/ Fórumok /

"Vörös" szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülampőgépek makettezésével foglalkozó,"orosz megszállá"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelampőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
Tommy 21894 2009. március 12. 13:06
Válasz erre
Hali!

Lajos bácsinak elküldtem még egy levelet, most a válaszra várok. Nem tudjátok nincs valahol Il-10-ről valami kiadvány? Képekkel, meg ilyesmikkel.
Üdv
Tommy
Toth_Gabor 21893 2009. március 9. 21:25
Válasz erre
Köszi a linkeket, elég jól összeállt!
Muzzy 21892 2009. március 9. 15:05
Válasz erre
Tóth_Gábor/
Javaslom a WWW.wumderwaffe.narod.ru ott két helyen is van LAGG könyv. A LAGGok összehasonlítrásáról szóló cikkem megírásakor is sok segítséget nyújtott. www.wunderwaffe.narod.ru/Magazine/AirWar/index.htm
www.wunderwaffe.narod.ru/Magazine/AK/index.htm
Sok sikert!
Gyakorlatilag ezek tartalma megegyezik a squdron anyagával.
Muzzy
hofi 21891 2009. március 9. 00:08
Válasz erre
Elküldtem az adatlapon lévő címedre.
Toth_Gabor 21890 2009. március 9. 00:02
Válasz erre
Á, dehogy..
hofi 21889 2009. március 8. 23:17
Válasz erre
Toth_Gabor 21888 2009. március 8. 23:04
Válasz erre
Drága Lelkeim!

Gyűjtögetném a képeket, rajzokat egy korai LaGG-3 építéséhez, melyhez az appropót az ICM elég jónak tűnő makettje adta.
Van valakinek kabin, futómű, és egyéb külső részekről készült részletfotója, rajza?

Üdv,
Tóth Gábor
Tommy 21887 2009. március 8. 14:31
Válasz erre
Igen, meg még azt kéne tisztázni, hogy konkrétan az ő gépének volt-e megkülönböztető jelzése pl a légcsavarkúpon. Utánajárok ezeknek is.:)
Miggyuri 21886 2009. március 8. 08:25
Válasz erre
Köszönöm Lajos bácsinak és is, no meg Neked!
(Ezek szerint nem kell átfestenem a villámomat.) :)
Tibor 21885 2009. március 8. 04:39
Válasz erre
Tommy!
Remek!
Nagy-nagy köszönet Lajos bácsinak és Neked is. A börgöndi bomba sziluet színét kellene még kideríteni.
Üdv.: Tibor
Tommy 21884 2009. március 7. 23:09
Válasz erre
Hali!

Válaszolt Lajos bácsi:

"Kedves Tamás!
Kérésedre tájékoztatlak, hogy a gépek külső festése mocsár zöld felül, alsó részen világos kék, belseje világos kék volt. A Ho. törzsnek gépein az orr kúp ezüst szinű piros karikákkal.
Ezredeknél: Tapolcai ezred piros orr kúp, és a függöleges vezésikon arany sas.
Táci ezred kék orr kúp, és a függöleges vezérsikon kék villám.
Börgöndi ezred sárga orr kúp, és a függöleges vezérsikon fekvö bomba
volt a megkülönböztető jezés.
(Ezen kivül a századoknál nem volt megkülönböztető jelzés )
Üdvözlettel: Lajos bácsi"

Remélem segítettem.
Üdv
Tommy
hofi 21882 2009. március 7. 13:05
Válasz erre
Mindkettőhöz több kiegészítőt is lehet szerezni, de dobozból is egész pofás. A Ratának három változatát is gyártja az ICM, de ezek leginkább csak fegyverzetben különböznek egymástól. Az Extratech maratás szerintem a leggyengébb hozzá, azt inkább ne vedd meg.
A Szu-2-höz az AML gyárt átalakítót is, így más motorral is megépítheted, mint amivel az ICM gyártja.
hofi 21881 2009. március 7. 13:04
Válasz erre
Mindkettőhöz több kiegészítőt is lehet szerezni, de dobozból is egész pofás. A Ratának három változatát is gyártja az ICM, de ezek leginkább csak fegyverzetben különböznek egymástól. Az Extratech maratás szerintem a leggyengébb hozzá, azt inkább ne vedd meg.
A Szu-2-höz az AML gyárt átalakítót is, így más motorral is megépítheted, mint amivel az ICM gyártja.
Miggyuri 21880 2009. március 6. 12:57
Válasz erre
Hali Ádám!
Ismerem mindkét kitet. Szépen kidolgozott, viszonylag könnyen építhetők. Egész elfogadható háttérinfókkal.
Hajrá!
Miggyuri
Ádám 21879 2009. március 5. 21:39
Válasz erre
Üdvözletem mindenkinek ! Mostanában gondolkodtam ICM repülőgépek vásárlásán, elsősorban a Szu-2-es, I-16-os repülőgépek érdekelnek. Az érdekelne,hogy ezek a kitek milyen minőséget képviselnek, mennyire építhetőek könnyen, stb. Előre is köszönöm a segítséget !
Horvath_Balazs 21878 2009. március 5. 18:14
Válasz erre
Il-10 rajz-2
Il-10 rajz-2

Egy régi rajz, kommentár nélkül:
Tommy 21877 2009. március 5. 16:54
Válasz erre
Már amúgy is időszerű, hogy beszéljek vele.
Tommy 21876 2009. március 5. 16:49
Válasz erre
Oks, írtam egy emilt neki. Remélem válaszol. Szokott mindig, csak kis késéssel.
Üdv
Tibor 21875 2009. március 5. 14:32
Válasz erre
Szia!
Tehát Tommyn a lépés sora.
Üdv.: Tibor
Miggyuri 21874 2009. március 5. 14:23
Válasz erre
Ez volna a valódi megoldás, hiszen filózunk fekete-fehét képeken és igazán perdöntő dolog nem nagyon van a kezünkben. Igazi az, amit a dolgot tanuja, átélője modhtat.
Miggyuri
Tibor 21873 2009. március 4. 15:51
Válasz erre
Szia!
Nem indítottál el lavinát, csak érdekes lenne választ kapni a felvetődött kérdésekre főleg az autentikus makettkészítés miatt. Ha van módod kérdezd meg ezekről a Botz Lajos bácsit. Érdeklődéssel várom, hogy mire jutsz.
Tibor
Tommy 21872 2009. március 4. 15:28
Válasz erre
Hali!

Elindítottam egy kisebb lavinát?:) Ha gondoljátok, megkérdezem Lajos bácsit. Színekről, jelzésekről, stb...
Csak nehogy gyanút fogjon, bár nem hiszem, hogy sejti mire készülök.
Üdv
Tibor 21871 2009. március 4. 13:57
Válasz erre
Szia!
A beszélgetésünket az váltotta ki, hogy a 872. hsz-ben azt írtad, hogy a táci gépek jelzéseinek színe a kék. Az orrkúp, a számok és a villám is.
Én azon agyalgok, hogy ez így kategórikusan igaz-e mind a három ezred gépeinél, azaz hogy azonos színűek voltak-e az orrkúp, a számok és az ezred jelvény?
Bár Én sem tudok valami nagyon angolul, de a Punka fotó szövegaláírása ennek ellent mond. Szerinte a 33 oldalszám és a függőleges vezérsíkon látható jelzés (ami a Tapolcán települt gépekre jellemző 1953-tól) sárga. Az orrkúp orange színű.
Igazán az izgat, hogy milyen színűek voltak az ezred jelvények? Erre keresem a lehető legautentikusabb választ.
Üdv.: Tibor
Miggyuri 21870 2009. március 4. 13:12
Válasz erre
Sajnos nem tudok angolul, csak pár szót. a "Yellow 33" azaz sárga 33-as, nem a számozásra vonatkozik? Persze nem hiúsági kérdés, csak jó volna több-több infó erről az időszakról. Mint a kis harcirobot valamelyik agyament filmben: "Mééég input, méég input..." :)
Miggyuri
VO101_Papi 21869 2009. március 4. 11:17
Válasz erre
Tibor!
Biztos hogy megvan, de nem igérem azonnal, többszáz újság között van az az egy, és sajnos nincs időrendbe rakva
Üdv: Papi
Tibor 21868 2009. március 4. 10:05
Válasz erre
Bocs!
Mégegyszer megnéztem a Punka képet. Az aláírás szerint az orrkúp színe orange. Nos itt valami nem stimmel. Simon László szerint és az általam ismert egyetlen színes fotó alapján is a tapolcai gépek orrkúpja narancsvörös, bár szerintem a színes fotó alapján inkább vörös. A Punka fotón az orrkúp egészen világos, főleg ha a számhoz és a stilizált szárnyhoz hasonlítom. Lehet, hogy az is fehér?
Tibor
Tibor 21867 2009. március 4. 09:36
Válasz erre
Szia!
Ha megvan neked az a szám, a vonatkozó részt légyszíves szkenneld be, vagy írd le ide. Lehet, hogy segítene a megfejtésben.
Tibor
Tibor 21866 2009. március 4. 09:32
Válasz erre
Szia!
A színazonos számokkal kevésbé vitatkozom, bár az általam ismert fotók alapján nem volt egységes számforma és egyes képeken gyanús, hogy a szám színe azonos volt-e (minden esetben) az orrkúp színével.
Az Általad feltett Punka fotó aláírása szerint a stilizált szárny sárga. Az mindenesetre úgy tűnik, hogy az orrkúp színe és az ezred jelvény színe nem azonos.
Tibor
VO101_Papi 21865 2009. március 4. 09:21
Válasz erre
Ha jól emlékszem akkor valamelyik tavalyi Aeromagazinban volt egy cikk a magyar IL-10-ről, abban szerepelnek a jelzések, számozások, színek.
Miggyuri 21864 2009. március 4. 08:38
Válasz erre
Persze perdöntőbb volna a személyes élmény.
Miggyuri 21863 2009. március 4. 08:38
Válasz erre
Il-10_33
Il-10_33

Meg kell néznem, bár fogalmam nincs hol találom, de úgy dereng, hogy említették az azonos színű számokat. Meg persze nem esküszöm rá. Alátámasztja az elmondottakat egy képről, mely Punka Archív képe, hogy a szárnyas egység gépénél sárga számokról ír. Bár egy másik képen (ami szintén fekete-fehér) a bomba fehérnek tűnik. Talán sikerül feltölteni.
Miggyuri
Tibor 21862 2009. március 4. 05:49
Válasz erre
Szia!
Én is megpróbáltam utána nézni, de csak az orrkúpok festésére találtam adatot, az ezred jelvények színére nem. Az Aero Historia 1990. decemberi számában Simon László írásában szerepel, hogy 1953. májusában a tapolcai ezred parancsnoksága kezdeményezte az ezred jelvény engedélyezését. Itt színekről nem ír. Ugyanakkor azt írja, hogy korábban az egységek repülőgépeik légcsavarkúpjait különböző színűre festették: -Tapolca narancsvörös, Börgönd citromsárga, Tác búzavirágkék.
Valahol valamikor (sajnos már nem emlékszem hol) azt olvastam, hogy a tapolcai "szárny" sárga, a börgöndi "bomba" kék, a táci "villám" fehér keretes vörös volt. Ebből számomra csak a "szárny" színe logikus, mert a hajózó sapkajelvényt utánozta.
Érdekes lenne tisztázni a színek kérdését. Ebben talán Tommy segíthetne, ha megkérdezné Botz Lajost.
Ha a Tommy által feltett képet megnézed a két egymás mellett repülő Il-10 orkúp festése különböző. A spirált azért valószínűsítem a fotó alapján, mert egy másik fotón a O oldalszámú gép esetében kivehető, hogy a kúp csúcsára egy vörös csillag volt festve.
Ha valakinek van megalapozott információja, kérem, hogy tegye közzé.
Tibor
Tommy 21861 2009. március 3. 23:24
Válasz erre
Az aranysas nem ír spirálról. Csak egyszínűről. Már ami a táciakat illeti.
Miggyuri 21860 2009. március 3. 17:54
Válasz erre
Ha igaz, egy Top Gun cikkben olvastam ezt az elosztást, de meg nem mondom melyik évfolyamban. Az orron spirálról nem tudok. Persze attól még...
Miggyuri
Tommy 21859 2009. március 3. 15:56
Válasz erre
Igen ő az. Ő annak a repüléstörténeti kiállításnak /múzeumnak, ha úgy tetszik/ a vezetője akik "lenyúlták" előlünk a Mig-15-öst. Amivel persze még mindig nincs semmi sem, mivel a börgödi reptérről is kizavarták az Albatroszt az építkezés miatt. Na mindegy, ez egy másik téma.
Köszi a segítséget, ígérem gyártatok neked is egy garnitúrát a matricákból:D
Tommy
Tibor 21858 2009. március 3. 08:01
Válasz erre
Szia!
Milyen forrás alapján írod, hogy a villám, illetve a szám is búzakék volt a Táciaknál?
Egyébként a fotón látható gép orrkúpja is "gyanús". Nem fehér alapon spirál van rajta? Abban az időben a parancsnoki raj gépeinek az orrkúpja általában fehér volt. Lásd a Jak-9-eket.
Tibor
Miggyuri 21857 2009. március 3. 06:01
Válasz erre
Hali Tommy!
Ő Botz Lajos?
Nos,a 02 hadizöld és égkék festésű. (Ez egyfajta sötétzöld). A táci gépek jelzéseinek színe a kék. Tehát orrkúp égszínkék. A számok is. A villámról szintén ezt mondhatom, de fehér keretben. Ami gond lehet, az a szám eltérő alakja. Ezt vagy kézzel (ecsettel)fessted fel, vagy megkeresed valamelyik matricagyártót és megkéred, hogy gyártson neked egy garnitúrát (vagy kettőt - egyet nekem is :)).
Üdv: Miggyuri
hofi 21856 2009. március 2. 23:20
Válasz erre
Tommy 21855 2009. március 2. 23:13
Válasz erre
Köszi, átnézem
hondarider 21854 2009. március 2. 17:22
Válasz erre
Tommy 21853 2009. március 2. 15:37
Válasz erre
Il 02

Bocs, itt látható:)
Il 02

Itt látható:)
Tommy 21852 2009. március 2. 15:36
Válasz erre
Miggyuri!

Hát ez kellemetlen. Az az igazság, hogy egy konkrét gépet szeretnék megépíteni. Van egy veterán pilóta ismerősöm, és ő repült ezekel a gépekkel. Ő volt a 30. csatarepülő ezred parancsnoka Tácon. Namost az ő gépét szeretném megépíteni, és odaajándékozni neki szülinapjára. Itt látható a saját gépében. A 02-es számú az, elöl.
Előre is köszönöm a fáradozásodat.
Üdv
Tommy
trek84 21851 2009. március 2. 07:42
Válasz erre
DSC00223
DSC00223

Helló!

Eladó 13 db ÖSSZERAKOTT repülő.
Egyben 5500.- Ft

Ajándékba adok mellé még 1/76-os figurákat 12 db emberrel ill autóval és motorral

A csereberében több képet láthatsz

Ha érdekel hívj, vagy írj.
30/965 7473 vagy ati86@freemail.hu
Miggyuri 21850 2009. március 2. 06:19
Válasz erre
Tommy!
A magyar Il-10-k igazán "színes" egyéniségek voltak. Egyrészt az egységüktől függően piros, sárga vagy kék,esetleg fehér orrkúppal repültek és egység-jelvényt viseltek a függőleges vezérsíkon. Ez lehetett bomba, kiterjesztett szárny-pár, villám (mint a magasfeszülség táblán). Több példény volt, amely nem sima "hadizöld" hanem tereptarka. A számok sem voltak azonos alakúak, sok egyéni volt a kialakításukban. Pl.: áthúzták a hetest. Valahonnan összeszedem az egységek listáját a "hozzávaló" színnel jelzéssel együtt.
Miggyuri
Andor 21849 2009. március 2. 05:49
Válasz erre
Sziasztok!
Kérem, hogy a dudus nicknevű fórumozó (Hajdú Tibor) küldjön ide egy rövid mail-t, hogy lássam a címét. Szeretnék levelet írni neki.
naandor@gmail.com
Tommy 21848 2009. március 2. 00:17
Válasz erre
Januári aranysas? Azt átnyálaztam, de semmit nem találtam. Biztos, hogy januári, és biztos, hogy aranysas?
hofi 21847 2009. március 1. 18:35
Válasz erre
Egyrészt most jelent meg egy Kagero kiadvány az Il-10-ről, amiben van egy magyar matrica is, másrészt érdemes pl. Miggyurihoz fordulni, mert ő elég sok anyagot összeszedett a Párducokról. Egyébként a januári Aranysasban is volt róluk néhány utalás, a századjelvényekről szóló cikkben.
Tommy 21846 2009. március 1. 11:51
Válasz erre
Na, most már csak olyan segítségre lenne szükségem, hogy ezek az Il-10-esek milyen jelekkel, illetve festéssel voltak ellátva az 50-es években nálunk.
Köszi!
Tommy 21845 2009. március 1. 11:45
Válasz erre
Találtam vaterán. Remélem nem viszik el előlem:)
Tibcsi 21844 2009. március 1. 06:36
Válasz erre
Mintha még az itteni Cserebere topikban is láttam volna nemrég... nézz utána. :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.