj...
De sorolhatnám tovább,ez csak 1 példa volt.
NGPETI 491225 2009. július 25. 18:14
Válasz erre
érdekes,hogy a kommentátorok csak az x-edik visszajátszásnál kezdtek el figyelni,mi történhetett... :o(

www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1202114/Formula-Ones-Felipe-Massa-knocked-unconscious-qualifying-crash.html
doky3 491224 2009. július 25. 17:55
Válasz erre
"A Ferrari brazilja már a levezető körén volt, amikor a Mansell-kanyar előtt egy a fedélzeti kamera képe alapján a pályán pattogó rugó, amely Barrichello Brawnjának hátsó felfüggesztéséről válhatott le, eltalálta Felipe bukósisakjának bal elejét."
www.f1hirek.hu/
Nekem már akkor gyanús volt mindez, mikor Ross Brawn mustrálta az autó hátsó részét. Annak ellenére hogy látszólag Massa előtt nem volt autó, ekkora sbességnél ha elhagy-nak egy alkatrészt, az elég sokáig "úton" van pláne ha nem egy könnyű kasznielemről van szó, hanem egy pattogó rugóról.
jos 491223 2009. július 25. 17:33
Válasz erre
G-funk 491222 2009. július 25. 16:53
Válasz erre
Attól hogy valaki nemzetközi versenyek ér el eredményeket az ember attól még nem biztos hogy minden munkája hibátlan és tökéletes. Mellesleg ha jól tudom Tamás nem elsősorban autókat épít.
Szóval felőlem akár a jóisten is építhette ezt az autót attól messze nem vagyok oda tőle. És szerintem ezzel nem bántom meg Tamást, mert aki egy kicsit is ért a makettezéshez az tudja mi a pálya. (lehet előbb-utobb te is ebbe a táborba fogsz tartozni) Ez egy szépen dobozból összerakott autó a fesorolt hibákkal (ja és még annyi hogy a gumin a felirat nem volt sárga)
Gyuri autójáról már hallottam vélyeményt tőlem a múzeumban amikor hallgatóztál. Neki is megmondom ha valamit nem találok jónak. Sőt már zsűriztem is a munkáját.
Szerintem itthon meg itt a fórumon a legtöbb ember azt a hibát követi el hogy egy szintet elkönyvelnek hogy az a csúcsszuper, de mindig van annál jobb. Én azokat a hibákat teszem szóvá amit én jobban meg tudnék csinálni. az biztos hogy nem tudom melyik futamon milyen szárny volt és hol, de azt látom hogy ha valami nem szépen van megcsinálva vagy festve.
És sajnos ebből lehetnek a csalódások a versenyeken hogy pl itt a fórumon mindenki dicséri a makettet aztán elmegy a delikvens egy versenyre és ott azzal szembesül hogy nem minden fenékig tejfel.
Lehet kár volt ennyit írni mert csak azt fogod belőle leszűrni hogy én mindent csak fikázok és semmi nem jó nekem. de mindegy.
Elektrolakatos 491221 2009. július 25. 15:50
Válasz erre
nagyon durva!

remélem gyorsan felépül!

pepsifoci.hu/node/38275
GUGEE 491220 2009. július 25. 15:42
Válasz erre
alonsoo!alonsoo!alonsoo!
Schumi7vb 491219 2009. július 25. 15:14
Válasz erre
Nem ékeskedek más tollaival,csak kivi voltam,mit reagálsz ha ÉN teszek be valamit,mennyire értékeled le,és ahoz képest,hogy nemzetközi versenyeken díjakat szerző emberke építményét mutatom,nem voltál teljesen oda érte,már csak az érdekelne ha mondjuk Gyuri teszi be,mit reagáltál volna.Amire kivi voltam,és gyanítottam az be is jött.
GUGEE 491218 2009. július 25. 14:30
Válasz erre
Köszi srácok!
G
jos 491217 2009. július 25. 14:05
Válasz erre
3-jára is kérdem a lotust te csináltad?
G-funk 491216 2009. július 25. 13:44
Válasz erre
Aha,
miért húztam volna le, Tamással jóban vagyunk, volt már több közös ügyünk.
Persze én nem az ő makettjeit rakom a vitrinembe :)
Gyanús is volt hogy a fényezése elég jó lett, de nem akartam kötekedni és megkérdezni hogy ezt biztos te csináltad. De a gyanúm beigazolódott.
Talán majd ha egyszer felnőssz akkor nem más tollaival ékeskedsz majd
Schumi7vb 491215 2009. július 25. 13:26
Válasz erre
Mert ahoz képest,hogy ő csinálta,nem is húztad le annyira:)
G-funk 491214 2009. július 25. 11:47
Válasz erre
Mond. Miért?
Még egy dolog. a kerékbe kellen szelep. Ha nincs rendes szelep forma akkor jó egy kis darab drót is
G-funk 491213 2009. július 25. 11:46
Válasz erre
erveghuvelyek2
erveghuvelyek2

Íme. Én az Obiban szoktam venni 100db van egy dobozban, de amúgy villanyszerelő boltokban általában egyesével lehet venni különböző méretben.
jos 491212 2009. július 25. 11:04
Válasz erre
kbx 491211 2009. július 25. 11:00
Válasz erre
2754_fenykep_nagy
2754_fenykep_nagy

Íme, van több méretben, ez speciel aranyozott, de de inkább a krómos az elterjedt...
GUGEE 491210 2009. július 25. 10:55
Válasz erre
Képet kérhetnék az érvéghüvelyről?
Minyen vastag?
Előre is köszi!
G
Schumi7vb 491209 2009. július 25. 10:47
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7

pár kép amin dolgozgatok...
Gyuri figyelmébe a 2,3,5 képeket ajánlom,tudni fogja miért.
Schumi7vb 491208 2009. július 25. 10:30
Válasz erre
nézegettem képeket,ott is krómos volt,valamivel sötétebb árnyalattal.
Schumi7vb 491207 2009. július 25. 10:25
Válasz erre
Amiket irtál azok elfogadható dolgok,tervbe van véve azok kivitelezése,kivéve a bizti őv,akkoriban nem volt még kötelező.Mond neked az a név valamit,hogy Molnár Tamás?
Schumi7vb 491206 2009. július 25. 10:21
Válasz erre
Az hát,Tamiya.1962-es F1-est karbonozni?Azt sem tudták mi az.:)
Matton 491205 2009. július 24. 21:32
Válasz erre
Sztanyi: Köszi az együttérzést de már nem idegesítem magam rajta. a kivetítőn lehetett látni,hogy mennyit kell gépészkedni a ferrarival. Sőt ezen kívül elég sokat voltak a füvön is.
Gugee: Akkor mikor az első kép készült még nagyon korán volt.
GUGEE 491204 2009. július 24. 21:16
Válasz erre
Kevesen voltak,vagy csak csal a kép?
G
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225.